Seat Ibiza MK5 chat

Aloittaja Mikkeller, 29.04.17 - klo:14:52

« edellinen - seuraava »

Berz

Terve!

Täällä lähti viime maanantaina tilaukseen Seat Ibiza fr 1.0 dsg Pirineos Grey värillä,

+ Mukautuva vakkari
+ Beats Audio
+ Automaatti- ilmastointi
+ Elektroniikkapaketti
+ Full Link
+ Kessy

Arvioitu toimitusaika rapiat 8 kk. 

Lohkolämppärin ja vanteet renkailla jätin ottamatta vielä toistaiseksi. Myyjän mukaan talveksi olisi jostain syystä saanut vain joko 15" tai 18" vanteet renkailla, joten katsastan niitä muualta. Saa vinkata hyviä kauppoja jos on tietoa. Webasto menee myös harkintaan, Uudenmaan Autovarustelussa ihan kohtuuhintainen. Keinonahkaa ei ollut enää saatavilla kojelautaan, eikä myöskään alcantara- verhoilua edes lisähintaan.

sambolo

Lainaus käyttäjältä: fr0zen - 06.07.18 - klo:02:07
,,rsyttää tosi paljon tossa mediasoittimessa kun se ei muista mitä biisiä on viimeks soittanu vaan alottaa aina alusta yleensä. Joskus se muistaa ja yleensä ei. Soitan musaa pelkästään usb-muistitikulta, en kuuntele radiota koskaan. Ja samoten mix näppäimen tila yleensä katoaa kun käynnistää auton uudelleen. Jotenka harvoin pääsee muistikortin biisilistassa kovin pitkälle. Vaikka käyttää mix nappia niin silti se tuntuu valikoivan samoja biisejä tosi useesti... Leonissa tämä toimi..

Suosittelen bt kautta spotifyä, muistaa ainakin kappaleen ja muutenkin kätevä ja nykyaikaa vaikka ei sielä ihan kaikkia biisejä ole. Itse  en ole kuitenkaan muita musiikin lähteitä käyttäny enää vuosiin.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

fr0zen

#182
Ei oikeen nuo BT jutut kiinnosta. Saan kaiken musan muuta kautta kuin spootify vaikka sekin acco on. Usb kaiken helpoin mulle kun on omat biisilistat sitä kautta, ei niitä kuitenkaan löydy spotifystäkään  suurinta osaa mitä kuuntelen :)

Tervetuloa kerhoon Berz. Alkup. 18" vanteelle löytyy ainoastaan 215 leveetä kitkarengasta jos vakiokooissa haluat pysyä. Itse olen menossa sittenkin 17" kokoon ja 215/45/17 nastoihin päin.

Näyttää kovasti siltä että mun 18" alkup vanteet meni kaupan. Pääsen tilaileen niitä uusia 17" vanteita talvinakeille......

Nyt: Seat Ibiza FR 1.5 TSI EVO 150hv 2018
Ex: Seat Leon FR 1.4 TSI 140hv 2014
Ex: Seat Ibiza FR 1.8T 150hv 2006

sambolo

Samalla on luuri kytkettynä handsfreehen ja saa sinne spotifyynki omat listat, tekee myös suositeltuja listoja mistä itse löytänyt hyvää uuttakin musiikkia  :)
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

batman14

Lainaus käyttäjältä: ErMejo - 06.07.18 - klo:19:16
Tervehdys kaikille! Tänne odotellaan seuraavanlaista 1.5 TSItä.

Mystery blue
Full-link
Elektroniikkapaketti
Automaatti-ilmastointi
Beats-audio

Siinä tais kaikki olla. Mulle tulee sillä 6.5 tuuman näytöllä kun ei myyjä enempää rabattia halunnu antaa navista. Kiirastorstaina tilasin ja heinäkuun alkuun luvattiin.

Nyt on auto ilmestyny liikkeen pihaan, mutta ei oo vielä kuulunu mitää mahd. luovutuspäivästä. Tietenki tässä on sen verran kovin odotellu et ei meinaa malttaa myyjän yhteydenottoa, kuitenki ensimmäinen uusi auto!

Onnittelut!

Näkisin mielelläni kuvia tuosta 6.5'' näytöstä. Itse muutin tilausta ja lisäsin kalliin navin että saisin 8''näytön, mutta sen voisi vielä muuttaa jos tuo 6.5'' on hyvä. Netistä siitä ei löydy oikein mitään tietoa.

Saman värinkin otit kuin minä, ja varusteet aika lähellä toisiaan.  8)

ErMejo

Lainaus käyttäjältä: batman14 - 09.07.18 - klo:08:28
Onnittelut!

Näkisin mielelläni kuvia tuosta 6.5'' näytöstä. Itse muutin tilausta ja lisäsin kalliin navin että saisin 8''näytön, mutta sen voisi vielä muuttaa jos tuo 6.5'' on hyvä. Netistä siitä ei löydy oikein mitään tietoa.

Saman värinkin otit kuin minä, ja varusteet aika lähellä toisiaan.  8)

Kiitoksia!

Sulla on nähtävästi myös oikein hyvä maku 8)
Keskiviikkona on luovutus, istuu kyllä toi Mystery Blue omaan silmään! Varsinkin auringonvalossa 8)

Mä sain joskus kuvan siitä näytöstä, kaivan sen tähän ja tietenki viskaan siitä oikean maailman kuvan keskiviikkona.



fr0zen

Kyllä tuo 8" on sen verran hienomman olonen että se 6,5" antaa heti semmosen karvalakki lookin siihen. Kevät talvella koejamassani evossa tampereen laakkosella oli tuo 6,5 tuumanen ja voin sanoo et ei kyllä ittelle olis enää kelvannu.

Mut on se tonni kyllä ryöstöö siitä 8"...
Nyt: Seat Ibiza FR 1.5 TSI EVO 150hv 2018
Ex: Seat Leon FR 1.4 TSI 140hv 2014
Ex: Seat Ibiza FR 1.8T 150hv 2006

batman14

Kiitos molemmille kuvista!

Noh tämä vahvisti omaa mielipidettä että pakko pitää se 8''. En halua sitä tunnetta joka kerta kun istahdan autoon että näyttö häiritsee. Tonni on kuitenkin ~25k, autossa pieni summa kokonaisuuteen peilaten... Tuleekohan minulle hainevä katolle kun tuon 8'' näytön mukana tulee navi? Ainakin saisi jotain pientä plussaa... Navia itsessään ei tarvitse kun otin Carplayn lisävarustelistalta. Pitää yrittää puristaa digimittaristo hyvään hintaan mukaan kun lisäsin jo navin jälkikäteen tilaukseen  ;D

Millaisia kulutulukemia autonne muuten näyttävät? Ulkomaalaisilla foorumeilla olen lukenut että ihmiset ovat pettyneitä 1.0TSI kulutukseen. Itse veikkaisin että 1.5TSI menee suht samaan rauhallisessa ajossa koska moottoria ei tarvitse rasittaa samalla tavalla.

Pihistelijä

Lainaus käyttäjältä: batman14 - 09.07.18 - klo:17:52
Millaisia kulutulukemia autonne muuten näyttävät? Ulkomaalaisilla foorumeilla olen lukenut että ihmiset ovat pettyneitä 1.0TSI kulutukseen.

Minulla ei ole Ibizaa, mutta Leon farmari 85 kW:n 1.0 TSI moottorilla. Itse on ole ollenkaan pettynyt 1.0 TSI:n kulutukseen, vaan päinvastoin yllättynyt kuinka pihi se on. Yhdistetty (NEDC) EU-kulutus on 4,4 ja maantie 3,8 l/100 km. Molempiin on helppo päästä. Sitävastoin ihmettelen, miksi Ibizan yhdistety EU-kulutus on 4,7 litraa, kun suuremman ja painavamman Leon ST:n kulutus vain 4,4 litraa. Luulisi, että Ibiza veisi vähemmän.

Lainaus käyttäjältä: batman14 - 09.07.18 - klo:17:52
Itse veikkaisin että 1.5TSI menee suht samaan rauhallisessa ajossa koska moottoria ei tarvitse rasittaa samalla tavalla.

Samaa veikkaan myös.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

fr0zen

Kyllä menovesi maistuu Evolle. Mut ajotavasta kiinni  :D. Kaupunkiajossa itsellä siellä 7.7l kieppeillä pyörii. Kyllä se puoli litraa enemmän vie kun 1.4 Leonissa.

Itsellä ei oo navia että mulla oli katolla 20cm pötköantenni, vaihdoin sen tommoseen motonetin 13cm mustaan alumiiniantenniin. Joutu vähän koneistaan antennin pohjaa että sopi siististi kantaan.
Nyt: Seat Ibiza FR 1.5 TSI EVO 150hv 2018
Ex: Seat Leon FR 1.4 TSI 140hv 2014
Ex: Seat Ibiza FR 1.8T 150hv 2006

null

Onko kenelläkään tietoa/kokemuksia madallusjousista ibizaan? Huonosti näyttäis löytyvän nopealla vilkaisulla. Kiinnostais myös millä spekseillä kannattais lähteä etsimään vanteita? Meneekö esim. 18x8 et 40 liian isoksi jo?

fr0zen

#192
Jaa oli se pitkäaikainen kulutus laskenu.. nyt näytti 7L/100km:lle ja suurin osa kaupunkiajoa.

H&R:ltä löytyy jouset -35mm ja -50mm mallit, KW:ltä löytyy coilover sarjat Variante 1 ja 2.

Vanteista sen verran että ET pitää olla minimissään ET45, mielummin ET48 ja 8" levee on aikalailla maksimi jos haluaa vähänkään madaltaa enemmän kuin -30mm. Itsellä ET48:llä ja 7,5" levee vanne ja en laittaisi et45 vannetta 8" leveenä ainakaan näin paljon kuin itsellä on madallettuna.

Itse käytellyt tätä sivua vanteiden ja renkaiden mittojen miettimiseen, näkee kaikki miten vanteen paikka ja renkaan profiili muuttuu suhteessa alkuperäseen:
https://www.willtheyfit.com/

Täältä näet alkuperäisten vanteiden speksit, niin näet mitenkä muuttuu kun isket alkup. arvot willtheyfit sivulle ja sit rengas/vanne speksit mitä itse kattelet:
https://www.wheel-size.com/size/seat/ibiza/2018/

Niin.. edessä taisi olla 17" alkup vanteen kanssa 15mm vanteen etureunasta pyörän kaareen ja takana sama niin 20mm... sitä kun miettii mikä ET ja vanteen leveys ja renkaan profiili niin, ei hirveesti oo vaihtoehtoja. Onnea matkaan :), mä päädyin Subarun vanteisiin ja ne on hyvät. Talvinakeille tilaan kans Subarun vanteet, niissä on ET48 ;) Mikä on ehkä paras mun mielestä.

HUOM! Kannattaa huomata että tähän uuteen Ibizaan tarjotaan monessa paikkaa vanhan ibizan vanteita jotka ovat ET35:a... on vähän eri pojalevy tässä uudessa että tarkkana siellä vanneostoksilla! Kannattaa kattoo tuolta sivulta ne alkup vanteiden speksit ettei vaan hanki väärillä ET:llä.
Nyt: Seat Ibiza FR 1.5 TSI EVO 150hv 2018
Ex: Seat Leon FR 1.4 TSI 140hv 2014
Ex: Seat Ibiza FR 1.8T 150hv 2006

ErMejo

Lainaus käyttäjältä: fr0zen - 09.07.18 - klo:17:11
Kyllä tuo 8" on sen verran hienomman olonen että se 6,5" antaa heti semmosen karvalakki lookin siihen. Kevät talvella koejamassani evossa tampereen laakkosella oli tuo 6,5 tuumanen ja voin sanoo et ei kyllä ittelle olis enää kelvannu.

Mut on se tonni kyllä ryöstöö siitä 8"...

Siinä mitä koeajoit oli 5" näyttö, koska tuo tuli fr:ään vakioks valmistusviikosta 18 eteenpäin. Ite en sitä navia ottanu juuri sen full-linkin takia, kun navin saa sitä kautta pyörii.

Mut kyl itekki oisin ottanu navilla, jos oisin saanu sen 500 lisää alennusta..

ErMejo

Kulutuksista sen verran et mä oon erittäin tyytyväinen jos lipittää mun ajoissa ton n 7litraa. Nykyinen Cooper S hörppii kuitenki sen vajaan 9 litraa ja vielä 98 oktaanista. Eli silkkaa säästöä ;D

Tosi vähän on täällä kaakon kulmilla näkyny paremmin varusteltuja Ibizoja, yks musta FR ja kaks "mielenkiintoisen" väristä Excellenceä. Perusmalleja nyt onkin tusinan verran niin kuin olettaa saattaa.

mfroberg

#195
Lainaus käyttäjältä: batman14 - 09.07.18 - klo:17:52

Noh tämä vahvisti omaa mielipidettä että pakko pitää se 8''. En halua sitä tunnetta joka kerta kun istahdan autoon että näyttö häiritsee. Tonni on kuitenkin ~25k, autossa pieni summa kokonaisuuteen peilaten... Tuleekohan minulle hainevä katolle kun tuon 8'' näytön mukana tulee navi? Ainakin saisi jotain pientä plussaa... Navia itsessään ei tarvitse kun otin Carplayn lisävarustelistalta. Pitää yrittää puristaa digimittaristo hyvään hintaan mukaan kun lisäsin jo navin jälkikäteen tilaukseen

Millaisia kulutulukemia autonne muuten näyttävät? Ulkomaalaisilla foorumeilla olen lukenut että ihmiset ovat pettyneitä 1.0TSI kulutukseen. Itse veikkaisin että 1.5TSI menee suht samaan rauhallisessa ajossa koska moottoria ei tarvitse rasittaa samalla tavalla.

En tiedä Ibizasta mutta mulla on Leon ST:ssä tehdasnavi eikä minkäänlaista näkyvää antennia missään, ei edes takasivuikkunaan ympättynä, ja hyvin toimii radio ja navi. Sillä tontulla sai navin, isomman ruudun ja lisää kaiuttimia ja minusta hinta oli ihan ok. Itse en kyllä suostuisi käyttämään puhelimia ja piuhoja autossa mihinkään ajon aikana tapahtuvaan toimintaan, kaikkein vähiten navigointiin kun tehdas on sen jo minulle ratkaissut.

Meidän autoista Leon ST 1.0 TSI vie puoli litraa vähemmän kuin Golf Variant 1.5 TSI DSG BlueMotion samassa ajossa. Leonin kulutus 5.0 l/100km ja Golfin joka on hieman painavampi sen puoli litraa enemmän. Kumpaakaan konetta ei tarvitse rasittaa arkiajossa oikeastaan millään tavalla, niin laakeat ovat vääntökäyrät.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Jumi

Romuauton paperit vein Juhannusviikolla, myyjä ei ollut saanut vielä tuotantoviikkoa meidän autolle.
Tilattu siis juuri ennen pääsiäistä ja alkuperäinen toimitusaika arvio oli Heinäkuun loppuun.

Kesäkuun lopussa tulleeseen lisävarustehinnastoon on ilmestynyt Ancantaran tilalle:
Velourverhoilu (osittain keinonahkaverhoilu) PL7 511,
(Tilattava lisäksi Navi System RN1)
Minkälainen tuo olisi ollut?

Ibiza 1.0 FR Dsg
Touran 1.9 DSG7

null

Lainaus käyttäjältä: fr0zen - 10.07.18 - klo:00:37
Jaa oli se pitkäaikainen kulutus laskenu.. nyt näytti 7L/100km:lle ja suurin osa kaupunkiajoa.

H&R:ltä löytyy jouset -35mm ja -50mm mallit, KW:ltä löytyy coilover sarjat Variante 1 ja 2.

Vanteista sen verran että ET pitää olla minimissään ET45, mielummin ET48 ja 8" levee on aikalailla maksimi jos haluaa vähänkään madaltaa enemmän kuin -30mm. Itsellä ET48:llä ja 7,5" levee vanne ja en laittaisi et45 vannetta 8" leveenä ainakaan näin paljon kuin itsellä on madallettuna.

Itse käytellyt tätä sivua vanteiden ja renkaiden mittojen miettimiseen, näkee kaikki miten vanteen paikka ja renkaan profiili muuttuu suhteessa alkuperäseen:
https://www.willtheyfit.com/

Täältä näet alkuperäisten vanteiden speksit, niin näet mitenkä muuttuu kun isket alkup. arvot willtheyfit sivulle ja sit rengas/vanne speksit mitä itse kattelet:
https://www.wheel-size.com/size/seat/ibiza/2018/

Niin.. edessä taisi olla 17" alkup vanteen kanssa 15mm vanteen etureunasta pyörän kaareen ja takana sama niin 20mm... sitä kun miettii mikä ET ja vanteen leveys ja renkaan profiili niin, ei hirveesti oo vaihtoehtoja. Onnea matkaan :), mä päädyin Subarun vanteisiin ja ne on hyvät. Talvinakeille tilaan kans Subarun vanteet, niissä on ET48 ;) Mikä on ehkä paras mun mielestä.

HUOM! Kannattaa huomata että tähän uuteen Ibizaan tarjotaan monessa paikkaa vanhan ibizan vanteita jotka ovat ET35:a... on vähän eri pojalevy tässä uudessa että tarkkana siellä vanneostoksilla! Kannattaa kattoo tuolta sivulta ne alkup vanteiden speksit ettei vaan hanki väärillä ET:llä.

Kiitti sulle! on kyl hyvän näkönen setti sulla. Nihkeesti näihin vanteita kyllä löytyy kun toi ET täytyy olla noin suuri, eikä vanteella saa juurikaan leveyttä olla. Olis edes 5x112 jako niin helpottais.

fr0zen

Eipä mitiä. Tarkkana saa olla, itse niiden kanssa pitkään pähkäilin. Kun juuri mikään ei sovi tuon ET luvun ja pulttijaon takia.
Nyt: Seat Ibiza FR 1.5 TSI EVO 150hv 2018
Ex: Seat Leon FR 1.4 TSI 140hv 2014
Ex: Seat Ibiza FR 1.8T 150hv 2006

Kinkkujuusto

Lainaus käyttäjältä: fr0zen - 10.07.18 - klo:13:45
Eipä mitiä. Tarkkana saa olla, itse niiden kanssa pitkään pähkäilin. Kun juuri mikään ei sovi tuon ET luvun ja pulttijaon takia.
Mites spacerit? Jos ostaa vaikka ET35 vanteet ja väliin vaikka 8mm spacerit?
Vai meneekö vaan huonommaksi?  :o
Seat Ateca FR 1.5TSI DSG -23

null

Lainaus käyttäjältä: Kinkkujuusto - 10.07.18 - klo:16:40
Mites spacerit? Jos ostaa vaikka ET35 vanteet ja väliin vaikka 8mm spacerit?
Vai meneekö vaan huonommaksi?  :o

Huonommaksihan se vaan menee jos sinne vielä spacerin laittaa. Spaceri tuo vannetta vain vielä enemmän ulos.

Kinkkujuusto

Lainaus käyttäjältä: null - 10.07.18 - klo:16:52
Huonommaksihan se vaan menee jos sinne vielä spacerin laittaa. Spaceri tuo vannetta vain vielä enemmän ulos.
Aa, niin se olikin, mitä pienempi ET sitä enemmän vanne on ulkona. Noh eikös nuo tehtaan jäljiltä ole aina muutenkin aika sisällä kaaressa, jos vakio ET on tyyliin 51 niin ET35 vanteella se olisi noin 16mm ulompana?
Seat Ateca FR 1.5TSI DSG -23

batman14

Mukavaa että tämä topicci on aktiivinen. Ei ainakaan helpota omaa odottelua  ;)

Itse pohdin aluksi tehtaan 18'' vanteita, mutta jätin ne pois koska 17'' on ihan kohtuullisen näköiset, ja ajattelin että ehkä auto on piirun verran mukavampi niillä. Varmaan rengas joka tulee tehtaalta vaikuttaa eniten. Millä renkailla teidän autot on tulleet?

Talvivanteiksi otin myyjäliikkeen 15'' vanteet nastoilla. Onhan ne aika rumat, eikä ehkä sovi ''FR-lookiin'', mutta muita ei ollut tarjolla. Xcellencen 17'' vanteet olisivat olleet hienot kesävanteet, mutta myyjän mukaan maksaisivat noin 2000,, eli aikamoinen showstopper...

ErMejo

Lainaus käyttäjältä: batman14 - 10.07.18 - klo:17:46
Millä renkailla teidän autot on tulleet?

Talvivanteiksi otin myyjäliikkeen 15'' vanteet nastoilla. Onhan ne aika rumat, eikä ehkä sovi ''FR-lookiin'', mutta muita ei ollut tarjolla. Xcellencen 17'' vanteet olisivat olleet hienot kesävanteet, mutta myyjän mukaan maksaisivat noin 2000,, eli aikamoinen showstopper...

Mulla näytti olevan Nexenit alla. Saa nähdä millaset renkaat on, sillä kenelläkää tutulla ei oo kokemusta.
Mulle myyjä sano et älä osta meiltä, ku meidän vanteet on rumia vaan hanki jostai liikkeestä hienommat vanteet talveksi. Mä oisin ottanu 18 tuumaset, jos ois hienompaa ollu tarjolla. (Omaan silmään siis hienompaa)

Asian vierestä: uuteen fiestaan ois 15 tuuman alkuperäset vanteet ja nokian nastat maksanu 1690 euroa! nauroin itteni melkee pihalle.

batman14

Lainaus käyttäjältä: ErMejo - 10.07.18 - klo:18:50
Mulla näytti olevan Nexenit alla. Saa nähdä millaset renkaat on, sillä kenelläkää tutulla ei oo kokemusta.
Mulle myyjä sano et älä osta meiltä, ku meidän vanteet on rumia vaan hanki jostai liikkeestä hienommat vanteet talveksi. Mä oisin ottanu 18 tuumaset, jos ois hienompaa ollu tarjolla. (Omaan silmään siis hienompaa)

Asian vierestä: uuteen fiestaan ois 15 tuuman alkuperäset vanteet ja nokian nastat maksanu 1690 euroa! nauroin itteni melkee pihalle.

Ehh... Mulla maksoit 15'' contin nastat vanteineen 1000,. Nopealla googletuksella niin vanteet renkaineen maksaa about tuon verran. Vai vedätettiinkö minua?  :D

Vekkula

Mä ostin Hakkapeliitta 9:t 15” aluvanteille asennettuna ja kotiin toimitettuna 734, ja oli ihan normaali nettikauppahinta ilman alennuksia.
”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

fr0zen

Kyllä vähän kalliilta tuntuu 15" vanne+nastasetti jos 1000, maksanu.

Itselle tulossa n. 1050, 17" alut+hyvät nastat kun saan ne vaan tässä hankittua.

Joo kysyin mitä Seatilta maksaa toinen vanne+rengassetti aikanaan niin olisko ollu siellä 1700, kieppeillä.. se oli joko 17" tai 18" setti.. en ostanu.
Nyt: Seat Ibiza FR 1.5 TSI EVO 150hv 2018
Ex: Seat Leon FR 1.4 TSI 140hv 2014
Ex: Seat Ibiza FR 1.8T 150hv 2006

ErMejo

Liikkeen asentamilla varusteilla ja huolloilla ne sen oikean tuloksensa tekee. Et toi 1000 euroa setistä on paljon, mut ei kyl pahimmasta päästä. Mulle ne tarjos bridgestoneil 790 sarja ja lämmitin+sisätilanpistoke+sisätilanlämmitin ois ollu 890 asennettuna. Siinäki puolet ilmaa.

Tänään kuulin et paikallises vag-liikkees on korjaamotunti nykyää 140e! Noilla hinnoil nousee nopsaa varusteluidenki hinnat.

fr0zen

#208
Lainaus käyttäjältä: Kinkkujuusto - 10.07.18 - klo:17:00
Aa, niin se olikin, mitä pienempi ET sitä enemmän vanne on ulkona. Noh eikös nuo tehtaan jäljiltä ole aina muutenkin aika sisällä kaaressa, jos vakio ET on tyyliin 51 niin ET35 vanteella se olisi noin 16mm ulompana?

No vanteet leveys vaikuttaa myös siihen ja tietty minkä levynen rengas tulee. Jos ei madalla alkup. alustasta yhtään niin sit kai ei oo niin väliks mitkä siellä pyörii.

Suosittelen meneen ihmetteleen niitä vanteiden ja renkaiden speksejä sinne www.willtheyfit.com sivulle. Siellä se kertoo sitten hyvin niitä etäisyyksiä alkup. kokoon nähden ja kuvaakin näyttää eroavaisuuksista.

Mutta niin kuin aina näissä Seateissa ainakin, on siellä etupyörän kaaren sisäpuolella melkein ylhäällä se etusisälokasuojan kiinnitysruuvia varten semmonen klunssi siinä sisälokasuojassa että jos sulla on vähän liikaa se vanne+rengas ulkona + joku kivasti madallettu alusta niin se rengas raappii siihen kiinnitysruuviin kokoajan töyssyssä tai jnejne. Nm. kokemusta on, kun Leonissa oli n. -50mm madallettu alusta ja 8,5x19" 5x112 ET45 vanteet ja 235/35/19 kumit. Niin se oli aikalailla yhden hengen sportti, muuten alko raappiin renkaat sinne sisälokarin kiinnitysruuvin kantaan tosi helposti. Voihan sen sieltä dremelöidä pois jos siltä tuntuu, itse en dremelöiny. Olis paljon auttanu jos olis Leonissakin ollut ET48 vanteet eikä ET45 mitä joka paikassa tuntu olevan käytössä.

Tästä viisastuneena hankin myös tähän Ibizaan nuo 3mm sisemmäksi vanteen laittavan ET luvun, kuin ET45 mikä tulee olemaan se mitä siihen tullaan myymään.

Ja eipä raapi renkaat nyt vaikka 3 henkee ollu autossa ja vedetty vauhdilla töyssyistä että onnistunut valinta ainakin itsellä. Jokainen hankkii mitkä itse tykkää tietenkin ja oman maun mukaan.
Nyt: Seat Ibiza FR 1.5 TSI EVO 150hv 2018
Ex: Seat Leon FR 1.4 TSI 140hv 2014
Ex: Seat Ibiza FR 1.8T 150hv 2006

batman14

Nojoo, kiitos tiedoista. Taidan yrittää puristaa digimittariston sitten kaupanpäälliseksi, tai todella pienellä lisähinnalla. En kehtaa enää sanoa paljonko lisälämmittin+sisäpistoke maksoi   :-X  . 

Paljonko saitte muuten sitten alennusta autoistanne? Minulle laskettiin alennus autoverottomasta hinnasta, ja se oli reilu 10%. Myyjän mukaan erittäin hyvä alennus, mitä varmaan onkin, mutta alkoi epäröimään nyt kun tuli se fiilis että on vedätetty talvirenkaiden hinnalla+ lisälämittimen hinnalla.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy