Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

Passova

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 10.08.21 - klo:14:33
Oma veikkaukseni Passattien pölyyntymiselle halleissa on digimittarien puute. Ã,,mpärinpohjamittareita ei juuri kukaan taida haluta vaikka niillä auton saisi jopa useita tuhansia halvemmalla.
Kyllä tuolla asialla oli minun valintaan vaikutusta. Kun olin jo tottunut digimittariin entisessä autossa, niin paluu "ämpärinpohjiin" ei enää tullu kyseeseen.

concorde

Ihan mielenkiinnosta... mitä te sieltä mittaristosta vahtaatte ajon aikana nopeuden lisäksi?  Vai istutteko te autossa parkissa kustomoimassa näkymiä ihan ajanvietteeksi?  ;D
VW Passat GTE & BMW F33 430 xDrive

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: concorde - 11.08.21 - klo:08:26
Ihan mielenkiinnosta... mitä te sieltä mittaristosta vahtaatte ajon aikana nopeuden lisäksi?  Vai istutteko te autossa parkissa kustomoimassa näkymiä ihan ajanvietteeksi?  ;D

Vasemman rinkulan sisällä on ACC näyttö, keskellä kartta, oikean rinkulan sisällä navin kääntymisohjenuoli. Kaikki mielestäni hyödyllisiä ihan normaalissa ajossa. Vai onko joku noista mielestäsi jotenkin turhaa mittaristossa?

Polttoainemittarin vaihtaisin suoraan range mittariin kuten uudemmissa digimittareissa, ei vain onnistu tossa vanhan mallisessa  :(
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

makelja

Lainaus käyttäjältä: MoreKoo - 10.08.21 - klo:22:18
Samaa keltaista moottorin vikavaloa ihmettelin keväällä, kun kävin koeajamassa nykyisen GTE:ni. Myyä neuvoi, että jalka pitää olla jarrulla samalla kun Start:ia painetaan. Hyvin on sen jälkeen käynnistynyt  :D. Eipä vikoja vielä...

Ja sitten pitää odotella ehkä se 3sec ennenkuin vaihtaa vaihteen R:lle tai D:lle. Muuten menee startti uusiksi tai ainakin auto ilmoittaa että käynnistä manuaalisesti, eli paina start nappia uudelleen.

BasicDude

Lainaus käyttäjältä: MoreKoo - 10.08.21 - klo:22:18
Samaa keltaista moottorin vikavaloa ihmettelin keväällä, kun kävin koeajamassa nykyisen GTE:ni. Myyä neuvoi, että jalka pitää olla jarrulla samalla kun Start:ia painetaan. Hyvin on sen jälkeen käynnistynyt  :D. Eipä vikoja vielä...

Olen antanut itselleni ymmärtää että 12v akun huono kunto tekee tuota. Omassa välillä tulee. Kävi vikakoodien luettavana. Olivat aika varmoja että akku.

concorde

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 11.08.21 - klo:08:37
Vasemman rinkulan sisällä on ACC näyttö, keskellä kartta, oikean rinkulan sisällä navin kääntymisohjenuoli. Kaikki mielestäni hyödyllisiä ihan normaalissa ajossa. Vai onko joku noista mielestäsi jotenkin turhaa mittaristossa?

Mä en käytännössä koske ACC:n etäisyyssäätöön koskaan (aina riittävän kaukana), joten se on mulle muuttumaton tieto. Kartta on infotainmentissa, samoin kuin navigointiohjeet (navia tarvitsen päivittäisessä ajossa todella harvoin). Range-tietokaan ei ole niin relevantti itselleni, koska auto höräyttää fossiilin käyntiin ihan itse, kun patteri loppuu.  Sitten kun pidemmällä matkalla bensavalo syttyy, niin hetken päästä pitää tankata.

Yllämainitut ei varmaan oo turhia, jos esim. tarvitsee navigointia päivittäin.

Yks missä tulee tsekattua mittaristoa on autosta soitettaessa, eli ratin luurilla oikea näyttö esiin ja rullasta vastaanottaja listalta. Se lienee toiminnaalisuudeltaan vastaavanlainen digiversiossa?
VW Passat GTE & BMW F33 430 xDrive

tet

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 10.08.21 - klo:18:32
4. Varusteiden ja auton kunnon / huoltokirjan (ja jopa värin)  pitää olla linjassa auton hintaan => muuten ei myy

Eikös kaikki käytetyt maksakaan saman verran kuin se halvin kulimalli, riippumatta varusteista? ::) Näinhän pitäisi ymmärtää ainakin siitä, että vaihtoon viedessä hyvästä varustelusta ei makseta mitään, ne varusteet maksaa myyjän mukaan aina eka omistaja. Eihän siitä silloin voi myöskään pyytää enempää kuin kulimallista, eihän? ;)
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

mattix

Minusta digimittariston isoin etu on siinä, että se ei näytä 70-luvun keksinnölle. Tuo hybridiautoon modernisuuden fiilistä.

Lisäarvotekijät siinä ovat navin kartta ja sähkönkulutuksen seuranta (koska se kiinnostaa). Puhelin ja pari muuta juttua on myös selattavampia kuin mininäyttö, mutta ne asiat tekee mieluummin infotainmentissa.

Kökköhän tuo vanhan mallin digimittaristo on ja sitä ei saa edes muokattua kunnolla.

m4x1mu5

Lainaus käyttäjältä: concorde - 11.08.21 - klo:08:26
Ihan mielenkiinnosta... mitä te sieltä mittaristosta vahtaatte ajon aikana nopeuden lisäksi?  Vai istutteko te autossa parkissa kustomoimassa näkymiä ihan ajanvietteeksi?  ;D

Ei koska VW:n digimittariston näkymien muokkaus on todella todella rajallista. EIhän siihen saa edes samaan aikaan radiokanavaa ja matkamittaria näkyviin.  Iso puute!  >:(
Passat B8 GTE -16
Passat 3C 2.0 TDI -10

skandinaavi

Nyt kun tästä GTE Passattien myynnissä makaamisesta tuli puhe, niin kertokaas viisaammat kuinka helpoiten erottaa tän fl GTE:n jossa isompi akku?
Skoda Octavia II Elegance 1.9TDI 2008
EX Golf V Variant 1.9 TDI 2008
EX. Octavia I 1.6 2001

mattix

Lainaus käyttäjältä: skandinaavi - 12.08.21 - klo:19:09
Nyt kun tästä GTE Passattien myynnissä makaamisesta tuli puhe, niin kertokaas viisaammat kuinka helpoiten erottaa tän fl GTE:n jossa isompi akku?
Vuosimallista. Vilkuile ainoastaan 2020--> autoja.

Passova

Lainaus käyttäjältä: skandinaavi - 12.08.21 - klo:19:09
Nyt kun tästä GTE Passattien myynnissä makaamisesta tuli puhe, niin kertokaas viisaammat kuinka helpoiten erottaa tän fl GTE:n jossa isompi akku?
Niissä vanhemmissa on kello keskellä kojelauttaa näytön yläpuolella. Näissä uudemmissa ei ole kelloa, vain  PASSAT teksi.

duke7

Lainaus käyttäjältä: skandinaavi - 12.08.21 - klo:19:09
Nyt kun tästä GTE Passattien myynnissä makaamisesta tuli puhe, niin kertokaas viisaammat kuinka helpoiten erottaa tän fl GTE:n jossa isompi akku?
Etupuskurin alaosasta.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: skandinaavi - 12.08.21 - klo:19:09
Nyt kun tästä GTE Passattien myynnissä makaamisesta tuli puhe, niin kertokaas viisaammat kuinka helpoiten erottaa tän fl GTE:n jossa isompi akku?

Helpoin täysin varma ero on kun katsoo sisäkuvia niin vanhassa on analogikello radion/navin yläpuolella, FL mallissa siinä kohdassa PASSAT teksti eikä ollenkaan analogikelloa.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

skandinaavi

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 12.08.21 - klo:20:02
Helpoin täysin varma ero on kun katsoo sisäkuvia niin vanhassa on analogikello radion/navin yläpuolella, FL mallissa siinä kohdassa PASSAT teksti eikä ollenkaan analogikelloa.

Jes, tämä kello homma on tarpeeksi yksinkertainen kikka, kiitoksia!
Skoda Octavia II Elegance 1.9TDI 2008
EX Golf V Variant 1.9 TDI 2008
EX. Octavia I 1.6 2001

ECOisti

Kertokaas vielä, että miten navigaattoriin syötetään edestakainen matka?
Eli eikö tämä GTE osaa optimoida sähkön käytön siten, että kun naviin annetaan kohde, niin auto optimoi sähkön käytön reitin mukaan siten, että määränpäässä on jotakuinkin akku ajettu tyhjäksi?
Mitäs jos haluaa, että puolet akusta kuluu menomatkalla ja puolet paluumatkalla. Onko tällaisen reitin ohjelmointiin joku kikka? En ainakaan ole löytänyt.
Vai onko se kulutuksen kannalta ihan se ja sama, jos akun varannot käytetään loppuun mennessä ja takaisin tullaan bensalla...
Menomatka pienemmällä ja paluu vähän suuremmalla bensankulutuksella.

passo_s


passo_s

Kas kuva kuitenkin liittyi, vaikka ensin näytti ettei liittynyt. Weconnectin mielestä pääsen pitkälle vielä tankissa olevilla bensoilla :)

tet

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 13.08.21 - klo:13:07
Kas kuva kuitenkin liittyi, vaikka ensin näytti ettei liittynyt. Weconnectin mielestä pääsen pitkälle vielä tankissa olevilla bensoilla :)

Juu, ja aika lyhyen matkan melkein täydellä akulla? ???
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

passo_s

Passat GTE -20 sedan
Sadevesi lilluu takaluukussa :( Kuivasin ja tuuletin, pahalle haisee. Koitan takuuseen.

Wiiseli

No niin sain obdelenillä peruutuspeili- toiminnon aktiiviseksi. Ongelmaksi tuli etten saa jätettyä peilin peruutus asentoa muistiin! Siellä on joku vanha asento muistissa eli laittaa peilin täysin alaasentoon. Mielestäni tein asennuksen volkkarin ohjekirjan mukaan. Olisiko jollain vinkkejä asiaan?
PASSAT GTE VM. 2020

duke7

^ eikös tämä toiminto vaadi muistipenkit? Siellä siis sen verran älyä että paikka saadaan talteen.  Löytyykö ne?

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 14.08.21 - klo:21:56
^ eikös tämä toiminto vaadi muistipenkit? Siellä siis sen verran älyä että paikka saadaan talteen.  Löytyykö ne?

Ainakin seiska golffissa on mahdollista olla peilissä peruutustoiminto (ihan tehdas varusteena) ilman muistipenkkejä.

Lainaus käyttäjältä: Wiiseli - 14.08.21 - klo:21:13
No niin sain obdelenillä peruutuspeili- toiminnon aktiiviseksi. Ongelmaksi tuli etten saa jätettyä peilin peruutus asentoa muistiin! Siellä on joku vanha asento muistissa eli laittaa peilin täysin alaasentoon. Mielestäni tein asennuksen volkkarin ohjekirjan mukaan. Olisiko jollain vinkkejä asiaan?

Jos nyt oikein muistan ton niin peilin säätönuppi R asentoon, vaihde R asentoon, säädät peilin sopivaksi nupista. Sitten kun laitat vaihteen D:lle ja lähdet ajamaan niin peilin pitäisi hetken päästä nousta takaisin normaaliin asentoon. Sitten kun taas laitat vaihteen R:lle niin menee aiemmin asetettuun peruutus asentoon. Ja siis kokoajan annat peilinsäätönupin olla R asennossa.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Wiiseli

Voiskohan sen muistin perustana olla että ensimmäisen kerran palauttaa D- asennolla/ ajamalla peilin takaisin? Olen siis ollut parkissa ja olen volkkarin proseduurin jälkeen käsin säätäny peilin takaisin "ajoasentoon".
PASSAT GTE VM. 2020

amarok

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 13.08.21 - klo:22:02
Passat GTE -20 sedan
Sadevesi lilluu takaluukussa :( Kuivasin ja tuuletin, pahalle haisee. Koitan takuuseen.

Kirjoitusten perusteella Passat GTE:ssä on harvinaisen paljon vikoja ja puutteita.
Toimiiko goodwill vai maksaako artisti kaiken?

Rakkaudestalajiin

Lainaus käyttäjältä: Wiiseli - 14.08.21 - klo:22:40
Voiskohan sen muistin perustana olla että ensimmäisen kerran palauttaa D- asennolla/ ajamalla peilin takaisin? Olen siis ollut parkissa ja olen volkkarin proseduurin jälkeen käsin säätäny peilin takaisin "ajoasentoon".
Octaciassa tuntui peili palautuvan ajoasentoon vasta sitten kun ajoi eteenpäin niin kovaa että parkkitutkajärjestelmä meni pois päältä eli joku 15-20km/h. Bemarissa palautui peili kun otti vaan peruutusvaihteen pois päältä. Että tuntuu olevan eri tyyleillä eri autoissa toi toteutettu.

Wiiseli

Tässä kun olen yrittänyt tutustua obdelevenin käyttöön niin törmäsin siihen et esim. muvavuusvilkutuksen määrän aktivointi 3->4 vaatii valojen resetoinnin. Mun MIB 3 ei löydy ajoneuvoasetuksista kohtaa josta voisi erikseen resetoida valot. En ole uskaltanut asetuksista painaa nollausta, kun tekstin perusteella nollaa koko järjestelmän. Saisikohan kyseisen kohdan lisättyä esim. obdelevenillä vai löytyiskö jostain muualta järjestelmästä? P.S. en jostain syystä saa peruutuspeiliä toimimaan. Jos se välillä R-asennolla liikkuu se lasketuu täysin alas asti. >:(



PASSAT GTE VM. 2020

M_M

Lainaus käyttäjältä: Wiiseli - 15.08.21 - klo:20:19
Mun MIB 3 ei löydy ajoneuvoasetuksista kohtaa josta voisi erikseen resetoida valot.

Eikö löydy ylempääkään? Kuvassahan on vain osa asetuksista ja listaa ylöspäin selaamalla niitä löytyy lisää. Eikun äh, eihän tuo lista ollutkaan asetuksien nollauslista... ei mitään.

Peruuttaessa alas kääntyvä peili toimii vaihtelevasti autoissa joissa sitä ei ollut tehtaalta. Jotkut sanovat, että toimii hyvin ja omasta autosta taas on sellainen kokemus että toimi hyvin huonosti.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

passo_s

Lainaus käyttäjältä: amarok - 15.08.21 - klo:12:23
Kirjoitusten perusteella Passat GTE:ssä on harvinaisen paljon vikoja ja puutteita.
Toimiiko goodwill vai maksaako artisti kaiken?
Takuuseen koitan. Ei vaan saa vielä huoltoon kun K Caaran korikorjaamon tilat on Tampereella remontissa ja tuo toinen firma ei vastaa puhelimeen.

m4x1mu5

Saako noi takapenkin kattovalot jostain pois päältä?  Ovat kokoajan päällä...
Passat B8 GTE -16
Passat 3C 2.0 TDI -10

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy