Kokemuksia ja keskustelua automyyjistä

Aloittaja Palmikko, 03.09.10 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

Passatti

Tänään käytiin serkun kanssa Toyota liikkeessä Kaivokselassa.Oli 2 kerrosta vaihtoautoja muttei yhtään myyjää.Yks näkyi ja livahti sitten ulos.Oltiin siellä kaksisteen yli puoli tuntia.Serkku kun olis sieltä ostanut tyttärelleen Yariksen.Osta sitten kun ei myyjiä ole missään.Tai olisko ne olleet syömässä lounasta kun juuri siihen aikaan heitä häirittiin.
Always lead, never follow

Nipademu

Tänään Kuopion Laakkosella positiivinen yllätys: Audin puolella sai palvelua, jopa toinenkin myyjä kävi kysymässä avun tarpeesta kun ensimmäinen oli hakemassa koekilpiä varastosta. Eikä mulla ollut edes pukua päällä, mutta siistit farkut ja kauluspaita kylläki  ;D Volvo-myyjiin verrattuna iso *peukku*!

Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

fleetwood

Tuli kanssa poikettua ohimennen Vantaalla VW- ja Audi-liikkeissä.

Ensinmainitussa eli VW Airportissa sai kävellä sisään ja kierrellä autoja katselemassa ilman että kukaan huomasi tai noteerasi mitenkään. Tervehdystä ei tullut edes aulaemännältä. Katselimme kiinnostavat mallit ja katosimme nopeasti paikalta.

Audi-liikkeessä aulaemäntä sen sijaan tervehti ja vieläpä hymyili. Ei ehtinyt kysellä että tarvitsemmeko apua, koska suuntasimme heti autoja vilkuilemaan. Toinen paikalla olevista myyjistä sen sijaan noteerasi meidät heti ja tuli kohteliaan odotusajan jälkeen kysymään että voiko auttaa jotenkin. Kerroin tilanteen, että alla on vasta yksivuotias A4 ja varsinaista vaihtotarvetta ei ihan vielä ole. Eli ajatuksena vain kierrellä ja katsella, miettien hieman mihin auton voisi joskus myöhemmin vaihtaa. Osa myyjistä katoaa tässä tilanteessa välittömästi, mutta ei tämä. Jäi puhumaan autoista ja yleisesti Audista muutenkin. Kun puheeksi tuli uusi A6 tietyllä tekniikalla, niin tarjosi sellaista välittömästi koeajoon. Hyvä palvelu jatkui vielä tämän jälkeenkin: ajoi auton parkkiruudusta pois ja jäi vielä esittelemään ja kertomaan juuri tuosta nimenomaisesta autosta ja siinä olevista lisävarusteista (koeajoautojen lisävarusteet kiinnostavat itseäni suuresti, koska niissä on usein myös vähän erikoisempia sellaisia). Tässä kyseisessä autossa oli mm. ilmajousitus, mukavuusistuimet ja - ainoana koeajoautoista - ratin lämmitys. Kaiken kaikkiaan ensiluokkainen suoritus, jonka perusteella voisin hyvinkin ostaa häneltä auton. Edellisellä vierailulla - kun olin ihan oikeasti autoa vaihtamassa - tosin oli toisen myyjän kanssa aivan toinen ääni kellossa; lupasi lähettää vaihtotarjouksen, mutta ei sitä koskaan tehnyt. Ostin muualta.

Ai niin, vaatetuksena oli farkut ja pusakka, alla Audi-poolopaita :)
Passat GTE Variant

Passatti

Voisitko Fleetwood vielä kenties mainita nimeltään tämä myyjä? Onkohan hän ollut pitkään alalla? Vai uusi joka ei ole vielä oppinut kunnon automyyjäksi vuosien kokemuksella.
Always lead, never follow

Kapa

LainaaTuli kanssa poikettua ohimennen Vantaalla VW- ja Audi-liikkeissä.

Ensinmainitussa eli VW Airportissa sai kävellä sisään ja kierrellä autoja katselemassa ilman että kukaan huomasi tai noteerasi mitenkään. Tervehdystä ei tullut edes aulaemännältä. Katselimme kiinnostavat mallit ja katosimme nopeasti paikalta.

Audi-liikkeessä aulaemäntä sen sijaan tervehti ja vieläpä hymyili. Ei ehtinyt kysellä että tarvitsemmeko apua, koska suuntasimme heti autoja vilkuilemaan. Toinen paikalla olevista myyjistä sen sijaan noteerasi meidät heti ja tuli kohteliaan odotusajan jälkeen kysymään että voiko auttaa jotenkin. Kerroin tilanteen, että alla on vasta yksivuotias A4 ja varsinaista vaihtotarvetta ei ihan vielä ole. Eli ajatuksena vain kierrellä ja katsella, miettien hieman mihin auton voisi joskus myöhemmin vaihtaa. Osa myyjistä katoaa tässä tilanteessa välittömästi, mutta ei tämä. Jäi puhumaan autoista ja yleisesti Audista muutenkin. Kun puheeksi tuli uusi A6 tietyllä tekniikalla, niin tarjosi sellaista välittömästi koeajoon. Hyvä palvelu jatkui vielä tämän jälkeenkin: ajoi auton parkkiruudusta pois ja jäi vielä esittelemään ja kertomaan juuri tuosta nimenomaisesta autosta ja siinä olevista lisävarusteista (koeajoautojen lisävarusteet kiinnostavat itseäni suuresti, koska niissä on usein myös vähän erikoisempia sellaisia). Tässä kyseisessä autossa oli mm. ilmajousitus, mukavuusistuimet ja - ainoana koeajoautoista - ratin lämmitys. Kaiken kaikkiaan ensiluokkainen suoritus, jonka perusteella voisin hyvinkin ostaa häneltä auton. Edellisellä vierailulla - kun olin ihan oikeasti autoa vaihtamassa - tosin oli toisen myyjän kanssa aivan toinen ääni kellossa; lupasi lähettää vaihtotarjouksen, mutta ei sitä koskaan tehnyt. Ostin muualta.

Ai niin, vaatetuksena oli farkut ja pusakka, alla Audi-poolopaita

Eikös asiakaspalveluksessa pitäisi tämän olla normihommaa! Näin ainakin itse olen käsittänyt?

Keksimies

Lainaus käyttäjältä: fleetwood - 28.04.12 - klo:20:13
tekniikalla, niin tarjosi sellaista välittömästi koeajoon. Hyvä palvelu jatkui vielä tämän jälkeenkin: ajoi auton parkkiruudusta pois ja jäi vielä esittelemään ja kertomaan juuri tuosta nimenomaisesta autosta ja siinä olevista lisävarusteista (koeajoautojen lisävarusteet kiinnostavat itseäni suuresti, koska niissä on usein myös vähän erikoisempia sellaisia).

Asiallista. Vastakkainen esimerkki oli kerran, kun menin Toyota-kauppaan ja lähdin koeajolle niin myyjä heitti avaimet kouraan ja antoi mukaan lapun, jolla sai tankata 10 litraa läheiseltä Nesteeltä, kun auton tankki oli aivan kuiva. Parempi toki tuokin kuin lähettää koeajolle polttoainemittarin valo palaen ilman tankkausmahdollisuutta, mutta ei tuo kuitenkaan paranna fiiliksiä kun heti kärkeen pitää lähteä tankkaamaan.

jkvi

Aamulla kävin Herttoniemessä Audi Centerin pihalla. ½ tuntia ennen avaamisaikaa tuli nuorekas automyyjä ja availi ovia itselleen. Pyysi sitten minutkin sisään ja sanoi, että tieteiskoneet eivät tietenkään ole tulilla, mutta autoja voi ja pitää katsella, sekä kahvia saa, jos aamutuimaan kelpaa. Tuli vielä opastamaan, mistä automaatti löytyy ja että maalainen saa kahvit kuppiin.

Q7:aa ihmettelin sitten, kiinnostavin kun on minun silmiin. Ahtaan oloinen lastauaukko ja matalahan se siinäkin tavaratila on, mutta muuten kympin arvoinen. Sen lisäksi takapenkillä sopii istumaan ja jalkatilaa jää, vaikka etupenkin ergonomia on säädetty täydelliseksi minulle.

Kaupan hierontaan olisi päästy kiitettävällä tahdilla, vaikka päällä oli verkkarit Sipoonkorpeen menon vuoksi sekä Kia-lippis. Kyllä minä Q7:n saisin näin maalaisena ainakin tuolta ostettua, jos tarvittava väliraha olisi, mutta mistäs sitä Kian omistajalla ;)

Täydet pisteet tuolle myyjälle!
CRDi & Collection

Pekka T


^ Kuulostaa ihan samalta myyjältä joka myi A6:n meille.  ;)
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Jarge

Nykyistä autoa hakiessani löysin netistä Tre Laakkoselta kiinnostavan yksilön. Auton ympärillä pyöriminen ja vilkuilu myyjien suuntaan ei auttanut kun heihin ei saanut mitään katsekontaktia. Juttelivat keskenään kaiteeseen nojaten. Samalla kaiteelle nojailemaan ja katsoivat vähän kummastuneina että mitäs siihen tulit... Heitin sitten, että onko täällä myyjiä nähty viime aikoina. Kauheat säpsyt ja yksi kolmesta pelästyneestä myyjästä paikkas äkkiä tilanteen ja kättelemään. 5min päästä kaksi muuta katsoi apean näköisenä kun lähdin autolla. Seuraavana päivänä kaupat kiinni.

Tässä tilanteessa auto myi itsensä myyjistä huolimatta.

Hauskaa oli koko rahalla.  ;D
Seat Leon FR 2.0 TFSI

fleetwood

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 28.04.12 - klo:22:27
Eikös asiakaspalveluksessa pitäisi tämän olla normihommaa! Näin ainakin itse olen käsittänyt?

Niinhän sitä luulisi, mutta nykyään tuntuu olevan sääntö eikä poikkeus, että palvelua ei tule ilman omaa aktiivisuutta tai jos sitä tulee, niin se hoidetaan ns. minimillä. Kysymyksiin vastaillaan aneemisesti ja jos auto annetaan koeajoon, niin silloinkin vain tyrkätään avain käteen ja sanotaan että tule takaisin 15 minuutissa.
Passat GTE Variant

fleetwood

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 28.04.12 - klo:22:22
Voisitko Fleetwood vielä kenties mainita nimeltään tämä myyjä? Onkohan hän ollut pitkään alalla? Vai uusi joka ei ole vielä oppinut kunnon automyyjäksi vuosien kokemuksella.

Hyvä kysymys, erittäin hyvä. Tämä nimenomainen myyjä tosiaan sanoi olevansa vasta harjoittelijana, joten ei ole vielä 'paatunut' normimyyjäksi.
Passat GTE Variant

roudi

Lainaus käyttäjältä: fleetwood - 29.04.12 - klo:12:32
Hyvä kysymys, erittäin hyvä. Tämä nimenomainen myyjä tosiaan sanoi olevansa vasta harjoittelijana, joten ei ole vielä 'paatunut' normimyyjäksi.

"PAATUNUT!"  :D Hyvin heitetty !

"kuules apupoika antero!Jos meinaat menestyä autonmyyjänä,niin alat heti opettelemaan koppavampaa asennetta...." ;)  Noh,mun ajatukset.

Ite sain hyvää palvelua täällä Kuopoissa veljeksiltä,kun Seatströmmiä kävin hankkimassa.
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=4113.30

Törmänyt kyl kaikenlaisiin myyjiin autoja katsellessa.Hyviin ja sitten vielä parempiin! ;)


Tullut:VW Golf VII variant comfortline 1.4 tsi 103kw. Mennyt: Seat Exeo 1.8 tsi sport,facelift vm-12.

Markku J

Siirrän tänne kommenttini Autonvaihtopohdiskelua -ketjusta ylläpidon ohjeen mukaan:

Samppari:

Tuula Kvick on ollut minun kahdessa viime kaupassa uskomattoman aktiivinen, palveluhaluinen, aina iloinen ja pirteä, Välikätenä vaihtoautopäällikköön "läpinäkyvä", kertoen hyvityshinnan laskentaperusteet. Hän vastaa nopeasti sähköpostiin ja mielestäni pyrkii oikeasti löytämään asiakkaalle sopivan ratkaisun. Todella miellyttävä persoona - energinen, mikä ei ehkä kaikkia miellytä. Mutta minä olen todella tyytyväinen hänen kanssaan tekemiini kauppoihin. Hän pyrkii oikeasti löytämään sellaisen "kyllä onnistuu" -ratkaisun. Lisäksi henkilönä aivan mahtava persoona, jonka kanssa voi jutella niitä näitä, jos aika riittää. Suosittelen lämpimästi asiointia hänen kanssaan !

Quality

Kiitos. Täältähän nuo myyjiä koskevat ruusut ja risut parhaiten löytyvät.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Zaasa

^Olisiko iskenyt silmänsä vanhempiin herrasmiehiin ;)

Samppari

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 06.09.12 - klo:22:22
Siirrän tänne kommenttini Autonvaihtopohdiskelua -ketjusta ylläpidon ohjeen mukaan:

Samppari:

Tuula Kvick on ollut minun kahdessa viime kaupassa uskomattoman aktiivinen, palveluhaluinen, aina iloinen ja pirteä, Välikätenä vaihtoautopäällikköön "läpinäkyvä", kertoen hyvityshinnan laskentaperusteet. Hän vastaa nopeasti sähköpostiin ja mielestäni pyrkii oikeasti löytämään asiakkaalle sopivan ratkaisun. Todella miellyttävä persoona - energinen, mikä ei ehkä kaikkia miellytä. Mutta minä olen todella tyytyväinen hänen kanssaan tekemiini kauppoihin. Hän pyrkii oikeasti löytämään sellaisen "kyllä onnistuu" -ratkaisun. Lisäksi henkilönä aivan mahtava persoona, jonka kanssa voi jutella niitä näitä, jos aika riittää. Suosittelen lämpimästi asiointia hänen kanssaan !


Kiitos suosituksestasi! Titta Jokinen tukkineen on näköjään saanut eri näköistä palvelua mutta luotan lähtökohtaisesti sarja-autonvaihtajan kommenttiin.

Titta Jokisen tukka

Lainaus käyttäjältä: Samppari - 06.09.12 - klo:22:44
Kiitos suosituksestasi! Titta Jokinen tukkineen on näköjään saanut eri näköistä palvelua mutta luotan lähtökohtaisesti sarja-autonvaihtajan kommenttiin.


Luota vapaasti vaikka Neuvostoliittoon, eipä ole minulta pois...  :D

Zaasa

#527
Lainaus käyttäjältä: Titta Jokisen tukka - 06.09.12 - klo:22:53
Luota vapaasti vaikka Neuvostoliittoon, eipä ole minulta pois...  :D
Useilta(tuhansilta) Suomalaiseilta oli.Monen Suomalaisen yrityksen tukipilari ennnen romahdusta.

123jmatti

Autokaupassa menee tutun automyyjän mukaan ihan päin "#"¤#¤#¤ ja poikittain... Silti... kävin katsomassa Seat Ibizaa töiden jälkeen ihan puku päällä. Automyyjä hyökkää kimppuun ja saa minut ottamaan auton koeajoon illaksi - ihan aktiivinen ja positiivinen kokemus. Palautin auton seuraavana aamuna, avaimet infoon tyylillä ja kaikki ok, auto sopiva perheen kakkosautoksi... mutta mutta... kukaan ei koskaan soittanut perään !

Eli on ihan potaskaa, ettei kauppa käy. Ilmeisesti on liian kiire ettei ehdi soittamaan tai laittamaan viestiä koeajon jälkeen?

En tiedä onko kysymyksessä alemmuuskompleksi vai mistä kiikastaa normaali yhteydenpito asiakkaaseen? Pienellä aktiivisuudella erottuisi joukosta positiivisesti ja saisi - jos tuote on kunnossa- helposti kauppaa.

Tämä autokuume päättyi tuttuun automyyjään Rinta-Joupilla joka tinkimättömästi soittelee silloin tällöin kun tietää, että autokuume on päällä. Nyt soitto ja aamukahvikutsu toimi hyvin. Väliraha sovittu ja uudennahkea Yeti tulossa! Ei mitään ihmeellistä - vain aktiivisuutta ja asiakkaan kuuntelua.

autofanaatikko

#529
Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 28.04.12 - klo:22:52
^ Kuulostaa ihan samalta myyjältä joka myi A6:n meille.  ;)


Jos tyypin nimi sattuu olemaan Reiju, niin itse en ainakaan halunnut ostaa häneltä. Tavallaan ihan jees muta tavallaan ei. Omaa myymäänsä merkkiä ei myöskään tarvitse ylistää asiakkaallensa maasta taivaaseen kokoajan. Itse en pidä sellaisesta tyylistä. Enkä siitä, että myyjä arvostelee ja aliarvio vaihdossa tulevaa autoa ihan sen takia ettei se miellytä häntä itseään ja ei ole samaa merkkiä.

hosee

Lainaus käyttäjältä: fleetwood - 28.04.12 - klo:20:13
Ensinmainitussa eli VW Airportissa sai kävellä sisään ja kierrellä autoja katselemassa ilman että kukaan huomasi tai noteerasi mitenkään. Tervehdystä ei tullut edes aulaemännältä. Katselimme kiinnostavat mallit ja katosimme nopeasti.

....kas, huono päivä? Olen tuolla usein asioinut ja kolme autoa ostanutkin. Myynnin puolelta ei pahaa sanottavaa. Aulaemäntä on tervehtinyt välillä kiusallisen ripeästikin (tiskille on kuitenkin jonkin verran matkaa ovelta) ja myyjä on tullut aika ripeästi paikalle. Jos ei ole, niin on tullessaan pyydellyt anteeksi kiireitä. Voi tietenkin olla että olen jäänyt mieleen helppona pokana  :D

Huollon puolella on sen sijaan ollut vähän niin ja näin. Ei soiteta, vaikka luvataan. Meininki tiskillä monesti aika tympääntynyttä, jne. Vaimon Golf oli kertaalleen noudettaessa hukassa; sitä haettiin pitkin tonttia 20-30min, lopputuloksena ettei auto ollutkaan valmis. Ei anteeksipyyntöä tai mitään, vaan tyly passitus marraskuiseen räntäsateeseen...
Nyt: Mini Cooper S A (F55) + John Cooper Works Tuning Kit, Fiat 500C 1.2 Pop
Ex VAG mm. VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

hosee

Lainaus käyttäjältä: 123jmatti - 07.09.12 - klo:22:55
... mutta mutta... kukaan ei koskaan soittanut perään !


On tässä varsin yleisessä toimintamallissa hyväkin puolensa. Olen vuosien varrella säästänyt ihan kohtuullisen ison summan rahaa, kun kuume on ollut päällä ja uusi autokin katseltuna, mutta myyjä ei vaivaudu soittamaan perään...

Lainaus käyttäjältä: 123jmatti - 07.09.12 - klo:22:55
Silti... kävin katsomassa Seat Ibizaa töiden jälkeen ihan puku päällä.
Menin joskus vuosia sitten töistä päin puku päällä Herttiksen Veholle. Mielessä oli päästä katsomaan juuri myyntiin tullutta Civic Type-Rää. Hätinä ehdin ovesta sisään kun myyjä tuli iholle. Kerroin että olen autoa vaihtamassa. Myyjä katsoi päästä varpaisiin ja tokaisi: "Meille on tuonne yläkertaan juuri tullut Mercedeksen uusi sports coupé..." En voinut mitään, vaan purskahdin nauramaan....
Nyt: Mini Cooper S A (F55) + John Cooper Works Tuning Kit, Fiat 500C 1.2 Pop
Ex VAG mm. VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

VWRiddare

Lainaus käyttäjältä: hosee - 07.09.12 - klo:23:25
Menin joskus vuosia sitten töistä päin puku päällä Herttiksen Veholle. Mielessä oli päästä katsomaan juuri myyntiin tullutta Civic Type-Rää. Hätinä ehdin ovesta sisään kun myyjä tuli iholle. Kerroin että olen autoa vaihtamassa. Myyjä katsoi päästä varpaisiin ja tokaisi: "Meille on tuonne yläkertaan juuri tullut Mercedeksen uusi sports coupé..." En voinut mitään, vaan purskahdin nauramaan....
Poikani oli aikonaan vaihtamassa autoaan Audi rs6. Laakkosella oli sellainen tarjolla. Menimme katsomaan. Kun pyysimme koeajoa, myyjä totesi, että auto on juuri pesty, joten ei käy. No, poikani haki auton Saksasta. Ainakin tälläin Tampereella.

BLMC

Lainaamyyjä totesi, että auto on juuri pesty, joten ei käy. No, poikani haki auton Saksasta. Ainakin tälläin Tampereella.

Ymmärtääkseni käytettyjen puolella on aivan normaalia, että ensin puhutaan välirahat ja vasta sitten suoritetaan lopullinen koeajo? Näin varmasti ainakin noissa erikoisautoissa joihin niitä koeajokyselyitä tulee varmasti tuontuostakin. Uusien puolella esiitelyautot ovat jo valmiiksi taivasalla.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: BLMC - 07.09.12 - klo:23:46
Ymmärtääkseni käytettyjen puolella on aivan normaalia, että ensin puhutaan välirahat ja vasta sitten suoritetaan lopullinen koeajo?

Tämä taitaa olla enemmän saksalainen tapa, suomessa todetaan ensin tavaran kelvollisuus ja katsotaan sitten kannattaako edes alkaa hieromaan kauppoja.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Vaginisti

Lainaus käyttäjältä: VWRiddare - 07.09.12 - klo:23:34
Poikani oli aikonaan vaihtamassa autoaan Audi rs6. Laakkosella oli sellainen tarjolla. Menimme katsomaan. Kun pyysimme koeajoa, myyjä totesi, että auto on juuri pesty, joten ei käy. No, poikani haki auton Saksasta. Ainakin tälläin Tampereella.

Tätä asennetta on edelleen osassa automyyjistä vaikka voisi kuvitella, että jokainen mahdollinen provikka kiinnostaisi. Ehkäpä esimiehet ohjeistaa myyjänsä näin tai sitten ovat omatoimisesti tökeröjä. Periaatteenahan pitäisi olla, että jokainen yhteydenotto, tuli se mitä kautta hyvänsä, voi johtaa kauppaan. Suomeessa vain edelleen katsotaan pärstäkerrointa ja peli on menetetty jo ennen kuin se on alkanutkaan.

Kerran olin yhtä harrasteautotyyppistä autoa etsimässä, laitoin sähköpostilla lisätietokyselyä liikkeeseen, joka oli n. 400km etäisyydellä minusta. Myyjä vastasi niin, ettei vastannut yhteenkään kysymykseen (eikä ollut mitään vaikeita kysymyksiä vaan perusasioita) ja pyysi tulemaan katsomaan. Vastasin, että en haluaisi ajaa 800km ja tulla toteamaan paikan päälle asioita, jotka myyjä voisi nyt kertoa jos haluaisi. No, tähän myyjä ei sitten mitään vastannut ja se oli siinä. Kyseinen auto lojui myyntilistalla muistaakseni pari vuotta...

Toinen piirre käytetyn kaupassa on se, että ilmotukseen ei laiteta juuri mitään tietoja vaikka uskoisin, että useimmat ostajat tekee suurimman esityön kotona koneella istuessaan ja sitten lähtee autoa katsomaan. Myyjät elää edelleen 80-luvulla ja kuvittelee, että autoja tullaan umpimähkään etsimään autokaupoista. Poikkeuksiakin on, osa ilmotuksista on oikeasti hyviä ja kuvat kunnon kameralla otettuja.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 08.09.12 - klo:01:25
Tämä taitaa olla enemmän saksalainen tapa, suomessa todetaan ensin tavaran kelvollisuus ja katsotaan sitten kannattaako edes alkaa hieromaan kauppoja.

Ei, kyllä olen itsekin ollut toteamassa että myyjä kieltäytyi antamasta työkaverilleni (n.55v mutta asu oli silloin farkkutakki) koeajoon käytettyä autoa Suomessa, olisi pitänyt sopia kauppa ensin ja sitten koeajolla vaan todeta että kaikki toimii kuulemma. Kyse oli n.5 vuotiaasta V6 Ford Cougarista.

Pakko todeta että myyjän nenä oli oikeassa, kaverini ei ollut sillä kertaa sitä ko. yksilöä ostamassa, halusi testata onko Cougar sopiva hänelle ylipäänsä. Osti sittemmin kyllä Cougarin yksityiseltä.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

exari

Mjoo,kokemuksia lähiajoilta.  Tuo bimmerin uus liike kun on tuossa lähellä ( vantaa,äyritie) niin olen 3 kertaa käyny istumassa parissa autossa. mitään reaktioo ei ole tullut kertaakaan myyjiltä-kun astun ovesta sisään asu on farkut tai verkkarit. puolen sekunnin vilkaisu. siinä kaikki.
Hartikainen Iisalmi. sama juttu,ei mitään reaktiota vaikka ainut asiakas.kävin könöttämässä c,ssä. hinnan puolesta ulottovilla sekin.
Airport audi. ei mitään reaktiota vaikka olen käynyt n. 5 kertaa.
Kamux tampere. ei reaktioita.
kamux. hämeenlinna. Heti tultiin kysymään voiko auttaa. katselin 2009-2010 Audi a4-a6 quattroja.

Molemmat uudet autoni olen ostanut niiltä jotka ovat tulleet kysymään suht pian: voinko olla avuksi?

autofanaatikko

En tiiä oliko tää bemarimyyjä yhtään sen parempi kuin automyyjät muuallakaan. Viesteihin ja kysymyksiin vastailu ja kaikki yhteydenpito katkes heti kun nimi tuli paperiin. Myyjä lupasi myös seurailla ja ottaa yhteyttä jos haluan tehdä varustemuutoksia ja ilmoittaa myös mihin menessä niitä voi tehdä. Tuskin tulee tapahtumaan...Epäilen!!! Taisi alkaa heti  hiljaiselo sen jälkeen kun hän sai nimen pareriin. Sitten taitaa taas alkaa vasta pommitus kun auto on liikkeen tontilla( myös ennen kauppojen syntymistä pommitti kovasti). Tais mielenkiinto loppua KAUPANKÃ,,YNNIN JÃ,,LKEEN.

Paikanpäällä homma suhui kyllä muuten ihan ok, mutta myyjä sähelti värimallien kanssa eikä tiennyt kaikkien värien nimiä ja välillä esitteli mm. vanhan jo mynnistä poistuneen malllin istuinverhoiluita yms. Taas oli sellainen tilanne ja tapaus että ostaja eli minä tiesin autosta enempi kuin myyjä. Myyjä oli välillä pihalla kuin lumiukko.

rs fabia 1

Parasta kauppaa olen käynyt ulkomailla pienien liikkeiden edustajien kesken.
Olen kohtuu "kielitaidoton" niin myyjät eivät silloin ainakaan keskity mihinkään liirum laarum toissijaiseen lässytyksen vaan pysytään asiassa.
Eräänkin kaupan yhteydessä myyjä kutsui seuravaksi aamuksi aamupalalle kotiinsa kun oli ensin hoitanut minulle majatalosta yösijan kun en sitä ollut kerennyt itse hoitamaan.(tyypillistä että aina kauppaa ei pysty tekemään 1 päivän sisällä siitä kun päätöksen ostamisesta on tehnyt sillä kilpipajat ja paikallinen konttori missä auton paperit tehdään on vähän miten sattuu auki)  Ruokaa muuten oli riittävästi!

Kaupan kohde oli asiallinen halpa kulkine  joka osoittautu myös hyväksi täydellisine huoltohistorioineen ja lommottomattomaksi/rutattomaksi/1 omistajalla olleeksi yksilöksi.

Kauppias hoiti minulle puhelimen laturit ja kaiken muunkin pienen silppeen mitä oletin tarvitsevani matkalla joka ei ollut ihan suora kauppapaikasta takaisin suomeen...

Ai niin kauppias kuskasi minut pankkiin ja oli myös läsnä/hoiti kanssani auton paperiasiat kuntoon (paikallisella konttorilla + kilpipajalla käynnit. Kilpipajan myyjä oli myös kiva sillä sain samaan rahaan painattaa oman ylimääräisen kilvenkin haluamallani tekstillä.)

Kun suomessa päästään tälläiseen kokonaispalveluun (jota tuskin tullaan koskaan näkemään? ) voin harkita ostavani ehkä seuraavan kulkineeni suomesta.

Vastaus kysymykseen kannattiko...Ehdottomasti kyllä :)



Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy