Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - petaso

#1
On ihan mahdollista. Edellisestä passatista meni tuulilasikameran kalibrointi sekaisin jos ajoi liian suurella aisapainolla ja oli keula pystyssä. Esim. Asuntovaunussa kaksi kaasupulloa keulassa ja täydet vedet eikä perässä mitään kompensoivaa painoa.

#2
Taitanee olla ensimmäisiä jakohihnallisia 1.4 TSI koneita. Minulla ei oikein ole pahaa sanottavaa, omani oli myös eikä mitään murheita tosin kyseessä oli passat. Mutta, öljynkulutus on mielestäni kyllä aika massiivinen. En tiedä paljonko mahtuu toleranssiin mutta jos huoltoväli on 30 tkm niin silloin pitäisi lisätä öljyä 15 l. Koskaan minulla ei ole tuollakaan öljynvaihtovälillä pitnyt lisätä kuin korkeintaan kerran n. 1l millään autolla.
#3
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
29.04.24 - klo:19:13
Tuo oli hyvä kun myös takavalot toimivat samalla komennolla aina. Vielä pitää tarkistaa että rupeaako perävaunun valotkin palamaan samalla. 
#4
Navigointi / Vs: Kartta päivitykset VW.
29.04.24 - klo:11:03
Minäkin päivitin hiljattain kartat -20 passatin mib3 laitteeseen. Täytyy todeta että on kyllä huono aineisto käytössä kun omaa kotikatua ei ole tässä uusimmassa aineistossa nimellä, tie itsessään löytyy, ei ollut edellisessäkään, joka oli vuodelta -21. Alue rakennettu 2017. Kuitenkin edellisen -15 passatin -21 päivitetyssä kartassa nämä löytyivät.
#5
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
28.04.24 - klo:09:30
^Harmi.

Entä onko kellään muistissa, millä koodin muokkauksella saa faceliftissa umpioiden päivävalot päälle päivävalo asenossa yhdessä C-lamppujen kanssa. Muistaakseni alkupään autoissa sai.
#6
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
24.04.24 - klo:15:00
Lainaus käyttäjältä: petaso - 23.04.24 - klo:15:09Gte vaihteiden manuaali vaihto, miksi manuaali päällä menee B-mode päälle, ei näy mistään mutta rekuperaatio (mikäs sen virallinen termi taas olikaan ;D ) on varsin voimakas kun kaasun nostaa pois. Mistä tämän voisi koodata pois koska jos joskus tarvin manuaali vaihtamista, en todellakaan tarvi sen kanssa B-modea päällä. Ei ole merkitystä sillä että onko manuaali rattiläpysköillä tai vaihdekepillä otettu käyttöön.

Itseasiassa tänään huomasin että sama ominaisuus on myös GTE modella ajaessa. Mistä tuon kaasun nosto rekuperaation voisi saada pois muilla kuin varsinaisella B-modella ajaessa.
#7
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
23.04.24 - klo:15:09
Gte vaihteiden manuaali vaihto, miksi manuaali päällä menee B-mode päälle, ei näy mistään mutta rekuperaatio (mikäs sen virallinen termi taas olikaan ;D ) on varsin voimakas kun kaasun nostaa pois. Mistä tämän voisi koodata pois koska jos joskus tarvin manuaali vaihtamista, en todellakaan tarvi sen kanssa B-modea päällä. Ei ole merkitystä sillä että onko manuaali rattiläpysköillä tai vaihdekepillä otettu käyttöön.
#8
Minä käytin pienen maalipaikan tekoon sinkkimaalia. Sen jälkeen jotain pohjamaalia ja lopuksi pintamaali.
#9
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
16.04.24 - klo:07:13
Lainaus käyttäjältä: petaso - 15.04.24 - klo:19:50Onko VW palvelut nurin kun ei pääse sovelluksella eikä nettisivun kautta palveluun kiinni? Nettisivun kautta lukee vain että Eikö sinulla ole pääsyä mobiilipalveluihin?
Päivitä sivu tai yritä myöhemmin uudelleen.
Vw sovelluksessa vaan tyhjää täynnä, sovellus päivitetty ja autossa ei vikatietoja, yksityisyys asetuksissa jaa sijainti asetus eli löysin.

Tämäkin rupesi toimimaan kun nukkui yön yli rauhassa.
#10
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
15.04.24 - klo:20:03
Hetkinen, asensin huvikseen gridion kun joku sanoi että toimiikin hybridienkin kanssa. Ja alkoikohan tämä ongelma samaan aikaan? No löysihän se gridio auton mutta ei enempää hyötyä kun en ole maksanut volkkarin lisenssiä niin ei tule gridioonkaan lataus toimintoja.

Poistin auton gridiosta mutta ei tapahtunut vielä mitään, pitänee odottaa tai keksiä jotain.
#11
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
15.04.24 - klo:19:50
Mulla katkaisee kyllä latauksen kun avaa lukot. -20. Havaitsee siitä että mittaristossa oleva aika arvio katoaa.

Onko VW palvelut nurin kun ei pääse sovelluksella eikä nettisivun kautta palveluun kiinni? Nettisivun kautta lukee vain että Eikö sinulla ole pääsyä mobiilipalveluihin?
Päivitä sivu tai yritä myöhemmin uudelleen.
Vw sovelluksessa vaan tyhjää täynnä, sovellus päivitetty ja autossa ei vikatietoja, yksityisyys asetuksissa jaa sijainti asetus eli löysin.
#12
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
07.04.24 - klo:18:27
Lainaus käyttäjältä: Jacce75 - 05.04.24 - klo:12:31Voin tarkistaa uusimmat softat jos kerrot hieman lisää nykyisestä versiosta. Pidä menu nappia jonkin aikaa pohjassa niin pääset katsomaan koko versionumeron.

Löytyykö HMI versions alta? Mikä on se tieto jonka tarvii? Päivitys/versioinfo haluaa heti päivittää softaa.
#13
Tännekin tuli laturi kuluneen parin viikon aikana. Odottelee asennusta kun asuntovaunua pitäisi siirtää mutta kysytään ensin.

Olen lukenut että Elli apilla pystyy aloittamaan ja lopettamaan latausta, ilmeisesti myös kuten vw apissa. Passat gte autona niin pystyykö lataus tapaa vaihtamaan ajastetusta heti lataukseen Elli apilla vai pitääkö olla maksettu vw sovellus tällöin käytössä?
#14
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
01.04.24 - klo:20:01
Eäh, en tarkoittanut että rangea tulee lisää vaan että molemmilla latauksilla pääsin yhtä monta kilometriä todellisuudessa ja liki samalla kulutuksella. Ensimmäisellä kerralla akku oli ns. Täyteen ladattu, eli ei ladannut enää, ja toisessa oli lataus kesken, aikaa täyteen jäljellä n. Puoli tuntia, eli ei täysi akku ja silti saman matkan pääsi sähköllä.
#15
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
29.03.24 - klo:22:28
Suolletaanpas ajatuksen juoksua tännekin.

Voiko olla niin että suko laturilla, joka on rajoitettu 8A virtaan, ei saa akkua ladattua täyteen? Havainto perustuu siihen että teimme tänään mummola retken, 45 km siivu maantietä. Yhdellä latauksella per siivu 41 km. Lähtiessä oli kotona ladattu sukolla akku täyteen, ja tällöin päästiin tuo 41 km. Mummolassa ladattiin täydellä 16A virralla mummolan laturilla akkua, ihan täyteen ei tullut vaan olisi ollut vielä n. puoli tuntia lataus aikaa, jonka aikana olisi lirutellut puuttuvat kilometrit akkuun.  Rangea ilmoitti lähtiessä 40 km ja taas päästiin sama 41 km sähköllä. Apin mukaan mennessä kulutettiin 7,9 kWh ja palatessa 7,7kWh.

Pitäisi saada tuo oma Elli paikoilleen niin voisi tuonkin jotenkin todistaa mutta ensin pitäisi asuntovaunua liikuttaa katoksessa puoli metriä eteenpäin, tämä taas sen jälkeen kun lumet on sulaneet siitä edestä  8)
#16
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
28.03.24 - klo:18:30
Tuli taas tehtyä range ajo sähköllä. Täydestä akusta kotipihaan, kotona jäljellä nolla, moottori ei käynnistynyt mutta hybrid mode käynnistyi. Keli märkä, +4-8 C lämpöä. Lämmitys off asennossa. Pääsin kuljettua 57 km, 14,4 kWh kulutuksella. Keskinopeus 47 km/h kun täällä Kajaanissa ei oikein suurta cityä saa jotta kaupunki ajoa saisi mukaan, lähinnä maantietä ja taajamaa, muutamia liikennevaloja. Sovelluksesta katsottuna 8,2 kWh meni sähköä yhteensä.
#17
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
25.03.24 - klo:21:56
Nimenomaan sähköllä. Gte tai hybrid modessa en ole saanut polttiksella liikkeelle, aina lähtee sähköllä ja aikaisintaan 2-vaihteella motti vasta käynnistyy.  ;D
#18
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
25.03.24 - klo:21:24
Ei pysty muokkaamaan edellistä viestiä.

Mikä muuten on mib3 uusin softa versio. Minulla on nyt 0324. Uskaltaako nykyään vielä OTAna päivittää kun on kauhutarinoita lukenut että koko laite menee sekaisin ja sitten artisti maksaa timantteja uudesta laitteesta? Vai oliko se ongelma vanhoissa versioissa?

Toivoisin että olisi joku toimiva päivitys joka ratkaisisi pari ongelmaa, avaimet hukkaa joskus profiilin ja soitin kadottaa usb muistilta soittaessa silloin tällöin paikan missä on menossa ja aloittaa alusta. Tätä tapahtuu joskus joka päivä monta kertaa tai voi mennä montakin päivää.
#19
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
25.03.24 - klo:20:49
Tutkailin tuossa taas autoa pintaa syvemmältä ja tarkistin ajettuja kilometrejä polttomoottorilla. Autolla ajettu siis 144 tkm, joista polttomoottorilla 78800 km ja loput sähköllä eli n. 66 tkm.

Mitenkä luulette tämän vaikuttaneen auton moottorin, vaihteiston tai akuston kuntoon. Kaikki nämä vajaassa neljässä vuodessa eli n. 100 km joka päivä.

Moottori ei ainakaan ole ruosteessa.

Muuten, pieni töksäys tapahtuu vaihtaessa 1->2, ilmeisesti kannattaisi sopeuttaa laatikko?
#20
Noniin, rupesi värivalinnat löytymään. User error, eli värit oli vääriin asetettu. Vaihdoin myös tuon mittariston esitystavan pistemäiseen. Vielä kun saisi vaihtumaan värit gte, hybrid ja e-mode tilojen mukaan. Löytyy vain drive mode mukaan mutta ei ole tätä ominaisuutta autossa ollenkaan.
#21
^Juu näinpä kyllä, mutta kun sitä väriä ei pysty mistään valitsemaan, se oli ihmetys kun näin punaisen mittariston  :D

Ja juuri sain tiedon että profiili ei vaihdu avaimien mukaan vaan aina on pitänyt käsin valita oma profiili. Pitääpä tämäkin tutkia että saa avaimet toimimaan profiileihin. Oli kyllä profiili asetuksissa valinta että muistaa avaimet ( tai joku vastaava nimimen asetus).
#22
En ole tätä nyt keritä tutkia enempää. Huomasin vain tänään mielenkiintoisen tapauksen tämän tiimoilta, en tiedä onko omalla toiminnalla merkitystä. Rouva ajelee autolla omilla avaimilla ja profiililla, niin hänellä mittaristo ja mib on punaisella värillä ja minulla pysyy sinisenä :P . Valikoista ei löydy väri juttuja tyhjää palkkia ambient valikossa enempää, en edes tiedä mistä mittariston värejä pystyisi vaihtamaan, vielä.
#23
Juu kyllä löytyy ja värejä olen sinne laittanut. Syynä voinee olla se että bcm en ole uudestaan käynnistänyt, pelkän mibin resetoinut. Ja mulla tosiaan odis käytössä joten tuo bcm resetointi homma pitänee etsiä jotenkin.
#24
Lainaus käyttäjältä: jugih - 13.03.24 - klo:21:37Tein myös itselleni ambient-värejä. Kymmenelle värille olis slotit ja itselläni ainoastaan mittariston ja soittimen värimaailma muuttuu.



Pystytkö laittamaan niiden kohtien ja arvojen nimet, mitä muutit, että alkoi tämä toimimaan? Mulla tosiaan tuo väripaneeli tuli näkyviin mutta itse värit siinä ei. Ja onko tietoa, saako näitä muuttumaan GTE, e-mode ja hybrid tiloihin automaattisesti, vai pitääkö olla varsinaiset ajomodet jotta toimii?
#25
Alkoi tämä aihe kiinnostamaan:
2020 vuosimallin gte, jossa on analoginen mittaristo, jalkatilavalot sekä ledinauhat ovissa. Olen netissä nähnyt videon missä ulkoisesti katsottuna samanlaisella varustuksella varustetussa autossa on värilliset nauhat ja mittariston alaraita sekä mib yksikön värit.

Sen verran tutkin omaa autoa, että bcm:n loppukirjaimet ovat CE. Sen verran sain myös aikaan että sain näkyville värin vaihto palkin alareunaan ambient valojen valikossa, mutta siitä palkista puuttuu värit ja säätöpalkki ja kirjoitin kymmenen värin listaan ko. Värien rgb numerot. Mitenkähän saisin värit vielä toimimaan? Vaikeutta aiheuttaa että käytössä on odis mutta ei vcds.

Onko nyt niin että jos värejä ei ole alkuun kuin perus valkoinen, ei värejä voi saada lisää, eli esim nauhoissa ei ole kuin yksi väri vaikka uumenista löytyy värilista 1. 1-10 ja värilista 2. 11-30.

Eli löytyy [VO]_Ambience_lightning_color_list_2, [VO]_Ambience_lightning_color_list_lin_2, LIN Ambient light color list, näistä viimeisimpään laitoin rgb värit, muissa värit on 0. Jokaisesta 10 väristä on punainen, vihreä ja sininen sävy kirjoitettavissa. Lisäksi löysin tuon hmi aktivoinnin ja se on päällä. Lopuksi myös mib on resetoitu.

Jos jollakin löytyy odis, pystyykö katsomaan että mitkä on ne asetukset jota pitää muuttaa jotta värien säätö tulee mahdolliseksi, ja onko mahdollista saada automaattista värin vaihtoa GTE, e-mode ja hybridi tiloille, vai pitääkö olla ajomoodien mukaan ja sitä valintaa ei ole autossani. Sain nimittäin sellaisenkin asetuksen esille että värien valinta olisi ollut automaattinen ajomoodien mukaan mutta edelleenkään en saanut värejä valikkoon.
#26
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
07.03.24 - klo:18:05
Tuli tehtyä akun ajo testi täydestä tyhjäksi.
Ajo olosuhteet:
-2 - -4 C astetta. Pilvinen ja kuiva. Renkaina Michelin nastat 215/60R16.

Tarkistin ennen ajoon lähtöä odisilla autosta täydelle akulle seuraavat:

High_voltage_battery_energy_information:
7750Wh
HV-EM_High_voltage_battery_energy_information:
7500Wh

Eli samat tiedot mitä on tämän topicin sivulla 182.

Lämmitys ei ollut päällä, vain puhallus, esilämmitin puolituntia schukolla ennen lähtöä.

Autolla pääsi 42 km, auton kulutusmittari näytti 18,3 kWh. Volkswagen sovelluksesta latasin ajotiedot ja katsoin että kulutettu 7,7kWh edestä sähköä ennen kuin bensiinimoottori käynnistyi.

Kilometrejä nyt 144 tkm ja ikää kohta 4 neljä vuotta, eli kyseessä isompi akkuinen facelift.

Mitä raati on mieltä joutuneekohan akkutakuuta kutittelemaan ennen sen päättymistä?

Ja tosiaan. Auton myynyt liike oli tehnyt akkutestin, mutta kyseessä oli Aviloo flash test, eli ei ajamalla tehtävä testi. Tässä tehdyssä testissä näytti kyllä kaikki ok.
#27
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
06.03.24 - klo:19:32
Niin ja eikö näissä enää ole lamppujen pesureita?
#28
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
06.03.24 - klo:18:40
Onko näissä facelift gte:ssä, joissa iq-matrix ledit, niin enää kulmavaloja? Ei löydy valo asetuksista säätöjä.

Ilmeisesti lataus keskeytyy aina siksi aikaa kun ovet aukaistaan -> johto irroitettavissa?
#29
Mielenkiintoista, katselin äsken verkkopankkia ja huomasin että elli laturin maksutapahtuma oli poistunut luottokortin tilitapahtumista kokonaan. Kuitenkin aspa eilen vastaili että lähetys odottaa toimittamista ja siitä tulee viesti kun lähtee. Erikoisinta on että kyseinen maksu on tyystin poistunut, ei mitään tietoa siitä ole jäänyt  :o .
#30
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
02.03.24 - klo:00:03
Lisää kysyttävää uutena ;D . Mikä tuon e-managerissa olevan halvan tunnin asetuksen idea on? Auto laitettu ajastuksella latautumaan tiettyyn kelloaikaan, akun alin varaustaso 50% säädettynä (ylin mikä voi olla faceliftissa), niin autohan vissiin heti latautuu tuohon puoleen ja loput pitäisi tulla ennen lähtöä. Valitsin tuon halvan sähkön valinnan tietylle kelloajalle niin lataako se ainakin ne kelloajat ja sitten loput ennen lähtöä? Onko faceliftissä ylimmän varaustason asetusta?
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy