Kytkinremontti.

Aloittaja Quattro A4, 26.05.15 - klo:15:41

« edellinen - seuraava »

Quattro A4

Kytkinpoljinta hiljaa painettaessa kuuluu narinaa.

=> Vianmääritys

=> Narinan aiheuttaa kytkimen irroitusvivun ja painelaakerin välininen kuluma. Tästä myös tiedote. HA 1078â,¬

=> Tekninen tausta: Kytkinpoljinta painettaessa painelaakerin ja irroitusvivun välisessä kosketuskohdassa syntyy hankausta. Tällöin syntyy liukuvaa/luistavaa liikettä, joka aiheuttaa narisevaa ääntä.

=> Suositeltavaa myös varautua uudella kytkinlevyllä ja paineasetelmalla, kun työn osuus on sama. HA 1460â,¬

Eli kyseinen vika 63200km ajetussa vm.2009 Audi A4. Onko kenelläkään muulla tullut vastaava eteen? Kytkinvikoja noissa on ollut, eli huonoja palikoita laitettu ainakin vm.08-10 yksilöissä. Nyt näyttää myös siltä, että koko lystin joutuu maksamaan itse.
1.6 Mitsubishi Carisma (1999)
2.0 Mazda 6 (2003)
2.5 Volvo S40 T5 (2005)
2.0 Audi A4 quattro (2009)
2.0 BMW 320i xDrive (2015)

LogI

Onko 2,0tdi? http://www.darksidedevelopments.co.uk/products/sachs-2-0-tdi-dual-mass-flywheel-and-clutch-kit-for-2-0-tdi-audi-a4-a5-b8-platform.html koko paketti kun on kerran auki. Vaihto jollakin audeihin erikoistuneella pajalla, ei merkkarilla. Olisiko itsellä ollut kaikkineen 1200â,¬.
A4 B8 2,0 tdi quattro
Golf V 1,4 tsi

Quattro A4

Kone tosiaan on 2l TFSI. Melkoisia hintaeroja näyttää olevan osilla. Merkkiliikkeen hinta vauhtipyörälle on hulppeat 1200â,¬. Tuota olenkin miettinyt, että varmaan kannattaisi laittaa koko paketti uusiksi, mutta nuo merkkiliikkeen hinnat ovat poskettomia. Kytkin toimii muuten normaalisti, ainoa on tuo nariseva ääni.

https://www.youtube.com/watch?v=SECAK7KbcPc
1.6 Mitsubishi Carisma (1999)
2.0 Mazda 6 (2003)
2.5 Volvo S40 T5 (2005)
2.0 Audi A4 quattro (2009)
2.0 BMW 320i xDrive (2015)

PetkeQ

Itsellä myös kytkin narisee suht usein, en ole kuitenkaan selvittänyt onko kyseessä sama juurisyy. VM2009, motti CAPA ja vaihteisto muistaakseni KMU. Ajattelin että tuo narina on yksi ominaisuuksista jonka kanssa voi elää niin kauan kun kytkin käy ja kukkuu. Täytyypä selvitellä josko kytkinpolkimen akselin rasvaus tjs auttaisi jotain omaan keissiin. Isommat operaatiot jää kyllä väliin, ovien tiivisteet narisee melkein enemmän kun koriin tulee vääntöä. Musiikkia kovemmalle...

BaariMikko

Omaan nuo palikat vaihdettiin noin 70000km. Osat marmorilla noin 200â,¬ ja nyrkkipaja hoiti homman 500â,¬ ;). Oli päivän homma :)
A4 B8 2.0 TFSI quattro

Quattro A4

Sait osat halvemmalla, kuin minä. Muistaakseni osiin meni n.380â,¬ merkkiliikkeessä siis. Toinen juttu onkin se, että mielestäni tuo ei ollut käyttövirheestä johtuva vika vaan epänormaalia kulumista. Tuosta nyt tapellaan myyjäliikkeen kanssa. Tuota tosiaan voi pitää jonkinasteisena tyyppivikana.
1.6 Mitsubishi Carisma (1999)
2.0 Mazda 6 (2003)
2.5 Volvo S40 T5 (2005)
2.0 Audi A4 quattro (2009)
2.0 BMW 320i xDrive (2015)

BaariMikko

No joo tuo hinta oli hieman alakanttiin, löysin tuon vanhan kuitin

vipu:34,62â,¬
tappi:11,50â,¬
väli.kpl:3,10â,¬
Painelaakeri:171,65â,¬
joku haltefeder:4,10â,¬
sitte oli viä jotaki asetelman pulttia jotka joudutaan avaamaan että saa etuvetarrit pois en muista hintoja

Ilmeisesti vaihteiston pultit olis kans pitänyt uusia mutta niistä ei marmorilla puhuttu mitää :-\ 

Osien heikko laatu on syy tähän narinaan, liikaa muovia, pinta oli kulunu. toki äänet sais pois jos sais rasvattua jotenki tuota mekanismia ;D
A4 B8 2.0 TFSI quattro

Quattro A4

Mielessä tietysti itsellä kävi, että mitä jos tuolle ei mitään olisi tehnyt. Olisiko siitä mitään ongelmia tullut sitten myöhemmin. Aika tyyris narinan poisto tuli :)
1.6 Mitsubishi Carisma (1999)
2.0 Mazda 6 (2003)
2.5 Volvo S40 T5 (2005)
2.0 Audi A4 quattro (2009)
2.0 BMW 320i xDrive (2015)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy