VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Skoda => Octavia III (13-19) => Aiheen aloitti: Jussiboy - 22.10.13 - klo:18:57

Otsikko: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: Jussiboy - 22.10.13 - klo:18:57
  Octavian lisävaruste hinnastossa on kahta ajoasetusta Performance Mode Selection - RS ajoasetuksen valinta ja Driving Mode Selection - Ajoasetuksen valinta.
Otsikko: Vs: PFD Performance Mode Selection - RS
Kirjoitti: Nykäne - 22.10.13 - klo:19:06
Lainaus käyttäjältä: kaide - 22.10.13 - klo:18:52
RS mallissa saa pörinäpurkin vielä lisäksi . Otin , mutta voinen jo nyt sanoa että typerin varuste mitää autoon voi laittaa .

Itsekin kerran RS:n pörinäpurkkia kuunnellut, ääni oli säälittävä ja tuntui ihan, kuin äänigeneraattori olisi ollut rkki...

Mielenkiintoista lukea Makkiksen kommentit (jos ei ole sellaisella vielä ajanut?)...
Otsikko: Vs: PFD Performance Mode Selection - RS
Kirjoitti: makkis - 22.10.13 - klo:19:07
LainaaOctavian lisävaruste hinnastossa on kahta ajoasetusta Performance Mode Selection - RS ajoasetuksen valinta ja Driving Mode Selection - Ajoasetuksen valinta.

Driving mode selectionko ei ole vakiona? Eli minulle tulee räpätin jonka saa räpättämään nappia painamalla mutta ajoasetusta ei voi valita? Jos näin, meni pieleen.
Otsikko: Vs: PFD Performance Mode Selection - RS
Kirjoitti: jrinnes - 22.10.13 - klo:19:08
Lainaus käyttäjältä: kaide - 22.10.13 - klo:18:52
Ei ole vakiona ja täytyy ruksia . RS mallissa saa pörinäpurkin vielä lisäksi . Otin , mutta voinen jo nyt sanoa että typerin varuste mitää autoon voi laittaa . Toisessakin kohdassa menin lankaan kun luulin ettei bluetooth yhteys ole vakiona ja menin ruksimaan sen bluetooth lisäpalikan

Kiitoksia tiedosta! En minäkään sillä pärinäpurkilla mitään tee, mutta itse ajomoodin valinta kiinnostaa kyllä. :)
Otsikko: Vs: PFD Performance Mode Selection - RS
Kirjoitti: kaide - 22.10.13 - klo:19:09
Lainaus käyttäjältä: Jussiboy - 22.10.13 - klo:18:57
  Octavian lisävaruste hinnastossa on kahta ajoasetusta Performance Mode Selection - RS ajoasetuksen valinta ja Driving Mode Selection - Ajoasetuksen valinta.

Driving mode selection = "perusmalleihin" , ei sisällä pärinää
RS Performance mode selection = RS malleihin sama kampe , sisältää pörinäpurkin
Otsikko: Vs: PFD Performance Mode Selection - RS
Kirjoitti: makkis - 22.10.13 - klo:19:14
Eli, onko siis driving mode selection vakiona räsässä, ainakaan lisävarusteena ei tarjota muuta kuin tuo RS Performance mode selection. Jos taas pörinäpurkki tuo mukanaan driving mode selectionin, niin silloin koeajamassani yksilössä se oli.

Kovin vähän ehdin sportmodea kokeilla, mutta en sillä juuri huomannut mitään vaikutusta olevan mihinkään muuhun kuin siihen, että DSG pyöritti pykälää pienemmällä.
Otsikko: Vs: PFD Performance Mode Selection - RS
Kirjoitti: Markku J - 22.10.13 - klo:19:17
Minäkin olen tämän suhteen ymmälläni. Omaani tilasin Performance Mode -systeemin, kun se oli edullinen ja kuulosti hauskalta kokeilla sitä. Ajamassani esittelyautossa ei sitä pitänyt olla, mutta silti pystyi sporttimoodin valitsemaan, mutta en huomannut äänessä ainakaan selkeää muutosta. Kai tähän joku foorumilainen tietää vastauksen.
Otsikko: Vs: PFD Performance Mode Selection - RS
Kirjoitti: Jyri - 22.10.13 - klo:19:19
Lainaus käyttäjältä: Markku J - 22.10.13 - klo:19:17Kai tähän joku foorumilainen tietää vastauksen.
Itse olen ymmärtänyt asian olevan kuten kaide kirjoittaa...
Lainaus käyttäjältä: kaide - 22.10.13 - klo:19:09
Driving mode selection = "perusmalleihin" , ei sisällä pärinää
RS Performance mode selection = RS malleihin sama kampe , sisältää pörinäpurkin
Otsikko: Vs: PFD Performance Mode Selection - RS
Kirjoitti: Jani - 22.10.13 - klo:19:19
Ajoin dsg diisseliä jossa oli tuo ajoasetuksen valinta mutten kyllä huomannut muutosta äänimaailmassa eri ajoasetusten välillä. Onko tää manuaalissakin vai only dsg? No mitäpä tuolla manuaalissa tekiskään...

Tietääkö joku mikä on vakiona tulevien dorado vanteiden jako ja et?
Otsikko: Vs: PFD Performance Mode Selection - RS
Kirjoitti: makkis - 22.10.13 - klo:19:29
Driving Mode Selection on Räsässä vakio. Optiona Räsään saa Perfromance Mode Selectionin joka on pörinäpurkki lisättynä vakioon. Eli, vaikka koeajamassani oli Driving Mode Selection (kuten siis vakiona kaikissa räsissä) niin pörinäpurkkia siinä ei ollut.

Piti lukea räsä esite sanasta sanaan, mutta alkuperäinen tulkintani oli oikea. Kommentteja räpättimistä saataneen osaltani jo hyvällä tuurilla jo parin viikon päästä, tällä viikolla luovutellaan viikon 41 tuotantoa eli voisin olettaa viikon-parin päästä luovuteltavan viikon 42 tuotantoa eli minäkin olisin sitten tuossa porukassa.
Otsikko: Vs: PFD Performance Mode Selection - RS
Kirjoitti: Jani - 22.10.13 - klo:19:33
Ok mutta mitä tolla tekee manuaalissa? Mihin vaikuttaa?
Otsikko: Vs: PFD Performance Mode Selection - RS
Kirjoitti: makkis - 22.10.13 - klo:19:39
LainaaOk mutta mitä tolla tekee manuaalissa? Mihin vaikuttaa?

Pitäisi vaikuttaa kaasupolkimen reagointiin ja ohjaukseen, siis manuaalissa. Automaatissa lisäksi vaihtokierroksiin. Minusta tuo ohjaus oli hyvä kaikilla asetuksilla, joskaan ituhippiasetusta en edes kokeillut. Ituhippiasetuksilla vaikuttaa mm. ilmastoinnin toimintaan.
Otsikko: Vs: PFD Performance Mode Selection - RS
Kirjoitti: kaide - 22.10.13 - klo:19:40
Lainaus käyttäjältä: makkis - 22.10.13 - klo:19:29
Driving Mode Selection on Räsässä vakio. Optiona Räsään saa Perfromance Mode Selectionin joka on pörinäpurkki lisättynä vakioon. Eli, vaikka koeajamassani oli Driving Mode Selection (kuten siis vakiona kaikissa räsissä) niin pörinäpurkkia siinä ei ollut.

Piti lukea räsä esite sanasta sanaan, mutta alkuperäinen tulkintani oli oikea. Kommentteja räpättimistä saataneen osaltani jo hyvällä tuurilla jo parin viikon päästä, tällä viikolla luovutellaan viikon 41 tuotantoa eli voisin olettaa viikon-parin päästä luovuteltavan viikon 42 tuotantoa eli minäkin olisin sitten tuossa porukassa.

Tämän mukaan: http://www.skoda.fi/files/pdf/Uusi_Skoda_Octavia_RS-varusteet.pdf?timestamp=22102013_193728 (http://www.skoda.fi/files/pdf/Uusi_Skoda_Octavia_RS-varusteet.pdf?timestamp=22102013_193728)


Driving mode selection ei ole saatavissa RS.ään ollenkaan ja se RS ajoasetuksen valinta on lisävaruste .  Väitän edelleen että se ajoasetuksen valinta ei ole vakiona RS.ssä ja mitään sporti/eco tiloja ei voi valita jos ei ruksi lisävarustelistaa

Otsikko: Vs: PFD Performance Mode Selection - RS
Kirjoitti: Kotipirtti - 22.10.13 - klo:19:48
Katsokaa teknarin testi jossa Risto valitsee sport ajoasetuksen. Napissa lukee vain MODE (pelkkä ajoasetuksen valinta=vakio). RS:n esitteen kuvassa napissa lukee VRS MODE (RS ajoasetuksen valinta=lisävaruste).

Myyjäkin sanoi minulle että ajoasetuksen valinta on vakiona, eli vain pörinä tulee lisää kun ottaa RS ajoasetus -version.

Lisävarustehinnastossa ja varusteluettelossa on siis virheellistä tietoa.

Otsikko: Vs: PFD Performance Mode Selection - RS
Kirjoitti: kaide - 22.10.13 - klo:19:51
Lainaus käyttäjältä: Kotipirtti - 22.10.13 - klo:19:48
Katsokaa teknarin testi jossa Risto valitsee sport ajoasetuksen. Napissa lukee vain MODE (pelkkä ajoasetuksen valinta=vakio). RS:n esitteen kuvassa napissa lukee VRS MODE (RS ajoasetuksen valinta=lisävaruste).

Myyjäkin sanoi minulle että ajoasetuksen valinta on vakiona, eli vain pörinä tulee lisää kun ottaa RS ajoasetus -version.

Lisävarustehinnastossa ja varusteluettelossa on siis virheellistä tietoa.


PRKL !!!! JOS näin on , tein mokan . Huomenna lähtee soitto autokauppaan , koska tuö pöristin on *NOLO*
Otsikko: Vs: PFD Performance Mode Selection - RS
Kirjoitti: Kotipirtti - 22.10.13 - klo:19:56
Joo kannattaa varmistaa mutta siltä se vaikuttaa. Vaikkakin kummallista että hinnasto on niin harhaanjohtava...

Itse otin pärinät vaikka olenkin jo keski-ikäinen perheenisä ::) Jos en olisi ruksinut sitä niin nyt harmittaisi :D
Otsikko: Vs: PFD Performance Mode Selection - RS
Kirjoitti: makkis - 22.10.13 - klo:19:57
Pöristimen käyttö on vapaa-ehtooista
Otsikko: Vs: PFD Performance Mode Selection - RS
Kirjoitti: fourvalve - 22.10.13 - klo:19:59
Miten pöristin on toteutettu?
Otsikko: Vs: PFD Performance Mode Selection - RS
Kirjoitti: kaide - 22.10.13 - klo:20:02
Lainaus käyttäjältä: makkis - 22.10.13 - klo:19:57
Pöristimen käyttö on vapaa-ehtooista

Mutta siitä maksaminen on typerää  :P
Otsikko: Vs: PFD Performance Mode Selection - RS
Kirjoitti: makkis - 22.10.13 - klo:20:06
Noh, itse en siitä maksanut mutta oisin voinut maksaakin.

Vähän tulee pöristimistä mieleen kun kasarilla ei meinannut aina stereovahvistinjensenien asennusten maatot sattua vaan eriskummallista "sähköistä pörinää" syntyi kierrosten mukaan. Tämä siis oli haitta, joka oli vahingossa tuotettu. Nyt tämä on on pöristin niminen hyöty, josta pyydetään rahaa.

En tiedä näiden pöristimien yleisyyttä, mutta ainakin uudessa M5:ssä moinen pöristin on vakiona. Soittaa siis radiosta "rasakoita soundeja" moottorista, se, mikä on tekninen toteutus, en tiedä. Ã,,äni tulee kuitekin kaiuttajista.
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: Jyri - 22.10.13 - klo:20:12
Jaettu nämä performance modea koskeva keskustelu omaksi topikikseen.
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: Devl - 22.10.13 - klo:20:39
Onhan taas ollu automyyjä kujalla. Sanoi ettei voi vaihtaa ajotilaa ilman tuota... No tulipa tilattua.
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: Kotipirtti - 22.10.13 - klo:20:50
Tarkista nyt vielä vaikka Helkamalta koska minäkin olen vain automyyjän tiedon varassa. Hinnasto ja varusteluettelo kuitenkin puhuvat sitä vastaan.

Onhan ainakin teoriassa mahdollista että sen nappulan teksti on muuttunut tuotannon jossain vaiheessa (kaukaa haettu teoria?).

???
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: xch - 22.10.13 - klo:21:04
Tästä pöristimestä käytetään nimitystä "soundaktor", google löytää juttua. Tuo on ollut käytössä jo esim. Golf GTI VI:ssa ja on toteutettu pienellä boksilla joka on konepellin alla, lähellä tuulilasia. Tuottaa siis keinotekoista ääntä kabiiniin.

Omasta Leonista tuo löytyy vakiona ja kytkeytyy päälle Sport-modessa. Tuottaa sellaista matalaa kurnutusta, sinänsä kohtuullisen aidon tuntuisesti. Huonona puolena ajoäänet kuuluvat myös tasaisesti matkavauhtia ajellessa joka käytännössä tekee Sport-moden itselleni käyttökelvottomaksi sillä en halua kuunnella pörinöitä matka-ajossa. Onneksi Individual-asetuksella saa Sport-säädöt käyttöön ilman pörinöitä. Varsin turha varuste josta en ylimääräistä maksaisi.
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: Jussiboy - 22.10.13 - klo:21:06
Mulle jäi tilatessa semmoinen kuva, että ajoasetusten valintaan RS mallissa täytyy olla Performance Mode Selection - RS ajoasetuksen valinta. Aikuinenmies nyt ei vaan voi maksaa yli kahtasataa päristemestä :-\
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: maher - 22.10.13 - klo:21:11
Onpa sekava juttu ja jos rahalla on saanut vain pöristimen, niin oli kyllä rahan haaskuuta :(
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: kaide - 22.10.13 - klo:21:55
Lainaus käyttäjältä: Jussiboy - 22.10.13 - klo:21:06
Mulle jäi tilatessa semmoinen kuva, että ajoasetusten valintaan RS mallissa täytyy olla Performance Mode Selection - RS ajoasetuksen valinta. Aikuinenmies nyt ei vaan voi maksaa yli kahtasataa päristemestä :-\

KUN haluan RäSään makeammat soundit , pistän putkiston vaihtoon ( menee varmaan heti ) .  öhöm.... vaikka olenkin se keski-ikäinen ja perheellinen
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: makkis - 22.10.13 - klo:22:03
Lainaapistän putkiston vaihtoon

Pistä bensaan se dieselin putkisto, se on oikeasti ALONSO!

(Alonso=Borat=Tosinolo=Floppi)
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: makkis - 22.10.13 - klo:22:11
Tällaiselle keski-ikäiselle perheenisälle Performance Mode Selectorissa olisi pitänyt olla pörinän lisäksi myös "youngster dumpa valve sound efection" ominaisuus :)

Olis voinu pullistella snagarilla datsun 200sx janppojen tyttöystäville.
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: Zaasa - 22.10.13 - klo:22:12
Pörinäpönttökö aiheutti koeajo autossa v***** pärinän jonka vuoksi palautin RS:n pikimmiten takaisin ruutuun? Yksilössä oli ajomoodin valinta.
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: kaide - 22.10.13 - klo:22:35
Lainaus käyttäjältä: makkis - 22.10.13 - klo:22:11
Tällaiselle keski-ikäiselle perheenisälle Performance Mode Selectorissa olisi pitänyt olla pörinän lisäksi myös "youngster dumpa valve sound efection" ominaisuus :)

Olis voinu pullistella snagarilla datsun 200sx janppojen tyttöystäville.

Tätä varten mulla on toi Miata varustettuna rusetilla ja pppppffffffftthhhhhhhshiiiiiiiiii venalla  ;D Voi sit samalla pistää sen Datsunin kyykkyyn niin näyttää paremmalta niiden tyttöystävien silmissä ha ha ha
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: pup - 23.10.13 - klo:06:58
Jos ajomoodin valinta on vakiona, niin meni kyllä rahat hukkaan. Rs valitsimella saa vain pörinäpöntön? Nimenomaan ajomoodin valinnan takia tuli tuo varuste valittua ja ihmettelinkin miksi se ei ole vakiona. Onneksi pörinät saa sentään pois päältä, mutta olis noille euroille jotain muutakin käyttöä keksinyt. Pitäiskö vaatia rahat takaisin virheellisen mainonnan/infon takia! Tuskin sitä enää poiskaan saa jätettyä, kun 45 viikolla auto menee tuotantoon. Ja pitäis saada 100% varmuus, ettei pois jättäminen poista myös ajomoodin valintaa.
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: puolihop - 23.10.13 - klo:07:35
Liitteenä olevassa PDF:ssä on jotain lisätietoa pörinäboksista. Sivulla 13 alkaen.

Edit: liite ei sitten näköjään tullutkaan mukaan, joten kokeillaan linkkinä: http://www.assenkovic.com/cjenik/Octavia%20A7%20RS%20NG.pdf (http://www.assenkovic.com/cjenik/Octavia%20A7%20RS%20NG.pdf)
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: Markku J - 23.10.13 - klo:07:49
Mielenkiintoinen liite, paljon kiitoksia ! Ã,,änigeneraattori on siis erillinen murikka, joka siirtää äänivärähtelyä koriin ja tuulilasiin. Luulin alunperin ääntä tuotettavan audiosysteemin kaiuttimilla.
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: Hensu - 23.10.13 - klo:11:30
Resonoiva mötikkä jota ei saa hiljaiseksi kuin sivuleikkureilla? Vai saako sittenkin vain jakoavaimella ja kuikkaheitolla.

Ja minä maksan siitä. Ei mennyt nyt ihan putkeen tämä homma. :D
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: makkis - 23.10.13 - klo:19:41
Aika helppo tuollainen räpätin olisi tehdä normiocuun. Tarvitaan kertakäyttömuki, pianolankaa, rasiapora, sakset ja peltipyörylä. Poistetaan kertakäyttömukista pohja, akseloidaan peltipyörylä sen sisään keskelle pianolangalla. Kairastaan rintapeltiin rasiaporalla reikä ja tönäistään purkki siihen. Jos ei ihan millilleen satu, voi tiivistää laidat sikafleksillä.

Ja ei kun hanaa, 1.2TSI antaa vähintään räsämäiset soundit kabiiniin ja naapuri ihmettelee, mitä se singerillä puolaa...
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: Kynäkauppias - 23.10.13 - klo:19:44
Ei hele, nyt makkis äkkiä tee se itsemiehen tehoputki alfaan! Kemiläinen katuviritys on toki helpompi, papoputkesta äänenvaimennin irti ja pilistelemään.  8)
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: makkis - 23.10.13 - klo:19:51
Eihän Alphaan tartte tehdä mitään. Schumi lienee konsultoinut tuolloin, mutta sehän kumisee matalan voimallisesti pikkukierroksilla kotitiellä silleen että varmasti naapurit tietää milloin makkis tulee kotiin / lähtee töihin. Jos haluaa sitten elvistellä, heläyttää highrev vaparin 8500 rpm tahallisella vaihdemissillä, niin luulevat Pavarottin saapuneen pakkotyöleirille!

Alphassa ei vielä kustannuksia säästelty. Eikä mietitty monoksidi- tai dioksidipäästöjä. Kaiken se vie silti minkä siihen tankkaa, kuten nuo ituhippikustannussäästömasiinatkin.
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: Octavist - 23.10.13 - klo:23:17
Alkoipa itseänikin kiinnostaa RS:n tilanneena tämä aihe ja laitoin kysymyksen Helkama-Autolle tästä performance mode selection:sta.

Vastaus meni näin:

"Hei,

Hinnastossa ja varusteluettelossa on mainittu, että ajoasetuksen valinta ei
ole vakiona ja sitä ei saa tilattua lisävarusteenakaan Octavia RS-malliin
ja se tieto pitää paikkansa. Kerrothan meille jos olet löytänyt jostain
toimittamastamme materiaalista ristiriitaista tietoa, kiitos. "

Kuitenkaan aikanaan koeajamastani bensa RS:stä en saanut mitään murinoita ulos vaikka siinä oli kyllä joku ajoasetuksen valinta (ECO-NORMAL-SPORT-INDIVIDUAL) mutta tuota maahantuojan versiotahan se on pakko uskoa ja pitää tuo lisävaruste siis tilattuna. Eikö täällä ole ketään, kuka on jättänyt tuon ruksimatta, vahvistamaan tätä että silloin ei tule mitään ajoasetuksen hallintaa.
Ja minkälainen ohjaus on tässä tapauksessa? Tuo normal?
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: Kotipirtti - 23.10.13 - klo:23:37
Lainaus käyttäjältä: Octavist - 23.10.13 - klo:23:17
Alkoipa itseänikin kiinnostaa RS:n tilanneena tämä aihe ja laitoin kysymyksen Helkama-Autolle tästä performance mode selection:sta.

Vastaus meni näin:

"Hei,

Hinnastossa ja varusteluettelossa on mainittu, että ajoasetuksen valinta ei
ole vakiona ja sitä ei saa tilattua lisävarusteenakaan Octavia RS-malliin
ja se tieto pitää paikkansa. Kerrothan meille jos olet löytänyt jostain
toimittamastamme materiaalista ristiriitaista tietoa, kiitos. "

Kuitenkaan aikanaan koeajamastani bensa RS:stä en saanut mitään murinoita ulos vaikka siinä oli kyllä joku ajoasetuksen valinta (ECO-NORMAL-SPORT-INDIVIDUAL) mutta tuota maahantuojan versiotahan se on pakko uskoa ja pitää tuo lisävaruste siis tilattuna. Eikö täällä ole ketään, kuka on jättänyt tuon ruksimatta, vahvistamaan tätä että silloin ei tule mitään ajoasetuksen hallintaa.
Ja minkälainen ohjaus on tässä tapauksessa? Tuo normal?

En usko Helkaman vastauksen paikkansapitävyyteen. Miten on selitettävissä että RS:stä on todistettavasti versio jonka ajoasetuksen valintanapista löytyy vain teksti "MODE" ja versio jonka napissa on teksti "VRS MODE"? Ja tätä tukee myös kokemuksesi koeajamastasi yksilöstä josta murinoita ei ulos tullut.
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: Octavist - 23.10.13 - klo:23:46
Lainaus käyttäjältä: Kotipirtti - 23.10.13 - klo:23:37
En usko Helkaman vastauksen paikkansapitävyyteen. Miten on selitettävissä että RS:stä on todistettavasti versio jonka ajoasetuksen valintanapista löytyy vain teksti "MODE" ja versio jonka napissa on teksti "VRS MODE"? Ja tätä tukee myös kokemuksesi koeajamastasi yksilöstä josta murinoita ei ulos tullut.


Oudolta tuntuu kieltämättä mutta mistäs nyt kaivetaan se oikea tieto. Aika hyökkäävä vastaus tosiaan Helkamalta tuli ja melko napakasti todettiin asia. Asiahan on pieni mutta ajatus maksaa pelkästään jostain leluäänestä 250 euroa ei oikein kohota RS mielialaa.
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: Jyri - 23.10.13 - klo:23:48
Lainaus käyttäjältä: Octavist - 23.10.13 - klo:23:46

Oudolta tuntuu kieltämättä mutta mistäs nyt kaivetaan se oikea tieto. Aika hyökkäävä vastaus tosiaan Helkamalta tuli ja melko napakasti todettiin asia. Asiahan on pieni mutta ajatus maksaa pelkästään jostain leluäänestä 250 euroa ei oikein kohota RS mielialaa.
Onhan noita koeajoautoja mistä käydä katsomassa, mutta nepä eivät silti välttämättä ole kaikkien varusteiden osalta paikkansa pitäviä verrokkeja.
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: Japoff - 24.10.13 - klo:00:26
aika hassu tuo "lelupäristin"  ::)  , olisi toteutettu kuten R32 Golfissa , jossa pakoputkiston läpät aukee , siinä muuten yhdet komeimmat äänet mitä ite vakioautoista tiedän .
Läpäthän vois kans avautua vain silloin kun haluaa ?? Siis jos ei halua mölyä ...
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: Karvis - 24.10.13 - klo:07:12
Lainaus käyttäjältä: Japoff - 24.10.13 - klo:00:26
aika hassu tuo "lelupäristin"  ::)  , olisi toteutettu kuten R32 Golfissa , jossa pakoputkiston läpät aukee , siinä muuten yhdet komeimmat äänet mitä ite vakioautoista tiedän .
Läpäthän vois kans avautua vain silloin kun haluaa ?? Siis jos ei halua mölyä ...

R32:ssa on kuutoskone, ei tuommoisesta RS:n ahdetusta nelosesta saa samanlaisia säveliä vaikka kuinka laittelis läppiä putkistoon ::)
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: Japoff - 24.10.13 - klo:19:38
ei tietenkään ...mut on toi päristin ihan älytön  :o
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: makkis - 24.10.13 - klo:19:47
Lainaaei tietenkään ...mut on toi päristin ihan älytön

Päristin on haasteellinen. Pitää saada pissis ensin sisään autoon ennen kuin jatketta voi esitellä. Pakoputkiläpillä taas pissis on helppo saada sinne autoon.

Toisaalta, Skodahan markkinoikin Räsää nimenomaan perheenisille, joiden tapauksessa vaimo ja lapset kapuaa joka tapauksessa autoon. Kun isi sitten painaa päristimen tulille ja antaa vähän happea, voi äitikin nuortua hetkellisesti pissisikään ja tiedä millainen yö odottaa kun lapset saadaan nukkumaan. Lisäksi, lapsien propsit nousee hoidossa kun voivat kehua "ralliauton" kyydeillä kun eivät ulkoisista soundeista vielä ymmärrä.

Räpätin on siis ihan hyvä juttu perhefarkkuun. Odotan innolla, josko sen avulla sais  ;D kotiuskattovuutta.
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: V-O - 24.10.13 - klo:20:13
Voe helevata, noi makkiksen jutut kyllä pikkasen pistää hymyilyttään eli naamaa virneeseen  ;D
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: kaide - 24.10.13 - klo:20:18
Kävin päällistelemässä yhtä esittelyautoa ja myyjä väitti kivenkovaa että ainoat lisävarusteet siinä on black paketti ja 18 geminit. No, tästä löytyi se "mode" nappi ja kysäisin että onkos tämä vakiona . Kuulemma on .

YES ! tuolla rahalla olisi voinut saada jo ihan oikean pörinäputken . Toisaalta , onneksi on tuo toinen jolla voi päristellä ja sihautella pissisten iloksi  ;D
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: livejungle - 24.10.13 - klo:20:25
Skoda Magazine 4/2013 lehdessä lukee näin:

(http://img268.imageshack.us/img268/9906/hgnd.jpg)
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: Jukikyy - 25.10.13 - klo:12:56
Tänään varmistin omalta myyjältä joka asiaa selvitteli ja vakuutti, että ajomoodinvalinta on vakiona RS-malleissa (eco, normal, sport ja individual). Performance modeselection ei tuo mitään muuta lisää kuin päristimen. Eli peruin ko. Avarusteen tilauksestani.
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: darthjysky - 25.10.13 - klo:13:04
Kyllä ei harmita enää yhtää etten tuota päristintä ottanu. No se ja sama onko mode selektoria vai ei. Veikkaan vaan että jos alusta asti tuo olisi ollu selkeämmin ilmastu aika moni muukin olisi säästänyt nuo rahat
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: teräksenharmaa - 25.10.13 - klo:13:11
Lainaus käyttäjältä: darthjysky - 25.10.13 - klo:13:04
No se ja sama onko mode selektoria vai ei.
Itse kyllä pidän tuosta valinnasta. Kun haluaa kruisailla rauhassa, ekomoodi tekee vaihteistosta ja kaasusta sopivan rauhallisia. Jos taasen on tarve tehdä nopeita kiihdytyksiä, niin sporttimoodi huolehtii siitä, että tehoa on käytettävissä lyhyellä varoitusajalla. Sporttimoodi on aivan surkea katupyörittelyssä ja ekomoodilla ei taas pääse dynaamisemmassa ajossa kovin pitkälle.
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: voipa - 25.10.13 - klo:13:37
Lainaus käyttäjältä: Jukikyy - 25.10.13 - klo:12:56
Tänään varmistin omalta myyjältä joka asiaa selvitteli ja vakuutti, että ajomoodinvalinta on vakiona RS-malleissa (eco, normal, sport ja individual). Performance modeselection ei tuo mitään muuta lisää kuin päristimen.
Voitko laittaa vähän viitetietoa, koska taas oma myyjäni Tampereen Metroautossa vakuutti, että mitään ajomoodeja ei voi valita ellei tuota optiota ole RS:ään ostettu?
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: makkis - 25.10.13 - klo:14:03
LainaaSporttimoodi on aivan surkea katupyörittelyssä

Miksi?
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: darthjysky - 25.10.13 - klo:14:10
Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 25.10.13 - klo:13:11
Itse kyllä pidän tuosta valinnasta. Kun haluaa kruisailla rauhassa, ekomoodi tekee vaihteistosta ja kaasusta sopivan rauhallisia.

Ei liene aivan yhtä hyödyllinen manuaalivaihteistolla kuin DSG:llä
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: teräksenharmaa - 25.10.13 - klo:14:25
Lainaus käyttäjältä: makkis - 25.10.13 - klo:14:03
Miksi?
Mukavuus kärsii sporttimoodissa. Moottorin korkeat kierrokset ja laatikon terävät vaihdot tekevät menosta nykivää ja rauhatonta.

Voi olla, että ohjauksen tehostus ja kaasupolkimen vastekäyräkin ovat huonoja rauhalliseen pyörittelyyn. Näistä en kovin hyvää muistikuvaa omaa, kun omat kokemukset kyseisetä autosta rajoittuvat lyhyeen koeajoon.
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: teräksenharmaa - 25.10.13 - klo:14:29
Lainaus käyttäjältä: darthjysky - 25.10.13 - klo:14:10
Ei liene aivan yhtä hyödyllinen manuaalivaihteistolla kuin DSG:llä
Ei varmasti. Vaihteiston säädöt lienevät ajotilavalinnan eniten ajokokemukseen vaikuttava yksittäinen toimenpide.
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: Jukikyy - 25.10.13 - klo:15:03
Lainaus käyttäjältä: voipa - 25.10.13 - klo:13:37
Voitko laittaa vähän viitetietoa, koska taas oma myyjäni Tampereen Metroautossa vakuutti, että mitään ajomoodeja ei voi valita ellei tuota optiota ole RS:ään ostettu?

Turun Rinta-Joupin esittelyautossa ei ole Performance Mode Selectionia ja siinä voi valita eco, normal, sport ja individual välillä ajomoodin. Myyjä vielä soitteli Helkamalle ja tarkisti, että PFD ei tuo muuta lisää kuin resonaattorin.
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: mixa76 - 25.10.13 - klo:15:37
Jokusen viikon takaa muistelisin, että myyjä sanoi, että koeajoauto-RS:ssä on ns. karvalakkimalli tuosta mode selectionista (liekö sama kuin perus-ocussa?) ilman päristintä. Ei kuulemma ollut vielä ko. yksilön valmistusvaiheessa saatavana. Summasummaarum, epätietoisuus jatkunee...   ;D 8) ::)
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: makkis - 25.10.13 - klo:15:48
LainaaMukavuus kärsii sporttimoodissa. Moottorin korkeat kierrokset ja laatikon terävät vaihdot tekevät menosta nykivää ja rauhatonta.

Onneksi otin manuaalin ja kontrolloin itse laatikkoa. Minusta näet ohjaus oli sport modella aivan älyttömän maukas, vaikka hyvä normiasetuksillakin. Ja nimenomaan kaupunkiajoon tuota sporttimoodia pidän parempana, maantiellä se ja sama vaikka ajaisi ituhippimoodilla.
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: TTO - 25.10.13 - klo:16:19
Tämä tulee ei-RS:n kokemuksella ja sen "tavallisen" pörinättömän mode selectionin käyttökokemuksella. Jos kaupungissa ajaa ekomoodilla ja tulee tarve lähteä nopeammin, niin ei siinä mode selectionin kautta ehdi/kannata muutosta tehdä ainakaan DSG:n kanssa, koska kepin kautta Sport-mode päälle ajaa ainakin vaihteiston osalta ajomoodin "yli". En osaa kuinka paljon muut (moottori jne.) vaihdetta "seuraavat", mutta väliaikainen muutos onnistuu siis noin näppärämmin kuin jatkuva moodin vaihtelu. Manuaalin kanssa tuolla ei kai niin isoa merkitystä ole "kiire tapauksissa".
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: makkis - 25.10.13 - klo:16:52
Kaupungissa nimenomaan tulee tilanteita joissa tarvitaan nopeitakin kiihdytyksiä jolloin nopea kaasuun reagointi on plussaa. Samaten, varsinkin kaupungissa monen auton aivan ylikevyt ohjaus ärsyttää kun rattia joutuu veivaamaan. Siksi minusta sporttimoodi nimenomaan taajamassa on hyvä. Maantiellä talvirajoituksilla jonossa ACC päällä mennessä tuo moodi lienee yksi hailee.
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: Silver - 25.10.13 - klo:18:04
Lainaus käyttäjältä: makkis - 25.10.13 - klo:15:48
Onneksi otin manuaalin ja kontrolloin itse laatikkoa. Minusta näet ohjaus oli sport modella aivan älyttömän maukas, vaikka hyvä normiasetuksillakin. Ja nimenomaan kaupunkiajoon tuota sporttimoodia pidän parempana, maantiellä se ja sama vaikka ajaisi ituhippimoodilla.

::)? Eikös Individual Modeen saa itse viritellä sellaisen kokoonpanon säädöistä kuin haluaa? Esim sen sport ohjauksen. Eikait pelkästään tuon takia kannata DSG:tä heivata hankintalistalta?
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: makkis - 25.10.13 - klo:18:06
LainaaEikös Individual Modeen saa itse viritellä sellaisen kokoonpanon säädöistä kuin haluaa

Itse asiassa kyllä. Tarkasti ottaen automaatin heivasin viripotentiaalin vuoksi, jotenkin luotan manuaaliin.
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: Jussiboy - 25.10.13 - klo:20:43
Pörinä pöntön tilaaminen pisti niin vihaksi, että vaihdoin sen RS Challenge-pakettiin ;D
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: Japoff - 25.10.13 - klo:22:28
mitäs sillä saa ?? Vaikka kaikki on parempaa ku pörinäpönttö , se kyllä vie Räsän tasolle sanonko mihin ...
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: Jussiboy - 26.10.13 - klo:09:25
Sillä saa Black paketin, lap timerin, RS-Challenge listat, mustat Geminit ja sen ...tanan pöristimen :)

http://garaz.autorevue.cz/download/file.php?id=31201&mode=view (http://garaz.autorevue.cz/download/file.php?id=31201&mode=view)

Paketin sisältö ja hinta vaihtelee eri maissa, koska esim Maxi-dot näyttö ei ole kaikkialla vakiovaruste.
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: teräksenharmaa - 26.10.13 - klo:09:38
Lainaus käyttäjältä: makkis - 25.10.13 - klo:16:52
Kaupungissa nimenomaan tulee tilanteita joissa tarvitaan nopeitakin kiihdytyksiä jolloin nopea kaasuun reagointi on plussaa. Samaten, varsinkin kaupungissa monen auton aivan ylikevyt ohjaus ärsyttää kun rattia joutuu veivaamaan. Siksi minusta sporttimoodi nimenomaan taajamassa on hyvä. Maantiellä talvirajoituksilla jonossa ACC päällä mennessä tuo moodi lienee yksi hailee.
Itselleni kaupungissa riittää RS:n kiihtyvyys kaikissa moodeissa. Eipä tule mieleen sellaista tilannetta, että olisi joku tarve sporttimoodille. Kylmään vuodenaikaan viimeistenkin hevosvoimien käyttäminen johtaa vain suditteluun.
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: Homer - 26.10.13 - klo:10:01
Toi Challenge -paketti ja Lap Timer ovat ihan must tällaiseen urheilulliseen autoon. Onneksi ehdin muuttaa tilausta kun sitä ei ole vielä lukittu :)
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: Japoff - 26.10.13 - klo:13:02
Joo, makeet listat ainakin  :P
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: kaide - 27.10.13 - klo:10:26
Pitäisikö Skoodan alkaa valmistamaan pärinäpokseja myös formuloille ?  :P

http://www.sportti.com/uutinen.asp?CAT=1-1&ID=251479 (http://www.sportti.com/uutinen.asp?CAT=1-1&ID=251479)
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: TTO - 29.10.13 - klo:09:02
"Varsinaisessa" RS-III-ketjussa on linkki Savon Sanomien koeajoartikkeliin ja siinä on seuraava kommentti. Toki lehtijuttuihin pitää aina suhtautua varauksella.

"Ajoasetuksen valintaan on liitetty RS:ssä myös sisälle tuotetut äänitehosteet, mutta koeajoautostamme ne puuttuivat, koska kyseessä oli esisarjan yksilö."
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: gunkku - 29.10.13 - klo:10:21
Omasta löytyy Rs Performance mode selection eli on pörinäpönttö ja tuntuu sportilla pörisevän.

Nappi on kuitenkin pelkkä Mode eikä Vrs Mode. Oisko ollu Vrs Mode napit loppu?  :o
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: Kuju - 04.11.13 - klo:20:31
Tänään soitti Skoda-myyjä ja kertoi, että vakiona Räsässä ei ole ajomoodin valintaa ollenkaan. Eli jos sellaisen haluaa, niin pitää ottaa myös se pörinäpönttö. Halusin ajomoodin valinnan, joten muutettiin tilausta sisältämään sellainen.

Kuulemma koeajoautot ovat jotain esisarjaa, jossa on ajomoodin valinta ilman pörinää.
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: Markku J - 04.11.13 - klo:20:45
Tämä selittää asiaa, miksi koeajamassani esittelyautossa oli ajomoodivalinnat, mutta ei pörinää.

Hienoa, että pörinäpönttö on kopioitu niinkin hienoon autoon, kuin Audi S3:een. Siinä lienee vastaava ratkaisu moottoriäänille. Vai oliskohan pönttö peräti Audin kehittämä, kuten RS:n bensakonekin on? Eli me RS:n tilanneet saamme paljon Audin tekniikkaa  ;D.
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: makkis - 04.11.13 - klo:21:11
Tää muuttui omalla kohdalla päheeksi varusteeksi kun selvisi että kyse ei olekaan kaiuttajista tuotetusta äänestä. Minusta tuo rintapellin läpi tuleva läpällinen peltipurkki on vaan niin absurdi, että on pähee ihan sen takia.
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: Kotipirtti - 04.11.13 - klo:21:52
Lainaus käyttäjältä: makkis - 04.11.13 - klo:21:11
Tää muuttui omalla kohdalla päheeksi varusteeksi kun selvisi että kyse ei olekaan kaiuttajista tuotetusta äänestä. Minusta tuo rintapellin läpi tuleva läpällinen peltipurkki on vaan niin absurdi, että on pähee ihan sen takia.

Näin se asianlaita juurikin on!
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: kaide - 04.11.13 - klo:22:08
Lainaus käyttäjältä: makkis - 04.11.13 - klo:21:11
Tää muuttui omalla kohdalla päheeksi varusteeksi kun selvisi että kyse ei olekaan kaiuttajista tuotetusta äänestä. Minusta tuo rintapellin läpi tuleva läpällinen peltipurkki on vaan niin absurdi, että on pähee ihan sen takia.


ONNEKSI kohta alkaa saamaan kunnon putkistoja tuohon laitteeseen . Saa pärinäpömpeli olla ihan koristeena kun pistetään esim. Miltekin 3,5" ränni koko matkalle  ;D
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: makkis - 04.11.13 - klo:22:22
Itse miellän tämän pörinäpurkin hieman anatomian kautta.

Ajatellaanpa ihmiskehoa (ruumis) jossa on ytimessä masu (moottori) joka tekee työtään ruualla (polttoaine). Ennen vanhaan ihmiset röyhtäilivät ja piereskelivät sen mukaan kuinka oli hyvä olla masun kannalta. Sitten ihmiset sivistyivät ja jopa röyhtäilyä ylen katsotaan, sinänsä pieruhan on tismalleen sama asia mutta tulee ulos eri luukusta.

BMW sivisti M5 mallinsa ihmisen tasolle mutta baijerin insinööri mietti, että suutaanhan se ihminen aukoo jos katu-uskottavuutta haluaa, joten asensi uuteen ämmään Soundblasterin ja valjasti kaiuttajat äänellä hakemaan uskoa.

Tsekki-insinööri teki saman hieman brutaalimmin. Asensi autoon mekaanisen pierettimen.  Nyt voi RäSä kuski piereskellä vain nappia painamalla! Toivottavasti ovat eliminoineet einesruuan (huono polttoaine) mahdolliset sivuhaitat eikä pierettimen läpi matkustamoon pääse pujahtamaan karvasta haisua saati rikkiöljyistä varpusparvea! Näinhän ihmiskehossa on mahdollista käydä ja varsinkin nuo märät pierut erittäin karvaine haisuineen on esteettisesti kuitenkin aika kamalia.

Ehdotankin että pörinäpurkin, pärinäboxin, räpättimen, millä nimellä tuota täällä on kutsuttukaan, virallinen kirjoitusasu on jatkossa: Pieretin!
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: kaide - 04.11.13 - klo:22:25
Lainaus käyttäjältä: makkis - 04.11.13 - klo:22:22


Ehdotankin että pörinäpurkin, pärinäboxin, räpättimen, millä nimellä tuota täällä on kutsuttukaan, virallinen kirjoitusasu on jatkossa: Pieretin!

Nyt tuli niin hyvät naurut että pääsi sekä pieru että röyhtäys  :P
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: makkis - 04.11.13 - klo:22:38
Toivottavasti sattuu heteropieretin omaan, ei ole kiva jos nappi päällä louskuttaa sisään kuin vanhasisävesihinaaja väljä islohkokasi "holoppa holoppa holoppa holoppa" mutta eihän sen tämmöisessä mekaanisessa ratkaisussa kyllä pitäisi olla mahdollista.
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: Silver - 05.11.13 - klo:10:14
Lainaus käyttäjältä: kaide - 04.11.13 - klo:22:08

Saa pärinäpömpeli olla ihan koristeena kun pistetään esim. Miltekin 3,5" ränni koko matkalle  ;D

Kerro heti (kun tiedät) miten tuo pöristin pistetään virattomaksi? Aikaisemmin tuota jo jossain ketjussa kyselin mutta en saanut oikein vastauksia. Sen linkittämäni RS *.pdf liitetiedoston mukaan päristin on aktiivinen kaikissa kolmessa ajomoodissa eikä individualissa sitä pääse säätämään (jos oikein katsoin omastani). Eli OFF-nappi/asetus puuttuu??   :o

Tuo päristin on tuskin yksin minkään sulakkeen takana, tai sitten voisikohan siitä repäistä johdot irti? Tuolloin todennäköisesti tulee vikaherjaa..

Nyt kun tuolla kärryllä on muutaman päivän ajellut, niin haluaisin ajaa välillä myös sellaisessa ajomoodissa jossa päristin ei ole lainkaan mukana. Vaikka edes vertailun vuoksi.
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: kaide - 05.11.13 - klo:10:36
Lainaus käyttäjältä: Silver - 05.11.13 - klo:10:14


Tuo päristin on tuskin yksin minkään sulakkeen takana, tai sitten voisikohan siitä repäistä johdot irti? Tuolloin todennäköisesti tulee vikaherjaa..



Vikakoodi = YLEINEN VIKA PIERETTIMESSÃ,, - FART9999  ;D
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: Silver - 05.11.13 - klo:10:54
Tai jos toivoa saa niin Skoda voisi toimittaa valittavaksi erilaisia äänitiedostoja, jotka käyttäjä voi itse ladata USB kautta kärryynsä ja päivittää päristintään. Välillä vois ajella V8:lla tai F1 saundeilla!
No, jos vaikka edes Subarun boxerimoottorin murinan sais tuon kireän pierun sijaan...   ::)
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: JarnoF - 05.11.13 - klo:10:59
Lainaus käyttäjältä: Silver - 05.11.13 - klo:10:54
Tai jos toivoa saa niin Skoda voisi toimittaa valittavaksi erilaisia äänitiedostoja, jotka käyttäjä voi itse ladata USB kautta kärryynsä ja päivittää päristintään. Välillä vois ajella V8:lla tai F1 saundeilla!
No, jos vaikka edes Subarun boxerimoottorin murinan sais tuon kireän pierun sijaan...   ::)

Onhan noita esivalittavia pärinä-ääniä mankan kautta toteutetuissa systeemeissä. Top Gearissa esittelivät hot hätchejä. Oliko sitten Clio, jossa sai kosketusnäytöltä valita mitä sporttiautoa mankka matki. En sitten teidä voiko niihin mankkoihin ladata itse uusia ääniä.

Tommosella fyysisellä pärinäpurkilla voi äänipäivitys olla vähän monimutkaisempaa.
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: makkis - 05.11.13 - klo:15:53
Niin, mekaanisen pierettimen äänimaailman tuunaus ei onnistu MP3:lla.

Voisihan tsekki-insinööri lanseerata huolto-asemilta saatavia eri jäykkyyksisiä ja eri materiaaleista valmistettuja immenkalvoja pierettimen sisäputkeen asennettavaksi joilla ainakin hieman soundia voi muuttaa kireämmäksi tai löysemmäksi. En tiedä, kunhan kuvittelen.
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: Markku J - 05.11.13 - klo:16:01
Eiköhän tuo purkki ole rakenteeltaan eräänlainen kaiutin, kun sähkömekaanisesta laitteesta puhutaan, ja näinollen sille syötettävää taajuuskaistaa pitäisi pystyä modaamaan. Jos S3:ssa on sama laite, niin tuskin siinäkään on ihan sama äänimaailma ohjelmoituna kuin karummassa Ocussa.
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: darthjysky - 10.11.13 - klo:13:05
Ei ollu mode select nsppulaa, enkä tosiaan tilannutkaan. Auton valmistusviikko oli 42.

Onkos kellään tietoa onko tuolla ajomoodin valitsimella mahdollista vaikuttaa luistoneston herkkyyteen. Nyt siis en tarkoita että kytkisi sen pois.

Tuntuu että uudessa okussa luistonesto hillitsee enemmin, tai ainankin tasaisemmin kuin FL OcuII elegance. Ei tule enää sellaista tunnetta että rengas löi vähän tyhjää ja luistonesto tappo tehot ja kohta sama uudelleen.
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: makkis - 10.11.13 - klo:13:35
LainaaTuntuu että uudessa okussa luistonesto hillitsee enemmin, tai ainankin tasaisemmin kuin FL OcuII elegance. Ei tule enää sellaista tunnetta että rengas löi vähän tyhjää ja luistonesto tappo tehot ja kohta sama uudelleen.

Tämä johtunee XDS:n mukaantulosta. Itsellänikin kakkosräsä kuullosti särkyvän kun hakkuutti luistonestoa vasten. Karmea kolina ja pomppiminen, siis kuivalla ja märällä asfaltilla. Lumella / jäällä (huonolla kitkalla) toimi suht sivistyneesti. Kiinnitin koeajoautossa samaan huomiota, että Gen 3:ssa toimii sivistyneesti.

Mielestäni ajomoodin valinnalla ei ole vaikutusta luistoneston toimintaan. Pitää tutkaista manuskasta.
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: makkis - 10.11.13 - klo:13:38
Näihin parametreihin vaikuttaa:

Tämä ajotapa on urheilullista ajotyyliä varten.
Tämä ajotavan valinta vaikuttaa ennen kaikkea seuraavien järjestelmien toimintaan.
Moottori (voimanlähde)
Kaasupoljin reagoi nopeammin ja kiihtyminen on terhakkaampaa kuin Normal-ajotavalla.
Automaattivaihteisto asettuu automaattisesti S-tilaan » Sivu 117.
Ohjaus
Ohjaustehostin toimii hillitymmin, ts. ohjauspyörän kääntämiseen tarvitaan enemmän
voimaa » Sivu 110.
Mukautuvat kaarreajovalot (AFS)
Ajovalot mukautuvat ajotyyliin dynaamisemmin kuin Normal-ajotavalla » Sivu 52.
Ennakoiva matkustajasuojajärjestelmä:
Ensimmäisen suojatason aktivointi poistuu » Sivu 153.
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: makkis - 12.11.13 - klo:18:05
Pierettimelle tein makkisrampin mittaisen pikatestin vaan kun pito on höllässä, ei oikein päässyt kunnolla pierettämään. Kyllähän se eri lailla pieree kuin normimoodissa mutta tuolla kokeilulla aika pliisu.
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: makkis - 14.11.13 - klo:18:59
Tänään pääsi kuivalla rampilla testaamaan pieretintä tositoimissa, mutta kun ei ole pitoa. Pieretin murahtaa alakierroksilla aika äänekkäästi mutta kun ei voi testata millaista pierua se pukkaa kun mennään rajoittimeen, kun ei o pitoa.

Ei minulla kyllä resonoi. Eikä kyllä piereskelekään kuin sporttimoodissa. Muuten on vaiti. Ero normiajoon on kuitenkin julma, eli voi sen kytkeä pois ajamalla econoomisti, normaalisti tai individuaalista (tosin en ole tutkinut onko tuolla pierettimen vaiennus parametreissa) eli tuosta en ole vielä ihan varma. Fakta kuitenkin on se, että makkisräsässä pieretin on tulilla vain sporttimoodissa.

Ja, ei ole makkisrässäkään vrs nappulaa vaan ihan tavan normiocun modenappula.

Vähän teennäinen tuo ääni on, mutta saahan sillä kyydissä olijalle ihmetystä.
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: Markku J - 14.11.13 - klo:19:11
Mutta ajattele, että samaa tekniikkaa on sentään huippubemuissa ja Audeissa. Päästiin vähän niinkuin parempiin piireihin me skoodamiehetkin.
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: JaakkoMen - 16.11.13 - klo:19:35
Tänään tuli oma auto liikkeeseen ja ihmettelin muitakin liikkeessä olleita.

Jos tätä varustetta ei ole, autossa ei ole ajomoodin valintaa ja nappula puuttuu. Viikolla 42 valmistettu auto.

Omassa autossa varuste on, nappula löytyy mutta on tavallinen MODE-nappula. Valmistusviikko 43.

Autoliikkeen esittelyautossa on tavallinen MODE-nappula ja ajomoodin valinta, mutta ei päristintä. Vissiin esisarjan autoja tai olleet päristimet loppu.
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: makkis - 16.11.13 - klo:19:48
Mulla on kanssa tavallinen nappula (tuotantoviikko 42) ja pieretin on. Koeajossa olleen essarin tapauksessa nappula oli sama ja ajomoodin pystyi valitsemaan mutta ei siinä pieretintä ollut.

Tänään kävin pikkulenkin fiilistelemässä ihan yksin ja kytkin taas pierettimen tulille. En minä tiä, jotenkin perverssisti antaahan tuo fiilistä... räpäsin muutaman ramppivedon silleen aika "huolella" ja joo, tiettyä mulkun jatketta kyseinen varuste tuo. Jostain kumman syystä tuntui että pierettimen kera (sportmoodilla) meno olisi ollut kilhakampaa kuin normimoodilla, tämä tosin johtunee kaasuvasteesta, koska tehoon ei moodien välillä puututa.

Jahka ehtii, pitää konfia tuonne individuaaliin muut sport asetukset poislukien pieretin ja verrata sitten pieretinmoodiin.
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: rob-s - 16.11.13 - klo:20:32
Mun räsässä ei ole pieretintä..nyt olen kyllä RS-vihreä kateudesta!..;)           (la ilta huumoria)

Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: makkis - 16.11.13 - klo:21:04
Eiköhän sun (Rob-s) RäSä murahda kauniimmin ihan ilman pierettimiä :)
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: Japoff - 17.11.13 - klo:00:02
kyllä se on niin että tommoset pierettimet kuuluu teinien microihin  :-\
Oikeesti tyhmä ihan jo ajatuksena , isoille pojille joille äiti ei antanut laittaa polkupyörään jugurttipurkki viritystä ???

Mullakin sentään ollu gen 1 ja 2 räsä , eipä niissäkään "möykkää" ollu , mut toi p... onse vaan pelle , toivottavasti tieto tosta ei leviii  =(

( joo , joo , oon mä kova peli , kuunteles )   ;D
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: Varttis - 10.12.13 - klo:12:12
Tämän varusteen valitseminen tai poisjättäminen tuottaa nyt tuskaa. Huomenna olisi tarkoitus tilata auto, mutta tätä ei vain ole päässyt kokeilemaan -- koeajoautossa ei mielestäni ollut mitään pöristimiä, vaan vain perusajotilanvalinta. Ja siinä miellytti ohjauksen jäykkyydensäätö.

Sen sijaan harmillista oli, ettei vaihteiston ja moottorin reagointitapaa voinut valita erikseen, vaan kulkivat käsi kädessä!

Oliko kenelläkään palstalaisella siis vielä TDI DSG Räsää, jossa tämän RS Performance Mode selection olisi mukana? Kaipaan vahvistusta sille, ettei auto turhaan pidä mitään pärinöitä muutoin kuin sporttimoodissa -- tai vielä parempi, jos koko pörinän voisi disabloida kokonaan.
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: voipa - 10.12.13 - klo:12:21
Lainaus käyttäjältä: Varttis - 10.12.13 - klo:12:12... koeajoautossa ei mielestäni ollut mitään pöristimiä, vaan vain perusajotilanvalinta.
Elikkäs rs-koeajoautoihin laitettiin tuollainen lisävaruste silloin kun performance mode selectionia ei vielä ollut tuotantolinjoilla niihin saatavissa.
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: Oculaari - 10.12.13 - klo:12:37
Lainaus käyttäjältä: Varttis - 10.12.13 - klo:12:12
Tämän varusteen valitseminen tai poisjättäminen tuottaa nyt tuskaa. Huomenna olisi tarkoitus tilata auto, mutta tätä ei vain ole päässyt kokeilemaan -- koeajoautossa ei mielestäni ollut mitään pöristimiä, vaan vain perusajotilanvalinta. Ja siinä miellytti ohjauksen jäykkyydensäätö.

Sen sijaan harmillista oli, ettei vaihteiston ja moottorin reagointitapaa voinut valita erikseen, vaan kulkivat käsi kädessä!

Oliko kenelläkään palstalaisella siis vielä TDI DSG Räsää, jossa tämän RS Performance Mode selection olisi mukana? Kaipaan vahvistusta sille, ettei auto turhaan pidä mitään pärinöitä muutoin kuin sporttimoodissa -- tai vielä parempi, jos koko pörinän voisi disabloida kokonaan.

Pönttö pörisee, kun moottori tai koko auto on mode selectionin mukaan Sport-modessa. Individual-modessa voit valita esim. Steering: sports ja Engine: normal tai eco. Näin saat raskaamman ohjaustunnon ilman turhia pörinöitä, mutta valitettavasti herkempää kaasuvastetta ei saa. DSG:llä tämän pystyy toki kiertämään lykkäämällä vaihteenvalitsimen S-asentoon, jolloin kaasu herkistyy ja antaa kierrättää korkeammalle ennen ylösvaihtoja. Eli näin saa käytännössä Sport-modea vastaavat asetukset ilman pörinöitä.

Nämä tiedot parin kuukauden takaisen koeajon perusteella, omani saapuu vasta kolmen viikon kuluttua.
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: Varttis - 10.12.13 - klo:13:06
Lainaus käyttäjältä: Oculaari - 10.12.13 - klo:12:37
Pönttö pörisee, kun moottori tai koko auto on mode selectionin mukaan Sport-modessa. Individual-modessa voit valita esim. Steering: sports ja Engine: normal tai eco. Näin saat raskaamman ohjaustunnon ilman turhia pörinöitä, mutta valitettavasti herkempää kaasuvastetta ei saa. DSG:llä tämän pystyy toki kiertämään lykkäämällä vaihteenvalitsimen S-asentoon, jolloin kaasu herkistyy ja antaa kierrättää korkeammalle ennen ylösvaihtoja. Eli näin saa käytännössä Sport-modea vastaavat asetukset ilman pörinöitä.

Kiitos. Mielenkiintoinen ero tuo, että RS:ssä individualissa ei olekaan moottorille kuin eco ja normaali. Tavisvalitsimessa oli mielestäni individualissakin kaikki kolme vaihtoehtoa.

Ei tätä helpoksi ole tehty!
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: Oculaari - 10.12.13 - klo:13:16
Lainaus käyttäjältä: Varttis - 10.12.13 - klo:13:06
Kiitos. Mielenkiintoinen ero tuo, että RS:ssä individualissa ei olekaan moottorille kuin eco ja normaali. Tavisvalitsimessa oli mielestäni individualissakin kaikki kolme vaihtoehtoa.

Ei tätä helpoksi ole tehty!

Ei kun kyllä sieltä se Sportsikin löytyy, mutta silloin menee se pöristin päälle, jonka ohittamista yritin tuossa selittää.
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: Varttis - 10.12.13 - klo:13:23
Lainaus käyttäjältä: Oculaari - 10.12.13 - klo:13:16
Ei kun kyllä sieltä se Sportsikin löytyy, mutta silloin menee se pöristin päälle, jonka ohittamista yritin tuossa selittää.

Ok. Kiitos selvennyksestä. Harmillista, että pöristin on täysin kytketty tuohon moottorin sporttitilaan.

Täytyy siis miettiä, onko pelkkä ohjauksen säätö tuon rahan arvoista.
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: Jussiboy - 01.02.14 - klo:15:25
Pieretin resonoi rämisevällä häiriöäänellä Sport-modella, ennenkuin ääni muuttuu "normaaliksi pieremiseksi". Oliko tähän lääkettä?
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: Ante - 01.02.14 - klo:19:36
Otetaan tännekin mukaan tämä aihe. Eli jätin tilaamatta mitään lisävarustetta ajomoodin osalta. Kyselin sitten myyjältä, että mikä moodi on vakiona autossa ilman nappulaa ja vastauksena sain, että sport-moodi. En tuohon nyt usko vielä.
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: Guido - 01.02.14 - klo:20:02
Lainaus käyttäjältä: Ante - 01.02.14 - klo:19:36
Kyselin sitten myyjältä, että mikä moodi on vakiona autossa ilman nappulaa ja vastauksena sain, että sport-moodi. En tuohon nyt usko vielä.

Juu, ei varmasti ole Sport-mode default-asetuksena edes RS:ssä.
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: Ante - 01.02.14 - klo:20:27
Lainaus käyttäjältä: Guido - 01.02.14 - klo:20:02
Juu, ei varmasti ole Sport-mode default-asetuksena edes RS:ssä.

Eli sellaisen yhteenvedon voi tehdä, että sillä eco-modella ei ole merkitystä kulutuksen kanssa. Ilmoitettu co2-päästö on sama, vaikka sitä sitä mode-nappulaa ei ota lisävarusteena.
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: Peeveli - 01.02.14 - klo:20:41
Onko mode selectionin sport-moodissa ja dsg-vaihteen S-asennossa tismalleen samat voimansiirtoon vaikuttavat ominaisuudet eli koneen ylemmäs kierrättämisen lisäksi reagoi kaasuunkin nopsemmin? Eli onko aidolle räsämiehelle (siis sellaiselle joka ei mitään ecomoodeja käytä) ainoa lisäarvo tuossa Performance Mode Selectionissa ohjauksen jäykkyyserot -ja päristinpurkki?
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: makkis - 01.02.14 - klo:20:47

LainaaEli onko aidolle räsämiehelle (siis sellaiselle joka ei mitään ecomoodeja käytä) ainoa lisäarvo tuossa Performance Mode Selectionissa ohjauksen jäykkyyserot -ja päristinpurkki?

Kyllä, ituhippiasennossa tapahtuu jotain jonnin joutavuuksia kuten valot lopettaa vimputtamisen ja ilmastointi pöhinän ikkunaa avatessa ja joku uskoo että noilla on vaikutustua polttoaineen kulutukseen  ;D Lumelääkitystä, toimiihan se lääketieteessäkin.


Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: Ante - 01.02.14 - klo:21:09
Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 01.02.14 - klo:20:41
Onko mode selectionin sport-moodissa ja dsg-vaihteen S-asennossa tismalleen samat voimansiirtoon vaikuttavat ominaisuudet eli koneen ylemmäs kierrättämisen lisäksi reagoi kaasuunkin nopsemmin? Eli onko aidolle räsämiehelle (siis sellaiselle joka ei mitään ecomoodeja käytä) ainoa lisäarvo tuossa Performance Mode Selectionissa ohjauksen jäykkyyserot -ja päristinpurkki?

Nyt ollaan omankin ihmettelyn ytimessä. Itse kyllä tykkäsin koeajamani RS:n ohjauksen jäykkyydestä sportmoodissa (kyseisessä autossa oli siis tämä mode-nappula) ja siitä nyt pitää sitten luopua oman tulevan autoni kanssa (paitsi myyjä sanoo, että siinä olisi sportmoodi vakiona).
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: Guido - 01.02.14 - klo:22:24
Kumpi vaihteistoasetus RS:ssä on vakiona ilman mode selectionia? Mikäli D on siinä Normal mode perusasetuksena.
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: voipa - 01.02.14 - klo:22:25
Lainaus käyttäjältä: Ante - 01.02.14 - klo:21:09(paitsi myyjä sanoo, että siinä olisi sportmoodi vakiona).
Kehota myyjää tarkistamaan asia maahantuojalta niin ei tarvitse arvailla itse.
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: teräksenharmaa - 02.02.14 - klo:08:35
Lainaus käyttäjältä: Ante - 01.02.14 - klo:20:27
Eli sellaisen yhteenvedon voi tehdä, että sillä eco-modella ei ole merkitystä kulutuksen kanssa. Ilmoitettu co2-päästö on sama, vaikka sitä sitä mode-nappulaa ei ota lisävarusteena.
Enemmän tuo kertoo EU-syklin päästöjen merkityksestä kulutukseen. Eco-moodi tuo esimerkiksi vapaakytkintoiminnon, joka takuulla antaa mahdollisuuden ajaa taloudellisemmin. Samoin ilmastoinnin vähäisempi kuorma näkyy kulutuksessa varmasti, mutta ei EU-syklissä, koska siinä ei apulaitteita ole mukana.
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: teräksenharmaa - 02.02.14 - klo:08:41
Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 01.02.14 - klo:20:41
Onko mode selectionin sport-moodissa ja dsg-vaihteen S-asennossa tismalleen samat voimansiirtoon vaikuttavat ominaisuudet eli koneen ylemmäs kierrättämisen lisäksi reagoi kaasuunkin nopsemmin? Eli onko aidolle räsämiehelle (siis sellaiselle joka ei mitään ecomoodeja käytä) ainoa lisäarvo tuossa Performance Mode Selectionissa ohjauksen jäykkyyserot -ja päristinpurkki?
Itse suosittelen kyllä tuota eco-moodia. Sen elastinen reagoiminen kaasuun ja pitkät välitykset tekevät kruisailusta mukavampaa. Kun ei ole tarkoitus etsiä suorituskyvyn rajoja, eco-moodi tekee menosta tasaisempaa ja rauhallisempaa.
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: Homer - 02.02.14 - klo:12:33
Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 02.02.14 - klo:08:41
Itse suosittelen kyllä tuota eco-moodia. Sen elastinen reagoiminen kaasuun ja pitkät välitykset tekevät kruisailusta mukavampaa. Kun ei ole tarkoitus etsiä suorituskyvyn rajoja, eco-moodi tekee menosta tasaisempaa ja rauhallisempaa.

Tuotatäytyy kokeilla, saattaa tosiaan olla kruisailuun kelpo asetus. Lisäksi esim. Parkkihalleissa tmv. hitaan nopeuden alueilla elastisuus /hidas kaasuvaste voisi eliminoida nykimistä.
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: Hensu - 06.04.14 - klo:23:19
No niin, nyt on RS ollut pari päivää alla. Mites muuten muilla, lukeeko teillä ajomoodivalintanapissa VRS mode? Itellä lukee pelkästään Mode. Tässäkin ketjussa pohdittiin aikanaan Mode Selection/vRS Mode Selection eroavaisuuksia eli ei_RS-malleissa olisi pelkkä mode-toiminto. Tosin Pieretin kyllä tuntusi löytyvän, mutta liekö ollu itäblokin pojilla napit vähissä kun ei ole VRS-nappia.

Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: Toby - 07.04.14 - klo:06:39
Lainaus käyttäjältä: Hensu - 06.04.14 - klo:23:19
Mites muuten muilla, lukeeko teillä ajomoodivalintanapissa VRS mode? Itellä lukee pelkästään Mode. Tosin Pieretin kyllä tuntusi löytyvän, mutta liekö ollu itäblokin pojilla napit vähissä kun ei ole VRS-nappia.
Eräässä toisessa ketjussa tuosta napista jankattiin pitkät pätkät, eikä sielläkään muistaakseni ilmaantunut ensimmäistäkään jolla ois ollut vrs-nappia autossaan, kaikilla luki tuo sama mode. Joten se vrs-nappula lienee jäänyt ainoastaan mainoslehtisien kuviin ja esiteteksteihin. Eipä näytä siis edelleenkään edes uusiin toimituksiin tulevan, joten lienee turha odotella, et vaihtaisivat sen takuuhuollossa moiseen, jos moisia ei edelleenkään ole tehtaalla toimittaa. Joku tais toisessa ketjussa väittää jopa, ettei moista vrs-mode nappia edes kuuluisi olla RS:n toimituksessa, vaikka esitteissä se selkeesti mainitaan kuvien kera. Mutta kuten sielläkin, pääasia tietysti on, että toiminnallisuus löytyy, jos sen on tilanut ja se toimii kuten pitääkin, riippumati siitä mitä napissa lukee. Itse olisin valmis luopumaan koko pierettimestä, mikä on ihan lapsellinen, mutta ajomoodin valinnat ja ratin herkkyydet toki haluaisin säilyttää.
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: Hensu - 07.04.14 - klo:09:08
Lainaus käyttäjältä: Toby - 07.04.14 - klo:06:39
Itse olisin valmis luopumaan koko pierettimestä, mikä on ihan lapsellinen, mutta ajomoodin valinnat ja ratin herkkyydet toki haluaisin säilyttää.
Kiitoksia tiedosta, lienee ollut tuo RS-ketju kun sen nälkävuosipituus ei houkuta käymään koko ketjua läpi.

Samoilla linjoilla olen itsekin eli melkoinen turhake se äänigeneraattori.
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: maher - 07.04.14 - klo:09:11
Lainaus käyttäjältä: Hensu - 06.04.14 - klo:23:19
No niin, nyt on RS ollut pari päivää alla. Mites muuten muilla, lukeeko teillä ajomoodivalintanapissa VRS mode? Itellä lukee pelkästään Mode. Tässäkin ketjussa pohdittiin aikanaan Mode Selection/vRS Mode Selection eroavaisuuksia eli ei_RS-malleissa olisi pelkkä mode-toiminto. Tosin Pieretin kyllä tuntusi löytyvän, mutta liekö ollu itäblokin pojilla napit vähissä kun ei ole VRS-nappia.

"Vain" Mode löytyy multakin. Jossain toisessa viestiketjussa taannoin aihetta tosiaan käsiteltiin ja vRS-napit lienee markkinointimateriaalikamaa.
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: GTI - 09.04.14 - klo:14:29
Mitenköhän noi ajomoodit oikein DSG:ssä toimii?Jos valittu Sport moodi ja siirrät kepin Dasentoon niin mitä silloin on kytketty? ja jos keppi siirretty S.lle niin ei taida muuttua kuin kierrosalue ja pörinät.Luulisi S:llä olevan kaikki Sport asetukset päällä,muttei taida olla eli pitää valita erikseen Sport moodi.Jos ruksaa Indiviuaali napista kaikki Sport asetukset,niin vastaa ilmeisesti täysin Sport moodia!
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: Jyri - 09.04.14 - klo:14:35
Mielestäni DSG vaihteisella vaihdekepistä moodin vaihto tosiaan vaihtaa vain vaihteiston moodin, mikä on kyllä ihan loogista, tuo muu moodi vaihdetaan sitten mode kytkimen takaa. Se mitä en ymmärrä, että vaikka valitsee mode kytkimesta sport moden, niin silti aina käynnistyksen jälkeen vaihteisto on D modella eikä S-modella, ärsyttävää, muistaisi edes valinnan.
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: maher - 10.04.14 - klo:14:21
Kokeilin alkuviikon ajan Eco-moodia ajoa. En huomannut omassa ajossani suurta polttoaineenkulutuseroa, ajotietokoneen mukaan ehkä desi. Vaihteistona DSG. Sopii rauhalliseen ajoon, mutta sotii auton luonnetta vastaan ja ajosta tuli hivenen nykivää hitaassa ja vaihtuvanopeuksisessa ajossa, koska vapauttaessa kaasun, auto meni tyhjäkäynnille ja kesti hetken, että kierrokset nousi sitten taas sen hetkisen nopeuden mukaiseksi.
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: GTI - 10.04.14 - klo:15:24
Aivan turha moodi RS:ssä.Kerran kokeiltu ja tuntui ettei kiihdy mihinkään ja muutenkin ikävä ajaa,aivan kuin moottorissa olisi jokin vialla.Jos ei tietäisi,että oli ECO moodi päällä,olisin vienyt auton huoltoon!
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: Devl - 10.04.14 - klo:15:57
Talven liukkailla tuo eco-moodi oli hyvä. Pitkä kaasupolkimen liike vähensi sutimista valoista lähtiessä. Muuta käyttöä eco-moodille ei taida olla. :)
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: psxgamer - 11.04.14 - klo:08:10
Niin ja toki se rullaus, eli coasting -toiminto mistä osa tuntuu tykkäävän. Itse olen kokenut sen koeajoilla lähinnä ärsyttävänä ja en usko sen todellista polttoainesäästöä tarjoavan moottorijarrutukseen verrattuna.
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: maher - 11.04.14 - klo:08:54
Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 11.04.14 - klo:08:10
Niin ja toki se rullaus, eli coasting -toiminto mistä osa tuntuu tykkäävän. Itse olen kokenut sen koeajoilla lähinnä ärsyttävänä ja en usko sen todellista polttoainesäästöä tarjoavan moottorijarrutukseen verrattuna.

Minusta se tuntui omituiselta ja kuten edellä mainitsinkin, teki mielestäni ajosta nykivää, koska kesti huomattavan kauan, että kone "heräsi" takaisin vauhdin mukaisille kierroksille.
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: Pumpeli - 03.05.14 - klo:18:38
Vrs mode nappi oli omaan yksilöön laitettu,sport moodissa ääni tuo hymyn naamalle,sillä on se niin huvittavan kuuloista ;D,tuota "pieretintä" ei saa ilmeisesti kokonaan pois ollenkaan,kun normi moodissakin  laimeasti tuntuu ääntelevän... ???
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: kaide - 03.05.14 - klo:21:41
Löysikö joku VCDS.stä sen aikaisemmin linkittämäni kohdan josta pierettimen saa kokonaan pois ? Pitää nimittän normaali modessakin ärsyttävää jatkuvaa kurnutusta juuri motarinopeudessa .  On niin raivostuttava kapistus että jos joku sen viitsii tosta koodata pois niin olisi kiva.

PFD.n ainoa kelvollinen anti on se, että ohjauksen saa jämäkäksi ja toi pieretin lähinnä säälittää, raivostuttaa ja hävettää samaan aikaan


Tässä mallia tosta mun toisesta autosta ja ainoasta hyväksyttävästä tavasta tuottaa pakoääniä :

(http://i189.photobucket.com/albums/z238/KaiVonVeivi/41404541-9c60-41ae-a667-317c902c49ad_zps3ea904bd.jpg)
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: Sokota09 - 03.05.14 - klo:22:31
Eikös se RS:ään ole yhtälailla mahdollista, sen kun vain hommaa uudet putket autoon?

Miksi tällaisia "pierettimiä" pitää edes laittaa autoihin, lisäarvo on mikä?
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: Jyri - 04.05.14 - klo:00:17
VCDSllä saa koodattua pierettimeen eri voimakkuuden, muistaakseni 0-100%.
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: Napander - 10.05.14 - klo:15:01
Jos radio Novaa ja Mustakaria uskominen niin formuloihinkin tulee "pieretin" :D
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: Pumpeli - 27.08.14 - klo:09:48
Lainaus käyttäjältä: Jyri - 04.05.14 - klo:00:17
VCDSllä saa koodattua pierettimeen eri voimakkuuden, muistaakseni 0-100%.


Löytyykö mitään linkkiä ohjeisiin,miten voimakkuutta säädetään!?
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: Jyri - 27.08.14 - klo:10:17
Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 27.08.14 - klo:09:48

Löytyykö mitään linkkiä ohjeisiin,miten voimakkuutta säädetään!?
Täältä (http://www.stemei.de/pages/coding/skoda-octavia-iii-5e/soundaktuator-lautstaerke-anpassen.php)
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: Ocu - 30.09.15 - klo:16:56
Mitä tuo tarkalleen ottaen tekee manuaaliaskin kanssa, vaikuttaako kaasun vasteeseen ja ohjauksen jäykkyyteen? Tarvitaanko tuota mihinkään, ylimääräisiä tehosteita en ainakaan tarvi. DSG:n kanssa moodin valinta on toki tarpeen (Eco, normal tai sport vaihteistolle) mutta tarvinneeko manuaalin kera mihinkään?
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: Pumpeli - 30.09.15 - klo:17:02
Lainaus käyttäjältä: Ocu - 30.09.15 - klo:16:56
Mitä tuo tarkalleen ottaen tekee manuaaliaskin kanssa, vaikuttaako kaasun vasteeseen ja ohjauksen jäykkyyteen? Tarvitaanko tuota mihinkään, ylimääräisiä tehosteita en ainakaan tarvi. DSG:n kanssa moodin valinta on toki tarpeen (Eco, normal tai sport vaihteistolle) mutta tarvinneeko manuaalin kera mihinkään?

Itselle ainakin ehdoton varuste! Manuaalilla ajelen ja kokoajan sport asetuksella! Ohjaus juuri sopivan jäykkä(vakio asetuksella todella löysä) ja vastaa kaasu vasteeseen ripeämmin! Tuon "päristimen" ääntä on hiljennetty 70%
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: Sampsa - 04.10.15 - klo:15:55
Lainaus käyttäjältä: Ocu - 30.09.15 - klo:16:56
Mitä tuo tarkalleen ottaen tekee manuaaliaskin kanssa, vaikuttaako kaasun vasteeseen ja ohjauksen jäykkyyteen? Tarvitaanko tuota mihinkään, ylimääräisiä tehosteita en ainakaan tarvi. DSG:n kanssa moodin valinta on toki tarpeen (Eco, normal tai sport vaihteistolle) mutta tarvinneeko manuaalin kera mihinkään?
Itselläkin on manuaalivaihteinen RS ja ajomoodin valinnan Individual-asetuksissa näkee hyvin, mihin tällä varusteella voi vaikuttaa. Jo mainittujen kaasunvasteen (Engine) ja ohjauksen (Streering) lisäksi on kolme muutakin säädettävää asetusta. Tässä vielä kertauksena kaikki:

1. Engine (Sport, Normal, Eco): manuaalissa ymmärtääkseni säätää lähinnä kaasupolkimen vastetta moottorin ohjauksessa.

2. Steering (Sport, Normal, Eco): ohjauksen "jäykkyys".

3. ACC: (Sport, Normal, Eco): ilmeisesti vaikuttaa ACC:n toimintaan kiihdytyksissä. Kiihdytyksen ripeys ACC:n nostaessa nopeutta. Omasta mielestäni saisi vaikuttaa myös auton käytökseen hitaammin ajavaa ajoneuvoa lähestyttäessä. Tyyliin eco-asetuksella hidastaminen aloitettaisiin kauempaa ja tapahtuisi vain (tai lähes kokonaan) moottorijarrutuksella jne. Mitään eroa en ole kuitenkaan eri asetusten välillä havainnut hidastuksessa.

4. Dynamic Bend Light: ajovalojen kääntyily kaarteissa tai muu säätö. Ecolla ei kääntyile, Sportilla kääntyilee vimmatusti.

5. Air Conditioning (Normal, Eco): en tiedä, mitä tällä saavutetaan. Viittaako siihen, kuinka paljon kompuraa käytetään. Muutenkin näissä autoissa käytetään kompuraa liian ekoilevasti, kun kostealla säällä ikkunat pyrkivät huurtumaan. Huomattavaa on myös, että itse Climatronicissahan on säätö ilmastoinnin (vai paremminkin ilmanvaihdon) voimakkuudelle (light, normal, strong), mikä mielestäni vaikuttaa vain automaattiseen puhallinnopeuteen käytettäessä Climatronicia Auto-asennossa.

Omasta mielestäni hintaansa nähden hyvä varuste. Tykkään ajaa kaasunvaste ja ohjaus Sportilla, kun taas valojen kääntyilystä en toistaiseksi ole pitänyt, joten se on asetuksella Eco. Ã,,änitehosteet on oma lukunsa, ja kun itsellä aina Engine asetuksella Sport, niin ääntä lähtee. Tuntuu kuitenkin, että nyt 30 tkm ajetussa autossa nuo äänet ovat hiljentyneet. Joko äänigeneraattori on "kulunut" tai sitten vain olen tottunut pörinään.
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: Ocu - 05.10.15 - klo:15:10
Ok. Itsellänni on tuossa Elegance DSG:ssä tuo varuste mutta mietin just sitä onko varusteesta hyötyä/tarvetta myös RS ohjauksen (ja tehojen) kanssa.
Ilmeisesti sille on siis käyttöä mutta pörinälle ei voi mitään.
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: BMF - 15.02.17 - klo:13:24
Nyt kun on rs-miehiä joilla on jonkinlainen kokemus tästä performance modesta niin kertokaa onko turha ja käytättekö jotain sport asetusta esim jatkuvasti vai jäikö tämä turhakkeeksi?

Itse en tule eco-moodia käyttämään enkä pärinöitä tarvitse yhtään ylimääräistä. Eli käsittääkseni ainoa mitä itse säätäisin olisi tuo ratin herkkyyden säätö.

Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: livejungle - 15.02.17 - klo:13:46
Lainaus käyttäjältä: BMF - 15.02.17 - klo:13:24
Nyt kun on rs-miehiä joilla on jonkinlainen kokemus tästä performance modesta niin kertokaa onko turha ja käytättekö jotain sport asetusta esim jatkuvasti vai jäikö tämä turhakkeeksi?

Itse en tule eco-moodia käyttämään enkä pärinöitä tarvitse yhtään ylimääräistä. Eli käsittääkseni ainoa mitä itse säätäisin olisi tuo ratin herkkyyden säätö.

Ei ole mielestäni turhake. Ratin saa jäykemmäksi sport asetuksella, ACC vakkarin laittaa Ecolle niin toimii hieman polttoainetta säästävämmin ja antaa nopeuden vaeltaa hieman enemmän asetetun nopeuden ala/yläpuolelle. Kaasun vaste on herkempi Sportilla. Joskus tuli fiiliksen mukaan laitettua se Sportille. Ajovalot kääntyvät nopeammin Sportilla. Mielestäni tämä nappi kuuluu auton henkeen ja pitää siinä ehdottomasti olla.

Itsellä oli yleensä Custom päällä ja asetuksina.
Ohjaus: Sport
ACC: Eco
Kaasun vaste: normal tai sport fiiliksen mukaan.
Kaikki muut Normal

Välillä tuli käytettyä suoraan valikosta Sport asetusta kun halusi vähän kaahata ja koheltaa.
Samat asetukset on käytössä nyt myös superbissa.
Otsikko: Vs: Performance Mode Selection - RS [PFD]
Kirjoitti: BMF - 15.02.17 - klo:17:20
Lainaus käyttäjältä: livejungle - 15.02.17 - klo:13:46
Ei ole mielestäni turhake. Ratin saa jäykemmäksi sport asetuksella, ACC vakkarin laittaa Ecolle niin toimii hieman polttoainetta säästävämmin ja antaa nopeuden vaeltaa hieman enemmän asetetun nopeuden ala/yläpuolelle. Kaasun vaste on herkempi Sportilla. Joskus tuli fiiliksen mukaan laitettua se Sportille. Ajovalot kääntyvät nopeammin Sportilla. Mielestäni tämä nappi kuuluu auton henkeen ja pitää siinä ehdottomasti olla.

Itsellä oli yleensä Custom päällä ja asetuksina.
Ohjaus: Sport
ACC: Eco
Kaasun vaste: normal tai sport fiiliksen mukaan.
Kaikki muut Normal

Välillä tuli käytettyä suoraan valikosta Sport asetusta kun halusi vähän kaahata ja koheltaa.
Samat asetukset on käytössä nyt myös superbissa.

Vaikeaksi meni valinta. Taidan silti jättää väliin. Tuo performance mode kuuluisi challenge pakettiin mutta en voinut sitä ottaa kun en halua sittenkään niitä pikimustia geminin vanteita enkä punaisia sisätilan tikkauksia. Enkä taida viitsi maksaa tuota 300 euron hintaa erikseen että saan tuon ratin herkkyyden säädön joten ulkonäkö saa nyt mennä tämän edelle  :)