Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - volkkarna

#1
Myydään / Felician vanteet
05.06.22 - klo:07:38
Myydään erittäin siistit ruosteettomat Skoda Felician alkuperäiset vanteet. 

Lisäksi toiset 4 kpl samanlaisia, jotka ovat vähän ruosteiset.


Vanteiden mitat: 4,5J x 13  ET38  4x100  57,1 mm

Vanteisiin löytyy myös kapselit Skodan logolla.


Hinta 100e




#2
Kiva kuulla... ja uudehko malli, niin lastentautien piikkiin voi jotain myös mennä. Vai onko autoissa nykyään sellaisia uusien mallien vikoja? Ennen vanhaan puhuttiin aina että viimeisin vuosimalli on sitten paras vikojen suhteen. Usein on kylläkin, että ne lasten viat korjataan takuun aikana. Itse en ole koskaan ostanut täysin uutta tai edes lähes uutta.
#3
TÃ,,Ã,,LTÃ,,HÃ,,N LÖYTYY KYMMENIÃ,, SIVUJA VIKALUETTELOA UUDESTA KORIMALLISTA

ONKO AIVAN PASKA KORONA AJAN TUOTOS?

Velipojalla Octavia 3 1.4 TSI vm. -14 ollut jo 5-6 vuotta eikä ole ollut paljon vikoja. Huollettu merkkiliikkeessä ja ensimmäinen isompi vika oli kun ahtopaineensäädin hajosi yli 150 000 kilometrissä.

Eihän siinä vanhassa ole kaiken maailman nettiyhteyksiä yms. turhaa, mutta näyttää VAG areenaa silmäillessä ongelmalliselta se 4. korinen. :'(
#4
No niin asia selveni kiitos.

Ledit tosiaan eivät toimi väärin päin asennettuna, koska nehän ovat diodeja.
#5
Hei! Olen miettinyt että onko ajovalopolttimoissa kuten H7 merkitystä sillä, että kummin päin laittaa virtajohdon
polttimon kantaan kiinni? Eli onko polttimoissa väliä sillä, kumpi on plus ja kumpi maakanta. Yleensä johdot ovat kääntyneenä/vääntyneenä yhteen asentoon, joten se lähinnä "määrää" kummin päin liittimen kiinnitän.

Tämmöinen kysymys tällä kertaa. Kiitos vastauksista jo etukäteen.

#6
Ibiza Mk5 (17-) / Vs: Seat Ibiza MK5 chat
30.10.17 - klo:20:53
Mä laitan kans oman mielipiteeni Ibizasta, kun kerran tänään koeajoin. Ensinnäkin omasta mielestäni tyylikkäämmän näköinen, kuin uusi Polo. Auto oli 1.0 EcoTSI 95 Style. Ensimmäisenä havahduin kovaan rengas meluun ja toiseksi hieman tahmeaan ohjaustuntumaan. Pitää kuitenkin ottaa huomioon, että se on vain Ibiza. Alusta tuntui tarpeeksi napakalta. Itse ostaisin 115 heppaisen DSG laatikolla. Mulle pieni polttoaineen kulutus on tärkeä tekijä näillä hinnoilla, mutta en tiedä sitten, että saisiko jossain toisessa mallissa enemmän potkua samalla kulutuksella. Esimerkiksi Leon jollain TDI moottorilla. Ibiza on pieni koriltaan, eikä litrainen paljon voi juoda.
#7
Ensin kannattaa kokeilla mikaanikon ohjetta ja jos ei auta niin sitten ramin neuvoa lähtisin kokeilemaan.   ;D
#8
Joo tämän pitäisi olla ruosteeton yksilö. Ei kai muuta kuin ykköset päälle ja se on menoks, sano Annie Lennox. :)

Uudempaakin autoa tosin pidän vaihtoehtona.

Tuossa tulikin monta ruoste kohtaa joita kannattaa tarkastella vaikka vähän tarkemmin, kiitoksia.
#9
Lainaus käyttäjältä: volkkarna - 07.10.17 - klo:14:43
Kiitos Nugetti! Tuossa oli jo paljon tärkeää tietoa! Se total teksti pitää tarkistaa. Omasta se pitäisi sitten jo puuttua.  :D


Niin itselläni on siis melkein yhtä vanha Polon romu ja ajettu se yli 300. Espanjan Polo (variant) oli kyllä yllättävän vähävikainen halpis. Ajoin sillä yli 120 000 km kokonaismatkan ollessa nyt 342tkm. Siinä on 1.4 bensakone ja käy nyt niin pirun rumasti että kohta lentää männän kappaleita tai muita ulos. Se vento on 55kw 75hv nuhapumppu.
#10
Kiitos Nugetti! Tuossa oli jo paljon tärkeää tietoa! Se total teksti pitää tarkistaa. Omasta se pitäisi sitten jo puuttua.  :D
#11
Tietääkö joku kertoa, että millainen on varaosien saatavuus Ventoon tällä hetkellä? Myytävänä on -97 1.8 (yksipisteruisku) ja ikäisekseen vähän ajettu. Uskaltaako tuollaisen autovanhuksen ostaa vai meneekö heti paalin, kun jotain harvinaisempaa varaosaa tarvitsee? Mieluiten käytän uusia tarvikeosia. KIITOS asiallisista vastauksista ja mielipiteistä!

Niin ja kuinkahan hirveitä nuo ovat syömään öljyä, kun kilometrejä on jo melkein 200 000? Ja mikä vanhoissa VW:n bensakoneissa aiheuttaa öljynkulutuksen? Kiitos.
 
#12
Muistaako kukaan 90-luvun volkkarin tyyppivian, jossa digitaalinen matkamittari nollautuu 300 000 km kohdalla? Oliko näille autoille olemassa jokin takaisinkutsu kampanja aikoinaan, asian korjaamiseksi? Vieläkin on yksilöitä liikenteessä, joiden mittarissa on muutama kymmenen tuhatta kilsaa. Todellisuudessa siis 300 tonnia ja paljon päälle.  :D

Ajattelin vaan, että kuinkahan uniikki yksilö minulla oikein on. Vai onko näitä paljonkin? Saa ostaa pois jos haluaa.  ;D
#13
Spray purkista lukkoöljyä sisään, niin alkaa sekin värkki luistaa, ei siinä sen kummempia yleensä tarvi tehä.
#14
Varmaan ihan Mobilin tai Castrolin nettisivustot kertovat tarpeeksi paikkaansa pitävää tietoa. Mobil öljyhaku ei ehkä suosittele kalleinta vaihtoehtoa, mutta Castrol herkästi suosittelee Edgeä.
#15
Huoltaminen / Vs: Bensapumppu
18.09.17 - klo:16:47
Paskat se muuta tarvinnu ku silikonilla vyö kyllästää ni rupes liukuu sisään.
#16
Huoltaminen / Vs: Bensapumppu
28.07.17 - klo:14:43
Aivan, on varmasti kätevä laite, jos pitää saada diagnoosi ajon aikana. Juurikin mainitsemissasi anturivioissa.

Nyt olen taas neuvojen tarpeessa, koska pitää irrottaa kuskin turvavyö poloisesta. Verhoiluja avasin, mutta kynnyskotelon muovin alla on jonkinlainen sylinterin muotoinen osa ja siitä menee vaijerin näköinen pätkä turvavyön rullalle, b- pilarin alapäähän. Voiko niitä repiä huoletta irti vai onko siinäkin joku kiristyspanos? Siinä autossa on airbag kylläkin.

Kiitos.
#17
Huoltaminen / Vs: Bensapumppu
19.07.17 - klo:10:50
Millainen laite ja ohjelmisto tuo VCDS on? Onko se vastaavanlainen kuin esim. Autodata, mutta tarkoitettu VAG:lle? Onko sitä suomenkielisenä?
#18
Huoltaminen / Vs: Bensapumppu
07.07.17 - klo:01:41
Lainaus käyttäjältä: Juzu84 - 06.07.17 - klo:11:45
Polttoaineen syöttöyksikön vaihto on helppoa tee-se-itse periaatteella. Ota luukku rohkeasti vaan auki niin sitten onkin jo selvää pässinlihaa. Poista vanha yksikkö varovasti ettei kohon varsi taivu. Kasaus luonnollisesti päinvastaisess järjestyksessä. Mitä vähemmän bensaa on tankissa sitä miellyttävämpi operaatio on suorittaa. Polttoainemittari on hyvä kalibroida samalla jos anturi vaihtuu samalla.


Helppo se oli vaihtaa, kun vaihdoin koko helahoidon. Haastavinta oli saada kumitiiviste paikoilleen. Mutta ei kai tuommoista mittaria mitenkään voi kalibroida.
#19
Huoltaminen / Bensapumppu
04.06.17 - klo:12:32
Morjesta kaikille tasapuolisesti! Pitäis vaihtaa Polo Variant 1.4 -99 bensapumppu. Kuinka vaativa työ se on, tee-se-itse periaatteella? Takapenkin alla on tietääkseni huoltoluukku, jonka kautta pumppu vaihdetaan. Kaikki tieto työhön liittyen on tervetullutta, kiitos.
#20
Mitä eroa mahtaa olla audin haldex nelivedolla verrattuna volkkarin haldexiin. 4motion vedon jakosuhde kaiketi on yleensä 90/10 ja muuttuu luiston mukaan. Onko siis Audi A3 ja VW Golf nelivedot 100% identtiset vai ovatko säädetty toimimaan eri tavalla? Onko missään Volksvagenin automallissa käytetty Torsen nelivetoa? Voisin olettaa että Touaregissa olisi.  :-\ 
#21
Tiellehän se sitten lopulta tämänkin vaivan vuoksi jätti. Syynä oli viallinen virranjakajan herätinanturi. Uutta osaa ei tähän malliin enää saanut, joten ammattitaitoinen korjaaja rakensi uuden anturin yhdistämällä osat saatavilla olevasta anturimallista vanhaan. Eli vanhaan runkoon uuden tekniikka. Ja taas venytettiin penniä, kun auto ei päätynyt vieläkään romuttamolle.  ;D
#22
Tulpat ja johdot on hiljattain vaihdettu sekä virranjakajan kansi ja pyörijä tsekattu korjaamolla. Uskoisin vian littyvän jotenkin siihen, kun Polo jätti aiemmin tielle ja heti korjaamolta tultuaan alkoi näin oireilemaan. Voisikohan siellä vaihdettu sytytyspuola olla niin halpis tavaraa, että ei toimi kunnolla? Syynähän auton päätymiseen hinurin lavalle oli juuri vanha rikkoutunut puola, joka vaihdettiin uuteen. Pitää varmaan viedä auto takaisin ko. huoltoliikkeelle.
#23
Eli -99 mallisen 1.4 koneella olevan Polo Variantin moottori tavallaan sammuu sekunniksi ajaessa ja kierroslukumittari laskee alas. Lähtee kyllä vetämään/käynnistyy uudelleen vauhdissa. En ole käynyt vielä vikakoodeja lukemassa, mutta kysyn etukäteen jos jollain olisi tietoa tai kokemusta siitä, mistä vika voisi johtua. Toki vikakoodit käyn ottamassa, mutta se ei ole aina itsestään selvyys, että oikea koodi löytyy. Autolla on ajettu jo 315 000 km ja sytytyspuola on vaihdettu vähän aikaa sitten, kun auto jätti tielle. Kiitos jo etukäteen vastaajille!
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy