Bensiinin ja dieselin hintaero

Aloittaja Urlaub, 20.08.12 - klo:14:59

« edellinen - seuraava »

Taky

Lainaus käyttäjältä: Foxit - 06.06.14 - klo:08:24
Hyvin sopii sitten autovalintasi ajeluillesi.

Niin minustakin - tyytyväinen siis olen.  8)

Lainaus käyttäjältä: Foxit - 06.06.14 - klo:08:24
Mutta jos ajoa tulee 65 tkm vuodessa dieselautolla 5,1 l/100km keskikulutuksella, niin bensahybridin pitäisi mennä yhtä vähällä kulutuksella, joka on jo motarilla liikaa vaadittu :).

Samaan lopputulemaan olen päätynyt - eikä noissa hybrideissä ole oikin sellaisia passeleita - myös hinnaltaan - jotka kiinnostaa kun pitää kärryäkin saada vedettyä silloin tällöin.
Kaasu on ollut vaihtoehtona erääkin kerran, mutta niiden lyhyt toimintasäde jatkuvasti tankattavana ei oikein innosta.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

sambolo

Ei vissiin hybridin akut kuitenkaan lataudu motariajossa ja aika nopeasti tyhjillä? ainakin jossain testissä valitettiin että maantieajossa kuluttuu sen minkä bensa-autokin.

Itselläkin nyt dieseli pikkuisessa harkinnassa, oikeestaan vaan disel koneen äänet ja käytös epäilyttää ja lämpeneminen ja ylimääräset huolet joistain hiukkasloukuista.. Kulujen puolesta ois mulle halvempi.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Foxit

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 06.06.14 - klo:15:48
Ei vissiin hybridin akut kuitenkaan lataudu motariajossa ja aika nopeasti tyhjillä? ainakin jossain testissä valitettiin että maantieajossa kuluttuu sen minkä bensa-autokin.

Itselläkin nyt dieseli pikkuisessa harkinnassa, oikeestaan vaan disel koneen äänet ja käytös epäilyttää ja lämpeneminen ja ylimääräset huolet joistain hiukkasloukuista.. Kulujen puolesta ois mulle halvempi.
Akut eivät juuri tyhjene (itseasissa korkeajänniteakku latautuu) motariajossa kun sähkömoottoreita käytetään vain silloin tällöin, muuten auto toimii pääosin kuten bensa-auto jossa on portaaton vaihteisto. Portaaton e-CVT-vaihteisto tuokin sitten pienen taloudellisuusedun matka-ajossa. Sambolon kannattaa käydä hieman lukasemassa tätä hybridi-topicia, jos ei jo ole:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=21837.0
Toyota Prius+ (2020) Business
ex: Toyota Prius (2016) Active, Lexus CT 200h (2011) Comfort, Toyota Auris 1,8 HSD (2011) Linea Sol, Volkswagen Polo 1,2 TDI (2011) Bluemotion

sambolo

On tuota topiccia sivusilmällä luettu, hybridi ei vaan itselle ole vaihtoehto. Jos olisi varaa is300h niin sitten :)
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

vkjoki

Polttoaine.netin mukaan Suomen keskihinnat ovat nyt:
- diesel 1,423 â,¬/l
- 95E 1,423 â,¬/l
- ERO 0,142 â,¬/l eli hintaero on 14 senttiä / litra

Pääkaupunkiseutilaisille tiedoksi, että Viikin Neste Expressillä diesel on maksanut jo viikon ajan 1,349 â,¬/l ja 95E 1,499 â,¬/l (hintaero 15 senttiä / l).
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

vkjoki

^ Siis piti kirjoittaa näin:
Polttoaine.netin mukaan Suomen keskihinnat ovat nyt:
- diesel 1,423 â,¬/l
- 95E 1,565 â,¬/l
- ERO 0,142 â,¬/l eli hintaero on 14 senttiä / litra
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

sambolo

Pienet on erot, varsinkin kun itse tankkaan pro dieseliä.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

sambolo

Kohta bensa on halvempaa kuin diesel noin 1.30 litra ennustetaan uutisissa, raakaöljyn hinnanromahduksen takia.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Octavia4x4

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 30.11.14 - klo:22:08
Kohta bensa on halvempaa kuin diesel noin 1.30 litra ennustetaan uutisissa, raakaöljyn hinnanromahduksen takia.
Kai tuo raakaöljyn hinnan romahdus jotenkin dieselin hintaankin vaikuttaa? Tosin, jos luimme eilen saman uutisen, niin siinä ennakoitiin juurikin bensiinin hintaa vuodenvaihteen jälkeen, eikä sanallakaan mainittu dieseliä.
Konsernipelejä vuodesta 1993

sambolo

Joo sitä itsekin ihmettelin, mutta voi tietenkin olla, että dieseliä ei mainita kun "kaikkihan" ajaa bensalla..
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Riku Rassi

A lawyer with his briefcase can steal more money than a hundred men with guns

heifetz

Lainaus käyttäjältä: Riku Rassi - 02.12.14 - klo:15:43
Ranska näköjään pyrkii dieselautoista eroon...
http://www.tekniikkatalous.fi/autot/ranska+pyrkii+eroon+dieselautoista++porkkanana+jopa+10+000+euron+etu+autonvaihtajalle/a1033545

Tässä nyt ei ole järjen häivää? Eikös dieselkone DPF:llä varustettuna olekaan se puhtaampi vaihtoehto vs. bensakone? Eikä dieselveron nostaminen kahdella sentillä ei juuri mitään muuta.
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

sambolo

Nyt on ollut kyllä halpaa pro dieseliä, 1.319.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

vwmies

#163
Lainaus käyttäjältä: sambolo - 13.12.14 - klo:15:00
Nyt on ollut kyllä halpaa pro dieseliä, 1.319.

Virossa on alle euron litra......  8)

Lainaus käyttäjältä: heifetz - 02.12.14 - klo:15:49
Tässä nyt ei ole järjen häivää? Eikös dieselkone DPF:llä varustettuna olekaan se puhtaampi vaihtoehto vs. bensakone?

Vanhemmat disukat ovat yleensä ilman hiukkasloukkua, ja korkeassa paineessa palaminen synnyttää mm. typen oksideja, joita ei juuri benziinipadasta tule. Erilaisia keuhkoihin asti livahtavia haitallisia pienhiukkasia tulee kait kaikista polttomoottorikäyttösistä laitteista...  :(
Yritetään pärjätä.

TPP

Eilen tankkasin pro dieseliä hintaan 1,274.
Skoda Octavia III Combi RS TDI Man. Rallye Green
Ex. Peugeot 306 -97
Ex. Skoda Octavia RS TDI HB -07
Ex. Nissan Primera GT -97

tet

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 13.12.14 - klo:15:47
Vanhemmat disukat ovat yleensä ilman hiukkasloukkua, ja korkeassa paineessa palaminen synnyttää mm. typen oksideja, joita ei juuri benziinipadasta tule. Erilaisia keuhkoihin asti livahtavia haitallisia pienhiukkasia tulee kait kaikista polttomoottorikäyttösistä laitteista...  :(

Ranskalaiset ajavat omilla merkeillään ja niistä ainakin PSA:n tuotteissa on hiukkasluokku ollut vakiona jo 10-15 vuotta. Luulisi loukuttomien disukoiden kadonneen patonkimaasta jo aika hyvin luonnollisella poistumalla?
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

otto.l

http://www.ts.fi/uutiset/talous/718362/Suomalaislaivat+siirtyivat+kalliimpaan+polttoaineeseen+EUdirektiivin+takia
Saa nähdä, että kuinka paljon vaikuttaa dieselin hintoihin, kun laivat kilpailevat samasta polttoaineesta...

Riku Rassi

A lawyer with his briefcase can steal more money than a hundred men with guns

sambolo

Pro pomppas, normidisu halpaa, mistäs moinen, korottiko ne sittenkin kokouspalkkioita ::)
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

DSL

Lahdessa halvin prodisu 1,23 â,¬/l ja halvin diesel 1,19 â,¬/l. Pari euroa kustantaisi enemmän, jos kokeilisi tankillisen. Ehkäpä jossain vaiheessa ajelen kulutusvertailut.

sambolo

Espoossa ja Vantaalla oli 1.349 pro, aiemmin tuo sama 1.249
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

tet

Meilläpäin Pro:n ja halvimman peruskaman (sattumalta myös Neste, mutta kylmäasemalta) ero on ollut viime aikoina 11 snt. Eipä ole montaa kertaa tullut käytyä Pro:ta hakemassa. Muiden firmojen aineeseen ero luokkaa 8-9 snt.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

SNG

Alkaa kyllä tulla vanha sananlasku mieleen tuosta ProD:n hinnanasetannasta.

"Joka kuuseen kurkottaa..."

Moni hyvä tuote on kadonnut markkinoilla väärän (ahneen) hinnoittelun seurauksena.


Jultsu

Nousi joo Tampereellakin 10 sentillä viikossa tuo ProDiesel. Kahden sentin ero ysiviitoseen.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

ram1

Kannattaa ostaa 40 tonnin auto ja etsiä halvat tankkauspaikat.Vuosisäästöä voi tulla jopa 30 euroa.Tosin pakkaselle jos ei osaa tinkaa rahoitusta
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

tet

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 29.01.15 - klo:21:47
Kannattaa ostaa 40 tonnin auto ja etsiä halvat tankkauspaikat.Vuosisäästöä voi tulla jopa 30 euroa.Tosin pakkaselle jos ei osaa tinkaa rahoitusta

Omalla kohdallani kyse on siitä, kannattaako lähteä kauempaa hakemaan Pro Dieseliä, vai ottaako tavallista jota saa lähempää. Jos eroa on yli 10 senttiä niin ei tule mieleenkään lähteä kauempaa hakemaan kalliimpaa.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

sambolo

Ja mun kohdalla siitä kummalla polttoaineella kannattaa ajaa. Siis bensalla vai diiselillä..
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

livejungle

Eipä ole bensan ja dieselin hintaero enää kuin 11 senttiä. Dieselillä joutuu ajamaan entistä enemmän jotta se kannattaa. Muutenkin hinnat alkavat olemaan aika yläpäässä lähes kipurajalla.

Tuolla pystyy vertailemaan Euroopan polttoaineiden hintoja.
http://www.fuel-prices-europe.info/index.php?sort=4

SNG

Lainaus käyttäjältä: livejungle - 10.01.17 - klo:16:33
Eipä ole bensan ja dieselin hintaero enää kuin 11 senttiä. Dieselillä joutuu ajamaan entistä enemmän jotta se kannattaa. Muutenkin hinnat alkavat olemaan aika yläpäässä lähes kipurajalla.

Tuolla pystyy vertailemaan Euroopan polttoaineiden hintoja.
http://www.fuel-prices-europe.info/index.php?sort=4

Ihan tavallista, että alkuvuodesta ero kympissä. Kesällä venyy sitten pariinkymppiin tai jopa vähän yli.

Toivossa on hyvä elää...

PS. Hyvä saitti muuten tuo linkkaamasi!

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy