Kokemuksia ja keskustelua automyyjistä

Aloittaja Palmikko, 03.09.10 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

JJ10

Pari kommenttia Autokeskuksen myyjältä Superbista (vm 2010, takuuta jäljellä):

-"VAG-konsernin auto ja DSG, pitää koeajaa"
- "Näissä on ollut ongelmia"
- "Auto on ok, mutta eipä tolla enään paljoa arvoa ole, 24500 EUR"
- "Väärän mallinen ja DSG, vaikea myydä"
- "On se niin hiton rumakin"

Hyviä kommentteja Autokeskuksen edustajalta, jostain syystä jäi kaupat tekemättä 508:iin.
Miksiköhän Skodan ja Citroenin omistajat on merkkiuskollisia?

Quality


Olipas tosiaan osuvia ilmauksia :(.

Pitäisi vaan pistää rinnalle ne, jotka sama myyjä lausahtaa Superbista kiinnostuneelle ostajaehdokkaalle. Vaikkapa näin:


  • VAG-konsernin auto ja DSG, tunnetusti korkealaatuinen ja koeteltu kokoonpano
  • Näissä ei juuri ole ollut ongelmia
  • Auto on ok, kaiken lisäksi se on nyt erittäin edullinen (hintalapussa 27 000 â,¬)
  • Nämä DSGt lähtevät hallista yleensä liukkaasti
  • Kyllähän Skodan muotoilu on klassisen tyylikästä
  • Ei kun kaupoille!
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Skula

Tein siis tiedusteluja Passatin vaihdosta tuossa reipas viikko sitten.. Ja tämmöinen osui kohdalle.. Ammattitaitoista puuhastelua, ja perus suomalaista, minä en mokaani tunnusta enkä suostu erhettäni korjaamaan-meininkiä...

Lähetin sähköpostin Autosi Liikkeeseen Tampereelle..

Viestissä oli selvät sävelet mitä olen tuomassa vaihdossa( Passatin tarkat tiedot rekkaria myöten ), ja mihin sen haluan vaihtaa.. Kysyin miten vaihto onnistuisi..

Myyjä soitti seuraavana päivänä minulle, puhelu meni kutakuinkin näin:

Myyjä:"olit laittanut sähköpostia Audista?"

Minä:"Kyllä, tiedustelen minkälaisella kaupalla voisimme tehdä vaihtokauppaa?"

Myyjä:"Sinä siis toisit vaihdossa Skoda Octavia farkun 1.4TSI DSG:n joka on reilu puoli vuotta vanha, nämä on vaikeita hinnoitella kun on melkein uuteen verrattava(en saanut suunvuoroa joten odotin maltilla puheen loppuun), ja otin tuossa vanhalta kolleegalta selvää että näitä saa nyt uutena 26000 eurolla, ilman tinkimistä, just näillä varusteilla, HF + navigaattori ja metalliväri, ja siten meidän täytyy saada 2000 euroa välirahaa.. Miltäs kuulostaa??"

Minä olin hetken hiljaa kerätäkseni itseni...

Myyjä:"Haloo, miltäs kuulostaa??"

Minä:"Juu, en osaa yhtään sanoa mitä sinä nyt siellä oikein minulle olet selvittänyt, sillä minä olen tuomassa VW Passat Variant 1.4TSI DSG autoa vaihdossa, enkä Skodaa..."

Myyjä:"Jaa, ai olet vai? No ootas pieni hetki.." (pieni hiljaisuus) "No niinpäs onkin, mutta se ei muuta tilannetta.. Miltäs kuulostaa??? 2000 euroa välirahaa halutaan??"

Minä:"Eli sinä kerrot minulle että näitä uusia Passatteja saa 26000 eurolla liikkeestä??"

Myyjä:"Kyllä joo, minä soitin ex-kolleegalle, haluavat näistä eroon ennen kuin tämä veromuutos tulee.."

Minä:"Kerro mullekin mistä näitä Passatteja joiden OVH 35000 varusteineen oikein saa tuohon hintaan, niin tiedän heti pari jotka tekevät kaupat, minäkin ostan toisen.."

Myyjä:"No tuolla merkkiliikkeessä niistä oli puhe.."

Minä:" Missä liikkeessä??"

Myyjä:"No se ei nyt kuulu tähän, tehdäänkö kauppoja??

Minä:"Kiitos ei."
Romurautaa ja paalivehkeitä.

VWRiddare

Ikävää, että JJ10 on saanut noin ala-arvoista palvelua Autokeskuksesta, mutta noinhan se yleensä menee kun tarjoat vaihtoautoa. Eihän siitä löydy kuin negatiivisia puolia, millä sitten perustellaan sitä huonoa hyvityshintaa. Mutta myydessä se sitten muuttuu markkinoiden halutuimmaksi helmeksi. Autoksi joka on ollut sillä "sokeella naisella saaressa, joka on ajanut vain kesäisin, ja silloinkin vain ykkösellä ja pakilla" Aina kun itse olen autokauppoja tehnyt, niin tällaisen myyjän sattuessa kohdalle, on vääntäminen loppunut siihen paikkaan. Tosin ihme kyllä olen edelleenkin VW konsernin asiakas, vaikkakin itsekkin olen saanut huonoa palvelua. Autokeskuksesta olen kyllä saanut poikkeuksetta vain kiitettävää kohtelua, joten ehkä se sitten ratkaisee ensi kerralla.

roudi

Vedet silmissä käkättänyt täällä noitten myyjien edesottamuksille! Ei varmasti naurata sitä henkilöä(asiakasta),jonka kohdalle tollainen juttu sattuu. Noh,lohdutuksen sanana:onneksi on myös toisenlaisia myyjiä maailmassa...
Joskus kyl miettii,kun ton tyylinen myyjä sattuu kohdalle,jotta onko hää myynyt sen kuukauden "täyteen" ja ei sitten tarvii myydä enempää. Noin provikalla ken on töissä,niin harvalla on myynti kattoa tossa hommassa...
Tullut:VW Golf VII variant comfortline 1.4 tsi 103kw. Mennyt: Seat Exeo 1.8 tsi sport,facelift vm-12.

Dirti

Itse kun olin vaihtamassa 1,5 vuotiasta Leonin Ecomotivea vähän isompaan perheenlisäyksen takia niin jatkuvasti sai kuulla että ei ton arvo 30000 km ajettuna ole juuri mitään, jokainen liike olisi hyvittänyt vaihdossa 15000 â,¬. Tosin pitää ottaa huomioon että silloin oli taantuma.

Automaalla kun kävin kysymässä tarjousta Focuksen farkusta niin myyjä tunnisti meikäläisen heti ja totesi että eikös me olla tehty tuossa reilu vuosi sitten pakukaupat. Ja tähän kun vastasin myötävästi niin myyjän ilme kirkastui ( pakukauppoihin meni n. 1h, löytyi sopiva uusi paku liikeestä). Myyjästä näki että nyt saadaan tehtyä nopeat ja helpot kaupat. Myyjä kehui Leonin kuntoa yms. mutta kun alettiin hieroo tarjousta niin alkoi valitus että just tuon kokoiset pienet perheautot ei mee millään kaupaksi, varsinkin kun on tuon ikäinen ja tuon verran ajettu ja vielä dieseli. Kuuntelin myyjää rauhassa ja sanoin että haluan tarjouksen 2 litraisesta dieselistä, johon myyjä heti sanoi että ei kannata ostaa sitä kun se on niin kalli 1.6 litraiseen verrattuna. Heti perään totesi että noita 1.6 litraisia olisi erikois erä heti valmiina ja että 2.0 litraisessa joutuu odottamaan tosi pitkään ennen kuin saa tehtaalta ulos. Tässä vaiheess olin jo niin kyrpiintynyt että halusin vaan kiusata myyjää ja antaa sen yrittää kusettaa loppuun asti ja saada käsitys varmoista kaupoista. Kun tarjoukset oli pöydällä niin myyjä alkoi puhumaan pakun vaihdosta luullen että nyt saadaan lisäkauppaa tehtyä.

Parasta tässä oli se kun näki myyjän ilmeen valahtavan kun lähdin ja kättelin saatesanojen kera; meille ei uutta pakua tule, eikä muutakaan autoa kun hinnat ovat tälläiset.

Lopuksi täytyy sanoa että kävin myös Leonin myynneeltä myyjältä kysymässä tarjousta Altea XL:ään, hyvitys olis ollut tuo 15000â,¬. Saman myyjän kanssa tein viime kesänä kaupat Exeosta, hyvitys oli 3 vuotta vanhasta 55000 km ajetusta Leonista 16200 â,¬ ;)
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

Rinkulakeula

Lainaus käyttäjältä: JJ10 - 29.01.12 - klo:10:55
-"VAG-konsernin auto ja DSG, pitää koeajaa"
- "Näissä on ollut ongelmia"
- "Auto on ok, mutta eipä tolla enään paljoa arvoa ole, 24500 EUR"
- "Väärän mallinen ja DSG, vaikea myydä"
- "On se niin hiton rumakin"

Rehellisiä automyyjiä on siis olemassa  ;D
Rinkulakeula vaihtui munuaiskeulaksi

skriko

#397
Lainaus käyttäjältä: skula - 29.01.12 - klo:11:18
Tein siis tiedusteluja Passatin vaihdosta tuossa reipas viikko sitten.. Ja tämmöinen osui kohdalle.. Ammattitaitoista puuhastelua, ja perus suomalaista, minä en mokaani tunnusta enkä suostu erhettäni korjaamaan-meininkiä...

Lähetin sähköpostin Autosi Liikkeeseen Tampereelle..

Viestissä oli selvät sävelet mitä olen tuomassa vaihdossa( Passatin tarkat tiedot rekkaria myöten ), ja mihin sen haluan vaihtaa.. Kysyin miten vaihto onnistuisi..

Myyjä soitti seuraavana päivänä minulle, puhelu meni kutakuinkin näin:

Myyjä:"olit laittanut sähköpostia Audista?"

Minä:"Kyllä, tiedustelen minkälaisella kaupalla voisimme tehdä vaihtokauppaa?"

Myyjä:"Sinä siis toisit vaihdossa Skoda Octavia farkun 1.4TSI DSG:n joka on reilu puoli vuotta vanha, nämä on vaikeita hinnoitella kun on melkein uuteen verrattava(en saanut suunvuoroa joten odotin maltilla puheen loppuun), ja otin tuossa vanhalta kolleegalta selvää että näitä saa nyt uutena 26000 eurolla, ilman tinkimistä, just näillä varusteilla, HF + navigaattori ja metalliväri, ja siten meidän täytyy saada 2000 euroa välirahaa.. Miltäs kuulostaa??"

Minä olin hetken hiljaa kerätäkseni itseni...

Myyjä:"Haloo, miltäs kuulostaa??"

Minä:"Juu, en osaa yhtään sanoa mitä sinä nyt siellä oikein minulle olet selvittänyt, sillä minä olen tuomassa VW Passat Variant 1.4TSI DSG autoa vaihdossa, enkä Skodaa..."

Myyjä:"Jaa, ai olet vai? No ootas pieni hetki.." (pieni hiljaisuus) "No niinpäs onkin, mutta se ei muuta tilannetta.. Miltäs kuulostaa??? 2000 euroa välirahaa halutaan??"

Minä:"Eli sinä kerrot minulle että näitä uusia Passatteja saa 26000 eurolla liikkeestä??"

Myyjä:"Kyllä joo, minä soitin ex-kolleegalle, haluavat näistä eroon ennen kuin tämä veromuutos tulee.."

Minä:"Kerro mullekin mistä näitä Passatteja joiden OVH 35000 varusteineen oikein saa tuohon hintaan, niin tiedän heti pari jotka tekevät kaupat, minäkin ostan toisen.."

Myyjä:"No tuolla merkkiliikkeessä niistä oli puhe.."

Minä:" Missä liikkeessä??"

Myyjä:"No se ei nyt kuulu tähän, tehdäänkö kauppoja??

Minä:"Kiitos ei."

Olipas ala-arvoista ammattitaitoa. Tuo on hyvä sanoa juuri noin. Kerro mistä saa tuohon hintaan niin ostan toisen. Ei tarvitsis töissä käydä kun ostelisi autoja vaan ja myis eteenpäin kun omat vaihdokit on aina niin halpoja. Kumma kun tommoiset klopit ovat renkinä autoliikkeissä. Ostaisivat niitä 35 000 autoja 26 000 ja myisivät yhden kuussa. Karvat nousee pystyyn.

JeanC

Lainaus käyttäjältä: skula - 29.01.12 - klo:11:18
Tein siis tiedusteluja Passatin vaihdosta tuossa reipas viikko sitten.. Ja tämmöinen osui kohdalle.. Ammattitaitoista puuhastelua, ja perus suomalaista, minä en mokaani tunnusta enkä suostu erhettäni korjaamaan-meininkiä...

Lähetin sähköpostin Autosi Liikkeeseen Tampereelle..

Viestissä oli selvät sävelet mitä olen tuomassa vaihdossa( Passatin tarkat tiedot rekkaria myöten ), ja mihin sen haluan vaihtaa.. Kysyin miten vaihto onnistuisi..

Hah, voiko tollanen olla tottakaan  :D :D

heki

Lainaus käyttäjältä: skula - 29.01.12 - klo:11:18
Tein siis tiedusteluja Passatin vaihdosta tuossa reipas viikko sitten.. Ja tämmöinen osui kohdalle.. Ammattitaitoista puuhastelua, ja perus suomalaista, minä en mokaani tunnusta enkä suostu erhettäni korjaamaan-meininkiä...

Lähetin sähköpostin Autosi Liikkeeseen Tampereelle..


Tämä menee jo niin överiksi huonossa asiakaspalvelussa, että saattaisin itse harkita jopa ko. autotalon johtajalle asiasta valittamista. Onhan tuo tavattoman ylimielistä, ja tyhmää!

Skula

Hetken mietin että laitanko jollekin tuosta meilin... Mutta kun surffasin heiän kotisivuilla niin eipä tuolta löytynyt mitään suoraa osoitetta mihin työntää meili, kun ei "päällikköä" mainita missään..

Hivenen vain huvittaa että kyllä nuo jutut menevät joiltain ihmisiltä läpi kun eivät seuraa autojen hintoja niin tarkasti..

Mutta paha maku jäi suuhun, mutta se ei ole mitään uutta.. Muuten kyllä täytyy sanoa että ihan kelpoja ehdotuksia tuli vaihtariksi, kaikki muut olivat valmiit maksamaan noihin 23-27te autoihin jotain väliä, tämä oli ainoa putiikki joka olisi halunnut välirahaa  ;D (autohan oli tämä: http://www.nettiauto.com/audi/a4/4436377)
Romurautaa ja paalivehkeitä.

JJ10

Lainaus käyttäjältä: Rinkulakeula - 29.01.12 - klo:13:59
Rehellisiä automyyjiä on siis olemassa  ;D

Hmmm...kehuu omaa merkkiä ja haukkuu kilpailjoita. Muutenkin erikoinen myyntitaktiikka, onkohan pitkällä tähtäimellä järkevää, kun asiakas kuitenkin äänestää jaloillaan loppupeleissä?!


Rinkulakeula

Lainaus käyttäjältä: JJ10 - 29.01.12 - klo:18:37
Hmmm...kehuu omaa merkkiä ja haukkuu kilpailjoita. Muutenkin erikoinen myyntitaktiikka, onkohan pitkällä tähtäimellä järkevää, kun asiakas kuitenkin äänestää jaloillaan loppupeleissä?!

You missed the Point  ;D
Rinkulakeula vaihtui munuaiskeulaksi


roudi

Lainaus käyttäjältä: JJ10 - 29.01.12 - klo:18:37
Hmmm...kehuu omaa merkkiä ja haukkuu kilpailjoita. Muutenkin erikoinen myyntitaktiikka, onkohan pitkällä tähtäimellä järkevää, kun asiakas kuitenkin äänestää jaloillaan loppupeleissä?!



Noin,joka on kaupan alalla ollut vähejäänkään,tietää sen,ettei koskaan,ikinään pidä mennä a) asiakasta moittimaan valinnoistaan ja b) kilpailijoita haukkumaan.Vaikka kuin tekis mieli ladella "totuuksia",mutta ei! Asiakas kun sattuu olemaan se firman palkanmaksaja,joten sen mieltä ei ole syytä pahoittaa.Toisekseen,jos kilpailijaa alkaa haukkumaan,niin se on lyhyt tie minnekkään. Antaa kilpailijoiden tehdä omaa hommaa.Itse vaan tekee rahtusen paremmin.Silleen sen asiakkaan voi saada itselleen ja hyvällä tuurilla jopa kanta-asiakkaaksikin. :)
Tullut:VW Golf VII variant comfortline 1.4 tsi 103kw. Mennyt: Seat Exeo 1.8 tsi sport,facelift vm-12.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: roudi - 29.01.12 - klo:19:09
Noin,joka on kaupan alalla ollut vähejäänkään,tietää sen,ettei koskaan,ikinään pidä mennä a) asiakasta moittimaan valinnoistaan ja b) kilpailijoita haukkumaan.Vaikka kuin tekis mieli ladella "totuuksia",mutta ei! Asiakas kun sattuu olemaan se firman palkanmaksaja,joten sen mieltä ei ole syytä pahoittaa.Toisekseen,jos kilpailijaa alkaa haukkumaan,niin se on lyhyt tie minnekkään. Antaa kilpailijoiden tehdä omaa hommaa.Itse vaan tekee rahtusen paremmin.Silleen sen asiakkaan voi saada itselleen ja hyvällä tuurilla jopa kanta-asiakkaaksikin. :)

Tuo on täysin totta ja ammattitaitoinen myyjä mieluummin jopa kehuu kilpailijan tuotteita kuin rupeaa haukkumaan.

Kaveri teki perjantaina kaupat F10:stä ja oli oikein ilo kuunnella myyjän puhetta pitkän koeajomme jälkeen. Myyjä kehui kilpailijoita ja sanoi kaikkien ko. luokan autojen olevan todella hienoja vehkeitä. Tottahan myyjä puhuikin. Ei jokin F10 ole mitenkään absoluuttisesti parempi kuin vaikkapa W212 Mersu. Fiilispohjalta se valinta tehdään.

Ton-1

Käväsin eilen paikallisessa Vehossa klo. 19.00 tietämillä, satuin ainoana liikkeessä olevana asiakkaana keskeyttämään kolmen autokauppiaan välisen keskustelun, pahoittelen tapahtunutta.  ;D 
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 14.02.12 - klo:11:55
Käväsin eilen paikallisessa Vehossa klo. 19.00 tietämillä, satuin ainoana liikkeessä olevana asiakkaana keskeyttämään kolmen autokauppiaan välisen keskustelun, pahoittelen tapahtunutta.  ;D 

Gigantissa tuo ei onnistuisikaan  ;D ;D
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

jpvain

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 14.02.12 - klo:11:55
Käväsin eilen paikallisessa Vehossa klo. 19.00 tietämillä, satuin ainoana liikkeessä olevana asiakkaana keskeyttämään kolmen autokauppiaan välisen keskustelun, pahoittelen tapahtunutta.  ;D 

Raision Vehossa? Itse myöskään sieltä ei ole kovin hyvää palvelua löytänyt :D
A6 Avant C7 3.0TDI S-line vm. -12

Ton-1

Member of a A(udi) & A(prilia) club

jpvain

Lainaus käyttäjältä: Riku Rassi - 27.01.12 - klo:13:51
Hih, joo!  :D Vielä kun sitten saamme bonuspisteitä autojen ostamisesta, niin hyvä!!  ;)

En ole varma saako auton ostamisesta vielä, mutta ainakin audi centerin varaosista ja huolloista saa plussapisteitä :D
A6 Avant C7 3.0TDI S-line vm. -12

Ton-1

#411
Lainaus käyttäjältä: jpvain - 14.02.12 - klo:23:16
En ole varma saako auton ostamisesta vielä, mutta ainakin audi centerin varaosista ja huolloista saa plussapisteitä :D

Ootkos laskenut että mitenkä kallis huolto on se se kokonaisedullisin nuo bonuspisteet huomoiden ?  ;D

Pikkupoikana joskus ihmettelin samantyyppistä dialemmaa, tiesin että seuraavan viikon maanantaina pullopantin hinta nousisi, miten paljon mun pitäisi ostaa sitä kaljaa jotta se pantin nousú rahoittaisi sen pullojen tyhjentämisen ?  ;D Ja korostan : ihmettelin, en ole juonnut kaljaa kuin kerran elämässäni.  :P  (Muita prosenttipitoisia sitten ehkä hieman enemmän).
Member of a A(udi) & A(prilia) club

dosetti

Olin etsimässä uudempaa autoa ja 2litran pumppusuutin dieseliä. En muista enää Tuusulan Sulan teollisuusalueella olevan autoliikkeen nimeä, josta sellainen Seat löytyi. Ilmaisin kiinnostukseni ja että käteisellä enkä anna vaihdossa mitään. Koeajosta kun tuli puhetta niin myyjä kysyi että ostanko sen? Tuumasin, kyllä minä haluan koeajaa ennen ostopäätöstä, johon myyjä erittäin nuivasti, ei onnistu sitten - mun pitää ostaa se ja sitten pääsen koeajamaan sen. Melko hölmistynyt ilme naamalla taisin sanoa EN ja lähdin pois. Laitoin vielä spostia perään, jossa kyselin erikoista myyntitaktiikkaa. En koskaan saanut vastausta.

SuperB

Lainaus käyttäjältä: dosetti - 15.02.12 - klo:00:43
Olin etsimässä uudempaa autoa ja 2litran pumppusuutin dieseliä. En muista enää Tuusulan Sulan teollisuusalueella olevan autoliikkeen nimeä, josta sellainen Seat löytyi. Ilmaisin kiinnostukseni ja että käteisellä enkä anna vaihdossa mitään. Koeajosta kun tuli puhetta niin myyjä kysyi että ostanko sen? Tuumasin, kyllä minä haluan koeajaa ennen ostopäätöstä, johon myyjä erittäin nuivasti, ei onnistu sitten - mun pitää ostaa se ja sitten pääsen koeajamaan sen. Melko hölmistynyt ilme naamalla taisin sanoa EN ja lähdin pois. Laitoin vielä spostia perään, jossa kyselin erikoista myyntitaktiikkaa. En koskaan saanut vastausta.
Tuusulan ykkösauto.
Itse sain samanlaista palvelua kyseisestä firmasta kun olimme kyselemässä tarjousta ibizasta.
Mutta onneksi on valinnanvaraa mihin liikkeeseen rahansa laittaa...
Taunus -17

dosetti

Lainaus käyttäjältä: st copa+ - 15.02.12 - klo:06:10
Tuusulan ykkösauto.
Itse sain samanlaista palvelua kyseisestä firmasta kun olimme kyselemässä tarjousta ibizasta.
Mutta onneksi on valinnanvaraa mihin liikkeeseen rahansa laittaa...

Tuolla alueella olevista autoliikkeistä tuli lähinnä mieleen hämärähommat. Sen verran tuli kierrettyä niitä läpi. Tuo käytöskin puoltaa kun ei niitä autoja noin saa myytyä..

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: jpvain - 14.02.12 - klo:23:16
En ole varma saako auton ostamisesta vielä, mutta ainakin audi centerin varaosista ja huolloista saa plussapisteitä :D
Ja S-Ryhmähän on Automaasta tarjonnut about kautta aikain S-Bonareita, 2000e ostosta vastaavan määrän uudesta autosta ja 1000e vaihtoautosta + tietty ne huolto- ja varaosapalvelut kerryttää S-Bonusta täysimääräisinä + se maksutapaetu jos maksaa ostoksensa S-Etukortilla 8)

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

Pöljäke

Valitettavasti tilanne on se, että aika moni ihminen päätyy töihin aivan väärään työpaikkaan omiin kykyihinsä, heikkouksiinsa ja vahvuuksiinsa nähden. Näin on myös automyyjien kohdalla.

Omien kokemuksieni mukaan ne asiakkaan mielestä hyvät automyyjät ovat myös autoliikkeille hyviä työntekijöitä. Näin ainakin uusien autojen kohdalla. Ja toisaalta jos joku onneton tälläkin foorumilla kuvittelee käytettyjen autojen myyjän työn olevan sellainen "pakkopulla", jotenkin epämieluisa työ tai muuten vain luuserijobi, niin verotietojen mukaan se ei kaikille ole sitä ;D Tosin näitä "huippumyyjiä" on vain muutama paikkakunnalla, edes jokaisesta liikkeestä sellaista ei löydy.

Minä olen ostanut suurimman osan autoistani liikkeestä ja olen maksanut ylihintaa siitä, että olen saanut auton tutulta myyjältä. Mutta toisaalta homma on toiminut erittäin hyvin, ei valittamista. Vielä kun itse myytävä tuote olisi vähän laadukkaampi...

VAG!

Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 15.02.12 - klo:08:16
Ja S-Ryhmähän on Automaasta tarjonnut about kautta aikain S-Bonareita,

Vehosta kun ostaa auton, niin päätyy samalla Stokkan Exclusive-tasolle. Firstiin ei taida päästä pelkällä auton ostolla, vaikka uudenkin ostaisi.

Lainaus käyttäjältä: dosetti - 15.02.12 - klo:00:43
En muista enää Tuusulan Sulan teollisuusalueella olevan autoliikkeen nimeä, josta sellainen Seat löytyi.

Sulan liikkeet ovat ihan oma lukunsa. Toki siellä on asiallisiakin paikkoja, kuten VaihtoPlus. Yleisesti sen alueen liikkeistä kannattaa ostaa vain jos oikeasti tietää jotain etsimistään autoista. Perävalotakuulla siellä kuitenkin kaikki käytännössä myydään.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Pöljäke - 15.02.12 - klo:08:34
olen maksanut ylihintaa siitä, että olen saanut auton tutulta myyjältä.

Aika pöljäkettä touhua maksaa myyjän vuoksi ylihintaa. Ylihintaa ottava myyyjähän ei ole tehtäviensä tasalla, koska on ottanut auton "pitkäksi" sisään ja joutuu sen pakosti suolaamaan tutulle ylihintaan Itse taas kerron tutulle myyjälle minkälaista autoa olen hakemassa ja pyydän soittamaan kun sellainen auto tulee sisään sopivalla hinnalla. Tällä keinolla uusistakin saa useasti 15% alennuksia, kun kiintiöt ovat liipasimella.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: skriko - 15.02.12 - klo:15:27
Aika pöljäkettä touhua maksaa myyjän vuoksi ylihintaa. Ylihintaa ottava myyyjähän ei ole tehtäviensä tasalla, koska on ottanut auton "pitkäksi" sisään ja joutuu sen pakosti suolaamaan tutulle ylihintaan Itse taas kerron tutulle myyjälle minkälaista autoa olen hakemassa ja pyydän soittamaan kun sellainen auto tulee sisään sopivalla hinnalla. Tällä keinolla uusistakin saa useasti 15% alennuksia, kun kiintiöt ovat liipasimella.

Itse olen jo oppinut että elämässä ratkaisee joku muukin kuin raha, on loppujen lopuksi vaikea mennä sanomaan onko ostamastasi autosta juuri se 24 te oikea hinta, vai olisiko se kenties pitänyt olla 23 te ? En ole kyllä nuoruudessani notkahtanut ostamaan mitään 'suolattua', jos olet ( siis yleisesti ottaen, en tarkoita sinua vaikka lainaus on sinulta) 'nihilisti' rahan kanssa niin pää voi tulla käteen ennen pitkää.

N. 2 v. sitten ostin nykyisen kännykkäni, Soneralla oli eräs malli 2 värivaihtoehdolla tarjouksella kytkyllä, siitä oli myös juuri lanseerattu uutuusväri joka ei tietenkään kuulunut tarjouksen piiriin mutta sen halusin, 4-5 kauppiasta kävin läpi, samaa 'ei kuulu tarjoukseen'-läppää heittivät kaikki paitti se viimeiseksi kontaktiksi jäännyt juippi, kaveri tsekkas sisäänostohinnat ja varastookoodit yms., sisäänostohinnat olivat kaikilla samat, sanoi että ' vaatii vähän säätöä, saan sen kyllä sulle järkättyä', kaveri soitti 2 viikon päästä että 'täällä on', meni hakemaan, oli sattumoisin joulunalusaika joten ostin ison lekan kossua ja annoin sen kaverille, keissi makso vähän mutta luulenpa että kummallekin jäi vaivannäöstään hyvä maku.

Eli tapauksesta riippuen olen jopa itsekin nykyään valmis maksamaan HYVÃ,,STÃ,, palvelusta.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy