Kokemuksia ja keskustelua automyyjistä

Aloittaja Palmikko, 03.09.10 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

Uppe

Eräs etelässä oleva, "Premium"-merkkiä myyvä ketju mainosti nettisivuillaan että varastossa olevat autot nyt tuhansien eurojen huippueduin...aloin sitten sähköpostilla kysymään että mitä mahtaa olla varastossa,ensimmäiseen kyselyyn ei vastattu ollenkaan ja toiseen vastattiin ylimalkaisesti että useita autoja eri varustein on mutta hintoja ei kerrottu. Sitten kun soitin niin selvisi että ei mitään tuhansien eurojen etuja varastossa oleviin autoihin ole vaan vain pitkään koko maassa merkillä ollut kampanja on ainoa etu,silloin myyjäkin sanoi että sama tilata tehdastilauksena sellainen auto kuin haluaa. Ei ollut myyntipäällä yhtään. Turhaan lähden täältä Pohjanmaalta merta edemmäksi kalaan,täältä saa samaan rahaan palveluakin.

VW:t

Lainaus käyttäjältä: pekus - 28.12.12 - klo:19:39
Oma kokemus,)
Keskusautohalli OY Raisio: Myyjä katsoi ikkunasta vaihtoautoani: "Emme huoli tuollaista lainkaan..."
Autokiila Turku: Myyjä ei tullut edes ikkunasta katsomaan: "ei käy"
Rinta-Joupin Autoliike Oy, Turku: Myyjä ikkunasta katsomalla teki jonkinlaisen tarjouksen...
Siispä vaihdoin Ford Cougarini (V6, 2.5) kahteen uuteen Skoda Citigoon...
Vaihtohyvitystä en edes pannut merkille, pääasia, että kelpas... (ongelmajäte,)

Oliskohan tuollainen "ongelmajäte" Cougar myynnissä Turun seudulla (aj. reilu 250tkm) hp.4400â,¬.

Qrainderi

Itse hakemassa Tammikuussa VW airportilta Passattini ja palvelu ollut kaikin tavoin loistavaa. Sähköpostiin vastattu aina ja sähköpostilla/puhelimessa periaatteessaa kaupat sovinkin. Paikan päällä myyjä oli erittäin mukava ja asiallinen. Tällä hetkellä kaveri on lomalla ja silti vastannut jokaiseen viestiini samana päivänä. Kaikenlaista palvelua tässä tullut saatua, kun aika pitkään tuota autoa etsin niin ehdottomasti parasta A-luokkaa. Muutenkin "lasipalatseista" saanut erinomaista palvelua, Audin puolella homma toiminut aina hyvin.

Autokeskuksen uusien autojen puolella homma toimi hyvin, mutta käytettyjen puolella myyjät norkoilivat omissa loosseissaa tai pitivät jotain palaveria aina. Laakkosella ok palvelu, huonot tarjoukset.

Harmi, kun en muista kaupan nimeä nyt, mutta tuli vastaan myös autojobbarien autojobbari, kun kävin Accordia koeajamassa. Kysyin koeajoon niin ensin piti mennä oma vaihtarini tarkistamaan, sinä sitten kirjaimmellisesti potki renkaita ja sepitti, että eipäs ole tämmöistä ennen nähnytkään. Tuli ihan oikeasti kummelit mieleen kaverista.
VW Passat Variant 2.0TDI DSG Highline -13

joukose

Mikäs tossa Airportissa on kun kaikki suosittelee?
Ettei liikkeen kaverit joutoaikana hilluis tällä areenalla ::)
No juu täytyypä joskus poiketa toteamassa tilanne kun siellä päi liikkuu. :)
S 350 4Matic saksankilvet



"Sitä saa mitä tilaa"

Qrainderi

Lainaus käyttäjältä: joukose - 01.01.13 - klo:06:46
Mikäs tossa Airportissa on kun kaikki suosittelee?
Ettei liikkeen kaverit joutoaikana hilluis tällä areenalla ::)
No juu täytyypä joskus poiketa toteamassa tilanne kun siellä päi liikkuu. :)

Hyvin paljonhan se kokemus on myös aina siitä kiinni kehen myyjään saattuu saamaan yhteyden. Tarkoitan, että jos itse saan vaikka huonoa palvelua myyjä A:lta liikkeessä A, niin en ole kyllä ikinä mennyt liike A:n myyjälle B kokeilemaan saisiko parempaa palvelua vaan ihan miettimättä siirtynyt seuraavaan liikkeeseen.

Tuolla esittelyautojen alennus topicissa, joku mietti uusien autojen puolella olevia myyjiä ja käytettyjä myyviä "takatukka jobbareita" niin pakko myöntää, että aika sama fiilis itsellä. Että siis paljon parempi palvelu melkein paikassa kuin paikassa jos vertaa uusien puolta vs. käytettyjen myyjät.
VW Passat Variant 2.0TDI DSG Highline -13

JJ10

Lainaus käyttäjältä: joukose - 01.01.13 - klo:06:46
Mikäs tossa Airportissa on kun kaikki suosittelee?
Ettei liikkeen kaverit joutoaikana hilluis tällä areenalla ::)
No juu täytyypä joskus poiketa toteamassa tilanne kun siellä päi liikkuu. :)

Itsekään ei voi sanoa pahaa sanaa ko liikkeen myyjistä tai itse liikkeestä. Kolmasti käynyt autokaupoilla ja joka kerta myyjillä oli parempaa tekemistä kuin auton myynti...ei edes viivytystaktiikka saanut niitä liikkeelle autoa myymään... niin vaan joutu luovuttamaan ja marssimaan liikkeestä ulos  :-\

Kosti K Kelju

Lainaus käyttäjältä: JJ10 - 02.01.13 - klo:17:24
Kolmasti käynyt autokaupoilla ja joka kerta myyjillä oli parempaa tekemistä kuin auton myynti...ei edes viivytystaktiikka saanut niitä liikkeelle autoa myymään... niin vaan joutu luovuttamaan ja marssimaan liikkeestä ulos  :-\
Monenlaisia juttuja olen kuullut henkilöistä jotka ovat olleet autokaupoilla resuisissa vaatteissa muovikassi kainalossa täynnä riihikuivaa ja myyjät eivät ole noteeranneet mitenkään. Olisipa joskus varaa uuteen, vähän keskimääräistä "näyttävämpään" autoon vaikkapa Veholla ja yrittäisin samaa temppua.

skriko

Veli meni 24-v kloppipoikana Vehoon hakemaan uutta Mersua yön yli koeajoon. Eivät antaneet. Oli piruuttaan ottanut kaikki rahat mukaan ja taittanut setelit sellaiseen nahkaläpyskään. Pudotti tahallaan myyjän jalkojen juureen rahapussin. Myyjä meinas selälleen lentää, kun näki kymmeniä tuhansia setelirahaa. Rupesi heti tyrkyttämään autoa viikonlopuksi. Veli sanoi menevänsä sellaiseen liikkeeseen missä palvellaan asiakasta. Myyjä jäi tuijottamaan monttu auki perään. Oli soitellut vielä muutaman kerran veljelleni jälkeenpäin.

Jalopeno

Omat kokemukset automyyjien ääri esimerkeistä jopa samalta päivältä; kun kauppaan pääsi niin myyjä "hyökkäsi" kimppuun, ilmoitin ystävällisesti että katselemme mielellään vaimon kanssa kahdestaan mitä on tarjolla... myyjä kävi n. 10 min välein "palvelemassa" eli toteamassa että siitäkö  tehdään kaupat jne... noh lopulta päätimme jatkaa seuraavaan liikkeeseen kun ei kerta puhetta usko 8).
Noh seuraavaan liikkeeseen päästyämme kiertelimme ja saimme olla jopa niin rauhassa liikkeessä etten koko aikana saanut kumpaakaan myyjää puheisiin... olivat puhelimesa puhelimessa ja sivullisesta kuulosti että kummankaan puhelut eivät olleet työhön liittyviä. Jäi kaupat  tekemättä kun ei raha kelpaa...  ;D
Noh löytyy niitä fiksujakin kauppiaita ja olen saanut vuosien varrellla erinomaista palvelua useasta autokaupasta.
Ja kaupatkin on aina mukava tehdä asiallisen palvelun saattelemana, joka ei tarkoita että kumartaa ja pokkaa  meininkiä, vaan sitä että saa rauhassa "potkia renkaita" ja kun tulee asiaa myyjälle niin kohtuu ajassa saa palvelua.


Ehdottomasta paras myyjä jonka kanssa aikanaan vuonna 2001 teimme autokaupat.
Lähetti jopa Joulukortin omalla allekirjoituksella varustettuna 10 vuotta peräkkäin...
kyseinen myyjä jäi eläkkeelle viimevuonna.
SKODA SuperbII 2,0 TDI CR DPF -09
ex VAG:t
VW Passat 3C Variant 1.9 TDI -08
Octavia II Combi 1.9 TDI -05

joukose

#639
Paras tae saada hyvää palvelua on:

a) pukeudu hyvin, sitä paremmin mitä arvokkaampaa autoa olet menossa katsomaan
b) käyttäydy kohteliaasti
c) soita muutama päivä etukäteen ja sovi tarkka aika jolloin tulet, jos huomaat vähänkin myöhästyväsi kerro siitä etukäteen
d) kerro rehellisesti mikä kiinnostaa ja millä aikataululla auton osto on ajankohtainen
e) kysele rahoitukuviot etukäteen valmiiksi ja mieti itsellesi sopiva ratkaisu
f) esittelyauton koeajoa varten sovi etukäteen jos haluat yli puolen tunnin ajoon
g) jos sinulle sopii älä mene liikkeeseen ma,pe ja viikonloppuisin ja jos oikeen tarkkoja ollaan niin sovi aika myyjälle heti kun liike aukeaa

Näillä ooon ite pärjänny eikä palvelussa tällä konseptilla ole koskaan ollut valittamista. ;D ;D ;D
S 350 4Matic saksankilvet



"Sitä saa mitä tilaa"

skriko

Lainaus käyttäjältä: joukose - 04.01.13 - klo:17:23
Paras tae saada hyvää palvelua on:

a) pukeudu hyvin, sitä paremmin mitä arvokkaampaa autoa olet menossa katsomaan
b) käyttäydy kohteliaasti
c) soita muutama päivä etukäteen ja sovi tarkka aika jolloin tulet, jos huomaat vähänkin myöhästyväsi kerro siitä etukäteen
d) kerro rehellisesti mikä kiinnostaa ja millä aikataululla auton osto on ajankohtainen
e) kysele rahoitukuviot etukäteen valmiiksi ja mieti itsellesi sopiva ratkaisu
f) esittelyauton koeajoa varten sovi etukäteen jos haluat yli puolen tunnin ajoon
g) jos sinulle sopii älä mene liikkeeseen ma,pe ja viikonloppuisin ja jos oikeen tarkkoja ollaan niin sovi aika myyjälle heti kun liike aukeaa

Näillä ooon ite pärjänny eikä palvelussa tällä konseptilla ole koskaan ollut valittamista. ;D ;D ;D

Näinhän se on. Mutta mitä merkitystä sillä sitten on millaista palvelua saa... Itse olen tykännyt kun auton saa yön yli tankattuna koeajoon ja alennusta riittävästi.

kt

Nooh... toiset testaa autoja öisin ja toiset muita...
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

joukose

Sanonta kuuluu niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Eli jos tykkäät että myyjä ottaa sinut varmasti todesta ja selvästi nauttii sinun serassasi olosta on kaupantekokin mutkattomampaa. ;D ;D
S 350 4Matic saksankilvet



"Sitä saa mitä tilaa"

pehis

Ei tarvinnut Kuopion Rinta-Joupillakaan turhaan stressaantua myyjistä, ihan rauhassa sai olla. Pari päivää sitten puolen tunnin kiertelyn jälkeen arvelin, että taitaa olla ruuhka-aika (2-3 asiakasta), niin tulen myöhemmin uudelleen. Tänään sai myös rauhassa katsella auton ulkoa ja sisältä läpi, tutustua huoltohistoriaan ja juoda kahvitkin. Myyjät taisivat netistä löytää jotain mielenkiintoista, jota piti ihan porukalla ihmetellä, niin en sitten lähtenyt suotta häiritsemään työntekoa.

Pitäköön tunkkinsa.
MB E 250 CDI -10

Uppe

Lainaus käyttäjältä: skriko - 02.01.13 - klo:21:55
Veli meni 24-v kloppipoikana Vehoon hakemaan uutta Mersua yön yli koeajoon. Eivät antaneet. Oli piruuttaan ottanut kaikki rahat mukaan ja taittanut setelit sellaiseen nahkaläpyskään. Pudotti tahallaan myyjän jalkojen juureen rahapussin. Myyjä meinas selälleen lentää, kun näki kymmeniä tuhansia setelirahaa. Rupesi heti tyrkyttämään autoa viikonlopuksi. Veli sanoi menevänsä sellaiseen liikkeeseen missä palvellaan asiakasta. Myyjä jäi tuijottamaan monttu auki perään. Oli soitellut vielä muutaman kerran veljelleni jälkeenpäin.

Mulle sattui samantyyppinen tilanne kun kävin eräässä pienessä Honda-liikkeessä vuonna 2006 ostattelemassa uutta Accord Type-S;ää ja silloin ajelin pikkupösöllä. Myyjä ei ottanut tosissaan että olin autoa vaihtamassa vaan esitteli käytettyjä kinnereitä pihalla. Nooh,paria viikkoa myöhemmin ostin kyseisen vempeleen Tampereen Vehosta ja kävin ulkoiluttamassa sitä kyseisen jälleenmyyjän pihalla  :)

joukose

Mulla on ollut taas myyjät puhetuulella ihan vaivaksi asti. Ehkä johtuu siitä että lähes aina kun menen jotain vaikka vaan katselemaan alustavasti niin olen soittanut etukäteen ja kertonut mitä tulen katsomaan.

Eilenkin kauppias toisteli jatkuvasti, jos ostat tän... Onneksi häipyi 15 min ajaksi hoitamaan juuri varmistunutta kauppaa.

Mielenkiintoista miten moni myyjä tietää kovin vähän myytävänä olevista autoista. ;D
S 350 4Matic saksankilvet



"Sitä saa mitä tilaa"

Geoman

Lainaus käyttäjältä: joukose - 17.01.13 - klo:16:35
Mulla on ollut taas myyjät puhetuulella ihan vaivaksi asti. Ehkä johtuu siitä että lähes aina kun menen jotain vaikka vaan katselemaan alustavasti niin olen soittanut etukäteen ja kertonut mitä tulen katsomaan.

Eilenkin kauppias toisteli jatkuvasti, jos ostat tän... Onneksi häipyi 15 min ajaksi hoitamaan juuri varmistunutta kauppaa.

Mielenkiintoista miten moni myyjä tietää kovin vähän myytävänä olevista autoista. ;D

Myyntimiehet ovat oma "rotunsa". Tällä viikolla kodinkonemyyjä saattaa olla ensiviikolla autokauppias - maahantuoja tai tehdas antaa "sanat suuhun". Asiasta helpompi puhua, kun ei tiedä siitä. Se, jonka pitää toteuttaa kauppiaan lupaukset on vaikeuksissa. Myyntimiesten palkkiot ovatkin mielestäni kohtuuttomat ja ovat omiaan kannustamaan asiakkaan mielialoja kohottamaan.

Tarvitaanko heitä - miksei autoa voisi ostaa netissä ja ruksata siitä haluamansa lisävarusteet? Näinhän tapahtuu jo monien muidenkin tuotteiden kauppa netissä (varaosat, kodinkoneet jopa käytetyt autot). Tietysti oman vanhan auton myynti on monelle ongelma ja siihen tarvitaan "hevoskauppiasta".

JaskaPankuttaja

Lainaus käyttäjältä: Uppe - 17.01.13 - klo:16:13
Mulle sattui samantyyppinen tilanne kun kävin eräässä pienessä Honda-liikkeessä vuonna 2006 ostattelemassa uutta Accord Type-S;ää ja silloin ajelin pikkupösöllä. Myyjä ei ottanut tosissaan että olin autoa vaihtamassa vaan esitteli käytettyjä kinnereitä pihalla. Nooh,paria viikkoa myöhemmin ostin kyseisen vempeleen Tampereen Vehosta ja kävin ulkoiluttamassa sitä kyseisen jälleenmyyjän pihalla  :)

Joskus olin jostain kotterosta vääntämässä kauppaa kun joku aivan pakasta vedetyn näköinen auto kiersi pitkän kaavan mukaan ikkunoiden edestä.

K.o. liikkeen myyjät nauroivat huutonaurua ja kommentoivat taas yhden huonon tarjouksen saaneen tulleen esittelemään ostostaan.

Uppe

Lainaus käyttäjältä: JaskaPankuttaja - 17.01.13 - klo:17:21
Joskus olin jostain kotterosta vääntämässä kauppaa kun joku aivan pakasta vedetyn näköinen auto kiersi pitkän kaavan mukaan ikkunoiden edestä.

K.o. liikkeen myyjät nauroivat huutonaurua ja kommentoivat taas yhden huonon tarjouksen saaneen tulleen esittelemään ostostaan.

Nauroivat kai sille etteivät itse osaa tehdä kauppaa loppuun.

Skula

Sanokaa mikä, tai siis missä, on sellainen MB myymiö tahi henkilö josta/lta saa jonkin näköistä palvelua?

CLA on pakko ottaa mukaan tulvaisuuden harkintaan...
Romurautaa ja paalivehkeitä.

exari

Ei ainakaan Koivuhaan veho, pari kertaa kävin uutta A-ta katsomassa. mitään reaktioo keltään...
Sama kun BMW putiikissa...

joukose

Suosittelen olarin vehon liikkeessä Keijo Wenetpaloa. Ainakin äärimmäisen ammattitaitoinen myyjä. Kannattaa soittaa hänelle etukäteen ja sopia tapaamisaika. Nimimerkillä kokemusta omaava. ;D ;D ;D
S 350 4Matic saksankilvet



"Sitä saa mitä tilaa"

Skula

Taitaa kyllä tämä CLA tulla liian myöhään omiin tarpeisiin.. Keväällä?
Romurautaa ja paalivehkeitä.

joukose

No kysy jos myisvät kaks halvemmalla. Avomalli kesäks ja talveks se peruskaura. ::) ::) ::)
S 350 4Matic saksankilvet



"Sitä saa mitä tilaa"

jf

Ei tunnu olevan autokaupassa kovin suurta tarvetta myydä uusia autoja. Citikka kaupassa kukaan ei ehtinyt katsoa vaihturia, vaikka auto oli liikkeessä 16 tuntia ja avaimet myyjällä...   ???

Kia-myyjällä taas ei ollut autoja myytäviksi, ensi vuodelle sitten olisi jo saanut tehdastilauksen, ei speksien mukaisesta varastoautosta tarjottu alennus 0 euroa. Ei väkisin.

Toyokauppias taas olisi myynyt vaikka naapuriliikkeen autot, joten jatkettaneen kaupan tekoa siellä, ei pitänyt toipottaa tulla, mutta ilmeisesti muut ovat lopettaneet kaupan käynnin...
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

Antsu

Kolme viikkoa sitten tehty kaupat. Myyjä sanoi laittavansa spostia kaupoista seuraavalla viikolla, kunhan tietää valmistusviikon. Tiedustelin jo viime viikolla että missäs mennään, mutta tähänkään päivään mennessä ei ole tullut tietoa. Voiko muka valmistusviikon selville saamiseen kulua yli 3 viikkoa..  ::)

vkjoki

^ Eikö myyjä ole edes vastannut kysymykseesi?

Vahvistetun valmistusviikon saamiseen voi mennä useita viikkoja, mutta kyllä hyvä myyjä kertoo asiakkaalle tilanteen aina, kun asiakas kysyy.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Antsu

Ehm, unohtui kirjoittaa että vastasi  :) arvioitu luovutus maalis-huhtikuun vaihteessa.
Ihmetytti vain valmistusviikon tiedon saamisen pituus, kiitos.

vkjoki

^ Omissa autokaupoissani lyhyin aika, jossa olen saanut tiedon vahvistetusta valmistusviikosta, on ollut kaksi viikkoa ja pisin 23 viikkoa. Myönnän, että 23 viikossa menivät hermot.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Routa

Lainaus käyttäjältä: joukose - 04.01.13 - klo:17:23
Paras tae saada hyvää palvelua on:

a) pukeudu hyvin, sitä paremmin mitä arvokkaampaa autoa olet menossa katsomaan

Mun mielestä ei ole myyjän asia arvioida asiakasta pukeutumisen perusteella. Toki perussiisti pitää olla eikä mennä suoraan raksalta tai navetasta uutta autoa katsomaan. Minä pukeudun vapaa-ajallani rennosti ja jos se on jonkun myyjän mielestä merkki siitä että mulle ei kannata myydä autoa niin fine. Yksi myyjä menetti viime kesänä kaupat ylimielisellä suhtautumisellaan, kun piti selkeästi persaukisena, vaikka ilmoitin sen vaihtoauton ostavani käteisellä kun hinnasta päästään sopuun. Ei tehnyt edes kunnon tarjousta.

Lähes samanlaisen auton lopulta ostinkin tosin isommalla koneella ja eri liikkeestä, jossa nuorehkoa farkkuihin pukeutunutta juippia kohdeltiin potentiaalisena asiakkaana.
Entinen VAG-kuljettaja.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy