Kokemuksia ja keskustelua automyyjistä

Aloittaja Palmikko, 03.09.10 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

Qrmu

Lainaus käyttäjältä: jnsFI - 09.03.12 - klo:15:42
Jälleenmyyjän kommentti:

"AUTO TULLU MEILLE 7.3.2012 411 000 KM AJETTUNA ASIAKKAALTA, JA OLEMME JÃ,,TTÃ,,NEET TUTKINTA PYYNNÖN KUKA ON AUTOSTA PUDOTTANU KILOMETREJÃ,,. EIKÖ TEILLÃ,, IHMISET OLE MUUTA TEKEMISTÃ,, KUIN SELVITELLÃ,, TOISTEN ASIOITA KU ETTE TE OLE EDES OSTAMASSA KYSEISTÃ,, AUTOA"

Luulisi myyjää oikeasti kiinnostavan jos joku asiasta huomauttaa. Kommentti ohjaa kyllä epäilyt kilometrien pudottajasta suoraan ko. lafkaan.

Tuollainen capseilla kirjoitettu vuodatus vastaa minusta täysin vähän yksinkertaisen automyyjän stereotypiaa. ::) Nimikin näyttää olevan JORMA.

Jotenkin en usko että ruuvaaja löytyisi tuosta autoliikkeestä. Omistajaa vain harmittaa kun teki huonot kaupat, mutta ei oikein osaa käsitellä sitä kuinka muut kommentoivat asiasta.
Bensaturbonelivetoautomaattifarmari

Sande

No onhan siinä kuitenkin puuosat aitoa puuta....  ;D
Ex Octavia I -00, Ex Octavia 4x4 1,9 TDi -06, Ex Scout 1,8 TSI -10, Nissan Qashqai + 2 2.0Dci 4x4 autom Tekna Premium pack -12

VAG!

Lainaus käyttäjältä: jnsFI - 09.03.12 - klo:15:42
Jälleenmyyjän kommentti:

Meitä on moneen junaan, kuten monesti on todettu. Myyjä alkaa syyllistämään muita, kun tajuaa, että on mennyt itse halpaan tai jäi kiinni kusetuksesta.

Mutta toisaalta, tälläkin foorumilla on monesti todettu, että Johtotähdessä kilometrit ovat vain lukuja mittaristossa ;)

Count

Erittäin siistin näköinenhän tuo noille kilsoille oli päältä ja kabiinista, alustan osien kohdalta tilanne voi olla tietty toinen mutta ne on onneksi helpompi vaihtaa kun hitsata ja maalauttaa koria.
Citroen C4 1.6 HDi BMP -08
Skoda Octavia 2.0 TDI DSG 4x4 farmari -13
VW Passat 1.4TSI Ecofuel -09
VW Caddy 1.8i Automaatti -90

SNG

#454

Sande

Turhan harvoin tulee annettua positiivista palautetta, joten korjataan vähän tilannetta... Viimeisin autokauppa tuli tehtyä Varkauden Koneessa jossa asioin Mika Pohjolan kanssa. Olihan miellyttävää kaupantekoa alusta loppuun saakka vaikka omalta osaltani tiedustelin valmistumisajankohtaa varmaan myyjän tuskastumiseen saakka, mutta missään vaiheessa ei tämä ainakaan sitä näyttänyt. Myös kaikki jo kaupan teon jälkeen pyytämäni lisäasennukset onnistuivat helposti ja kohtuu hinnoin.

Suosittelen kaikille ainakin Skodasta kiinnostuneille ko. liikettä, siellähän on myös Skodan merkkiedustus.
Ex Octavia I -00, Ex Octavia 4x4 1,9 TDi -06, Ex Scout 1,8 TSI -10, Nissan Qashqai + 2 2.0Dci 4x4 autom Tekna Premium pack -12

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: Sande - 17.03.12 - klo:08:18
Turhan harvoin tulee annettua positiivista palautetta, joten korjataan vähän tilannetta... Viimeisin autokauppa tuli tehtyä Varkauden Koneessa jossa asioin Mika Pohjolan kanssa. Olihan miellyttävää kaupantekoa alusta loppuun saakka vaikka omalta osaltani tiedustelin valmistumisajankohtaa varmaan myyjän tuskastumiseen saakka, mutta missään vaiheessa ei tämä ainakaan sitä näyttänyt. Myös kaikki jo kaupan teon jälkeen pyytämäni lisäasennukset onnistuivat helposti ja kohtuu hinnoin.

Suosittelen kaikille ainakin Skodasta kiinnostuneille ko. liikettä, siellähän on myös Skodan merkkiedustus.

Tuo on ollutkin "pyydä tarjous näistä paikoista"-listalla... Tuollainen palaute nostaa odotuksia entisestään. Oliko hintataso millainen muihin verrattuna?
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

Sande

Lainaus käyttäjältä: Nipademu - 17.03.12 - klo:09:31
Oliko hintataso millainen muihin verrattuna?

3500 eur edullisempi kuin kuin oman paikkakunnan liike
Ex Octavia I -00, Ex Octavia 4x4 1,9 TDi -06, Ex Scout 1,8 TSI -10, Nissan Qashqai + 2 2.0Dci 4x4 autom Tekna Premium pack -12

jalkkis

Lainaus käyttäjältä: st copa+ - 15.02.12 - klo:06:10
Tuusulan ykkösauto.
Itse sain samanlaista palvelua kyseisestä firmasta kun olimme kyselemässä tarjousta ibizasta.
Mutta onneksi on valinnanvaraa mihin liikkeeseen rahansa laittaa...

Viime syksynä asioin kauniimman puoliskoni kanssa ko. liikkeessä, kun siellä oli sopiva Passat tarjolla. Aukioloaikaa oli vajaat puoli tuntia jäljellä. Hetken autoa ihmeteltyämme myyjä tulee paikalle. Pari sanaa vaihdettuamme myyjä kysyy, että haluammeko koeajaa auton vaikka ihan pikaisesti, vaikka liike on menossa hetken päästä kiinni. No, kävimme lenkillä ja palattuamme liikkeen sulkeutumishetkellä myyjä lupasi laittaa tarjouksen sähköpostitse seuraavana päivänä. Ja näin tapahtui. Itselle ei jäänyt tuosta kokemuksesta pahaa sanottavaa. Tosin myyjä oli liikkeen myyntipäällikkö, mikä selittänee asiaa.

Kävin katsastamassa autoa uudemman kerran myöhemmin ja silloinkin sama kaveri kävi kyselemässä tarvittiinko apua.

Kauppoihin asti ei lopulta päästy, kun yksilö ei miellyttänyt.

Nipademu

#459
Lainaus käyttäjältä: Sande - 17.03.12 - klo:09:51
3500 eur edullisempi kuin kuin oman paikkakunnan liike

Katsos katsos... :P Huomenna viikonloppunäyttelyyn Miettiselle ja samalla olis tarkoitus myös tarjous sieltä pyytää. Pitääpä laitella myös tuonne. Kiitokset tiedosta...

Edit: Lisää vinkkejä hyvistä ja tottakai edullisista Skoda-myyjistä otetaan vastaan. Nyt on listalla jo neljä (Oulu, Kuopio, Varkaus ja Helsinki) Ja kuten näkyy sijainnilla ei ole väliä, onhan noita käytettyjäkin haettu ympäri maata.
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

P.Alikka

Lainaus käyttäjältä: Sande - 17.03.12 - klo:08:18
Turhan harvoin tulee annettua positiivista palautetta, joten korjataan vähän tilannetta... Viimeisin autokauppa tuli tehtyä Varkauden Koneessa jossa asioin Mika Pohjolan kanssa. Olihan miellyttävää kaupantekoa alusta loppuun saakka vaikka omalta osaltani tiedustelin valmistumisajankohtaa varmaan myyjän tuskastumiseen saakka, mutta missään vaiheessa ei tämä ainakaan sitä näyttänyt. Myös kaikki jo kaupan teon jälkeen pyytämäni lisäasennukset onnistuivat helposti ja kohtuu hinnoin.

Suosittelen kaikille ainakin Skodasta kiinnostuneille ko. liikettä, siellähän on myös Skodan merkkiedustus.
Kehut myös minulta ko. myyjälle, häneltä tuli tarjous tuossa kuun alussa pyydettyä hiukan käytetystä Ocusta ja palvelu paikassa oli kyllä mukavaa ja asiantuntevaa. Kauppoihin ei tällä kertaa johtaneet, mutta kysyn kyllä ensi kerralla Varkauden Koneesta tarjouksen sit Ocu III:sta. 
Ajossa I: Seat Leon ST FR 1,8 TSI DSG
Harrasteena: Nahkea Opel
Ex-VAG Skoda Octavia 2,0 TDI+DSG

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Nipademu - 17.03.12 - klo:15:06
Edit: Lisää vinkkejä hyvistä ja tottakai edullisista Skoda-myyjistä otetaan vastaan. Nyt on listalla jo neljä (Oulu, Kuopio, Varkaus ja Helsinki) Ja kuten näkyy sijainnilla ei ole väliä, onhan noita käytettyjäkin haettu ympäri maata.

Pörhö Rovaniemi, Jukka Sorro ;) Hyvää palvelua ja hinnatkin saatu sopivalle mallille.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Red

Lainaus käyttäjältä: Nipademu - 17.03.12 - klo:15:06
Katsos katsos... :P Huomenna viikonloppunäyttelyyn Miettiselle ja samalla olis tarkoitus myös tarjous sieltä pyytää. Pitääpä laitella myös tuonne. Kiitokset tiedosta...

Edit: Lisää vinkkejä hyvistä ja tottakai edullisista Skoda-myyjistä otetaan vastaan. Nyt on listalla jo neljä (Oulu, Kuopio, Varkaus ja Helsinki) Ja kuten näkyy sijainnilla ei ole väliä, onhan noita käytettyjäkin haettu ympäri maata.
Porvoon Laakkonen, Skoda myynnin myyntipäällikkö Herra G. Kyseinen herra teki sellaisen tarjouksen, jolla pyyhittiin kilpailijoilla lattiaa. Sen lisäksi palvelu ensiluokkaista, hän sumplasi huomattavasti paremman ratkaisun firman hintarajoihin, kun mitä lähtökohtaisesti haettiin. Palvelu oli itseasiassa niin hyvää, että totesin hänelle jo hyvin pian, että jos Skodaan päädyn, se tilataan häneltä. Tuossa vaiheessa oli vielä pari kilpailevaa autoa ajamatta, vaikkakin Skodan tilaus oli lähes varma.

Vertailupohjana, kävin lähes kaikki pk-seudun liikkeet läpi, koska ajoin tusinan eri merkkiä ja mallia. Parissa paikassa tuli myös erittäin hyvää palvelua, mutta vastaavaan palveluun ei pystynyt kukaan.


Tilasin siis itse Octavian liisariksi häneltä pari viikko sitten. Tarjous oli ylivoimaisesti parempi kuin Metro-autolta tai Veholta pyytämäni.

McVAG

Lainaus käyttäjältä: McVAG - 09.03.12 - klo:14:58
Pro-tip:
1) Osta auto http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/4599672
2) Ruuvaa mittaria
3) Myy http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/46260234) Profit!..

Mysteerisesti kilsoja hävinnyt matkalla :)

EDIT:
Ekassa oli auto myynnissä ja kilsat yli 700 000 km, toisessa sama auto myynnissä ja kilsat vain yli 400 000 tkm. Tuoreimmasta ilmoituksesta ottivat juuri äsken kilometriluvut pois.

Tämän tähtikeulan saaga jatkuu, nyt on mennyt myyntiin eri kaiffarille ja kilsat 410 000 km http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/4653758


Nipademu

Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

jkvi

^Juu, yllätys oli täälläkin, kun Sorentoon piti sijoittaa vajaa neljä vuotta vanhan CR-V:n lisäksi välirahaa  >:(
CRDi & Collection

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: jkvi - 20.04.12 - klo:08:42
^Juu, yllätys oli täälläkin, kun Sorentoon piti sijoittaa vajaa neljä vuotta vanhan CR-V:n lisäksi välirahaa  >:(

Tuossa on kyllä ollut selkeesti huijarimyyjä, eihän toi muuten ole mahdollista?  ;D
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

akpak

Lainaus käyttäjältä: Nipademu - 20.04.12 - klo:08:54
Tuossa on kyllä ollut selkeesti huijarimyyjä, eihän toi muuten ole mahdollista?  ;D
"Autonvaihdossa häviää aina rahaa" -periaate todistettu jälleen  ;D

Vaarivanhus

#469
Lainaus käyttäjältä: jkvi - 20.04.12 - klo:08:17
Onko tutun oloista?

http://www.taloussanomat.fi/autot/2012/04/20/automyyjat-kertovat-tallaisia-ovat-arsyttavimmat-asiakkaat/201227647/304?rss=pla2
Juu, ihan hävettää, kun tuli käytyä autokauppiaan puheilla ainakin kerran sänkiparrassa ja verkkarit päällä. Mahdoinko haista koiranpaskallekin pihahommien jäljiltä..? Lippalakkikin oli päässäni, en tainnut muistaa edes ottaa sitä heti pois, varsinainen juntti minä ::) Kyllä jatkossa laitan tumman puvun, silkkikravatin ja nappaskengät jalkaan sekä käyn saunassa ja parturissa ennen kauppaan menoa. (Miten tarkkoja mahtanevat olla, kun vien auton huoltoon? Uskaltaakohan tinkiä huollon hinnasta, jos laatu vaikka huononee?)

ps: niin no, en onneksi sentään istunut missään autossa sisällä enkä edes koeajanut autoa. Kaupatkin tein saman tien heti turhaa jahkailematta, kun saivat arvuuteltua vaihtoautolleni käypäsen hinnan. Nimet tilaussopimukseen, sillä selvä, olisko mennyt parisenkymmentä minuuttia myyjän kallista aikaa, kun näpräsi tietokonettaan.
Joutilas 76v

jf

Lainaus käyttäjältä: jkvi - 20.04.12 - klo:08:17
Onko tutun oloista?
Ei nyt ihan heti, kun ei ole rinkelipuodissa vähään aikaan käynyt. Lähinnä tuollaista tulee vastaan monimerkkiliikkeissä ja rinkelillä. Lexuksella taas todettiin, että ottakaa auto kotiin ja laittakaa koirat kontiin sekä heittäkää lenkki, niin näette sopiiko hauvelit luukkuun. Miksiköhän sitä aina koittaa löytää seuraavan autonsa ko. merkin valikoimista...  ::)
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

Arcca

Lainaus käyttäjältä: jkvi - 20.04.12 - klo:08:17
Onko tutun oloista?


Minusta nuo automyyjien valitukset oli ihan aiheellisia. Jotain kohtuutta käytöksellä pitää asiakkaillakin olla.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Vaarivanhus

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 20.04.12 - klo:20:01
Minusta nuo automyyjien valitukset oli ihan aiheellisia. Jotain kohtuutta käytöksellä pitää asiakkaillakin olla.
Totta, että automyyjäkin suhtautuu asialliseen asiakkaaseen suopeammin kuin johonkin töykeästi käyttäytyvään öykkäriin. "Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan". Hinnasta vääntö on sitten sitä varsinaista kaupantekoa ja en tällä syömisellä usko myyjän siitä neuvottelusta mieltään pahoittavan, päinvastoin.
Joutilas 76v

Kapa

Oletteko koskaan myyneet itse autoa? Itse ole muutaman kerran, ja kyllä on ns. traumaattinen kokemus. Olipa auto kuinka hyvä tahansa, niin auta armias millä konsteilla kaikki renkaanpotkijat yrittävät tehdä kauppaa.

raiski

Lainaus käyttäjältä: Nipademu - 17.03.12 - klo:15:06
Edit: Lisää vinkkejä hyvistä ja tottakai edullisista Skoda-myyjistä otetaan vastaan. Nyt on listalla jo neljä (Oulu, Kuopio, Varkaus ja Helsinki) Ja kuten näkyy sijainnilla ei ole väliä, onhan noita käytettyjäkin haettu ympäri maata.
http://www.raahenautokulma.fi/

Ei ostokokemusta, mutta ainakin jokin vuosi sitten sai hyvää palvelua renkaita potkiessa.

Vaarivanhus

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 20.04.12 - klo:20:26
Oletteko koskaan myyneet itse autoa? Itse ole muutaman kerran, ja kyllä on ns. traumaattinen kokemus. Olipa auto kuinka hyvä tahansa, niin auta armias millä konsteilla kaikki renkaanpotkijat yrittävät tehdä kauppaa.
Onneksi olen saanut menemään aina vanhan auton vaihdossa autokauppaan. Puusta katsoen voisi kuvitella, että käytetyn auton myyjällä pitää olla rautaisempi ammattitaito kuin uuden auton myyjällä? Miten automyyjät etenevät urallaan, myyvätkö he ensin vanhoja kotteroita ennen kuin pääsevät hieromaan kauppoja uusista autoista? Minulla on käsitys, että parhaat myyjät myyvät ensin "itsensä" ja sitten alkaa varsinainen asiakin sujua eli kauppa käydä.
Joutilas 76v

Quality

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 20.04.12 - klo:20:26
Oletteko koskaan myyneet itse autoa? Itse ole muutaman kerran, ja kyllä on ns. traumaattinen kokemus. Olipa auto kuinka hyvä tahansa, niin auta armias millä konsteilla kaikki renkaanpotkijat yrittävät tehdä kauppaa.

Viisi autoa olen myynyt itse, kaksi olen myynyt omaan tiliini liikkeen kautta ja neljä on mennyt vaihdossa. Kaikki itse myymäni ovat menneet enemmän tai vähemmän tutuille. Ainoastaan poikani ensimmäisen auton olen saanut myytyä täysin vieraalle Nettiauton kautta. Ei ole minulle helppo laji, vaikka en allekirjoitakaan tuota renkaanpotkija-teoriaa. Useimmat, jotka ovat vaivautuneet autoa katsomaan, ovat olleet vakavissa ostoaikeissa liikkeellä. Ongelmana vaan on ollut, että heitä ei ole välttämättä aina löytynyt.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Markku J

#477
Minä olen myynyt suoraan tosi monta autoa ihan Nettiauton kautta. Hyvin on homma toiminut, renkaanpotkijoita on ollut tosi vähän. Hinta vaan pitää olla Nettiautossa alle autoliikkeiden pyyntien. Tässä tuoreempaa suoramyyntilistaani, minkä muistan v 2002 alkaen:

Volvo V70 T5 vm 2001
Honda Accord 2.4 EXE vm 2006
Renault Clio vm 2003
Audi 80 vm 1992
Nissan Micra vm 1993
VW Transporter vm 2005
Volvo S40 T4 vm 2001 ?
Skoda Octavia RS vm 2006
VW Jetta 2.0 TDI vm 2006
VW Passat Variant V6 vm 2007
BMW 335 CiA vm 2008
Audi A4 2.0 TFSI quattro S tronic vm 2009
Audi A5 3.0 TDI quattro vm 2007
Audi A7 3.0 TDI quattro S tronic vm 2011
BMW X5 vm 2009

765turbo

Kaikki menee kaupaksi, kun hinta on kohdallaan. Itsellä ainakin noita rimpuloita ja muita herkkuja kun olen vaihdellu, niin olen painottanut että olet sitten ostamassa käytettyä kulkinetta.
Ei niissä takuita tunneta eikä anneta, jokainen käytetyn ostaja on samassa veneessä. Autokaupasta ostettaessa juttu on toinen kuluttajasuojan turvatessa kaupankäyntiä.
Itsellä toinen uusi auto menossa vaikka kortti ollut 27 vuotta. Viikko sitten ostettiin "kirppu 107" taloon tosta Vantaan Autokeskuksesta, kun rahoituskorko oli huimat 0%, niin sorruin :)
Myyjä oli asiallinen, ei tyrkyttänyt, ei painostanut ja vastasi tarpeen mukaan. Hinnasta en osaa sanoa, mutta jos ostaja on tyytyväinen tekemäänsä kauppaan, niin sillon hinta lienee OK.

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 20.04.12 - klo:20:26
Oletteko koskaan myyneet itse autoa? Itse ole muutaman kerran, ja kyllä on ns. traumaattinen kokemus. Olipa auto kuinka hyvä tahansa, niin auta armias millä konsteilla kaikki renkaanpotkijat yrittävät tehdä kauppaa.

Olen myynyt useimmat autoni itse ja pari kavereidenkin autoa. Ei negatiivisia kokemuksia asiakkaista, kaikki ovat olleet asiallisia ja tosissaan.

Renkaanpotkijoita ei ole näkynyt, lähes kaikki koeajot ovat johtaneet kauppaan. Oikeinhinnoitelluista ja hyvistä autoista ei hinnassakaan yleensä tarvitse tinkiä, pari on mennyt pyyntihintaa kalliimmaalla.

Edellinen myymäni meni päivässä, sitä edellinen kolmessa. Ja voitto liikkeiden hyvityksiin verrattuna tyypillisesti 1000-5000 euroa.

Helppoa rahaa pienellä vaivalla.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy