Kokemuksia ja keskustelua automyyjistä

Aloittaja Palmikko, 03.09.10 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

savolaiskollega

Lainaus käyttäjältä: ma1ja - 22.07.11 - klo:18:13
Kaupantekohetkellä hyvän myyjän arvo on n. tuhat euroa. Eli jos hyvä myyjä on tehnyt tonnia huonomman tarjouksen kuin joku mulkku, maksan sen 1000 euroa pelkästä palvelusta. Asioin myöhemmin mieluummin hyvän tyypin kuin mulkun kanssa.


Kallista mulkkua....kyllä itse tarttuisin parempaan tarjoukseen ja ostaisin silläkin tonnilla vaikka viinaa.... ;)

ma1ja

 Minähän en maksa kenenkään ääliön palkkaa ja kittaa sen jälkeen viinaa.Ei viinalla kuitata itsekunnioitusta!Olkoon tämä todiste siitä, kuinka taitavasanainen myyjähenkilö voikaan "sumuttaa" asiakasta.
Selvennykseksi voisin sanoa, että mulkulta en ostaisi mitään, mutta jos hyvän tyypin tarjous olisi kovin paljon yli tonnin kalliimpi jäisi sen auton kaupat tekemättä, sillä kertaa, vähäksi aikaa ainakin.
Niin se vaan menee.

Kapa

Vedänköhän tämän jo liian simppeliksi, mutta minusta myyjä joutaa kuunnella asiakkaiden lässytykset, vastata kysymyksiin ja tehdä tarjouksen. Jos asiakas on hyvin perillä haluamansa auton tiedoista, niin silloinhan asiakas tietää mihin on ryhtymässä.
Lainaa

Näinhän se pitää mennäkkin!

Miggo

Sen verran on pakko avautua (6 kaljan jälkeen) että Helsingin Automaa liikkeistä en tule enään ikinä hankkimaan kulkuneuvoa a) itselleni tai b) firmalle.

Itse olisin varmaan kaupat tehny yhdestä vaihtoautosta, mutta kun puolituntia olin räveltäny auton kimpussa ja availlu konepeltejä sun muita, kävelin liikkeestä ulos.

Myyjillä oli kiire, tais olla pasianssissa uudet ennätykset tulossa..

Firman muutama vuotta vanha käytettynä ostettu diesel paku on ollut muutaman kerran ylimääräisessä huollossa, mm. ruiskusuuttimien kiinnitystapin katkeaminen = 3500â,¬ lasku ja kiertokangen männän kiinnityksen katkeaminen = kone vaihtoon.

Ehdotettiin sitten että vaihdetaan toiseen, edukkaampaan, pakuun.
ko. liikkeestä 10kk takaperin 20kâ,¬ maksanut paku oli enään 8kâ,¬ arvoinen.

En tiennyt pitäiskö itkeä vai nauraa.. no parin murahtelun jälkeen on ääni muuttunut, toki rivimyyjällä ei henkselit ole tarpeeksi pitkät, joten viikon verran odotellaan hra isohran lomien loppumista. Ei muuten tarvinnut vuokrata vara-autoa..

Skoda Suberb 2.0 TDI DSG6 Ambition 2016

Bisti

Nyt täytyy kyllä kehua Autotalo Lohjan (entinen Lohjan autola) myyjää. Tuli tänään oltua liikkeessä lasten kanssa kun odoteltiin touranin ilmastoinnin korjausta, ja siinä autohallissa palloiltuamme ei mennyt kauaakaan kun myyjä tuli luoksemme. Ilmaisin kuitenkin selkeästi että odottelemme autoa vain huollosta. No, huollosta ilmoitettiin että korjaus kestää vielä about 45 min. ja lapset alkoivat jo hermostua. Kävin sitten samaiselta myyjältä kysymässä koeajoon autoa (uusi Jetta 1.6 TDI) tarkoituksenani heittää lapset kotiin ettei heidän tarvitse odotella liikkeessä. Myyjäkin varmasti tiesi, ettei koeajo tule kauppoihin johtamaan, mutta siltikin antoi auton "koeajettavaksi". Isot plussat siitä  ;D
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...

VW Golf 1.5 eTSI 110kW First Edition -20
VW Caddy Maxi 1.4 TSI 96kW Trendline Business -19
Seat Leon ST FR 1.4 TSI 110kW -16 (ex)
Seat Exeo 2.0 TDI CR 105 kW Style -12 (ex)
VW Polo 1.2 TSI 66 kW Comfortline -14 (ex)
Touran 1.6 75 kW Conceptline -07 (ex)
Jetta 1.6 75 kW Comfortline -06 (ex)
Skoda Fabia Combi 1.4 74 kW (ex)

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Bisti - 22.07.11 - klo:22:36
Myyjäkin varmasti tiesi, ettei koeajo tule kauppoihin johtamaan, mutta siltikin antoi auton "koeajettavaksi".

Mutta hän varmasti myös tiesi, että tämä jää mieleesi ja seuraavassa autonvaihdossa käyt ainakin pyytämässä tarjouksen häneltä ja saatat jopa ostaakin auton sillä kertaa ;)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

skriko

#96
Kävin tänään Laakkosella koeajamasa 2011 90 kw Roccoa. Myyjä kysyi tulinko koeajamaan 1,2 L moottorilla varustettua mallia. Sanottuani ettei sellaista ole, kertoi että 1,4 on vain 118 kw. Siinä sitten vähän aikaa keskusteltuamme tarkisti, että 90 kw on 1,4. Kysyi sitten olenko kiinnostunut 90 kw automaatista vai manuaalista. Kerroin ettei ole automaattina 90 kw. Sen taas tarkistettuaan ( oli muuten virallinen vw myyjä) rupesi kirjoittamaan koeajolappua. Ojentaessani väliaikaisen ajokorttini ihmetteli ja pyöritteli korttia, ja kysyi mikä tämä on. Vastattuana että ajokortti, sanoi ettei ole koskaan nähnyt moista. Sanoin, etta opit sinäkin tänään jotain. Ei uskaltanut kirjoittaa ajolupaa vaan sanoi kuulten,i että kyselee vähän sihteeriltä tästä kortista. Epäili siis törkeästi että tällainen vanhempi ihminen olisi ajanut väärennetyllä kortilla mp:llä Laakkoselle ja yrittänyt autoa koeajoon väärennetyllä kortilla. Kortissa oli kyllä poliisilaitoksen leimakin. Jäisi tolta ukolta auto ostamatta.

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: skriko - 27.07.11 - klo:00:02
Kysyi sitten olenko kiinnostunut 90 kw automaatista vai manuaalista. Kerroin ettei ole manuaalina 90 kw.

Tarkoittanet, että sitä on vain manuaalina. 118 kW:n koneen saa kummalla vain ja 2,0 TSI:n vuorostaan vain DSG:llä. Ei joka tapauksessa tainnut olla volkkari kovin tuttu merkki myyjälle. Liekö ollut tuore työssään? Mitä tuohon ajokorttiin tulee, niin periaatteessahan myyjä toimi ihan oikein. Jos kortin oikeellisuudesta ei ole varma, niin silloin on parempi kysyä kolleegalta. Silloin pitää kuitenkin olla tarkkana miten asian ilmaisee asiakkaalle, koska kyse ei ole vain mahdollisesta luottamuksen puutteesta, vaan myös sääntöjen noudattamisesta. Kohtelias oman tietämättömyytensä myöntäminen ja muodollinen luvan kysyminen asian tarkistamiseen ei ainakaan minun mieltäni pahoittelisi.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

skriko

Itse olisin sanonut, että meillä on tapana ottaa valokopio kortista ja kun minä olisin luullut hänen käyvän ottamassa kopiota, todellisuudessa hän olisi kysynyt kolleegaltaan kortista. Sitten vielä myyjä esitteli uutta black oak brown väriä ja löi käteen maroonin värin.

Quality


Autonvaihtopohdiskelua-topicissa jo kehaisin Volvo-kauppiaita, mutta pitää jatkaa vielä täällä.

Yllättävän erilainen fiilis syntyi Volvo-kaupassa verrattuna Audi-palatsiin. Kaupanhierontaa leimasi maltillisuus, kiireettömyys, luontevuus ja reiluus. Eniten myyjissä ärsyttää yleensä ylimielisyys, liika puheliaisuus ja kireys. Tuo viimeksi mainittu kielii toki paineesta, mutta se viestii myös organisaation toimintatavoista: myyjät asetetaan kohtuuttomien suorituspaineiden eteen, minkä asiakas aistii helposti. Myyntityötä ei väkisin hoideta, siinä ensi kontaktissa syntyvä luottamus on kaikkein tärkein.

Olen täysin vakuuttunut siitä, että päädyin Volvoon myynnin ammattitaidon vuoksi. En sano, että yksityiskohdissa asiantuntemus olisi ollut huippua, mutta se toimintatapa vakuutti. Ei yritetty esittää kaiken tietävää, vaan luontevasti asiakasta kuunnellen edettiin keskustelussa, joustavasti ja sopivasti ohjaillen, ei tyrkyttäen, vaan asiakaslähtöisesti. Myyjä, joka ei osaa kuunnella, ei osaa myydä. Sanoisin, että kuunteleminen on paaaljon puhumista tärkeämpää. Se saa asiakkaan tuntemaan, että hän on tärkeä, että hänet otetaan huomioon ja että häntä oikeasti palvellaan.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Mikko

^ Odotas vaan kun pääset ensimmäiseen huoltokäyntiin asti. Siinä alkaa pisteet ropisemaan, ainakin pääkaupunkiseudun Volvon edustajan kohdalla. Faijan kohdalla kaupan teko oli ainakin kuulemma miellyttävin mitä on kohdalle sattunut, mutta huolto oli yhtä haista p -meininkiä. Tuo huolto kun oli yksinään syynä siihen, että faija ei enää Volvoa hanki... Sori OT:stä ja vielä toisen käden tietona. :-[

jf

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 07.10.11 - klo:08:55
^ Odotas vaan kun pääset ensimmäiseen huoltokäyntiin asti. Siinä alkaa pisteet ropisemaan, ainakin pääkaupunkiseudun Volvon edustajan kohdalla. Faijan kohdalla kaupan teko oli ainakin kuulemma miellyttävin mitä on kohdalle sattunut, mutta huolto oli yhtä haista p -meininkiä.
Sopii vaan, että auto saa huollattaa kaivokselan taksipalvelussa ja homma toimii. Espoon Biliassa asiointi kyllä vaatiin niin paljon rauhoittavia, että ei sinne pysty menemään kuin kerran kymmenessä vuodessa ja taas muistaa miksi ei volvolla ajeta.  >:(
Lohjalla homma toimi jopa yksityispuolella, mutta aikataulut eivät olleet kovin hätäisiä.
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

clacson

Kun asiakas astelee ensimmäistä kertaa autokauppaan, niin sattuma sanelee sen myyjän, jonka kanssa joutuu tekemisiin. Asiakas on aina yksilö, kuten on myyjäkin. Kun osapuolten välille syntyy toista arvostava vuoropuhelu, niin kaupanteko on aina miellyttävää. Jos vuoropuhelua ei synny, niin...

Itsellä Biliasta on kovin kaksijakoiset kokemukset, tosin vuosien takaa. Ensimmäisessä myymälässä Kaivokselassa eivät myyjät viitsineet ahteriaan tuolilta nostaa, joten asiakas äänesti jaloillaan. Toisessa liikkeessä Olarinluomassa tyyli olikin ihan toinen ja siellä tehtiin saman myyjän kanssa kauppaa aina hänen eläkkeelle jäämiseensä asti. Sen jälkeen ei liikkeestä mitään muuta kuulunutkaan, kuin muutama sähköposti.

Vaihdon hetkellä katseltiin muita vaihtoehtoja ja merkki vaihtui sekä liikkeeksi tuli Veho ja Pitäjänmäki, tosin hyviä kokemuksia olimme saaneet jo vierailusta Tampereen liikkeessä. Tässäkin tapauksessa myyjä kuunteli ja esitteli vaihtoehtoja tuputtamatta, ylistämättä, joten päädyttiin käyttökelpoiseeen budjettiraameissa pysyneeseen ratkaisuun ja vaihtoautosta saatiin aivan kohtuullinen korvaus.
Myyjä hoiti myös jälkimarkkinoinnin asiallisesti vuosittain ja nyt vaihtohetken koittaessa saimme tehdä kaupat saman myyjän kanssa samalla myyntifiiliksellä. Myyjä tosin oli joutunut vaihtamaan merkkiä, mutta onneksi mekin olimme vaihtaneet merkkiä (vanhan merkin vaihtoehtona ollut versio oli reilusti yli budjetin). Ja taas kaupat syntyivät asiallisten keskustelujen jälkeen. Tosin jotkut lisävarusteet myyjän mielipiteiden/kokemuksen myötä jäivät ruksaamatta (säästö se on pienikin säästö).
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

poloboy

Kiersin tässä autoliikkeitä melko ahkerasti kesän ja alkusyksyn aikana kun etsin sopivaa seuraajaa entiselle Boralle. Hain Golf Variantia, Jettaa tai Passatia dieselkoneella ja kohtuullisilla kilometreillä.

Porvoon Laakkosella kävin katsomassa -06 2.0 TDI Jettaa, sain hyvää palvelua, mutta hyvitys vanhasta oli liian huono ja Jetta liikaa ajettu, joten kaupat jäi tekemättä. Tämän jälkeen kävin Tikkurilan Kamux-liikkeessä, jossa oli myynnissä vanha liisari -06 2.0 TDI Jetta. Myyjä olisi halunnut tehdä kauppoja heti, eikä oikein ymmärtänyt, kun kerroin että käyn katsomassa paria muutakin Jettaa kun heillä myynnissä ollut auto oli etuosastaan täynnä kiveniskuja.

Nämä kokemukset olivat ihan OK, myyjät hoitivat asiansa hyvin. Yhtenä viikonloppuna päätin käydä vähän useammassa pääkaupunkiseudun liikkeessä, soitin ensin Espoon VV-Autoon, jossa oli parikin (ylihintaista) diesel-Jettaa kaupan. Myyjä nauroi minulle puhelimessa, kun ihmettelin huonoa vaihtoautotarjousta Borasta, joten en viitsinyt edes käydä paikan päällä.

Kävin sitten Espoon Biliassa katsomassa -08 Golf Variant 2.0 TDI:tä, auto oli seissyt puolisen vuotta korkean hinnan ja, kuten totesin paikan päällä,  huonon kunnon takia. Nyt hintaa oli laskettu reilusti, halusivat siitä eroon. Olisin saanut täällä kaupat tehtyä todella pienellä välirahalla, mutta koska myyjä oli todella päällekäyvä ja koko ajan väitti vastaan kun totesin jotain autosta en kyllä todellakaan lähde käymään ko. liikkeeseen enää pitkään aikaan.

Heti Bilian jälkeen kävin Toyotan Espoon liikkeessä, missä sain todella hyvää palvelua. Täällä olisin voinut kaupat tehdäkin, ellei Jetta, josta olin kiinnostunut, olisi haissut niin pahalle sisältä. Myyjä sai aivan täydet pisteet, olin vielä unohtanut vihon ja kynän koeajoautoon, mistä myyjä soitti ja kertoi jälkeenpäin.

Viikkoa tämän jälkeen asioin Keravan Laakkosen kanssa. Kiinnostuin käytetystä Jetasta, joka oli seissyt kauan hallissa. Oli kuitenkin joku Volkkarin takuuauto, joten oletin olevan edes jonkinlaisessa kunnossa. Ystävällinen myyjä kertoi puhelimessa että auto on OK kunnossa, joten päätin käydä katsomassa sitä. Tullessani myyntihalliin toinen myyjä jutteli tuttavan(?) kanssa ja toinen istui kopissaan, eikä tullut ulos. Katsoin rauhassa Jettaa, availin ovia, tutkin huoltokirjaa ja potkin renkaita vartin verran. Oli kuitenkin melko kuluneen näköinen, joten ajattelin, että tästä haluvat kyllä eroon. Välillä kävin katsomassa muita hallissa olevia autoja, jonka jälkeen palasin takaisin Jetan luokse. Puolen tunnin jälkeen toinen myyjistä jutteli edelleenkin vain asiakkaansa kanssa, eikä ollut kiinnostunut minusta, joten lähdin.

Sitten tuli sähköpostiini ilmoitus 2.0 TDI Sportline Jetasta kohtuukilometreillä, mutta auto oli Kotkassa. Oli kuitenkin asiaa sinnepäin, joten päätin käydä katsomassa autoa. Ystävällinen myyjä lähetti heti koeajolle, ja kun kysyin miten kauan saa ajaa vastasi, että 'kun tuot takaisin enne kuin liike menee kiinni klo 14.00, kello oli silloin n. 11.30, joten sain kokeilla rauhassa. Tämä myyjä kertoi heti, ettei autoa saa mukaan heti, koska on viikonloppu, joten kerroin pohtivani asiaa viikonlopun yli. Myyjä suostui vielä maalaamaan kuljettajan oven kynnyksen ja takaluukun tyyppivikaruosteet ja tinkikin vielä ihan hyvin, joten Kotkan Auto-Sunissa tein sitten kaupat.
Vento 2.0 CL -96/-97 LC6P
Jetta VI 2.0 TDI Highline -11 LA7W
VW 1300 -73/-74 L20B
Monark 1968
Specialized Crosstrail Pro 2009

ex.
Jetta 2.0 TDI Sportline -06 LA6R
Bora 1.6 Xline -04 LD1W
Polo 1.3 Variant -94 LB5T
Derby 1.1 CLS - 81 LB5Y

Newman

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 07.10.11 - klo:08:55
^ Odotas vaan kun pääset ensimmäiseen huoltokäyntiin asti. Siinä alkaa pisteet ropisemaan, ainakin pääkaupunkiseudun Volvon edustajan kohdalla. Faijan kohdalla kaupan teko oli ainakin kuulemma miellyttävin mitä on kohdalle sattunut, mutta huolto oli yhtä haista p -meininkiä. Tuo huolto kun oli yksinään syynä siihen, että faija ei enää Volvoa hanki... Sori OT:stä ja vielä toisen käden tietona. :-[

Onneksi Volkswagenin huolto-organisaatio on toista maata. Itse käyn siellä jo ihan huvin vuoksi kun on aina niin mukavaa.

clacson

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 07.10.11 - klo:08:55
^ Odotas vaan kun pääset ensimmäiseen huoltokäyntiin asti. Siinä alkaa pisteet ropisemaan, ainakin pääkaupunkiseudun Volvon edustajan kohdalla. Faijan kohdalla kaupan teko oli ainakin kuulemma miellyttävin mitä on kohdalle sattunut, mutta huolto oli yhtä haista p -meininkiä. Tuo huolto kun oli yksinään syynä siihen, että faija ei enää Volvoa hanki... Sori OT:stä ja vielä toisen käden tietona. :-[
Minulla on menneiltä ajoilta omakohtaista kokemusta Bilian huollon tasosta.
Auto oli nimenomaan katsastustarkastuksessa. Ei muuten läpäissyt, kun valot sojottivat taivaalle ja jarrut toimivat vähän sinnepäin. Vein takaisin Biliaan ja kysyin, jotta kuuluuko valojen suuntausten ja jarrujen tarkastus siihen mistä olin maksanut. Kyllä mukamas kuului, ukko meni hiljaiseksi, kun näki rekisteriotteen merkinnät. Siinä sitten soviteltiin jatkotoimia.
Toisella kerralla auto oli ollut Lentohuollossa, mutta ei oltu sopimuksen mukaan palautettu kentälle. Kun sitten tiedustelin auton sijaintia, niin huollossa ei tiedetty, kun autoa ei ollut löydetty huollon jälkeen mistään. Tässä tapauksessa toivat kyllä sijaisauton ja noutivat sen pois palauttaessaan meidän autoa. Selityksen mukaan auto oli löytynyt parin päivän etsinnän jälkeen paikasta, johon sitä ei yleensä huollon jälkeen jätetä.

Ei Vehonkaan huolto ihan terävimmästä päästä ole. Viime talvena auto oli lomamatkan aikana katsastustarkastuksessa ja katsastuksessa. Sinne auto meni juuri pestynä. Paluupäivän aamuyöstä se löytyi syvältä lentokentän parkkihallista umpijäisin ikkunoin ja parinkymmenen sentin lumikerroksen alta. Siinä meni melkein puoli tuntia, että sai auton liikennekelpoiseen kuntoon. Lieneekö lavetilla kentälle kuljetettu?
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

jalkkis

Kuinkas usein autoliikkeissä käy niin, että sinulle varattu myydään kuitenkin toiselle? Itselle kävi juuri näin männä viikolla. Auto ilmestyi nettiin klo 16 aikoihin. Soitan seuraavana aamuna liikkeeseen heti avautumisen jälkeen ja kyselen muutaman kysymyksen hintaneuvotteluineen. Myyjä varasi auton minulle muutamaksi tunniksi, jotta ehdin paikalle. Pari tuntia myöhemmin myyjä soittaa, että toinen myyjä on myynyt auton edellisenä päivänä autoa katsomassa käyneelle. Vähän tuli mitä v-fiilis, kun käsitin, että muita varauksia autoon ei ollut. Kävikö tässä kuitenkin niin, että joku toinen tuli heiluttamaan rahanippua, joka vaan  kiinnosti liikaa myyjää?

rob-s

Enpä ole "varannut" koskaan autoa puhelimitse joten ei kokemusta mutta outoa toimintaa sinällään että suostuvat varaamaan autoa ja sitten myydäänkin sillä välin. Ongelma johtui varmaan tässä tapauksessa siitä että on useampi myyjä ja eivät käytä CRM ohjelmaa tällaisiin..en tosin tiedä saakko sellaista linkitettyä autoihin suoraan.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Ton-1

#108
Itse asiassa nykyinen kulkineeni on varauksen kautta hankittu auto, eräs ti soitin 15.30 myyjälle auton bongattuani, juteltiin niitä näitä, lopetin puhelun ja fundeerasin, soitin hetken päästä uudestaan ja myyjä lupasi varata auton seuraavaan päivään klo. 11.00 asti, pääsin ajoissa paikalle (taas yksi etu tuolloisesta työttömyydestä  ;)  ) ja niin koeajon jälkeen lyötiin kauppa kiinni, tosin sanoi että jonossa on 1+1 muuta asiakasta joten (tiedä oliko bluffia tai ei mutta) pelivara hintaneuvotteluissa oli tasan nolla, enkä uskaltanut jäädä vaaottelemaan tuota puhetta autosta jonka nyt olin löytänyt n. 18 kk:n etsimisen jälkeen (jokunen tämän jutun muistaakin).

Eli tässä kohtaa myyjä oli 'rehellinen' eli auto pysyi minulle koeajooni asti, ja koeajon tuoksinoissa en saannut nähdä talvirenkaita, sanoin että 'toivottavasti ne ovat korkeammat ja kapeammat kuin tuo pässi alkuperäiskoko 215/55/16' ja autoa viikonpäästä noutaessani autossa oli pussitettuna alk.p. Audin vanteille pyöräytetty uudet 205/60/16 Gislaved:in nastarenkaat ! Eli 100% HIT !

Tulipa sieltä joulukorttikin !

Eli elämäni kait parhaasta autosta jäi ostosetistäkin paras olo. Joskus niinkin.  8)


Ehkäpä juuri alennusprosentin jäädessä nollaan antoi myyjälle hyvän pelivaran uusille talvirenkaille, mutta oli miten oli, sain autoni mielestäni todella asialliseen hintaan ja uusilla talvirenkailla.  :)
Member of a A(udi) & A(prilia) club

savolaiskollega

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 22.07.11 - klo:22:47
Mutta hän varmasti myös tiesi, että tämä jää mieleesi ja seuraavassa autonvaihdossa käyt ainakin pyytämässä tarjouksen häneltä ja saatat jopa ostaakin auton sillä kertaa ;)

Tai sitten hän tiesi, että tulet ensikin kerralla vain pyytämään ilmaista autoa, ja arveli että antaa nyt mennä tämän kerran.....ensi kerralla sitten luu kurkkuun jos ei auton osto kiinnosta.... ;) :D

jalkkis

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 15.10.11 - klo:15:04
Enpä ole "varannut" koskaan autoa puhelimitse joten ei kokemusta mutta outoa toimintaa sinällään että suostuvat varaamaan autoa ja sitten myydäänkin sillä välin. Ongelma johtui varmaan tässä tapauksessa siitä että on useampi myyjä ja eivät käytä CRM ohjelmaa tällaisiin..en tosin tiedä saakko sellaista linkitettyä autoihin suoraan.


Tai jos pessimistisesti ajatellaan, niin myyjä halusi varman kaupan. Enhän ollut sanonut, että ostan sen... mistäs sen tietää. Edellisen kärryn ostin samalla tavalla varaamalla, kun matkaa liikkeeseen oli 160km. Olisi aika turhauttavaa ajaa parisen tuntia suuntaansa turhan takia. Sillä kerralla auto löytyi varattuna vaikka muutkin olivat sitä kyselleet. Kaupat tuli.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: jalkkis - 16.10.11 - klo:10:51

Tai jos pessimistisesti ajatellaan, niin myyjä halusi varman kaupan. Enhän ollut sanonut, että ostan sen... mistäs sen tietää. Edellisen kärryn ostin samalla tavalla varaamalla, kun matkaa liikkeeseen oli 160km. Olisi aika turhauttavaa ajaa parisen tuntia suuntaansa turhan takia. Sillä kerralla auto löytyi varattuna vaikka muutkin olivat sitä kyselleet. Kaupat tuli.

Eikö tuosta tule paineita ostaa sitten kanssa se "varattu" auto?
Itseä ainakin nolottaisi sitten sanoa "ettei tää nyt tunnukaan hyvältä, hej då". Mahtaa olla kauppias tyytyväinen, jos on joutunut käännyttämään jonkun toisen ostajan.

Senpä vuoksi löytyykin ymmärrystä kauppiaille siitä näkökohdasta että se joka latoo rahat ekana tiskiin saa auton. Silloin ei tietenkään pidä luvata varausta.

Pitkän matkan takaa ostaminen on tietty sitten oma ongelmansa, ehkä siinä voisi toimia erittäin tarkka neuvottelu auton vioista ja kaupan sopiminen etänä varausmaksuineen.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

JPN_V70D3OR

Lainaus käyttäjältä: Quality - 07.10.11 - klo:08:39
Autonvaihtopohdiskelua-topicissa jo kehaisin Volvo-kauppiaita, mutta pitää jatkaa vielä täällä.
Itse kävin muutamassa ko. merkin puodissa. Minua ihmetytti, ettei missään kaupattu lisävarusteita, vaikka kysyin myyjältä mitä kannattaisi ottaa. Tai no, Webaston kellon ja 16" talvirenkaat kaikki laittoivat oletuksena, mutta siinäpä se.

Luulisi 'mausteista' saavan helposti lisää katetta viivan alle. Varsinkin kun lisävarusteista ei näköjään anneta alennuksia, tinkivara on vain itse autosta.
Golf VII Multifuel 1.4TSI -14
Volvo V70 D3 OceanRace -12 DriverSupport

Quality

LainaaMinua ihmetytti, ettei missään kaupattu lisävarusteita, vaikka kysyin myyjältä mitä kannattaisi ottaa.

Tein saman havainnon, ja vähän hämmentynyt fiilis syntyi. Ajattelin, että myyjä profiloi minut kategoriaan, johon "turhat" lisukkeet eivät kuulu. Volvon eri varustetasojakin myyjä esitteli hiukan kuin väärän puun takaa, esim. Summumia: "Oliko tarkoitus hankkia nahkaverhoilu?" No ei ollut, joten aluksi olin päätymässä Momentumiin, josta sitten vaiheiden jälkeen tuli tuo allemerkitty Ocean Race täydennettynä Summumin lisäosilla. Nivåmat-alustantasausjärjestelmästä vihje tuli tämän sivuston kautta, ja ajonopeuden mukaan säätyvästä ohjaustehostimesta kun kyselin, myyjä aluksi väitti, ettei sellaista XC60een edes saa. No saihan sen, mutta en ottanut, koska pidän melko tunnokkaasta ohjauksesta eikä nykyisessäkään tuota ole.

Tuntui kyllä siltä, että Volvo-kaupassa lisävarusteet eivät ole samassa roolissa kuin Audilla. Sen minkä olen VWstä tarjouksia pyytänyt, on vähän enemmän Volvo-fiilis. Itse pitää olla selvillä, mitä haluaa. Aika harvoin on tullut vastaan myyjän asiantunteva kommentti: "Tämä varuste kannattaa ehdottomasti ottaa, se lisää oleellisesti auton käyttömukavuutta" (tai vast.).
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

nemos

Lainaus käyttäjältä: Quality - 16.10.11 - klo:19:54
ajonopeuden mukaan säätyvästä ohjaustehostimesta kun kyselin, myyjä aluksi väitti, ettei sellaista XC60een edes saa. No saihan sen, mutta en ottanut, koska pidän melko tunnokkaasta ohjauksesta eikä nykyisessäkään tuota ole.

Eikö se ainakin edeltävässä Volvo-sukupolvessa säätyvän ohjaustehostimen idea ollut tarjota maantiellä vakioversiota parempaa ohjaustuntoa ja vastaavasti parkkeeratessa olla kevyt?
Volvo XC60 T8 Inscription

Quality

Lainaus käyttäjältä: nemos - 16.10.11 - klo:19:59
Eikö se ainakin edeltävässä Volvo-sukupolvessa säätyvän ohjaustehostimen idea ollut tarjota maantiellä vakioversiota parempaa ohjaustuntoa ja vastaavasti parkkeeratessa olla kevyt?

Juu, kyllä. Mutta jos on suht. tyytyväinen tuota ilman olevan ajotuntumaan eikä voi verrata "varusteltuun", jää näyttö antamatta.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Pekka T


^ Qualityllä on niin paljon ruista hihassa ettei tarvitse ohjaustehostinta.  ;)
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Quality

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 16.10.11 - klo:20:03
^ Qualityllä on niin paljon ruista hihassa ettei tarvitse ohjaustehostinta.  ;)

Olisikin ;D. Onhan noita tullut aikanaan pyöriteltyä traktoreitakin tehostamattomalla ohjauksella, mutta liekö tänään markkinoilla ainuttakaan uutta ha-mallia, joista tehostin puuttuu? Tuskin. Joskus ihmettelin, miksi tuo varuste mainittiin Nettiauton varustevalikossa, mutta sieltä minua valistettiin, että tokihan sivustolla vielä yleisesti myydään autoja, joissa sitä ei ole. -- Pikkuisen eri asia sitten nuo "ylitehostajat" vai mikä niille se sopivin nimi lienee. [Makkis on tässä varmaan paras asiantuntija.]
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Jeppe

Meille sattui Volvon liikkeissä myyjät, jotka kertoivat tosi asiallisesti eri varustelutasoista, sekä koeajossa olleeseen OR-varusteisen varusteista mitkä puuttuivat verrattuna summumiin.

Tarjousta tehdessä kyselivät, että mitä laitetaan lisää ja, jos ei esitteestä löydy tarpeeksi niiin otetaan toinen lista mistä löytyy lisää varusteita. Mutta meille oli riittävästi esitteiden varusteissa.

Draiver supportiin kun saisi lisäksi ominaisuuden, joka pistää perseessä roikkuvien autoissa olevat varoitusvalot vilkkumaan ja äänimerkit kilkattamaan. Toiminto saisi kyllä olla samantyylinen, kun adaptiivinen vakkari, eli voisi säätää sen välimatkan missä takanatulijalla alkaisi valoshow.

Pekka T


Minä en sitten mitenkään verrannut Volvoa traktoriin.  :D

Jotta pysyttäisi tämän topicin aiheessa, niin ei ne automyyjät ole oikein minua pystyneet lisävarusteiden osalta auttamaan. On tullut jo etukäteen selvitettyä mitä varusteita haluaa ja ovat myös hinnan perusteella jotenkin järkevästi perusteltavissa.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy