VW jäi kiinni päästötulosten vääristelystä - 500,000 autoa pois USA:n teiltä

Aloittaja Freeze, 18.09.15 - klo:21:22

« edellinen - seuraava »

mremonen

Lainaus käyttäjältä: Haq - 05.12.15 - klo:12:27
Lopullinen korjaustapa tulee takuulla riittämään, ei siihen sinun uskomuksia tarvita.
Näin. Olisin kovin hämmästynyt jos lopullista hyväksyntää varten ratkaisulle pitäisi hakea vagarenan leima. Tai että joku täällä olisi edes jollain tavalla tekemisissä ratkaisun hakemisen tai hyväksynnän kautta. Muutenkin kuin sen teorian perusteella, että neljällä (vai oliko se viidellä vai kuudella) "hypyllä" pystyy yhdistämään ketkä tahansa kaksi ihmistä maailmassa.

En ole moottoritekniikan asiantuntija, mutta mittaus- ja säätötekniikasta taitaa joku loppututkintokin olla. Muistelen niiltä ajoilta, että kaasuun liittyvät säätämiset olivat kaikkein vaikeimpia ja enemmän henkimaailman asioita. Kun se ei aina käyttäydy sen maalaisjärjen mukaan.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

tärpätti

Tuosta verkosta mikä maffin putkeen tulee joka tasoittaa pyörteilyä. Verkon jälkeen anturiin vaaditaan tietty matka että itse verkko ei häiritse mittauselintä. Tämä voi olla 2-3 kertaa putken halkaisia. Ilmavirran nopeus ei ole vakio joka kohdassa putkea, vaikka se pyöreä olisikin.
Octavia BKD

Eka Golf

Reunat tosiaan ahdistaa virtausta oli sitten kyse ilmasta tai nesteestä.


wtf

Meneeköhän tässäkin nyt puurot ja vellit sekaisin. Hiilidioksiidin ja kulutuslukemien kaunistelu 1.4 bensiinimoottorissa, joille ei siis ole ylärajaa ja jota kaikki valmistajat harrastavat on eri asia kuin nox päästöissä käytetty huijaus jolle on siis yläraja asetettu.
Tästä aiheesta jauhaminen kiertää kehää. Kaikki kysymykset ja vastaukset ovat jatkuvasti samoja eri sanoin.
Audi A6 Avant 3.0 Tdi Quattro tiptronic

mremonen

Mä luulen, että tästä aiheesta on koko lailla kaikki jo sanottu tässä(kin) ketjussa kymmeneen kertaan. Ennen kuin tulee jotain aidosti oikeaa tietoa. Sellaista ei ole se, että kuala lumpurissakin on pantu volkkarit pannaan, kun ei ne tee mitään erillisiä kuala lumpur-malleja ja moottoreita.

Ainoastaan Suomi-mallithan on alastomien neitsyiden kokoamia hoosiannan soidessa. Muutenhan hinta ei ole selitettävissä.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

Turbodog

Niin siis tämä viimeinen uutinen on suoraan sylttytehtaalta. Eli CO2-kohu pitäisi olla nyt taputeltu, ei tarvi enää tästä jauhaa. Taitaa olla osalle suurikin pettymys tämä lopputulema  :D

https://www.volkswagen-media-services.com/en/detailpage/-/detail/CO2-issue-largely-concluded/view/2966215/7a5bbec13158edd433c6630f5ac445da?p_p_auth=mHH3VI2n

Tuossa vielä lista autoista, joissa oikeasti ilmoitettu väärät co2-luvut. Näissäkin ero vain 0,1-0,2 l/100km testissä, volkkarin mukaan ei vaikuta "tosielämän kulutukseen".

https://www.volkswagen-media-services.com/documents/10541/2965363/20151209_List_of_critical_CO2_vehicles_model_year_2016.pdf
Audi A6 2.0TDI Q Stronic -17, VW Polo 1.2TSI DSG
Ex: Audi Q5 2.0TDI Q Stronic, Volvo XC60 D3 AWD A,Volvo V60 D5 AWD A R-Design, VW CC 1.8TSI DSG

Herr K

Tossa tänään linkkaamassani YLE:n uutisessa oli tosiaan kyse vain CO2-päästöistä eli niissä olisi nyt aiemmin ilmoitetun 800 000 sijaan kyse vain 36 000 autosta. Diesel-huijaus ja siihen liittyvät NOx-korjaukset on sitten asia erikseen... Ylen uutinen oli tosiaan vähän puutteellinen. Näköjään Golfiakin saa taas tilata 1.4 TSI-koneella Volkkarin verkkosivuilla, mutta siellä on vielä ilmoitus, että päästöarvot voivat muuttua.
VW Passat Variant GTE

vasara

Lainaus käyttäjältä: Herr K - 09.12.15 - klo:15:31
... Näköjään Golfiakin saa taas tilata 1.4 TSI-koneella Volkkarin verkkosivuilla, mutta siellä on vielä ilmoitus, että päästöarvot voivat muuttua.
Ts. auton lopullista verollista hintaa ei (Suomen co2 huijausverotuksen takia) tilaushetkellä tiedetä?

Herr K

VW Passat Variant GTE

tet

Lainaus käyttäjältä: Polari - 04.12.15 - klo:13:52
Silti vaikka Diesel autoja on kerrottu olevan vähän näissä maissa, niin skandaalin seuraukset ovat pahemmat kuin itse skandaalin seuraukset

http://nnews.no/brazil-and-russia-caused-more-damage-than-the-scandal/

Ei taida sinulla tuo englanninkieli olla oikein hallussa? Linkkaamassasi uutisessa kerrotaan, että Venäjän ja Brasilian talouden alamäki on aiheuttanut VW:lle suuremmat tappiot kuin päästöskandaali. En oikein ymmärrä, miten talouslama ja dieselautojen määrä liittyvät toisiinsa. Kyllä talouslama tuntuu myös bensamalleissa aivan samalla tavalla?
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

mremonen

Lainaus käyttäjältä: tet - 10.12.15 - klo:11:32
En oikein ymmärrä, miten talouslama ja dieselautojen määrä liittyvät toisiinsa.
Totta kai se liittyy. Me ei vaan ymmärretä sitä, mutta onneksi joku meitä valaistuneempi informoi ja pitää ajan tasalla.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.


ept

Ihan mielenkiintoista, että ovat vauhtiin päästyään soveltaneet tuota huijari-systeemiä kusiruiskullisiin autoihinkin:

"Later, when an effective technical process was available to reduce NOx emissions, it was not employed to the full extent possible. On the contrary, the software in question allowed the exhaust gas treatment additive “AdBlue” to be injected in variable amounts such that the NOx values were particularly low when vehicles were in the test bay, but significantly higher when vehicles were on the road."

Eli suihkivat AdBlueta tilanteen mukaan.

Koko VW:n uutinen löytyy tuolta: http://www.volkswagenag.com/content/vwcorp/info_center/en/news/2015/12/VW_PK.html
Nykyinen: Skoda Octavia Combi 1.5 G-TEC Style DSG -22
Edellinen: Skoda Octavia Combi 1.5 G-TEC Style BusinessLine DSG -20
Aiempi: Skoda Octavia LB 1.6 TDI Style DSG -16
Aiempi: Volvo 850 SportsWagon  2.4-10 A -95

mremonen

No, tuolla on saatu AdBlue-kulutus kuriin. Onkohan kukaan vertaillut eri automerkkien välisiä kulutuksia tuon osalta? Eikös sen pitäisi olla aika vakio / kulutettu polttoainelitra?
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: mremonen - 10.12.15 - klo:11:37
Totta kai se liittyy. Me ei vaan ymmärretä sitä, mutta onneksi joku meitä valaistuneempi informoi ja pitää ajan tasalla.
Tuo kaikkein valaistunein ja aktiivisin informoija eli Ken1 sivupersoonineen on jotenkin hiljentynyt nyt, kun dieselit tulevat kuntoon siivilällä ja ohjauksen muutoksilla, CO2-case ei ollutkaan kovin merkittävä eikä Volkkarin tarvitse edes luopua omistuksistaan. Osakekin on noussut jo melkein 50 prosenttia pohjilta.

http://www.taloussanomat.fi/autot/2015/12/10/volkswagen-pitaa-kiinni-brandeistaan/201516380/304



teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: mremonen - 10.12.15 - klo:13:34
No, tuolla on saatu AdBlue-kulutus kuriin. Onkohan kukaan vertaillut eri automerkkien välisiä kulutuksia tuon osalta? Eikös sen pitäisi olla aika vakio / kulutettu polttoainelitra?
Eri koneet tuottavat luontaisesti eri määrän NOx-päästöjä. Voi olla, että vähemmän päästelevät koneet tarvitsevat myös vähemmän ureaa.

pomo

Mutta on tässä ketjussa se hyvä puoli, että tuo jakoketju- puoli pysyy nyt asiassa kun kaikki höyrypäät mesoaa tässä ketjussa ;D Tässähän voi mesota, tällä ketjulla ei ole kenellekään oikeastaan mitää arvoa, kuin se, että saa purkaa sydäntään ja pahaamieltä! Tärkeää se on kyllä toisaalta sekin.

mremonen

Lainaus käyttäjältä: pomo - 10.12.15 - klo:14:28
Mutta on tässä ketjussa se hyvä puoli, että tuo jakoketju- puoli pysyy nyt asiassa kun kaikki höyrypäät mesoaa tässä ketjussa ;D Tässähän voi mesota, tällä ketjulla ei ole kenellekään oikeastaan mitää arvoa, kuin se, että saa purkaa sydäntään ja pahaamieltä! Tärkeää se on kyllä toisaalta sekin.
Joo, seuraavaksi - kun tämä on lopullisesti taputeltu - perustan ketjun "Miksi pyörän satulan pitää olla päin persettä". Siellä sitten voidaan keskustella niin jakoketjut kuin -päätkin.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

TTO

Lainaus käyttäjältä: mremonen - 10.12.15 - klo:13:34
No, tuolla on saatu AdBlue-kulutus kuriin. Onkohan kukaan vertaillut eri automerkkien välisiä kulutuksia tuon osalta? Eikös sen pitäisi olla aika vakio / kulutettu polttoainelitra?

Tuo kulutus kun laitetaan (muillakin merkeillä) kohdilleen, saa AdBlueta lisätä tiuhempaan tahtiin.


Eka Golf

CO2-päästöt riippuu siitä paljonko polttoainetta kuluttaa, eli itsestä kiinni?  :P

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Eka Golf - 12.12.15 - klo:00:12
CO2-päästöt riippuu siitä paljonko polttoainetta kuluttaa, eli itsestä kiinni?  :P

Oliskohan nyt aivan noin...
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

kt

Niinhän se tarkkaan ottaen on. Kts Motivan sivut, EU5 päästönormi:

"Hiilidioksidi, CO2
..... Hiilidioksidipäästöt ovat sidoksissa energiankulutukseen, joten jos auton kulutusta voidaan pienentää, vähenevät samalla myös hiilidioksidipäästöt.
.....
Autojen hiilidioksidipäästöjen raja-arvoksi on asetettu 130 g/km vuodesta 2012 alkaen. Päästöraja-arvoa ei sovelleta jokaiseen ajoneuvoon erikseen, vaan EU:hun rekisteröityneen valmistajan vuoden aikana valmistamien ajoneuvojen keskimääräiseen tasoon. Jos valmistajakohtainen keskiarvo on suurempi kuin raja-arvo, autonvalmistaja joutuu maksamaan sanktioita. Maksun suuruus on jokaiselta valmistetulta autolta 40 ,/rajan ylittävä gramma. Summa nousee 95 euroon vuonna 2019.

Autonvalmistajille annettiin tavoitteen täyttämiseksi lisäaikaa vuoteen 2015 saakka. Sitä ennen vain 60 prosentin myydyistä autoista on pitänyt täyttää 130 g/km vaatimus. Lisäksi valmistajakohtaisiin lukuihin vaikuttaa muun muassa se, että alle 50 g/km päästävät autot lasketaan 3,5 autoksi vuoteen 2016 asti.

Valmistajat voivat myös muodostaa yritysryhmittymiä saavuttaakseen tavoitteet. Tämä tarkoittaa suuripäästöisten autojen valmistajien yhdistymistä tai yhteenliittymistä vähäpäästöisten autojen valmistajien kanssa. Pidemmän tähtäyksen tavoite on 95 g/km päästötaso vuonna 2020, joka ei tosin ole sitova ilman uuden lain säätämistä. "

Autoilija, joka ei aja autoaan juuri EU-normin mukaisin nopeuksin, päästelee aina "ylimäärin".

Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: kt - 12.12.15 - klo:08:33
Niinhän se tarkkaan ottaen on. Kts Motivan sivut, EU5 päästönormi:

"Hiilidioksidi, CO2
..... Hiilidioksidipäästöt ovat sidoksissa energiankulutukseen, joten jos auton kulutusta voidaan pienentää, vähenevät samalla myös hiilidioksidipäästöt.
.....
Autojen hiilidioksidipäästöjen raja-arvoksi on asetettu 130 g/km vuodesta 2012 alkaen. Päästöraja-arvoa ei sovelleta jokaiseen ajoneuvoon erikseen, vaan EU:hun rekisteröityneen valmistajan vuoden aikana valmistamien ajoneuvojen keskimääräiseen tasoon. Jos valmistajakohtainen keskiarvo on suurempi kuin raja-arvo, autonvalmistaja joutuu maksamaan sanktioita. Maksun suuruus on jokaiselta valmistetulta autolta 40 ,/rajan ylittävä gramma. Summa nousee 95 euroon vuonna 2019.

Autonvalmistajille annettiin tavoitteen täyttämiseksi lisäaikaa vuoteen 2015 saakka. Sitä ennen vain 60 prosentin myydyistä autoista on pitänyt täyttää 130 g/km vaatimus. Lisäksi valmistajakohtaisiin lukuihin vaikuttaa muun muassa se, että alle 50 g/km päästävät autot lasketaan 3,5 autoksi vuoteen 2016 asti.

Valmistajat voivat myös muodostaa yritysryhmittymiä saavuttaakseen tavoitteet. Tämä tarkoittaa suuripäästöisten autojen valmistajien yhdistymistä tai yhteenliittymistä vähäpäästöisten autojen valmistajien kanssa. Pidemmän tähtäyksen tavoite on 95 g/km päästötaso vuonna 2020, joka ei tosin ole sitova ilman uuden lain säätämistä. "

Autoilija, joka ei aja autoaan juuri EU-normin mukaisin nopeuksin, päästelee aina "ylimäärin".

http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/tm-testi-co2-paastoarvot-eivat-vastaa-totuutta
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2008/08/28/uusi-auto-ei-ole-aina-vanhaa-parempi

Ymmärrätkö nyt mun pointin... Olen myös sen tänne teoriassa todistanut. 90-luvun dieselillä mennään pienempiin lukemiin, kuin uusilla jossa on kaikean maailman cleandieselit, ureat ym yms. Mutta C02 päästöt ovat suuremmat. Miten se on mahdollista? No paremmilla suodattimilla ja järjestelmillä.

Toki motivan jutussa on pointti, että jos kaikki autot uusitaan ja niissä on parhaat mahdolliset suodattimet C02 päästöt tippuvat ja ehkä jonkin verran myös polttoaineen kulutus. Polttoaineen kulutus laskee myös hukkaamalla DPF:n, mutta se ei laske päästöjä  ;)
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

kt

Kyllä ymmärrän.
Me vaan puhutaan taas eri asioista, kuten tyypillisesti aina täällä foorumilla puhutaan. Sinä vertailet eri moottorityyppejä eri aikakausilta.
Minä tarkoitan, että kun yhdellä kuskilla on se yksi oma autonsa (mikä merkki ja moottori liekään), niin hänen ajotapansa (=nopeutensa, kiihdyttelynsä, jarruttelunsa, jna...) vaikuttaa suuresti päästöihin.

Eikä tuo ole mikään "Motivan juttu". Se teksti perustuu EU-lakiin.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

pomo

Ja olihan ne 90-luvun dieselit aika erilaisia kuin nyky-diesel ;D Ja autot kans... Aika hankala on vertailla...

wtf

Mitenkähän Ferrarit sun muut urheiluautovalmistajat joilla ei ole mallistossa pienen co2:den autoja saavuttaa tuon keskimääräisen rajan. Vai laitetaanko sanktiot suoraan auton hinnan päälle?
Audi A6 Avant 3.0 Tdi Quattro tiptronic

kt

Ne varmaan joutuu liittoutumaan jonkun sähköauton valmistajan kanssa.. ;D Säännöstöhän sanoo, että autokonsernin koneiden tuotantomäärillä painotettu keskiarvopäästö ratkaisee...
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: kt - 12.12.15 - klo:11:41
Ne varmaan joutuu liittoutumaan jonkun sähköauton valmistajan kanssa.. ;D Säännöstöhän sanoo, että autokonsernin koneiden tuotantomäärillä painotettu keskiarvopäästö ratkaisee...

Eli laskevat fiat:t mukaan  ;)
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy