ID.4

Aloittaja JPN_V70D3OR, 24.09.20 - klo:08:39

« edellinen - seuraava »

Zigu

Lainaus käyttäjältä: Zigu - 12.03.24 - klo:13:25Infoan tänne, mitä sanovat huollossa. Huollossa tarkastavat akun kunnon.

Tosiaan kuten aikaisemmin kirjoitinkin, autoa oli ladattu päivällä useita tunteja, jolloin 12 voltin akkukin oli latauksessa samalla. Samana päivänä auto ei ollut antanut 12 voltin järjestelmästä merkkivaloa tai varoitusvaloa. Seuraavana aamuna, kun olisi pitänyt töihin lähteä, niin tämä kuvaamani tilanne oli päällä.

Autoa ajetaan ja ladataan säännöllisesti, joten omassa tapauksessa tällä optimoidulla akunkäytöllä ei oman käsityksen mukaan pitäisi olla merkittävää vaikutusta tähän kyseiseen tilanteeseen, vaikkakin se olisi hyvä laittaa päälle.

Auto saatu huollosta. 12V akku oli mitattu ja todettu rikkinäiseksi. Ei kovin vakuuta, kun auto on 6kk vanha. Tietty akun ikä on voinut olla vanhempi, jos se on tehtaalla kaivettu jostain varaston perältä. Täytyy nyt seurailla kauan uusi akku kestää.

Polttiksiin tavallisesti vaihdoin 12V akun noin 5 vuoden välein.

Karoq

Autostadiumilla joku kirjoitteli että uudessa id.7:ssa oli akku heti rikki uutena. Heti kun akku vaihdettiin loppui pimpelipompelit.
Nyt: Id.4 4motion
Ex: Nissan Primera 1,6, Opel Vectra 2.2, Skoda Fabia RS 1.9, Seat Leon 1.8T, Karoq 1.5 TSI Exclusive MY18 Moon White
Pellolla: Ford Taunus, Lada,

VWesku

Tänään tuli OTA-päivitys moottorille. Onko jollakulla tarkempaa tietoa, mitä muutoksia tuohon sisältyy. Lyhyessä ajossa en eroavuuksia aiempaan huomannut. Kyseessä ID.4 GTX vm. 2023 ohjelmistolla 3.2.

Kaapeli64

Tuohon 12V akun ongelmiin voi olla syynä myös se, että auto on lähteny bugisella softalla tehtaalta liikkeelle ja purkanu akun tyhjäksi laivamatkalla. 12V akuthan ei luonnollisesti kestä sitä että ne ensinnäkin puretaan liian tyhjäksi, tai eteenkään sitä että se seisoo parkissa tyhjällä akulla pidempiä aikoja. Ei se siitä sitten normiajossa enää paremmaksi mene. Kestää minkä kestää ja sitten se on vaihdettava. Ihan puhdas arvaus tämäkin, mutta kovin suuria yksilöeroja tuntuu olevan uusissa autoissa. Hankala näitä on enää asiakkaan ongelmiksi laskea.

Itselläni auto tuli suoraan tehtaalta v3.5 softalla eikä 12V akun kanssa ole mitään ongelmia ollut. Poislukien "aja varovasti" ilmoitus -30 pakkasella lapin reissulla, mutta silloinkin kaikki toimi normaalisti ja moitteetta.

atula

juu, tänään tuli

over the air -päivitys epäonnistui
OUG7_20
ota yhteys huoltoon
ID.4 GTX

Zigu

Uusia ongelmia. Tänään autosta pimeni näytöt kesken ajon (tietojärjestelmä ja nopeusnäyttö). Tilanne korjaantui itsestään, kun järjestelmä käynnisti itsensä uudelleen?

Autolla pystyi kuitenkin ajamaan, kun kyseinen vika oli päällä.

Onko muilla ilmennyt vastaavaa?

Täytyy ottaa huoltoon yhteyttä asiasta.

Kaapeli64

Kerran on tainnut käynnistyä "perätilaan", näytti kummalliselta vähän aikaan ja lopulta pimeni kokonaan. Käynnistyi sitten uudestaan ja toimi normaalisti. Se infotainmentti ja mittaristo ei taida olla millään tavalla suoraan kytköksissä mihinkään ajon kannalta kriittiseen, ihan tarkoituksella, niin lähinnä kai tuo on kosmeettinen haitta. Muistan siis että tässä vajaan vuoden aikana se on minulla ainakin kerran tehnyt tuon, en ole ihan varma onko kahdestikin.

Mutta jos se jatkuvasti tekee resettejä omin päin niin sittenhän se ei normaalia ole. Itse sanoisin että näitä tapahtuu harvemmin kuin kerran 10000 kilometrin välein.

atula

Lainaus käyttäjältä: Zigu - 02.04.24 - klo:13:01Uusia ongelmia. Tänään autosta pimeni näytöt kesken ajon (tietojärjestelmä ja nopeusnäyttö). Tilanne korjaantui itsestään, kun järjestelmä käynnisti itsensä uudelleen?

Autolla pystyi kuitenkin ajamaan, kun kyseinen vika oli päällä.

Onko muilla ilmennyt vastaavaa?

Täytyy ottaa huoltoon yhteyttä asiasta.

täällä teki pari viikkoa sitten samoin, ei ole kyllä aiemmin tehnyt
kylläkin se ratin takaa oleva pieni näyttö näytti nopeuden muutoin mustalla pohjalla
ID.4 GTX

Daatta

Viime torstaina oli ID.4:n luovutus ja ID.3 jäi hyvin palvelleena liikkeeseen. Kun ajoin auton liikkeen ovesta ulos se oli ensimmäinen kerta kun ajoin nelosta, hädin tuskin olin istunut esittelyautossa aikaisemmin. Ensimmäinen vaikutelma oli, wow tämä on iso. ;D

Nyt 1225km myöhemmin on jonkinlainen käsitys autosta. Iso se on ja lähes 500kg painavampi kuin ID.3. Tämä on numeroiden valossa toki ilmiselvää, mutta on eri asia kokea se ajossa. Alla on kelistä johtuen 19" Contin kitkat, ei tuo huono ajaa ole missään nimessä mutta mutkiin ei tee mieli kanttailla. Märällä soratiellä auto velloi mielenkiintoisesti, ihan kuin luisteli tien päällä. Röykyt tuo ottaa kivasti, toki 55 profiilin renkailla on osuutta asiaan.

Koko tuli vielä selvemmin esiin sovitellessa tuota ahtaan parkkihallin porteista sisään. Vaikka löytyy 360 kamerat ja tutkat ei tuon laivan luotsaaminen ihan helppoa ole. Kääntöpuolella on melko kivat sisätilat, tosin tuli huomattua ettei 50" TV mene ihan heittämällä sisään, ainakaan silloin kun mukana on neljä henkeä. Ilman taulutelkkaria neljä aikuista matkustaa herroiksi.

Kulkupuolta on kivasti, ohituskiihtyvyys pääsi vähän yllättämään ensimmäisessä ohituksessa. Kulutus on 0c lämpötilassa jotain 22kWh paikkeilla, not great not terrible. 312km työmatka meni yhdellä (kusi)tauolla, marginaalia jäi 33km. Lähdössä rangea oli 100km enemmän eli 450km. 350km Tampereen reissu yhdellä latauksella on ehkä vähän liikaa pyydetty, ainakin näillä lämpötiloilla. Akun esilämmitystä en ole vielä päässyt kokeilemaan, kaipa matkailu kannattaa rakentaa sen varaan. Käytännön range on silti pieni pettymys.

Tähän tuli raksittua ErgoActive-penkit, ne ovat kyllä hintansa arvoiset. Kun alaselkä meinaa jumittaa niin hieronta auttaa jaksamaan taas tunnin verran ajoa. Ja onhan sähkösäätö päheä, eka auto missä tuollaiset penkit on. Poistumisavustin on kiva, vielä kun rattikin liikkuisi sähköllä... Parempaan audioon ei riittänyt pelimerkkejä, joten vakiolla mennään. Se soi "isosti", basso kumisee aika tavalla. Uskon että tuo taittuu ovet äänieristämällä, eli tuttu butyylimatto-pehmytmatto setti. Auto on melko hiljainen, selvästi mukavampi paikka olla kuin ID.3 kautta linjan. Uusi tietoviihdejärjestelmä on valtava parannus vanhaan, kaikki toimii viimein nykimättä ja käytettävyys on kautta linjan todella hyvä.

Jotta kaikki ei olisi pelkkää mannaa niin muutama negatiivinenkin asia tuli koettua. IDA aktivoitui ensimmäisellä reissulla jatkuvasti ja puheli jotain siansaksaa. Tämän ääniaktivoitumisen sai asetuksista onneksi helposti pois päältä. Nopeusvaroittimen saa myös pois päältä, tai oikeammin +10km/h toleranssin päälle. Tuo asetus vaan nollautuu joka käynnistyksessä, eli pitää opiskella miten asetuksen saa ODBlevenilla lukittua. Lataustason säätö ei tunnu pelavaan Apin kautta tässäkään, piti käydä autossa muuttamassa lataus 90->100% ennen matkaa. Navigaattori myös sekosi puolen tunnin jälkeen (neljän tunnin matkalla) ja valitti koko matkan kartta-aineiston puutteesta ja auton navi pyöri kuin puolukka pirtelössä. Android Auton Google navi sentään toimi, mutta auto välitti viiden minuutin välein puuttuvasta datasta. :-X Ehkä tuo olisi palautunut navin resetillä, saa nähdä mikä on tilanne huomenna kun lähtee paluumatkalle.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Karoq

Hyvää tietoa taas. Softa on ilmeisesti sullakin 4.1 jo? Oletko testannut toimiiko neliveto ;D
Meillä olisi luovutus toukokuun alussa, auto on kuljetuksessa jossakin.

Itsekin haaveilin että menisi 400km 100% varauksella mutta voi olla siinä ja siinä.
Nyt: Id.4 4motion
Ex: Nissan Primera 1,6, Opel Vectra 2.2, Skoda Fabia RS 1.9, Seat Leon 1.8T, Karoq 1.5 TSI Exclusive MY18 Moon White
Pellolla: Ford Taunus, Lada,

Daatta

4.1 softalla toimitettu joo, päivityksenä tuli käyttöohjekirja. Nelivetoa ei oikein ole päässyt testaamaan, mitä nyt eilen jäisessä ylämäessä polkaisin niin perää tarjosi voimakkaasti. ;D Eli tail-happy on tämäkin yksilö, neliveto tai ei.

322km paluumatkalle lähdin 90% varauksella (protip, älä katkaise Plugit latausta, sitä ei saa enää etänä käyntiin...), perille päästiin ja jäi vielä 30km marginaalia. Välissä olivat vielä ruuvanneet kesänopeusrajoitukset tolppiin, vaikka ilma on pakkasen puolella. Maksiminopeus 100km/h mittarin mukaan, keskinopeus 81km/h. Kulutus 18,7 kWh. Tulin neljän tunnin matkan ilman taukoja, suoritus jota puolisoni jaksoi ihmetellä. ;D

Navigointi toimi paluumatkalla kuin ihmisen mieli, lisäsi ja poisti välilatausta sen mukaan mikä oli pedaalin asento. Navi haluaa noin 40km marginaalia perille pääsyyn, muuten tarjoaa välilatausta.

Piti myös kehua Travel Assistantia, toimii hemmetin hienosti pääteillä. Pienemmillä mutkateillä vaihtaa suosiolla ACC:lle. Ratin nappulat ovat hieman muuttuneet ID.3:sta, ehkä parempaan suuntaan. Vaatii lihasmuistin päivittämisen noilta osin.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

pasi

Parin viikon kokemusten perusteella olen kyllä tyytyväinen.
Navi toimii hienosti ja reitittää latureille hyvin. Vielä kun siihen saisi paremmat suodattimet, niin ei muuta kaipaisikaan. Nyt joutuu välillä käsin säätämään latauspisteitä että osuu sellaiselle mihin firman maksutavat käy.

Parin asteen lämpötilassakin ottaa 150+ kW n 50% tasoon asti jos on navilla tultu laturille, eli esilämmitys tuntuu toimivan kuten pitääkin.

Navin asetuksista saa erikseen säädettyä kuinka paljon rangea pitäisi olla laturille saavuttaessa ja perille tultaessa.

msa9

Osaako joku sanoa mikä on takavetoakselin ulompi suojakotelo ja miksi se pitäisi vaihtaa?

Syötin oman -21 vuosimallin ID4:n tiedot huollon ajanvaraukseen nähdäkseni mitä se tarjoaa huollon hinnaksi (oikeasti eka huolto vasta vuoden päästä) ja yllätykseksi normaalin määräaikaishuollon lisäksi ehdottaa takavetoakselin ulomman suojakotelon vaihtoa ja hintaa kyseiselle vaihtotyölle tulisi 1115 euroa, eli koko eka huoltokerta maksaisi reilut 1500 euroa yhteensä. Eipä sähköauton huolto ihan niin halpaa ollutkaan kuin kuvittelin.

a4b8

Eikö tuon pitäisi mennä takuuseen, eli ilmoittaa tuon vaihdon automaattisesti? Eli vaihdetaan jokaiseen tuossa iässä?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 03.04.24 - klo:21:10Tähän tuli raksittua ErgoActive-penkit, ne ovat kyllä hintansa arvoiset. Kun alaselkä meinaa jumittaa niin hieronta auttaa jaksamaan taas tunnin verran ajoa. Ja onhan sähkösäätö päheä, eka auto missä tuollaiset penkit on. Poistumisavustin on kiva, vielä kun rattikin liikkuisi sähköllä... Parempaan audioon ei riittänyt pelimerkkejä, joten vakiolla mennään. Se soi "isosti", basso kumisee aika tavalla. Uskon että tuo taittuu ovet äänieristämällä, eli tuttu butyylimatto-pehmytmatto setti. Auto on melko hiljainen, selvästi mukavampi paikka olla kuin ID.3 kautta linjan. Uusi tietoviihdejärjestelmä on valtava parannus vanhaan, kaikki toimii viimein nykimättä ja käytettävyys on kautta linjan todella hyvä.

Jotta kaikki ei olisi pelkkää mannaa niin muutama negatiivinenkin asia tuli koettua. IDA aktivoitui ensimmäisellä reissulla jatkuvasti ja puheli jotain siansaksaa. Tämän ääniaktivoitumisen sai asetuksista onneksi helposti pois päältä. Nopeusvaroittimen saa myös pois päältä, tai oikeammin +10km/h toleranssin päälle. Tuo asetus vaan nollautuu joka käynnistyksessä, eli pitää opiskella miten asetuksen saa ODBlevenilla lukittua. Lataustason säätö ei tunnu pelavaan Apin kautta tässäkään, piti käydä autossa muuttamassa lataus 90->100% ennen matkaa. Navigaattori myös sekosi puolen tunnin jälkeen (neljän tunnin matkalla) ja valitti koko matkan kartta-aineiston puutteesta ja auton navi pyöri kuin puolukka pirtelössä. Android Auton Google navi sentään toimi, mutta auto välitti viiden minuutin välein puuttuvasta datasta. :-X Ehkä tuo olisi palautunut navin resetillä, saa nähdä mikä on tilanne huomenna kun lähtee paluumatkalle.

Minulle myyjä sanoi, että suomen kielessä on paljon idaa triggeröivää kirjainyhdistelmää ja sen takia jo luovutuksessa napattiin äänikutsu pois päältä. Ratissa on onneksi kuitenkin se nappula samalle asialle.

ErgoActivet on varmasti hyvät. Minulle tuli peruspenkeillä kun ne tuntui hallissa ihan hyviltä, koeajoautossassa oli varmaan jotkut muut kun oli GTX. Nyt kun auton juuri sain, niin peruspenkit on aavistuksen liian pehmeät on omaan makuun vaikka penkin malli hyvä. Nykyiseen ajoprofiiliini kuitenkin peruspenkit käy, olisin muuten itsekin ollut haukempi ergojen perään.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Daatta

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 12.04.24 - klo:07:37Minulle myyjä sanoi, että suomen kielessä on paljon idaa triggeröivää kirjainyhdistelmää ja sen takia jo luovutuksessa napattiin äänikutsu pois päältä. Ratissa on onneksi kuitenkin se nappula samalle asialle.

Ei tuolle nykymuodossaan paljon käyttöä ole, yritin kerran kysyä siltä jotain mutta ei ymmärtänyt sanaakaan oikein. Samaan törmättiin jossain median koeajossa, hyödytön kampe. Kesällä on tulossa ChatGPT, mutta tuskin näihin "vanhoihin" autoihin.

LainaaErgoActivet on varmasti hyvät. Minulle tuli peruspenkeillä kun ne tuntui hallissa ihan hyviltä, koeajoautossassa oli varmaan jotkut muut kun oli GTX. Nyt kun auton juuri sain, niin peruspenkit on aavistuksen liian pehmeät on omaan makuun vaikka penkin malli hyvä. Nykyiseen ajoprofiiliini kuitenkin peruspenkit käy, olisin muuten itsekin ollut haukempi ergojen perään.

Myyjän mukaan myös peruspenkit ovat päivittyneet, voipi johtua tuosta.

Latausnopeus esilämmityksellä tuli testattua, 170kW 150kW nimellistehon laturista, ei paha. Ehtii just vessassa käymään ja sitten voikin jo jatkaa matkaa.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Zigu

Hyvä jokaisen ID4:n omistajan lisätä itselle tarkastuskohdaksi renkaanvaihdon yhteyteen.

https://www.autotie.fi/tien-sivusta/sahkoautoileva-motoristi/sahkoauto-id4-heikoin-lenkki-ei-liity-liikenne-energiamuotoon

Daatta

Lainaus käyttäjältä: Zigu - 12.04.24 - klo:14:35Hyvä jokaisen ID4:n omistajan lisätä itselle tarkastuskohdaksi renkaanvaihdon yhteyteen.

Koiranluut ja latausluukun uusiminen (solenoidi hajosi) kuuluivat ID.3 huolto-ohjelmaan. Kannattaa tehdä ennakoivasti, jos mahdollista...

Renkaiden vaihdosta puheen ollen, pyörittelin kesärenkaita autotallissa ja totesin ne hyvin painaviksi. Onneksi ID.4:ssa on vetarit myös edessä joten renkaat eivät pyöri tyhjää, helpottaa renkaanvaihtoa aika lailla. Tunkki tuli päivitettyä jo ID.3:n myötä tukevampaan, eli kaipa ne renkaat vaihtuvat, heti kun yöpakkaset loppuvat.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Daatta

Ensimmäinen kunnon (talven pahin?) talviajokokemus ID.4:lla takana ja pakko sanoa että hemmetin hyvin etenee tuo 4motion. Traction (?) ohjelma päälle, ei sudi eikä heitä perää. Suuntavakautta löytyy vaikka muille jakaa, toki en lähtenyt ulosmittaamaan sitä vaan ajelin kiltisti jonossa motarilla. Contin kitkat alla, 19" koossa. Kaupunkiin kun pääsi niin löytyi käyttöä etenemiskyvylle ylämäessä, ei mitään ongelmia.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

pasi

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 23.04.24 - klo:08:30Ensimmäinen kunnon (talven pahin?) talviajokokemus ID.4:lla takana ja pakko sanoa että hemmetin hyvin etenee tuo 4motion. Traction (?) ohjelma päälle, ei sudi eikä heitä perää. Suuntavakautta löytyy vaikka muille jakaa, toki en lähtenyt ulosmittaamaan sitä vaan ajelin kiltisti jonossa motarilla. Contin kitkat alla, 19" koossa. Kaupunkiin kun pääsi niin löytyi käyttöä etenemiskyvylle ylämäessä, ei mitään ongelmia.

Ihmeisiin ei kuitenkaan pysty, totesin tämän kun jouduin viime perjantai-iltana lipsuttelemaan kesärenkailla kotiin. Ehjänä kuitenkin päästiin.

Daatta

Pientä bugia pukkaa, useamman kuin kerran on jättänyt lataus käynnistymättä Elli kotilaturissa. Appi sanoo "Virhe ladattaessa yritä uudelleen". Sitten kun käy autolla, irroittaa piuhan ja kytkee sen uudelleen niin lataus käynnistyy... ID.3:lla tuollaista ei koskaan tapahtunut. Silleen ikävä kun lataus ajastuu Gridion kautta niin tuota ei huomaa vasta kuin aamulla.

Pari kertaa on easy entry -toiminto sähköpenkeissä jättänyt penkin taakse. Mediatoistin ei muista mihin kohtaa levykirjastoa on jäänyt vaan aloittaa soittamisen aina A:sta eli alusta. Levykirjasto on muistitikulla ja pari sataa gigaa biisejä FLAC-muodossa. ID.3:ssa ja sitä ennen Cuprassa sama tikku toimi hyvin.

Muuten meno maistuu, etenkin kun sai viimein pyöräytettyä kesäpyörät alle. Tavaratila ei ole aivan farkku-Cupran tasoa, pituutta on apukuskin penkki etuasennossa n. 190cm. Cupraan meni Ikean 200x80 pöytälevy pienellä survomisella. Toki tässä on koukku, mutta (omia) kärryjä ei ainakaan vielä ole.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Zigu

Ei näytä 4.X softa korjanneen vanhoja bugeja. HW puoli toki uudessa -24 mallissa nopeampi.

Daatta

Itse asiassa tuo virhe ladattaessa -herja johtunee Gridiosta. Eikö ole virhe ollenkaan, kertoo vaan ettei lataus käynnistynyt. Gridion pausettamalla lataus käynnistyi normaalisti. Gridio on ollut käytössä vaikkei pörssisähköä olekaan, lähinnä sähköverkon kuormitusta tasaamassa.

Käytännön Rangea tuli kokeiltua Tampereen reissulla. 177km suuntaansa. Auto näytti lähtiessä 460km rangea, ajattelin että johtui lähinnä edellispäivän vappuajelun rauhallisuudesta. Tampereelle päästiin 52% varauksella, lämpötila lähtiessä 2c. Paluumatkalle (18c) auto lisäsi yhden latauspysähdyksen, varmuusmarginaalin takia. Mutta se poistui nopeasti, perille tultiin 80km rangella. Laskin 25% kohdalla, että ilmoitettu 460km todellakin piti paikkansa. Tällä kertaa ajelin ns. rajoitusten mukaan, ylinopeus vesittää range-laskelmat nopeasti. Toki jos aina ajelee ns. reikä päässä niin auto kyllä huomioi sen.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Daatta

Lainaus käyttäjältä: Zigu - 30.04.24 - klo:11:07Ei näytä 4.X softa korjanneen vanhoja bugeja. HW puoli toki uudessa -24 mallissa nopeampi.

Ovatko nuo siis tunnettuja bugeja ID.4:ssa? ID.3:een verrattuna edistystä on tapahtunut huimasti.

Chrisin esittely 2024 mallista: https://www.youtube.com/watch?v=nEPvZGBpo9g
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Kaapeli64

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 03.05.24 - klo:08:23Itse asiassa tuo virhe ladattaessa -herja johtunee Gridiosta. Eikö ole virhe ollenkaan, kertoo vaan ettei lataus käynnistynyt. Gridion pausettamalla lataus käynnistyi normaalisti. Gridio on ollut käytössä vaikkei pörssisähköä olekaan, lähinnä sähköverkon kuormitusta tasaamassa.

Tuo kuulostaa kyllä erikoiselta, kun eihän se gridio tee autolle muuta kuin komentaa latausta päälle-pois. Periaatteessa sama vika pitäisi tulla päälle myös silloin jos latausta komentaa puhelimesta päälle-pois.

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 03.05.24 - klo:08:23Käytännön Rangea tuli kokeiltua Tampereen reissulla. 177km suuntaansa. Auto näytti lähtiessä 460km rangea, ajattelin että johtui lähinnä edellispäivän vappuajelun rauhallisuudesta. Tampereelle päästiin 52% varauksella, lämpötila lähtiessä 2c. Paluumatkalle (18c) auto lisäsi yhden latauspysähdyksen, varmuusmarginaalin takia. Mutta se poistui nopeasti, perille tultiin 80km rangella. Laskin 25% kohdalla, että ilmoitettu 460km todellakin piti paikkansa. Tällä kertaa ajelin ns. rajoitusten mukaan, ylinopeus vesittää range-laskelmat nopeasti. Toki jos aina ajelee ns. reikä päässä niin auto kyllä huomioi sen.

Ajoitko kenties myös jonon jatkona suuren osan matkasta? Itse nimittäin olen pistänyt merkille että eipä tarvi kummoista jonoa olla edessä niin jopas tippuu kulutus heti paljon. Siis kesäkelillä kun kulutus on muutenkin pientä ja ilmanvastus dominoi. Talvella ei tunnu olevan juuri mitään vaikutusta.

Daatta

Lainaus käyttäjältä: Kaapeli64 - 03.05.24 - klo:08:48Tuo kuulostaa kyllä erikoiselta, kun eihän se gridio tee autolle muuta kuin komentaa latausta päälle-pois. Periaatteessa sama vika pitäisi tulla päälle myös silloin jos latausta komentaa puhelimesta päälle-pois.

Vähän on joo, ID.3:lla sama setuppi ei aiheuttanut tuollaista virhettä. Pitää seurata, Gridio on toistaiseksi pausella.

LainaaAjoitko kenties myös jonon jatkona suuren osan matkasta? Itse nimittäin olen pistänyt merkille että eipä tarvi kummoista jonoa olla edessä niin jopas tippuu kulutus heti paljon. Siis kesäkelillä kun kulutus on muutenkin pientä ja ilmanvastus dominoi. Talvella ei tunnu olevan juuri mitään vaikutusta.

Aika hiljaista oli liikenne, jos hitaampaa tuli eteen niin ne kyllä ohitin. Mutta selvää on, ettei ID.4 ole mikään aerodynamiikan riemuvoitto ja tuulenhalkojasta edessä on varmasti apua.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Daatta

Latausongelmia edelleen, kesken päivän ID "tippui" laturista, piuha siis kiinni ja akku ladattu pyydettyyn 80%:iin. Elli laturissa palaa molemmat valot vihreänä, autossa ei mitään. Piuha irti ja takaisin, lukitus surahtaa ja valo syttyy. ID appi sanoo latausnäkymässä: "Ei valmis, tarkista latauskaapelin liitäntä". Gridio on pausella, pitääkö seuraavaksi alkaa epåillä HACS Volkswagen We Connect -integraatiota. Tai sitten autossa on jotain vialla, oletan että laturi ei ole hajonnut auton vaihtuessa.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Karoq

Soitin tänään VW:n korjaamopalveluun, manasin edessä ajavaa Mazdaa sanoilla "voi jumalauta" jolloin ida haki puumala auto ja soitti korjaamopalveluun, hieman on hakemista vielä kaikkien nappuloiden kanssa mutta kai se tästä.
Nyt: Id.4 4motion
Ex: Nissan Primera 1,6, Opel Vectra 2.2, Skoda Fabia RS 1.9, Seat Leon 1.8T, Karoq 1.5 TSI Exclusive MY18 Moon White
Pellolla: Ford Taunus, Lada,

Daatta

Lainaus käyttäjältä: Karoq - 08.05.24 - klo:12:09Soitin tänään VW:n korjaamopalveluun, manasin edessä ajavaa Mazdaa sanoilla "voi jumalauta" jolloin ida haki puumala auto ja soitti korjaamopalveluun, hieman on hakemista vielä kaikkien nappuloiden kanssa mutta kai se tästä.

Ota suosiolla IDA:n puheaktivointi pois päältä asetuksista. Se on todellinen väärin ymmärtäjä.

Itse meinasin soittaa huoltoon pari kertaa taustapeiliä säätäessäni, kunnes huomasin että katossa on kosketuspainikkeet huoltoon ja infoon soittamiseen... Soiton saa näytöltä katkaistua.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Karoq

Reilun puolen tunnin rassauksen jälkeenkään en löytänyt mistään valikosta sellaista vaihtoehtoa, millä saisi ovien lukituksen pois. Eli siis se asetus jossa ovet menee lukkoon kun auto liikkuu. Lasten harrastuksissa on kimppakyytejä ja koukitaan porukkaa kyytiin, niin ei jaksaisi/muista aina avata lukitusta.
Nyt: Id.4 4motion
Ex: Nissan Primera 1,6, Opel Vectra 2.2, Skoda Fabia RS 1.9, Seat Leon 1.8T, Karoq 1.5 TSI Exclusive MY18 Moon White
Pellolla: Ford Taunus, Lada,

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy