Seat Leon 1.4 TSI 150 ACT Style DSG, tietoa ja kokemusta kaivataan!

Aloittaja Jelllona, 02.02.22 - klo:20:33

« edellinen - seuraava »

Jelllona

Elikkäs olisin hankkimassa otsikon mukaista autoa, mutta muutama huolenaihe minulla on. Autoehdokkaallani on ajettu 140 000km eikä hihnaa ole vaihdettu, onko paha? Ja kiinnostaisi myös tietää minkä sortin DSG tuossa kyseisessä autossa mahtaa olla, kuivakytkin vai märkäkytkin? Yritin googlailla eikä mitään löydy. Vuosimalli on 2017. Auttakkee, onko tämä uhka vai mahdollisuus?

tsihman

Lainaus käyttäjältä: Jelllona - 02.02.22 - klo:20:33
Elikkäs olisin hankkimassa otsikon mukaista autoa, mutta muutama huolenaihe minulla on. Autoehdokkaallani on ajettu 140 000km eikä hihnaa ole vaihdettu, onko paha? Ja kiinnostaisi myös tietää minkä sortin DSG tuossa kyseisessä autossa mahtaa olla, kuivakytkin vai märkäkytkin? Yritin googlailla eikä mitään löydy. Auttakkee, onko tämä uhka vai mahdollisuus?

Remminvaihto on 240 tkm kohdalla tai 6 vuotta. Auton vuosimallia et maininnut, niin en tiedä onko tuo 6 v tullut täyteen. Remmi olisi hyvä vaihtaa, katketessaan edessä voi olla täystuho. DSG on mallia kuiva, Käsittääkseni tuossa kuivassakin lootassa on öljyt (DQ200), joille ei ole huolto-ohjelmassa olemassa vaihtoväliä. Ne olisi hyvä vaihtaa.

1.4 TSI on kohtuu luotettava moottori. Pirteä ja kuluttaa polttoainetta suht vähän. Ongelmana on ollut äkillinen öljyn kulutus yli 100 tkm ajetuissa yksilöissä. Kylmänä jotkut moottoriyksilöt tahtovat nykiä, Minulla oli tuollainen yksilö. Ominaisuutta ei saatu korjattua softapäivityksellä takuu aikana. Jos huoltokirja on suht aukoton, hinta ja varusteet muu auton kunto miellyttää niin tuossa on mahdollisesti autoa moneksi vuodeksi.

Monimerkkimies

No ehdottomasti hihna vaihtoon heti. Kuivalla kytkimellä tuo taitaa olla varustettu. Väkevämmät koneet märällä yleensä. Käytetty DSG on aina uhka, mutta kannattaa varautua että joutuu mekatroniikkaa uusimaan tai mahd. koko askin.

ram1

#3
Hihnaa turha vaihtaa ennen 6-v. Tämähän täysin Suomen maahantuojan suositus mitä ei muissa maissa ole. Pölyisissä 120tkm. Omassa ei ollut öljynsyöntiä eikä act vikoja ollenkaan. Muutenkin huoleton ja erittäin pienikulutuksinen. Tosin manuaali. Uudemmat kuivat 200 dsg:t toimii myös paremmin kuin aikoinaan. Itsellä kesti hiukan aikaa totutella Vagien uuteen kaasukarttaan mikä sekin tehty päästöjä ajatellen. Eli kaasua pitää oikeasti painaa jos haluaa jotain tapahtuvan. Pitää käytettynä erittäin hyvin arvonsa. Toki nyt käytetyissä hinnat pilvissä joten tulee hiukan romahtamaan parin vuoden sisällä. Itsellä putosi 2 vuodessa osto/myyntihinta 1000â,¬. Vakuutukset halvat sekä huoltaminen. Toki nyt on pompsahtanut nekin. Merkkarin hihnanvaihto noussut vuodessa 300â,¬. Itse teetin tuon Vag- erikoistuneella pajalla 190â,¬. 3h töitä ja omat osat 77â,¬. Merkkarihinta nykyään 950â,¬.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

TeroPee

Torni hakusessa / bensa-avo-V8 / Q7 4.2 V8 TDI ja muutama muukin hölmö laite.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy