Kokemuksia ja keskustelua automyyjistä

Aloittaja Palmikko, 03.09.10 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

savolaiskollega

Minä olen sitten nähtävästi asioinut vain ja ainoastaan asiallisissa kaupoissa (yhtä mersu-tarjousta lukuunottamatta....), kun ei ole koskaan kauppias ruvennut itkemään auton väärästä väristä, vaihteistosta, koneesta, korimallista eikä mistään muustakaan. Kummallista...... :)

Ehkä asiaan vaikuttaa se että kun on juusto katolla, kauppiaskin tietää että on turha ruveta paskaa jauhamaan, jos meinaa kauppaa tehdä....eli ei olla ensimmäistä kertaa pappia kyydissä.... 8)

VAG!

Lainaus käyttäjältä: skriko - 17.12.11 - klo:23:25
1.Asiakkaan kuunteleminen.
2.Osata kartoittaa asiakkaan tarpeet.
3.Myydä hänelle tuote mikä vastaa hänen tarpeitaan.
4.Tehdä se minkä lupaa.

1. ja 4. on omalla kohdalla ihan hyviä juttuja, mutta 2. ja 3. ei niinkään. Auton hankinnassa minä tiedän tarpeeni ja ratkaisut näiden tarpeiden tyydyttämiseen. Joissain muissa hankinnoissa myyjien on taas hyvä hallita myös kohdat 2. ja 3.

Omalla kohdalla tärkein myyjän ominaisuus on se, että myyjä ei puhu paskaa. Ei siis hauku kilpailijoiden tuotteita, ei heittele ilmaan typeriä latteuksia tai solvauksia, ei millään muotoa ala "ennustelemaan" minun tekemisiäni, mielipiteitäni tai tarpeitani, ei puhu politiikasta, uskonnoista tai vähemmistöryhmistä, siis yleensäkin myyjän pitäisi osata käyttäytyä.

Toinen tärkeä asia on kohta 4. Jos suustaan päästää jonkun lupauksen, vaikka asian selvittämisestä, niin se olisi sitten syytä selvittää.

Kolmas tärkeä juttu uusien autojen kaupassa on tuotetieto. Jokainen uusien autojen myyjä voisi vaivautua opettelemaan autojen perustiedot, jotta aina ei tarvite katsoa sitä esitettä. Ei niitä malleja nyt kuitenkaan niin paljoa ole myynnissä, etteikö jokaisen perusasiat voisi opetella.

SKU

Kukkasen kuvaus osuu myös tänne hyvin.

Tuo skrikon listalla 2 ja 3 on niitä mitkä liittyy läheisesti kohtaan 1. Jos kerrot selkeästi mitä haluat, niin silloin on tyhmä lähteä hämmentämään. Toisaalta taas tuossa tulee uudessa tuo varustelu, jossa 2-3 on taitokysymys. Siinä olisi minusta aina hyvä paikka tuo esille mahdollisia paketteja tai vaihtoehtoja tms. Kokonaisuudessan tuo lista vaatii hyvää tilannetajua, asiakkaat kun ei ole samanlaisia. Toimii myös muussa kuin autokaupassa...
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

nemos

Itse myös tiedän myyjiä paremmin, mitä olen ostamassa, mutta silti myyjä voisi edes yrittää tarjota joitakin lisukkeita tai vaikkapa huolenpitosopimusta, jota ei minulle kukaan myyjä missään ole yrittänyt myydä.

Selkeästi suurin ongelma automyyjissä on, ettei pidetä mitä luvataan. Jos esim. luvataan selvittää jokin asia ja ilmoitella, niin satavarmasti saat odottaa myyjän kontaktia vielä ensi vuonnakin.
Volvo XC60 T8 Inscription

jf

Listalta 1. kohta. Itsellä kun on pikkuisen ikävä tapa mennä liikkeeseen mukana lista varusteista mitä autoon haluan ja ovat merkin omasta kataloogista (vaikkei välttämättä suomen) ja haluan vain autolle optioineen hinnan vaihturin kanssa. Moni myyjä toteaa tässä vaiheessa allekirjoittaneen "vaikeaksi" asiakkaaksi, kun en haluakaan autoon vain metalliväriä, lohkaria ja talvirenkaita. Joskus on tilattu auto, jota ei ollut edes saksan listalla ko. yhdistelmänä, mutta tilaus meni järjestelmään.  ;D Tätäkään autoa ei voinut tilata stadissa, mutta maalla myyjällä oli pikkuisen avarampi näkemys (asiakas maksaa ja myyjä saa provikkansa).

4. kohta on sitten sellainen mistä ei voida tinkiä, ikinä ei pidä luvata sellaista mitä ei voi pitää tai on ihan turha itkeä, että asiakkaasta tuleekin yhtäkkiä helvetin hankala, kun auto yritetään toimittaa väärillä tai puuttuvilla varusteilla!
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

skriko

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 18.12.11 - klo:12:25
Omalla kohdalla tärkein myyjän ominaisuus on se, että myyjä ei puhu paskaa. Ei siis hauku kilpailijoiden tuotteita, ei heittele ilmaan typeriä latteuksia tai solvauksia, ei millään muotoa ala "ennustelemaan" minun tekemisiäni, mielipiteitäni tai tarpeitani, ei puhu politiikasta, uskonnoista tai vähemmistöryhmistä, siis yleensäkin myyjän pitäisi osata käyttäytyä.



Tuo on myös tärkeä ominaisuus. Myyjän ei pidä tyrkyttää omia mielipiteitään asiakkaalle, paitsi siinä tapauksessa, jos asiakas kysyy myyjän kantaa tai mielipidettä. Omalle kohdalleni on käynyt useasti, että myyjä alkaa kertomaan, mikä väri tai varuste on hänen mielestään paras autoon jota olen ostamassa. Olen kyllä tylysti sanonut " kumpi tätä autoa on ostamassa, minä vai sinä?".
Siihen loppuu mielipiteiden kertominen.

skriko

Yksi naistuttavani joka oli ajanut koko ikänsä moottoripyörällä, meni ostamaan itselleen uutta pyörää Bike Worldistä. Hän oli aina ajanut joko Honda CBR 900/1000 Firebladella, Suzuki GSX-R 1000 tai vastaavalla. Katseli sitten näitä pyöriä liikkeessä ( uutta ).
Myyjä tuli paikalle ja kysyi voinko olla avuksi. Nainen sanoi miettivänsä minkä pyörän ostaa. Myyjä sanoi, tuollaiselle hennolle aloittelevalle motoristille suosittelisin Yamaha 535 Viragoa.
Myyjä ei voi koskaan päätellä ihmisen sukupuolesta, koosta, iästä, ammatista yms. ostaako tämä 5000 käytetyn kauppakassin, kalliin tehokkaan sporttiauton vai kalliin luksusauton. Siksi tuo asiakkaan puhuttaminen ja kuunteleminen on myyjän tärkeä ominaisuus.

JJ10

Paras kokemattomuus automyyjistä oli joskus 80-luvun alussa, kun ajoi Leyland Princesillä autoliikkeen pihaan...myyjiä ei löytynyt etsimälläkään...

Pepeto

Lainaus käyttäjältä: JJ10 - 18.12.11 - klo:19:48
Paras kokemattomuus automyyjistä oli joskus 80-luvun alussa, kun ajoi Leyland Princesillä autoliikkeen pihaan...myyjiä ei löytynyt etsimälläkään...

Aineen autoliikkessä Oulussa taisi olla aikoinaan ikkunoiden paikalla näytöt, joissa pyöri videot automyyjistä kävelemässä hallissa... Siltä se ainakin tuntui, kun ikkunan taakse pysäköidessä näki kolme - neljä myyjää ilman asiakkaita hallissa kävelemässä ja kun pääsi halliin sisälle, ei siellä ollut ristinsielua missään, eikä ketään myöskään ilmestynyt, vaikka oli parikymmentäkin minuuttia hallissa tutkimassa autoa.
VW Passat Variant Comfortline 1.4 TSI DSG 9/17.
Opel Corsa Enjoy 1.4 ECT5 9/15.

McVAG

Kaverin kanssa käytiin katselemassa hänelle uutta työsuhdekulkinetta. Oli positiivinen kokemus Espoon Inchapella, Range Rover Evoqueta esitellyt kaveri oli todella asiallinen ja ei tuputtanut vaan kysyi tahdotteko katsella rauhassa, odotteli siinä sivussa ja kun oli kysymistä niin löytyi vastaukset.

ram1

Mulla kävi pari vuotta sitten huvittava tapaus kun olin menossa koeajamaan Tsi/Dsg Golfia.Siellä sattui olemaan juuri työnsä aloittanut myyjä.Tai sen pesti oli joku ylempi, mutta en nyt muista mikä.Golfia ei ollut koeajossa, mutta otettiin sitten Jetta.Hemmo otti kaikki esitteet mukaan ja hyppäsi takapenkille.Minä siinä ajelin ja myyjä yritti etsiä tietoja autosta.Loppujen lopuksi se kysyi kaiken minulta, ja totesi.Turha kai mun on tässä mitään yrittää selittää kun tiedät paremmin kuin minä.Kauppoja ei kyllä tullut kun alennuksistakaan ei ollut tietoa.Näin Porvoon Laakkosella.Terkkuja vaan myyjälle, jos sattuu olemaan viellä töissä siellä.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: McVAG - 19.12.11 - klo:21:45
Kaverin kanssa käytiin katselemassa hänelle uutta työsuhdekulkinetta. Oli positiivinen kokemus Espoon Inchapella, Range Rover Evoqueta esitellyt kaveri oli todella asiallinen ja ei tuputtanut vaan kysyi tahdotteko katsella rauhassa, odotteli siinä sivussa ja kun oli kysymistä niin löytyi vastaukset.

Samantapaisia kokemuksia itsellänikin Inchcapesta Evoquen esittelyviikonlopulta. Tarjosivat jopa ihan oma-aloitteisesti autoa koeajoon kun tuli koeajoautojen moottoreista puhetta, vaikka mielestäni tein selväksi heti alkuun, että olen vain katselemassa. Kaiken kaikkiaan kohteliasta, mutta ei mielistelevää tai paapovaa palvelua eli juuri oikea balanssi ainakin minulle. Nenän vartta pitkinkään ei katseltu tippaakaan, vaikka ei ollut edes pikkutakkia päällä ja näytän sen verran paljon ikäistäni nuoremmalta, että Alkossakin kysytään vielä vähän väliä papereita. ;)
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

poloboy

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 19.12.11 - klo:21:56
Mulla kävi pari vuotta sitten huvittava tapaus kun olin menossa koeajamaan Tsi/Dsg Golfia.Siellä sattui olemaan juuri työnsä aloittanut myyjä.Tai sen pesti oli joku ylempi, mutta en nyt muista mikä.Golfia ei ollut koeajossa, mutta otettiin sitten Jetta.Hemmo otti kaikki esitteet mukaan ja hyppäsi takapenkille.Minä siinä ajelin ja myyjä yritti etsiä tietoja autosta.Loppujen lopuksi se kysyi kaiken minulta, ja totesi.Turha kai mun on tässä mitään yrittää selittää kun tiedät paremmin kuin minä.Kauppoja ei kyllä tullut kun alennuksistakaan ei ollut tietoa.Näin Porvoon Laakkosella.Terkkuja vaan myyjälle, jos sattuu olemaan viellä töissä siellä.

Porvoon Laakkosella on Volkkarimyyjien vaihtuvuus ollut mielestäni aika suuri, tosin muistaisin että oli naismyyjä joka sieltä lähti viimeksi. Tuo että asiakas tietää autosta enemmän kuin myyjä melko yleistä, varsinkin jos asiakas on vähänkin enemmän autoista kiinnostunut. Tosin yksi Porvoon Laakkosen Volkkarimyyjistä kaivoi kyllä esille tietoja uuden Jetan tulevista moottorivaihtoehdoista jostain sisäisestä tietopankista(?) ilman että edes pyysin, tuollainen on jo mielestäni hyvää palvelua.
Vento 2.0 CL -96/-97 LC6P
Jetta VI 2.0 TDI Highline -11 LA7W
VW 1300 -73/-74 L20B
Monark 1968
Specialized Crosstrail Pro 2009

ex.
Jetta 2.0 TDI Sportline -06 LA6R
Bora 1.6 Xline -04 LD1W
Polo 1.3 Variant -94 LB5T
Derby 1.1 CLS - 81 LB5Y

Ton-1

Viime viikolla Mazda:n adustaja lähestyi kahdellakin tekstarilla 3- ja 6-sarjan tarjouksilla, nyt kun kuulin tästä MX-3 -keissistä pistin eilen 17.30 soittaen ja sain saneltua viestini vastaajaan (ei näemmä ollut myyjä iltahommissa), äsken kaveri (naamatuttu myyjä) soitti ja sanoi että 'olitte siis kiinnostuneita Mazda 3 automaatista?' ja siihen 'en vaan siitä avopelistä MX-3:sta', siihen myyjä 'olemme toki merkin edustaja mutta en tiedä mainitsemastasi kampanjasta mitään, taitaa olla maahantuojan autoista kyse'.

Semmosta palvelua tällä kertaa.
::)
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 20.12.11 - klo:11:29
Viime viikolla Mazda:n adustaja lähestyi kahdellakin tekstarilla 3- ja 6-sarjan tarjouksilla, nyt kun kuulin tästä MX-3 -keissistä pistin eilen 17.30 soittaen ja sain saneltua viestini vastaajaan (ei näemmä ollut myyjä iltahommissa), äsken kaveri (naamatuttu myyjä) soitti ja sanoi että 'olitte siis kiinnostuneita Mazda 3 automaatista?' ja siihen 'en vaan siitä avopelistä MX-3:sta', siihen myyjä 'olemme toki merkin edustaja mutta en tiedä mainitsemastasi kampanjasta mitään, taitaa olla maahantuojan autoista kyse'.

Semmosta palvelua tällä kertaa.
::)

Eikös ne ole MX-5:a jotka on tarjouksessa?
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

ConD

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 20.12.11 - klo:11:29
...nyt kun kuulin tästä MX-3 -keissistä... 'olitte siis kiinnostuneita Mazda 3 automaatista?' ja siihen 'en vaan siitä avopelistä MX-3:sta,..

Semmosta palvelua tällä kertaa.
::)
Kyselitkö tosissasi MX-3 Mazdasta etkä MX-5 Mazdasta? MX-3 Mazdaa ei nimittäi enää valmisteta, MX-5 sen sijaan on tuo takaveto-avo-sportti, joka nyt sai tuon huomattavan hinnanalennuksen.

On siinä taas myyjää koeteltu. ;)

http://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_MX-3 vs. http://en.wikipedia.org/wiki/Mx-5
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Ton-1

Taas sain tunnustaa olevani väärässä.  :P
Member of a A(udi) & A(prilia) club

ConD

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 20.12.11 - klo:11:38
Taas sain tunnustaa olevani väärässä.  :P
Kilautappa huumorilla takaisin: "Olisiko hinnastossa tuollaista MX-5 mazdaa, mitä luulin eilen tiedustelleeni".

Voi olla että automyyjäkin saattaa herätä päivään ja "kaupantekoon" uudella innolla. :)
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Ton-1

Noin muuten täytyypi tehdä.

Joo tuo MX-3 malli hieman läheisempi kun joskus kuolas sen pikkuveekuukan perään.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Leroy

Lainaus käyttäjältä: Pepeto - 19.12.11 - klo:17:57
Aineen autoliikkessä Oulussa taisi olla aikoinaan ikkunoiden paikalla näytöt, joissa pyöri videot automyyjistä kävelemässä hallissa... Siltä se ainakin tuntui, kun ikkunan taakse pysäköidessä näki kolme - neljä myyjää ilman asiakkaita hallissa kävelemässä ja kun pääsi halliin sisälle, ei siellä ollut ristinsielua missään, eikä ketään myöskään ilmestynyt, vaikka oli parikymmentäkin minuuttia hallissa tutkimassa autoa.

Eli ko. autoliikkeen vähintäänkin hämärällä palvelukulttuurilla on siis perinteitä.
Outback

Quality

Lainaan repliikit toisesta ketjusta:

LainaaLainaus käyttäjältä: pokkus - tänään kello 04:15
Itse "myyntiprosessi" oli tällä kertaa taas järkyttävän huonoa. Vanhempi naishenkilö oli sellainen, jolta en olisi halunnut autoa edes ostaa. Myynnissä tökki oikeastaan kaikki mahdollinen. Sanoin suoraan, että meillä on muutama muukin auto ollut mielessä ja hän sitten kysyi mitä muita olen katsellut. Vastasin että mm. Ford Fusion ja nainen alkoi suoraan haukkua kuinka huono auto on kyseessä eikä sitä voi mitenkään verrata Maximaan. Kommentoin vaan, että mielestäni auto oli ajettavuudeltaa paljon Maximaa edellä ja siitähän nainen kimpaantui. Suoraan sanottuna meni melkein sukset ristiin, mikä ei ole hyvä juttu kun jotain pitäisi saada myydyksi. Paikalle tulikin myöhemmin mieshenkilö, jonka käytös oli heti paljon parempaa.

Vastaus tn62634:
Tää on just tätä. Myyjä ei saisi koskaan haukkua kilpailijaa. Vitsailla toki voi sopivaan tyyliin, jos ostaja vaikuttaa sille vastaanottavaiselta, muttei mitään suoraa parjausta. Samoin autokauppaan sopisi nuorehko sanavalmis naishenkilö, joka autoista jotain ymmärtäisikin, ja jolta miesten olisi hankalaa olla ostamatta autoa.

Yllättävän helposti myyjien arviointikyky pettää tuossa toisten merkkien kommentoinnissa. Mikä siinä on, ettei normijärki jo sano, ettei sillä saavuteta ainakaan positiivista tulosta. Ja ilmiö näyttää olevan globaali.

Mitä (nuoriin) naismyyjiin tulee, olen taipuvainen yhtymään ajatukseen, että kohtuuosaava ja -asiallinen nuorehko naismyyjä on melkoinen "vetonaula" autokaupassa. Toki voi olla miehiä, jotka pistävät naismyyjää alta lipan, mutta ainakin omat kokemukset tukevat oletusta naisten keskimäärin paremmasta onnistumisesta kaupanteossa. Joskus olen kyllä melkein turhautunut pitkäveteiseen nippelien läpikäyntiin, jolloin syntyi kuva kovin mutkikkaasta tietojärjestelmästä ja myös toivotun kokoonpanon rakentamisen vaikeudesta (kyseessä oli MB). Täysin vastakkainen kokemus oli Volvolla, jossa (mies)myyjä parilla simppelillä testikysymyksellä kartoitti asiakkaan mieltymykset ja päätyi tiettyyn varustetasoon. Siitä sitä sitten oli helppo hilata kohti omaa kokonaisajatusta. Mutta aika paljon silloin taas joutui turvautumaan oma-aloitteisuuteen, myyjä ei juuri ohjannut lisukkeita valitsemaan.

Kokemusta on myös varttuneemmasta naismyyjästä, joka antoi hyvinkin luotettavan ja selkeän kuvan asiallisesta toimintamallista (silloin kyseessä VW).

Itse asiassa ensimmäinen kohdalleni sattunut naismyyjä oli Espoon VW-Centerissä vuona 1990, jolloin ostin ensimmäisen uuden autoni, VW Jetta Flairin. Kaupanteko oli erittäin asiallista ja jouhevaa ja alennukset kohdallaan.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Mikko

Lainaus käyttäjältä: Quality - 28.12.11 - klo:08:56
Itse asiassa ensimmäinen kohdalleni sattunut naismyyjä oli Espoon VW-Centerissä vuona 1990, jolloin ostin ensimmäisen uuden autoni, VW Jetta Flairin. Kaupanteko oli erittäin asiallista ja jouhevaa ja alennukset kohdallaan.

Voisi olla se sama myyjä jolta faija osti vuosien varrella kolme Passattia (-90, -93 ja -96) ja jonka kautta järjestyi sopiva käytetty Polo. Itsekin olin parissa kaupantekotilaisuudessa mukana ja jäi tosi positiivinen kuva tuosta myyjästä. Sellainen halu tehdä kauppaa ja löytää asiakkaalle oikea auto alle paistoi läpi. Ja turhat mutkat jäi pois kun tarjoukset oli heti kohdallaan ja muisti aina pistää jotain pientä ekstraa vielä kaupankylkiäisiksi. Ja tärkeitä, että lapsille tarjottiin limut ja pullat kahviossa. :)

RoccoScientist

Laitetaan kokemus varaosatiskin myyjästä tähän samaan topikkiin. Kävin tänään ostamassa Volkswagen Center Airportista paikkamaalisarjan ja satuin kysäisemään tiskillä olleelta tyypiltä eräiden näytillä olleiden vanteiden painoa. Tyyppi siinä ensin hieman ihmetteli, että olin jo toinen henkilö lyhyen ajan sisään, joka kyseli samaisten vanteiden painoa ja kysyi sitten mitä merkitystä sitä painolla oikein oli? Halusi siis ilmeisesti ihan vilpittömästi tietää. No ei siinä, sanoin sitten kevyempien olevan paremmat alustan toiminnan kannalta. Myyjä ei tuntunut ihan vakuuttuneen, mutta totesi kuitenkin vanteiden olevan ihan kevyet, vaikka ei siis voinut tarkistaa asiaa mistään, koska vanteiden painoja ei näy järjestelmässä.  ::) Tietämättömyys ja tuo turha mutu-heitto siis kummastuttivat, mutta palvelussa ei muuten ollut moittimista.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

HiTecci

Länsiauto Magneetti, Vantaa: Tuossa Pökön tiimoilta tuli muutaman kerran tuolla tällä viikolla visiteerattua ja ei voi kuin kiittää ja kumartaa erittäin asiallista myyjien toimintaa. Kyllä, muistin pudottaa parit vihreät palautepallot ulko-oven viereiseen tötsään ;)

Erityisesti Kari Eskolalle suuret kiitokset todella miellyttävästä kaupanteosta ja viihtyisiä lomapäiviä :)

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

Quality

Mikkelin Auto-Kilta oli liike, josta Volvon hain. Nyt on pakko myöntää, että kohdalle sattui myyjä, joka osasi hommansa. Asiakas oli kunkku, mutta myyjä johti kuitenkin orkesteria. Asiakasta kuunneltiin ja myötäiltiin sopivasti, ja aikaa oli kaikkeen tarpeelliseen, mutta turhaan jaaritteluun ei sorruttu, vaan asia eteni ensi kontaktista luovutuksen kädenpuristukseen saakka. Ja vielä, kun luovutuksen jälkeen tekstarilla kyselin jotain asiaan liittyvää seitsemän maissa illalla, myyjä soitti ja selvitti asiat.

Myyjän luvalla kerron, että kyseessä oli aluemyyntipäällikkö Antti Tiainen. Voin suositella häntä varauksetta. On reilu ja haluaa oikeasti tehdä kauppaa, ja haluaa myös, että asiakkaat pysyvät ja tulevat takaisin. On selvää, että alalla on melkoinen kilpailu paitsi merkkien myös myyjien kesken, enkä lainkaan ihmettele, että ko. myyjä on edennyt nykyiseen asemaansa.

Sehän on tietysti autonvaihtajalle herkkä asia, kun hän on luovuttamassa silmäteräänsä, eikä se kiinnosta myyjää pätkääkään. Mutta se ei ole mikään yllätys, niinhän käy lähes säännönmukaisesti aina.

Kyllä kannatti tehdä tarjouskierros ja hakea auto hieman kauempaa, joskaan tuon liikkeen huoltopalveluita tuskin pystyn hyödyntämään.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Quality - 13.01.12 - klo:22:04
Mikkelin Auto-Kilta oli liike, josta Volvon hain. Nyt on pakko myöntää, että kohdalle sattui myyjä, joka osasi hommansa. Asiakas oli kunkku, mutta myyjä johti kuitenkin orkesteria. Asiakasta kuunneltiin ja myötäiltiin sopivasti, ja aikaa oli kaikkeen tarpeelliseen, mutta turhaan jaaritteluun ei sorruttu, vaan asia eteni ensi kontaktista luovutuksen kädenpuristukseen saakka. Ja vielä, kun luovutuksen jälkeen tekstarilla kyselin jotain asiaan liittyvää seitsemän maissa illalla, myyjä soitti ja selvitti asiat.

Myyjän luvalla kerron, että kyseessä oli aluemyyntipäällikkö Antti Tiainen. Voin suositella häntä varauksetta. On reilu ja haluaa oikeasti tehdä kauppaa, ja haluaa myös, että asiakkaat pysyvät ja tulevat takaisin. On selvää, että alalla on melkoinen kilpailu paitsi merkkien myös myyjien kesken, enkä lainkaan ihmettele, että ko. myyjä on edennyt nykyiseen asemaansa.

Kirjoittamasi pätee täysin myös Auto-Killan Savonlinnan myymälään. Palvelu on täysin ensiluokkaista ja tavallinenkin tallaaja on kuin vip-luokassa. Vieläpä aidossa vipissä, eikä pelkästään markkinamiesten kehittämässä vipissä, niinkö Audi Centereiden premium hangaarit..

Autoliikkeet varmastikin heijastelevat maalaiskaupungin muutakin elämänmenoa ja ajatusmaailmaa, joka poikkeaa edukseen isojen kaupunkien meiningistä. Asiakkaita on vähemmän ja jos homman ryssii, niin maine kyllä leviää asiakaskuntaan nopeasti.

Jossakin pk-seudulla uutta asiakasta lappaa ovista sisään ja merkittävällä osalla on alla vieläpä liisari, niin mitäpä sitä ketään palvelemaan.

JNorr

Lainaus käyttäjältä: Pepeto - 19.12.11 - klo:17:57
Aineen autoliikkessä Oulussa taisi olla aikoinaan ikkunoiden paikalla näytöt, joissa pyöri videot automyyjistä kävelemässä hallissa... Siltä se ainakin tuntui, kun ikkunan taakse pysäköidessä näki kolme - neljä myyjää ilman asiakkaita hallissa kävelemässä ja kun pääsi halliin sisälle, ei siellä ollut ristinsielua missään, eikä ketään myöskään ilmestynyt, vaikka oli parikymmentäkin minuuttia hallissa tutkimassa autoa.

Kesällä kun auton vaihto oli ajankohtainen tuli myös Aineella käytyä katsomassa skodaa. Tällä kertaa myyjä kyllä löyty, mutta ei sillä ollut kyllä pienintäkään aikomusta myydä autoa. Jo koeajolle pääsy oli työn takana, ja sen jälkeen kaveri istuskeli penkillään ja kädet taskussa ja jalat melkeen pöydällä mumisten jotain omaa soppaansa. Vaimoke sanoikin että auton olisi voinut kyllä ostaa, mutta myyjän takia ei sieltä mitään koskaan ostettu, ja saa nähdä hankitaanko koskaan.
VW Passat B7 2.0TDI DSG 4Motion R-line -13         Ex:VW Jetta VI 1.6 TDI DSG -11 ,  VW Golf V 1.4 TSI -06

heki

Olen ostanut itselleni 4 autoa, ja joka kerta eri paikasta. Koskaan ei ole sattunut kohdalle sellaista myyjää, joka olisi osannut kertakaikkiaan hoitaa asiat hienosti. Hyvinkään Laakkonen oli "OK", Lahdessa Volvoliike korkeintaan välttävä. Porin Rintajouppi BMW kaupassa aivan kamala! Mutta sitten se tapahtui... löytyi aivan loistavaa palvelua tarjonnut autoliike, joka on..
Audi Center Airport Vantaa.

Nykyisessä Audi A4 tuli paljon teknisiä ongelmia ja takuu oli mennyt umpeen. He hoisivat suurimman osan noista vioista kuntoon ilmaiseksi, vaikkei takuuvelvoitetta ollut. Lisäksi aina alle laitettiin ilmaiseksi sijaisauto. Kerran lähes 4 viikoksi täysin uusi 2,0 l Quattro A4 ja kerran kruunuksi 300 hv A6. Huoltopuoli siis pelasi.

Kun aloin hyvän huoltopalvelun innoittamana katsella uutta autoa, niin heti tarjottiin autoja koeajoon. Ja vielä niin, että ensin 1 malli ja toinen vaihtoehto seuraavaksi päiväksi. Ja aina myyjä junaili auton sillätavalla, että koeajoauto oli 1 vrk:n mun käytössäni. Kaikenkaikkiaan 3 eri mallia oli koeaossa, aina 1 vrk kerranllaan. On aivan eri asia käydä koeajolla kaikessa rauhassa illalla, silloin koeajosta todella nauttii kun ei tarvi heittää mitään väkinäistä pikkulenkkiä autoliikkeen ympärillä.

Aivan loistavaa palvelua!

Ja sitten kun aloin tehdä kauppaa, ei naismyyjä alkanut ollenkaan moittia autoani, vaan päinvastoin etsi positiivisa asioita autostani (väriä kehuttiin, sisustan väriä kehuttiin jne). Se oli todella hienoa, kun tähän asti (mies)myyjät ovat aina olleet tyyliltään enemmän sellaisia, että alkavat heti "neuvotella" hintaa alemmaksi vaihdokista kertoen niitä huonoja puolia. Ei ne haukkuneet ole, mutta milloin mitäkin (milloin varasto on täynnä jne).

Eka tarjous ei kuitenkaan ollut niin hyvä, kuin olisin toivonut, mutta neuvotteluhalukkuus oli erittäin hyvä ja kauppa syntyi melko pian.

Voin lämpimästi suositella omien kokemuksieni perusteella Audi Center Airportin palveluita, niin huollon kuin uuden auton ostonkin kannalta.
Minulle tuli tunne, että ko piste ei minua jätä pulaan, jos autoon tulee ongelmia. Eikä huolenpito pääty samantien, kun takuukuitin päivä tulee vastaan.






Passatti

Ostin uuden Passattini Kotkasta.Myyjä oli rehti asiansa omaava.Luovutus oli täysin asiallista ja käytiin läpi monet asiat ,jotka jo tiesin mutta annoin hänen kertoa kaikki mitä tiesi.Oli ihan hieno koruton luovutus.Jäi hyvä mieli,että ostin kauempaa.Asun pääkaupunki alueella.Jo tarjous vaiheessa myyjä oli aktiivinen,joten ajelin paikan päälle tarjousta viilaamaan.Kaikki mitä olimme sopineet olivat juuri niinkuin pitikin.
Hieman karsastan näitä hienoja lasisia pytinkejä täällä etelässä.Pitää hinnatkin olla korkealla kun on kalliit talot ja tontit.Miksi niitten pitää olla noin hienoja.Ei ne ole jenkeissäkään noin hienoja.Kauppa se on joka kannattaa eikä pytingit.
Always lead, never follow

Ktk

Monessa asiassa valmistaja on se joka määrää mistä ja miten autoja saa myydä. Siinä iso syy miksi monesti on se lasipalatsi. Esim. eräs saksalainen premiummerkki määrittää sen miltä talon pitää näyttää, osittain homma on viety äärimmäisyyksiin, esim. lattian materiaali on määrätty, samoin se missä kohtaa asiakkaan penkki pitää olla myyjän pöytään nähden. Suomi on toisaalta pieni maa ja osa myyjäliikkeistäkin rajallisin resurssein, silloin saatetaan tinkiä tietyistä jutuista.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy