Kokemuksia ja keskustelua automyyjistä

Aloittaja Palmikko, 03.09.10 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

Ocu_P

Nyt on "tilauksessa" isompi erä "kokemuksia automyyjistä". Katsotaan, mitä tapahtuu. Yksi monen foorumilaisen suosittelema herra antoi varsin positiivisen ensivaikutelman ja alustavan tarjouksen sisältökin oli vähintäänkin "lohdullinen". Muuten on ollut hiljaista, toistaiseksi. Palaan asiaan...  :)

Ocu_P

Tapani Heinonen Turun Vv-Autosta ansaitsee erityismaininnan tästä vaihtokierroksesta. Kohdallaan oli niin vaihtotarjous kuin palvelukin.

Positiivisina jäivät mieleen myös Lohjan Autotalon, Jyväskylän Autotarvikkeen ja Forssan Laatuauton tarjoukset.

vkjoki

Olen vaihtanut autoa noin kerran vuodessa, ja kokemukseni on, että eri liikkeiden hintatarjouksissa on uskomattoman suuria eroja. Viimeisimmissä autokaupoissa huonoimman ja parhaan tarjouksen ero on vaihdellut 4 000 - 7 000 euron välillä. Siis jopa 7 000 euroa on voinut tienata, kun on vaihtanut autoliikettä. Ja yksittäisen autoliikkeen tarjous on enimmillään parantunut 6 000,-, kun kauppaa on alettu tehdä tosissaan puolin ja toisin.

Olen yleensä lähettänyt meilillä muutaman tarjouspyynnön ja kertonut, että varsinaiset kaupat teen parhaan tarjouksen tekevän kanssa. Yleensä lähes jokaisesta autoliikkeestä on tullut tarjous. Eri liikkeillä myyjillä on varsin erilaisia taktiikoita. Jotkut kokeilevat ensin surkealla tarjouksella, olisiko asiakas aivan pöljä ja hyväksyisi tarjouksen, mutta nostavat tarjousta tuhansilla euroilla havaittuaan asiakkaan olevan perillä oikeasta hintatasosta. Jotkut taas näyttävät parhaat korttinsa heti kättelyssä, mutta eivät sitten enää liikahda juuri ollenkaan. Kummallakin tavalla voidaan päästä kauppoihin.

Seuraavassa tuoreimpia kokemuksiani Volkkariliikkeistä. Hintatarjous ja palvelu ovat niin tapauskohtaisia, että jonkun toisen arviot ko. liikkeistä olisivat hyvinkin erilaisia. Siksi tuohon listaan kannattaa suhtautua vain viitteellisenä vinkkilistana.

Jyväskylän Autotarvike: erinomainen tarjous, erinomainen palvelu
Forssan Laatuauto: erinomainen tarjous
Lohjan Autotalo: hyvä tarjous, salamannopea, erinomainen palvelu
Porin Käyttöauto: hyvä tarjous, hyvä palvelu
Lehtoauto, Kotka: hyvä tarjous
VV-Autocenter, Vantaa: kohtalainen tarjous
Auto-Berner, Kouvola: huono tarjous, erinomainen palvelu
Laakkonen, Kerava: erittäin huono tarjous
Savilahden auto, Mikkeli: ei tarjousta, erittäin huonolaatuinen palvelu
Traktoauto, Salo: ei tarjousta
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

skriko

Vkjoki tarkoitatko 4000-7000 euroa liikkeillä ja jopa 6000 alaspäin alussa pyydetystä, välirahasta vai kauppasummasta???

vkjoki

^ Kun olen tehnyt kauppaa uudesta autosta niin, että minulla on ollut vaihtoauto, suurimman ja pienimmän välirahatarjouksen ero on ollut joka kerta vähintään 4 000 euroa. Joskus ero on ollut jopa 7 000 euroa.

Ja yksittäisen autoliikkeen lopullinen tarjous on saattanut parantua jopa 6 000 euroa saman liikkeen ensimmäiseen tarjoukseen verrattuna.

Oma johtopäätökseni on, että voi säästää tuhansia euroja, jos pyytää tarjouksen useasta liikkeestä ja jos antaa liikkeille mahdollisuuden korottaa tarjoustaan tasolle, jolla kaupat mitä ilmeisimmin tullaan tekemään.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: vkjoki - 14.10.12 - klo:21:54
^ Kun olen tehnyt kauppaa uudesta autosta niin, että minulla on ollut vaihtoauto, suurimman ja pienimmän välirahatarjouksen ero on ollut joka kerta vähintään 4 000 euroa.
4000â,¬ oli välirahan ero vaihtaessani RäSän Kuopiosta kotikaupunkini JKL:n sijaan,parempaa tarjousta en olisi muualta saanut.Tarjouksia oli usealta paikkakunnalta.

skriko

Lainaus käyttäjältä: vkjoki - 14.10.12 - klo:21:54
^ Kun olen tehnyt kauppaa uudesta autosta niin, että minulla on ollut vaihtoauto, suurimman ja pienimmän välirahatarjouksen ero on ollut joka kerta vähintään 4 000 euroa. Joskus ero on ollut jopa 7 000 euroa.

Ja yksittäisen autoliikkeen lopullinen tarjous on saattanut parantua jopa 6 000 euroa saman liikkeen ensimmäiseen tarjoukseen verrattuna.

Oma johtopäätökseni on, että voi säästää tuhansia euroja, jos pyytää tarjouksen useasta liikkeestä ja jos antaa liikkeille mahdollisuuden korottaa tarjoustaan tasolle, jolla kaupat mitä ilmeisimmin tullaan tekemään.

Tuohon 6 000-7 000  saa jo tehdä aika kauan töitä, että saa tuon rahan elinkulujen jälkeen seteleinä tuohon pöydälle. Kannattaa katsoa kaikki kortit läpi niin säästöä tulee.

jkk-kkj

Lainaus käyttäjältä: 123jmatti - 07.09.12 - klo:22:55
Automyyjä hyökkää kimppuun ja saa minut ottamaan auton koeajoon illaksi - ihan aktiivinen ja positiivinen kokemus. Palautin auton seuraavana aamuna, avaimet infoon tyylillä ja kaikki ok, auto sopiva perheen kakkosautoksi... mutta mutta... kukaan ei koskaan soittanut perään !

Eli on ihan potaskaa, ettei kauppa käy. Ilmeisesti on liian kiire ettei ehdi soittamaan tai laittamaan viestiä koeajon jälkeen?

Vaikka sinun viestin nappasinkin tähän, en nyt suuntaa omaa viestiäni pelkästään sinulle. Vähän sellainen mielikuva on jäänyt, että ei se asiakaskaan aina täysin selvästi ole ilmaissut kiinnostustaan sille, että kaipaa myyjän yhteydenottoa erikseen. Ei sillä, olisihan se asiallista myyjän palata asiaan, varsinkin koeajon jälkeen, mutta onko (myös autokaupoissa) ihmisten käyttäytyminen mennyt jo siihen suuntaan, että karsastetaan myyjien "liiallista" päällekäymistä?

Luonnollisesti olisi hyvä, että sitä "marmorinkuluttajaa" tervehdittäisiin sisään astuttaessa edes sen verran, että tiedusteltaisiin kaivataanko apua vai ei. Vastaavasti ehdotonta olisi vastata asiakkaiden yhteydenottopyyntöihin. Mutta muissa tapauksissa tuntuu, että osa ottaa sen lähes loukkauksena ettei myyjä soittele perään  :D Sitä en tosiaan kiistä, etteikö myyjä voisi sillä erottua edukseen, mutta voisin helposti uskoa, että monia puolestaan ärsyttäisi myyjän yhteydenotot esimerkiksi juuri koeajon jälkeen. Enkä nyt tosiaan tarkoita heti ajon jälkeistä rupattelua  :)

heifetz

Lainaus käyttäjältä: jkk-kkj - 23.10.12 - klo:13:32
Vaikka sinun viestin nappasinkin tähän, en nyt suuntaa omaa viestiäni pelkästään sinulle. Vähän sellainen mielikuva on jäänyt, että ei se asiakaskaan aina täysin selvästi ole ilmaissut kiinnostustaan sille, että kaipaa myyjän yhteydenottoa erikseen. Ei sillä, olisihan se asiallista myyjän palata asiaan, varsinkin koeajon jälkeen, mutta onko (myös autokaupoissa) ihmisten käyttäytyminen mennyt jo siihen suuntaan, että karsastetaan myyjien "liiallista" päällekäymistä?



Voi olla näinkin, mutta ainakin itsellä oli 2 lähes identtistä myyjäkokemusta (auto tyrkytetään yöksi koeajoon ja avainten palautus aamulla respan tytölle). Ainoa poikkeus oli että Ocun myyjä viitsi laittaa sähkäriä perään että mitens meni ajot ja laitetaanko tilaukseen. Kirjoitin että kiitos hyvin ja laitetaan vaan. Eli kuluttajalle prosessi tehtiin niin helpoksi etten enää viitsinyt ajatella kilpailevaa autoa. Jos kilpaileva myyjä olisi tehnyt saman hieman aiemmin, olisin hyvinkin voinut tilata Golfin Ocun sijasta.
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

vkjoki

Minusta on luonnollista, että automyyjä kohteliaasti kysyy koeajon jälkeen fiiliksia - joko heti tai vaikkapa meilillä. Mutta en sitä kyselyä kaipaa, vaan mieluummin olen itse aloitteellinen jatkon osalta.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Mr.T

Eilen päivällä oltiin vaimon kanssa menossa Suomenojan Audi-Centeriin katsomaan uutta kulkinetta Yetin tilalle,mutta ei päästy edes autossta ulos kun "liituraita autokauppias"(Audimyyjä) oli hätistämästä meitä pihalta pois.Aion pysäköidä ulkona seisovien vaihdokkien eteen koska missään muualla liikken pihalla ei ollut yhtään vapaata paikkaa.
Vaihdokkeja ei oltu siirtämässä eikä Yetini olisi ollut mitenkään kulkuväylällä tiellä.Todetessani liikkeen edustajalle olevani potentiaalinen asiakas vastauksena oli:"Ei vois vähempää kiinnostaa".
Ilmeisesti ovat saaneet tämän vuoden kiintiönsä(bonuksensa) täyteen.
Onneksi voin käyttää rahani siellä missä viellä kiinnostusta riittää.
Ei tule Audia meille tämän kokemuksen jälkeen.
Onko areenalaisilla vastaavia kokemuksia?
Skoda Yeti 1.4 TSI Experience-11

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Mr.T - 25.10.12 - klo:19:32
Eilen päivällä oltiin vaimon kanssa menossa Suomenojan Audi-Centeriin katsomaan uutta kulkinetta Yetin tilalle,mutta ei päästy edes autossta ulos kun "liituraita autokauppias"(Audimyyjä) oli hätistämästä meitä pihalta pois.

Mitä, mitä??? Ajattelitko siis pysäköidä Skodan Audi Centerin pihalle?

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: Mr.T - 25.10.12 - klo:19:32
Eilen päivällä oltiin vaimon kanssa menossa Suomenojan Audi-Centeriin katsomaan uutta kulkinetta Yetin tilalle,mutta ei päästy edes autossta ulos kun "liituraita autokauppias"(Audimyyjä) oli hätistämästä meitä pihalta pois.Aion pysäköidä ulkona seisovien vaihdokkien eteen koska missään muualla liikken pihalla ei ollut yhtään vapaata paikkaa.
Vaihdokkeja ei oltu siirtämässä eikä Yetini olisi ollut mitenkään kulkuväylällä tiellä.Todetessani liikkeen edustajalle olevani potentiaalinen asiakas vastauksena oli:"Ei vois vähempää kiinnostaa".
Ilmeisesti ovat saaneet tämän vuoden kiintiönsä(bonuksensa) täyteen.
Onneksi voin käyttää rahani siellä missä viellä kiinnostusta riittää.
Ei tule Audia meille tämän kokemuksen jälkeen.
Onko areenalaisilla vastaavia kokemuksia?

http://www.audicenter.fi/VV-Auto/VV3_Audi_HKI.nsf/0/AC055B3C94021F24C22574B90026DF71?OpenDocument

Kukas liituraitaisista oli kyseessä. Itse ainakin laittaisin suoraan puljun päällikölle palautetta, että kaveria ei autojen myynti kiinnosta.

Qrainderi

Ehdottomasti nimi tietoon ja valitusta ylemmäs. Ihme palvelua. Jos omia kokemuksia taas miettii niin audin marmoreissa ollut ehdottomasti paras palvelu. Aina tiskillä morjestettu ja palvelua saanut samantien. Muutamassa liikkeessä taas olen potkinut renkaita auton ympärillä 20 minuuttiakkin ilman edes mitään kyselyä. Ã,,ijät pöytien takana juttelevat toisilleen ja joutuu itse menemään kysymään palvelua.

Sanoko oikeasti, että ei vois vähempää kiinnostaa  ;D
VW Passat Variant 2.0TDI DSG Highline -13

Dirti

Ilmoitusta vaan päälikölle ja lisäksi maavastaavalle, niin ja mielellään tänne kanssa tieto kuka oli...
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

Mr.T

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 25.10.12 - klo:21:58
http://www.audicenter.fi/VV-Auto/VV3_Audi_HKI.nsf/0/AC055B3C94021F24C22574B90026DF71?OpenDocument

Kukas liituraitaisista oli kyseessä. Itse ainakin laittaisin suoraan puljun päällikölle palautetta, että kaveria ei autojen myynti kiinnosta.
Jompikumpi joiden kuvaa ei näy linkissä.
Olisi hyvä jos kyseisellä "marmoripalatsilla"löytyisi selvät ohjeet asiakaspaikoitukseen,myös muille kuin huoltoon tuleville.
Vaikutti siltä kuin paikkoja oli vain"vaihtareille"tai huollettaville.Jos näin,niin olisi parasta panna puomi sisääntulon eteen
ja sisäänpääsy vain valikoiduille Audisteille.
Skoda Yeti 1.4 TSI Experience-11

Mr.T

#556
LainaaMitä, mitä??? Ajattelitko siis pysäköidä Skodan Audi Centerin pihalle?

Näin pääsi käymään.Ihan kahdesti eli ekan ja vikan kerran.

- Merkitsin lainauksen lainaukseksi. Quality -
Skoda Yeti 1.4 TSI Experience-11

SKU

Ehkä myyjä ei oikein ollut iholla, ja pysäköintipaikkojakin saattoi olla liian vähän...mutta ei kai missään oikein suvaita väärinpysäköintiä. Ei citymarketin eteenkään voi miten vaan pysäköidä vaikka olisi kuinka monella satasella menossa ostamaan leipää. Tai vaikka tonnilla, ja tuskin auttaa vaikka toteaisit olevasi potentiaalinen kaljanostaja. Tai mene nyt sitten mihin vaan...

Asiat ei aina ole niin mustavalkoisia, vaikka olihan tuo aika tylyä ja toisinkin olisi myyjä voinut toimia. Ja veikkaisin, että Skodalla ei ole mitään tekemistä asian kanssa.
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

Mr.T

Lainaus käyttäjältä: Dirti - 25.10.12 - klo:23:23
Ilmoitusta vaan päälikölle ja lisäksi maavastaavalle, niin ja mielellään tänne kanssa tieto kuka oli...
Linkkejä selailtuni niin naamahan löytyi vaihto-automyyjistä.
Asenne tuntuu olevan samanlainen muuallakin"vaihtaripuolella" joten ei mitään uutta auringon alla.
Skoda Yeti 1.4 TSI Experience-11

Markku J

Aika tylyltä kuulostaa, jos myyjä todella sanoi "ei voi vähempää kiinnostaa". Olisko noin kukaan myyjä sentään sanonut - epäilen hiukan.

RTWteam

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 26.10.12 - klo:21:09
Aika tylyltä kuulostaa, jos myyjä todella sanoi "ei voi vähempää kiinnostaa". Olisko noin kukaan myyjä sentään sanonut - epäilen hiukan.

Vaikka myyjä ei olisi sana tarkasti noin sanonut niin ottaisin asiakkaalle päällimmäisenä jääneen tuntemuksen vakavasti. Jotain on tapahtunut väärin.

Markku J

Toki, olen samaa mieltä ja voin vain ihmetellä moista tapahtumaa.

Vaginisti

Lainaus käyttäjältä: Mr.T - 25.10.12 - klo:19:32
Eilen päivällä oltiin vaimon kanssa menossa Suomenojan Audi-Centeriin katsomaan uutta kulkinetta Yetin tilalle,mutta ei päästy edes autossta ulos kun "liituraita autokauppias"(Audimyyjä) oli hätistämästä meitä pihalta pois.Aion pysäköidä ulkona seisovien vaihdokkien eteen koska missään muualla liikken pihalla ei ollut yhtään vapaata paikkaa.
Vaihdokkeja ei oltu siirtämässä eikä Yetini olisi ollut mitenkään kulkuväylällä tiellä.Todetessani liikkeen edustajalle olevani potentiaalinen asiakas vastauksena oli:"Ei vois vähempää kiinnostaa".
Ilmeisesti ovat saaneet tämän vuoden kiintiönsä(bonuksensa) täyteen.
Onneksi voin käyttää rahani siellä missä viellä kiinnostusta riittää.
Ei tule Audia meille tämän kokemuksen jälkeen.
Onko areenalaisilla vastaavia kokemuksia?

Samansuuntainen tapahtuma kävi itselle kun ajelin Poloa odotellessa 500 euron Nissan Micralla vm. 1989...Tulin "työkeikalle" Rintajuopon uudelle toimipisteelle, pysäköin japanilaisen kaunokaiseni lähimmälle paikalle pääoveen nähden, siis paraatipaikalle. En saanut edes autoa kokonaan ruutuun kun ulos ponkaisee autokauppias hätistelemään minua johonkin muualle...Itseä rupesi vain naurattamaan ja ajoin riisikupin kauemmas häpeämään...olivat esittelyautoja siihen riviin ajamassa, vaikka eipä siihen paikalle yhtään autoa tuotu...No, enpä ollut ostamassakaan mutta mitä jos olisinkin ollut tulossa katsomaan uutta autoa vanhan tilalle? Niin kauan kun näin toimitaan niin kyllä ei autokaupalla ole varaa sanoa, että kauppa ei käy...

Pepeto

Kyllä tuo tosiaan tylyltä käytökseltä kuulostaa myyjän suusta.

Itse olen työsuhdeautoilija ja Octavian sopimus päättyy ensi vuoden syyskuussa, niin olen tuossa jo vähän alkanut katsella seuraajaa, kun pitää keväällä tehdä tilauksia. Audi Center Airportissa kävin katsomassa muutama viikko sitten Audi A3:a ja en ehtinyt kunnolla edes auton viereen, kun tummahiuksinen naismyyjä jo riensi tervehtimään ja kyselemään voisiko olla avuksi. Juteltiin siinä ja kuultuaan, että olen uutta liisaria etsimässä ja A3 kiinnostaa viisiovisena, kehotti palaamaan maaliskuussa asiaan, kun viisiovinen malli tulee myyntiin ja toivotti tervetulleeksi sitten koeajamaan juuri sen mallin, jota haluaa hankkia.

Pitäjänmäen Vehossa oli taas aivan eri meininki. Hintaraja on 34000 euroa, joten katselin Skoda Yetiä, Honda Civiciä ja Ford Focusta. Noista Yeti kiinnostaa eniten, joten tutkin noin 20 minuuttia hallissa seisovia esittelyautoja. Kukaan ei tullut kysymään, mitä haluan. Pari myyjää tai myyntipäällikkö ja myyjä keskustelivat lähistöllä, että pitäisi saada lisää rekisteröintejä tälle vuodelle. Kun menin sinne päin, kävelivät kauemmaksi puhumaan. Eli eivät edes tervehtineet, vaikka näkivät, että tulin heidän edustamallaan merkillä pihaan ja tutkin tietyn hintaluokan malleja tarkasti..
VW Passat Variant Comfortline 1.4 TSI DSG 9/17.
Opel Corsa Enjoy 1.4 ECT5 9/15.

pappa

Olen sellainen auton ostaja joka ostaa uuden auton tunteella eikä järjellä.
Epäilen, että useimmat auton ostajat ovat samanlaisia.
Tämän tietävät myös automyyjät (koulunsa käyneet), josta johtuen he eivät ole kovin aktiivisia myymään autoa. Jos olisivat, niin asiakas voi ilkeyksissään vaikkapa pyytää alennusta. Kaikki uudet autot (vajaa 10) olen nimenomaan ostanut. Ei niitä minulle ole myyty. Kyllä automyyjät haistavat kuka on vakavissaan liikkeellä ja kuka renkaita potkimassa.
Kuinkahan paljon se autoliike saisi autoja kaupaksi, jonka myyjät todella alkaisivat myymään autoja?
Se myös ihmetyttää miksi autoliikkeet eivät harrasta aktiivista jälkimarkkinointia.
Ex. Golf VII 1.4 TSI 90 kW DSG Comfortline
Exex. Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Comfortline

Vaginisti

^Tuo on täysin totta, jälkihoito jää tekemättä kun uusi auto on saatu myytyä. Ainoa houkuttelu on tullut Demotourin muodossa tällä viikolla, oikein tekstiviestin lähettivät  ;D Myyjäliikkeellähän ei tuon kanssa ole mitään tekemistä mutta on se hyvä että "emoyhtiö" sentään yrittää, Demotouri oli oikein mukava kokemus, sai kokeilla miten monta vagginetta halusi, eikä katsota nenän vartta pitkin vaikken Touaregia ole heti tilaamassakaan  ;D

Joskus muistan kun 80-luvulla Maan Autosta meille tuli kotiin autokauppiaalta postikortti muistuttamaan olemassaolostaan, nykyään voisi lähettää vaikka sähköpostia ja kutsua koeajoille. Itse ainakin jos automyyntiä tekisin, koittaisin aina välillä sohia, jospa edellisissä asiakkaissa sitä autokuumetta olisi syntymässä. Luppoaikaa ainakin siinä hommassa tuntuu olevan, ainakin mitä sivusilmällä on huomannut kun on laakkosella käynyt syömässä lounasaikaan. Mutta ilmeisesti provikkaa tulee siihen tahtiin, ettei ole syytä enempää yritellä.

miksu69

Itse olen ostanut useamman auton jo samalta myyjältä. Joka kerta hän on soittanut (noin2vko)ja kysynyt kuulumisia, miten auto on pelittänyt ja vastannut odotuksia. Itse olen ollut palveluun tyytyväinen . Samassa liikkeessä meikäläistä ei välttämättä edes huomata, kun pidän suhtkoht rentoja verkkareita yms.....Näköjään nykyäänkin tujotetaan sitä vaatetusta....
Passat Variant Highline 3,6 V6 FSI 220 kW 4MOTION DSG

urkki

Samaa mieltä, että helposti saisi uusmyyntiä, jos myyjät oikeasti tutustuisivat ostajiin ja miettisivät keinoja ottaa yhteyttä myöhemmin. Samoin maahantuojan toimet on nykyään melko surkeita, mm. quattro tutustumis ja koulutusajelut on vain extrapremiumhenkilöille.
0.662 MW Audi quattro power, 4:n Quattron loukussa

miksu69

Tänään sain mukavan yllärin sähköpostiin automyyjältäni.
Viesti kuuluu.

Terve!
Passattisi on valmistunut
tässä autosi Al/no xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Hyvää Pyhäinpäivää!

Kuten aikaisemmin kirjoittelin, niin tämän automyyjän kanssa on mukava asioida, tietää missä mennään. Vielä muutama viikko piinallista odotusaikaa, kunnes saadaan vielä se kottero tänne Suomeen.
Passat Variant Highline 3,6 V6 FSI 220 kW 4MOTION DSG

Passatti

Sain tänään soiton automyyjältäni,joka kyseli ,että mitenkä on nyt mennyt autolla kun 11 kk on takana.Tyytyväinen olen ollut täytyy sanoa.Mukavaa kun myyjä vielä tiedustelee kuulumisia.Niin sitä pitää.
Always lead, never follow

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy