Kokemuksia ja keskustelua automyyjistä

Aloittaja Palmikko, 03.09.10 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

jf

Lainaus käyttäjältä: Quality - 17.10.11 - klo:20:28
jf: Ei kai sentään missään VAG/AC-tasoa ole kyetty alittamaan?
Yritys oli hyvää. Kolme viikkoa joskus seisoi 40-sarjalainen Espoon Bilian pihassa, kun takajarrut olivat jämähtäneet eikä osia ollut (huolto-ohjelman mukaan huollettu 1,5 vuotias auto). 70:sen ikkuna putosi, kun vivuston pistehitsit pettivät, ei mennyt takuuseen, kun ikkunaa oli käytetty. Ovesta tuuli läpi uudessa autossa ja huoltomies rupesi meuhkaamaan, että asiakkaan vika, kun autoon oli itse asennettu kaiuttimet oviin ja pitäisi mennä valittamaan "sille tunarille joka nämä on tänne asentanut" (tehdasaudiot). Webastosta (Ardic se oikeasti oli) ei voinut nollata vikakoodeja ilman huoltoa (oli kuulemma liian hankalaa ja vaati autosähkärille ajanvarausta). Kaikkea muutakin hauskaa  ::) sattui. Samanlaista ammattitaidottomuutta se on kaikilla automerkeillä. Pätevät ihmiset ovat erittäin harvinainen poikkeus autoalalla, asennevammaisia ja kusipäitä sitäkin enemmän löytyy...
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

Quality

LainaaPätevät ihmiset ovat erittäin harvinainen poikkeus autoalalla, asennevammaisia ja kusipäitä sitäkin enemmän löytyy...

... etsivä löytää... Onhan sulla vielä aika monta merkkiä / maahantuojaa kokematta?

Ja mitä vielä noihin automyyjiin tulee, niin en ainakaan Mersu-myyjille anna yhtään parempaa arvosanaa kuin VAG-porukallekaan; aika epätasaista on kummassakin leirissä. Laakkosen BMW-touhu ei vakuuttanut, Autokeskuksen kyllä. Volvon myynnistä on toistaiseksi varsin reilu yleiskuva, saa nähdä, milloin ääni kellossa vaihtuu...
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

jf

Volvolla myynti toimii sitä ei tarvitse murehtia.  ;D
Oma ongelmanihan on, että kun merkkien kanssa on asioinut työntakia ja niissä ympyröissä asiat YLEENSÃ,, hoidetaan ammattimaisesti, niin pudotus yksityisasiakkaaksi on vain liian suuri. Mersulla omalla kohdallani palvelu on aina pelannut on sitten ihmetelty omaa tai työkaluosastoa. Ne respan rouvat veholla sitten taas saavat pinnan aina kiristymään...
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

skriko

Aika kumma juttu. Ketkä ovat mielestänne kusipäisin ammattiryhmä. Omasta mielestäni.
1. Asianajaja
2. Kiinteistövälittäjä
3. Automyyjä
1. Saa aina palkkansa, ja hirveän sellaisen, hoiti työnsä hyvin tai huonosti.
2. Myy toisen suurinta omaisuutta useimmiten ilman minkäänlaista koulutusta. Puhuu vaikka mitä paskaa vain saadakseen itselleen  muutaman satasen palkkion. Siitä kunnioitettavampi porukka kun asianajajat koska asunto täytyy myydä ennenkuin tulee palkka.
3. 90% ilman minkäänlaista autoalan koulutusta. Puhuu vaikka mitä paskaa vain saadakseen itselleen muutaman satasen palkkion.
Siitä kunnioitettavampi porukka kuin kiinteistövälittäjä, kaupan lisäksi, että palkkio tulee, myy omaa tai työnantajansa omaisuutta. Ei jonkun eläkeläismuummon omaisuutta.

Mikko

Ehkä vähän aiheen ohi, mutta alkaa mennä usko Volkkarin maahantuojaan ja varsinkin pk-seudun myyntimonopoliin. Porukoiden Volkkareista Passat vaihtui tänään Volvoon ja Golfkin kuulemma lähtee heti kunhan saavat korikorjaamolla sotkunsa taas hoidettua.

Faija osti Passatin viime vuodenvaihteessa käytettynä, noin 30 000 ajettu ja 2008 loppuvuodesta rekisteröity. Kaikkea pientä vikaa ollut kokoajan ja niiden hoidossa saanut tapella myyjän kanssa. Viime keväänä alkoi sitten isommat ongelmat kytkimen kanssa. Siitä eteenpäin on pompoteltu kaikenlaisissa maksullisissa testeissä ja syytetty luulosairaudesta. Ei kuulemma ole mitään vikaa, kumma vaan kun vaihteet jää päälle eikä niitä saa vaihdettua. Toinen mielipide (kytkin uusittava) myös hankittu, mutta VV-auto ei ottanut sitä kuuleviin korviinsa. No tuo lähti tänään kiertoon ja Volvo tuli tilalle kun faija kyllästy tappeluun. Volvo-kauppias tietää totuuden autosta, otti silti vaihdossa. Vaihtoautotakuut yms. vielä päällä, mutta tuostahan ne yrittää luistaa.

Golf on sitten toinen tarina. Tyyppivika eli rullautuneet ovet vaivasi. Olisivat pistäneet asiakkaan laskuun ellen olisi täältä tulostanut keskusteluja ja artikkeleita kampanjoista. Eivät niitä ilman edes suostuneet ottamaan tehtaasees yhteyttä. No lokasuojat ja ovet uusittiin, samalla sisusta meni ruokottomaan kuntoon, katto ja takapuskuri naarmutettiin. Maalivaurioita eivät suostuneet korjaamaan kun ei oltu paskasen auton alta röntgen-katseella noudettaessa niitä huomannut. Työkaluja oli pidetty katolla ja puskuri kolhittu johonkin. Kamalan tappelun jälkeen pesivät ulkoa ja sisältä, mutta naarmut jäi.

No onni onnettomuudessa (?), jakeluauto ruttasi kylkeen kuukausi sitten. Meni puskuria vaihtoon ja auto maalattiin ja oiottiin taas parista kohtaa. Olivat sitten tarjonneet korjauksen jälkeen uudestaan pihalla kolhittua autoa takaisin. Ei kuulemma ole heidän vastuulla jos joku pihalla kolhii, vakuutus ei tietenkään korvaa kun oli huollossa...

Jokaikisestä huollosta näiden kahden viimeisimmän auton kanssa on aina ollut jotain huomautettavaa. Omaa autoa en millään uskaltaisi viedä tuonne, pari takuuasiaa olisi vaan hoidettava.

Ja sitten se mikä liittyy automyyjiin. Faija oli kysellyt, että mitä jos Passat-ongelmat ratkaistaisiin ostamalla uusi tilalle niin vastaus oli ollut jotain tyyliin "ei me nyt tuollaista rikkinäistä paskaa vaihdossa oteta"... Keskustelu oli jäänyt siihen, tänään Golf-taistelun lomassa olivat kovasti yrittäneet kauppaa hieroa kun faija oli maininnut miten lopulta kävi. Myöhäistä oli, Volvo on jo pihassa ja faija ei kuulemma enää VAG-konserniin kajoa. Kuitenkin 13 Volkkaria faijallakin ollut.

eGetin

...olisiko kuitenkin kannattanut ensin kiikuttaa toiseen paikkaan huoltoon? ;D Vai joko kaikki paikat oli kierretty läpi?

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 03.12.11 - klo:00:46
...olisiko kuitenkin kannattanut ensin kiikuttaa toiseen paikkaan huoltoon? ;D Vai joko kaikki paikat oli kierretty läpi?
Ei se paska sillä konvehtiksi muutu. Jos sattuu huono yksilö kohdalle niin VAG-huoltojen asenne kyllä tiedetään. En voi moittia Mikon vanhempia siitä, että ovat kyllästyneet tuohon VAG-huollon toimintaan. Se kun ei keskimäärin ole niin kovin hääviä.

Viimeiset kaksi huoltoa olen vaatinut saada seurata itse paikan päältä, lähinnä juuri vaurioiden takia. Pitkin hampain ovat suostuneet. Olen tullut siihen tulokseen, että noissa työskentelee enimmäkseen mulkkuja jotka eivät kunnioita pätkääkään asiakkaan omaisuutta. Joko se ei kiinnosta tai ovat niin tyhmiä etteivät tajua. Yhtä paha.

Mikko

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 03.12.11 - klo:00:46
...olisiko kuitenkin kannattanut ensin kiikuttaa toiseen paikkaan huoltoon? ;D Vai joko kaikki paikat oli kierretty läpi?

Tapauksessa Passat myyjän virhevastuu pätee kun ovat käytetylle antaneet takuun ja muutenkin. Tapauksessa Golf ovia ei saanut muualla korjata ja kolarikorjauksen määräsi vakuutusyhtiö tehtäväksi tuolla. Jos muualla olisi huollattanut niin kaikki olisi 100 % varmuudella mennyt omaan piikkiin.

Cyclig Stig on valitettavan oikeassa. VV-Autossa tuntuu vaan suorittavan portaan lisäksi asiakasrajapinnassakin olevan vaan täysiä mulkkuja. Vaikka sanottakoon, että itselle osui kyllä ihan hyvä myyjä kohdalle Sciroccoa ostaessa. Keväällä tulee varmaan 30 000 mittariin ja eka  huolto tulee ajankohtaiseksi. Pari pikkujuttua on myös missä pitäisi rasittaa takuuta, mutta uskaltaako tuonne enää viedä? Ei taida vaan olla vaihtoehtoja.

JTjones

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 03.12.11 - klo:10:51
VV-Autossa tuntuu vaan suorittavan portaan lisäksi asiakasrajapinnassakin olevan vaan täysiä mulkkuja.

Mikä VV-auto oli kyseessä?

LainaaVaikka sanottakoon, että itselle osui kyllä ihan hyvä myyjä kohdalle Sciroccoa ostaessa. Keväällä tulee varmaan 30 000 mittariin ja eka  huolto tulee ajankohtaiseksi. Pari pikkujuttua on myös missä pitäisi rasittaa takuuta, mutta uskaltaako tuonne enää viedä? Ei taida vaan olla vaihtoehtoja.

Siis miksi? Onko uutena ostettu? Jos on ja tehdastakuu voimassa niin vie ihmeessä jonnekin muualle huoltoon. Omat kokemukseni VV-auton huollosta ovat pääsäntöisesti niin surkeita, että en enää sinne autoani huoltoon vahingossakaan vie. Onneksi vaihtoehtoja on useita täällä PK-seudulla.

Olen päättänyt ottaa sen linjan, että vien auton huoltoon sellaiseen valtuutettuun huoltoliikkeeseen, joka tekee vain ja ainoastaan huoltoja, koska niillä on leipä kiinni siinä työssä ja toivottavasti ottavat sen työn tosissaan.  ;)

Mikko

Lainaus käyttäjältä: JTjones - 03.12.11 - klo:11:39
Mikä VV-auto oli kyseessä?

Siis miksi? Onko uutena ostettu? Jos on ja tehdastakuu voimassa niin vie ihmeessä jonnekin muualle huoltoon. Omat kokemukseni VV-auton huollosta ovat pääsäntöisesti niin surkeita, että en enää sinne autoani huoltoon vahingossakaan vie. Onneksi vaihtoehtoja on useita täällä PK-seudulla.

Olen päättänyt ottaa sen linjan, että vien auton huoltoon sellaiseen valtuutettuun huoltoliikkeeseen, joka tekee vain ja ainoastaan huoltoja, koska niillä on leipä kiinni siinä työssä ja toivottavasti ottavat sen työn tosissaan.  ;)

Espoo tällä kertaa ja Herttoniemi aikasemmin. No kuulopuheiden (ja näköhavaintojen) varassa olen tässä, mutta kyllä vanhempieni sanaan jonkun verran luotan kuitenkin.

No kun olen kuullut näitä kauhutarinoita siitä, että kun on muualla huollatettu ja sitten jos sattuu TSI tai DSG porsimaan niin itsepähän makselet, kun maahantuoja ei suostu viemään asiaa eteenpäin tehtaalle. Itse olen ollut myös siinä uskossa, että myyjälle reklamoidaan tehdastakuun alaiset jutut enkä voi korjauttaa niitä muualla? Sama mikä yleensä pätee muissakin hyödykkeissä. Olenko täysin väärässä uskossa? Auto on uutena ostettu. :)

JTjones

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 03.12.11 - klo:11:47
No kun olen kuullut näitä kauhutarinoita siitä, että kun on muualla huollatettu ja sitten jos sattuu TSI tai DSG porsimaan niin itsepähän makselet, kun maahantuoja ei suostu viemään asiaa eteenpäin tehtaalle. Itse olen ollut myös siinä uskossa, että myyjälle reklamoidaan tehdastakuun alaiset jutut enkä voi korjauttaa niitä muualla? Sama mikä yleensä pätee muissakin hyödykkeissä. Olenko täysin väärässä uskossa? Auto on uutena ostettu. :)

En ole koskaan myyjälle reklamoinut takuuasioita vaan suoraan huollon kanssa asioinut. Tämä lienee yleinen käytäntö.

EU-direktiivi auton huollosta määrää, että voit huollattaa autosi missä vain takuun raukeamatta, kunhan kyseinen paikka täyttää tehtaan vaatimukset ja esim. Alppilan Autohuolto Helsingissä mainostaa itseään Volkswagenin merkkihuoltona. http://www.alppilanautohuolto.fi/?f=3
Tuolla olen kerran ex-kulkineeni huollattanut, sekä aikanaan käyttänyt taksi-Mersuja siellä huollossa.
Muitakin vaihtoehtoja varmasti löytyy.

ePa

Täällä kun kommentoidaan myyjäosapuolta ja näkemystä tuntuu löytyvän suuntaan ja toiseen, niin nyt olis mahdollisuus asettua pöydän toiselle puolelle.

http://nayta.monster.fi/VV-Auton-automyyj%C3%A4n-trainee-ohjelma-Ty%C3%B6paikka-Uusimaa-Suomi-104004490.aspx


Kuka tarttuu syöttiin?

Golfauto

Perus meininki on se, että autoliike/myyjä on uhri, kun myyvät auton sinulle näin halvalla. Olet lähes lottovoittajan asemassa, kun saat 5% alennuksen ja myyjältä menee voi leivänpäältä. Tappiollahan he niitä autoja ovat myyneet jo kymmeniä vuosia... ;D

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 03.12.11 - klo:11:47
Itse olen ollut myös siinä uskossa, että myyjälle reklamoidaan tehdastakuun alaiset jutut enkä voi korjauttaa niitä muualla?

Takuunalaiset viat reklamoidaan huoltoon ja sen voit tehdä missä huoltopisteessä tahansa, tuot vaikka tänne Rovaniemelle ne viat korjattavaksi jos haluat ;)
Virhevastuusta sitten neuvotellaan myyjäliikkeen kanssa jos olet ostanut auton käytettynä, uutena ostetun kohdalla keskustelua käydään suoraan huollon/maahantuojan kanssa.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Passatti

Olin ostamassa uutta MB:tä Pitäjämäen Vehosta mutta sanoivat kohteliaasti ettei heillä ole sellaista autoa 7 kuukauteen.Kehoittivat käymään Tampereen Vehossa.Hienosti tehty myyjältä.Seuraavana päivänä ajelin Tampereelle ja sovittiin asiat.Auto tulisi 5 kk kuluttua.Kesälomien jälkeen oli sovittu ,että arvioidaan Volvo S80 (vaihdoin pois kun huolto ei toiminut Biliassa Kaivokselassa ja oli kallis sitäpaitsi).Elokuussa ajelin sit Tampereelle ja kävelin myyntipäällikön juttusille.Sanoin ,että arvioidaan Volvoni.Päällikkö oli aika vaivautuneen oloinen ja kyselin ,että mikä mättää.Päällikkö vain kiemurteli.Kyselin,että joko myit mun autoni ( siis uuden MB:n ) sanoi että joo.Siltä istumalta repäisin ostosopimuksen ja kävelin ulos.Menin naapurikauppaan ,joka oli BMW.Myyjä tuli heti paikalle ja kerroin tarinan kuinka mua oli kusetettu oikein kunnolla.Sanoin vielä ,että tollainen päällikkö pitäis tiputtaa varastohommiin.BMW myyjä katseli mua silmät pyöreinä ja sanoi sitten:Se päällikkö on muuten isäni.Vastasin vain ,että lähetä terveisiä minulta ja kävelin ulos.Ostin kyllä Bemarin Herttoniemestä seuraavana päivänä.Tapahtui 2001.
Always lead, never follow

skriko

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 05.12.11 - klo:11:53
Olin ostamassa uutta MB:tä Pitäjämäen Vehosta mutta sanoivat kohteliaasti ettei heillä ole sellaista autoa 7 kuukauteen.Kehoittivat käymään Tampereen Vehossa.Hienosti tehty myyjältä.Seuraavana päivänä ajelin Tampereelle ja sovittiin asiat.Auto tulisi 5 kk kuluttua.Kesälomien jälkeen oli sovittu ,että arvioidaan Volvo S80 (vaihdoin pois kun huolto ei toiminut Biliassa Kaivokselassa ja oli kallis sitäpaitsi).Elokuussa ajelin sit Tampereelle ja kävelin myyntipäällikön juttusille.Sanoin ,että arvioidaan Volvoni.Päällikkö oli aika vaivautuneen oloinen ja kyselin ,että mikä mättää.Päällikkö vain kiemurteli.Kyselin,että joko myit mun autoni ( siis uuden MB:n ) sanoi että joo.Siltä istumalta repäisin ostosopimuksen ja kävelin ulos.Menin naapurikauppaan ,joka oli BMW.Myyjä tuli heti paikalle ja kerroin tarinan kuinka mua oli kusetettu oikein kunnolla.Sanoin vielä ,että tollainen päällikkö pitäis tiputtaa varastohommiin.BMW myyjä katseli mua silmät pyöreinä ja sanoi sitten:Se päällikkö on muuten isäni.Vastasin vain ,että lähetä terveisiä minulta ja kävelin ulos.Ostin kyllä Bemarin Herttoniemestä seuraavana päivänä.Tapahtui 2001.
Molemmat tummia komeita miehiä. Toinen oli (isä) Vehossa jo -50 luvulta ja poika pääsi isänsä siivellä ensin Vehoon ja sitten Metro-autoon automyyjäksi. Poika perusti sittemmin moottoripyöräliikkeen, jossa isä toimi takapiruna. Konkurssiinhan tuo meni ja moni asiakas menetti rahojaan. Liikkeen jatkaja kärsi vielä kauan edellisen töppäyksistä. Nimi alkoi B:llä ja loppui S:ään.(siis isän ja pojan sukunimi).

Kärki

Lainaus käyttäjältä: skriko - 17.10.11 - klo:22:51
Aika kumma juttu. Ketkä ovat mielestänne kusipäisin ammattiryhmä. Omasta mielestäni.
1. Asianajaja

1. Saa aina palkkansa, ja hirveän sellaisen, hoiti työnsä hyvin tai huonosti.

Eipä se nyt kyllä ihan noinkaan mene tuo asia.

Mitä sitten tulee kusipäihin tulee niin jokaisessa ammattiryhmässä on kusipäitä ja niitä jotka eivät ole.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Kärki - 05.12.11 - klo:20:24
Eipä se nyt kyllä ihan noinkaan mene tuo asia.

Mitä sitten tulee kusipäihin tulee niin jokaisessa ammattiryhmässä on kusipäitä ja niitä jotka eivät ole.


Tarkoitin tuolla sitä, että kiinteistövälittäjät vaikka huijaavat ja valehtelevat minkä kerkiävät, heidän on kuitenkin myytävä asunto saadakseen rahaa.
Asianajaja taas lähettää laskun ja saa rahansa, vaikka tekisi työnsä huonosti ja sössisi selvän asian siten että häviät sen.

chr

Ei se huono juristi kauaa sitä palkkaa saa. Ihan sama pätee moneen muuhunkin palvelualaan, maksat siitä oli se mitä tahansa. Seuraavalla kerralla pääset valitsemaan palveluntarjoajan uudelleen.

skriko

Lainaus käyttäjältä: chr - 06.12.11 - klo:21:38
Ei se huono juristi kauaa sitä palkkaa saa. Ihan sama pätee moneen muuhunkin palvelualaan, maksat siitä oli se mitä tahansa. Seuraavalla kerralla pääset valitsemaan palveluntarjoajan uudelleen.

Siinä on vaan se ero, että jos ostat kaupasta hapanta maitoa tai huonot kengät, niin tappio ei ole suuri. Jos huono asianajaja munaa sun juttus, voit hävitä kymmeniä tuhansia. Eikä tavalliselle ihmiselle tule montaa kertaa elämässään tarvetta asianajajalle. Joten palveluntarjoajaa ei ehkä koskaan enää tarvitse. Itselle tullut elämässä tarvetta kyseiselle henkilölle peräti 4 kertaa. Kolme kertaa syytettynä ja kerran minä uhkasin käräjillä, eikä vastapuoli uskonut ennenkuin asianajaja lähetti kirjeen.

firstvw

Mitäs tykkäätte?
http://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/2303807#yritys=lfcars

Suorastaan vituttaa koko LFCars. Viime keväänä kyselin juuri tästä autosta, mahtaako olla vielä rivissä ja koska vois tulla katsomaan. vastaus: ööö - ööö - se passat on myyty. Mutta laita detaileja niin katsotaan mitä löytys (saksasta).

No laitoin. Aika täsmälleen kyseisen ilmon spekseillä. Tarjottiin vain ns häkkikamaa. Hyvin nopeesti kävi ilmi että ilmoitus on vain houkutuslintuna. Lyhyellä matematiikalla olisivat ottaneet 3-4kâ,¬ välistä, ja ilmoituksen varustetaso/hinta olis jääny kauas..

Nyt, 8kk myöhemmin auto on edelleen myynnissä.. Aika pskainen maku jäi

Auto löytyi sitten sitten muita reittejä. Ilman takuuta kylläkin. Nyt, 8kk ja yli 20tkm myöhemmin takuulla ei liene enää merkitystä.

BTW, onko kokemuksia tuosta Finntakuusta, sieltä taitaa tuo LFCarsin takuukin tulla

123jmatti

Vaihdan työsuhdeautoa 2-3 vuoden välein kilometreistä riippuen. Edellinen vaihto kuukausi sitten. Kävin koeajamassa noin kymmentä erillaista autoa, merkkiuskollisuudesta ei ole tietoakaan, eikä vanhaa kotteroa haittaamassa kaupantekoa.

Kymmenestä automyyjästä vain yksi soitti koeajon jälkeen ja kysyi mitä voisi tehdä, että valinta osuisi koeajettuun merkkiin. Sama myyjä ehdotti oma-aloitteisesti koeajoa viikonlopun yli ja hankki vielä juuri vastaavan mallin koeajoon.

Pienellä varustejumpalla ja huollon sijaisautolupauksella kaupat saatiin aikaiseksi varsin nopeasti.

Olen edelleen sitä mieltä, että automyyjä nimike on 90%:lle automyyjistä väärä nimike. Autot tullaan ostamaan ja vastassa on hallin lämmike - joka tosin ei yleensä tiedä auton ominaisuuksista tai varusteista mitään ja ensimmäisestä negatiivisesta kommentista häipyy takavasemmalle.

Hyviäkin myyjiä kyllä löytyy, mutta harvassa.

skriko

Lainaus käyttäjältä: 123jmatti - 10.12.11 - klo:21:41
Vaihdan työsuhdeautoa 2-3 vuoden välein kilometreistä riippuen. Edellinen vaihto kuukausi sitten. Kävin koeajamassa noin kymmentä erillaista autoa, merkkiuskollisuudesta ei ole tietoakaan, eikä vanhaa kotteroa haittaamassa kaupantekoa.

Kymmenestä automyyjästä vain yksi soitti koeajon jälkeen ja kysyi mitä voisi tehdä, että valinta osuisi koeajettuun merkkiin. Sama myyjä ehdotti oma-aloitteisesti koeajoa viikonlopun yli ja hankki vielä juuri vastaavan mallin koeajoon.

Pienellä varustejumpalla ja huollon sijaisautolupauksella kaupat saatiin aikaiseksi varsin nopeasti.

Olen edelleen sitä mieltä, että automyyjä nimike on 90%:lle automyyjistä väärä nimike. Autot tullaan ostamaan ja vastassa on hallin lämmike - joka tosin ei yleensä tiedä auton ominaisuuksista tai varusteista mitään ja ensimmäisestä negatiivisesta kommentista häipyy takavasemmalle.

Hyviäkin myyjiä kyllä löytyy, mutta harvassa.
Samaa mieltä kanssasi. Se vaan aina ihmetyttää, kuka nuo myyjät valitsee ja millä perusteella.

Golfauto

Tulikin mieleen että jokunen vuosi sitten yritin ostaa pikkuputiikista autoa. Ilmeisesti auto oli vain heidän listoillaan ja omistaja ajeli sillä tms... No muutaman kerran soittelin ja pari kertaa sovin koska tulen katsomaan. Onneksi tajusin, että joku räkälä se on ja en ajanut katsomaan ennen soittamista. Kukaan kun ei ilmottanut, että ei se auto taaskaan ollut nähtävissä. Koomista tässä oli se, että olin jo rahat taskussa menossa ostamaan autoa. No nähtävästi osassa autokaupoissa tarvisi tehdä itse se myyntityökin ja naputella ilmeisesti rahatkin kassaan sillävälin kun myyjät tokenee krapulasta ::)

skriko

Lainaus käyttäjältä: Golfauto - 10.12.11 - klo:21:49
Tulikin mieleen että jokunen vuosi sitten yritin ostaa pikkuputiikista autoa. Ilmeisesti auto oli vain heidän listoillaan ja omistaja ajeli sillä tms... No muutaman kerran soittelin ja pari kertaa sovin koska tulen katsomaan. Onneksi tajusin, että joku räkälä se on ja en ajanut katsomaan ennen soittamista. Kukaan kun ei ilmottanut, että ei se auto taaskaan ollut nähtävissä. Koomista tässä oli se, että olin jo rahat taskussa menossa ostamaan autoa. No nähtävästi osassa autokaupoissa tarvisi tehdä itse se myyntityökin ja naputella ilmeisesti rahatkin kassaan sillävälin kun myyjät tokenee krapulasta ::)
Meillä oli Golfauto semmoimem firma että minä ostin, myin, tein pikku huollot, fiksasin, järjestin rahoitukset, vakuutukset, tein luovarit, kauppasopimukset, vaihtelin renkaat, hoisin ilmoitukset, jälkimarkkinoinnin. Ainoa mitä en tehnyt oli kirjanpito. Sitäkin kyllä seurasin haukan katseella. Mutta arvaas oliko jokainen auto todella tuttu siinä vaiheessa kun myi sen.

Golfauto

Lainaus käyttäjältä: skriko - 10.12.11 - klo:21:58
Meillä oli Golfauto semmoimem firma että minä ostin, myin, tein pikku huollot, fiksasin, järjestin rahoitukset, vakuutukset, tein luovarit, kauppasopimukset, vaihtelin renkaat, hoisin ilmoitukset, jälkimarkkinoinnin. Ainoa mitä en tehnyt oli kirjanpito. Sitäkin kyllä seurasin haukan katseella. Mutta arvaas oliko jokainen auto todella tuttu siinä vaiheessa kun myi sen.

Mut traagista tossa on se, että kirjanpitäjä vei kuitenkin 80% voitoista ;D

skriko

Lainaus käyttäjältä: Golfauto - 10.12.11 - klo:22:23
Mut traagista tossa on se, että kirjanpitäjä vei kuitenkin 80% voitoista ;D

Jos niin olisi ollut, olisin välittömästi myynyt yrityksen ja ryhtynyt kirjanpitäjäksi ;D

Passatti

Kyllä se on harva myyjä, joka tuntee tuotteensa automaailmassa.Eivät osaa vastata juuri mihinkään kysymykseen.Huutavat heti kaveria avuksi.Nykyiset autot sisältävät niin paljon uutta elektroniikkaa ettei heidän kovlevynsä ota sitä tietoa vastaan.On BT ,navigointia ,Webastoa,radiota sun muuta.Eivät osaa neuvoa autoa luovuttaessa miten mikäkin toimii.Sanovat vaan ,että kato ohjekirjasta.Tuntuu ettei maahantuojakaan pysty vastaamaan .Kyselin ,että onko uudessa Passat sedanissa hanievää antennina ja sulkeutuuko ikkunat automaattisesti kun sataa, jos autossa on sadetunnistin.Odotan yhä vastausta.Jos olisin omassa työssäni ollut yhtä huono niin yhtään laitteistoa en olisi saanut myytyä.
Always lead, never follow

skriko

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 10.12.11 - klo:22:48
Kyllä se on harva myyjä, joka tuntee tuotteensa automaailmassa.Eivät osaa vastata juuri mihinkään kysymykseen.Huutavat heti kaveria avuksi.Nykyiset autot sisältävät niin paljon uutta elektroniikkaa ettei heidän kovlevynsä ota sitä tietoa vastaan.On BT ,navigointia ,Webastoa,radiota sun muuta.Eivät osaa neuvoa autoa luovuttaessa miten mikäkin toimii.Sanovat vaan ,että kato ohjekirjasta.Tuntuu ettei maahantuojakaan pysty vastaamaan .Kyselin ,että onko uudessa Passat sedanissa hanievää antennina ja sulkeutuuko ikkunat automaattisesti kun sataa, jos autossa on sadetunnistin.Odotan yhä vastausta.Jos olisin omassa työssäni ollut yhtä huono niin yhtään laitteistoa en olisi saanut myytyä.

Näinhän se valitettavasti on. Niitä soitan kohta tai huomenna miehiä on niin paljon, että moni pohjoisen pikajuna olsi niistä täyttynyt. Jos ihminen pääsee aika pitkälle jos osaa sanoa kiitos, päivää, anteeksi ja olen pahoillani, niin automyyjä pääsee aika pitkälle kun tekee sen minkä lupaa.

urkki

Heh, itsestä ei olis kyllä automyyjäksi (ei ainakaan käytettyjen), aivan liian paljon empatiat olis ostajan puolella.

Mutta oikeasti tosiaan autot on niin paljon täynnä ominaisuuksia ja eroja eri mallien ja merkkien välillä, ettei niiden perässä pysy kuin juuri himo harrastaja.

Tuosta ostajan luokittelusta "nippeliosaajaksi" on myyjien koulutuksissa ja materiaaleissa omat käyttäytymisohjeet :)

0.662 MW Audi quattro power, 4:n Quattron loukussa

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy