Yleistä Seatista

Aloittaja psxgamer, 28.02.12 - klo:14:16

« edellinen - seuraava »

psxgamer

Ajattelin, että tänne sopisi yksi yleinen Seat ketjukin. Täällä voidaan keskustella Seatin asemasta VW:ssä ja tulevaisuudesta, jälleenmyyntiverkostosta & huolloista, tulevista malleista sekä muusta mikä koskettaa yleisesti merkkiä, mutta ei tiettyä mallia.

Itse aloitan tästä: Jokainen foorumilla varmaan tietää, että Seat on VW konsernin sylykuppi. Uusimmat moottorit ja tekniikat tulevat aina ensimmäiseksi Audiin, sitten Volkkariin, sitten Skodaan ja viimeiseksi Seatiin. Paikoitellen tämä on jo vähän huvittavaa kun esim. Exeota myytiin pitkään ikivanhalla 1.8 turbolla kun muilla oli jo 1.8TSI.

Tästä ja myynnistä johtuen netissä esiintyy ajoittain aika pessimistisiä odotuksia Seatin tulevaisuudessa. Kaikkein synkimmät odottavat, että Seat saa kokea VW:ltä sama kuin Saab koki GM:n osalta. Itse en jaksa uskoa tähän tippaakaan. VW on ilmoittanut aikoja sitten, että haluaa olla maailman suurin autonvalmistaja (ja vähän aikaa olikin, nyt taitaa taas olla GM?) ja tähän suunnitelmaan ei yhden isohkon merkin tappaminen sopisi. En ole autojen myyntejä ja firmojen taloudellisia tilanteita seurannut, mutta pikainen tsekkaus wikistä (http://en.wikipedia.org/wiki/SEAT#Economic_figures) näyttää, että viime vuodet on hiukan heikommin mennyt, aiemmin ihan kohtuullisesti. Suomessahan Seatin myynti näyttäisi olevan todella vaatimatonta. Osittain ymmärrän (mm. mainostamisen puute), mutta osittain ihmetyttää miten esim. samat tilat tarjoava Golf myy moninkertaisesti, vaikka Leonin saa halvemmalla ja huomattavasti paremmin varusteltuna. Octavian myynnin ymmärtää nyt jo tilojen takia.


Tulevista malleista:

Toivottavasti tämä malli tulee tuontatoon. Jetta/A3 Sedan kokoluokan sedan erittäin huikean näköisenä kelpaisi kyllä heti. Konsepti kelpaisi ulkonäön puolesta tuotantoon vaikka sellaisenaan:
http://www.worldcarfans.com/111091336532/seat-ibl-concept-official-details-released-video

Katumaasturit eivät normaalisti kiinnosta, mutta Seatin logolla nelivedon voisi saada todella sopuhintaan ja sellainen kiinnostaa kyllä näissä keliolosuhteissa kovasti:
http://www.worldcarfans.com/111100637194/seat-ibx-concept-production-confirmed

Skula

Ihan stanan hieno!

Vaikka Quality ei ainakaan tykkää kun on tuo matala ikkunalinja  ;)



Kelpais...
Romurautaa ja paalivehkeitä.

exari

Eikös tosta jossain vaiheessa kuviteltu tulevaksi exeoksi?

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 28.02.12 - klo:14:16
mutta osittain ihmetyttää miten esim. samat tilat tarjoava Golf myy moninkertaisesti, vaikka Leonin saa halvemmalla ja huomattavasti paremmin varusteltuna.
Seatin laatuvaikutelmakin on ihan toisesta maailmasta Golfiin verrattuna, eikä todellakaan parempaan päin. Se Etolan markan ämpärimuovilla "viimeistelty" kojelauta tuskin monenkaan mielestä näyttää kovin laadukkaalta jos verrokkina on Golf. Vaikka kaikkeen tietysti tottuu, paitsi jääpuikkoon perseessä.

Todennäköisesti myös Seatin jälleenmyyntiarvo arveluttaa monia.

Seat on marginaalituote konsernin kokonaisuuden (myynnin) kannalta ja ymmärrän täysin, että siihen ei haluta panostaa. Varsinkin kun sen maine on vielä vähän niin ja näin. Jos edes edulliset, mutta ulkoisesti nuorekkaan näköiset Leon & Ibiza eivät onnistu saamaan markkinoilla merkittävää jalansijaa niin en usko, että edes mainostamiseen panostaminen toisi merkille suurta määrää uusia asiakkaita. Valitettavasti.

Seatin tie vaikuttaa entistä tukalammalta ja muistaakseni jostain luin, että konserni antoi viime vuonna merkille 5 vuotta aikaa kurssin kääntämiseen. Todennäköisin vaihtoehto kait on se, että Seatista tulee yhä enemmän VAG:n "vanhojen osien kierrätyskeskus" josta Exeo lienee vanhoine Audin pelteineen vasta esimakua. Eikä siinä sinänsä mitään mutta kun hukataan vielä se Seatin ainoa vahvuus (nuorekas muotoilu ala. Leon & Ipana) niin eihän tuo kovin ruusuiselta näytä.


psxgamer

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 28.02.12 - klo:15:58
Seatin laatuvaikutelmakin on ihan toisesta maailmasta Golfiin verrattuna, eikä todellakaan parempaan päin. Se Etolan markan ämpärimuovilla "viimeistelty" kojelauta tuskin monenkaan mielestä näyttää kovin laadukkaalta jos verrokkina on Golf. Vaikka kaikkeen tietysti tottuu, paitsi jääpuikkoon perseessä.

Laatuvaikutelma oli minulle yllätys kun koeajoin ja ostin Leonin viime vuonna. Kiinnitän paljon huomiota ohjaamon laatuvaikutelmaan ja sisältä Leon oli erinomaisesti viimeistelty: Ei hälyääniä ja nitinöitä, voitti monen kertaluokkaa kalliimmankin auton. Mutta tuo ämpärimuovi on silti ihan totta: Keskikonsolin hopeinen osa on ruma sekä erittäin halvan tuntuinen. Jos tuo yksityiskohta korjattaisiin, antaisin aika korkean arvosanan auton ohjaamolle.

LainaaTodennäköisesti myös Seatin jälleenmyyntiarvo arveluttaa monia.
Seat on marginaalituote konsernin kokonaisuuden (myynnin) kannalta ja ymmärrän täysin, että siihen ei haluta panostaa. Varsinkin kun sen maine on vielä vähän niin ja näin. Jos edes edulliset, mutta ulkoisesti nuorekkaan näköiset Leon & Ibiza eivät onnistu saamaan markkinoilla merkittävää jalansijaa niin en usko, että edes mainostamiseen panostaminen toisi merkille suurta määrää uusia asiakkaita. Valitettavasti.

Tuossahan nyt ei ole mitään järkeä. Jos yhteen merkkiin ei panosteta, miten se tulee koskaan myymään hyvin? Skoda kärsi (ja kaikkein jääräpäisimpien päässä kärsii vieläkin) itäauton maineesta, mutta hyvä laatuvaikutelma ja moderni tekniikka nostivat merkin erittäin haluttavaksi. Eihän tuollaisessa noidankehässä olisi mitään järkeä jos Seatilta tulostakin odotetaan.

LainaaSeatin tie vaikuttaa entistä tukalammalta ja muistaakseni jostain luin, että konserni antoi viime vuonna merkille 5 vuotta aikaa kurssin kääntämiseen. Todennäköisin vaihtoehto kait on se, että Seatista tulee yhä enemmän VAG:n "vanhojen osien kierrätyskeskus" josta Exeo lienee vanhoine Audin pelteineen vasta esimakua. Eikä siinä sinänsä mitään mutta kun hukataan vielä se Seatin ainoa vahvuus (nuorekas muotoilu ala. Leon & Ipana) niin eihän tuo kovin ruusuiselta näytä.

Kieltämättä tuollainen vanhojen peltien kierrättämäminen olisi aika karsea vaihtoehto, vai onko vaihtoehto lainkaan? Käsittääkseni Exeo ei ole järin hyvin myynyt Euroopassakaan. Erinomainen auto mielestäni, mutta täysin vanhanaikainen ohjaamo ja muutenkin fiilis, että ostaa turvallisuuden (ja alussa moottoriteknologian) kannalta vuosituhannen alun tekniikkaa ei oikein kanna nykyisten todella lyhyin välein uudistuvien mallien aikana.

Skula

Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 28.02.12 - klo:16:15
Tuossahan nyt ei ole mitään järkeä. Jos yhteen merkkiin ei panosteta, miten se tulee koskaan myymään hyvin? Skoda kärsi (ja kaikkein jääräpäisimpien päässä kärsii vieläkin) itäauton maineesta, mutta hyvä laatuvaikutelma ja moderni tekniikka nostivat merkin erittäin haluttavaksi. Eihän tuollaisessa noidankehässä olisi mitään järkeä jos Seatilta tulostakin odotetaan.

Tästä on oltava vähän erimieltä. Ilman kovaa markkinointia Skoda ei olisi noussut kuopastaan, ainakaan lähellekään samalla vauhdilla. Tekniikka ei nyt kummoista ole Skodassa, kun se ei ole sitä Volkkarissakaan  ;)

Mitä yleisesti Seattiin tulee niin Exeo on paras Seatti ikinä - laadullisesti  ;D

Seattia on mielestäni mainostettu satunnaisesti, mutta mutta mutta ne tilat missä sitä myydään? Ne ovat yleensä jokin säälittävä nurkkaus jossain muun merkin nurkassa.. Myyjiä ei tahdo saada paikalle esittelemään autoja, saati tarjoamaan koeajolle..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Hannes

Hep...Skoda ei kyllä ole markkinoinnilla noussut kuopastaan vaan aivan varmastikin sillä että mitä tosiasiassa rahalla saa eli Skoda on noussut suosituksi juuri sen takia että siinä hinta laatu suhde on erinomainen. Markkinoinnin hoitaa auton ostajat itse jos kysessä on hyvä tuote se kyllä menee kaupan parhaiten käyttäjien tyytyväisyydellä.

Siksi esim. minä valitsin juuri Skodan, pakkohan se on hyvä olla kun kaikki kehuu ;D

Kapa

Kannattaa muuten käydä katsomassakin Seateja tänä päivänä, sillä laatu on parantunut kovasti esim. nykyisen Leonin kehityskaaren aikana. Jos on valittava uuden Golfin ja Leon Copa Plussan välillä samalla hinnalla, niin en katsoisikaan Golfiin. Turha surkutella, kun Ibiza ST on kokoluokkansa suosituin farmari Suomessa, eikä ihme.

Skula

Lainaus käyttäjältä: Hannes - 28.02.12 - klo:17:20
Hep...Skoda ei kyllä ole markkinoinnilla noussut kuopastaan vaan aivan varmastikin sillä että mitä tosiasiassa rahalla saa eli Skoda on noussut suosituksi juuri sen takia että siinä hinta laatu suhde on erinomainen. Markkinoinnin hoitaa auton ostajat itse jos kysessä on hyvä tuote se kyllä menee kaupan parhaiten käyttäjien tyytyväisyydellä.

Siksi esim. minä valitsin juuri Skodan, pakkohan se on hyvä olla kun kaikki kehuu ;D

OT. Mutta ei tarvi montaa palloa pollassa pyöriä ja silmiä aukoa aikanaan kun on "nähnyt" Skodan markkinoinnin ja sen paukutuksen määrän ja tuloksen.. Ei Skoda ole mitenkään erityisen hyvä auto, tasavarma suorittaja lähinnä. Tilaa se tarjoaa enemmän kuin eriyistä laatua jos kärjistetään. Ja siinä Skoda on vahvoilla, tekniikka kun on samaa kuraa kuin VAGeissa yleensä, ja tekniikastakaan Skodalle ei tarjota sitä parasta eikä hienointa.

Miten se menikään miljoona paskakärpästä ja sillai  ;D

Anteeksi OT. Ei oo tarkotus Skodaa mollata, mutta ei kyllä ylistääkään, yhtään enempää kuin Volkkariakaan  ;D

Mutta kyllä Seatti on hyvä, Exeo ainakin  ;)
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Jonde

VAG olisi halunnut lopettaa seatin jo 6v sitten, mutta ongelmana on kestämättömät sopimukset alueen hallinnon ja ay-liikkeen kanssa. Yksin kertaisesti henkilöstön vähentäminenkin on tehty mahdottomaksi, puhumattakaan että suljettaisiin se osa tehdasta mitä ei tarvita osatuotannossa muille merkeille.

Mitä laatuun tulee niin mk1 leonin ja exon väliin mahtuu vain luokatonta kuraa, joten kuka oikeasti ihmettelee kun pokemonin näköiset ämpärimuovit mene kaupaksi.
Ainoa pelastus olisi tehdä autoja samalla kaavalla kuten mk1 leonia tehtiin, lainataan audilta puolet sisustasta ja moottorit sellaisilla vaihtoehdoilla mitä muut merkit ei tarjoa.

Hannes



Mutta kyllä Seatti on hyvä, Exeo ainakin  ;)
[/quote]


Missä näyttö??????

Kapa

Monikohan kommentoijista on edes viimeiseen puoleen vuoteen käynyt Seatia myyvissä liikkeissä? Ihmetyttää tuo paasaaminen ja ikivanhojen asioiden valkkaaminen. Tuosta Exeosta sanoisin sen, että ainakaan itse en ottaisi sitä, koska en saanut aikaiseksi kunnon ajoasentoa. Siitä näkee, minkä aikakauden tuotetta se on, vaikkakin ihan kelpo auto. Kaikissa muissa ei ollut tuon kuskinpaikan suhteen mitään ongelmaa; tietenkään penkit eivät kaikissa niin ihmeellisiä ole.

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 28.02.12 - klo:19:09
Monikohan kommentoijista on edes viimeiseen puoleen vuoteen käynyt Seatia myyvissä liikkeissä?
Niin että puolessa vuodessako on Seateissa tapahtunut joku ihme hyppäys esim. sisustassa käytettyjen muovien suhteen? Ã,,lä nyt viitsi, ei sieltä ole viimeiseen puoleen vuoteen tullut yhtäkään uutta mallia. Ei se ämpärimuovi ole noista kadonnut mihinkään.

Skula

Minä ajoin vajaa pari viikkoa sitten 5 päivää (yli 700km)Exeon ST 2.0TSI:lla.. Kokemusta ainakin Exeosta on ihan riittävästi todetakseni että auto on aivan erinomainen tuote! Parempi kuin moni "uudempi" sisarensa..

Kulutus oli hävytön yli 10l/100km, mutta se ei kuitenkaan tee autosta erityisen huonoa..

Kokemuksista ehkä jaksan kirjoittaa enemmänkin jossain vaiheessa...
Romurautaa ja paalivehkeitä.

M1kke

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 28.02.12 - klo:19:15
Niin että puolessa vuodessako on Seateissa tapahtunut joku ihme hyppäys esim. sisustassa käytettyjen muovien suhteen? Ã,,lä nyt viitsi, ei sieltä ole viimeiseen puoleen vuoteen tullut yhtäkään uutta mallia. Ei se ämpärimuovi ole noista kadonnut mihinkään.

Tämän voin allekirjoittaa alle puolivuotiaan Seat Ibizan omistavana. Ã,,mpärimuovin määrä ei ole juurikaan vähentynyt edellismallista (omistin myös sellaisen) ja laatuvaikutelma sekä materiaalit jäävät Volkkarin tasosta, hieman myös Skodan. Työn ja auton osien laatu sen sijaan tuntuu uudemman mallin myötä parantuneen, edellinen oli heti alkuun useamman kerran pajalla ja vikoja löytyi vuoden aikana reilusti.

Jos ämpärimuovi ja rengasmelu ahdistaa niin ei kannata katsella ainakaan Ibizan suuntaan. Muutenhan tuo on mainio pikkuauto ja tarjoaa mukavan varustelun reilusti alle 20kâ,¬ hintaan.

Kapa

LainaaNiin että puolessa vuodessako on Seateissa tapahtunut joku ihme hyppäys esim. sisustassa käytettyjen muovien suhteen? Ã,,lä nyt viitsi, ei sieltä ole viimeiseen puoleen vuoteen tullut yhtäkään uutta mallia. Ei se ämpärimuovi ole noista kadonnut mihinkään.

Pitääkö ruveta vääntämään sanomisiani?  Senhän kyllä osaat. Kannattaa sinunkin käydä ennen siellä liikkeessä, ennen kuin alat totuuksia vääntämään. Olkoon vaikka ämpärimuovia kojelauta, mutta kokoonpanotyön laatu kokonaisuudessaan on aivan eri luokkaa kuten aikaisemmin mainitsin mm. Leonin kehiskaaresta. Taisi myös sakemannien laatututkimus antaa Seatille paremmat pojot kuin emämerkille.  ;D

roudi

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 28.02.12 - klo:19:09
Monikohan kommentoijista on edes viimeiseen puoleen vuoteen käynyt Seatia myyvissä liikkeissä?

Miiiinä...   ::)


Tullut:VW Golf VII variant comfortline 1.4 tsi 103kw. Mennyt: Seat Exeo 1.8 tsi sport,facelift vm-12.

roudi

Ei mut oikeestikin,asiaa haastaen... Tykästyin kyllä Seatin ajo-ominaisuuksiin,hiljaisuuteen ja jämpiyteen.Ton koeajonhan tein edellisen sukupolven Exeolla ja ei tämä facelift ainakaan kehnompi ole. Toki on myönnettävä,jotta esim.keskikonsolin napit(tuuletus,radio jne.) ei ole yhtä linjakkaita (tai futuristisia),kuin esim. joissain Japanilaisissa hybrideissä,taikka Mondeossa,taikka Insigniassa. Mut lämmintä tulee cabiiniin,radio kuuluu(kuuluu muuten hyvin!) ja kaikkea noita voi säädellä noista vanhemmistakin neliskanttisista napeista. Nämä on niitä valintoja,joita jokainen autoa ostava,tai muuten vaan mietiskelevä, joutuu pohtimaan tykönään.Toisille merkkaa joku asia enempi,kun taas toinen ei anna samalle asialle suurtakaan arvoa.
Omassa työssäni silloin tällöin sanon asiakkaalle,jotta hyö ostavat kyseisen tuotteen itselleen,eivät mulle(ikävä kyllä...)Tehkää valinta siltä pohjalta.

Noh,tällä omalla puheenvuorollani ei pyri torppaamaan keskustelua aiheesta.Jokaisella on oma näkemys asiasta.On vaan hienoa,jotta uskaltaa ilmaista mielipiteensä.Vielä hienompaa on,jos se on perusteltu. (suomi24 "forumilla" löytyy sellaisiakin mielipiteitä,joita ei pahemmin perustella...näin olen kuullut asian olevan..  :o  ) :D
Mut joo,aurinkoa joka säädylle!

jep jep!
Tullut:VW Golf VII variant comfortline 1.4 tsi 103kw. Mennyt: Seat Exeo 1.8 tsi sport,facelift vm-12.

Dirti

Itsellä ollut 2008 vuoden Leon ja ei se nyt niin älytön muovitekele sisältä ole kun ottaa huomioon sen auton hinnan, ja muutenkin hinta-laatusuhteeltaan hyvä auto. Jos olisin halunnut edes lähelle samoilla varustuksilla Golfin niin rahaa ois saanut latoa tiskiin vähintään 3000â,¬ enemmän. Reilu puolivuotta sitten Leon vaihtui Exeoon ja täytyy sanoa että tässäkin ajokissa on hinta-laatusuhde kohdallaan. Seatilla on mielestäni liian huono maine siihen nähden että esim tekniikka mitä niissä käytetään on jo testattu muissa VV-konsernin merkeissä, joten lastentaudit on saatu suurimmilta osin pois, ja jos niitä tauteja on niin niitä on sitten muissakin merkeissä jotka ovat sisarmalleja. Ja mielestäni aika fiksu veto kierrättää vanhan a4 :sen tuotantolinja ja saada näin jatkumoa laatu autolle mikä on testattu tuhansien asiakkaiden toimesta, jotenkin itsellä ainakon turvallisempi mieli ettei ihan tulisi lastentauteja tms vikoja vastaan.

Mutta faktahan on se että Seatilla on paljon tehtävä että saavat kuluttajan ostamaan autojaan.
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: Dirti - 28.02.12 - klo:21:55
Itsellä ollut 2008 vuoden Leon ja ei se nyt niin älytön muovitekele sisältä ole kun ottaa huomioon sen auton hinnan, ja muutenkin hinta-laatusuhteeltaan hyvä auto.
Juu ja ei. Ihan hyvä autohan se on ja varsinkin ajettavuus (ainakin FR:ssä, muista ei paljoa kokemusta) on tosi hyvä auton hinta huomioiden. Alusta vähän kovanlainen Suomen teille mutta jämäkkä kyllä. Ohjaustunto vastaavaa Golffia parempi. Ulkoiselta muotoilultaan houkutteleva. Mutta siitä olen eri mieltä, että sisustus ei olisi "älytön muovitekele". Se on sitä mitä pahimmissa määrin, edes japseissa /korealaisissakaan ei usein näe yhtä halvan oloista kojelautaa. Sinänsä laatuvaikutelma esim. osien yhteensovituksen osalta on ihan ok mutta esim. toiseen VAG:n "halpismerkkiin" eli Sokotaan verrattuna tuo muovien laatu on valovuoden jäljessä.

Exeo on siinä mielessä poikkeus kun siinä kojetaulu(kin) on poimittu suoraan Audilta (edellinen A4 cabriolet). Tosin vanhanaikainenhan se väkisinkin on. Mutta siinä kohdin kun pellitkin on samat eikä valmistaja ole itse suunnitellut edes auton perusmuotoja niin on minusta menty "badge-engeneeringissä" vähän turhan pitkälle. Eihän se enää edes näytä Seatilta miltään osin. Se joka tykkää niin tykkää mutta minusta auto on vaan silloin vanha jo syntyessään kun koko tuotantolinja haetaan toisen merkin "romikselta".

LainaaMutta faktahan on se että Seatilla on paljon tehtävä että saavat kuluttajan ostamaan autojaan.
Vanhasta maineesta pitäisi päästä ihan ensimmäiseksi eroon. Skodan kanssa siinä on jo onnistuttu, kyllä kait se voisi onnistua yhtä hyvin Seatillakin. Mutta jotenkin en vain usko, että emokonsernia jaksaa kiinnostaa. Mieluummin taitaisi kiinnostaa päästä eroon. :-\

Dirti

Muistanko väärin että fiat olis ollut ostamassa Seattia?
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

Late

No on Seatilta tulossa ainakin Ibiza Facelift jossa koelauta uusittu ja muita muutoksia myös.

psxgamer

Bongasin Tuulilasin sivuilta artikkelin missä viitattiin ruotsalaisen lehden tekemiin ruostesuojaus testeihin. Seatit näköjään pärjäävät VW-konsernin mukaisesti erinomaisesti, 6 mallia seitemästä saa arvosanan 4/5:

http://translate.google.com/translate?sl=sv&tl=en&js=n&prev=_t&hl=fi&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&u=http%3A%2F%2Fwww.vibilagare.se%2Ftest%2Frost%3Fmake%3D405%26model%3D&act=url

Kapa

LainaaSinänsä laatuvaikutelma esim. osien yhteensovituksen osalta on ihan ok mutta esim. toiseen VAG:n "halpismerkkiin" eli Sokotaan verrattuna tuo muovien laatu on valovuoden jäljessä.
Käy katsomassa Ibizaa ja Fabiaa ja kerro sitten mielipiteesi. Nykyinen Fabia omaa karmean kojelaudan. Esim. -08 se oli tyylikkäämpi. Eikä ole paljoa kehumista Polonkaan osalta. Ibizan on kiistämättä erilainen; kuka tykkää ja kuka ei. Mutta makuasioita ei pidä sekoittaa laatuun.

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 01.03.12 - klo:21:26
Käy katsomassa Ibizaa ja Fabiaa ja kerro sitten mielipiteesi.
Johan sen kerroin. Ei kait täällä viitsi jankkaamaan ruveta?

Sinulle taitaa Seat=Ibiza ja Skoda=Fabia.

Cyclic Stig

Aiheesta;

Seat Jetta









Pahoittelut hounosta kuvanlaadusta, ei oo omia tekosia. :D

psxgamer

Periaatteessa tuo uusi Toledo näyttää tosi hyvälle, mutta edestä näyttäisi olevan liian konservatiivinen. Miksei enemmän vaikka tuon IBL konseptin (aloitusviestissä linkki) näköinen? Lisäksi sisätilojen ohut kuljettajan ja kuljetettavan erottava välikonsoli on mielestäni liian pieni. Audi A3:n keskikonsolista saisi ottaa oppia: Iso väli istuinen välissä luo ison auton tuntua ohjaamoon.

Aika vaikeahan noista kuvista on vielä mitään varmaa sanoa, mutta noin alustavasti tosi hyvältä näyttää, mutta ehkä vähän liian konservatiiviselta. Mikä ei ole yllätys sedan muoto huomioiden, mutta pienelle ja tyylikkäälle porrasperällekin olisi tylsien Jettojen seassa varmasti ostajia. Irtiotto Seatin tilanteessa varmasti kannattaisi...

1st_tsi

Jos tuo pitää paikkansa, niin enemmän Exeosta tutulla kopiointilinjalla tulee Seat jatkamaan.. harmi, mutta varmasti tuonee asiakkaita enemmän. Omaan silmään ainakin Leoniin tuo omanlainen muotoilu sopii hyvin ja auton tunnistaa omakseen eikä kopioksi muista. Tummana tuo faceliftin kojelautakin on omaan silmään ihan asiallinen, joskaan nyt ei mikään erikoinen, ja vaikka materiaalit olisikin hieman heikompia niin ei ainakaan ole "pappa" niinkuin VW ja Skodan vastaavat tekeleet.. Tuossa toledossa on juuri niitä elementtejä mistä en itse taas henk. koht. pidä - vaaleanharmaata pintaa ja jotain kiiltävää listaa.. alkaa tukka harmaantumaan jo pelkästään katsellessa.. :D
Seat Leon 1.2 TSI Copa

automaattori

Näin se menee jatkossa, vag-tuotteet yhdenmukaistuu. Paska homma, kannattaisi ruveta antamaan palautetta päämajan suuntaan. Audi ehkä säilyttää rinkulakeulansa, mutta muu muotokieli kyllä yhdenmukaistuu pakosta kun säästökuuri pääsee kunnolla vauhtiin.

Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

K70

Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 01.03.12 - klo:23:23
Aika vaikeahan noista kuvista on vielä mitään varmaa sanoa, mutta noin alustavasti tosi hyvältä näyttää, mutta ehkä vähän liian konservatiiviselta. Mikä ei ole yllätys sedan muoto huomioiden, mutta pienelle ja tyylikkäälle porrasperällekin olisi tylsien Jettojen seassa varmasti ostajia. Irtiotto Seatin tilanteessa varmasti kannattaisi...
Mutta onhan tuossa erona Jettaan iso takaluukku.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy