Exeo käyttökokemuksia

Aloittaja tmr97, 30.11.10 - klo:23:30

« edellinen - seuraava »

Rtek

Piti ihan rekisteröityä tänne, kun alkoi hieman kiinnostamaan tämmöinen Exeo. Noita näyttää löytyvän ihan kohtuuhintaisesti ja kohtuukilometreillä.

Lähinnä itseä kiinnostaisi tuo 2.0 tsi bensakone, moottorikoodi CDND, syövätkö öljyä yhtä paljon kuin konsernin kaikki muutkin tuon kokoluokan koneet? Onko porukalla ollut ketjujen kanssa ongelmia?
Minkälaisilla kulutuksella nuo liikkuu? entä onko autossa muita tunnettuja tyyppivikoja jotka kannattaisi tarkistaa, kun menee semmoista katsomaan?

grandi30

Mulla kiinnostais kokemukset exeo ~vm11 2.0tdi ja multitronic yhdistelmän kokemuksista,erityisesti tuon automaatin osalta. Nykyinen ocu08+dsg palvellut hyvin 6 vuotta ja reilu 300tkm  nyt ajettu, mutta nyt ois vaihdon aika.

epuzki

Vaihtui exeo 330i bemariin, kohta tuleepi myyntiin 166k ajettu -10 2.0 tdi sportti exeo, siitä jollekkin erittäin hyvä auto.
Seat exeo 2.0 tdi 143hp

Setavarjoo

Että sellasta 5vuotta vanhassa autossa :/  selkee valmistusvirhe koska vesi pääsee saumanväliin kitin alle. no tehdas maksaa 75% uudesta pellistä ja maalauksesta .
lisäjarruvalon on joku piste vaihtanut aikaisemmin ja sen tekijä etsinnässä vielä että saadaan sieltä maksumies mahdollisesti kontin korjaukselle :)

samanmoista muilla tullut vastaan?







Ecomotti

#364
Itsellä -10 Exeossa apparin puolella konepellissä samaa vikaa, saumanvälissä ruostetta kitin ja pellin välissä.  :-\ On ollut suunnitelmissa
käydä näyttämässä tuota Seat Centerissä, mistä auton vuosi sitten ostin. Miten suhtautuivat tuohon reklamointiin, oliko palvelu asiallista?

Ecomotti

Lainaus käyttäjältä: Setavarjoo - 30.08.17 - klo:22:54
Että sellasta 5vuotta vanhassa autossa :/  selkee valmistusvirhe koska vesi pääsee saumanväliin kitin alle. no tehdas maksaa 75% uudesta pellistä ja maalauksesta .
lisäjarruvalon on joku piste vaihtanut aikaisemmin ja sen tekijä etsinnässä vielä että saadaan sieltä maksumies mahdollisesti kontin korjaukselle :)

samanmoista muilla tullut vastaan?






Itsellä -10 Exeossa apparin puolella konepellissä samaa vikaa, saumanvälissä ruostetta kitin ja pellin välissä.  :-\ On ollut suunnitelmissa
käydä näyttämässä tuota Seat Centerissä, mistä auton vuosi sitten ostin. Miten suhtautuivat tuohon reklamointiin, oliko palvelu asiallista?

Setavarjoo

http://www.seat.fi/ laitoin illalla just ennen kasia viestiä alakulman chatissä. Kirjasi tiedot ja auton sekä ongelman tietokantaan, seuraavana päivänä n. klo.10 aamupäivällä soittivat lähimmästä VW auton korikorjaamosta että koskas tuot näytille eli aika kivuttomasti meni.
Ensi maanantaina menee pellinvaihtoon/maalaukseen

Setavarjoo

Lainaus käyttäjältä: Setavarjoo - 30.08.17 - klo:22:54
Että sellasta 5vuotta vanhassa autossa :/  selkee valmistusvirhe koska vesi pääsee saumanväliin kitin alle. no tehdas maksaa 75% uudesta pellistä ja maalauksesta .
lisäjarruvalon on joku piste vaihtanut aikaisemmin ja sen tekijä etsinnässä vielä että saadaan sieltä maksumies mahdollisesti kontin korjaukselle :)


vihdoinkin tämä sai onnellisen päätöksen ja uusi maalattu pelti paikallaan. ensimmäinen kerta meni pieleen koska tehdaspelti aivan rutussa paketissa ja uutta jouduttiin odottelemaan toistaviikkoa. loppusumma 250,38e jäi itselle maksettavaa joten huomattavasti edukkaampi kuin olisi ollut pelkkä pellinmaalaus omaanpiikkiin jossain maalaamossa

Outrider

Vieläkö täällä on diesel-Exeon omistajia? Missä kohtaa olette tehneet jakohihnan vaihdon? Exeon manuaalissa vaihtoväliksi kerrotaan 180tkm, mutta Länsi-Autossa kerrttiin, että Suomessa käytäntö olisi 120tkm tai 6v. Jotenkin epäilyttää tuo 60tkm ero suosituksissa. Onko muille kerrottu samaa?

Setavarjoo

160tkm kohdilla remmi vaihdettu omaan tdi:hin ja kyllä oli niin paskainen ja venynyt että huh.

jake_soomi

Omassa ex-Exeossakin (2.0TDI 170hv. 2009) jakohihna vaihdettiin merkkiliikkeen suosituksesta 150tkm kohdalla.  :o

Lainaus käyttäjältä: Outrider - 17.10.17 - klo:21:57
Vieläkö täällä on diesel-Exeon omistajia? Missä kohtaa olette tehneet jakohihnan vaihdon? Exeon manuaalissa vaihtoväliksi kerrotaan 180tkm, mutta Länsi-Autossa kerrttiin, että Suomessa käytäntö olisi 120tkm tai 6v. Jotenkin epäilyttää tuo 60tkm ero suosituksissa. Onko muille kerrottu samaa?

-20 Mitsubishi Outlander 2.4 PHEV Active Plus
-12 (EX-) VW Tiguan 4Motion Sport&Style 2.0 TDI
-14 Ski-Doo Renegade Adrenaline 900ACE
-03 Yamaha XVS650 Dragstar

Outrider

Soittelin Seat Center Airportiin. Heidän vastauksensa oli, että vaihtoväli on Suomessa 210 000 tai 6v. Ja tosiaan tuo 210tkm oli myös huoltokirjassa, eikä 180tkm niin kuin muistelin.

Janihi

Ajattelin tulla kertomaan oman kokemukseni Seat Exeosta -11, jossa on 1.8TSI kone. Ostin auton n. 80tkm ajettuna ja kuvittelin ostavani vaivattoman kulkupelin. Myyjä lupaili, että autossa ei ole öljynkulutusvikaa ja luinkin paljon eri foorumeilta tarinoita näistä VAG 1.8 TSI myllyistä, joissa kyseistä vikaa on ollut. Olin hyvin tietoinen kyseisestä viasta, mutta uskoin liikaa myyjää ja päädyimme kauppoihin.
No oston jälkeen ajelin vajaan 1000km ja auto pyysi lisää öljyä. Tein heti reklamaation myyjälle. Auto vietiin öljynkulutustesteihin Laakkoselle ja lukemaksi tuli 100km testiajon jälkeen 0,34l/1000km. Myyjä maksoi testit. Rempan vaatima raja on 0,5l/1000km, joten otti hieman päähän että kulutus jäi alle rajan. Reklamoin tasaiseen tahtiin myyjää asiasta vajaan puoli vuotta. Tänä syksynä auto laiskistui totaalisesti ja öljynkulutus kasvoi selvästi, joten päädyin viemään auton uudelleen testeihin. Tällä kertaa Seat oli muuttanut testejä siten, että 100km ajon jälkeen asiakas ajelee 1000km, jos öljynvaroitusvalo ei syty ennen tuota. Valo syttyi noin 600km kohdilla ja lopullinen kulutus oli 1,2l/1000km. Tämän jälkeen autolla oli edessä koneremppa, kun mittarissa oli n. 106tkm.
Remontin kulujen jakaminen myyjän, minun ja Seatin kanssa ei sujunut ilman taistelua. Laakkonen kertoi aluksi, että Seat ei välttämättä maksa mitään. Myyjä ei reagoinut aluksi mihinkään. Soitin kuluttajasuojaan ja kerroin tarinani. Tein molemmille tahoille kirjallisen reklamaation, jonka jälkeen kulujen jakautuminen alkoi muodostua. Seat organisaation vastaantulo kyseisessä tapauksessa oli 40% ja myyjän 30%. Loput kulut jäivät minulle. Seatin vastaantuloon vaikuttaa ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. En ollut tähänkään tyytyväinen ja jatkoin taistelua, mutta kuluttajasuojan mukaan minun piti olla tyytyväinen tähän lopputulokseen. Suomen lain mukaan Seatilla ei ole vastuuta näissä tapauksissa ja he vain hyvää hyvyyttään osallistuvat talkoisiin (asiakastyytyväisyys).
Autoon tehtiin koneremontti sekä samalla huollettiin jakopää. Saa nähdä mitä seuraavaksi tulee eteen, toivottavasti auto toimii nyt paremmin eikä syö öljyä. Tämä öljynkulutus leikki pitäisi maksattaa kokonaan valmistajan piikkiin eikä kuluttajan.

jake_soomi

Kokeilitko, että olisko pykälää jäykemmät öljyt vähentäneet öljynkulutusta?  :-\ Loppuiko öljynkulutus konerempan jälkeen?

Oma 2009 mallin 2.0 TDI Exeo Sport 170hv. oli kyllä maailman paras auto! Ei käytännössä mitään vikaa vikaa vikaa 230tkm aikana. Yhtä kestävän ja huolettoman pirssin, kun vielä jostain löytäis, niin olisin ikionnellinen!!!  8)

Lainaus käyttäjältä: Janihi - 17.11.17 - klo:20:40
Ajattelin tulla kertomaan oman kokemukseni Seat Exeosta -11, jossa on 1.8TSI kone. Ostin auton n. 80tkm ajettuna ja kuvittelin ostavani vaivattoman kulkupelin. Myyjä lupaili, että autossa ei ole öljynkulutusvikaa ja luinkin paljon eri foorumeilta tarinoita näistä VAG 1.8 TSI myllyistä, joissa kyseistä vikaa on ollut. Olin hyvin tietoinen kyseisestä viasta, mutta uskoin liikaa myyjää ja päädyimme kauppoihin.
No oston jälkeen ajelin vajaan 1000km ja auto pyysi lisää öljyä. Tein heti reklamaation myyjälle. Auto vietiin öljynkulutustesteihin Laakkoselle ja lukemaksi tuli 100km testiajon jälkeen 0,34l/1000km. Myyjä maksoi testit. Rempan vaatima raja on 0,5l/1000km, joten otti hieman päähän että kulutus jäi alle rajan. Reklamoin tasaiseen tahtiin myyjää asiasta vajaan puoli vuotta. Tänä syksynä auto laiskistui totaalisesti ja öljynkulutus kasvoi selvästi, joten päädyin viemään auton uudelleen testeihin. Tällä kertaa Seat oli muuttanut testejä siten, että 100km ajon jälkeen asiakas ajelee 1000km, jos öljynvaroitusvalo ei syty ennen tuota. Valo syttyi noin 600km kohdilla ja lopullinen kulutus oli 1,2l/1000km. Tämän jälkeen autolla oli edessä koneremppa, kun mittarissa oli n. 106tkm.
Remontin kulujen jakaminen myyjän, minun ja Seatin kanssa ei sujunut ilman taistelua. Laakkonen kertoi aluksi, että Seat ei välttämättä maksa mitään. Myyjä ei reagoinut aluksi mihinkään. Soitin kuluttajasuojaan ja kerroin tarinani. Tein molemmille tahoille kirjallisen reklamaation, jonka jälkeen kulujen jakautuminen alkoi muodostua. Seat organisaation vastaantulo kyseisessä tapauksessa oli 40% ja myyjän 30%. Loput kulut jäivät minulle. Seatin vastaantuloon vaikuttaa ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. En ollut tähänkään tyytyväinen ja jatkoin taistelua, mutta kuluttajasuojan mukaan minun piti olla tyytyväinen tähän lopputulokseen. Suomen lain mukaan Seatilla ei ole vastuuta näissä tapauksissa ja he vain hyvää hyvyyttään osallistuvat talkoisiin (asiakastyytyväisyys).
Autoon tehtiin koneremontti sekä samalla huollettiin jakopää. Saa nähdä mitä seuraavaksi tulee eteen, toivottavasti auto toimii nyt paremmin eikä syö öljyä. Tämä öljynkulutus leikki pitäisi maksattaa kokonaan valmistajan piikkiin eikä kuluttajan.
-20 Mitsubishi Outlander 2.4 PHEV Active Plus
-12 (EX-) VW Tiguan 4Motion Sport&Style 2.0 TDI
-14 Ski-Doo Renegade Adrenaline 900ACE
-03 Yamaha XVS650 Dragstar

jake_soomi

Sen verran vielä kommenttina, että työkaverilta hajos 2.0TSI Audi A4:sta jakopää ja koko motti paskaks. Korjaus omasta pussista noin 8000â,¬.  >:(

Lainaus käyttäjältä: Janihi - 17.11.17 - klo:20:40
Ajattelin tulla kertomaan oman kokemukseni Seat Exeosta -11, jossa on 1.8TSI kone. Ostin auton n. 80tkm ajettuna ja kuvittelin ostavani vaivattoman kulkupelin. Myyjä lupaili, että autossa ei ole öljynkulutusvikaa ja luinkin paljon eri foorumeilta tarinoita näistä VAG 1.8 TSI myllyistä, joissa kyseistä vikaa on ollut. Olin hyvin tietoinen kyseisestä viasta, mutta uskoin liikaa myyjää ja päädyimme kauppoihin.

-20 Mitsubishi Outlander 2.4 PHEV Active Plus
-12 (EX-) VW Tiguan 4Motion Sport&Style 2.0 TDI
-14 Ski-Doo Renegade Adrenaline 900ACE
-03 Yamaha XVS650 Dragstar

jannesn

Mitä mahtoi olla ajettu?

jake_soomi

Pitääpäs kysäistä ku seuraavan kerran tulee vastaan töissä. Muistaakseni oli aikalailla samaa vuosimallia ku mun ex-exeo eli 2009 paikkeilta.

Lainaus käyttäjältä: jannesn - 21.11.17 - klo:15:39
Mitä mahtoi olla ajettu?
-20 Mitsubishi Outlander 2.4 PHEV Active Plus
-12 (EX-) VW Tiguan 4Motion Sport&Style 2.0 TDI
-14 Ski-Doo Renegade Adrenaline 900ACE
-03 Yamaha XVS650 Dragstar

jannesn

Kysäise vain jos muistat, ihan mielenkiinnosta. Minulta laukesi tuollainen 1.8TFSI 201tkm ajettuna.

Janihi

Vajaa 1000km ajettuna korjauksen jälkeen ja hyvin tuntuu pelittävän, karstaa on vielä putkistossa kun savuttelee kiihdytyksessä. Ei ainakaan vielä ole öljynpinta laskenut tikun mukaan. Vanhat männät oli melkosen karsta kerroksen peittämät ja männänrenkaiden öljyreiät täysin tukossa.

vag4life

Uudet kunnolliset männät ja männänrenkaat kun vaihdetaan niin eihän se tietenkään sen jälkeen enää öljyä syö.
A4 B9 TFSI Q s-line

JoAT

Lainaus käyttäjältä: Ecomotti - 11.09.17 - klo:08:26
Itsellä -10 Exeossa apparin puolella konepellissä samaa vikaa, saumanvälissä ruostetta kitin ja pellin välissä.  :-\ On ollut suunnitelmissa
käydä näyttämässä tuota Seat Centerissä, mistä auton vuosi sitten ostin. Miten suhtautuivat tuohon reklamointiin, oliko palvelu asiallista?

Mulla täysin sama vika ja samassa paikassa -09 mallissa.

jake_soomi

Työkaverin hajonnut Audi A4 2.0 TSI oli vuosimallia 2009. 180tkm kohdalla oli alkanut syömään kunnolla öljyä ja jopa 1,1L/1000tkm oli ollut öljynkulutus. Sitten 220tkm kohdalla oli katkennut jakoketju ja motti paskaks. Korjautti kuitenkin ja korjauksen myötä myös öljynsyönti katosi.

Lainaus käyttäjältä: jannesn - 21.11.17 - klo:16:06
Kysäise vain jos muistat, ihan mielenkiinnosta. Minulta laukesi tuollainen 1.8TFSI 201tkm ajettuna.
-20 Mitsubishi Outlander 2.4 PHEV Active Plus
-12 (EX-) VW Tiguan 4Motion Sport&Style 2.0 TDI
-14 Ski-Doo Renegade Adrenaline 900ACE
-03 Yamaha XVS650 Dragstar

JaakkoKolmonen

Tervehdys foorumille.

Tuli ostettua tuollainen 2011 2.0TDI exeo, mittarissa 183tkm. Automaattilaatikolla tietenkin.
Myyjäliikkeen mukaan jakopää remppaan vielä se 30tkm eli eli pitänyt olla ihan heti tässä tulossa, mutta soitto paikalliselle vag huoltokorjaamolle muuttikin tilanteen.
Sieltä sanottiin, että heidän suositus on 6v ja 180tkm jakohihnan vaihdolle.
Eli pitäisi teettää siis nyt ja tulisi reilu 700euron remppa heti kivasti.....

Mitäs mieltä/kokemuksia exeon omistajilla on, että kannattaisko siinä samalla uusia kiristinrulla(t)? Niiden vaihdosta siinä samalla mainittiin ja lisäisi hintaa n.150e.

Onko noita hihnoja paukkunut jos ei olekaan 180tkm kohdalla vaihdettu?

muokkaus : Mistä muuten saa selville onko oman auton softa päivitetty päästöhuijaus hommelissa ja millainen softa sinne ajetaan sisään? Vaikutuksia kulutukseen?

sambolo

Käsittääkseni noita hihnoja on vaihdettu paljon hyvissä ajoin ennen 180tkm, varsinkin oulun alueella. Eikö noihin jakohihnasarjoihin kuulu yleensä kiristinrullat, niitä sarjoja saa alkaen alle 100e autodocilta. Tietoja autosta saa kätevästi vaikka kirjautumalla oma seat palveluun. Jos kilpailutat jakopäärempan autojerryssä niin saat homman osinee todnäk alle 500e, sitä luokkaa se ois ollu omaa leon 2.0tdi, tosin siinä oli vähä lisätyötäki tarjouspyynnössä.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

JaakkoKolmonen

Notta sais alle viiden huntin kilpailuttamalla  ::)
Korjaamolta sanoivat,että seatin keula pitää purkaa kokonaan jakopääremppaa varten ja siksi hinta siellä +700â,¬

mfroberg

Tuo Exeohan on vanha A4 uusissa vaatteissa, kyseessä siis se malli mikä tuli alunperin 2002 markkinoille. Meillä oli tuollainen A4 Avant 1.9 TDI johon teetettiin jakopää. Ja pitää paikkansa, edessä oli niin vähän tilaa että tuossa rempassa joudutaan irrottamaan koko keula ja hinta on siksi hieman kalliimpi kuin poikittaismoottorisen jakopäärempassa.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

jlindstrom

Exeo on sama auto kuin B7 A4. Erona ovat hieman erilaiset pellit, sisällä kojelauta on A4 cabriosta. Lisäksi noihin tuli uudemmat common rail dieselit, kun taas B7 Audiin ei noita koskaan tullut.

Kannattaa ne rullat vaihtaa samalla kuin hihnakin. Lisäinvestointi on aika maltillinen kuitenkin ja erityisesti verratuna siihen jos kiristin myöhemmin pettää.

Softan tilanteen saat selville merkkihuollossa, jossa voivat testerillä tsekata tilanteen.

Itsellä oli aikanaan exeo st 143hp disukka manuaalilla ja sport varustelulla. Lisänä vielä laminoidut äänieristelasit. Ajelin sillä reilu 3 vuotta ja vähän yli 100tkm. Murheina oli 1kpl pyörän laakeri, ilmastoinnista joku venttiili ja lisäksi takalasin pyyhkijän moottori.

Tuo pyyhkijän moottori on sitten tyyppivika. Uittaa akselin tiivistettä pitkin vedet lasista läpi ja suoraan pyyhkijän moottorin/ohjainboksin päälle. Tuo kannattaa fiksata ennaltaehkäisevästi -> takaluukun kannen verhoilu irti ja paketoit sen moottorin vaikka alumiiniteipillä. Säästät tuolla operaatiolla parisen satkua.

Tarkaan ottaen se on juurikin tuo ohjainboksi mihin vesi suoraan valuu ja mikä kärähtää, mutta se on kiiteä osa moottoria.

Itse olen aika käpynen mekaanikko, mutta tein itse koko pyyhkijän moottorin vaihdon alle tunnissa. Uuden kieputtelin juurikin tuolla alumiiniteipillä.

sambolo

Totta, unohdin että exeossa pitkittäin. Mutta kannattaa se silti kokeilla kilpailuttaa, se ei maksa mitään.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

jake_soomi

Bosch Car Service teki aikoinaan omaan 2009 Exeo 2.0 TDI 170hv:hen hihnarempan melkeen 200â,¬ merkkiliikettä halvemmalla rullineen ja vesipumppuineen. Merkkiliike suositteli hihnaremppaa jo 150tkm kohdalla, vaikka en ihmeemmin Oulun seudulla ollut ajellutkaan.

Muuten Exeo on kyllä ollut kestävyydeltään paras auto, mitä mulla on ollut! Uutena ostin ja ajoin n.230tkm. Koko aikana ei ollut käytännössä mitään muuta vikaa, kuin että yks 3â,¬ ajovalopesurin muovinen letkuliitin meni rikki ja kusi lasinpesunesteet alle.  ;D

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 24.12.17 - klo:11:33
Totta, unohdin että exeossa pitkittäin. Mutta kannattaa se silti kokeilla kilpailuttaa, se ei maksa mitään.
-20 Mitsubishi Outlander 2.4 PHEV Active Plus
-12 (EX-) VW Tiguan 4Motion Sport&Style 2.0 TDI
-14 Ski-Doo Renegade Adrenaline 900ACE
-03 Yamaha XVS650 Dragstar

JaakkoKolmonen

Kilpailutin hihnanvaihdon ja ero oli tosiaan n.200euron luokkaa ad:n ja virallisen vag korjaamon välillä. Köyhänä valitsin AD:n. Jännittää vaan mitä tuumaavat kun hoksaavat, että kone tosiaan pitkittäin. Tuli jotenkin sellainen kutina, että eivät sitä hoksanneet tarjousta antaessaan.  ::)

Erikoisinta tässä on se, että 'valtuutettu' huolto suostui tarjous hintaan (469e) tekemään edelliseen autooni (1.9 tdi passat) jakopää rempan vaikka siinäkin oli kone pitkittäin. Olivat n.6kk aiemmin ilmoittaneet, että tarjous ei koske autoani tuon kone tyypin takia, mutta sitten se yhtäkkiä koskikin.

Nyt taasen olis 200euroa kalliimpi vaikka samat tarjoukset heillä edelleen voimassa. Erikoista touhua.
Eikö niiden pitäis mainoksessaan ilmoittaa jos ei koske tiettyjä kone tyyppejä??

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy