Kokemuksia ja keskustelua automyyjistä

Aloittaja Palmikko, 03.09.10 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

skriko

Lainaus käyttäjältä: urkki - 10.12.11 - klo:23:17
Heh, itsestä ei olis kyllä automyyjäksi (ei ainakaan käytettyjen), aivan liian paljon empatiat olis ostajan puolella.

Mutta oikeasti tosiaan autot on niin paljon täynnä ominaisuuksia ja eroja eri mallien ja merkkien välillä, ettei niiden perässä pysy kuin juuri himo harrastaja.

Tuosta ostajan luokittelusta "nippeliosaajaksi" on myyjien koulutuksissa ja materiaaleissa omat käyttäytymisohjeet :)



Millaiset ohjeet ne ovat?

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 10.12.11 - klo:22:48
Kyllä se on harva myyjä, joka tuntee tuotteensa automaailmassa.Eivät osaa vastata juuri mihinkään kysymykseen.Huutavat heti kaveria avuksi.Nykyiset autot sisältävät niin paljon uutta elektroniikkaa ettei heidän kovlevynsä ota sitä tietoa vastaan.On BT ,navigointia ,Webastoa,radiota sun muuta.Eivät osaa neuvoa autoa luovuttaessa miten mikäkin toimii.Sanovat vaan ,että kato ohjekirjasta.Tuntuu ettei maahantuojakaan pysty vastaamaan .Kyselin ,että onko uudessa Passat sedanissa hanievää antennina ja sulkeutuuko ikkunat automaattisesti kun sataa, jos autossa on sadetunnistin.Odotan yhä vastausta.Jos olisin omassa työssäni ollut yhtä huono niin yhtään laitteistoa en olisi saanut myytyä.

Tähän vaikuttaa varmasti osaltaan nykyiset monimerkkiedustukset, jos liikkeessä on myynnissä vaikka 3 tai 4 merkkiä niin on varmasti todella haasteellista pystyä muistamaan kaikkien mallien kaikki yksityiskohdat. Toki nyt perusasiat pitää olla hanskassa joka ikisestä mallista, mutta yksityiskohtia voi olla vaikea muistaa kaikista.

Mutta jos jotain ei muista/tiedä ja sen lupaa asiakkaalle selvittää, niin kyllä se olisi myös syytä silloin selvittää ja ilmoittaakkin miten se asia on.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Sande

Itse autokauppaa äskettäin tehneenä törmäsin kahteen melkoisen amatöörimäiseen suoritukseen. Olin laittanut sähköpostilla tarjouspyynnön 6 lähialueen liikkeeseen. Lappeenrannasa soitettiin aika pian, heti seuraavana arkipäivänä: Mikä sulla on tämän Scoutin varustetaso? Onko Ambiente vai mikä? Johon minä että juu, se on ihan oma varustetasonsa, jota ei meinattu uskoa vaan jankutettiin samaa edelleen. No, tämä vielä jokseenkin inhimmillistä.

Mutta "paras" suoritus löytyi Jyväskylän suunnalta, josta miekkonen soitti viikon tarjouspyynnön jälkeen ja alkoi kyselemään jotta mikä tämä tämmönen Scout oikein on? Hän on katsonut Skodan sivuiltakin mutta ei ollut löytynyt.... Kerroin että kyllä se sieltä löytyy mutta nyt ei ole enää kiirusta sillä kaupat on jo tehty.

Missä muussa ammatissa voi tämmöisiä suorituksia tehdä ja samalla pitää työnsä?

Positiivisena kokemuksena oli sitten Varkaus, jolta tuli heti kättelyssä sellainen tarjous joka vastasi omaa käsitystä myöskin vaihdokin hinnasta. Kun hinta oli kohdallaan, niin puhelimessa sovittiin yksityiskohdat ja auto lähti tilaukseen. Paperit täyteltiin viikolla perässä. Ei tarvinnut kierrellä ja kaarella ja lupasi että 9 000 km saan lasketella Scoutilla jos tarpeen. Asiallinen kaveri kaikin puolin.
Ex Octavia I -00, Ex Octavia 4x4 1,9 TDi -06, Ex Scout 1,8 TSI -10, Nissan Qashqai + 2 2.0Dci 4x4 autom Tekna Premium pack -12

eGetin

Olihan se Scout jopa kahden klikkauksen päässä ;D Vaikeata, vaikeata...

Golfauto

No sinänsä jonkun x mallista kiinnostuneen on helppo imeä tietoa netistä muutamassa päivässä mitä automyyjällä on. En siinämielessä ihmettele, jos jotain nippelitietoa ei tiedetä. Eniten harmittaa se semmoinen yleis velttous, että luvatuissa jutuissa toimitaan vähän sinnepäin... Vaikka tämä ei autoihin liity, mutta myyjiin niin olen tässä kysellyt jo muutaman viikon yhden tontin perään sähköpostilla. Välittäjä ei vaivaudu vastaamaan, koska haluaisi varmaan jutella puhelimessa. Kysymykset ovat kuitenkin ihan simppeleitä ja niillä on selvä merkitys siihen olenko kiinnostunut tontista, joten jos ei vastaaminen kiinnosta niin morjens tulee niitä muitakin... Itse en ala hyppiä myyjien ehdoilla. Ihan niin suuressa lamassa tässä ei vielä olla ;D

Quality

LainaaNo sinänsä jonkun x mallista kiinnostuneen on helppo imeä tietoa netistä muutamassa päivässä mitä automyyjällä on. En siinämielessä ihmettele, jos jotain nippelitietoa ei tiedetä.

Lähempänä se nopea nettiyhteys sitä myyjää on siellä liikkeessä ;). Miksei mene välittömästi koneelleen ja etsi asiakkaan tarvitseman tiedon sieltä, jos ei itse satu muistamaan? Taitaa olla niinkin, että myyjät tietävät, että netinkään tietoihin ei aina ole luottamista.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

HiTecci

Jos liikkeellä on monimerkki-edustus, niin eikös silloin jo kannattaisi varata myyjä per merkki jolla olisi täten aikaa (ja intoa) perehtyä juuri ko. merkin malleihin ja niiden yksityiskohtiin. Muista merkeistä tälle myyjälle riittäisikin jo pelkkä yleistietous 8)

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

fleetwood

Omien kokemuksieni mukaan tuo on yleensä hoidettu juuri noin, eli talon jokaisella merkillä on myös omat myyjät.

Saattaa olla jossain muualla toki toisinkin.
Passat GTE Variant

Evighetsmaskinen

Vuonna 2000 olin ostamassa ekaa uutta autoa. Alla oli silloin melko tuore VW. Sattumoisin postista tuli Laakkosen kutsu uuden Golf Variantin koeajolle. Kutsussa vielä kehoitettiin antamaan tämä henkilökohtainen kutsu myyjälle, sillä luvassa oli joku yllätys. Sinne sitten lähdettin heti viikonloppuna. Liikkeessä kiertelin Varianttia, ja mietin väriä sun muuta. Sitten katselin vapaan myyjän, ja menin juttusille. Ensimmäinen reaktio myyjältä oli katse päästä varpaisiin. Yritin kysellä kaikkea Golffista, mutta vastaukset oli epämääräisiä. Vedin sitten povitaskusta kutsukortin, ja annoin sen, ja pyysin koeajoa. Vastaus oli: "Meillä koeajot suoritetaan auton oston yhteydessä". Samalla liikkeeseen tuli vanhempi pariskunta, ja myyjä riensi heitä "palveleen".Homma selvä, ajattelin, onhan niitä muitakin merkkejä. Ajattelin lähteä naapuriin katsomaan mitä heillä olisi tarjota. Poislähtiessä kiersin kuitenkin vielä Varianttia pari kertaa, jolloin eräs toinen myyjä tuli kysymään, että joko teitä on palveltu. Sitten sitä käytiin koeajolla, tarkasteltiin varusteita, ja kirjoitettiin tilaussopimus. Aikaa koeajoineen kului n.40min. Iloisena lähdin kotiin odotteleen Saksan tuliaisia. Ulko-ovelta vielä vilkaisin, kun tämä eka myyjä syöksyi toisen koppiin, ilmeisesti varmaan kysymään, että ostiko se pummi mitään. Harmi vain, että tämä ammattitaitoinen myyjä siirtyi kadun toiselle puolelle. Olen tämän jälkeen ostanut uusia autoja ko. liikkeestä, mutta en koskaan ole suostunut asioimaan tämän töykeän myyjän kanssa. Hyvä kello kauas kuuluu. Jos joku on ostamassa Toyotaa Tammer-Autosta kannattaa ottaa yhteys Hirsimäkeen, jos haluaa asiantuntevaa palvelua.

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: Evighetsmaskin - 11.12.11 - klo:12:31
Ensimmäinen reaktio myyjältä oli katse päästä varpaisiin
Kovin on tuttua kohtelua ;D Itse viimeksi tuossa tilanteessa kun liisaria olin katselemassa ja jopa samankin merkin eri liikkeissä oli palvelua ja "palvelua". Yllättäen kauppa sitten menikin liikkeeseen josta palvelu irtosi ihan minuna itsenäni, ilman että olin myyjälle paljastanut työsuhdeautoa olevani hakemassa. Meinaan se "palvelukin" muuttui ihan toisenlaiseksi kun tuon liisari-kortin vedin esiin, mutta tässä vaiheessa oli itsellä jo >:( ja loppu olikin enää myyjän silkkaa kiusaamista :D

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

skriko

Lainaus käyttäjältä: Evighetsmaskin - 11.12.11 - klo:12:31
Jos joku on ostamassa Toyotaa Tammer-Autosta kannattaa ottaa yhteys Hirsimäkeen, jos haluaa asiantuntevaa palvelua.

Puhut asiaa. Mukava ja asiallinen kaveri. Hoitaa hommansa ja tietää mitä tekee ja puhuu.

Passatti

Kävin Kaivokselan Biliassa ihailemassa uutta Volvo S 80 ainakin 5 kertaa.Kertaakaa ei myyjää näkynyt.Kaikki istuivat ja lukivat vissiin Ilta -Sanomia.Myöskään pukua ei ollut päällä.Olin päättänyt hankkia Volvon joten ajoin Porvooseen tekemään kaupat.Ne tehtiin mutta väriä en ollut vielä valinnut.Taas menin Kaivokselan Biliaan pällistelemään.Löysin oikean värisen auton.Samalla myyjä lehahti paikalle ja kyseli ,että mitä podät väristä.Sanoin ,että pidän ja tän mä otan.Myyjän ilme kirkastui huimasti.Oli jo valmis tekee paperit kun sitten sanoin,että auton väriä tulin katselemaan ja kaupat olin jo tehnyt muuaalla kun täältä ei sanut aikanaan palvelua.Huom.Tällä kerralla oli pikkutakki päällä.Senköhän takia myyjä tuli kaupantekoa hieromaan.
Always lead, never follow

Quality

Itse kävin Kaivokselan Biliassa täsmälleen samoissa asioissa, en tosin samalla konseptilla. Omalle kohdalle sattui kyllä myyjä, joka taatusti olisi halunnut auton minulle myydä, tarjosi sitä koeajolle ja halusi nähdä Audini. Vastasin vältellen, että se ei nyt ole oikein myyntikunnossa, enkä paljastanut, että auto oli jo tilattu.

Mutta Ocean Race -sininen teki kyllä vaikutuksen - olin vakuuttunut, että olin tehnyt täsmälleen oikean värivalinnan ;).
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Markku J

Kyllä tuo palvelu on ala-arvoista pääsääntöisesti, vaikka uskon, että autoliikkeet ja maahantuojat ovat panostaneet koulutukseen paljon viime aikoina. Itse olen saanut aivan erinomaista palvelua vain kahdelta automyyjältä. Toinen on Jari Peltonen Herttoniemen Bemarilla (v 2006 alkaen olen hankkinut häneltä 3 autoa) ja toinen on Tomi Hyvönen Forssan Laatuautossa (2 kpl VW:tä olen ostanut häneltä). Todella hienoa, asiakkaan huomioivaa, nopeaa palvelua olen saanut näiltä herroilta. Audille voisi viimeisen kaupan suhteen antaa liki pohjalukemat arvosteluna - kerrassaan surkeaa palvelua Audi Centeristä - taas. En halua mennä takaisin samalle myyjälle missään nimessä, enkä oikeastaan koko liikkeesen.

tn62634

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 11.12.11 - klo:21:06
Audille voisi viimeisen kaupan suhteen antaa liki pohjalukemat arvosteluna - kerrassaan surkeaa palvelua Audi Centeristä - taas. En halua mennä takaisin samalle myyjälle missään nimessä, enkä oikeastaan koko liikkeesen.

Ostit kuitenkin ja myyjä sai kunnon provikat?

Olin ostamassa Pirkanmaan käyttöautosta Volvo S40 T4:sta vuonna 1999. Automyyjä Timo Lahti lupasi soitella auton tilanteesta (oli hieman käytetty). Odotan yhä tätä soittoa. Kaupat onnistuivat kuitenkin Olarin Biliassa.

Markku J

Kyllä vaan ostin, koska ostotapahtuma meni vielä melkein oppikirjan mukaan. Mutta sen jälkeen ei. Ostotapahtumassakin oli se ilmiö, että minä kun olin farkuissa ja vanhassa Harley-Davidson T-paidassa, niin minulle myyjä käänsi selkänsä, kun sai palveltua hienosti pukeutuneen pariskunnan, joka sovitteli golfbagia Q5:n tavaratilaan.

tn62634

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 11.12.11 - klo:21:16
Kyllä vaan ostin, koska ostotapahtuma meni vielä melkein oppikirjan mukaan. Mutta sen jälkeen ei. Ostotapahtumassakin oli se ilmiö, että minä kun olin farkuissa ja vanhassa Harley-Davidson T-paidassa, niin minulle myyjä käänsi selkänsä, kun sai palveltua hienosti pukeutuneen pariskunnan, joka sovitteli golfbagia Q5:n tavaratilaan.

Melkoista. Kaupankäynnissä ei koskaan pitäisi katsoa asiakkaan pukeutumista. Nappiverkkareissa oleva voi tehdä kaupat ihan yhtä hyvin kuin joku Armanin puvussa kekkuloivakin.

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 11.12.11 - klo:21:11
Olin ostamassa Pirkanmaan käyttöautosta Volvo S40 T4:sta vuonna 1999. Automyyjä Timo Lahti lupasi soitella auton tilanteesta (oli hieman käytetty). Odotan yhä tätä soittoa. Kaupat onnistuivat kuitenkin Olarin Biliassa.

Kyseinen herra on muutenkin sellainen tapaus, jonka nähtyään tekee mieli lähteä ulos ovesta; liittyy erääseen palvelutapahtumaan n. 15 v. sitten.

tn62634

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 11.12.11 - klo:21:22
Kyseinen herra on muutenkin sellainen tapaus, jonka nähtyään tekee mieli lähteä ulos ovesta; liittyy erääseen palvelutapahtumaan n. 15 v. sitten.

Ainakin hiustyylinsä perusteella oli helppo tunnistaa automyyjäksi, ettei sekoittanut asiakkaaseen, jos sattui olemaan lasikopista ulkona.

Markku J

Niin, tuo minun case oli se perinteinen, jota en enää odottanut kokevani. Menin itse asiassa vaan hakemaan A7 -esitettä resuisissa viikonloppuvaatteissa ostopäätöksen tueksi, mutta sitten ajattelinkin tilata auton samantien.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 11.12.11 - klo:21:16
Kyllä vaan ostin, koska ostotapahtuma meni vielä melkein oppikirjan mukaan. Mutta sen jälkeen ei. Ostotapahtumassakin oli se ilmiö, että minä kun olin farkuissa ja vanhassa Harley-Davidson T-paidassa, niin minulle myyjä käänsi selkänsä, kun sai palveltua hienosti pukeutuneen pariskunnan, joka sovitteli golfbagia Q5:n tavaratilaan.

Tuo on kumma juttu, että suuri osa myyjistä katsoo asiakkaan maksukyvyn vaatteista. Jos asiakas tulee esim. töistä suoraan katsomaan autoa itselleen, moottoripyörällä tai lomamatkallaan, ei voi olla ykköset päällä. Sama koskee myös kiinteistövälittäjiä. Viimeksi kun ostin asunnon, mennessäni Celicalla esittelyyn, hyvä ettei punaista mattoa levitetty. Jos menin 24 vuotta vanhalla Jetalla, hyvä että sain edes esitteen. Aikoinani autoja myydessäni huomasin usein että asiakas jolla oli puku päällä ja kultakello ja sormukset kädessä ei usein ollut edes luottokelpoinen ja taas farkkukaverit ostivat kalliita autoja. Jos ihmisellä on hyvä itsetunto ja ei ole pätemisen tarvetta niin ei tarvitse vaatteilla ja kelloilla leveillä. Onhan poikkeuksena taas sitten asiakkaita jotka tahtovat aina pukeutua pukuun.

makkis

LainaaPositiivisena kokemuksena oli sitten Varkaus

Kerroppa liike? Positiivisessa mielessä nimenmaininta lienee ok...?

Sande

Miksipä ei... Varkauden kone myy sekä Skodaa ja Nissania.
Ex Octavia I -00, Ex Octavia 4x4 1,9 TDi -06, Ex Scout 1,8 TSI -10, Nissan Qashqai + 2 2.0Dci 4x4 autom Tekna Premium pack -12

McVAG

#203
Hyvää ja ystävällistä asianosaavaa palvelua jos tahtoo niin kannattaa vierailla Metro-Auto Espoossa ja Kristoffer Oldenburgin juttusilla. Kolme autoa itse hankkinut ja kaverit reilun kymmenen lisää. Kaveri ei katso miten olet pukeutunut vaan juttelee kuin ihminen ihmiselle.

Itsellä jäi BMW uusimmalla kierroksella liikkeeseen Espoon Laakkosen myyjän asenteen vuoksi, jos asenne on "jos kerta olet noin supertyöntekijä niin kannattaa neuvotella uudet ehdot" kun alustavasti kyselin BMW:tä. Tulin vain maininneeksi, että työsuhdeautoa hankkimassa ja firman autopolitiikka sen verran kryptinen etten tiennyt varmaksi summaa, 3-sarja ja X1 varmasti kuitenkin mahtuisi. Ei tarttenut jatkaa keskusteluja senkään jälkeen kun selvisi lopulta, että autopolitiikan läpi olisi mennyt 5-sarja parilla lisävarusteella.

Noh, nyt jäi autorahaa rutkasti käyttämättä (kulut vs tuotot on omissa intresseissä vaikka palkollinen olenkin) ja Subarua tyytyväisenä odottelen. Espoon Biliassa ja VW-centerillä automyyjät asiallisia. Bilian huollosta en osaa sanoa, VW-centerin sitäkin enemmän, aika paljon julkaisukelvotontakin. Olarin Veholla hyvät myyjät Mersulla uusissa autoissa, muut saman liikkeen kaverit voisivat ottaa ottaa oppia. Audi-Center Espoossa ainoastaan nuorin myyjä otti vakavasti (edes palveli) ja oli todella asiallinen, melkein harmitti etten tehnyt kauppoja kun kaveri teki niin hyvää duunia ja oli palvelualtis.

VW-Centerin Helsinki Vaihtoauto puoli on paikka johon en suosu astumaan, Eosin kanssa koin sellaisen asiakaspalvelukokemuksen että. Myyjä sanoo autoa näkemättä "olen myynyt niitä monta ja saat siitä 7000euroa". Todettakoon, että sillä hetkellä Suomessa oli rekisterissä n. 50kpl Eosia. Totesin kaverille, että googlaas kuule ensinnäkin se VW Eos niin tiedät mistä puhut, vähän aikaa tuhersi tietokoneella ja tarjoai sitten 17 000, taas näkemättä autoa. Siinä vaiheessa totesi, että "eiköhän tämä ollut tässä", poistuin ja en palaa enää. Puoli vuotta myöhemmin Eos meni vaihtoon ja hyvitys oli 20 000 - 25000 väliin :)

Tuusulassa on myös pari sellaista pikkuliikettä, että turha odotella asiakkaaksi. L?????????.fi esimerkkinä, kun kysyin eräästä autosta että onkohan entinen vuokra-auto kun kojetaulussa oli tupakointikieltomerkki, vastaus oli "Kuulkaahan pojat, mistä sitä tietää mitä tarroja ihmiset autoihinsa liimailee..." Sano tuo 30v ja n.100kg kaverille joka ajoi pihaa melko uudella Eos:lla katto auki... Totesin vaan, että "minua kutsuu pojaksi vain vanhempani ja hyvästi".

makkis

Sieltä minäkin aikoinaan Räsän hankin, palvelu ja toiminta kaikin puolin jees mutta pikku miinus siitä, että nappasivat miun räsän viikonloppunäyttelyyn aiheen ollessa tuolloin "kuuma" ja autojen ollessa vähissä. Eipä tuossa mitään, ahistaa muiden pierut penkeissä mutta jos olisivat etukäteen luvan kysyneet, ilman muuta sen olisivat saaneet.

Myynnin palvelusta (Mika Pohjola) kuitenkin erittäin hyvät arvosanat, kävi hakemassa koeajoksilön jostain huiten hiijestä. Jälkimarkkinointi (Janne Laitinen ja Seppo Karvonen) pelasi myös erinomaisen hyvin, ei tarvinnut vatuloida sijaisautojen yms. kanssa. Niin, ja autokin toimi kuin bjuikki.

Hyvä autoliike kaikinpuolin ja jos joskus elämäntilanne skodaa taas vaatii (tai sinne passeli vaihdokki putkahtaa käytettyihin) niin en epäile pätkääkään, etteikö Mikan kanssa kauppoihin päästä.

skriko

Lainaus käyttäjältä: McVAG - 11.12.11 - klo:21:51
VW-Centerin Helsinki Vaihtoauto puoli on paikka johon en suosu astumaan, Eosin kanssa koin sellaisen asiakaspalvelukokemuksen että. Myyjä sanoo autoa näkemättä "olen myynyt niitä monta ja saat siitä 7000euroa". Todettakoon, että sillä hetkellä Suomessa oli rekisterissä n. 50kpl Eosia. Totesin kaverille, että googlaas kuule ensinnäkin se VW Eos niin tiedät mistä puhut, vähän aikaa tuhersi tietokoneella ja tarjoai sitten 17 000, taas näkemättä autoa. Siinä vaiheessa totesi, että "eiköhän tämä ollut tässä", poistuin ja en palaa enää. Puoli vuotta myöhemmin Eos meni vaihtoon ja hyvitys oli 20 000 - 25000 väliin :)


Tarjosiko hän sinulle ensin vaihdossa 7000 autosta josta kuitenkin sait myöhemmin yli 20 000.?

McVAG

Lainaus käyttäjältä: skriko - 11.12.11 - klo:21:58
Tarjosiko hän sinulle ensin vaihdossa 7000 autosta josta kuitenkin sait myöhemmin yli 20 000.?

Kyllä ja samalla väitti myyneensä useita samanlaisia, hetkellä jolla Suomessa oli ks. automallia rekisterissä 46 kpl.
Että tuli aika selväksi, että kaverilla ei ollut mitään hajua siitä mistä puhui. Eikä sen vertaa kiinnostusta, että olisi nostanut persuuksensa penkistä ja vilkaissutheti ulkooven viereen pysäköityä vaihdokki tarjokasta.

Karvis

Aikoinaan nuorena jannuna olin katselemassa Laakkosella myynnissä ollutta Escortia kun edellinen katiska meni lunastukseen, auto oli suht siisti kuntoinen ja myyjän mukaan moottoriremppakin oli tehty mutta siitä ei sattumoisin ollut mitään papereita. Melkein loukkaantui kun kysyin niiden perään ja partanaama vain totesi että "kun minä sanon että remppa on tehty, niin silloin se on tehty eikä siihen mitään papereita tarvitse". Erehdyin kuitenkin hieromaan kauppaa autosta ja lopulta pyysinkin sitä koeajolle johon sain tylyn vastauksen, "kunhan paperit on tehty niin saat ajella sillä niin paljon kuin haluat" :o Ja kyse oli muistaakseni n.5-6000mk:n autosta...

Juu en ostanut, enkä asioinut ko. puljussa sen jälkeenkään ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Evighetsmaskin - 11.12.11 - klo:12:31
Sattumoisin postista tuli Laakkosen kutsu uuden Golf Variantin koeajolle. ... Vedin sitten povitaskusta kutsukortin, ja annoin sen, ja pyysin koeajoa. Vastaus oli: "Meillä koeajot suoritetaan auton oston yhteydessä".

;D Meitä on moneen junaan, mutta joskus myyjät tuntuvat missaavan jokaisen niistä.

Monimerkkipalatsien automyyjissä ehkä eniten ärsyttää se, että he valitettavan usein lupaavat "ottaa selvää". Premiumpalatseissa ainakin minun kohdallani on usein käynyt niin, että myyjän kohdatessa kysymyksen mihin vastausta ei löydy omilla resursseilla alle minuutissa, niin sitten "otetaan selvää". Ja otetaan selvää heti. On resursseina sitten kollega tai puhelin, niin heti yritetään ongelma ratkaista.

Tämä toimintamalli kuulostaa minusta selkeältä kaikki-voittaa-tilanteelta. Myyjä saa vastauksen sellaiseen kysymykseen mihin ei ole ennen tiennyt vastausta, joten seuraavan asiakkaan kohdalla vastaus tähänkin kysymykseen tulee kuin apteekin hyllyltä. Minulle tulee ihan positiivinen fiilis, kun myyjä heti yrittää selvittää vastauksen kysymykseen.

Monimerkkipalatsissa tämä menee aivan kätösille, kun kommentin "mä otan tosta selvää" jälkeen tiedän, että selvää ei oteta ja myyjäkin tulee laukomaan saman "en-mä-tiedä-ja-ei-vit**akaan-kiinnosta" vastauksensa kaikille muillekin asiakkaille minun jälkeeni.

JoJio

Ihmettelen kyllä noita automyyjiä, ite en oo myyny yhtäkään autoo, kaikki vaihtanu aina liikkeessä. Mut on se niin vaikeeta myyjien selailla vaikka näitä nettifoorumeita iltasin, käyttää vaikka tunti päivässä edistäkseen ihteesä asiakaspalvelussa. Mikään automyyjä en oo, mut näin pers tuntumalta voisin väittää, et tietäs tietyistä automerkeistä enemmän kun ykskään automyyjä jyväskylän seudulla. Vähän kun osais lukee ja kuunnella asiakasta, niin sais paljon enemmän aikaseks. Miks ihmeessä se pitää antaa aina ekaks se minimi hinta, että asiakas menee takulla seuraavaan liikkeseen ja ostaa sieltä.  ???

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy