VW jäi kiinni päästötulosten vääristelystä - 500,000 autoa pois USA:n teiltä

Aloittaja Freeze, 18.09.15 - klo:21:22

« edellinen - seuraava »

JFabiaK

Lainaus käyttäjältä: pekeke - 18.05.16 - klo:12:41
Korjaus/päivityshän tehdään määräaikaishuollon yhteydessä, erikseen ei tarvitse huoltoon viedä, tietty marmorihinnan joutuu sitten maksamaan vs. "villi korjaamo", luulisi että maahantuoja tulisi tässä vastaan? Toinen hyvä pointti että kun päivitys tehty, niin sitten voi lastuttaa yms. vapaasti.
Maahantuoja ei tule vastaan, koska kaikki viralliset ohjelmoinnit hyväksytään vain merkkiorganisaation tekeminä. Trafi valvoo.
Kaikki menee rikki - kunnes kuolema korjaa. Simply Clever.

matalaut

Lainaus käyttäjältä: mremonen - 18.05.16 - klo:09:47
. Tämä onkin sitten käynyt pajalla tasan kerran kolmeen vuoteen 20tkm huollossa.

Tarinan opetus lienee se, että osta uusi auto ja vaihda se uuteen ennen takuuajan loppumista. Oma Passat, mun elämäni viimeinen, on tasaseen tahtiin vilkutellut eri häiriövaloja. Jos jokainen olisi korjattu konsernin omien ammattimaisten huoltomiesten toimesta, niin kalliiksi olisi tullut.

Olisi todella mielenkiintoista tietää mikä on VAG konsernin uusien autojen ja after sales -myynnin suhde. Vinkkeinä vaikkapa TSI+DSG yhdistelmä.
Aikaisemmat: VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Ranssi


RSOCUstin

Lainaus käyttäjältä: pekeke - 18.05.16 - klo:12:41
Korjaus/päivityshän tehdään määräaikaishuollon yhteydessä, erikseen ei tarvitse huoltoon viedä, tietty marmorihinnan joutuu sitten maksamaan vs. "villi korjaamo", luulisi että maahantuoja tulisi tässä vastaan? Toinen hyvä pointti että kun päivitys tehty, niin sitten voi lastuttaa yms. vapaasti.

Kun DSG7 softa ja öljy kamppis tuli 2v sitten varasin ajan ja tunnin verran oottelin kahvikupin kanssa. Muuta ei tehty. Samallalailla meninaan tehdä nytkin. Huoltoon on nimittäin 1200km ja tuo 1.6tdi cr kamppis taitaa tulla vasta syssymmällä.

mremonen

Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

mremonen

Lainaus käyttäjältä: matalaut - 18.05.16 - klo:20:41
Tarinan opetus lienee se, että osta uusi auto ja vaihda se uuteen ennen takuuajan loppumista.
Tarinan opetus oli se, että jotkut autot vaan kannattaa ottaa työsuhdeliisareina. Silti tuo korjaamolla ramppaaminen alkoi syömään ja lopun aikaa vaan sitten lisäilin öljyä. Eipä se multa ollut pois. Olis kiva tietää kenellä öljysheikillä tuo nykyään on. Varmaan saa ainakin Biltemalta joulukortin joka vuosi...
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: mremonen - 19.05.16 - klo:15:14
Silti tuo korjaamolla ramppaaminen alkoi syömään ja lopun aikaa vaan sitten lisäilin öljyä. Eipä se multa ollut pois. Olis kiva tietää kenellä öljysheikillä tuo nykyään on. Varmaan saa ainakin Biltemalta joulukortin joka vuosi...

No mä ostin uuden volvon, niin 37tkm matkalla 13 kertaa huollossa  ;). Ei edes vag:t ole pystynyt mulla tuohon.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

skriko

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 19.05.16 - klo:18:16
No mä ostin uuden volvon, niin 37tkm matkalla 13 kertaa huollossa  ;). Ei edes vag:t ole pystynyt mulla tuohon.

Ostin uuden Toyotan niin 37 700 km matkalla/6 v 5 kk 3 kertaa huollossa. Vaihdettiin kolmesti öljyt ja suodatin. ;D

Tos®

Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

skriko

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 19.05.16 - klo:22:31
^Voi kuinka ikävää  ::)

Minusta ei ollut ikävää. En pidä huoltokäynneistä ja korjaamokäynneistä vielä vähemmän. Korjaamokäyntejä ei onneksi ollut, mutta huollossa on kuitenkin vierailtava kerran kahdessa vuodessa. Ei viitsi öljyillä ajaa yli kahta vuotta. Voi kuinka mukavaa.
Niin, rahan meno ei ole se syy, miksi en pidä korjaamo- ja huoltokäynneistä, vaan se, että siellä kohelot pojanklopit eivät tee muuta kuin tuhoavat auton. Pysyy auto naarmuttomana ja siistinä mitä vähemmän heidän kanssaan joudut seurustelemaan.

Eka Golf

Tuon takia huollan ja korjaan aina itse kulkineeni jos takuu ei enää ole voimassa!  8)
Tosin joskus olen teettänyt jotkut hommat edullisella lähipajalla jos se on ollut järkevää ajan puutteen tai pakkasten takia!  :-[

skriko

Lainaus käyttäjältä: Eka Golf - 20.05.16 - klo:22:41
Tuon takia huollan ja korjaan aina itse kulkineeni jos takuu ei enää ole voimassa!  8)

Noin minäkin tekisin, mutta kun nykyajan autot ovat niin paskoja ja maahantuojat kyttäävät niitä leimoja sitten kun pyydät korjausta virhevastuuseen vedoten. Sciroccossa tein kaikki muut itse mutta öljyt ja suodattimen vaihdatin merkkiliikkeessä kun itellä oli tavarat ja ottivat 40-50 euroa, nollasivat myös koneen ja löivät leimat huoltokirjaan.
Tosin ei siinä muuta tarvinnut tehdäkään kuin tarkistuksia.

mremonen

Lainaus käyttäjältä: skriko - 19.05.16 - klo:20:36
Ostin uuden Toyotan niin 37 700 km matkalla/6 v 5 kk 3 kertaa huollossa. Vaihdettiin kolmesti öljyt ja suodatin. ;D
No, jokaista täällä raportoitua p*skaa vagginetta ja volvoa kohden löytyy tuhat muuta vaggia ja vollea, jotka eivät huoltoa näe kuin sen huolto-ohjelman mukaisesti. Ja jokaista tuhatta toijotaa kohden löytyy se yksi, jonka omistaja saa marmorilta joka vuosi joulukortin ja viinipullon hyvän asiakkuuden merkiksi.

Että mitä tuon piti todistaa? Paitsi että sinulla ainoana kahdeksasta miljardista autonomistajasta käy joka kerta käsittämätön flaksi ja teet voittoa autokaupoilla kerta toisensa jälkeen. BTW. tuolla track-recordilla suuressa maailmassa olisi jo kirjoitettu kirja ja kierrettäisiin maailman turuilla ja toreilla luennoimassa ilmaisen rahan tekemisen helppoudesta. Ja elettäisiin samalla miljonäärinä.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

skriko

#1993
Lainaus käyttäjältä: mremonen - 22.05.16 - klo:10:51

Että mitä tuon piti todistaa? Paitsi että sinulla ainoana kahdeksasta miljardista autonomistajasta käy joka kerta käsittämätön flaksi ja teet voittoa autokaupoilla kerta toisensa jälkeen. BTW. tuolla track-recordilla suuressa maailmassa olisi jo kirjoitettu kirja ja kierrettäisiin maailman turuilla ja toreilla luennoimassa ilmaisen rahan tekemisen helppoudesta. Ja elettäisiin samalla miljonäärinä.

Väärin. Minulla ei käy ainoana kahdeksasta miljardista autonomistajasta joka kerta käsittämätön onni. Itsekin ajattelin vielä noin vuoteen 2011 jolloin Sciroccon jakoketju rupesi rääkymään. Miten se onni sitten kääntyi juuri tuon auton kohdalla, joka oli muuten niin mieluinen. Jakoketu venyi, iskarit kolisivat, lämmityslaite piti murinaa, joku etupäässä rahisi aina kun ajoi töyssyyn. Lisäksi vielä polttonestepumpun paluuletkut alkoivat resonoimaan runkoon ja pitivät hirveän metelin.
Onkohan sekin käsittämätön "flaksi" on muuten ärsyttävä sana, että alle 1000 km ajettu auto vuosi pakkasnestettä tallin lattialle. ;D
Väärin, en ole voittanut jokaisella autokaupalla. Vaikka olen koko omaisuuteni tehnytkin autokaupoilla, noilla pörssikaupoillahan en ole onnistunut vain kuin itseni elättämiseen ettei tarvitse lähteä palkkarengiksi muille.
Eiköhän se ole ihan normaalia, että ihminen jonka ammatti on yrittäjä, tekee hyviä autokauppoja joilla voittaa ja rakennusmies osaa tehdä rakennuksia ja kirurgi leikata ihmisiä.
En todellakaan ole ainoa ihminen joka voittaa aina autokaupoilla. Kaikki ammatikseen kauppaa tekevät tekevät poikkeuksetta voitollista kauppaa, muutenhan bisnes ei kannata. Ehkä siinä ovat vähän minua viisaampia, että eivät jaksa kuunnella tällaisilla palstoilla sellaisten ihmisten vittuiluja, jotka eivät näemmä ymmärrä, että autokauppiaat tekevät siis voitollisia kauppoja ja te täällä palstoilla kirjoittelevat annatte autokauppiaille ne voitot.
Muuten, ja se lauseen aloittanut, väärin. Ostin uuden Opel Astra GTC 200 hintaan 25 700 ja sain sillä netto 24 650, joten sillä tuli 1050 persnettoa.
Olisiko osaamattomuus autokaupoissa tarttunut minuunkin täältä palstalta kun ei vuotta pysty ajamaan uudella autolla niin että jo toista tonnia tulee persnettoa.
Vielä tuohon kirjan kirjoittamiseen. Tuskin se että on miljonääri vaatii sellaisia neuvoja että niistä ihan kirja kirjoitettaisiin. Eihän miljonäärillä tarvitse olla kuin jonkinlainen asunto, kesähuvila ja pienoinen pörssisalkku, niin siinähän se. Kun kulkee avoimin mielin ja seuraa aikaansa, uskaltaa ostaa ja ottaa riskejä 20 kymppisestä lähtien, niin se ei ole kovin vaikeata.
Tosin en muistanut, että nykyajan nuoret eivät ole kiinnostuneita bisneksistä, hehän seurustelevat vai puhelimensa kanssa.

skriko

Lainaus käyttäjältä: mremonen - 22.05.16 - klo:10:51
BTW. tuolla track-recordilla suuressa maailmassa olisi jo kirjoitettu kirja ja kierrettäisiin maailman turuilla ja toreilla luennoimassa ilmaisen rahan tekemisen helppoudesta. Ja elettäisiin samalla miljonäärinä.

Kerro minullekin mitä tuo ilmainen raha on, miten sitä tehdään tai mistä sitä saa?. Itse ymmärrän ilmaisen rahan lähinnä lotto-ja veikkausvoittona, jota itse en ole koskaan harrastanut, niin en voi neuvoa muita.
Myin autoliikkeeni 2000-luvulla siksi että väsyin ainaiseen valppauteen, kyselyihin ja tarkistelemisiin. Rahan tienaaminen muuttui liian tuskalliseksi, niin henkisesti ja joskus jopa ruumiillisesti kun usein uhattiin terveyttä ja henkeä. Milloin venäläiset maksoivat autonsa käteisellä auton takapenkillä kello 24.00 ja vaativat että tulet yksin. Milloin uhattiin ampua haulikolla kun hait auton pois kun ihmiset jättivät niitä maksamatta. Ilkein juttu oli 90-luvun alussa kun kaverit jotka myivät meille 3 uudehkoa autoa katosivat ja löytyivät sitten ammuttuina Punavuoresta punaisesta Volkswagenista.
Tätäkö arvoisa mremonen pidät ilmaisen rahan tienaamisena??

mremonen

Lainaus käyttäjältä: skriko - 22.05.16 - klo:14:02
En todellakaan ole ainoa ihminen joka voittaa aina autokaupoilla. Kaikki ammatikseen kauppaa tekevät tekevät poikkeuksetta voitollista kauppaa, muutenhan bisnes ei kannata. Ehkä siinä ovat vähän minua viisaampia, että eivät jaksa kuunnella tällaisilla palstoilla sellaisten ihmisten vittuiluja, jotka eivät näemmä ymmärrä, että autokauppiaat tekevät siis voitollisia kauppoja ja te täällä palstoilla kirjoittelevat annatte autokauppiaille ne voitot.
Se että autokauppias tekee autokaupalla voittoa ei liene mikään uutinen. Yhtä vähän kuin että K-kauppias tekee voittoa myymällä banaaneja. Sen sijaan se, että yksityishenkilö tekee voittoa kerta toisensa jälkeen voittoa autokaupalla on mielestäni aika poikkeavaa.

Jos et ole toistuvasti tehnyt voittoa autokaupoilla yksityishenkilönä, vaan nimenomaan ammatinharjoittajana, niin vedän jorinani takaisin. Ei siihen kummoista jobbaria tarvita, kun autokaupalla voittoa tekee. Tunnen itsekin vastaavia tapauksia lukuisia.

Ryssien kaupankäyntitapoihin en ota kantaa.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

skriko

#1996
Lainaus käyttäjältä: mremonen - 22.05.16 - klo:19:16

Jos et ole toistuvasti tehnyt voittoa autokaupoilla yksityishenkilönä, vaan nimenomaan ammatinharjoittajana, niin vedän jorinani takaisin. Ei siihen kummoista jobbaria tarvita, kun autokaupalla voittoa tekee. Tunnen itsekin vastaavia tapauksia lukuisia.

Ryssien kaupankäyntitapoihin en ota kantaa.

Juu. Autoliikkeen osakkeiden omistajana tuli tehtyä sitä voitollista autokauppaa jolla koko omaisuus on hankittu. Ei tässä yksityishenkilönä ole toistuvasti voinut tehdä voittoa kun Sciroccokin oli omistuksessa 4,6 vuotta, niin tappiotahan siinä tuli. Nykyään tuo kauppa on mennyt sellaiseksi, että vaikka saat yli 38% alennusta uuden auton verottomasta hinnasta, niin jo vuoden omistuksen jälkeen menee persnetolla. Toisin kun 70-,80-90-ja vielä 2000-luvullakin tuli aina voittoa omilla henkilökohtaisillakin autoilla.
Eikä autokauppa kyllä enää kiinnosta tippaakaan. Jos kiinnostaisi minulla olisi yhä autoliike. Yksityishenkilönä kun taas tekee voitolista kauppaa, joutuu joka kaupan voitosta maksamaan 34% veroa ja jos niitä teet vähän enemmän niin verottaja katsoo sinut ALV velvolliseksi ja siitähän ei tule mitään. Paras kuitenkin perimänä saaduilla ja kokemuksen kautta oppineilla taidoilla yrittää minimoida omien kauppojen tappiot mahdollisimman pieniksi.
Kyllä nuo tapetut kaverit ja haulikolla uhkaajat ihan olivat Suomen poikia. Tappajistahan ei sitten tiedä, kun ei ole koskaan selvinnyt.

teräksenharmaa

Viimeisimpiä käänteitä päästöhuijauksissa:

Opel Astra 1.6 TDI:n NOx:ien käsittely toimii vain silloin, jos moottorin kierrokset eivät nouse yli 2400 rpm:n, ei ajeta yli 850 metrin korkeudessa, vauhti pysyy alle 140 km/h ja lämpötila on välillä 17-33 celciusastetta. Jos ollaan noiden rajojen ulkopuolella, niin urearuiskutus kytketään pois päältä. Opel sanoo kaiken menevän viimeisen päälle vaatimusten mukaisesti ja kyseessä on vain moottorin suojeleminen ääriolosuhteissa.
http://www.focus.de/auto/news/opel-zafira-1-6-diesel-opel-soll-abgas-werte-manipuliert-haben_id_5525571.html

Fiat 500X:n NOx:ien puhdistus kytkeytyy pois päältä 22 minuutin kuluttua käynnistyksestä eli 2 minuuttia myöhemmin, kuin normitesti loppuu. Fiat teki oharit Saksan viranomaisten kanssa, eikä saapunut kokoukseen, jossa asiasta piti keskustella.
http://www.nst.com.my/news/2016/05/147181/fiat-chrysler-suspected-emissions-cheating

Nissan osti kontrolloivan osuuden Mitsubishistä sen jälkeen, kun Mitsubishin markkina-arvo oli romahtanut päästöhuijauksen tunnustamisen jälkeen.
https://www.theguardian.com/business/2016/may/12/nissan-buys-share-in-scandal-hit-mitsubishi-motors

Nämä viimeaikojen tapahtumat vahvistavat omaa ensivaikutelmaani Volkkarin kohusta. Kohu on aktivoinut valvovat (lue nukkuvat) viranomaiset tekemään työtään, joka tulee vähentämään todellisia päästöjä. Teollisuus on laajalla rintamalla surutta huijannut päästötesteissä saaden autot menemään läpi pilkutarkoista ja vaativista normitesteistä, mutta testihuoneen ulkopuolella tilannu on ollut täysin toinen. Nyt uusi oleellisesti fiksumpi päästönormi kolkuttelee jo ovella ja viranomaisetkin ovat edes vähän hereillä maailman menosta.


vwmies

Niin, monessa Guentherin maasta tulevassa dieselkulkineessa näyttää olevan Boschin softa ja mootorinohjauksen osatkin - joten sotkua saadaan vielä selvitellä hyvän aikaa.

Jopa Der Spiegel-aikakauslehdessä (edelleen DE) oli iso artikkeli Diesel valeista - vaikka em. ei edes ole mikään auto/moottorilehti. Eräs toteamus oli nostettu väliotsikoksi, ja siinä luki lihavoituna: Opel Astra ylitti raja-arvon kahdeksankertaisesti. Eli vain 8x.

Joissakin autoissa on softa, joka antaa päästötestissä eri tuloksen NOx-päästöille ym. kuin muulloin. Muutamat autovalmistajat - kuten "kolme timanttia" taas ovat muuten vain ilmoittaneet - tässä tapauksessa muka vain "vientiautoissa" - todellista alemmat kulutuslukemat.

Yhtä kaikki, arvot ja tiedot mitä kuluttajille on kaupan yhteydessä ilmoitettu ei pidäkään paikkaansa.  :o :P :'(

Yritetään pärjätä.

KKi


"Viimeisimpiä käänteitä päästöhuijauksissa:

Opel Astra 1.6 TDI:n NOx:ien käsittely toimii vain silloin, jos moottorin kierrokset eivät nouse yli 2400 rpm:n, ei ajeta yli 850 metrin korkeudessa, vauhti pysyy alle 140 km/h ja lämpötila on välillä 17-33 celciusastetta. Jos ollaan noiden rajojen ulkopuolella, niin urearuiskutus kytketään pois päältä. Opel sanoo kaiken menevän viimeisen päälle vaatimusten mukaisesti ja kyseessä on vain moottorin suojeleminen ääriolosu ;Dhteissa.
http://www.focus.de/auto/news/opel-zafira-1-6-diesel-opel-soll-abgas-werte-manipuliert-haben_id_5525571.html"

Niin, siis Opel Astrassa ei ole urea-järjestelmää. Zafirassa näköjään on.

teräksenharmaa

Viimeisimmässä AMS:ssa (12/2016) on mittauksia neljästä dieselistä. Tuoreen E-Klassen tulos antaa uskoa siihen, että diesel ylipäätän voi olla vähäpäästöinen. E 220 d nimittäin alitti normin raja-arvon komeasti AMS:n eko-testilenkillä. Muiden NOx-päästöt olivat kertaluokkaa suurempia. Tässä NOx-päästöt Euro 6 -normin sallimaan määrään suhteutettuna:

0,51 MB E 220 d
2,61 Seat Leon 2.0 TDI
6,41 Kia Sorrento 2.2 D
7,83 Citroen DS 5 Blue HDi 180


esko

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 30.05.16 - klo:12:16
Viimeisimmässä AMS:ssa (12/2016) on mittauksia neljästä dieselistä. Tuoreen E-Klassen tulos antaa uskoa siihen, että diesel ylipäätän voi olla vähäpäästöinen. E 220 d nimittäin alitti normin raja-arvon komeasti AMS:n eko-testilenkillä. Muiden NOx-päästöt olivat kertaluokkaa suurempia. Tässä NOx-päästöt Euro 6 -normin sallimaan määrään suhteutettuna:

0,51 MB E 220 d
2,61 Seat Leon 2.0 TDI
6,41 Kia Sorrento 2.2 D
7,83 Citroen DS 5 Blue HDi 180

Muistan vielä kun VW esitteli Golfin dieselin 70-luvulla. Tuolloin mainos kuului muistaakseni, että johtotähti on nyt vaihtunut. ( sanamuoto jotain tuohon suuntaan). Kun sitten kokemuksia kertyi ja joidenkin dieselien kanssa oli suuria ongelmia, Daimlerilta kuittailtiin tähän, että ehkä kuitenkin on jonkin aikaa vielä harjoiteltava henkilöautodieselin tekoa.
Työkaverini osti 80-luvulla uuden Audi 100 dieselin,johon vaihdettiin kaksi kertaa moottori takuuseen, kolmatta vaihtoa ei jääty enää odottamaan, vaan auto lähti kiertoon.
Tämä nykyinen päästöepisodi sataa nytkin joidenkin laariin ja on vastaavasti joiltakin pois.

teräksenharmaa

Eipä taida toteutua hatereiden fantasiat VW:n taloudellisista ongelmista. Kohun vaikutukset näyttävät jäävän kertaluontoisiksi ja itse päivittäinen toiminta on tänäänkin hyvin tuottoisaa.

http://www.kauppalehti.fi/uutiset/volkswagenilta-jymy-yllatys-ylitti-odotukset/r9qxXYGd


sambolo

 Tuskin muuta vaikutusta kuin että toyota Mies ostaa edellee toyotaa.

Edit:
Kovasti kyl käyty kampanjaa ja osa mainoksista vaikuttaakik lähinnä koomisilta kun miettii näitä skandaaleja :D
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

matalaut

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 01.06.16 - klo:10:54
Eipä taida toteutua hatereiden fantasiat VW:n taloudellisista ongelmista. Kohun vaikutukset näyttävät jäävän kertaluontoisiksi ja itse päivittäinen toiminta on tänäänkin hyvin tuottoisaa.

http://www.kauppalehti.fi/uutiset/volkswagenilta-jymy-yllatys-ylitti-odotukset/r9qxXYGd

"Yhtiön ydinbrändi, Volkswagen-merkki, on kärsinyt eniten päästöskandaalista. VW-merkin tulos mureni uutistoimisto Bloombergin mukaan 86 prosenttia ja sen liikevoitto oli vaatimattomat 73 miljoonaa euroa."

Toivottavasti jää kertaluontoiseksi. Ihmiset äänestää näissä tilanteissa lompakollaan eli jos nyt saa tuntuvan alennuksen uuden auton hankintavaiheessa, niin merkki säilyy. Tulos laskee todennäköisesti varauksista tuleviin korjauksiin ja ehkä hieman pienemmästä katteesta sekä markkinatilanteen että päästöhuijauskohun takia.
Aikaisemmat: VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

teräksenharmaa

Emobrändiin kohu on varmasti vaikuttanut eniten ja se on näkynyt alennuksina. Tällä hetkellä Volkkari antaa hyviä alennuksia taistellakseen markkinaosuukista. Itsekin tilasin ensimmäisen Volkkarini kuukausi sitten ja pidin alennusta Suomen mittakaavassa oikein hyvänä. Sinänsä tosiaan on pieni ihme, että muut merkit ovat paikanneet noin hyvin tuota kuoppaa. Kohun laannuttua muut Emobrändikin tuotot nousevat hyvin suurella todennäköisyydellä, jolloin konserni tullee tekemään ennätyksiä.

MTa

Jokos näistä päivityksistä on jollain konkreettisia kokemuksia? Omalle Passatille annettiin merkkarilta päivitysaika ensi viikolle...

Arcca

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 01.06.16 - klo:21:23
Sinänsä tosiaan on pieni ihme, että muut merkit ovat paikanneet noin hyvin tuota kuoppaa.


Kuvastaa hyvin ettei suuri yleisö tajua näiden merkkien kytköstä.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

mremonen

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 08.06.16 - klo:18:25
Kuvastaa hyvin ettei suuri yleisö tajua näiden merkkien kytköstä.
Tai ei yksinkertaisest välitä koko "skandaalista" mitään. Kun ei sillä ajamiseen ole vaikutusta. Ja kohtahan näillä alkaa tienaamaan: http://www.hs.fi/talous/a1466906072911
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

RSOCUstin

"Volkswagen on ilmoittanut, että Euroopassa se kunnostaa autot poistamalla laittoman ohjelman, mutta sillä ei ole aikeita maksaa kuluttajille korvauksia. Yhtiön mielestä autonostajille ei ole koitunut tappioita"

Onhan kuluttajalle koitunut tappiota jos ilmoitetaan että keskikulutus on 4,7L ja todellinen onkin 5,3L.
Ei liity huijausohjelmaan vaan päästöjen pienetämiseen. Tai liittyyhän se jos huijausohjelmalla saatu tietokoneella kulutus näyttämään mitä todellisuus on? Periaatteessa tuolla erotuksella ajaisi 132km pitemmälle tankillisella, tankin koko 55L.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy