Kokemuksia ja keskustelua automyyjistä

Aloittaja Palmikko, 03.09.10 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

Kapa

LainaaRenkaanpotkijoita ei ole näkynyt, lähes kaikki koeajot ovat johtaneet kauppaan. Oikeinhinnoitelluista ja hyvistä autoista ei hinnassakaan yleensä tarvitse tinkiä, pari on mennyt pyyntihintaa kalliimmaalla.

Pikkuisen kuulostaa, että olet nähnyt unta tai sitten överisti alihinnoitellut? Mutta vaikka myyt kuinka halvalla, niin kyllä niitä renkaanpotkijoita tulee paikalle, sillä uskovat, että saa vieläkin halvemmalla.

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 20.04.12 - klo:21:38
Pikkuisen kuulostaa, että olet nähnyt unta tai sitten överisti alihinnoitellut? Mutta vaikka myyt kuinka halvalla, niin kyllä niitä renkaanpotkijoita tulee paikalle, sillä uskovat, että saa vieläkin halvemmalla.

Kun kahtoo Marko_K:n autolistaa, niin ei ole tainnut tarvita loppuunajettuja ikäloppuja Corolloita aknepojille kaupitella.  ;D
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

VAG!

#482
Lainaus käyttäjältä: Kapa - 20.04.12 - klo:21:38
Pikkuisen kuulostaa, että olet nähnyt unta tai sitten överisti alihinnoitellut? Mutta vaikka myyt kuinka halvalla, niin kyllä niitä renkaanpotkijoita tulee paikalle, sillä uskovat, että saa vieläkin halvemmalla.

Mitä nyt itse myin kaksi uutena ostettua autoa 2010 kesällä, niin molemmat meni kaupaksi ihan kivuttomasti. Toisesta tuli yksi epämääräinen soittaja joka sanoi, että varaa se mulla pariksi päiväksi, niin mä tulen hakemaan sen. Sanoin, että en valitettavasti voi tässä vaiheessa laittaa autoa varaukseen, kun juuri laitoin sen myyntiin. Vastaukseksi sain luurin korvaan.

Minua ei haittanut yhtään se, että varsinkin Ocu meni aika halvalla, kun sain siitä joka tapauksessa reilusti enemmän kuin nettohyvitys olisi ollut.

Kyllä siinä käytettyjen kaupassa eniten vaikuttaa hinta. Tälläkin foorumilla näkee välillä niin poskettomia hintapyyntejä autoista, että oksat pois. Siitä sitten lähdetään pudottelemaan satku pari kerralla ja kaikki ostajat tietysti ajattelevat, että jos se hinta laski tänään kaksi sataa, niin eiköhän se laske vielä toisen kaksi sataa ensi viikolla. Kun tietää nettohyvityksen, niin siitä on helppo lähteä autoa hinnoittelemaan. Ahneella on usein (ei tietenkään aina) paskainen loppu.

EDIT: Tuosta automyyjä-artikkelista vielä sen verran, että ymmärrän hyvin monet artikkelin pointeista. Varsinkin epäsiistit asiakkaat. Ne uudet esittelyautot ovat kuitenkin myyjän työkaluja työhönsä ja kyllä minullakin v-käyrä lähtisi nousuun, jos asiakkaille esiteltävät tuotteeni haisisivat vaikka vanhalle viinalla ja erilaisille ihmiseritteille. Ei minulle tulisi mieleen mennä autokauppoja hieromaan likaisilla vaatteilla ja eritteiltä löyhkäten. Ei sinne puku päällä ole tarvetta mennä, mutta puhtaat vaatteet ja yleisesti siisti olemus eivät ainakaan huononna osapuolien fiiliksiä.

Kapa

LainaaPikkuisen kuulostaa, että olet nähnyt unta tai sitten överisti alihinnoitellut? Mutta vaikka myyt kuinka halvalla, niin kyllä niitä renkaanpotkijoita tulee paikalle, sillä uskovat, että saa vieläkin halvemmalla.

Kun kahtoo Marko_K:n autolistaa, niin ei ole tainnut tarvita loppuunajettuja ikäloppuja Corolloita aknepojille kaupitella. 

Kuka on niistä ikäloppujen Corolloiden myynnistä puhunut? Pikkusen rajaa kommenteille. Vastaveto; Tai ehkä nuo kalliiden käytettyjen ostajat vaan on on sitten niin tyhmiä.

Bullshittiä kaikki, mutta varmaan kokopäivätoiminen autonmyyjä on paras asiantuntija näiissä kysymyksissä.

Mikko

#484
Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 20.04.12 - klo:21:47
Kyllä siinä käytettyjen kaupassa eniten vaikuttaa hinta. Tälläkin foorumilla näkee välillä niin poskettomia hintapyyntejä autoista, että oksat pois. Siitä sitten lähdetään pudottelemaan satku pari kerralla ja kaikki ostajat tietysti ajattelevat, että jos se hinta laski tänään kaksi sataa, niin eiköhän se laske vielä toisen kaksi sataa ensi viikolla. Kun tietää nettohyvityksen, niin siitä on helppo lähteä autoa hinnoittelemaan. Ahneella on usein (ei tietenkään aina) paskainen loppu.

Varmasti moni ajattelee noin, herää kuitenkin kysymys, että jos ajattelee että hinta tippuu niin miksi ei sitten esitä vastatarjousta heti turhan odottelun sijaan. Itsellä on ainakin aina myynneissä tinkivaraa, ihan samalla tavalla kuin uudessa autossakin. Ei kai kukaan niistäkään sitä pyyntihintaa maksa? No Suomessa muutenkin ontuu kaupankäynnin kulttuuri niin miksei tässäkin.

Edit: Lopulta se, että myy alle todellisen arvon on aina varma tapa saada kauppa aikaiseksi. Eikä tarvitse aina olla paljonkaan sen markkinahinnan alle. Se on sitten omista prioriteeteista kiinni, että arvostaako nopeaa kauppa vai kauppahintaa. Aikakin on rahaa, ainakin usein.

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 20.04.12 - klo:21:57
Kuka on niistä ikäloppujen Corolloiden myynnistä puhunut? Pikkusen rajaa kommenteille. Vastaveto; Tai ehkä nuo kalliiden käytettyjen ostajat vaan on on sitten niin tyhmiä.

Bullshittiä kaikki, mutta varmaan kokopäivätoiminen autonmyyjä on paras asiantuntija näiissä kysymyksissä.

Anteeks jos osu ja uppos, ei ollut tarkoitettu kellekkään henkilökohtaiseksi. ;D
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 20.04.12 - klo:22:02
Edit: Lopulta se, että myy alle todellisen arvon on aina varma tapa saada kauppa aikaiseksi. Eikä tarvitse aina olla paljonkaan sen markkinahinnan alle. Se on sitten omista prioriteeteista kiinni, että arvostaako nopeaa kauppa vai kauppahintaa.

Mä olen viime vuosina myynyt autot niin, että takaporttina auto menee vaihdokkina uuteen. Silloin markkinahinnoilla ei oikeastaan ole mitään merkitystä pyyntihintaa miettiessä. Nettohyvitys on se mikä ratkaisee. Ei haittaa yhtään mitään, jos menee alle markkinahinnan, jos hinta on kuitenkin selkeästi yli nettohyvityksen.

Oma autokauppa tehdään tietysti sillä ajatuksella, että vaikka vanha pitäisi antaa vaihdossa, niin sekin on ok. Mahdolliset lisärahat mitä itse myymällä saa siihen päälle, ovat vain kivaa bonusta.

Siitä olen samaa mieltä, että hinnassa pitää olla aina pieni tinkivara. Mutta minulla se on ollut satasia, ei tonneja.

Marko_K

Minä en osaa kommentoida kuin omia kauppojani, mutta en minä koskaan niitä autoja ole tappiolla myynyt, jos liikkeiden hyvityksiin vertaa.

Itse myyntiä asialliseen hintaan helpottaa kokemusteni valossa muutama asia:

1) Takuu voimassa -- ei ylimääräistä riskiä liikkeeseen verrattuna.
2) Hyvä varustelu -- liikkeet eivät hyvitä varusteista mitään, kun taas yksityinen ostaja on niistä valmis maksamaan, jos auto erottuu siten verrokeistaan.
3) Oikea hinnoittelu -- tinkivara on turha, jos hinta on valmiiksi kohdallaan. Hyvä hinta saa asiakkaan tontille ja kun auto on oikeasti hyvä ja haluttava, niin pyynnillä se lähtee, kun asiakas tietää ettei mistään vastaavaa samaan rahaan löydä.

Jos auto oikeasti on haluttava, kyllä se kaupaksi käy. Ja jos vielä hoitaa rahoitusasiat asiakkaalle kuntoon, niin ainoa vaikeuttava tekijä on mahdollinen vaihtoauto, joita ainakaan minä en ole huolinut.

Kapa

Tilanteet ja aika on usein niin erilaisia, että vaikea verrata kokemuksia. Mutta tälläisissä keskusteluissa on tärkeää juuri erilaiset kannanotot.  Enemmän huolestunut olisin, jos kaikki olisivat samaa mieltä kaikesta. Mutta kuitenkin toivon kokemuksieni perusteella, että en joutuisi autoani itse markkinoimaan.

SKU

Kukkasen ja Marko_K:n kanssa samoilla linjoilla. Olen myös myynyt muutaman edellisen itse kysymällä ensin "nettohinnan" vaihtoautolle, ja sitten kaikki mitä tulee kotiin päin on plussaa. Aina on autoille löytynyt ostaja. "Plussaa" on tullut luokkaa 3,5kâ,¬, 3kâ,¬ ja viimeisestä 6,5kâ,¬, joka oli kyllä liikkeen osalta pohjanoteeraus. Oikeampi suhde olisi ehkä n. 2,5kâ,¬ tuossa viimeisessä. Kaikkien kauppahinta on pyörinyt noin 20kâ,¬ korvilla, joka on ehkä aika optimi summa. Teinipojat pysyy loitolla ja oikeat ostajat on liikkeellä.
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

Marko_K

Tottakai. Aivan varmasti sekin vaikuttaa, millaista autoa on myymässä. Itse kun on myynyt tuollaisia tylsiä perheautoja, niin tuskinpa ne mitään renkaanpotkijoita tai vain kokeilemaan haluavia puoleensa vetävätkään. Tilanne voi olla hyvin erillainen käytettyä sporttia myyvälle.

Ja tottakai oma luonnekin vaikuttaa. Kun itse työkseen myy muutenkin, niin olen kokenut homman vain kivana vaihteluna, kun saa välillä myydä jotain simppeliä kappaletavaraa pikkurahalla ja vielä kuluttajille =)

3.6 V6

Itselläni tuore autokauppa juuri eilen tehty ja ihan miellyttävä sellainen. Harvoin tulee positiivisena yllätyksenä vaihtoautosta tarjottu hyvitys. Antoi vielä 2000 enemmän kuin edellispäivänä oli tarjonnut.  :)

Koko kaupantekotilanne eteni mukavan lupsakasti :) Ei tuputettu mitään, järjesti koe-ajon haluttuna aikana ja lupasi vielä jotain kivaa yllätystä päivälle, jolloin haen auton. ;)




Nipademu

Lainaus käyttäjältä: 3.6R - 20.04.12 - klo:22:37
Itselläni tuore autokauppa juuri eilen tehty ja ihan miellyttävä sellainen. Harvoin tulee positiivisena yllätyksenä vaihtoautosta tarjottu hyvitys. Antoi vielä 2000 enemmän kuin edellispäivänä oli tarjonnut.  :)

Koko kaupantekotilanne eteni mukavan lupsakasti :) Ei tuputettu mitään, järjesti koe-ajon haluttuna aikana ja lupasi vielä jotain kivaa yllätystä päivälle, jolloin haen auton. ;)


Saa täällä varmaan mainita noin positiivisessa asiassa myyjänkin tai ainakin liikkeen...  ;)
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

3.6 V6

Autokeskus Konala, Ilkka Kähkönen (Nissan).  :)

skriko

Muutama auto tullut elämän aikana myytyä ;D. Enää ei kinnosta myydä,vaihdossa menee vaikka persnettoa tulee aina rajusti.

Ton-1

Eilen käväsin Mazda CX-5 kattomassa, ilmoituksessa lupaus koeajosta mutta vain yksi auto ( ja sekin hallissa) jota saa kuulemma koeajaa tulevana viikkona, ja kaupassa jonka piti olla auki 15.00 asti kerättiin kahvitarjouluvermeet piiloon ennen 14.30.  :P

Mä sentään kerkesin saada kupposen.  ;D
Member of a A(udi) & A(prilia) club

d3nver

Grr .. kauppias jolta ostin auton ei kyllä viitsi pätkääkään tehdä ylimääräistä asiakaspalvelutyötä.

Kaikkiin kysymyksiin tuntuu olevan vaikeata saada vastausta, lisämyynti jäi saamatta kun kauppias  eiviitsinyt kaupan jälkeen selvittää pyytämieni osien hintaa, ja nyt kun auton luovutuksen lähestyessä pyysin koodaamaan takavalot palamaan päiväajovalojen kanssa niin vastaus oli että eivät koodauksia tee kun on laissa kielletty?? Trafin sivulla kuitenkin lukee ihan ykskantaan että takavalot saa palaa huomiovalojen kanssa.

http://www.trafi.fi/tietoa_trafista/ajankohtaista/1284/uusiin_ajoneuvoihin_tulossa_enemman_valaisimia

Näin Espoon VV-Centterissä, seuraavan auton taidan ostaa jostain muualta.

Dirti

Lainaus käyttäjältä: d3nver - 24.04.12 - klo:16:06
Grr .. kauppias jolta ostin auton ei kyllä viitsi pätkääkään tehdä ylimääräistä asiakaspalvelutyötä.

Kaikkiin kysymyksiin tuntuu olevan vaikeata saada vastausta, lisämyynti jäi saamatta kun kauppias  eiviitsinyt kaupan jälkeen selvittää pyytämieni osien hintaa, ja nyt kun auton luovutuksen lähestyessä pyysin koodaamaan takavalot palamaan päiväajovalojen kanssa niin vastaus oli että eivät koodauksia tee kun on laissa kielletty?? Trafin sivulla kuitenkin lukee ihan ykskantaan että takavalot saa palaa huomiovalojen kanssa.

http://www.trafi.fi/tietoa_trafista/ajankohtaista/1284/uusiin_ajoneuvoihin_tulossa_enemman_valaisimia

Näin Espoon VV-Centterissä, seuraavan auton taidan ostaa jostain muualta.

Kuullostaa samalta mitä hertsikan seat centerissä. Tuu käymään täällä pohjois espoossa niin laitetaan sun takavalot palamaan. Jos kiinnostaa niin pistä yv:iä.
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

Nipademu

Onkohan automyyjillä nykyään kiireinen aika, ei meinaa saada palvelua sitten millään. Vai oonko mä liian köyhän näköinen Volvo-liikkeeseen  ;D
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

pehis

Lainaus käyttäjältä: Nipademu - 24.04.12 - klo:21:57
Onkohan automyyjillä nykyään kiireinen aika, ei meinaa saada palvelua sitten millään. Vai oonko mä liian köyhän näköinen Volvo-liikkeeseen  ;D

Volvoja ei kelle vaan myydäkään. Itsekin sain viime syksynä palloilla Kuopion Avain Vaunulla kolme varttia ilman että yhtäkään myyjää näkyi lähimaillakaan.
MB E 250 CDI -10

Quality

Lainaus käyttäjältä: Nipademu - tänään kello 21:57
LainaaOnkohan automyyjillä nykyään kiireinen aika, ei meinaa saada palvelua sitten millään. Vai oonko mä liian köyhän näköinen Volvo-liikkeeseen

Lainaus käyttäjältä: pehis - 24.04.12 - klo:22:10
Volvoja ei kelle vaan myydäkään. Itsekin sain viime syksynä palloilla Kuopion Avain Vaunulla kolme varttia ilman että yhtäkään myyjää näkyi lähimaillakaan.

Noihin on kyllä pakko tarttua, poikkeavat siinä määrin omista kokemuksista. Taitaa vaan olla, että epätasaista on kaikkien merkkien myynnissä.

Omalla kohdalla kävi niin, että BMW-myyjästä e tahtonut saada mitään irti, ja kun lopulta tarjous heltisi, se oli surkea. Volvo-kauppaan kun astuin, tuli heti kokenut myyjä palvelemaan ja kauppoja hieromaan (näytänköhän oikeasti riittävän potentiaaliselta ostajalta?). Valitettavasti hänen kanssaan ei kauppoja syntynyt, koska sain selkeästi paremman tarjouksen muualta. Siellä taas oli myyjä, jota parempaa on täysin mahdoton kuvitella löytävänsä.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

heifetz

Kun hankin Ygös-sarjalaisen niin loppumetreillä oli 3 autoa: Scirocco, A3 ja Ygöne. Päätöksen teki puolestani automyyjät -> VW:ssä myyjä käyttäytyi ystävällisesti mutta antoi ymmärtää ettei möisi minulle edes wc paperia saati edes autoa. Audi-myyjä käyttäytyi aristokraattisen ylimielisesti ja antoi vaihtoautosta tosi kehnon tarjouksen. Kun huomautin asiasta hän alkoi paasaamaan ettenkö ymmärrä miten autokauppa toimii. Kyllä ymmärrän kiitos vaan. BMW liikeessä olikin aivan eri meininki. Myyjä vaikutti mukavalta hepulta ja halusi tehdä töitä sen eteen että asiakas on tyytyväinen. Vaihdokista antoivat reilun korvauksen ja hoitivat toimituksen viivästymisen tyylikkäästi.  

Olisi auto vaikka miten hyvä tahansa, jos myyjä on ihan pellolla niin aika pian marssin ovesta ulos.
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

P.Alikka

Eilen tuli s-postilla kysely Tojoskilta autokaupan onnistumisesta omalla kohdallani. Kuopion Autokauppa ja Huttunen joka meille auton möi sai hyvät arviot, mutta tämä paikallinen Lelukauppa sai sitten vähemmän mairittelevaa palautetta meidän osalta... Mukava kun tuommoinen kysely tuli, niin sai vähän avautua  :)
Ajossa I: Seat Leon ST FR 1,8 TSI DSG
Harrasteena: Nahkea Opel
Ex-VAG Skoda Octavia 2,0 TDI+DSG

Mikko

Lainaus käyttäjältä: heifetz - 24.04.12 - klo:22:38
Kun hankin Ygös-sarjalaisen niin loppumetreillä oli 3 autoa: Scirocco, A3 ja Ygöne.

Samat vaihtoehdot ja melkein samat kokemukset. :D
Sillä erolla, että Volkkarimyyjä kyllä halusi tehdä kauppaa ja lopulta ostin sen auton minkä halusin (eli Sciroccon). Audi-kaupassa ei palveltu, otettiin vaan kubiikkeleihin pikkutakkimiehiä rouvineen jonon ohi, kukaan ei vaivautunut palvelemaan edes pyydettäessä. Myöhemmin (kolmannella käynnillä) sitten nuori myyjä palveli ihan hyvin, mutta peli oli jo silloin menetetty, kävin muuten vaan katselemassa ja päätös oli jo tehty. BMW-kaupassa kaikki taas sujui kuin rasvattu, myyjä oli oikeasti kiinnostunut asiakkaasta ja sen tarpeista, oikein itseäkin harmitti ettei autoa häneltä tullut ostettua, olisi ansainnut sen.

jf

Lainaus käyttäjältä: heifetz - 24.04.12 - klo:22:38
Kun huomautin asiasta hän alkoi paasaamaan ettenkö ymmärrä miten autokauppa toimii. Kyllä ymmärrän kiitos vaan.
Rinkelipuodissa asiakas on aina väärässä.  ;D
Olisit pitänyt pikkurilliä pystyssä, niin olisi voinut käydä flaksi ja saada ehkä rinkelikeulankin ostettua...  :o


Lainaus käyttäjältä: P.Alikka - 24.04.12 - klo:22:57
Eilen tuli s-postilla kysely Tojoskilta autokaupan onnistumisesta omalla kohdallani.
Mukava kun tuommoinen kysely tuli, niin sai vähän avautua  :)
Eivät lähetä noita kyselyjä, jos eivät saa autoa toimitettua sovitusti. Antanee näin hyviä tuloksia asiakastyytyväisyydestä.  8)
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: pehis - 24.04.12 - klo:22:10
Volvoja ei kelle vaan myydäkään. Itsekin sain viime syksynä palloilla Kuopion Avain Vaunulla kolme varttia ilman että yhtäkään myyjää näkyi lähimaillakaan.

Mistä nää arvasit, että minäki olin Avain vaunussa?  ;D
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

d3nver

Rutkutin eilen myyjän nihkeästä asenteesta koodailla uuden Golffin takavalot palamaan päiväajovalojen kanssa. No myyjä ilmoitti tänään että selvittävät tilannetta maahantuojan kanssa, samaten liikkeestä soitti joku myymäläpäällikkö tms. ja kertoi että asia on nyt tarkemmassa syynissä maahantuojan kanssa kun Trafi tosiaan antaa luvan takavalojen palamiseen huomiovalojen kanssa.

Kaikenkaikkiaan tämänpäiväisestä jäi ihan hyvä mieli, eli asiakaspalvelu pelaa sittenkin myös Espoon VV-Centterissä.

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: d3nver - 25.04.12 - klo:16:56
Rutkutin eilen myyjän nihkeästä asenteesta koodailla uuden Golffin takavalot palamaan päiväajovalojen kanssa. No myyjä ilmoitti tänään että selvittävät tilannetta maahantuojan kanssa, samaten liikkeestä soitti joku myymäläpäällikkö tms. ja kertoi että asia on nyt tarkemmassa syynissä maahantuojan kanssa kun Trafi tosiaan antaa luvan takavalojen palamiseen huomiovalojen kanssa.

Kaikenkaikkiaan tämänpäiväisestä jäi ihan hyvä mieli, eli asiakaspalvelu pelaa sittenkin myös Espoon VV-Centterissä.

Kuka Areenalaisista tunnustaa olevansa Espoon VW-Centerissä töissä?  ;D ;D
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

Passatti

Näyttää siltä että myyjät ainakin lukevat tätä vagarenaa.Ei ne muuten olis ottaneet asian näin tarkkaan syyniin.
Always lead, never follow

Gogol

Lainaus käyttäjältä: pehis - 24.04.12 - klo:22:10
Volvoja ei kelle vaan myydäkään. Itsekin sain viime syksynä palloilla Kuopion Avain Vaunulla kolme varttia ilman että yhtäkään myyjää näkyi lähimaillakaan.

No ei todellakaan mikään yllätys kyseisestä liikeestä. Porukoille on sieltä monta kertaa aikojen saatossa käyty autoa katselemassa, jopa myös uutta Volvoa.. ;D Parhaimpana muistona vuosien takaa kun istutaan koko perheen voimin V70:sen kyydissä, pyöritään ympärillä, tutkitaan ja selataan esitteitä yms. yms. No sillä(kään) kertaa myyjtä ei vaivautunut. Jollain kertaa päästiin myyjän kanssa jutulle kun mentiin sen koppiin suoraan. Tervehdyksen jälkeen suoraan vastapallona myyjältä kommenti "vaihtoautot ovat alakerrassa" Kiitos tästä ja moi.

Vastaavia tyhjiä keikkoja onkin sittemmin tehty useampia. Nykyisin lähinnä jo ihan huumorimielessä, vaan testatakseen sen päivän palvelun. Hyvä tapaus sattuikin myös reilu pari kk sitten. Astuttiin liikeeseen sisään ja myyjä sattui olemaan melko lähellä ovea. Meidät huomatessaan hän laittoi puolijuoksuksi säikähtänyt ilme kasvoillaan. Ymmärtäähän sen kun kiire iskee ja ei jouda edes tervehtimään.... :) Jos näkeevät suoraan, ettei ole varaa Volvoon, ni tarjoaisivat edes sitä Daciaa kun kerta sitäkin myyvät ;D

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy