VW jäi kiinni päästötulosten vääristelystä - 500,000 autoa pois USA:n teiltä

Aloittaja Freeze, 18.09.15 - klo:21:22

« edellinen - seuraava »

vasara


vwmies

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 05.01.16 - klo:11:50
On.. ja lakimiesarmeijat varmaan hieroo käsiään. 20 miljardista kilahtaa omaan kassaankin 'jotain'.

Volkswagenin sakkomaksimi jopa 90 miljardia â€" yhtiön johto Yhdysvaltoihin

http://www.taloussanomat.fi/autot/2016/01/05/volkswagenin-sakkomaksimi-jopa-90-miljardia-yhtion-johto-yhdysvaltoihin/2016122/304

Päästöhuijausskandaalin maksimikorvaukset voisivat nousta Yhdysvalloissa kymmeniin miljardeihin. Lopullinen sakkosumma jäänee todennäköisesti kohtuullisemmaksi.

Yhdysvaltain hallituksen nostama kanne saksalaista autojättiä Volkswagenia vastaan voisi teoriassa johtaa jopa noin 80â€"90 miljardin dollarin eli noin 74â€"83 miljardin euron korvauksiin.

Volkswagenia voisi odottaa Yhdysvalloissa noin 37 500 dollarin sakko huijausautoa kohden, kustakin neljän eri lainkohdan rikkomisesta.

Oikeusministeriön virkamiehet kommentoivat uutistoimisto Bloombergille, että oikeus tuskin päätyy lähellekään maksimikorvausta, mutta korvaukset voivat silti olla miljardeja dollareja.

Yhdysvaltain oikeusministeriö nosti maanantaina kanteen Volkswagenia vastaan huijausohjelmiston asentamisesta autoihin. Ministeriön mukaan Volkswagen on rikkonut liittovaltion saasteita säätelevää Clean Air Actia.

Volkswagen on myöntänyt, että se on asentanut osaan dieselautoistaan ohjelmiston, pienensi autojen päästöjä päästömittauksissa. Huijausohjelmisto on Yhdysvalloissa noin 600 000 autossa.

Kanne koskee myös joitakin Porsche- ja Audi-malleja. Siviilikanteen lisäksi autojättiä saattaa odottaa lisäksi rikossyyte.

Volkswagenin toimitusjohtajaksi lokakuussa nimitetty Matthias Müller ja Volkswagenin brändijohtaja Herbert Diess matkustavat Yhdysvaltoihin ensimmäistä kertaa päästöhuijauksen paljastumisen jälkeen.

Müllerin on määrä tavata ainakin politiikkoja ensi viikolla. Diess puolestaan osallistuu automessuille.

â€" Yhdysvalloilla on keskeinen rooli, koska VW:lla on suurin taloudellinen uhka siellä, ja riskit muualla ovat vähentyneet tuntuvasti, arvioi frankfurtilaisen Bankhaus Metzlerin analyytikko Jürgen Pieper Bloombergille.

Volkswagenin osake on heikentynyt Frankfurtin pörssissä yli 22 prosenttia sen jälkeen kun Yhdysvaltain ympäristövirasto EPA kertoi syyskuussa autonvalmistajan myöntäneen huijanneensa päästötesteissä.

Yhtiön markkina-arvosta on sulanut yli kymmenen miljardia euroa.  :o


Yritetään pärjätä.

JHS

USA:n energiaa kuluttavaa ja päästöjä/asukas tuottavaa elämäntyyliä ajatellen kanne asettuu moraalisesti outoon/noloon valoon.    Laillisesti katsottuna VW:n voi katsoa toimineen väärin, mutta isossa kuviossa USA:n oma elämäntyyli on moraalisesti paaaaaljooon  suurempi ongelma.  Esim. Pariisin ilmastokokouksen pohjalta pitäisi viritellä kannetta koko USA:ta vastaan.   Päästäisiin vaikuttamaan asioihin oikeasti.
(Sama juttu muitakin kaltaisiaan valtioita/toimijoita kohtaan, mutta tilastollisesti katsottuna USA on ykkönen, unohtamatta myös esim. ympäristörikoksia entisessä Neuvostoliitossa.)

xxxxxx

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 05.01.16 - klo:14:47
Volkswagenin sakkomaksimi jopa 90 miljardia â€" yhtiön johto Yhdysvaltoihin
Kumma kun uskaltavat mennä. Voi olla että heti ei ole paluuta jos jenkit alkavat tosissaan tutkia noita kanteita. Jospa heillä on avoin paluulippu....

tet

Lainaus käyttäjältä: JHS - 05.01.16 - klo:15:38
USA:n energiaa kuluttavaa ja päästöjä/asukas tuottavaa elämäntyyliä ajatellen kanne asettuu moraalisesti outoon/noloon valoon.    Laillisesti katsottuna VW:n voi katsoa toimineen väärin, mutta isossa kuviossa USA:n oma elämäntyyli on moraalisesti paaaaaljooon  suurempi ongelma.  Esim. Pariisin ilmastokokouksen pohjalta pitäisi viritellä kannetta koko USA:ta vastaan.

Kärjistettynä voisi näinkin sanoa, mutta menee vähän aiheen vierestä. Tässä kalabaliikissahan on kyse paikallispäästöistä, ei globaaleja ongelmia tuottavasta CO2-päästöstä. Eli ei liity globaaliin ilmastoon tämä huijaus.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

kt

Lainaus käyttäjältä: tet - 06.01.16 - klo:09:33
Kärjistettynä voisi näinkin sanoa, mutta menee vähän aiheen vierestä. Tässä kalabaliikissahan on kyse paikallispäästöistä, ei globaaleja ongelmia tuottavasta CO2-päästöstä. Eli ei liity globaaliin ilmastoon tämä huijaus.

Kärjistäen voi sanoa, ettei VW ole riittävästi sisäistänyt niitä globaaleja tavoitteita, joiden tarkoitus on ollut vähentää CO2- ja NOx-päästöjä globaalisti. VW on ajatellut, ettei moottorin tarvitse olla vähäpäästöinen, kunhan vaan selviää tuosta testistä mahdollisimman pienin muutoskustannuksin. Siis melkoinen pokerinpeluu VW:n puolelta, mutta tehty väärään aikaan, väärässä paikassa, väärien profeettojen johdolla ja väärillä moottoreilla.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

vwmies

Lehti: Volkswagen ostamassa yli 100 000 autoa takaisin Yhdysvalloissa

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1452128647691.html

Päästömittauskohun keskelle joutunut autovalmistaja tekee valtavia myönnytyksiä.
Autovalmistaja Volkswagen aikoo ostaa noin 115 000 autoa takaisin Yhdysvalloissa päästöskandaalin vuoksi, kertoo Süddeutsche Zeitung.

Lehden mukaan yhtiö aikoo korvata dieselautojen omistajille auton myyntihinnan tai tarjota huomattavan alennuksen uudesta autosta. Myönnytys koskee viidesosaa autoista, joiden päästömittauksia on peukaloitu.

Loppuihin korjattavaksi kutsutuista autoista täytyy tehdä huomattavia muutoksia ja parannuksia. Autot pysyvät poissa käytöstä pitkään, koska niille pitää saada uusi hyväksyntä.

Yhdysvaltojen oikeusministeriö ilmoitti maanantaina vaativansa Volkswagenilta vahingonkorvauksia, jotka voivat nousta yli 20 miljardiin dollariin. Yhdysvalloissa on myyty kaikkiaan 600 000 autoa, joiden todelliset päästöt ovat mittaustuloksia suurempia.

Volkswagenin brändijohtaja Herbert Diess sanoi tiistaina luottavansa siihen, että yhtiö saa korjattua puoli miljoonaa dieselautoa määräysten mukaisiksi Yhdysvalloissa.  :o
STT
Yritetään pärjätä.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 07.01.16 - klo:04:34
Lehti: Volkswagen ostamassa yli 100 000 autoa takaisin Yhdysvalloissa

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1452128647691.html

Päästömittauskohun keskelle joutunut autovalmistaja tekee valtavia myönnytyksiä.
Autovalmistaja Volkswagen aikoo ostaa noin 115 000 autoa takaisin Yhdysvalloissa päästöskandaalin vuoksi, kertoo Süddeutsche Zeitung.

Lehden mukaan yhtiö aikoo korvata dieselautojen omistajille auton myyntihinnan tai tarjota huomattavan alennuksen uudesta autosta. Myönnytys koskee viidesosaa autoista, joiden päästömittauksia on peukaloitu.

Loppuihin korjattavaksi kutsutuista autoista täytyy tehdä huomattavia muutoksia ja parannuksia. Autot pysyvät poissa käytöstä pitkään, koska niille pitää saada uusi hyväksyntä.

Yhdysvaltojen oikeusministeriö ilmoitti maanantaina vaativansa Volkswagenilta vahingonkorvauksia, jotka voivat nousta yli 20 miljardiin dollariin. Yhdysvalloissa on myyty kaikkiaan 600 000 autoa, joiden todelliset päästöt ovat mittaustuloksia suurempia.

Volkswagenin brändijohtaja Herbert Diess sanoi tiistaina luottavansa siihen, että yhtiö saa korjattua puoli miljoonaa dieselautoa määräysten mukaisiksi Yhdysvalloissa.  :o
STT

Tuovat ne sitten myyntiin Europpassa ilman muutoksia alennuksilla  ;)
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

papparatsi

Eiku ne tuodaan kaikki Suomeen ja vastaaviin autoverollisiin/itäblokin maihin ja myydään ylennysmyynnissä "Ameriiiiiiikan SpecialLine" -malleina ...  ::)

Tos®

Lainaus käyttäjältä: papparatsi - 07.01.16 - klo:07:45
Eiku ne tuodaan kaikki Suomeen ja vastaaviin autoverollisiin/itäblokin maihin ja myydään ylennysmyynnissä "Ameriiiiiiikan SpecialLine" -malleina ...  ::)
Ainakin jenkki-passatit tehdään siellä ja ovat paljo kuppasempia kuin euro-versiot.   8)
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

ajs178vag

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 07.01.16 - klo:04:34
Lehti: Volkswagen ostamassa yli 100 000 autoa takaisin Yhdysvalloissa

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1452128647691.html

Päästömittauskohun keskelle joutunut autovalmistaja tekee valtavia myönnytyksiä.
Autovalmistaja Volkswagen aikoo ostaa noin 115 000 autoa takaisin Yhdysvalloissa päästöskandaalin vuoksi, kertoo Süddeutsche Zeitung.

Lehden mukaan yhtiö aikoo korvata dieselautojen omistajille auton myyntihinnan tai tarjota huomattavan alennuksen uudesta autosta. Myönnytys koskee viidesosaa autoista, joiden päästömittauksia on peukaloitu.

Loppuihin korjattavaksi kutsutuista autoista täytyy tehdä huomattavia muutoksia ja parannuksia. Autot pysyvät poissa käytöstä pitkään, koska niille pitää saada uusi hyväksyntä.

Yhdysvaltojen oikeusministeriö ilmoitti maanantaina vaativansa Volkswagenilta vahingonkorvauksia, jotka voivat nousta yli 20 miljardiin dollariin. Yhdysvalloissa on myyty kaikkiaan 600 000 autoa, joiden todelliset päästöt ovat mittaustuloksia suurempia.

Volkswagenin brändijohtaja Herbert Diess sanoi tiistaina luottavansa siihen, että yhtiö saa korjattua puoli miljoonaa dieselautoa määräysten mukaisiksi Yhdysvalloissa.  :o
STT

Eli toisin sanoen noita 115 000 autoa ei ollut mahdollista korjata sääntöjä vastaavaksi. Tietääkö kukaan, mistä moottoreista on kyse tässä 115 000 autossa?

xxxxxx

Lainaus käyttäjältä: ajs178vag - 07.01.16 - klo:18:55
Eli toisin sanoen noita 115 000 autoa ei ollut mahdollista korjata sääntöjä vastaavaksi. Tietääkö kukaan, mistä moottoreista on kyse tässä 115 000 autossa?
Jospa nuo on ne vanhimman vuosimallin autot joiden hinta on jo tippunut enemmän. VW laskenut että halvempi ostaa takaisin kuin korjata.
Ei välttämättä liity moottorityyppiin.

ukormi

Lainaus käyttäjältä: xxxxxx - 07.01.16 - klo:22:10
Jospa nuo on ne vanhimman vuosimallin autot joiden hinta on jo tippunut enemmän. VW laskenut että halvempi ostaa takaisin kuin korjata.
Ei välttämättä liity moottorityyppiin.

Tuskin ne noita sitten paalaavat. Kuten tuolla on jo todettukin, tulevat varmaan eurooppaan ja täällä myyntiin. Tai sitten laivaavat afrikkaan.
Saavat edes osan rahoista pois.
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

pomo

Nox normit on ameriikassa tiukemmat, joten eurooppaan nuo voi varmaan myydä ilman muutoksia? Voi tulla melkoinen kisa, kuka autot saa myydä ;D Niillä tehdään varmaan hyvä tili, koska vag tuskin alkaa niitä itse myymään...

stjärndykare

Posti toi tänään uuden infokirjeen liittyen huijausohjelmistoon.  Auto on siis EA 189 moottorilla oleva Q5 (170hv) Ad-Blue ruiskulla. Korjaus tehdään ohjelmistopäivityksellä.Kirje sisältää samaa tuttua liirumlaarumia pahoitteluineen, mutta yksi kohta pisti silmään. "Korjaustoimenpiteen jälkeen autonne täyttää kaikki lainmukaiset päästöstandardit. Lisäksi valmistajan tavoitteena on, ettei moottorin tehoon, kulutukseen tai ajokäyttäyttäytymiseen tule muutoksia".

Entä jos tavoite ei toteudu?

Tos®

Tänään oli 120tkm huolto.
Huollon mukaan mitään kampanjoita ei vielä ollut Yetiin.
Käskivät odotella postia...
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

matalaut

Oman auton korjaus tulee keväällä 2016 (2.0TDI CR) ja pyysivät odottelemaan seuraavaa kirjettä.

".. ja tarjoamme sopivan vaihtoehtoisen liikkumismuodon veloituksetta." Nyt vaan jännittää mikä on sopiva vaihtoehtoinen liikkumismuoto?
Aikaisemmat: VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: matalaut - 08.01.16 - klo:19:33
Oman auton korjaus tulee keväällä 2016 (2.0TDI CR) ja pyysivät odottelemaan seuraavaa kirjettä.

".. ja tarjoamme sopivan vaihtoehtoisen liikkumismuodon veloituksetta." Nyt vaan jännittää mikä on sopiva vaihtoehtoinen liikkumismuoto?

Kävely, fillari vai dösä  ;)
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Eka Golf

Käsittääkseni NOx-päästöt ovat lähes samat kuin muillakin, mutta ongelmana tiedon vääristely, vai olenko väärässä?  ???
CO2-päästöt taas riippuvat poltetusta polttoaineen määrästä ja niissäkään ei isoa eroa muihin koska joka litra tuottaa saman verran CO2-päästöjä kulkineesta riippumatta?  8)

PenaPuistoK

Lainaus käyttäjältä: Eka Golf - 09.01.16 - klo:00:57
Käsittääkseni NOx-päästöt ovat lähes samat kuin muillakin, mutta ongelmana tiedon vääristely, vai olenko väärässä?  ???
CO2-päästöt taas riippuvat poltetusta polttoaineen määrästä ja niissäkään ei isoa eroa muihin koska joka litra tuottaa saman verran CO2-päästöjä kulkineesta riippumatta?  8)
Kyllä, olet väärässä. "lähes" on niin suhteellinen käsite...

vwmies

Skandaalin vaikutus vuosimyynnissä alkaa näkyä:  Päästöhuijauksessa ryvettyneen autojätti Volkswagenin myynti putosi

Volkswagenin myynti on laskenut viime vuoden aikana ensi kertaa yli vuosikymmeneen.

http://yle.fi/uutiset/paastohuijauksessa_ryvettyneen_autojatti_volkswagenin_myynti_putosi/8582059

Volkswagen on menettänyt viime vuonna osuuttaan automyynnistä. Yhtiö kertoo vuoden 2015 myynnin laskeneen maailmanlaajuisesti kaksi prosenttia edellisvuoteen verrattuna.

Myynnin lasku koski muitakin Volkswagen-konsernin automerkkejä eli Seatia, Skodaa, Audia ja Porschea.

Volkswagen myi viime vuonna lähes 10 miljoonaa ajoneuvoa. Yhtiön mukaan tulos oli hyvä viime vuoden vaikeuksiin nähden.

Saksalainen autonvalmistaja ajautui kriisiin syyskuussa, kun Yhdysvalloissa paljastettiin sen dieselautoihin asennettu päästöhuijausohjelma.
Yritetään pärjätä.

Henkk-a

Passat 1,6 TDIn osalta tuli tuo kirje myös, ja ajankohta 2016 syksy. Toimenpide kestää kirjeen mukaan noin tunnin, ja VW tarjoaisi itselle sopivan vaihtoehtoisen liikkumismuodon veloituksetta.
Seat Leon Sportstourer PHEV FR -22

Seat Leon 1,0 TSI Style -17

mremonen

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 09.01.16 - klo:09:49
Skandaalin vaikutus vuosimyynnissä alkaa näkyä:  Päästöhuijauksessa ryvettyneen autojätti Volkswagenin myynti putosi
Jostain luin, että Suomessa rekisteröinnin kasvoivat Joulukuussa.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

matalaut

Kirjeessä kerrottiin, että kyseessä on softapäivitys eli ohjelman korjaus, joka kestää noin puoli tuntia. Kulutuslukemat ovat nyt seurannassa ja erityisen tarkkaan heti päivityksen jälkeen. Kannattaisikohan nyt ajaa noin 5000 km:n keskikulutus? Pakkanen vähän sotkee kulutuslukemia, mutta on mulla tiedossa viime vuoden alun kulutuksetkin.

Käsittääkseni rekisteröinnit Joulukuussa tehdään autoille, jotka on tilattu syksyllä. Mielenkiintoista on seurata noin 3-4 kuukauden päästä rekisteröintejä. Silloin nähdään asiakkaiden lojaalisuus VW:n suuntaan.
Aikaisemmat: VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Epes

Lainaus käyttäjältä: stjärndykare - 08.01.16 - klo:17:15
................... Lisäksi valmistajan tavoitteena on, ettei moottorin tehoon, kulutukseen tai ajokäyttäyttäytymiseen tule muutoksia".

Entä jos tavoite ei toteudu?

Jos luotettava autonvalmistaja noin sanoo, niin kyllä se silloin totta on  ;D

Vähän voi ihmetellä tietysti sitä etteivät tehneet alun alkaen laillista koodia, jos sillä ei ole mitään vaikutusta mihinkään verrattuna huijauskoodiin?

mremonen

Edelleen: jos viralliset kulutuslukemat muuttuvat, pitää siitä tulla merkintä rekisteriotteeseen. Se, että itse mittaa kulutuksen muuttuneen, ei taida paljoa auttaa reklamaation teossa. Näyttöarvo näillä omilla mittauksilla on pyöreä nolla. Siis maahantuojan/valmistajan suuntaan. Itselle niillä voi olla joku merkitys.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

vwmies

Volkswagen selvinnee Euroopassa Yhdysvaltoja kevyemmillä sakoilla

http://www.taloussanomat.fi/autot/2016/01/09/volkswagen-selvinnee-euroopassa-yhdysvaltoja-kevyemmilla-sakoilla/2016272/304

Uutistoimisto Reutersin haastattelemat asiantuntijat eivät usko, että päästöhuijauksesta kärynnyt autovalmistaja Volkswagen saa Euroopassa sellaisia sakkoja kuin Yhdysvalloissa.

Autovalmistaja Volkswagen tuskin saa Euroopassa yhdysvaltalaistyylisiä sakkoja päästöskandaalin takia. Syinä ovat kevyempi alueellinen sääntely ja yhtiön kotimaan Saksan päättäväisyys suojella autoteollisuuttaan. Asiasta kertoo uutistoimisto Reuters EU-lähteisiinsä ja lakiasiantuntijoihinsa nojaten.

Volkswagen on ollut hankaluuksissa syyskuusta asti. Yhtiö myönsi tuolloin, että se on huijannut päästötesteissä Yhdysvalloissa käyttämällä ohjelmistoa, joka tunnistaa päästötestitilanteet.

Yhdysvaltain oikeusministeriö on nostanut Volkswagenia vastaan 46 miljardin dollarin (noin 42 miljardin euron) kanteen ympäristölakien rikkomisesta.
Reutersin mukaan jotkut lakiasiantuntijat odottavat viimeisen maksuvaatimuksen olevan reilusti alempi.

Myös muut maat, kuten Brasilia ja Etelä-Korea, ovat asettaneet Volkswagenille miljoonasakkoja päästöhuijauksen takia.

Vaikka valtaosa huijausohjelmistoautoista on Euroopassa, yksikään eurooppalainen kansallinen viranomainen ei ole toistaiseksi asettanut yhtiölle rangaistuksia.
Reutersin EU-lähteet ja lakimiehet sanovat, että olisi yllättävää, jos Volkswagen saisi yksiäkään merkittäviä sakkoja EU:sta.

EU-maat ovat haluttomia antamaan yhtiölle kovia taloudellisia rangaistuksia, sillä EU-lähteiden mukaan EU:ssa on kirjoittamaton sääntö, jonka mukaan kansalliset edut ovat pyhiä. Reuters kirjoittaa, että Saksan autoteollisuus on perinteisesti ollut yksi näistä.

EU-komissionkin valta on rajallinen, ja Reutersin haastattelemien lakimiesten mukaan EU-sääntelyltä saatuja sakkoja todennäköisempiä ovat yksityisistä oikeusriidoista tulevat maksuvaatimukset.



Yritetään pärjätä.

pomo

Lainaus käyttäjältä: stjärndykare - 08.01.16 - klo:17:15
Posti toi tänään uuden infokirjeen liittyen huijausohjelmistoon.  Auto on siis EA 189 moottorilla oleva Q5 (170hv) Ad-Blue ruiskulla. Korjaus tehdään ohjelmistopäivityksellä.Kirje sisältää samaa tuttua liirumlaarumia pahoitteluineen, mutta yksi kohta pisti silmään. "Korjaustoimenpiteen jälkeen autonne täyttää kaikki lainmukaiset päästöstandardit. Lisäksi valmistajan tavoitteena on, ettei moottorin tehoon, kulutukseen tai ajokäyttäyttäytymiseen tule muutoksia".

Entä jos tavoite ei toteudu?

No vag:n ahdetuissa moottoreissa on järkiään enemmän tehoa kuin mitä ilmoitetaan, joten sen "ylimääräisen" verranhan tehovoi tippua ilman sen kummempaa ongelmaa. Ja noissakinhan on toleranssit, joten turha on odotella auton takaisinostoa uuden hinnalla tai kymmenien tuhansien korvauksia ;D

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: pomo - 09.01.16 - klo:17:27
No vag:n ahdetuissa moottoreissa on järkiään enemmän tehoa kuin mitä ilmoitetaan, joten sen "ylimääräisen" verranhan tehovoi tippua ilman sen kummempaa ongelmaa. Ja noissakinhan on toleranssit, joten turha on odotella auton takaisinostoa uuden hinnalla tai kymmenien tuhansien korvauksia ;D

Oliskohan näin. Penkkilappua tulemaan ennen ja jälkeen.

Se että jossain autossa on hieman enemmän ei tarkoita, että kaikissa on.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

tet

Lainaus käyttäjältä: Eka Golf - 09.01.16 - klo:00:57
Käsittääkseni NOx-päästöt ovat lähes samat kuin muillakin, mutta ongelmana tiedon vääristely, vai olenko väärässä?  ???

Ongelmana on se, että jenkeissä laki sanoo ettei mitään puhdistuslaitteita jotka ovat päällä päästötestissä, saa kytkeä pois päältä ajon aikana. VW on ainoa joka on toistaiseksi jäänyt kiinni tämän säännön rikkomisesta.

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 09.01.16 - klo:09:49
Volkswagen on menettänyt viime vuonna osuuttaan automyynnistä. Yhtiö kertoo vuoden 2015 myynnin laskeneen maailmanlaajuisesti kaksi prosenttia edellisvuoteen verrattuna.

Eilen kun tämän uutisen näin, niin taas joutui ihmeissään päätään pyörittelemään. Miten toimittajat pystyvätkin aina heittämään nämä jutut "nuotin vierestä"? Uutisessa väitetään että VW on "menettänyt osuuttaan autonmyynnistä", mutta ei  kuitenkaan kerrota paljonko se osuus on vähentynyt. Myynti on laskenut 2% joo, mutta voihan se muilla olla laskenut vielä enemmän. ::)
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy