Kokemuksia ja keskustelua automyyjistä

Aloittaja Palmikko, 03.09.10 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

JaakkoS

Nostetaan ketjua. 10 + arvosanan annan vw center espoon Tuula Kaskille. Paras tarjous, mukava myyjä, yhteydenpito täydellinen ja muutenkin positiivinen asenne. Suosittelen

Tomppa79

Tein Nykyisestä autosta Seat Leon Fr(140hv) kaupat maaliskuun loppupuolella. Autokaupoille minut sai houkuteltua Länsiauton tekstarimainos, kun olin katsellut Seatin uutta farkkua ja koeajo houkutteli. Kävin kuitenkin kysymässä tarjoukset useammassa pääkaupunkiseudeun Seatia jälleenmyyvissä liikkeistä ja kysyin myös vaihtoehtoisen tarjouksen Ww Golfiin(1,4 bensamalli manuaalilla) Hyvinkään Laakkoselta ja WW-Center Airportista Vantaalta. Auto tuli ostettuna osamaksuilla niin 2 suurinta asiaa mikä vaikutti autokauppojen syntyyn oli väliraha nykyisestä autosta ja korko. Listaan liikkeet ja kerron vähän minkälaista palvelua sain:

-Seat Center Espoo. Tässä liikkeessä kävin ensin. Myyjä tuli kysymään voiko auttaa jotenkin. Lopulta päädyimme neuvottelemaan automyymälässä olleen näyteauton ostosta. Myyjä yritti tavoittaa vaihtopäällikköä tarjouksen saamiseksi, koska oli lauantai. Myyjä ei saanut tuota ko päällikköä kiinni mutta lupasi palata asiaan. Mitään ei kuitenkaan kuulunut. Kun olin saanut jo tarjoukset muualta niin päätin vielä käydä jututtamassa myyjää samassa liikkeessä ja sain tarjouksen vanhasta autostani, välirahasta ja korosta, mutta tarjous oli huonoin vanhasta autostani Seattia jälleemyymistä liikkeistä.

-Autotalo Laakkonen Hyvinkää. Kysyin tarjousta samalta myyjältä, jolta olin edellisen autoni ostanut. Tarjous vaihdokista oli hyvä. Korko kohtuullinen(4,9), mutta ei neuvoteltavissa.
Jos olisin tehnyt kaupat huhtikuussa niin olisin saanut talvirenkaat kaupan päälle. Tällöin tämä tarjous olisi saattanut voittaa, mutta ehdin tehdä kaupat maaliskuussa.

-Länsiauto Vantaa. Sain automyyjältä mainostekstiviestin koeajosta Leoniin ja vastattuani siihen myyjä soitteli ja kyseli milloin haluan koeajaa auton. No kävin ajamassa auton ja kysyin samalla vaihtotarjouksen vanhasta autosta mikä oli paras tarjous. en usko, että edes itse myymällä netissä olisin autosta ko hintaa saanut sain autoon parhaan tarjouksen, koron ja vielä vakuutuksenkin edullisesti vuodeksi. Myyjä oli tosi asiallinen ja mukava. Edelliset pari kertaa, kun myymälä oli vielä Magneetin nimellä sain huonot tarjoukset silloisista ajokeistani. Nyt oli myyjän palvelussa suuri ero.

Laitan vielä pari muuta liikettä:
-Metroauto Espoo. Ainoa naismyyjä, jonka kanssa pääsin tarjoukseen asti. Pyysin tarjousta vaihdossa Skoda Octavian farkkuun Vaihdokista tullut tarjous oli hyvä. Korko oli hyvä. Ainoa mikä jäi hiertämään oli väliraha, joka oli liian iso nähden Länsiauton tarjoukseen. Myyjä vielä sanoi, että olisin saanut esittää oman näkemyksen vaihdokkini hinnasta olisin uskonut, että olisin saanut siitä vähintään 500 euroa enemmän.

-Toyota Kaivoksela. väliraha uuteen Avensikseen jäi liian suureksi. Lisäksi korkoa ei olisi saanut neuvoteltua alemmaksi. Tosin uuden 1.6 Avensiksen olisi saanut 25500 euroon, mutta tarjoukseni oli 1,8 litraisesta.

-Veho Espoo. Myyjästä jäi varsin ylimielinen kuva. yksi huonoimmista tarjouksista vaihdokista uuteen(Honda Civic Tourer) , korko ei neuvoteltavissa. Tarjouksen saaminen jäi keskustelun tasolle johtuen myyjän asenteesta ja ylimielisyydestä.

-Veho Herttoniemi. Tuntui siltä kuin myyjä olisi halunnut saada kaupat väkisin aikaan. Ensin kauppasi meille Honda Crv:tä ja sen jälkeen Civic Toureria. Tarjous vaihdokista uuteen oli aluksi huonoin mitä sain. Sähköpostiviestittelyn jälkeen tarjous nousi reilun tonnin mutta oli silti yksi huonoimmista.

- Laakkonen Hyvinkää ja pyysin sähköpostitse tarjous WW- Golfiin. Tarjous oli vaihdokista oli sama kuin saman liikkeen tarjous Seatiin. Hinta olisi vaan ollut hieman isompi, koska Golf haluamillani varusteilla olisi maksanut enemmän. Korko ei neuvoteltavissa.

-Volkswagen Center Airport . Myyjä on tuttu useampien vuosien takaa, muta tarjous oli ensimmäinen minkä pyysin häneltä. Sain tingittyä samat edut tarjoukseen kuin Länsiauto tarjosi minulle eli saman koron ja autovakuutus 200 euroa vuosi. Lisäksi kun kävin näyttämässä autoani paikanpäällä niin olisin saanut tonnin lisää vaihdokistani. valitettavasti vaan Golffin hinta lisäherkkuineen johti liian suureen välirahaan. Laakkosen tarjous olisi silti ollut parempi vertailussa Golffiin.
Octavia (2017), Leon(2014), Altea Xl(2011), Octavia(09), Nissan Primera(05), Almera(04)

TerhoP

#842
Autoline Jyväskylä ja homma toimii tai automyyjä laittaa sen toimimaan  ;D  Auton osto onnistuu ilmeisesti kellon ympäri tarvittaessa ja positiivinen asia oli myös se että ensimmäisen kerran autokauppias kertoi suoraan että auto on käytetty ja siinä on myös vähän jälkiä, lopputulos oli se että asiakas näki auton ensimmäisen kerran ja mietti että missäs ne jäljet olikaan?  Täys 10.

Laurika Espoo, Mentiin hakemaan vaimolle huyndaita ja jo ensimetreillä huomasin että kytkin luistaa , painelaakeri myös vihelteli, mainitsin asiasta myyjälle joka hermostui selvästi,  suunnilleen huusi että kunnossa se on!!  No pyysin myyjää ajamaan autoa, 3 starttia otti ja käytännössä linttasi kaasun pohjaan eli suti hietikolla, oli edelleen sitä mieltä että kunnosa se on.. EI mitään tehtiin kaupat ja 3pv päästä tästä otin yhteyttä ja sanoin että kytkin on muuten paskana mites hoidetaan..  Positiivisenä yllätyksenä ei enää nillittänyt vastaan vaan korvasi täyden remontin, hermostumisesta rokotetaan 2 pojoa eli 8.

Tullut vuosien varrella ostettua yli 10 autoa liikkeestä ja ainut oikeasti huono autokauppias on tullut vastaa Porvoon autosalvassa, Sanon akka kun vituttaa vieläkin,  menin puljuun aikeena ostaa auto ja vaihtoautoksi oli tarjota a3 audi joka oli malliston huipulta, päästiin kaupantekovaiheeseen niin kyseinen myyjä kaivoi 1.6 etuveto audin hyvityshinnan esiin ja ei jumalauta nostanut tarjousta yhtään eli käytännössä tarjosi n 6000-8000â,¬ vähemmän kuin muut liikkeet.   Yritin siinä sitten selittää että tää nyt ei aivan ole 1.6 eikä edes etuveto niin eikös tää perkeleen akka vetänyt herneet sieraimiin ja alkoi aukomaan turpaansa oikein kunnolla, mm kyllä kai mä tiedän hinnat paremmin asiakkaat on vaan rakastuneita autoonsa ymym ja etsää varmaan ollu ees mitään ostamassa...  Tästä k......ä kävelin toisen myyjän luo ja sain 6000â,¬ enemmän audista, ja anteeksipyynnön sähköpostiin kyseiseltä akka myyjältä..

Sama nainen oli myös kuuluisa siitä ettei hän tiennyt autoista yhtään mitään, luovutuksissa oli mm sanonut ilmanputsaria sulakerasiaksi ymym

Autosalvassa muutenkin ollut tuo palvelu aina aika huonoa, työkaveri oli menossa tilaamaan V40 Volvon  oli seisoskellut 20 min hallissa kun myyjät litki kahvia, Kaverilla petti hermo ja hän vaihtoi liikettä tilasi samana päivänä uuden Boran.



gaz66

Kokemuksia Tampereen Kamuxista. Ostin Superbin, joka oli liikkeen toimesta katsastettu pari viikkoa aikaisemmin. Autosta puuttui toinen lampunpesurin suojus, siihen myyjä oli jo omien sanojensa mukaan tilannut uuden.
Vein auton heti kaupan jälkeen RS-huoltoon, jossa todettiin vasemman raidetangonpään olevan väljä ja taka-akselilla oli tukivarsissa rikkinäisiä kumipuslia.
Otin tyhmänä autoon kaupan yhteydessä ns Kamux autoturvan, jossa on 100â,¬:n omavastuu/vika (eikä se loppujen lopuksi kata edes juuri mitään)
Annoin vioista automyyjälle palautetta, olihan katsastuksen ja huollon välillä ajettu vain muutama sata kilometriä.
Siitähän se venkoilu sitten alkoi...ei kuulema ole heidän vikansa...."maksa satanen ja laitetaan autoturvan piikkiin".
Alkoi semmoinen viivyttely ja asioiden väistely, että meinasin polttaa päreeni ihan oikeasti...kuukausi autokaupan jälkeen se lampunpesurin suojuskaan ei ollut tullut.
Olin toisen kerran tyhmä ja maksoin sen satasen ja auto laitettiin (ehkä) kuntoon. Pitäs katsoa, laitettiinko taka-akselille mitään uutta osaa.
Myyjän toimintaa voi kuvailla sanoilla viivyttely ja väistely. Autoa ostaessa tälläista ei yllättäen ollut ilmassa.
Tämä autokauppa on ollut tähänastisen elämäni (49 v) surkeinta asioiden hoitoa myyjän puolelta.
Entivanhaan sanottiin, että huono kello kauas kaikaa, joten oman kokemukseni perusteella sanon, että välttäkää Tampereen Kamuxia.


Timpe85

Lainaus käyttäjältä: gaz66 - 04.11.14 - klo:18:41
Kokemuksia Tampereen Kamuxista. Ostin Superbin, joka oli liikkeen toimesta katsastettu pari viikkoa aikaisemmin. Autosta puuttui toinen lampunpesurin suojus, siihen myyjä oli jo omien sanojensa mukaan tilannut uuden.
Vein auton heti kaupan jälkeen RS-huoltoon, jossa todettiin vasemman raidetangonpään olevan väljä ja taka-akselilla oli tukivarsissa rikkinäisiä kumipuslia.
Otin tyhmänä autoon kaupan yhteydessä ns Kamux autoturvan, jossa on 100â,¬:n omavastuu/vika (eikä se loppujen lopuksi kata edes juuri mitään)
Annoin vioista automyyjälle palautetta, olihan katsastuksen ja huollon välillä ajettu vain muutama sata kilometriä.
Siitähän se venkoilu sitten alkoi...ei kuulema ole heidän vikansa...."maksa satanen ja laitetaan autoturvan piikkiin".
Alkoi semmoinen viivyttely ja asioiden väistely, että meinasin polttaa päreeni ihan oikeasti...kuukausi autokaupan jälkeen se lampunpesurin suojuskaan ei ollut tullut.
Olin toisen kerran tyhmä ja maksoin sen satasen ja auto laitettiin (ehkä) kuntoon. Pitäs katsoa, laitettiinko taka-akselille mitään uutta osaa.
Myyjän toimintaa voi kuvailla sanoilla viivyttely ja väistely. Autoa ostaessa tälläista ei yllättäen ollut ilmassa.
Tämä autokauppa on ollut tähänastisen elämäni (49 v) surkeinta asioiden hoitoa myyjän puolelta.
Entivanhaan sanottiin, että huono kello kauas kaikaa, joten oman kokemukseni perusteella sanon, että välttäkää Tampereen Kamuxia.

Ihan perus Kamuxin toimintaa.
Audi A3 8Y 40TFSIe

the-Rane

Tuli mieleen eräs auton osto 90-luvun alkupuolelta, kun piti saada kaverin kanssa yhteinen jenkkilintta alle. Laitoin Keltaiseen pörssiin ilmoituksen, että "Ostetaan sikalintta, hinta max. 4000 mk." Siitä sitten soitteli eräs tyyppi, joka osoittautui Kehä kolmosella olevan vaihtoautoliikkeen myyjäksi. Liike oli about nykyisen Bilteman kohdilla. Nimen olen unohtanut.

Myyjä sitten puhelimessa alkoi vedättää hintaa ylöspäin neljästä tonnista. Kerroin, etten tule edes katsomaan, mikäli hinta olisi enemmän kuin ilmoituksessa mainittu hinta. Se sopi, ja lähdimme kaverin kanssa katsomaan autoa. Olimme paikalla nähtävästi liian nopeasti, kun myyjä oli letkuttamassa bensaa AMC Hornetin tankista. Kertoi, ettei voi antaa bensaa mukaan niin paljon tuohon hintaan. Meille tuo oli ihan sama, nauratti lähinnä.

Seuraavaksi alkoi vääntäminen koeajosta. Sille ei olisi kuulemma mitään asiaa, ellemme tosiaankin osta autoa. Tuo vähän ihmetytti. Sovimme lopuksi, että mikäli auto kestää lähimmälle pankiautomaatille ja takaisin, niin ostamme sen pois kuleksimasta, sillä auto vaikutti hyväkuntoiselta, tosin se oli kasattu useammasta autosta.

Lähdimme koeajolle myyjän istuessa takapenkillä, ettemme pölli hänen silmäteräänsä. Pääsimme Kehän risteykseen, eli noin 50 metriä, kun bensa loppui. Istuimme kaverin kanssa autossa kuin tatit, kun myyjä käveli takaisin liikkeen pihalle, nouti bensakanisterin ja tankkasi auton siinä keskellä risteystä. Meitä nauratti, myyjää ei  ;D.

Auto kesti koeajon, nostimme rahat automaatista ja ostimme auton. Se palveli kimppa-autona kesän, jonka jälkeen kaverini lunasti osuuteni ja ajoi sillä varmaan pari vuotta. Myöhemmin se kiersi vielä kaveripiirissä jonkin aikaa.


Tähän loppuun voisi mainita vielä toisen tapauksen, kun vauhtiin pääsin. Se ajoittuu 80-luvun ihan lopulle, kun asuin Salossa ja kävimme Helsingissä (jossain pohjoispuolella) katsomassa yhtä 1500 Ladaa. Ajoimme sen ja totesimme ajossa, että onpas laiska minun silloiseen 1200L Ladaan verrattuna. Kerroimme sen paksumahaiselle myyjälle, joka nousi heti takajaloilleen, että laiskako muka? Hän komensi meidät poikaset takapenkille ja lähti näyttämään miten 1500 Lada liikkuu. Harvoin olen pelännyt niin autokyydissä, mutta kyllä se Lada sitten liikkuikin kirroslukumittarin hakatessa tappiin. Eikö muka liiku? Oli myyjä kysymys pienen kyydityksen jälkeen. Liikkui, mutta Lada jäi kauppaan.

Yleensä kokemukset autokaupoilta ovat olleen hyviä, mitä nyt kerran yksi Delta-auton myyjä alkoi huutaa suoraa huutoa, kun kerroin oman näkemykseni välirahasta. Näkemysero välirahasta oli silloin 4000 mk noin 30 000 markan auton kaupassa.

- ilman elämää ei ole tarinaa: http://www.rutinoff.net -
- Korvikeautot koeajossa: http://www.korvikeautot.net -

Sf

Ehdoton ja aiheellinen kiitos menee Jyväskylän autotarvikkeeseen, jossa olen nyt kahden viimeisimmän autokaupan tiimoilta asioinut. Ei pienintäkään valittamisen aihetta. Asiantuntevaa ja asiakkaan huomioivaa palvelua ensikäynnistä loppuun saakka.
VW Tiguan 1.5 TSI DSG Style 2022

frnz

Lainaus käyttäjältä: the-Rane - 31.01.15 - klo:15:04
Tuli mieleen eräs auton osto 90-luvun alkupuolelta, kun piti saada kaverin kanssa yhteinen jenkkilintta alle. Laitoin Keltaiseen pörssiin ilmoituksen, että "Ostetaan sikalintta, hinta max. 4000 mk." Siitä sitten soitteli eräs tyyppi, joka osoittautui Kehä kolmosella olevan vaihtoautoliikkeen myyjäksi. Liike oli about nykyisen Bilteman kohdilla. Nimen olen unohtanut.

Liikkeen nimeä en minäkään muista, mutta muistan kun kyseisessä paikassa yrittivät myydä minulle vanhaa mersua, jota en edes tullut sieltä katsomaan, argumentilla että miss suomen pikkuhousut ovat olleet kyseisen auton hattuhyllyllä.  :)

Eka Golf

Tämä on totta, siis ei palturia, mutta olen tavannut yhden rehellisen automyyjän!  :)
Ostin häneltä 2 käytettyä kulkinetta eikä mitään ongelmia  :)
Korjautti huomaamani puutteet mukisematta, yhden jopa vaikka ostosta oli yli 6kk!  :)
Olisin ostanut kolmannenkin, nyt uuden, mutta tuo myyjä ei ollut paikalla, toinen myyjä "ei halunnut minulle myydä" joten ostin naapuriliikkeestä!  8)
Siellä myytiin nikottelematta!  :)

skriko

Minäkin olen tavannut yhden rehellisen automyyjän, itseni. Yhden kerran olen elämäni aikana joutunut oikeuteen autokaupoista, vaikka niitä olen satoja tehnyt. Sekin vain jääräpäisyyttäni. Ukki pyysi 6000 markkaa ja 2000 olisin maksanut. Oikeuden päätöksellä maksoin sitten 12 000. >:(

Eka Golf

Elämä opettaa, katu kasvattaa ja koti ruokkii?  8)

heisenbergz

Positiivisesti yllättynyt olin autolle.comin asiakaspalvelusta, Nukarin Niklaksen kanssa tuli asioitua joku aika sitten. Kun tosiaan tuo autoliikkeiden asiakaspalvelu tuppaa yleensä olemaan mitä sattuu niin oli mukava tavata kaveri joka oli rehellinen ja oikeasti kiinnostunut asiakkaasta. Kyseessä nuori jannu ja firma muutenkin näitä "nuoren polven" autoliikkeitä, niin osaavat vähän eri tavalla asiakasta arvostaa. Kaupat tuli niin että heilahti.

JaskaPankuttaja

http://www.kauppalehti.fi/uutiset/bmw-toi-uuden-konseptin-autokauppaan/J2qex8et?_ga=1.187582688.992636496.1416237883

Tässäpä vastausta monee tarpeeseen.

Monet myyjät eivät ole lainkaan perillä mistään mitä ovat myymässä ja ne jotka tietävät eivät tajua kaupanteosta mitään.


exlex

Ui jui. Toihan loistava idea. Applellahan on liikkeissä just Genius tyypit ja myyjät erikseen. Näin tämän pitää mennäkin.  :)

Eka Golf

Mielestäni ostajan pitää tietää mitä ostaa, tosin ei aina onnistu minultakaan joten kysyn vaimolta koska hänellä on oikea "vainu" välttää susiostoja!  :P

Laars

#855
Harvemmin viitsin kirjoitella osto ja jälkihoitokokemuksista, mutta sen verran huonosti on nyt hoidettu, että täytyy hieman kirjoittaa autonhankintakokemuksesta Autokeskus airportin Skoda-puolelta.

Olisi varmaankin kaupat jääneet vaihtoautosta alunperinkin tekemättä, mutta kun sellainen malli oli kiikarissa, josta varsin huonosti tarjontaa on ja heillä oli paras yksilö.
Myyjä oli kylläkin varsin asiallinen, mutta autosta ei ollut mitään ymmärrystä. Ei tiennyt onko autossa 7 vai 6 vaihteinen DSG (ei tiennyt edes huoltotiskin kaveri keneltä kysyi), DLR-valot olivat "LED-sumuvalot" ja mahdollisesta öljynkulutuksesta tai mahdollisista kampanjoista ei ollut kuullutkaan. Huoltotiedoista sitten löytyi merkintä, että kampanjat oli tehty. Näihin on myös koneita vaihdeltu jonkun verran ja tiedustelin, että näkyisikö siellä, onko minkälaisia takuuhommia tehty. Ei kuulemma saisi kertoa. Onkohan näin?

No, ei siinä mitään, tiesin mitä olin ostamassa ja kaupat tehtiin itseäni tyydyttävään hintaan. Hieman enemmän ajettuani huomasin ratin olevan vinossa, en viitsinyt takaisin viedä vaan kävin säädättämässä kulmat omaan piikkiin. Myyjä soitteli viikon päästä perään ja kyseli miten on mennyt, mainitsin kulmista ja niiden säädöstä. Ei reagoinut mitenkään.

Kahteen otteeseen sen jälkeen olen käynyt muutamia lisävarusteita tiskiltä hakemassa ja molemmilla kerroilla reissussa on mennyt lähemmäs tunti.. miehitystä voisi olla hieman lisää viikonloppuisin.

Nyt sitten viimeisenä, huomasin, että vm 11 (70tkm ajettu) auton kontti rupeaa kukkimaan. Kilven vieressä ja takana pukkaa pienoista kukkaa. Kävin näyttämässä ja kaveri teilasi saman tien, että 3v mennyt, ei tällaista saa menemään maahantuojan goodwilliin. Hieman siinä vänkäsin, mutta ei kuulemma saa mitenkään menemään. Ei ottanut edes yhteystietoja ylös vaan tokaisi, että onhan tuo harmillinen. Olin auton heiltä hankkinut kuitenkin alle 6kk sitten ja täysin omaan piikkiin kuulemma menisi.

Ajoin sitten Metroautoon, jossa asenne oli hieman eri. Asia otettiin vakavasti, mittasi maalin paksuuden, otettiin kilpi irti ja otettiin kuvia ja yhteystietojen kera maahantuojalle.
Ei tuossa nyt erityisen kauan ole takuun loppumisesta, eli luulisi tuossa nyt keskusteluvaraa olevan.

Mese08

En tiedä kuuluuko tämä avautuminen tänne,mutta kyllä tässä automyyjä oli vitutuksen alullepanijana.

Sattuipa vappuviikon tiistaina seuraavaa. Takuunalainen mersuni heitti aamulla muutaman kerran itsensä vikatilaan,eli tiputtaa tehot käytännössä olemattomaksi,tästä pääsee eroon sammuttamalla ja uudestaan käynnistämällä auton. Nyt se sytytti vielä jonkun moottorivikaan viittaavan keltaisen merkkivalonkin. Olin matkalla Seinäjoelle töihin niin ajattelin viedä auton sinne Käyttöautoon tutkittavaksi. Myyntiedustaja kun olen niin tarvitsen tietysti auton alle että pääsen elantoani hankkimaan ja autonvaihtorahoja tienaamaan. Huolto lupasi tutkia autoni neljän tunnin sisällä,kun kysyin sijaisautoa niin neuvottiin vuokraamaan auto. Tähän en todellakaan suostu,koska kuten jo mainittua on minulla takuunalainen auto ja takuuaikana en hyväksy mitään kuluja itselleni auton korjaamisesta. Tämä on toki vain minun ajatukseni ja voin hyvinkin olla väärässä.

En tästä vielä osannut hermostua,koska en vielä tiennyt miten jossakin muualla tämmöisessä tilanteessa toimitaan.

Päätin lähteä kysymään olisiko automyyjällä palveluhalukkuutta. Käyttöauton Seinäjoen Mercedes merkkivastaava Mika Yliselä tulikin koppiinsa kun häntä hetken odottelin. Esitin asiani ja hänen kysymyksensä kuului: "onko auto ostettu meiltä?" Vastasin ettei ole,johon hänen sanatarkka vastauksensa oli: "en anna sulle autoa!" Tästä hämmästyneenä olin hetken hiljaa ja tuumasin vaan etten kyllä osta seuraavaakaan autoa teiltä ja lähdin kävelemään pois.

Autoon päästyäni oli vitutus jo hyvällä tasolla ja etsin netistä Käyttöauton toimitusjohtajan nimen. Lähetin Jyrki Viitalalle sähköpostia jossa kerroin Mikan juuri varmistaneen ettei minun tarvitse enää heillä asioida. Lähdin töihin ja kun palasin ensimmäiseltä asiakaskäynniltäni autoon oli Jyrki yrittänyt soittaa minulle. Soitin hänelle takaisin ja hän tiedusteli tapahtunutta. Selitin asian ja hänkin kysyi onko autoni heiltä ostettu. Kun kerroin ettei ole hän sanoi Mikan toimineen täysin hänen laatimien ohjeiden mukaan ja että vika on hänen. Annoin hänelle aikaa selittää ja kenties pahoitella tapahtunutta,mutta hän vain perusteli päätöstään niin tuumasin vain lopuksi että homma ok,pitäkää sääntönne,minä en enää teidän liikkeiden ovien saranoita kuluta.

Tässä kohtaa alkoi vituttaa,olinhan maksanut autostani yli 60kâ,¬,ja luulin että premium hintaan kuuluu premium palvelu. Etsin netistä Vehon Mercedes myyntijohtajan nimen. Seuraavaksi lähti sähköpostia Petri Aarniolle. Kysyin häneltä onko hänen mielestään oikein että takuunalaisella Mercedeksellä autoilevalle asiakkaalle tulee ylimääräisiä kuluja auton vian korjaamisesta tai etsimisestä?

Myöhemmin samana paivänä Petri soitti ja kyseli tapahtunutta. Olin todella otettu että noinkin isoa herraa kiinnostaa yhden pienen asiakkaan ongelma. Olin jo kerennyt varata seuraavaksi päiväksi ajan Iisalmeen(josta autoni ostin) joten ongelma oli jo jotenkin hoidossa. Seuraavana päivänä Petri laittoi vielä sähköpostia ja kyseli tarkemmin mitä oli tapahtunut. Vastasin hänelle kahdeksan jälkeen illalla ja hän vastasi lähes välittömästi että aikoo itse henkilökohtaisesti olla yhteydessä tj Viitalaan ja että asiaa ei ole missään nimessä hoidettu ei Mercedeksen eikä Vehon arvojen mukaisesti.

Tilanne luisui raiteiltaan lähinnä automyyjä Yliselän asenteen takia. Mikäli hän olisi pyytänyt minua istumaan,selittänyt tilanteen,niin voi olla että olisin lähtenyt aivan rauhassa jonkun vaihtoautomyyjän juttusille,pyytänyt jonkun auton koeajoon ja jättänyt autoni huollon tutkittavaksi,eikä tästä olisi seurannut mitään.

Viittasin aiemmin,etten tiennyt miten tälläinentilanne muualla hoidettaisiin. Soitin nimittäin silloin samana päivä tutulle Audi myyjälle ja esitin hänelle tälläisen samankaltaisen tilanteen ja kysyin miten se heillä hoidettaisiin? En siis vielä tässä vaiheessa kertonut mitä minulle oli tapahtunut. Hän kertoi että heillä audi velvoittaa jälleenmyyjiä pitämään tietynlaisia uusia autoja huollonsijaisautoina ja että tälläisessä tapauksessa huollon pitää itse ehdottaa asiakkaalle tätä sijaisautoa veloituksetta asiakkaan käyttöön. Lisäksi hän kertoi että heillä on myös talon tapana toimia näin,vaikkei asiakkaan auto olisikaan takuunalainen. No totuuttahan en tiedä ellei jollakulla täällä ole kokemusta Autotalo Antti-Roikon käyttäytymisestä tämmöisessä tilanteessa?

Mutta lopputuloksena minulla vaihtui huoltopaikka,olen aikaisemmin huollattanut sekä tämän että edellisen mersuni kokkolan käyttöautossa,mutta tästä lähin ajelen huoltoon Iisalmeen tai Ouluun.

Niin ja lukijoita varmaan kiinnostaa mikä autossani oli vikana? Tämä sama vika oli eka kerran viime syksynä,jolloin siihen vaihdettiin Kokkolassa jokin paine-ero anturi(liittyy hiukkassuodattimeen),toisen kerran vika ilmeni helmikuussa jolloin Seinäjoella nollattiin vikakoodit ja nyt Iisalmessa nollattiin taas koodit ja ajettiin sisään jokin päivitysohjelma. Vika uusiutui nyt tällä viikolla ja soitin Iisalmeen. Siellä oli jo korjausohjeet valmiina,jokin johtosarja uusitaan. Saapa nähdä auttaako se.
E 220cdiA 4-matic 10.7.2017-
C 320cdiAT 4-matic Avantgarde 2008 11.7.2017
Exät:
E 220cdiA PB Elegance FL 2013 (2013-2017)
Octavia 2.0FSIA Elegance 2005 (2012-2017)
E 200cdiA Classic 2008(09-13)
Avensis 1.8VVT-i 2001(08-12)
Touran 1.9TDI 2006(06-08)
Touran 1.9TDI 2004(04-06)
406 ST HDI 2003(03-04)
307 XT HDI 2002(02-03)
406 SL1.9td 1996(00-02)
Astra 1.8gls 1992(00)
MB 200D 1978(94-97)

zpu82

Lainaus käyttäjältä: Mese08 - 26.05.15 - klo:16:12
En tiedä kuuluuko tämä avautuminen tänne,mutta kyllä tässä automyyjä oli vitutuksen alullepanijana.

Sattuipa vappuviikon tiistaina seuraavaa. Takuunalainen mersuni heitti aamulla muutaman kerran itsensä vikatilaan,eli tiputtaa tehot käytännössä olemattomaksi,tästä pääsee eroon sammuttamalla ja uudestaan käynnistämällä auton. Nyt se sytytti vielä jonkun moottorivikaan viittaavan keltaisen merkkivalonkin. Olin matkalla Seinäjoelle töihin niin ajattelin viedä auton sinne Käyttöautoon tutkittavaksi. Myyntiedustaja kun olen niin tarvitsen tietysti auton alle että pääsen elantoani hankkimaan ja autonvaihtorahoja tienaamaan. Huolto lupasi tutkia autoni neljän tunnin sisällä,kun kysyin sijaisautoa niin neuvottiin vuokraamaan auto. Tähän en todellakaan suostu,koska kuten jo mainittua on minulla takuunalainen auto ja takuuaikana en hyväksy mitään kuluja itselleni auton korjaamisesta. Tämä on toki vain minun ajatukseni ja voin hyvinkin olla väärässä.

En tästä vielä osannut hermostua,koska en vielä tiennyt miten jossakin muualla tämmöisessä tilanteessa toimitaan.

Päätin lähteä kysymään olisiko automyyjällä palveluhalukkuutta. Käyttöauton Seinäjoen Mercedes merkkivastaava Mika Yliselä tulikin koppiinsa kun häntä hetken odottelin. Esitin asiani ja hänen kysymyksensä kuului: "onko auto ostettu meiltä?" Vastasin ettei ole,johon hänen sanatarkka vastauksensa oli: "en anna sulle autoa!" Tästä hämmästyneenä olin hetken hiljaa ja tuumasin vaan etten kyllä osta seuraavaakaan autoa teiltä ja lähdin kävelemään pois.

Autoon päästyäni oli vitutus jo hyvällä tasolla ja etsin netistä Käyttöauton toimitusjohtajan nimen. Lähetin Jyrki Viitalalle sähköpostia jossa kerroin Mikan juuri varmistaneen ettei minun tarvitse enää heillä asioida. Lähdin töihin ja kun palasin ensimmäiseltä asiakaskäynniltäni autoon oli Jyrki yrittänyt soittaa minulle. Soitin hänelle takaisin ja hän tiedusteli tapahtunutta. Selitin asian ja hänkin kysyi onko autoni heiltä ostettu. Kun kerroin ettei ole hän sanoi Mikan toimineen täysin hänen laatimien ohjeiden mukaan ja että vika on hänen. Annoin hänelle aikaa selittää ja kenties pahoitella tapahtunutta,mutta hän vain perusteli päätöstään niin tuumasin vain lopuksi että homma ok,pitäkää sääntönne,minä en enää teidän liikkeiden ovien saranoita kuluta.

Tässä kohtaa alkoi vituttaa,olinhan maksanut autostani yli 60kâ,¬,ja luulin että premium hintaan kuuluu premium palvelu. Etsin netistä Vehon Mercedes myyntijohtajan nimen. Seuraavaksi lähti sähköpostia Petri Aarniolle. Kysyin häneltä onko hänen mielestään oikein että takuunalaisella Mercedeksellä autoilevalle asiakkaalle tulee ylimääräisiä kuluja auton vian korjaamisesta tai etsimisestä?

Myöhemmin samana paivänä Petri soitti ja kyseli tapahtunutta. Olin todella otettu että noinkin isoa herraa kiinnostaa yhden pienen asiakkaan ongelma. Olin jo kerennyt varata seuraavaksi päiväksi ajan Iisalmeen(josta autoni ostin) joten ongelma oli jo jotenkin hoidossa. Seuraavana päivänä Petri laittoi vielä sähköpostia ja kyseli tarkemmin mitä oli tapahtunut. Vastasin hänelle kahdeksan jälkeen illalla ja hän vastasi lähes välittömästi että aikoo itse henkilökohtaisesti olla yhteydessä tj Viitalaan ja että asiaa ei ole missään nimessä hoidettu ei Mercedeksen eikä Vehon arvojen mukaisesti.

Tilanne luisui raiteiltaan lähinnä automyyjä Yliselän asenteen takia. Mikäli hän olisi pyytänyt minua istumaan,selittänyt tilanteen,niin voi olla että olisin lähtenyt aivan rauhassa jonkun vaihtoautomyyjän juttusille,pyytänyt jonkun auton koeajoon ja jättänyt autoni huollon tutkittavaksi,eikä tästä olisi seurannut mitään.

Viittasin aiemmin,etten tiennyt miten tälläinentilanne muualla hoidettaisiin. Soitin nimittäin silloin samana päivä tutulle Audi myyjälle ja esitin hänelle tälläisen samankaltaisen tilanteen ja kysyin miten se heillä hoidettaisiin? En siis vielä tässä vaiheessa kertonut mitä minulle oli tapahtunut. Hän kertoi että heillä audi velvoittaa jälleenmyyjiä pitämään tietynlaisia uusia autoja huollonsijaisautoina ja että tälläisessä tapauksessa huollon pitää itse ehdottaa asiakkaalle tätä sijaisautoa veloituksetta asiakkaan käyttöön. Lisäksi hän kertoi että heillä on myös talon tapana toimia näin,vaikkei asiakkaan auto olisikaan takuunalainen. No totuuttahan en tiedä ellei jollakulla täällä ole kokemusta Autotalo Antti-Roikon käyttäytymisestä tämmöisessä tilanteessa?

Mutta lopputuloksena minulla vaihtui huoltopaikka,olen aikaisemmin huollattanut sekä tämän että edellisen mersuni kokkolan käyttöautossa,mutta tästä lähin ajelen huoltoon Iisalmeen tai Ouluun.

Niin ja lukijoita varmaan kiinnostaa mikä autossani oli vikana? Tämä sama vika oli eka kerran viime syksynä,jolloin siihen vaihdettiin Kokkolassa jokin paine-ero anturi(liittyy hiukkassuodattimeen),toisen kerran vika ilmeni helmikuussa jolloin Seinäjoella nollattiin vikakoodit ja nyt Iisalmessa nollattiin taas koodit ja ajettiin sisään jokin päivitysohjelma. Vika uusiutui nyt tällä viikolla ja soitin Iisalmeen. Siellä oli jo korjausohjeet valmiina,jokin johtosarja uusitaan. Saapa nähdä auttaako se.

Mulla samanlaisia kokemuksia Nissan huollosta Vaasassa. N. 2v sitten takuu aikana vaihdettiin kaksoismassa milloin auto oli varattu pajalle pariksi päiväksi, meillä ei ollut silloin kuin yksi auto ja tarvetta sille oli kun piti nappuloita kuskata, kysyin autoa takuu korjauksen ajaksi ilmatteeksi ja kysymys oliko se meiltä ostettu, ei ollut, en saanut autoa,.
Loppupeleissä liike ei ikinä saanut korjattua minun mainitsemaa vikaa vaan se oli muuttunut matkan varrella ominaisuudeksi (kaksoismasaaa epäili, mutta sen vaihto ei poistanut vikaa).
Auto lähti kiertoon kun oli muutenkin tarkoitus vaihtaa isompaa ja hommata toinen. Nissania ei tullut, mutta tulevaisuudessa voi tullakkin mutta ei KYS. Liikkeestä ja huollotkin hoidetaan jossain muualla.

Typ2

Lainaus käyttäjältä: Mese08 - 26.05.15 - klo:16:12
Autoon päästyäni oli vitutus jo hyvällä tasolla ja etsin netistä Käyttöauton toimitusjohtajan nimen. Lähetin Jyrki Viitalalle sähköpostia jossa kerroin Mikan juuri varmistaneen ettei minun tarvitse enää heillä asioida. Lähdin töihin ja kun palasin ensimmäiseltä asiakaskäynniltäni autoon oli Jyrki yrittänyt soittaa minulle. Soitin hänelle takaisin ja hän tiedusteli tapahtunutta. Selitin asian ja hänkin kysyi onko autoni heiltä ostettu. Kun kerroin ettei ole hän sanoi Mikan toimineen täysin hänen laatimien ohjeiden mukaan ja että vika on hänen.

Eikö hra Viitala ole kuullut Mersun Mobilo-liikkuvuuspalvelusta? Tai eikö kukaan muukaan?

"Sijaisauto:

Tarvittaessa saat käyttöösi sijaisauton auton korjauksen ajaksi, enintään kolmeksi työpäiväksi, ei sisällä polttonestettä ja lisäpalveluita. Niistä veloitetaan vallitsevien markkinahintojen mukaisesti. Polttonesteistä ja lisäpalveluista aiheutuvia kustannuksia ei korvata. Autotyyppi riippuu saatavuudesta."

www.mercedes-benz.fi/content/finland/mpc/mpc_finland_website/fi/home_mpc/passengercars/home/servicesandaccessories/service_enroute/mobility_guarantees/mobilo_/services.html


Pikkasen ihmettelen, jos edes sinä et tuota tiennyt? Olet ostanut kalliin uuden auton, joka on vieläpä työajojen takia välttämätön ajopeli.
Passat 1,6 TDI BM ´14
Yaris 1,5 HSD hybrid ´13
Volvo V70 ´97
MB 500 SL ´90
Range Rover Vogue ´89

Mese08

Juu,mobilo on tuttu juttu,siellä seinäjoen huollossa vaan tuumattiin että sun ois pitäny jäädä tien päälle niin mobilo ois hoitanu tän homman... En tiedä onko tosiaan näin että pitää jäädä tien päälle ennenkuin homma toimii,enkä silloin jaksanu jäädä huollon kanssa asiasta väittelemään,kun ajattelin että automyyjä hoitaa homman.

Iisalmessa kerrottiin jostain sellaisesta että mikäli vian korjaus kestää yli kaksi tuntia,on asiakas oikeutettu sijaisautoon?

E 220cdiA 4-matic 10.7.2017-
C 320cdiAT 4-matic Avantgarde 2008 11.7.2017
Exät:
E 220cdiA PB Elegance FL 2013 (2013-2017)
Octavia 2.0FSIA Elegance 2005 (2012-2017)
E 200cdiA Classic 2008(09-13)
Avensis 1.8VVT-i 2001(08-12)
Touran 1.9TDI 2006(06-08)
Touran 1.9TDI 2004(04-06)
406 ST HDI 2003(03-04)
307 XT HDI 2002(02-03)
406 SL1.9td 1996(00-02)
Astra 1.8gls 1992(00)
MB 200D 1978(94-97)

Typ2

Lainaus käyttäjältä: Mese08 - 26.05.15 - klo:18:00
Juu,mobilo on tuttu juttu,siellä seinäjoen huollossa vaan tuumattiin että sun ois pitäny jäädä tien päälle niin mobilo ois hoitanu tän homman... En tiedä onko tosiaan näin että pitää jäädä tien päälle ennenkuin homma toimii,enkä silloin jaksanu jäädä huollon kanssa asiasta väittelemään,kun ajattelin että automyyjä hoitaa homman.

Tuota vähän uumoilinkin, mutta ajattelin, ettei nyt sentään Mercedeksen kanssa tarvitsisi tuollaisista painia. Sinähän vain säästit kaikkien aikaa ja rahaa, kun et kurvannut kilometrin päähän essonbaariin ja soitellut pihalta apua. Ensi kerralla taidat tietää mitä tehdä..
Passat 1,6 TDI BM ´14
Yaris 1,5 HSD hybrid ´13
Volvo V70 ´97
MB 500 SL ´90
Range Rover Vogue ´89

sakke2013

Ostin VW Golfin Seinäjoen Käyttöautosta uutena huhtikuussa 2013. Helmikuussa 2014 huollossa Kokkolan Pörhöllä havaittiin jonkin tiivisteen tiputtaneen muutaman tipan öljyä ja se piti varmuudeksi vaihtaa. Työ oli suurehko ja tiiviste saatiin paikalle vasta seuraavaksi päiväksi. No eipä ongelmia; sain ilmaiseksi käyttööni Audi a3 -mallisen huollon sijaisauton. Ajelin sillä pari päivää. Palvelu tip top  :)

Mese08

Lainaus käyttäjältä: sakke2013 - 26.05.15 - klo:18:19
Ostin VW Golfin Seinäjoen Käyttöautosta uutena huhtikuussa 2013. Helmikuussa 2014 huollossa Kokkolan Pörhöllä havaittiin jonkin tiivisteen tiputtaneen muutaman tipan öljyä ja se piti varmuudeksi vaihtaa. Työ oli suurehko ja tiiviste saatiin paikalle vasta seuraavaksi päiväksi. No eipä ongelmia; sain ilmaiseksi käyttööni Audi a3 -mallisen huollon sijaisauton. Ajelin sillä pari päivää. Palvelu tip top  :)

Eli siis Käyttöautosta auton ostanut sai Pörhöltä auton ja vieläpä Audin käyttöönsä,juuri tämmöistä palvelua sitä odottaisikin,pisteet Pörhölle!
E 220cdiA 4-matic 10.7.2017-
C 320cdiAT 4-matic Avantgarde 2008 11.7.2017
Exät:
E 220cdiA PB Elegance FL 2013 (2013-2017)
Octavia 2.0FSIA Elegance 2005 (2012-2017)
E 200cdiA Classic 2008(09-13)
Avensis 1.8VVT-i 2001(08-12)
Touran 1.9TDI 2006(06-08)
Touran 1.9TDI 2004(04-06)
406 ST HDI 2003(03-04)
307 XT HDI 2002(02-03)
406 SL1.9td 1996(00-02)
Astra 1.8gls 1992(00)
MB 200D 1978(94-97)

poloboy

Isällä vastaavanlainen tapaus; Jetassa (1.4 TSI 90 kW -12 ajettu vaivaiset 20 tkm) parkkitutkat eivät toimineet kuten pitää, joten hän vei sen korjattavaksi paikalliselle VW-korjaamolle (Laakkonen Porvoo). Auto on ostettu käytettynä Toyota Airportista, ja auton 2v. takuu oli jopa mennyt umpeen. Laakkosella eivät heti (saman työpäivän aikana) saaneet tutkia korjattua, joten isä sai veloituksetta AVIS-Audi A3 1.2 TSI:n yön yli käyttöönsä. Erinoimaista palvelua, etten sanoisi. Tosin meidän perhe on asioinut Porvoon VW-liikkeissä (Auto-Hellberg, Auto-Toivonen ja Laakkonen) yli 30 v., mutta silti.
Vento 2.0 CL -96/-97 LC6P
Jetta VI 2.0 TDI Highline -11 LA7W
VW 1300 -73/-74 L20B
Monark 1968
Specialized Crosstrail Pro 2009

ex.
Jetta 2.0 TDI Sportline -06 LA6R
Bora 1.6 Xline -04 LD1W
Polo 1.3 Variant -94 LB5T
Derby 1.1 CLS - 81 LB5Y

Nipponisti

Pääsääntöisesti olen ollut erittäin tyytyväinen kaikkiin myyjiin. Muutamissa ison ketjun liikkeissä on lähinnä harmittanut säälittävät välirahatarjoukset, mutta se ei tietenkään ole myyjän vaan ketjun asia. Jokainen myyjä näyttää aina selailevan firman sisäistä hinnoitteluopasta...

Itse arvostan sellaista rauhallista ja asiallista myyjää, joka ei poukkoile heti "silmille" ameriikantyyliin, vaan antaa asiakkaan katsella ja tulee sitten kysäisemään mitä voisi tarjota. Samoin ammattitaito eli osaaminen siitä mitä myy on aina plussaa. Joissakin paikoissa tuntuu, että asiakas tietää autoista enemmän kuin myyjät. Ja viimeisenä hyvänä ominaisuutena on se, että ei tarvitse käydä tinkimässä kymmentä kertaa vaan lopullinen hinta ilmoitetaan heti.

Ja minun kanssa asioidessa arvostan tietenkin pitkää pinnaa, koska olen luonteeltani pilkunviilaaja. Joten haluan yksityiskohdat kerralla kohdilleen ilman epämääräisiä jälkisäätöjä, ja asioiden sujuvan luvatusti. (toistaiseksi kukaan ei ole vielä heittänyt ulos kaupasta ... Mutta varmaan siellä on mutinaa kuulunut  ;D). Toisaalta myyjäkin siinä voittaa, koska olen tainnut ostaa samalta kaverilta parhaimmillaan 6 autoa. Ei sitten jatkossa tarvitse turhaan säätää vaan molemmat tietävät suurinpiirtein valmiiksi mitä ostaja haluaa.

Ja tietenkin hyvät huoltopalvelut liikkeessä ovat jatkon kannalta aina plussaa.

Toyota Camry 2019 Hybrid
==============================
2015 Passat 1.4 TSI 110 ACT Highline DSG,
(Toyota Auris Hybrid 2013-, Toyota Avensis 2.0d, Toyota Avensis 2.2d, Toyota Avensis 2.0 *2, Toyota Avensis 1.6, Toyota Corolla

JFabiaK

Onhan tietyt asiat ärsyttäviä autonmyyjissä(kin). Viimeisen kaupan kohdalla mm. se, että lohkolämmittimen pistoke oli sovitusta puolesta vaihtunut toiselle puolelle. Tämä ei nyt sitten toimi auton kotiparkissa tällä asennuksella ja mukana tulleella kaapelipituudella.
Kysyin, mitä öljyä on koneessa? Vastaukseksi sain, että Castrollin Edgeä. Kysyin, että onko se "kuuluisa" täyttölitra tavaratilassa. Joo on, mutta se on Mobilin öljyä. Halusin, että se olisi samaa kuin on nyt koneessa, mutta se ei käynyt kun heillä on firmassa tätä Mobilia, josta heillä on sopimus. Näin Rinta-Joupilla. Tämmöinen ärsyttää ainakin minua.
Luvattuja esi- ja jälkiyhteydenottoja puhelimitse ei tullut - toki ulkopuolinen markkinointitutkija sai sitten kuulla mielipiteeni näistä ja muistakin asioista joiden välittämisen autoliikkeelle hyväksyin.
Kaikki menee rikki - kunnes kuolema korjaa. Simply Clever.

Eka Golf

Viime vuonna kun olin ostamassa vaimolle uutta kauppakassia niin myyjä ei suostunut myymään käteisellä kun heillä oli niin edullinen rahoitus!  :o
Onneksi kuitenkin toisessa liikkeessä myytiin ja tuli luultavasti parempi kulkine hankittua!  :)

Lateski

Tuli vastaan semmoinen autoliike kuin MM carcenter Ylöjärveltä. Kävin koeajamassa ja tutkimassa erästä autoa ja seuraavana päivänä soitin, että tulen ostamaan auton huomenna heti töiden jälkeen, koska liike oli jo kiinni siltä päivältä. Sovittiin siltä istumalta hinta ja miten toimitan rahat ja mihin aikaan tulen hakemaan autoa.

Sain kumminkin viestiä sieltä hakupäivänä, että auto on myyty toiselle henkilölle eri myyjän toimesta. Kuullemma eivät olleet viestitelleet keskenään ja sen takia vahingossa möivät sen. Menin kumminkin töiden jälkeen selvittämään tilannetta, niin kyseiset ostajat olivat tulleet juuri paikanpäälle tutkimaan autoa ja olivat kysyneet vielä paria tuntia aiemmin onko auto vielä liikkessä, eli eivät olleet ilmeisesti sopineet varsinaisia kauppoja vaikka minulle näin väitettiin.

Uskon että auto myytiin minun ohi vain korkeamman tarjouksen takia, vaikka sopimus se suullinen sopimuskin on. En voinut allekirjoittaa mitään kauppaa liikkeen kiinniolon takia ja varausmaksua ei tarvinnut maksaa, koska sovittiin jo miten toimitan rahat seuraavana päivänä kaupanteon yhteydessä.

Eka Golf

Kossina kerran sovin autokaupoista mutta persaukisena piti lähtä kerjään rahaa, äitmuori allekirjoitti vekun ja sain rahat pankista käteen. Menin hakeen autoa mutta oli myyty sillä aikaa, siis samana päivänä!  :o
Ostin siis kuumeessa toisen mitä minulle tarjottiin, harmittelin sitä yhdelle asentajalle odottaessani paperiselvitystä. Sanoi että paremman sait!  :)
Tiedä tuosta, eka oli Saappi ja toka Tojota, joka kylläkin oli luotettava kulkine!  8)

zpu82

Vaasan rinta-joupilla näyttää menevän hyvin, sais varmasti myytyä vanhahkon auton lattialta lojumasta joka heillä on jo tovin siellä lojunut, laitoin tarjous pyyntiä tiukasta hinnasta mut jos ei huvita niin ei huvita, ja minä en lähde soittelemaan kauppiaan perään.
Eikä ollut ensimmäinen kerta kun tuommoist toimintaa harrastaa. ;D
Pitää siis ostaa toisesta liikkeestä auto missä myyjä viitsii edes tarjouksen laittaa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy