Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - kryy

#1
Lahjoitetaan / Voi poistaa
27.08.20 - klo:08:53
Annettu pois.
#2
Joo, sovellus päivitetty nyt myös iPhone SE mallliin app-storesta. Heti alkuun stoppasi käyttö, koska login-tietoja syötettäessä ei päässyt salasanaa ja tietosuojalauseketta pidemmälle(Next-painike puuttui tms.) . Luulin että johtuu näyttöni koosta tai resosta?
Menin sitten pc:llä nettisivuille ja siellä tuli aika isojoukko kaikkea uutta hyväksyttäväksi.
Tämän jälkeen luurin sovelluksella uudestaan ja kappas next-painike tuli näkyviin.

#3
Car-Net-ohjeissa on maininta:
1. Mitkä tiedot ”Auton tila” -palvelu näyttää?
Palvelu näyttää polttoainesäiliön täyttöasteen ja lataustilan sekä jäljellä olevan toimintamatkan. Näet myös ovatko ikkunat ja ovet kiinni, ja voit käyttää keskuslukitusta. Lisätietoja kohdasta Tietosuojalauseke.


Tietosuojalausekkeessa on mainittuna:
Ovet ja valot
Ovet ja valot -palvelun avulla voit tarkistaa, ovatko sähkötoimiset ikkunat, ovet, konepelti ja takaluukku auki vai kiinni, onko auto lukittu vai lukitsematta ja ovatko auton seisontavalot tai pysäköintivalot kytketty päälle vai sammutettu. Voit hakea esiin autosi ajankohtaiset tilatiedot joko Car-Net-sovelluksen tai Car-Net-portaalin kautta. Ovet ja valot -palvelu lukee vain autosi tämänhetkiset tilatiedot ja tuo ne näytölle. Valojen päälle- tai poiskytkeminen, auton lukitseminen ja lukkojen avaus tai ikkunoiden avaaminen ja sulkeminen ei ole mahdollista.


sekä hiukan myöhemmin:

Lukitseminen & lukkojen avaus

Lukitseminen & lukkojen avaus ‑toiminnolla voit käyttää ajoneuvon keskuslukitusta, vaikka et olisi ajoneuvon välittömässä läheisyydessä. Car-Net-portaalissa tai Car-Net-sovelluksessa voit tarkastella ajoneuvon ovien ja tavaratilan lukituksen tilaa ja muuttaa sitä. Oman turvallisuutesi vuoksi sinun on ensin määritettävä henkilökohtainen tunnistenumero (S-PIN), joka on syötettävä ennen jokaista lukitusta ja lukituksen avausta. Tätä toimintoa tarvitaan, jos valtuutettu suorittaa Volkswagen Ident -toimenpiteen etukäteen.


Oma GTE 2016 mallia, eikä Lock/Unlock mahdollisuutta ole asiakaspalvelun mukaan mahdollista kytkeä käyttöön. Toimiiko kenenkään Passatissa suomessa?
#4
Lainaus käyttäjältä: Natina - 14.06.19 - klo:14:26
Joo, no ainakin GTE:ssä nuo mukapakoaukot on kromattua mallia. Sinänsä hassua, että nimenomaan hybridissä on päätetty korostaa pakoputken päitä ja vielä tuollaisilla feikkiläpyköillä. Oikeasti pakoputki taittuu maata kohti takapuskurin sisällä.

Jostain luin, että ainakin Kiinan markkinoilla asiakkaat arvostavat tuollaista feikkikrumeluuria.
Talvella GTE:llä ajellessa höyryt tuli puskurin alta yhdestä kohtaa = ei kovin hienoa lopultkaan, noloa.. :-[
#5
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
08.05.19 - klo:12:41
Tuoltahan näitä perus B8 mallin VCDS-juttuja löytyy:
https://www.stemei.de/pages/coding/vw-passat-b8.php

Nuo muut kytkemäni:
- Rintapellin pärinäkaiuttimen mykistäminen/hiljentäminen
- Ajovalojen pissapojan kytkeytymisajan pidentäminen
- Ilmastoinnin Auto-asennossa puhallinnopeuden ilmaisu valintakytkimen ledillä
#6
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
07.05.19 - klo:18:38
Lainaus käyttäjältä: Natina - 05.05.19 - klo:13:19
Auto: 2016 Passat GTE ja mittarina AID

Näkeekö GTE:ssä mitenkään moottorin jäähdytysnesteen lämpötilaa? Öljyn lämpötilalle löytyy näyttö kyllä, kun ratin napeilla valikkoa selaa.

VCDS:llä aktivoin OffRoad-näkymän radion näyttöön CAR-tietojen taakse. Mukana tulee öljynlämpö ja kallistuskulma tieto.
#7
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
05.11.18 - klo:14:33
Luulisi että hillhold/autohold osaisi pitää auton paikallaan käsijarrun kytkeytymiseen asti myös autoa sammuttaessa. Täytyypä testailla manuaalista käyttöä seuraavalla kerralla.
#8
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
04.11.18 - klo:21:42
Öö..pitäisikö tuota käsijarrua käyttää jotenkin toisin kuin nyt olen tehnyt? Pysäköidessä hillhold jarruttaa, edelleen poljinta painaessa valitsin P:lle ja auto sammuksiin jolloin käsijarru surahtaa.
Jarrupoljin tulee kyllä vapautettua monesti ennen sammuttamista, joten onkohan siinä väärä tapa.? Pitäisi siis painaa kokoajan kunnes surina loppuu..
#9
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
04.11.18 - klo:18:26
dsg ja automaattilaatikko kokemukset yleensäkin hiukan vähäiset, mutta pari juttua vaivaa mieltä.

Kun pysäköin auton ylämäkeen niin P-asennosta vapauttaminen on jäykkää. Siis ikäänkuin mekaanisesti jokin olisi hiukan epäsäädössä ja vaihdekeppiä joutuu hiukan runttaamaan taaksepäin. Lukkopainikke on tietty painettupohjaan.
Johtuuko tuo auton valumisesta taaksepäin pysäköinnin aikana ja siten vaihteiston park-asento ottaisi osan voimista..?

Toinen juttu on kun lähtee liikkeelle bensamoottori käynnissä ja siirrän valitsimen P->R->N->D niin auto nytkähtää hiukan jokaisella muutoksella. Ikään kuin ’kytkin’ ei täysin irrottaisi ja pieni slippi olisi koko ajan päällä. Syksyn viileämpien kelien ja jäykistyneen öljyn vaikutusta? Sähkölähdöllä ei tuollaista ole huomannut.

Miten teillä muilla?
#10
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
18.10.18 - klo:10:10
Lainaus käyttäjältä: Tonttu66 - 09.10.18 - klo:06:57
Dynamic light assist (=dynaamisesti säätyvät ja automaattisesti syttyvät kaukovalot) ja dynaamiset ledit on kaksi eri varustetta. Jälkimmäinen vain kääntää valoja mutkissa yms.
Nyt kun ajellut GTE:llä pimeillä teillä ekoja kertoja niin aivan mahtava varuste tuo Dynamic Light Assist. Matkustajatkin katsovat liikennettä edessä, kun yrittävät seurata 'varjostuksen' liikettä.
Ajelin kantatiellä pitkät päällä koko matkan, välillä toisten perässä, niin nuo penkat on todella hyvin valaistuna koko ajan. Valokeila menee käytännössä edellä ajavan auton sivuitse ohi.  Eikä kukaan näyttänäyt ärsyyntyvän, mutta onkohan tuollainen valojen käyttö hyväksyttävää?
Täytyy ehtiessä googlettaa miten tuo varjostaminen teknisesti on ratkaistu - vai oliko täällä joku jo sen etsinyt tietoonsa?
#11
Lainaus käyttäjältä: foxnen - 05.10.18 - klo:18:40
Onkohan avaimesta menossa patteri, kun pari kertaa mittaristossa on käynyt avaimen kuva?

En ole huomannut, että olisi avaimen kuvaa näyttänyt mittaristossa, mutta patterin vaihdoin tällä viikolla (oli ehkä alkuperäinen ~2v vanha se aiempi).
Vaihdoin, koska potkuluukku toiminut auton ollessa lukittuna vaikka avaimet taskussa.
Samoin lukituksen poistossa oli epämääräisyyttä, kun tarttui ovenkahvoihin.
Nyt kaikki taas kunnossa.
Ja se paristohan vaihdettaan tähän tyyliin:https://youtu.be/jQJGiQprXFI
#12
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
04.09.18 - klo:14:10
Lainaus käyttäjältä: Luotoant - 04.09.18 - klo:14:04
Itse olen pari kertaa ihmetellyt samaa, mutta syyksi paljastui se, että pistokkeen laiton jälkeen olen laittanut ovet lukkoon, unohtanut jotain sisälle autoon ja avannut ovien lukituksen, jolloin lataus katkeaa. Silloin otettava töpseli irti ja laitettava uudestaan.
No eipä ole ainakaan minulla katkennut lataus autossa käynnin takia. Käytössä se vanhan mallinen percedos-laturi.
#13
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
23.08.18 - klo:14:20
Nyt kun Jarmoke treenaa auton asetuksia pihalla virrat päällä niin varmaan sinuakin alkaa mietityttämään 1h säätöjen jälkeen, että mikähän akku tässä tyhjenee ;) ..

Itse päädyin ihan kysymään VW huollosta, seuraavassa saamani vastaukset:

Käyttääkö seisontalämmitys/-tuuletus auton peräkontin 12V akkua vaiko sitä isompaa sähkömoottorin akkua takapenkin alta?
- GTE:ssä seisontalämmitys ja tuuletus käyttää 12V akkua.

Latautuuko peräkontin 12V akku myös ajettaessa pelkästään sähkömoottorilla? Latautuuko se milloinkaan ajoakkua töpselisähköllä ladatessa?
- Ei tietoa. Lataa ensin 12V akun täytteen samalla kun lataa sähkömoottoria, että autolla on toiminta edellytykset kunnossa.

Kun auto on virrat päällä, muttei käynnissä, mistä akusta virta otetaan radiolle, valoille, ajotietokoneelle yms.?
- 12V akusta.

#14
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
15.08.18 - klo:18:00
Tuo päivitys tuli jo 17.7. omaan autooni, muutaman päivän sisällä sen ostosta.
MY2017 siis ja en kyllä huomannut mitään muutosta, mutta ei ollut kyllä kuin parin päivän kokemus takana. Eivät huollossa osanneet kertoa mitä päivitys tarkalleen tekee. Mutta kahteen kertaan olivat sen joutuneet päivittämään, sanoivat tiskillä.

Minulla E-rangea tulee ’lisää’ latausten välillä, kun ajaa pidempiä matkoja suuntaansa eikä aina 10km:n pätkiä. Yleensä viikonloppureissujen jälkeen maanantaisin on 50km ja viikolla 47km.
#15
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
29.07.18 - klo:21:00
Itse katselin tuolta evconnectors:lta tuota 16A Percedosia(orkkis tyylistä), mutta Fleetwoodin aikaisempi kolmesaataa-jotain on jo nykyisin neljäsataa-jotain.
Jäin jo harkitsemaan kiinteää asemaa tuolla hinnalla, mutta sähkäri on tulossa tsekkaamaan ensin töpselit ja piuhat.
10A riittää tosin näillä ajoilla.
#16
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
16.07.18 - klo:11:17
Input 10A ?? vai miten tuota nyt sitten tulkitsee..kts. kuvat laturistani. Onko tämä siis se alkuperäinen?
Kun kaikki ledit palaa niin valittuna olisikin vain 8A vaiko se 10A?






#17
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
16.07.18 - klo:08:39
GTE tuli ostettua.
Mutta en saanut mukana mitään ohjetta KOPPin laturille(Percedos?) eikä Laakkosellakaan osanneet heti antaa vastausta. Netistä löytyy jokin ohje, mutta en saa säädettyä virtaa kuin 5-3-1 led-pykälin. Eli onko se sitten 16/10/6A..
Onko jollain antaa neuvoja?
#18
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
09.07.18 - klo:23:04
Vanha passatti vaihtunee kohta GTEhen. Kiinnostus on ainakin kova ja nyt etsitään sitä sopivaa käytettyä.
Espoon Kamuxilla valkoinen GMI-..., onko kenekään täältä?
Talvikitkat oli 16” vw-aluilla. Mahtuuko nuo oikeasti pyörimään tuossa, vai onkohan jonkun varastossa vaihtuneet väärin..??
Oliko Car-Net vakiona GTEssä?
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy