Kokemuksia ja keskustelua automyyjistä

Aloittaja Palmikko, 03.09.10 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

Myhky

Aika monessa autoliikkeessä olen jo itsekin asioinut ja kahdesti olen pitskun veholle eksynyt. Molemmilla kerroilla olen saanut huonoimmat tarjoukset juuri kyseisestä liikkeestä. Palvelu oli kuitenkin tällä viime kerralla ihan mukavaa kun myyjänä ei ollut aivan pojankloppi. Ensimmäisellä kerralla asioin ärsyttävän ylimielisen nuoren myyjän kanssa, jolloin tuli sellainen olo että minut heitettiin pihalle kun en hyväksynyt umpisurkeaa vaihtotarjousta.

Sen verran on jäänyt huono maku että jo valmiiksi harmittaa se, että jos tulee joskus skoda hommattua niin ei viitsi asioida lähimmässä liikkeessä edes huoltoja hoitamassa.
Golf GTI PP -19

exät:
Golf GTI - 14
Skoda Octavia RS Combi -15
VW Golf VI GTI DSG -10
VW Golf VII 1.4TSI 103kw -13
VW Golf VI Variant 1.4TSI -11
Audi A3 Sportback 2.0TFSI -06

Taky

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 14.08.13 - klo:20:24
... ja lopuksi myyjä vielä tokaisi että laitetaankos tarjous sitten silppuriin ....

Siihen voi hyvin todeta: "Laita sillä kaupat tulee varmasti tehtyä muualla ja juuri käyttäytymisesi vuoksi."
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

DCourtney

Lainaus käyttäjältä: Myhky - 15.08.13 - klo:08:50
Aika monessa autoliikkeessä olen jo itsekin asioinut ja kahdesti olen pitskun veholle eksynyt. Molemmilla kerroilla olen saanut huonoimmat tarjoukset juuri kyseisestä liikkeestä. Palvelu oli kuitenkin tällä viime kerralla ihan mukavaa kun myyjänä ei ollut aivan pojankloppi.
Olin tuoreesti yhteydessä Pitskun Vehon Skoda-myyjään ja sain erittäin asiallista palautetta, nopean tarjouksen ja hinnaltaan vielä kohtuullisen. Noin 10 tarjouksesta selkeästi yhden parhaimman ja kokonaisuutena asiointi sujunut mukavasti.

Sen sijaan kävin aluksi eräässä toisessa pk-seudun autoliikkeessä koeajolla. Sain surkean tarjouksen ja kun myöhemmin hylkäsin sen ilmoittamalla, että olen saanut parempia tarjouksia (ero lähes 10 %) muualta, en saanut enää mitään vastausta. Vaikka jätin vielä mahdollisuuden parantaa tarjousta. Kyseisen liikkeen nimeä en viitsi näin julkisesti paljastaa, mutta se sijaitsee Helsingissä eikä siis ollut Veho.

Ymmärrän, että myyjiä harmittavat asiakkaat, jotka kilpailuttavat tarjouksia, mutta näinhän fiksu kuluttaja tekee. Poikkeuksena toki tilanne, jos on jo vakiintunut luottomyyjä tai muuten saa ensimmäisestä paikasta niin hyvän tarjouksen, että tietää kilpailuttamisen turhaksi. Sen sijaan ihmetyttää myyjät, jotka närkästyvät asiakkaalle ja eivät hoida jälkityötä siististi, vaikka kauppa menisi ohi. Ihmiset hankkivat uusia autoja myöhemminkin ja pystyn jo oman kokemuksen perusteella nimeämään noin 5 liikettä, joihin voin olla ensi kerrallakin yhteydessä ja joita voin suositella muille sekä noin 5 liikettä, joista en tule ikinä mitään ostamaan ja mistä en epäröi kertoa Skodaa ostaville tutuille.

Loungeliner

Lainaus käyttäjältä: DCourtney - 15.08.13 - klo:18:21Poikkeuksena toki tilanne, jos on jo vakiintunut luottomyyjä tai muuten saa ensimmäisestä paikasta niin hyvän tarjouksen, että tietää kilpailuttamisen turhaksi.
Mikäli omaat asiasta tarkempaakin faktatietoa, voisitko julkaista sen ja jakaa muidenkin foorumilaisten kanssa? Eli siis: miten tiedät (kilpailuttamatta), että saamasi ensimmäinen ja/tai ainoa tarjous on niin hyvä, ettei kilpailuttaminen kannata?

Tuo luottomyyjäjuttu on mielestäni vielä enemmän liibalaabaa. Voit olla varma, ettei se luottomyyjäkään lämpimikseen kanssasi kauppaa tee, â,¬uron kuvat silläkin silmissä vilkkuu. Toki pitkän ja kokonaisuutena myyjälle tuottoisan asiakkuussuhteen jälkeen saatat saada jostain kaupasta prosentin paremman tarjouksen luottomyyjältä, kuin "joku muu". Toisaalta joku ennestään tuntematon myyjä saattaa haluta sinut asiakkaakseen niin kovasti, että tinkii omasta provisiostaan vielä enemmän  ::)

Temmi_H

Tästä automyyjien asenteista nuoria asiakkaita kohtaan: Tähän asti olen saanut 25-vuotiaana tyydyttävää palvelua Kuopion autoliikkeissä vaikka monesti olen liikkeellä tennareissa ja ilman kauluspaitaa. Aavistuksen nihkeää palvelu on ollut havaittavissa Avainvaunulla, mutta sielläkin huollon puolella palvelu toiminut hyvin. BMW edustus siirtyy Kuopiossa Laakkoselle Avainvaunulta, ja olikin hieno nähdä että huollon puolelta Heikki Eskelinen oli siirtynyt Laakkoselle BMW huoltoneuvojaksi Avainvaunulta. Tähän paras asiakaspalvelija autoliikkeissä omien kokemusten mukaan, kun aikanaan Bemaria joutui huollossa parikin kertaa käyttämään  :)

Itseäni huvittanut tilanne sattui viime perjantaina Autoliike Miettisellä Kuopiossa; menin suoraan duunista palloilemaan liikkeeseen tarkoituksena katsella farkku Ocua. Olin jo aiemmin aamulla saanut Miettiseltä tarjouksen uudesta vRS-farkusta ja tarjous oli heikoimpia noin kymmenestä muusta tarjouksesta. Etsin tarjouksen lähettäneen myyjän ja kerroin että tarjousta tarvitsee vielä hioa. Lopulta pari tonnia saatiin hintaa tiputettua vastaamaan parasta tarjousta, joka oli Mikkelistä. Kaupat syntyivät myyjän kanssa Ocu III vRS-farkusta.

Tilaussopparia tekemään autosihteerin pakeille. Tilaussopparia katsellessa rupesi ihmetyttämään, kun autosihteeri rupeaa puhumaan käsirahasta ja kk-erästä jne. Tajusin, että tilaussoppari tehty luottokaupalle, vaikka tästä ei ollut myyjän kanssa mitään puhetta --> korjataan käteiskaupalle. Nooh, soppari korjattu ja lähden vielä morjestamaan myyjää toiselle puolelle liikettä. Siinä kätellessä oli pakko piikittää hiukan takaisin "että ostan kyllä autoni ihan käteisellä"  ;) Liekkö mennyt vahingossa väärin tai myyjä olettanut että nuori kaveri ostaa osamaksulla, tiedä häntä..
Nykykalusto:
- Seat Leon ST FR 1.4TSI ACT DSG7 (-15)
- Skoda Octavia II Combi 1.2TSI (-12)

Edeltäjät:
- VW Polo BlueGT 1.4TSI ACT (-13)
- Seat Leon X-perience 2.0TDI DSG6 (-15)
- Skoda Octavia III Combi vRS 2.0TSI (-13)
- Seat Leon FR 1.8TSI DSG7 (-13) 
- Skoda Fabia vRS 1.4TSI DSG7 (-10)

DCourtney

Lainaus käyttäjältä: Loungeliner - 15.08.13 - klo:18:48
Mikäli omaat asiasta tarkempaakin faktatietoa, voisitko julkaista sen ja jakaa muidenkin foorumilaisten kanssa? Eli siis: miten tiedät (kilpailuttamatta), että saamasi ensimmäinen ja/tai ainoa tarjous on niin hyvä, ettei kilpailuttaminen kannata?
Ei ole mitään faktatietoa enkä niin mielestäni kirjoittanutkaan. Mutta jos on esim. vaihtoauto mukana, niin jokainen osaa etsiä netistä vastaavien pyyntihinnat ja verrata saatua tarjousta siihen. Vastaavasti mahdollisista alennuksista ym. voi etsiä tietoa esim. tältä foorumilta. Tämän jälkeen valistunut autonostaja osaa arvioida, onko saatu tarjous a) erinomainen, b) silppurikamaa vai c) jotain tältä väliltä.

Korostettakoon, että minulla ei ole mitään ns. luottomyyjää enkä siis myöskään kokenut, ettei kilpailuttaminen kannata. Päinvastoin, pyysin ekalla rundilla kaksinumeroisen määrän tarjouksia eri liikkeistä. Ja sieltä missä asioin henkilökohtaisesti, sain yhden huonoimmista tarjouksista. Kokemukseni perusteella kilpailutan siis jatkossakin, mutta joillakin voi olla toinen tilanne.

Ocu_P

#786
Positiivisista autokauppakokemuksista on ilo kertoa.

Tämänkertaisista kaupoista kiitos Toni Vilenille Autotalo Lohjaan. :) Erittäin hyvää palvelua, positiivista asennetta ja aitoa halua tehdä kauppaa ja ymmärrystä tuoreeseen järkevästi varusteltuun vaihtoautoon.

Lisäksi Marjo Tolvanen Herttoniemen Seatcenteriltä ja Anttipekka Kotilainen Jyväskylän VW:lta ansaitsevat maininnan. Marjolta erinomaista palvelua ja kaupantekoasennetta. Jyväskylästä taas erittäin hyvä tarjous. Golf Variant ei vaan nyt ollut se juttu. Ocukaan ei tällä kierroksella sitten kuitenkaan innostanut, mutta tarjousten perusteella Loimaalla olisi voinut päästä kauppoihin Joonas Hossin kanssa.

Sekä Marjon että Tonin kanssa onnistui kauppojen hahmottelu hyvinkin tarkasti, vaikka ST:n ennakkomyynnin alkamisesta ei ollut vielä tarkempaa tietoa. Monissa muissa liikkeissä oli toisin.

Muut tarjoukset olivatkin sitten pääosin  :o tasoa eikä niiden perusteella ihmettele, miksi autokauppa ei käy... ::)

Urlaub

Iltahömppä uutisoi ABS:n tutkimuksesta. Konsernimerkeistä Skodaa Imatralla, Lappeenrannassa, Kotkassa ja Kouvolassa edustava Auto Suni menestyi loistavasti:

LainaaKaakkois-Suomessa toimiva Auto-Suni saavutti Auto Bild Suomen palvelutestissä ennätyksellisen hyvän tuloksen. Tutkimuksessa käytettiin muun muassa haamuostajia.

Sadan pisteen asteikolla Auto-Suni jää keskiarvon alapuolelle vain sähköisessä palvelussa. Muuten se on kaikessa huipulla. Muun muassa ystävällisyydestä, kohteliaisuudesta, tarjouksen tekemisestä ja vastaanotosta lohkeaa täydet sata pistettä.

Auto-Sunin toimipisteistä paras on Lappeenrannan myymälä, jossa kaikki testivierailut saivat kokonaistulokseksi vähintään 90 pistettä.

Tutkimustuloksen perusteella ei hämmästytä, että kaikilla Auto-Sunin edustamilla merkeillä on Kaakkois-Suomessa normaalia korkeampi markkinaosuus.

Suomen autokauppaa syväluotaava Auto Bild Palvelu1-tutkimus toteutettiin nyt yhdeksännen kerran.

Auto Bild Suomen Palvelu1-tutkimuksen voit lukea kokonaisuudessaan lehden tänään ilmestyneestä numerosta 17/2013

Kopsu

Lainaus käyttäjältä: Ocu_P - 05.09.13 - klo:22:34
Positiivisista autokauppakokemuksista on ilo kertoa.

Tämänkertaisista kaupoista kiitos Toni Vilenille Autotalo Lohjaan. :) Erittäin hyvää palvelua, positiivista asennetta ja aitoa halua tehdä kauppaa ja ymmärrystä tuoreeseen järkevästi varusteltuun vaihtoautoon.

Muut tarjoukset olivatkin sitten pääosin  :o tasoa eikä niiden perusteella ihmettele, miksi autokauppa ei käy... ::)

Tonin kanssa on tosiaan mukava asioida. Palveluhalukkuus oli kyllä aivan eri luokkaa kuin Turun paikallisessa Seat-putiikissa.

MMV

Lainaus käyttäjältä: Ocu_P - 05.09.13 - klo:22:34
Anttipekka Kotilainen Jyväskylän VW:lta ansaitsevat maininnan.

Minulla ei ole koskaan ollut mitään "luottomyyjää" tai oikeastaan lojaalisuutta liikettä tai edes merkkiä kohtaan, raha on aina ratkaissut. Olen nyt ostanut kolme uutta autoa 1,5 vuoden sisään ja joka kerta Antti-Pekalta Jkl Autotarvikkeelta. Kotilainen on tehnyt aina kovimman tarjouksen ja kun muutoinkin myynti poikkeaa normi myyntidroidista, niin melkein on alettava VW:n ja Audin osalta pitää Antti-Pekkaa luottomyyjänä.

k23001

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 06.09.13 - klo:11:53
Iltahömppä uutisoi ABS:n tutkimuksesta. Konsernimerkeistä Skodaa Imatralla, Lappeenrannassa, Kotkassa ja Kouvolassa edustava Auto Suni menestyi loistavasti:
Merkeistä parhaiten pärjäsi Volkswagen. Oli volkkarille kolmas voitto putkeen. Esim Toyota pärjäsi sangen huonosti. Osa Toyotan diilereistä oli erittäin hyviä mutta paljon ala-arvoisia, jotka veivät kokonaisarvosanaa alaspäin.

Ocu_P

Lainaus käyttäjältä: MMV - 06.09.13 - klo:12:15
Minulla ei ole koskaan ollut mitään "luottomyyjää" tai oikeastaan lojaalisuutta liikettä tai edes merkkiä kohtaan, raha on aina ratkaissut. Olen nyt ostanut kolme uutta autoa 1,5 vuoden sisään ja joka kerta Antti-Pekalta Jkl Autotarvikkeelta. Kotilainen on tehnyt aina kovimman tarjouksen ja kun muutoinkin myynti poikkeaa normi myyntidroidista, niin melkein on alettava VW:n ja Audin osalta pitää Antti-Pekkaa luottomyyjänä.

Anttipekka teki yhden kärkitarjouksista minulle myös edellisellä kierroksella ja siinä mielessä oli harmi, että tämäkin tilaus meni lopulta häneltä ohi. Ehdottomasti kuitenkin positiivisen palautteen arvoisia tarjouksia. :)

1.8 "APR" Q

LainaaMarjolta erinomaista palvelua ja kaupantekoasennetta.
Täytyy kans kehua Marjoa Helsingin Seatcenteristä...erinomainen palvelu,hyvä asiantuntevuus ja todella hyvät tarjoukset. Suosittelen..
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

Ocu_P

Jos koko Seat-organisaation palvelutaso ja kaupantekohenki saataisiin sille tasolle, jota Toni Vilen ja Marjo Tolvanen edustavat, saataisiin nykymallistolla varmasti aikaan hyviä myyntilukuja.

Huikko

Vaasassa pyysin tarjouksen uuteen Leoniin ja myyjä tiputti kirjallisesta tarjouksestaan noin 3500 euroa pois seuraavana päivänä. Korotti sitä kyllä sitten vähän takaisin mutta moka mikä moka. Jäi Leon ostamatta ja hyvä niin kun nyt olen huomannut ettei siinä ole ajovaloja ollenkaan.
2015 Citroën C4 Cactus VTi82 ETG Shine
1992 Mercedes-Benz 190E
1980 Oldsmobile Omega V6
1977 Volvo 66GT
1975 Volvo 66GL
2000 Skoda Octavia 1.8T A L&K

Ocu_P

Siinä Leonin huonoin puoli. Mullekin tulee halogeenit.  :o Webaston sentään saa jälkikäteen.

poloboy

Lainaus käyttäjältä: Ocu_P - 05.09.13 - klo:22:34
Positiivisista autokauppakokemuksista on ilo kertoa.

Tämänkertaisista kaupoista kiitos Toni Vilenille Autotalo Lohjaan. :) Erittäin hyvää palvelua, positiivista asennetta ja aitoa halua tehdä kauppaa ja ymmärrystä tuoreeseen järkevästi varusteltuun vaihtoautoon.

Lisäksi Marjo Tolvanen Herttoniemen Seatcenteriltä ja Anttipekka Kotilainen Jyväskylän VW:lta ansaitsevat maininnan. Marjolta erinomaista palvelua ja kaupantekoasennetta. Jyväskylästä taas erittäin hyvä tarjous. Golf Variant ei vaan nyt ollut se juttu. Ocukaan ei tällä kierroksella sitten kuitenkaan innostanut, mutta tarjousten perusteella Loimaalla olisi voinut päästä kauppoihin Joonas Hossin kanssa.

Sekä Marjon että Tonin kanssa onnistui kauppojen hahmottelu hyvinkin tarkasti, vaikka ST:n ennakkomyynnin alkamisesta ei ollut vielä tarkempaa tietoa. Monissa muissa liikkeissä oli toisin.

Muut tarjoukset olivatkin sitten pääosin  :o tasoa eikä niiden perusteella ihmettele, miksi autokauppa ei käy... ::)

Ostin hiljattain oman Jettani Joonas Hossilta, voin kyllä lämpimästi suositella häntä omien kokemuksieni perusteella. Kaupankäynti oli todella mukavaa, ja hyvitys vanhasta Jetastakin oli ihan kohdallaan.
Vento 2.0 CL -96/-97 LC6P
Jetta VI 2.0 TDI Highline -11 LA7W
VW 1300 -73/-74 L20B
Monark 1968
Specialized Crosstrail Pro 2009

ex.
Jetta 2.0 TDI Sportline -06 LA6R
Bora 1.6 Xline -04 LD1W
Polo 1.3 Variant -94 LB5T
Derby 1.1 CLS - 81 LB5Y

skriko

Käytiin tänään katsomassa puolisolle autoa. Kurvattuamme Sciroccolla pihaan nuori kolli pyysi heti koeajolle kun näki millä autolla tulimme. Piti ilmeisesti potentiaalisina ostajina. Sitten kun pyörimme käytettyjen puolella ja puolisolla oli lenkkikengät ja -housut sekä t-paita, niin ei palvelua enää tullutkaan. Vieressämme pyörivälle vanhemmalle pariskunnalle kyllä oltiin hyvin palvelualttiita.
Pitää aina vaan paikkansa, että katsotaan millä autolla tulee ja mikä on vaatetus. Eri asia on tietysti jos liikkeessä tunnetaan.

savolaiskollega

#798
Lainaus käyttäjältä: Huikko - 07.09.13 - klo:00:34
Vaasassa pyysin tarjouksen uuteen Leoniin ja myyjä tiputti kirjallisesta tarjouksestaan noin 3500 euroa pois seuraavana päivänä. Korotti sitä kyllä sitten vähän takaisin mutta moka mikä moka. Jäi Leon ostamatta ja hyvä niin kun nyt olen huomannut ettei siinä ole ajovaloja ollenkaan.

Siis senkö jälkeen tiputti tarjoustaan kun näki sinun autosi ? ;)

Huikko

Lainaus käyttäjältä: savolaiskollega - 07.09.13 - klo:16:40
Siis senkö jälkeen tiputti tarjoustaan kun näkin sinun autosi ? ;)

En tiedä miksi tiputti. Virallinen selitys oli kai että "luuli myöhemmin" että oli vanhempaa korimallia vaikka kävi auton pihassa katsomassa eikä halunnut koeajolle. Paska maku jäi suuhun ja siihen firmaan ei ole minulla mitään asiaa enää.
2015 Citroën C4 Cactus VTi82 ETG Shine
1992 Mercedes-Benz 190E
1980 Oldsmobile Omega V6
1977 Volvo 66GT
1975 Volvo 66GL
2000 Skoda Octavia 1.8T A L&K

sambolo

Espoon toyotalla vaihtoautopuolella hyvää palvelua, kun kävimme puolisolle autoa katsomassa, harmillisesti nimeä en muista, mutta lisään sen vaikka sitten kun käydään auto noutamassa, jos muistan :D
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

JarnoF

Taitaa mennä Ocut liian hyvin kaupaksi, kun ei autoliikkeen nettisivun kautta lähetettyihin vaihtotiedusteluihin tule vastausta. Minulle riittäisi vastaukseksi edes "Sori, emme ole kiinnostuneita ikälopusta Golffistasi". :-[

Keni1

Lainaus käyttäjältä: JarnoF - 01.10.13 - klo:08:24
Taitaa mennä Ocut liian hyvin kaupaksi, kun ei autoliikkeen nettisivun kautta lähetettyihin vaihtotiedusteluihin tule vastausta. Minulle riittäisi vastaukseksi edes "Sori, emme ole kiinnostuneita ikälopusta Golffistasi". :-[

Se auto kyllä kelpaisi mutta kun moottorina 103 kW TSI niin tuskin riemuun repeävät, luulen että jos voisivat niin ehdottaisivat ajamaan suoraan paalaamoon :)

TSI kaksoisahdettu on VW:n pahin floppi, taisi olla jopa 7 kertaa vuoden moottori eli ei kestä edes takuuaikaa hahhahaa, näytti tosin suunnan nykymoottoreille ja pisteet siitä. Otan osaa.


Pinch

Lainaus käyttäjältä: JarnoF - 01.10.13 - klo:08:24
Taitaa mennä Ocut liian hyvin kaupaksi, kun ei autoliikkeen nettisivun kautta lähetettyihin vaihtotiedusteluihin tule vastausta. Minulle riittäisi vastaukseksi edes "Sori, emme ole kiinnostuneita ikälopusta Golffistasi". :-[
Onneksi samaa ongelmaa ei ollut mulla, kun Leonista pyysin tarjouksia ja tarjosin omaa ikälopppua pasuunaa. Ehkä kannattaa vaihtaa merkkiä.  ;)
2013 Audi A4 Avant quattro
ex: 2013 Seat Leon FR
ex: 2006 VW Passat Variant Sportsline

psssst

Oulussa Pörhön volkkarimyyjät parantuneet reippaasti. Reilu viisi vuotta sitten ei meinannut tarjousta saada, vaikka suora osto oli kyseessä.
Nykyään "junnut" ja muutkin hoitaa homman hienosti ja osoittavat aitoa kiinnostusta myytäviä autoja ja jopa asiakkaita kohtaan.

Hyvä

JarnoF

Lainaus käyttäjältä: Pinch - 02.10.13 - klo:07:48
Onneksi samaa ongelmaa ei ollut mulla, kun Leonista pyysin tarjouksia ja tarjosin omaa ikälopppua pasuunaa. Ehkä kannattaa vaihtaa merkkiä.  ;)

Mjoo olen kyllä itseasiassa pyhästi itselleni luvannut, että VAGia ei  tähän taloon enää tule. RS pääsi kumminkin yllättämään kiinnostavuudellaan. :)

focceristi

Selailtuani noita skoda octavia 2013 sivustoja niin ei voi välttyä ajatukselta että kyllä noissa myyjissäkin on aikamoista hajontaa jos mietitään palveluhalukkuutta nimenomaan kun kaupat on jo tehty. Tuntuu että hälläväli tyyliin monesti mennään!  Tietotaidossakin eroja niinkuin muissakin ammateissa.
Moon White -14 Ocu Combi 1.4 Elegance vaalella sisustuksella. Ex focus w.titanium -11

JJ10

Lainaus käyttäjältä: focceristi - 05.11.13 - klo:18:03
Selailtuani noita skoda octavia 2013 sivustoja niin ei voi välttyä ajatukselta että kyllä noissa myyjissäkin on aikamoista hajontaa jos mietitään palveluhalukkuutta nimenomaan kun kaupat on jo tehty. Tuntuu että hälläväli tyyliin monesti mennään!  Tietotaidossakin eroja niinkuin muissakin ammateissa.

Monet myyjät ei ymmärrä ns jälkimarkinoinnin merkitystä, jos myyjä hoitaa homman hyvin loppuun asti ja kantaa vastuun lupauksistaan, saattaa ostaja hankkia auton seuraavankin kerran ko liikkeestä. Ilmeisesti autokaupan myyjätkin ovat siirtyneet kvartaalitalouteen, ostaja kun palaa seuraavan kerran vasta parin vuoden päästä "astialle".




focceristi

Juuri näin itsekin olen asian ymmärtänyt. Kuitenkaan vaiva ei ole kohtuuton ja asiakkailtahan ne rahat lompakkoon sujahtaa. Jos kuitenkin kannan liikkeeseen 30000 niin odotan kyllä hieman muutakin kuin lämmintä kättä ja "soittelen sitten kun saan tietoa" lätinää.
Moon White -14 Ocu Combi 1.4 Elegance vaalella sisustuksella. Ex focus w.titanium -11

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy