Kokemuksia ja keskustelua automyyjistä

Aloittaja Palmikko, 03.09.10 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

Sande

Lainaus käyttäjältä: Quality - 03.02.13 - klo:07:50
Ainakin  "perinteiset" automyyjät päättelivät ostopotentiaalia myös asiakkaan tarjoaman vaihdokin iästä. Epäuskottavana pidettiin alle kolmen vuodenvaihtohalukkuutta - mikä ainakin tätä saittia lukiessa vaikuttaa isolta virheeltä. Kysynkin, onko teillä ollut vaikeuksia saada myyjä vskuuttuneeksi vaihtohaluistanne vähän ajetusta, uudehkosta autostanne?

Kyllähän ihmisten tarpeet auton suhteet saattavat muuttua nopeastikin. Ei auton parin vuoden ikä voi olla mikään peruste arvioida ostajan aikeita.

Ei minulla ainakaan viimeiksi ollut mitään vaikeutta saada myyjiä vakuuttuneeksi ostoaikeistani. Lauantaina laitoin tarjouspyynnön viiteen paikkaan ja tiistai iltapäivällä väännettiin kauppa puhelimessa myyjän kanssa, joka ei halunnut edes nähdä Scouttiani. 80 km päästä piti hakea, mutta hakupalkkaa jäi 3500 eur seuraavaan, oman paikkakunnan tarjoukseen.
Ex Octavia I -00, Ex Octavia 4x4 1,9 TDi -06, Ex Scout 1,8 TSI -10, Nissan Qashqai + 2 2.0Dci 4x4 autom Tekna Premium pack -12

pantero

Lainaus käyttäjältä: Sande - 03.02.13 - klo:15:33
80 km päästä piti hakea, mutta hakupalkkaa jäi 3500 eur seuraavaan, oman paikkakunnan tarjoukseen.

Yhdensuuntaiset kokemukset minullakin. Yeti haettiin 50 km ja Tigu 450 km Helsinskistä. Edut olivat samaa luokkaa per auto kuin Sandella.

=========================================================================================
Jotain etua meilläkin susirajan ulkopuolella asuvilla on siis kompensoimaan pidempiä  kauppamatkoja ja rajoitettuja palveluita...

Cayman

Lainaus käyttäjältä: pantero - 03.02.13 - klo:14:23
Olin päättänyt vaihtaa kakkosautomme Opel Corsa GSI:hin.

Tämän kun omistaisi vielä niin olisi melko harvinaisuus,varsinki jos oli sitä ekaa korimallia!
ID.3 Business
Golf VIII

pantero

Ei ollut ekaa korimallia.

Kyseessä oli Opel Corsa 1.8 16 V GSI 3ovisena. Vuosi oli 2001. Oli ruudikas ja näppärä peli!

skriko

Menin katsomaan merkkiliikkeeseen uudehkoa keltaista Mazda MX 3:sta. Pyysin liikkeen myyntipäälliköltä autoa koeajoon. Katsoi ulos ikkunasta, vilkaisi ylimielisesti minua sanoen, on vähän huono ilma voi sataa ja auto on pesty, tule paremmalla ilmalla, niin katsellaan sitten. Menin ja ostin Toyota MR 2:n, jonka sain pariksi päiväksi koeajoon. Koskaan en astunut tuohon liikkeeseen enään.

Quality

skriko: Kun sinulla on laaja kokemus automyyjän hommista, niin kerropa, olikko helppoa arvioida, kenelle annoit auton koeajoon, ja annoitko kenelle tahansa, analysoimatta asiakkaan potentiaalia sen kummemmin?
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

skriko

#696
Lainaus käyttäjältä: Quality - 03.02.13 - klo:20:15
skriko: Kun sinulla on laaja kokemus automyyjän hommista, niin kerropa, olikko helppoa arvioida, kenelle annoit auton koeajoon, ja annoitko kenelle tahansa, analysoimatta asiakkaan potentiaalia sen kummemmin?

Kyllä se aika helppoa oli. Kuten tuolla jo mainitsin, haastattelemalla asiakasta muutaman minuutin, saa hänestä selville aika paljon. Sen näkee heti onko ihminen tullut ostomielessä vai pelkästään huvikseen ajamaan. Annoin kyllä auton koeajoon jokaiselle joka pyysi. Jos huomasin että tuskin koeajo johtaa kauppaan, lähdin tekosyyn siivittämänä mukaan. Taas jos oli potentiaalinen ostaja, en tietenkään lähtenyt mukaan. Harvoin kukaan pyysi autoa yön yli. Niille joista näin että ostaa auton, ehdotin aina itse parin päivän koeajoa. Taisipa joku ajella neljäkin päivää. Tuo miksi olin niin varma että jos ihastuu autoon, ei aja sitä meillä ja osta muualta, perustui siihen, että hinnat ja välirahat olivat meillä paljon sopivampia pienempien kulurakenteiden vuoksi. Rahoituksetkin olivat usein parempia kuin suurilla liikkeiillä. Koska myimme autoja emmekä rahaa. Emme vetäneet koskaan mitään rahoituksesta itsellemme vaan saimme rahoitusyhtiöltä tilillemme ainoastaan autonhinnan ja he saivat kaiken koron ja kulut. Ainoa mitä sai tahtomattaankin oli bomukset vakuutuksista.

dosetti

Lainaus käyttäjältä: skriko - 03.02.13 - klo:20:35
Kyllä se aika helppoa oli. Kuten tuolla jo mainitsin, haastattelemalla asiakasta muutaman minuutin, saa hänestä selville aika paljon. Sen näkee heti onko ihminen tullut ostomielessä vai pelkästään huvikseen ajamaan.

Haluatko avata vähän enemmän keskustelun avainsanoista, jotka antoivat viitteitä suuntaan tai toiseen? Meitä on aika moneen lähtöön kuitenkin, miten valikoituu ostaja ja renkaanpotkija? Jonkun asian myyminen on itselleni täysin vierasta, asiakaslähtöisyyden ymmärrän, ihan mielenkiinnosta kysyn. Ei ole aikomus sen kummemmin arvostella.

skriko

Lainaus käyttäjältä: dosetti - 03.02.13 - klo:20:45
Haluatko avata vähän enemmän keskustelun avainsanoista, jotka antoivat viitteitä suuntaan tai toiseen? Meitä on aika moneen lähtöön kuitenkin, miten valikoituu ostaja ja renkaanpotkija? Jonkun asian myyminen on itselleni täysin vierasta, asiakaslähtöisyyden ymmärrän, ihan mielenkiinnosta kysyn. Ei ole aikomus sen kummemmin arvostella.

Suurimmaksi osaksi siinä autoista jutellaan. Kysellään minkälaisia autoja on ollut, puhuessa tulee tiettäväksi mitä ostaja tietää autosta mitä on tulut ajamaan. Kuuntelee mitä hän kertoo tarpeistaan. Sieltä rivien välistä kyllä huomaa onko ostaja tosissaan vai renkaanpotkija.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: skriko - 03.02.13 - klo:20:50
Suurimmaksi osaksi siinä autoista jutellaan. Kysellään minkälaisia autoja on ollut, puhuessa tulee tiettäväksi mitä ostaja tietää autosta mitä on tulut ajamaan. Kuuntelee mitä hän kertoo tarpeistaan. Sieltä rivien välistä kyllä huomaa onko ostaja tosissaan vai renkaanpotkija.

Kai niinkin kävi, että asiakas halusi väenväkisin ostaa auton päinvastaisesta ennakkoarviostasi huolimatta? Vai onko automyyjän vainu erehtymätön?

skriko

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 03.02.13 - klo:20:57
Kai niinkin kävi, että asiakas halusi väenväkisin ostaa auton päinvastaisesta ennakkoarviostasi huolimatta? Vai onko automyyjän vainu erehtymätön?

Puhelinkeskustelun perusteella joskus arvioi, että ei ole ostaja. Kyllä se sitten kuitenkin naamatusten aina selvisi. Asiakkaaseen on kuitenkin suhtauduttava samanlailla vaikka huomaa, että ei ole ostaja. Jos jättää asiakkaaseen myönteisen kuvan niin ostoaikeissa sitten tosissaan ollessaan hän muistaa ja tulee kaupoille.
Vainu riippuu psykologisesta silmästä, ihmistuntemuksesta ja hieman kokemuksestakin. Toisilla se on melkein heti jollain ei koskaan. Vähän sama asia kuin liikenne- ja pelisilmä.

Eikös se niin ole, että rikollisenkin haistaa toinen paremmin kuin toinen. ;)

Uppe

Nyt vain Skriko takaisin autokaupan pariin,moni liike ottaisi varmasti tällaisessa autokaupan ahdingossa moisen monitaiturin riveihinsä,säästöä tulee jo pelkkien renkaanpotkijoiden vaatimien ajankulujen vähentymisestä :)

VAG!

Tuosta pukeutumisesta vielä sen verran, että en mä kehtaisi mennä uusia autoja paskaisilla vaatteilla katsomaan. Toki joku varmaan saa siitäkin kiksejä, että pääsee hinkkaa paskaisia pöksyjänsä uusien autojen penkkeihin, mutta kyllä mä sen verran kunnioitan kaupan toista osapuolta, että ihan siistit vaatteet päällä mä liikkeissä asioin. En nyt tarkoita mitä pukua, vaan ehjiä, puhtaita vaatteita.

Yksi myyjän ominaisuus mitä mä en oikein voi kestää, että täydellinen kirjoitustaidon puute. En nyt ala pilkkusääntöjä syynäämään tai kielioppirakenteen hienouksista nipottamaan, vaan tekstin pitää olla selkeästi luettavaa. Välillä ulosanti on vain sellaisella tasolla, että minulla loppuu into aika lyhyeen vääntää kauppaa useiden kymmenientuhansia autosta, kun vastapuoli ei osaa edes äidinkieltään kirjoittaa. Jos kaupan kohteena olisi vaikka tonnin sohva, niin kirjoitustaidon puute ei häiritsisi yhtään.

Count

Lainaus käyttäjältä: pantero - 03.02.13 - klo:14:23
Toistaiseksi nopein autokauppani.

Minun nopein autokauppani oli tämän nykyisen Seatin ostaminen. Saapastelin Espoon Seatcenteriin sunnuntaina huomattuani veromuutoskampanjasta että olisi heti toimitukseen DSG-farkkuja.

Astuin ovesta sisään, myyjä tervehti, kysyin "Onko niitä DSG:llä olevia farmari-Ibizoita vielä jäljellä?" Myyjä vastasi: "Tuo musta tuossa on viimeinen." johon minä: "Hmm, kai minä sitten otan sen." Kurkattiin vaihdokki (-06 Touran Trendline 2.0TDI DSG, ex stadin taksi, 386tkm :)) ) nopeasti, oikeastaan DSG:n kunto kiinnosti eikä juuri muu. Tehtiin paperit ja kättä päälle, olisikohan hommassa mennyt 15-20min.

Hieman samaan kastiin menee 90-luvun lopun työsuhdeauton vaihtoni kun (toiselta työntekijältä "perimäni") Audi alkoi piiputtaa, pomo antoi vaihtoehdoiksi joko Toyota Avensis farkku tai Opel Vectra farkku. Avensista en halunnut joten Vectraa jäi ainoaksi vaihtoehdoksi. Oli taas se aika että vuosimalli oli vaihtumassa joten maassa oli myymättä enää kaksi farkkua, punainen ja oliivinharmaa. Oliivinharmaaseen päädyin puhelinkeskustelun perusteella ja näin auton ensimmäistä kertaa sitä noutaessani. Mutta pomo ja automyyjä tappelivat välirahasta monta päivää...siihen aikaan kun autot ostettiin firmalle eikä liisattu.
Citroen C4 1.6 HDi BMP -08
Skoda Octavia 2.0 TDI DSG 4x4 farmari -13
VW Passat 1.4TSI Ecofuel -09
VW Caddy 1.8i Automaatti -90

Markku J

Minusta autokaupanteko on parhaimmillaan silloin, kun saa myyjän kanssa aikaan luottamussuhteen, jonka pohjalta ei vakavissaan tule mieleenkään kysellä autoa muualta. Itse koen nyt omaavani tällaisen luottomyyjäsuhteen Bemarilla, Audilla ja Volkkarilla. Ei tarvi heidän kanssaan arvuutella mitään tosiostaja / renkaanpotkija -juttuja. Särön tähän luottosuhteeseen saattaa tehdä vain se surullisen kuuluisa vaihtoautopäällikkö.

Peeveli

#705
Lainaus käyttäjältä: Quality - 03.02.13 - klo:07:50
Ainakin  "perinteiset" automyyjät päättelivät ostopotentiaalia myös asiakkaan tarjoaman vaihdokin iästä. Epäuskottavana pidettiin alle kolmen vuodenvaihtohalukkuutta - mikä ainakin tätä saittia lukiessa vaikuttaa isolta virheeltä. Kysynkin, onko teillä ollut vaikeuksia saada myyjä vskuuttuneeksi vaihtohaluistanne vähän ajetusta, uudehkosta autostanne?

Kyllä monet myyjät ovat lausahtaneet että miksikäs sinä nyt noin uudenkarheasta ajokista vaihdattelet. Kun selostaa että autohulluus iskee puolenkin vuoden välein, niin se on riittänyt. Kaipa he ovat nähneet asiakkaita olevan moneen junaan.

Yleensä kaikkialla palvelu on ollut vähintään kohtuu hyvää, mutta jostain syystä Audin merkkiliikkeissä pks:lla tunnelma on ollut ahdistavin: sliipatut pukujannut, sellaiset ylimielisen oloiset "sporttiset" metroseksuaalityypit nenäkkäine mielipiteineen. Myös ne yliväljät lasiseinäiset kylmän kliiniset myymälätilat jotensakin vaan aina puistattavat minua, tavisjunttieinaria. Bemari pääsee lähelle pks:lla Laakkosen putiikeissa, mutta vaikkapa Keravan Autosalvassa tunnelma oli jo paljon maalaismaisempi positiivisessa mielessä. Kaipa se ylimielisen kliini ympäristö pitää olla noiden merkkien imagolle ja liikennekäytökselle...Volvoakin pidetään usein ajotavoiltaan röyhkeänä kuljettimena liikenteessä mutta jopa psk:n Bilioissa myyjien asenne on lähempänä tojotamyyjiä eli ystävällistä, huomaavaista ja tunnelmaltaan leppoisampaa.

Trifid

Eilen kävin Jyväskylästä hakemassa auton koeajoon. Olimme jo muutamia päiviä käyneet sähköpostikeskustelua myyjän kanssa autosta ja sopineet tulostani. Vastaukset sähköposteihin tulivat aina nopeasti ja sain aina vastauksen kysymääni asiaan, kiertelemättä. Velipojan kanssa saavuimme 150km päähän autokauppaan niin auto odotti ulkona.

Myyjä toivotti tervetulleeksi kädestä pitäen minut ja veljeni. Myyjältä kysyimme, olisiko kahviota paikan päällä, jolloin hän sanoi että "laittakkaa tuosta minun piikkiini". Molemmat kahvittelimme hänen laskuunsa. Autolle oli varattu keskiviikko-aamuksi webaston korjaus, mutta myyjä oli siirtänyt tätä klo 12:00, ettei minun tarvitsisi lähteä aamutuimaan heti ratsaille.

Asiallista, sanoisinko.
Vw Golf First Edition Style 1,5 eTSI 110 kW (MHEV) DSG-automaatti 2020

pantero

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 05.02.13 - klo:07:45

Yleensä kaikkialla palvelu on ollut vähintään kohtuu hyvää, mutta jostain syystä Audin merkkiliikkeissä pks:lla tunnelma on ollut ahdistavin: sliipatut pukujannut, sellaiset ylimielisen oloiset "sporttiset" metroseksuaalityypit nenäkkäine mielipiteineen. Myös ne yliväljät lasiseinäiset kylmän kliiniset myymälätilat jotensakin vaan aina puistattavat minua, tavisjunttieinaria...

Aina autokauppa ei suju kuin Strömsössä...

Olin taas päättänyt, että vaihdamme RAV4:n ja nyt Audi Q5:een, koska minulla ei aiemmin ole ollut Audia.

Otin vaimon mukaan myös koeajamaan ja väriä valitsemaan ja menimme lasipalatsiin. Tutkailimme Q5:sta, mutta emme onnistuneet herättämään myyjien kiinnostusta. Vaimo jo vähän hermostui ja ehdotti kauppa-asioille lähtöä. Tartuin hihasta kiinni yhtä myyjää ja sanoin haluavani koeajaa Q5:n sekä vaihtotarjouksen RAVista. No, sehän järjestyi. Kävimme ajamassa Q5 ja totesimme, että kyllä se meille kelpaa.

Palasimme liikkeeseen ja speksasimme Q5:n. Myyjä valitteli kiireitään ja lupasi lähettää sähköpostiin vaihtotarjouksen. Tarjous tuli päivän kuluttua, mutta oli kaamea. Väliraha hipoi taivaita ja RAV oli aliarvostettu. Kaivoin oitis Tiguanin esitteen esille ja rupesin tutkimaan sitä tarkemmin. Sieltähän löytyi hyvin samanlainen moottori, ym. varustekonfiguraatio kuin tutkimassamme Q5:ssa.

Mökillä käydessämme kävimme tekemässä Tigu kaupat lähikaupungin Volkkariliikkeessä. Siellä RAVikin arvostettiin oikein.

Olihan Q5 hieno ja siinä oli Premium-auton tuntua, mutta luonto ei vaan antanut periksi maksaa vaadittua lisähintaa Tiguun verrattuna. Tigu osoittautuikin erinomaiseksi matka- ja yleiskulkineeksi, jonka ominaisuuksiin oltiin tyytyväisiä.

Audin omistaminen siirtyi nyt sitten tulevaisuuteen. Erikoista tässä on se, että olin jo tehnyt Q5 ostopäätöksen ennen liikkeeseen menoa, mutta kiville meni.

Säästyneellä välirahalla muuten ostettiin pulpettivene trailerilla ja kaksi perämoottoria ja vielä jäi mukavasti rahaa venebensoihinkin!

stonelake

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 03.02.13 - klo:21:48
Tuosta pukeutumisesta vielä sen verran, että en mä kehtaisi mennä uusia autoja paskaisilla vaatteilla katsomaan. Toki joku varmaan saa siitäkin kiksejä, että pääsee hinkkaa paskaisia pöksyjänsä uusien autojen penkkeihin, mutta kyllä mä sen verran kunnioitan kaupan toista osapuolta, että ihan siistit vaatteet päällä mä liikkeissä asioin. En nyt tarkoita mitä pukua, vaan ehjiä, puhtaita vaatteita.

Pukeutumisen vaikutuksesta palvelun laatuun on itsellä muutama mielenkiintoinen kokemus marmorilta. Oltiin vaimon kanssa tulossa skimbarinteestä ja päätettiin matkalla käydä kurkkaamassa mielenkiintoinen vaihdokki, jonka olin bongannut netistä pari päivää aiemmin. Noh, heti auton nähtyäni kiinnostus lopahti surkeassa kunnossa olevan verhoilun takia, mutta olisi se lopahtanut myös myyjän asenteeseen. Taisi pukeutumisella (pipo vinossa, huppari ja skimbahousut päällä 8) olla tuolloin melkoinen vaikutus palveluun ja erityisesti myyjään epäilyyn pinkan riittävyydestä, sillä muutama viikko myöhemmin kävin samaisessa liikkeessä katsomassa toista vaihdokkia. Tuolloin päällä oli puku (olin tulossa suoraan asiakastapaamisesta) ja sain mitä parhainta palvelua samaiselta myyjältä. :D Ilmeisesti kaveri ei tunnistanut minua...

VAG!

Lainaus käyttäjältä: pantero - 05.02.13 - klo:08:33

Palasimme liikkeeseen ja speksasimme Q5:n. Myyjä valitteli kiireitään ja lupasi lähettää sähköpostiin vaihtotarjouksen. Tarjous tuli päivän kuluttua, mutta oli kaamea. Väliraha hipoi taivaita ja RAV oli aliarvostettu.

Mökillä käydessämme kävimme tekemässä Tigu kaupat lähikaupungin Volkkariliikkeessä. Siellä RAVikin arvostettiin oikein.

Ja Audi taisi olla businessmalli, kun Tigu oli aivan normaali listahintainen?

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 05.02.13 - klo:05:14
Minusta autokaupanteko on parhaimmillaan silloin, kun saa myyjän kanssa aikaan luottamussuhteen, jonka pohjalta ei vakavissaan tule mieleenkään kysellä autoa muualta.

Itse en luultavasti ikinä kykene tähän ajatusmaailmaan. Yhdeltä myyjältä olen ostanut kaksi autoa ja asiallinen myyjä onkin. Mutta ei hänenkään ensimmäiset tarjoukset ole olleet tiukkoja. Kyllä hinta on pudonnut, kun on kysynyt kilpailevia tarjouksia. Tosin, mä olenkin niitä tyyppejä jotka metsästää sitä viimeistäkin viissatasta, kun 500 euroa on mulle iso raha :)

Lainaus käyttäjältä: Count - 04.02.13 - klo:22:42
Astuin ovesta sisään, myyjä tervehti, kysyin "Onko niitä DSG:llä olevia farmari-Ibizoita vielä jäljellä?" Myyjä vastasi: "Tuo musta tuossa on viimeinen." johon minä: "Hmm, kai minä sitten otan sen." Kurkattiin vaihdokki (-06 Touran Trendline 2.0TDI DSG, ex stadin taksi, 386tkm :)) ) nopeasti, oikeastaan DSG:n kunto kiinnosti eikä juuri muu. Tehtiin paperit ja kättä päälle, olisikohan hommassa mennyt 15-20min.

Rahamies on aina rahamies. Vähemmän varakkaiden pitää alentua tinkaamaan 8)

pantero

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 05.02.13 - klo:10:58

Ja Audi taisi olla businessmalli, kun Tigu oli aivan normaali listahintainen?


Ei, kyllä Audi oli ihan perusmalli ruksittuna metalliväri, comfort ja vetokoukku. Tiguun joutuikin sitten ruksimaan metallivärin, tehdaskoukun, exclusive-paketin, 3-puolaisen ratin, peilipaketin, sumuvalot, vakkarin ja vararenkaan. Molemmissa 125 kW diesel, manuaali ja 4-veto.

Hintaeroa tuli silti tosi rutkasti. Jos vertaa esimerkiksi metallivärin(Audi 1380e, VW 420e) ja vetokoukun(Audi 1610e, VW 900e) hintoja ymmärtää hinnoittelueron. Jos katselee Audin ja VW:n hintoja Keski-Euroopassa; ne eivät kyllä perustele tälläista kokonaishintaeroa.

Maassa maan tavalla. Olin tietysti valmis maksamaan Audi-lisää, mutta en niin paljon kuin olisi näemmä pitänyt.

Volkkarin kunniaksi on kyllä sanottava, että sen myyntikojut(ehkä pks:n viimeisiä luomuksia lukuunottamatta) maanlaajuisesti ovat asiallisia. Samoin palvelu on omien kokemuksieni mukaan ollut jopa erinomaista. Näinhän markkinaykkösen suhteen kai pitääkin olla.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: pantero - 05.02.13 - klo:11:36
Ei, kyllä Audi oli ihan perusmalli ruksittuna metalliväri, comfort ja vetokoukku.

Mikä idea on ostaa perusmalli, kun business on alle tonnin kalliimpi ja huomattavasti paremmin varusteltu? Eihän normimallissa ole edes ksenoneja tai vakionopeudensäädintä.

Vai eikö Q5:seen ole aina ollut businessmallia tarjolla?

jf

Kukkanen ei suostu hyväksymään, että pks:n rinkelipalatseissa myyjä valitsee asiakkaan ja rinkelistä saa todella huonon tarjouksen tai ei tarjousta ollenkaan, jos ei ole riittävän Fab5 materiaalia? Sinänsä positiivista panteron kannalta, että on edes saanut sen tarjouksen, vaikka surkea olikin. Ehkäpä vierailu suomen Sillä Silmällä ohjelmaan ja seuraava rinkelitarjous olisikin jo erittäin hyvä AC:lta, kunhan muistaa jättää ne heterotunnukset kotiin, kuten vaimon...  8)
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

VAG!

Lainaus käyttäjältä: jf - 05.02.13 - klo:11:57
Kukkanen ei suostu hyväksymään, että pks:n rinkelipalatseissa myyjä valitsee asiakkaan ja rinkelistä saa todella huonon tarjouksen tai ei tarjousta ollenkaan, jos ei ole riittävän Fab5 materiaalia?

;D

Voi olla, että rinkelipalatsin myyjät eivät pidä minun kaltaisista asiakkaista, jotka eivät suostu heti maksamaan sitä summaa mitä paperille on kirjoitettu. Kehtaan vielä poistuakin palatsista ja jäädä odottamaan, että myyjä soittaa minulle ;)

jf

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 05.02.13 - klo:12:06
Voi olla, että rinkelipalatsin myyjät eivät pidä minun kaltaisista asiakkaista, jotka eivät suostu heti maksamaan sitä summaa mitä paperille on kirjoitettu. Kehtaan vielä poistuakin palatsista ja jäädä odottamaan, että myyjä soittaa minulle ;)
Juuri näin.  ;D
Jos olet kerta tarjouksen saanut, olet jo päässyt klubiin, niin onhan se törkeää alkaa tinkimään tai muokkaamaan tarjotusta metalliväristä, talvirengaspaketista ja lohkolämppäristä. TÖRKEÃ,,Ã,,!  :o
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

VAG!

Lainaus käyttäjältä: jf - 05.02.13 - klo:12:10
TÖRKEÃ,,Ã,,!  :o

Onkohan palatsin kahvihuoneen seinällä meistä otettuja valvontakamerakuvia otsikon LUUSERIT alla 8)

jf

Joo, mutta ei haittaa!  ;D
Eräs palstalla hengaileva rinkelikauppias voisi kertoa onko kuvat edes onnistuneita, sillai Fab:isti?  :-*
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

VAG!

Lainaus käyttäjältä: jf - 05.02.13 - klo:12:17
Joo, mutta ei haittaa!  ;D

Ei niin. Mä elän vahvasti siinä uskossa, että seuraavassa elämässä mä olen niin rikas, ettei tarvitse toimintatonnien perään murhehtia!

jf

Kukkanen, tarkoittavatko nuo merkinnät sinun mielestäsi, että ko. ajoneuvoilla on TÛV hyväksyntä ja mahdollisesti rekisteröitävissä suomeen:
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/toyota-highlander-hybrid-limited-mit-deutscher-zulassung-wertheim/167896329.html
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/toyota-highlander-2012-highlander-hybrid-limited-4wd-t%C3%BCv-deutsch-bremerhaven/160517944.html
Voisi lähteä katselemaan teikäläisiä geelitukkia vaihteeksi...  ;)
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: jf - 05.02.13 - klo:12:36
Kukkanen, tarkoittavatko nuo merkinnät sinun mielestäsi, että ko. ajoneuvoilla on TÛV hyväksyntä ja mahdollisesti rekisteröitävissä suomeen:

Ei onnistu Suomeen kilvittäminen muutoin kuin muuttoautona.

Saksaan, Viroon, Ruotsiin jne. onnistuu kyllä saksalaisella yksittäishyväksynnällä. Suomeen ei, koska Trafin mukaan laseista voi lähteä vaarallisia heijastuksia ym. Suomessa autokauppa on valtiovallan erityisessä suojeluksessa ja kaikki muurin murtamiseen viittaavat mahdollisuudet ammutaan kyselemättä alas.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy