Kokemuksia ja keskustelua automyyjistä

Aloittaja Palmikko, 03.09.10 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

MMV

Pääosin olen pitänyt autonmyyjää vain välttämättömänä välikätenä, jonka kanssa täytyy toimia saadakseen uuden auton. Yleensä olen tehnyt tarjouspyynnöt sähköpostilla ja siirtynyt vasta kilpailutuksen loppuvaiheessa puhelin/henkilökohtaiseen kontaktiin. Käytännössä minua ei ole kiinnostanut pullakahvit tai joulukortit, joten jälkimarkkinoinnin olen usein kokenut ennemminkin ärsyttävänä autokaupan "laatustandardin" toteuttamiseksi tehtynä pakkoliikkeenä. Primus motor kauppaan on aina ollut mahdollisimman hyvä tarjous.

Edellä mainitusta johtuen minulla ei ole koskaan ollut vakioliikettä tai -myyjää. Koska sääntöön täytyy olla poikkeus, niin olen tehnyt kolme viimeistä kauppaa (4Motion Passat -12, Alltrack -13 ja nyt tuo vaimon Golf)saman myyjän kanssa. Eli kyseessä on Jyväskylän Autotarvikkeen Antti-Pekka Kotilainen. Tähän on vaikuttanut kaksi asiaa: 1) paras tarjous kaikissa noissa kolmessa kaupassa 2) mukava ja 100% rehellinen, myös oman tietämättömyytensä suhteen. Arvostan ihmistä, joka uskaltaa tunnustaa ettei tiedä jotain asiaa. Olen törmännyt autokauppiaisiin, jotka tunkevat silmät ja suut täyteen potaskaa välittämättä sen kummemmin mistään muusta kuin edessä häämöttävästä provisiosta.

PS. Jos myyjän "täytyy" käydä kysymässä myyntipäälliköltä "tiukinta mahdollista hintaa", niin vaihdan yleensä liikettä. Tuo on täyttä p***aa, jossa myyjä käy viheltelemässä nurkan takana ja tulee pari sataa euroa kovemman tarjouksen kanssa takaisin. Kyllä myyjä tietää 100% tarkasti faktat, joiden pohjalta kauppaa voidaan käydä. Jos ei tiedä, niin on väärällä alalla!

V-O

Voiko joskus tuo pelleily aidosti johtua siitä myyntipäälliköstä. Ei siitä liimatukkapikkuklopista joka luulee olevansa mutta sitten loppujen lopuksi onkin vähemmän kun se myyjä.

Olen itte samoill alinjoilla eli sitä mieltä että sen myyntipäällikön pitää myyjän antaa tehdä tulos omalla tavallaan, puuttumatta joka nippeliin tai nappeliin. Eli "ihan sama mitä kautta maaliin mennään, paikan A tai paikan B, kunhan maaliin mennään".


vkjoki

Lainaus käyttäjältä: MMV - 05.11.13 - klo:19:31
Eli kyseessä on Jyväskylän Autotarvikkeen Antti-Pekka Kotilainen. Tähän on vaikuttanut kaksi asiaa: 1) paras tarjous kaikissa noissa kolmessa kaupassa 2) mukava ja 100% rehellinen, ...

Pakko vahvistaa MMV:n kertoma - AaPee Kotilainen ei muistuta ketään toista automyyjää millään osa-alueella. Hänen tyylinsä on siis ainutlaatuinen. Ja kauppa käy.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

V-O

Persrehellisyys on kyllä nykyisin valttia ja erittäin positiivinen piirre automyyjässä

vkjoki

Mainittakoon, että AaPee Kotilaisen lisäksi antaisin täyden kympin Autotalo Lohjan Jani Malmelinille. Kokemusta minulla on noin 20 Volkkarimyyjästä.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Ocu_P

Monelle foorumilaiselle Seatin myynyt ja minullekin hyvän tarjouksen tehnyt Marjo Tolvanen on ilmeisesti siirtynyt muihin tehtäviin.

Kaveri oli käynyt Seattikaupoilla lauantaina ja mainitsi asiasta.

Henri S

Viikko sitten laitoin myyjälle sähköpostia, tiedustelin missä on uus autoni tulossa, eipä ole vastausta kuulunu  >:(
MInulle tullut epäilys että on niin laiska myyjä ettei vaivaudu vastaan tai sitten pitäs olla 100 000 â,¬ auto että olis myyjän silmissä sellainen auto että kannatttaa jo pitää auton ostaja ajantasalla, nyt vaan tulossa halpa n 40000â,¬

Mites teillä muilla uuden auton tilanneilla, ilmoitteleeko myyjä missä auto on tulossa?
Hohhoijaa!

darthjysky

Eipä olisi varmaan tuotantoviikosta kertonut ellen olisi kysellyt. Postissa tuli sitte ilmotus auton valmistumisesta mainoksen kera ja skoda turvaliiveillä.

Mainoksesta otin sitte pari itemiä ja kerroin millon olisi paras päivä luovutukselle, tähän myyjä että onnistuu mikäli vain auto ehtii. Tällä viikolla sitten ihan soitti että ehdottamani päivä onnistuu.

Semmoinen kuva jäi että ilmoittelee sitte kun on ilmoitettavaa, eli auto alkaa olla lähellä luovutusta.
If you were to battle an old Sith Lord in a lightsabre duel, you would find that we're only children playing with toys.

jf

Lainaus käyttäjältä: Henri S - 06.11.13 - klo:11:06
MInulle tullut epäilys että on niin laiska myyjä ettei vaivaudu vastaan tai sitten pitäs olla 100 000 â,¬ auto että olis myyjän silmissä sellainen auto että kannatttaa jo pitää auton ostaja ajantasalla, nyt vaan tulossa halpa n 40000â,¬
Satasen auton ostajat sitten taas ovat myyjien mielestä niin tyhmiä, että eivät ymmärrä rahasta mitään...  >:(
Eli palvelu on aina paskaa autokaupoilla ei kannata surra.
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

M_M

Lainaus käyttäjältä: vkjoki - 05.11.13 - klo:22:25
Mainittakoon, että AaPee Kotilaisen lisäksi antaisin täyden kympin Autotalo Lohjan Jani Malmelinille.

Tähän voin kyllä yhtyä, tuo meidän talouden Golf on ostettu Lohjalta ja Jani osasi kyllä hommansa erinomaisesti. Voisin helposti kuvitella että hänen kanssaan käytäisiin kauppaa tulevaisuudessakin.

Lähempänä sijaitsevista volkkarikaupoista olen saanut lähinnä sellaista kohtelua kuin olisin jotenkin vaivaksi ja häiriöksi.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

JJ10

Lainaus käyttäjältä: MMV - 05.11.13 - klo:19:31
Pääosin olen pitänyt autonmyyjää vain välttämättömänä välikätenä, jonka kanssa täytyy toimia saadakseen uuden auton. Yleensä olen tehnyt tarjouspyynnöt sähköpostilla ja siirtynyt vasta kilpailutuksen loppuvaiheessa puhelin/henkilökohtaiseen kontaktiin. Käytännössä minua ei ole kiinnostanut pullakahvit tai joulukortit, joten jälkimarkkinoinnin olen usein kokenut ennemminkin ärsyttävänä autokaupan "laatustandardin" toteuttamiseksi tehtynä pakkoliikkeenä.

Tähänkö ollaan menossa, fiktiivinen tarina:

JJ10 näkee Nettiauton ilmoituksessa hienon Pirkka Volkkarin, vanhalla sokealla miehellä saaressa ollut ja kilsojakin vain muutama tuhat, vaikka ikää autolla kuitenkin jo liki 10-vuotta. Auto on myytävänä yrityksellä, jonka yhteystietoina on vain puhelinnumero ja sähköpostiosoite, nettisivut on kuitenkin hienot ja heti vastasivat sähköpostikyselyynkin. Auton omistajatiedon sain helposti Trafin rekisteristä varmistettua netin kautta, olisinhan tietty voinut soittaa Espanjaankin Trafin palvelunumeroon. Auton lähemmät kuntotiedot sain yrityksen palvelunumerosta Virosta, oli kumma kyllä ilmainen. Sovittiin, että auto toimitetaan lähemmin katsottavaksi Heinolan ABC-asemalle.

Auton toimittanut huonosti Suomea  puhuva henkilö ei tiennyt kyllä autosta yhtään mitään, oli vain pyydetty toimittamaan auto ABC:lle nähtäväksi. Auto oli kumminkin ok ja kaupat tehtiin, paperit olikin jo valmiiksi allekirjoitettu yrityksen toimesta, täydennettiin vain päivämäärillä ja ostajan tiedoilla. Auton maksoin pankkiautomaatilla yrityksen tilille Latviaan. Rahat kauppaan olin hankkinut jo aiemmin netin kautta Venäläiseltä rahoitusyhtiöltä kohtuukorolla, vakuuksia ei onneksi tarvittu. Vähän epäilytti, kun rahoitusyhtiön puhelinpalvelukin oli ulkoistettu  Pohjois-Koreaan, mutta rahoitusyhtiön nettisivuilla oli lupaus, että puhelinpalvelusta löytyy aina Suomenkielinen palveluhenkilö, hyvä niin, jos tarvitsee saada lykkäystä osamaksuihin.

Tankattuani auton tyhjän tankin ja Kuopioon päin ajellessa alkoi auto hieman nykimään, no, perille päästyä soitetaan yrityksen reklamaatioiden käsittelyyn Viroon, puhelu maksaa 2â,¬/min. Siellä huonosti Suomea puhuva henkilö ilmoittaa, että auto pitää käydä näyttämässä Tampereella korjaamolla, josta myyjäyritys on ostanut tarkastuspalvelut.  Soitankin korjaamon palvelunumeroon, sainkin ajan heti seuraavalle viikolle, puhelu maksoi 2â,¬/min, olisi pitänyt hoitaa sekin netin kautta niin ei olisi maksanut mitään. Itse korjauspalvelut on sitten harmillisesti ostettukin Oulusta, no, matkailu avartaa ja on tulevaisuuden murhe.

Renkaat autossa on saakelin huonot, tilaan samalla netistä uudet rieskat tilalle, voin samalla Tampereen reissulla hakea ne rahtikeskuksesta ja asennuttaa vanteille Jyväskylässä. Siellä on lähin ympäri vuoden auki oleva rengasliike. Kuopiossa rengasliikkeet kun on avoinna ainoastaan keväisin ja syksyisin renkaan vaihtojen sesonkiaikaan. Rengaskauppa kun ei käy muulloin, nykyisin kun ihmiset ostaa renkaat netin kautta. Pelkkä renkaiden vatkaaminen kun ei kannata ilman myyntiä. Kiireellisiä tapauksia varten on kyllä palvelunumero 2â,¬/min, jolloin voi sopia renkaan vaihdon johonkin toimipisteeseen tiettyinä päivinä.

Saakelin helppoa nykyisin, kun netin ja puhelimen kautta saa hoidettua kaikki asiat, nytkin samalla Tampereen reissulla saan uudet rieskat, auton korjaus selviää ja voin käydä katsomassa tyttöystävääni Orivedellä, ollaanhan jo vuosi chattailtukin, nähdään samalla livenä toisemme eka kertaa. Jos hyvä mäihä käy Orivedellä, ei tarvitse ensi viikolla edes tumputtaa  8)

tapanixxx

Tässä on lahjakas autokauppias.

http://www.tuulilasi.fi/uutiset/nain-joraa-hyundai-kauppias-hauska-video-leviaa-netissa

Kaupat kun on lyöty lukkoon niin tällainen kevennys kaupan päälle :)

pohjoissavonprinssi

Taitaa liian rehellinen automyyjä olla entinen myyjä.

Käytettyjen autojen kohdalla jotin myyjät hyväksyvät viat vikavastuun piikkiin kun toiset jankuttavat jotain aivan muuta ja yrittävät itsellä maksattaa.

Karvis

Naamakirjasta bongattua, muokkasin kuitenkin liikkeen nimen piiloon...Tässä linkki naamakirjaan, vaatii tunnukset että pääsee lukemaan.

No nii. Auton haku reissulta palailtu.. Se on vielä ooppelin mies joka täällä linjoilla rämpyttelee..
Pitipä tämäki päivä tulla vastaan.. Eipä oo ennen ajettu autoliikkeestä ulos ja käsketty suksia vittuun.. kauppakirjatkin oli valmiiksi tehty..mutta kun oli puhetta puoltamisen kans,että autoliike laittaa aurauskulmat kohillee..no testiajon tein ja totesin,että kulkee samanlailla kuin ennen säätöjä..(dokumenttia säädöistä ei näytetty)Kehui jopa ajaneensa hevoskärryä ko. autolla ja suoraan kulki.. joten minä kävelin auton luo ja totesin,ettei tässä autossa ole vetokoukkua, (myyjällä hiljaisus,,tais olla toinen CR-V)perään totesin,että jos se johtuu renkaista,että laittasivat 2 uutta rengasta,niin voisin maksun suorittaa.. Ei passannu..no tulin vastaan ja sanoin ,että mihin hintaan he saisivat renkaat jos minä itse ne ostaisin..Meinas myyjä,että sinne vain tiskille tinkaamaan..ja samalla totes,että hän käy itse myös kokeilemassa autoa..no hyppäsimme vaimon kans kyytiin..Myyjä totes,että auto kulkee suoraan..käskin painaa kaasua..no heti vetäsi ojaan päin kun näin teki.. myyjä totes,että tää on ominaisuus eikä vika.. Alkoi hiljaisuus.. myyjä rupes itse jurnuttaan,että perutaan kaupat kun häntä huijariksi haukutaan.. (en sanallakaan myyjästä ollut maininnut) Totes vielä perään,että kyllä ollaan vaimon kans hankalia asiakkaita...johon totesin,että minulla on vielä rahat taskussa.. no liikkeen pihalle päästyä myyjä sammutti auton ja käski painua vittuu minun ja vaimon.. toisti 2x vielä.. no kävelin myyjän perässä kaupan sisälle hakiakseni opelin avaimet..myyjä käänty,että mitä sinä täällä vielä teet painu vittuun täältä (isoon ääneen) taisin hieman naurahtaa.. ja pakko kait sieltä oli lähteä.. Ai missäkö tällainen liike on A***** Iisalmi..sieltä löydätte tällaista asiakas palvelua. Ja tässäpä nämä myyjän yhteistiedot
****


Että semmosta kaupantekoa ;D
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Vesihiisi

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 12.11.13 - klo:07:22
Naamakirjasta bongattua, muokkasin kuitenkin liikkeen nimen piiloon...Tässä linkki naamakirjaan, vaatii tunnukset että pääsee lukemaan.
Hihii, hahaa, nyyh. :'(

tapanixxx

Jos tällaista palvelua saa niin en ymmärrä miksi piilottaa autoliikkeen nimi.

Myyjän nimen voi pitää omana tietonaan mutta reilusti autoliikkeen nimi esille. Laitetaanhan liikkeen nimi esille jos saa myös hyvää palvelua.

Nipademu

Kyseisen paikkakunnan liikkeet on suhteellisen tuttuja, joten arvata saattaa mikä liike on kyseessä. Kyseistä liikettä karttanut jo 13 vuotta tietoisesti ja jopa erään merkin sivuuttanut autonhankinta pohdinnoissa juurikin tuon liikkeen vuoksi.

Puheesta päätellen myyjänä on vielä ollut kyseisen puljun omistaja... :) Tuo tosin on vielä pientä kyseisen herran toimintatavoissa.
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

V-O


exari

On sillä huihai,saparo ja suzuki edustus?  ihan kotnurkilta.

zagg

Lainaus käyttäjältä: Huikko - 07.09.13 - klo:00:34
Vaasassa pyysin tarjouksen uuteen Leoniin ja myyjä tiputti kirjallisesta tarjouksestaan noin 3500 euroa pois seuraavana päivänä. Korotti sitä kyllä sitten vähän takaisin mutta moka mikä moka. Jäi Leon ostamatta ja hyvä niin kun nyt olen huomannut ettei siinä ole ajovaloja ollenkaan.

käyttöauto kannattaa kiertää vaasassa kaukaa, niin osto kuin huolto toimissa..
.

VWRiddare

Lainaus käyttäjältä: Nipademu - 12.11.13 - klo:10:13

Puheesta päätellen myyjänä on vielä ollut kyseisen puljun omistaja... :) Tuo tosin on vielä pientä kyseisen herran toimintatavoissa.
Olisikohan ko. tapauksen takia ottanut kuvansakkin pois firman sivuilta ::)

Antsu

FB postauksen perusteella myyjä oli Seppo Heiskanen, jonka kuva löytyy kyllä vielä sivuilta.

V-O

#832
Lainaus käyttäjältä: Antsu - 13.11.13 - klo:22:37
FB postauksen perusteella myyjä oli Seppo Heiskanen, jonka kuva löytyy kyllä vielä sivuilta.
Aikamoinen moukka. (sekoitin ensin nuo kaksi Herraa...)

Antsu

Kyllä mulla vielä näkyy, Seppo Heiskanen oli myyjä ja Jukka Heiskanen toimari ;) jonka kuvaa ei ole.

Nipademu

Aij... Sivuosuma... Ei mee hyvin siinä perheessä :)
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

Nipademu

Mitenhän Vantaan Easy KM:sssä kauppa käy? Olen jättänyt kolme yhteydenottopyyntöä eri kanavia pitkin, mutta vastausta ei kuulu. Itse en mielellään ensimmäisenä soita, koska vaihdokin tiedot on helpompi laittaa etukäteen kirjoitettuna.

Vai eikö Seat kelpaa edes vaihdossa enää?

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk

Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

T5ID

Eihän EasyKm ota vaihdokkeja ollenkaan? Nehän myyvät vain omaa leasingkalustoaan.

Kameleontti

Aikaisemmin ei ottanut, mutta jossain vaiheessa lähempänä tätä hetkeä taas otti. Ihan tämän hetkisestä tilanteesta ei ole itsellä selvyyttä.
VCDS@Helsinki, PM

Nipademu

Vihdoin sieltä tuli vastaus, liekkö joku palstalainen+ ;)

Tarjous tosin sellainen, ettei tainnut oikeasti kiinnostaa.
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

Tourano

2014 Toyota LandCruiser 150 & Passat Variant TDI... ja jokunen muu.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy