Ongelma: Auton pääkäyttäjäksi tuleminen Passat -20

Aloittaja Tuceman, 23.02.24 - klo:22:10

« edellinen - seuraava »

Tuceman

Ostinpa 2020 mallin gte pasuunan. Tein VW Appiin tilin ja rupesin sitten tyhjentämään autosta vanhoja käyttäjiä pois. Kirjauduin omilla tunnuksilla käyttäjäksi, mutta kun yritän lisätä itseni pääkäyttäjäksi niin jää "loading" pyörimään, eikä lähde eteenpäin. Volkkarilla kävin näyttämässä henkkarit ja laittoivat siellä asetukset ilmeisesti kuntoon, mutta ei muuta apua onnistuttu antamaan. Mahdollisesti jokin päivitys voitaisiin tehdä, liekkö apua? Onlineyhteys pitäisi olla kunnossa

Välillä tuo loading menee pois ja tulee ilmoitus, että rekisteröinti tms ei mahdollista. Mikä avuksi?

Tos®

#1
Laita kaikki yksityisyysasetukset pois päältä (sallivampaan tilaan/sijainnin jako), jossain kohtaa auto ilmoittaa päivityksistä jotka voi liittyä rekisteröintiin tai shop. Niiden pitäisi auttaa vaivaan.
Maapallokuvake pitäs olla valkoinen yhteyden merkiksi

Toki isommat päivitykset vaatii, että on weconnect tili ja pääkäyttäjä
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Jacce75

Törmäsin samaan ongelmaan kun vaihdoin erään Passatin MIB3 toisesta autosta peräisin olevaan käytettyyn. Jos sulla VCDS tjms. kokeile vaihtaa tämä asetus
5F - Adaptions - ENG278389-Market_and_brand_specific_preInstSet_of_webapps - preinstallation_set_values - change 0 to 1

Sattuneesta syystä en sitä itse ikinä päässyt kokeilemaan tuohon autoon josta mainitsin mutta muut tietolähteeni varmisti asian. Jostain syystä tuo asetus ilmeisesti nollaantuu kun auton pääkäyttäjä poistetaan.
http://www.vagtech.fi

Retrofit, koodaukset, päivitykset, ohjelmoinnit, OE avaimet, ajonestot, moottorin ja vaihteistojen optimoinnit sekä muut ecujen muokkaukset.
040-7049099
Uusi foorumi avattu!! vagtech.fi

- Golf 7.5 Highline 1.5 DADA 2018 (180hv/335Nm)
- Passat B8.5 R-line 1.5 DPCA 2020 (191hv/355Nm)

Tuceman

Lainaus käyttäjältä: Jacce75 - 24.02.24 - klo:14:53Törmäsin samaan ongelmaan kun vaihdoin erään Passatin MIB3 toisesta autosta peräisin olevaan käytettyyn. Jos sulla VCDS tjms. kokeile vaihtaa tämä asetus
5F - Adaptions - ENG278389-Market_and_brand_specific_preInstSet_of_webapps - preinstallation_set_values - change 0 to 1

Sattuneesta syystä en sitä itse ikinä päässyt kokeilemaan tuohon autoon josta mainitsin mutta muut tietolähteeni varmisti asian. Jostain syystä tuo asetus ilmeisesti nollaantuu kun auton pääkäyttäjä poistetaan.

Mulla ei ole valitettavasti mitään VCDS lukijaa tai muuta. Eli ainoastaan vaihtoehto taitaa olla viedä auto huoltoon. En vaan tiedä, kuka maksaa viulut, kun ostin liikkeestä käytettynä juuri.

Tuceman

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 24.02.24 - klo:11:50Laita kaikki yksityisyysasetukset pois päältä (sallivampaan tilaan/sijainnin jako), jossain kohtaa auto ilmoittaa päivityksistä jotka voi liittyä rekisteröintiin tai shop. Niiden pitäisi auttaa vaivaan.
Maapallokuvake pitäs olla valkoinen yhteyden merkiksi

Toki isommat päivitykset vaatii, että on weconnect tili ja pääkäyttäjä
Mielestäni auto ei päästä avaamaan tuota yksityisyys valikkoa. Tulee sama "loading" teksti. Eli se olisi siinä samassa valikossa, jossa myös pääkäyttäjän lisäys?

Jacce75

Lainaus käyttäjältä: Tuceman - 24.02.24 - klo:16:40Mulla ei ole valitettavasti mitään VCDS lukijaa tai muuta. Eli ainoastaan vaihtoehto taitaa olla viedä auto huoltoon. En vaan tiedä, kuka maksaa viulut, kun ostin liikkeestä käytettynä juuri.
Jos tulet käymään Keravalla niin voin tuon tehdä sulle. Teen ihan virallisesti kuitilla joten voit sopia autoliikkeen kanssa tai pyytää autoliikettä sopimaan minun kanssani korjauksesta. Yhteystiedot löytyy tuosta alta.
http://www.vagtech.fi

Retrofit, koodaukset, päivitykset, ohjelmoinnit, OE avaimet, ajonestot, moottorin ja vaihteistojen optimoinnit sekä muut ecujen muokkaukset.
040-7049099
Uusi foorumi avattu!! vagtech.fi

- Golf 7.5 Highline 1.5 DADA 2018 (180hv/335Nm)
- Passat B8.5 R-line 1.5 DPCA 2020 (191hv/355Nm)

Tuceman

Lainaus käyttäjältä: Jacce75 - 24.02.24 - klo:16:48Jos tulet käymään Keravalla niin voin tuon tehdä sulle. Teen ihan virallisesti kuitilla joten voit sopia autoliikkeen kanssa tai pyytää autoliikettä sopimaan minun kanssani korjauksesta. Yhteystiedot löytyy tuosta alta.
Kiitos, kysyn liikkeeltä, miten toimin.

Tuceman

Yritin vielä palauttaa tehdasasetukset. Sen jälkeen hävisi mielestäni valikosta joitain kohtia kokonaan, ei näy esimerkiksi shop, tai oikeusvalikkoa? En tiedä mitä siinä kuului olla. Myös käyttäjä asetuksista hävisi ainakin yksityisyysvalikko.

jugih

Ehdottomasti kannattaa hoidattaa myyjäliikkeen kautta auto kuntoon, jos oot sen just ostanut.
Kuta kauemmin odotat, sitä hankalammaksi vikojen kuntoon saattaminen muodostuu.

Itse ostin GTEn jossa ei yhteydet pelannut. Myyjäliikkeen piikkiin vaihdettiin OCU ja homma toimi. 
B8 GTE.
ODIS-S (Online), ODIS-E, OBD11, VCDS, ETKA

Tos®

Lainaus käyttäjältä: Tuceman - 25.02.24 - klo:09:50Yritin vielä palauttaa tehdasasetukset. Sen jälkeen hävisi mielestäni valikosta joitain kohtia kokonaan, ei näy esimerkiksi shop, tai oikeusvalikkoa? En tiedä mitä siinä kuului olla. Myös käyttäjä asetuksista hävisi ainakin yksityisyysvalikko.
Luultavasti joutuu vaihdattamaan koko yksikön uuteen.
Kaveri tappeli käytetyn nelos octavian myyjäliikkeen kanssa samasta asiasta pitkään.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Tuceman

Auto sai päivitykset volkkarilla ja sen jälkeen sain pääkäyttäjän luotua. Nyt auto lataa kuitenkin jotain päivitystä. Ensimmäinen neljännes pyörähti nopeasti, sitten tunteja ladannut ja ei edennyt. Yöllä oli taas ilmeisesti vähän edennyt, jonka jälkeen taas olen pitänyt tuntikaupalla virtoja päällä, mutta ei etene. Kauanko tuollainen kestää?

Tuntuu myös lataavan päivitystä vain vierailija käyttäjänä, mutta ei pääkäyttäjällä. En tiedä johtuuko tästä, mutta käynnistäessä auto menee aina automaattisesti vierailijaksi eikä omalle tililleni?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy