VW jäi kiinni päästötulosten vääristelystä - 500,000 autoa pois USA:n teiltä

Aloittaja Freeze, 18.09.15 - klo:21:22

« edellinen - seuraava »

JFabiaK

"Mielenkiintoista" kuinka moni tuli (tai on tulossa) hulluksi tai ainakin jonkin asteisesti häiriintyneeksi tämänkin nettipuuhastelun seurauksena. Nettipuuhastelustahan tässä oli ja on kysymys, koska todellisesta tiedosta ei perusteta, vaan omista luulotteluista ja mutuiluista.  ::)

Edelleen on voimassa: "Tieto lisää tuskaa, mutta asioiden ymmärtämättömyys tai hallitsemattomuus tekee hulluksi".
Kaikki menee rikki - kunnes kuolema korjaa. Simply Clever.

Polari

Lainaus käyttäjältä: JFabiaK - 03.12.15 - klo:13:55
Edelleen on voimassa: "Tieto lisää tuskaa, mutta asioiden ymmärtämättömyys tai hallitsemattomuus tekee hulluksi".

Just näin, Volkswagenilla ei ole vielä mitään käsitystä kuinka laajasta ongelmasta on kyse, hulluksihan Volkswagen siinä tulee kun joka päivä tulee näitä lukuja

Intiasta löytyi yli 300 tuhatta huijausautoa

http://www.taloussanomat.fi/autot/2015/12/01/intia-syynasi-volkswagenin-323-700-autoa-pajalle/201515906/304?pos=related

Volkswagen on myös hakenut pikkusen lisää lainaa 29 miljardia, että taitaa ne rahat olla jo aika vähissä vaikka monen mielestä niiden rahat ei lopu koskaan. Muistakaa miten kävi Nokialle, vaikka oli valtava omaisuus niin kaikki suli fuusiossa Microsoftin kanssa, samoin taitaa sulaa Rovion rahat, mikä laulaen tulee se viheltäen menee.

http://www.kauppalehti.fi/uutiset/reuters-vw--banks-agree-terms-of-20-bln-eur-bridge-loan---sources/8UT8Vxiz

29 Miljardilla saa monta uutta siivilää laitettua vai ritiläkö se virallisesti on  ;D

Morpheus3

Lainaus käyttäjältä: Polari - 03.12.15 - klo:15:47
Just näin, Volkswagenilla ei ole vielä mitään käsitystä kuinka laajasta ongelmasta on kyse, hulluksihan siinä tulee kun joka päivä tulee näitä lukuja
Ã,,lä sentään tällaisesta asiasta hulluksi tule, odota ensin lopputulos asiassa ja katso sitten mikä tilanne on (jos edes VAG:n autolla ajat).

Ei tämä asia nyt mikään elämää suurempi ole.  ;D
Uusin VCDS ja OBDEleven Ultimate käytettävissä Oulussa, YV:llä tavoittaa.

Ajossa: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic
Ex: Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

kaide

Jos laitan "rivikäyttäjän" lasit päähän niin eniten tässä koko hommassa huvittaa se, että päästöistä huolestuneet tuolla
tosiaalla kovasti keskustelee hiukkassuodattimen deletoinnista  ;D
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

Morpheus3

Lainaus käyttäjältä: kaide - 03.12.15 - klo:15:53
Jos laitan "rivikäyttäjän" lasit päähän niin eniten tässä koko hommassa huvittaa se, että päästöistä huolestuneet tuolla
tosiaalla kovasti keskustelee hiukkassuodattimen deletoinnista  ;D
Saman olen itse huomannut kun tätä kohkaamista olen sivusilmällä vähän seurannut. ;D
Uusin VCDS ja OBDEleven Ultimate käytettävissä Oulussa, YV:llä tavoittaa.

Ajossa: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic
Ex: Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

Polari

Lainaus käyttäjältä: Morpheus3 - 03.12.15 - klo:15:50
Ã,,lä sentään tällaisesta asiasta hulluksi tule, odota ensin lopputulos asiassa ja katso sitten mikä tilanne on (jos edes VAG:n autolla ajat).

Ei tämä asia nyt mikään elämää suurempi ole.  ;D

Korjasin tekstiä, tarkoitin tietenkin että Volkswagen on tulossa hulluksi kun skandaali ei lopu koskaan, minulle on ihan yks paskanhailee miten tuon huijarifirman käy, varsinkin nähtyäni korjausehdotukset ritilöineen niin jopa toivoo että ei selviä korjauksista vaan joku muu firma korjaa Volkswagenit kuntoon, vaikka Toyota.

Morpheus3

Lainaus käyttäjältä: Polari - 03.12.15 - klo:15:59
Korjasin tekstiä, tarkoitin tietenkin että Volkswagen on tulossa hulluksi kun skandaali ei lopu koskaan, minulle on ihan yks paskanhailee miten tuon huijarifirman käy, varsinkin nähtyäni korjausehdotukset ritilöineen niin jopa toivoo että ei selviä korjauksista vaan joku muu firma korjaa Volkswagenit kuntoon, vaikka Toyota.
On se hienoa että sellainen esine kuin AUTO (tai sen valmistaja) nostaa tunteet noin hyvin pintaan.  ;D

Voivoi...
Uusin VCDS ja OBDEleven Ultimate käytettävissä Oulussa, YV:llä tavoittaa.

Ajossa: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic
Ex: Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

kt

Vain  "Das Auto" voi nostattaa tunteet ihan mielihäiriöön saakka!  8)
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Polari

Lainaus käyttäjältä: Morpheus3 - 03.12.15 - klo:16:05
On se hienoa että sellainen esine kuin AUTO (tai sen valmistaja) nostaa tunteet noin hyvin pintaan.  ;D

Voivoi...

Tunteisiin saakka nämä ovat menneet vain mremoselta  ;D

Polari

Taloussanomat kirjoitti tänään että Suomen Volkswagen odottaa yhä Saksasta tietoa siitä millainen korjaus on tulossa. Viime perjantainahan tuo korjaus julkaistiin, mutta sehän oli vasta VW:n tarjoama ratkaisu, vasta viranomaisten hyväksyntä vahvistaa korjauksen eli voi vielä muuttua rajusti. Usko ritilään ei horju  ;D

http://www.taloussanomat.fi/liikenne/2015/12/03/paastojaan-huijaavia-volkkareita-aletaan-korjata-suomessa-alkuvuodesta/201516018/12

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Polari - 03.12.15 - klo:16:30
Taloussanomat kirjoitti tänään että Suomen Volkswagen odottaa yhä Saksasta tietoa siitä millainen korjaus on tulossa. Viime perjantainahan tuo korjaus julkaistiin, mutta sehän oli vasta VW:n tarjoama ratkaisu, vasta viranomaisten hyväksyntä vahvistaa korjauksen eli voi vielä muuttua rajusti. Usko ritilään ei horju  ;D


On ihan selvää kun vähänkään on esim softa alalla töitä tehnyt ettei monimutkaisten systeemien ratkaisu synny kädenkäänteessä niin että se on testattua ja toimintavarmaa, vaan kehitys vie aikaa. Oma arvaus on että VWn nyt esittämä ratkaisu on "study" pohjainen suunnitelma mitä aletaan toteuttamaan, sitä heppoisempi mitä kiireisemmin on pakotettu tekemään. Ehkä ovat ehtineet protoilla, ehkä ei.

Lainaus käyttäjältä: Polari - 03.12.15 - klo:16:26
Tunteisiin saakka nämä ovat menneet vain mremoselta  ;D

Voi olla, mutta järkipuhetta tuli siltä suunnalta.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

wtf

Vielä haluaisin kysyä, että minkälainen se korjaus pitäisi olla että tyypit on tyytyväisiä? Jos nyt käykin ilmi, että tuo ilmavirran pyörteilyä ennen massamittaria rauhoittava ritilä yhdessä päivityksen kanssa toimii, niin mitäs sitte? Onko koko universumi huijareita.
Audi A6 Avant 3.0 Tdi Quattro tiptronic

kt

^Tuossa on oleellisin kysymys. Mikä riittää ja miten pitää korvata? Riittääkö vain se, että auto saadaan speksien mukaiseen kuntoon? Tarvitaanko korvausta kivusta, päänsärystä ja mielenhäiriöstä?
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Polari


Haq

Lainaus käyttäjältä: Polari - 04.12.15 - klo:00:10
Se olisi voinut olla Volkswagen, Audi tai Porsche vaan onkin Rellu http://www.iltasanomat.fi/formula1/art-1449126622129.html

No ehkä jonakin päivänä

Kun eivät osaa tehdä autoja niin tuo on ihan looginen päätös.

Ja luulen, että sitten kun/jos audi tai vw päättää lähteä F1 sarjaan, tulee niistä nopeesti yks kärkitalleista, niin kuin on käynyt rallissa nyt ja ennenkin.

Edit. Ja nyt me ymmärretään katkeruutesi, olet rellu-mies.
Nyt: Octavia TDI 4x4 RS DSG -16
Ex: Octavia TDI RS DSG -10
Ex: Octavia RS -06
Ex: Octavia 2.0 -00

mremonen

#1665
Lainaus käyttäjältä: Polari - 03.12.15 - klo:15:59
minulle on ihan yks paskanhailee miten tuon huijarifirman käy, varsinkin nähtyäni korjausehdotukset ritilöineen niin jopa toivoo että ei selviä korjauksista vaan joku muu firma korjaa Volkswagenit kuntoon, vaikka Toyota.
Vasinaisesti ei kyllä oikein tunnu olevan "paskanhailee", kun kerran olet tähänkin ketjuun kirjoittanut kymmeniä postauksia. Lienet eniten tässä ketjussa äänessä ollut henkilö. Jos kerran tämä aihe on sinulle yhdentekevää, niin paljonko oikein suollat ketjuihin, jotka todella koskettavat sinua? Tai mikset kirjoita niihin tuhanteen muuhun yhdentekevään ketjuun?

Muuten, onko sinulla kuinka pitkä kokemus autoteollisuudesta ja/tai moottorien päästöjen hallinnasta, kun kerran tiedät, ettei volkkarin korjausyritykset auta? Ja nyt varmaan voisit tehdä tässä miljoonia ja kertoa volkkarille, että miten homma laitetaan kuntoon.

Lainaus käyttäjältä: Polari - 03.12.15 - klo:16:26
Tunteisiin saakka nämä ovat menneet vain mremoselta  ;D
Näinkö on? Minua lähinnä risoo se, että sinä heittelet täysin perusteettomia väitteitä ja niistä kun sinua koittaa laittaa tilille, et joko vastaa mitään tai sitten vaihdat puheenaihetta. Nyt kun saatiin keskusteluyhteys auki, voisitkin kertoa mistä löytyy tieto, että moottorin päivityksessä tehot putoaa bensakoneissa 50-100hp ja dieseleissä kulutus nouse litroilla?

Tosin taitaa olla vain joutavaa lätinää nuo sun puheet.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

mremonen

Lainaus käyttäjältä: wtf - 03.12.15 - klo:21:54
Vielä haluaisin kysyä, että minkälainen se korjaus pitäisi olla että tyypit on tyytyväisiä? Jos nyt käykin ilmi, että tuo ilmavirran pyörteilyä ennen massamittaria rauhoittava ritilä yhdessä päivityksen kanssa toimii, niin mitäs sitte? Onko koko universumi huijareita.
Ei kelpaa Polarille, jos volkkari ei mene nurin. Vasta konkurssi ja volkkarin nimen poistaminen historiankirjoista riittää hänelle. Ja tietysti miljoonien korvaukset kärsimyksistä, vaikkei volkkaria omistakaan.

En nyt erityisemmin tässä taloustilanteessa jaksa toivoa kauheasti vastoinkäymisiä oikeastaan millekään globaalille firmalle. Me kun olemme tällainen lastu lainehilla, niin kaikki nuo isommat kuprut heijastuvat meihin. Vrt. USAsta lähtenyt pankkikriisi. Ei suomalaisilla pankeilla ollut hommaan osaa eikä arpaa ja niin vain täällä on lamassa rämmitty vuosikausia ja ihan kotimaisia firmoja on mennyt nurin & suomalaisia kilometritehtaalle jälkimainingeissa.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

mremonen

Lainaus käyttäjältä: Haq - 04.12.15 - klo:07:08
Ja luulen, että sitten kun/jos audi tai vw päättää lähteä F1 sarjaan, tulee niistä nopeesti yks kärkitalleista, niin kuin on käynyt rallissa nyt ja ennenkin.
Audi on panostanut LeMans 24h -kisaan ja volkkari lähinnä ralliin. F1-tallin omistaminen ei toisi riittävästi uutta näkyvyytta suhteessa panostukseen.

LainaaEdit. Ja nyt me ymmärretään katkeruutesi, olet rellu-mies.
Rellu tai pökötti. Joku patonki.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

MMV

Minä en jaksa lähteä tähän ketjuun mukaan muutoin, kuin seuraavalla argumentilla, joka on osoitetu lähinnä ylläpidolle:

Miksi täällä ei saada kuriin kaksoisnimimerkkejä (Keni1 aka Trollhater1 aka Polari aka ? ), joiden pääasiallinen tarkoitus on vain trollaaminen ja vihanlietsonta?

Morpheus3

Lainaus käyttäjältä: mremonen - 04.12.15 - klo:08:01
Minua lähinnä risoo se, että sinä heittelet täysin perusteettomia väitteitä ja niistä kun sinua koittaa laittaa tilille, et joko vastaa mitään tai sitten vaihdat puheenaihetta. Nyt kun saatiin keskusteluyhteys auki, voisitkin kertoa mistä löytyy tieto, että moottorin päivityksessä tehot putoaa bensakoneissa 50-100hp ja dieseleissä kulutus nouse litroilla?

Tosin taitaa olla vain joutavaa lätinää nuo sun puheet.
Tuota nimenomaista asiaa minäkin olen Polari-nimimerkin takana lymyilijässä kummastellut. Kaveri ei perustele sanomisiaan, ja jos jotain kysyy (itsekin mm. tuosta hänen mainitsemastaan tehon putoamisesta pyytänyt faktoja tiskiin) niin siihen tule mitään vastausta.

Mutta Polari:han on pelkkä trolli, jätetään omaan arvoonsa vaikka ikävä että sama pelle pilaa täällä ketjuja...
Uusin VCDS ja OBDEleven Ultimate käytettävissä Oulussa, YV:llä tavoittaa.

Ajossa: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic
Ex: Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

kt

Globaalissa maailmassa kun toimitaan, niin voisi arvella, että jos joku suurempi keskieurooppalainen autonvalmistaja joutuisi oikein pahoihin ongelmiin, niin myös Suomesta katoaa työpaikkoja luokkaa 1000 kpl alihankkijoilta ja saman verran ko. merkin huollosta ja myynnistä. Sellaista se vaan on!
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

pomo

Mutta hyvin lähtee porukka mukaan tuohon tahalliseen riidan haastamiseen? Toisaalta, täytyy sanoa, että vähissä on elämän sisältö ihmisillä, jotka jaksaa jonnekin foorumille luoda uusia nimimerkkejä vaan siksi, että saavat haastaa riitaa ;D

Polari

Nyt on sitten Bosch syytteessä, on ollut jo 2007 tietoinen Volkswagenin huijauksesta, silti toimittanut miljooniin autoihin komponentteja.

On mainittu, että Bosch olisi varoittanut Volkswagenia jo 2007, mutta miten Bosch sai tietää Volkswagenin huijauksesta ja miksi ei kertonut asiaa viranomaisille kuin vasta myytyään miljoonia moottorin ohjausyksiköitä ja muita komponentteja? Valmistiko Bosch miljoonia huijausyksiköitä tietäen mihin käyttöön ne olivat tarkoitettu.

http://www.inautonews.com/bosch-sued-over-alleged-role-in-vw-diesel-emissions-scandal

Olisi mielenkiintoista saada tietää, että millaista korjausta Bosch itse suosittelisi, olisiko se ritilä vai jotain ihan muuta. Bosch kun on alunperin sen Clean Diesel konseptin kehitellyt niin heillä lienee paras tieto asiasta. Jäädään kuulolle.

mremonen

Lainaus käyttäjältä: Polari - 04.12.15 - klo:11:38
Olisi mielenkiintoista saada tietää, että
missä on sanottu bensiinimoottorien tehon laskevan 50-100hp ja dieselien kulutuksen nousevan merkittävästi näiden korjausten johdosta?

Jäädään kuulolle.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

mattinen

Lainaus käyttäjältä: mremonen - 04.12.15 - klo:08:01
Minua lähinnä risoo se, että sinä heittelet täysin perusteettomia väitteitä ja niistä kun sinua koittaa laittaa tilille, et joko vastaa mitään tai sitten vaihdat puheenaihetta. Nyt kun saatiin keskusteluyhteys auki, voisitkin kertoa mistä löytyy tieto, että moottorin päivityksessä tehot putoaa bensakoneissa 50-100hp ja dieseleissä kulutus nouse litroilla?

On mielestäni täysin selvää, että tällä foorumilla keskustelee useita henkilöitä, joilla ei ole minkäänlaista halua eikä välttämättä edes kykyä tietyt kriteerit täyttävän keskustelun käymiseen. Eräs sivistyneen ja aikuismaisen keskustelun tunnusmerkki on se, että omat näkemykset perustellaan. Tämän voisi tehdä jopa ilman erityistä pyyntöä oma-aloitteisesti, mutta viimeistään silloin, kun joku sitä pyytää. Ilmeistä on, että joillekin foorumin keskustelijoille tämä on täysin vieras lähtökohta. Eikä kyse todennäköisesti ole ainoastaan näiden henkilöiden tavasta käydä nettikeskustelua, vaan sama rajoitus koskee myös heidän muuta kommunikaatiotaan. Oman mielipiteensä nämä jannut vielä kykenevät ilmaisemaan, mutta jos heiltä kysyy miksi he ajattelevat tietyllä tavalla, menevät pasmat jo sekaisin. Kasvokkain käytävässä keskustelussa he saattavat vielä hieman yrittää, mutta netissä onkin sitten varsin helppoa jättää perustelut kertomatta ja/tai vaihtaa puheenaihetta. Paras tapa reagoida tällaiseen keskustelijaan lienee se, että jättää hänet vaille huomiota. Miksi kannattaisi nähdä vaivaa argumentoimalla ja selittämällä, kun keskustelukumppanin kommunikointikyvyt selvästikin ovat vajavaiset?

Mitä tulee tämän ketjun varsinaiseen aiheeseen, niin sehän on jättänyt ja jättää edelleen tavattoman paljon sijaa erilaiselle spekulaatiolle. Tietoa on ollut tarjolla niukalti, ja sen sisältö on muuttunut vinhaan tahtiin. Myös tämän vuoksi on tuntunut hieman erikoiselta se tavaton varmuus ja jopa ehdottomuus, jolla erilaisia näkemyksiä on esitetty. On täysin ymmärrettävää, että VW:n sekoilu on herättänyt mielipahaa, pettymystä ja kiukkua. Niin ikään on ymmärrettävää, että kysymys on herättänyt tarpeen pohtia sitä, mitä tulee tapahtumaan ja koska. Mutta juuri sen vuoksi, että asiaan on liittynyt niin paljon avoimia seikkoja, olisi voinut kuvitella keskustelunkin olleen hieman varovaisempi johtopäätösten vetämisen suhteen.

Lainaus käyttäjältä: MMV - 04.12.15 - klo:08:57
Minä en jaksa lähteä tähän ketjuun mukaan muutoin, kuin seuraavalla argumentilla, joka on osoitetu lähinnä ylläpidolle: Miksi täällä ei saada kuriin kaksoisnimimerkkejä (Keni1 aka Trollhater1 aka Polari aka ? ), joiden pääasiallinen tarkoitus on vain trollaaminen ja vihanlietsonta?

Tämä on mielestäni varsin aiheellinen kysymys, joka on tullut mieleen monta kertaa aikaisemminkin. Lähtökohta lienee se, että koko VAG-foorumilla taitaa olla vain muutama moderaattori. Sekin on kai mahdollista, että heitä on vain yksi. Keskusteluketjuja on lukuisia, ja moderaattorien mahdollisuudet seurata niitä kaikkia ovat pienet. Tätä argumenttia toisin heikentää hieman se, että moderointi toimii ehkä yllättävänkin aktiivisesti erilaisten off topic â€"kysymysten suhteen. Moderointi on yleensä hyvin hereillä, jos Octavian monitoimirattia koskevassa keskustelussa joku erehtyy sanomaan jotain A3:n ratista. On totta kai tärkeää pitää keskusteluista ylenmääräiset rönsyt poissa, mutta ehkäpä moderoinnin painopistettä voisi hieman hilata keskustelutavan- ja tyylin valvonnan suuntaan? Varsinkin, kun ns. kuumia keskusteluaiheita taitaa sittenkin olla melko vähän.

Lainaus käyttäjältä: pomo - 04.12.15 - klo:10:37
Mutta hyvin lähtee porukka mukaan tuohon tahalliseen riidan haastamiseen?

Tämä on tärkeä pointti, jonka merkitystä lisää vahvasti se, että foorumilla ei juurikaan moderoida keskustelutapaa. Tämän vuoksi olisi ehdottoman tärkeää ymmärtää jättää nämä riidanhaastajat ja provoilijat vaille huomiota.

Polari

Yritetään pysyä aiheessa jos suinkin mahdollista, nyt on vuorossa Brasilia ja Amarok

http://www.inautonews.com/vw-fined-13-million-by-the-brazil-regulator-for-emissions-fraud

Ja myös Venäjän kuvio on erikoinen, ensin kiellettiin kaikki, tämä hyvin Volkswagenin tapaista avointa tiedottamista

http://tass.ru/en/economy/825805

Silti vaikka Diesel autoja on kerrottu olevan vähän näissä maissa, niin skandaalin seuraukset ovat pahemmat kuin itse skandaalin seuraukset

http://nnews.no/brazil-and-russia-caused-more-damage-than-the-scandal/


The Japan Times tietää varmaksi että korjauslupa on saatu, joten hyvältä näyttää

http://www.japantimes.co.jp/news/2015/11/24/business/vw-wins-approval-fix-diesel-engines-europe/#.VmFh5aTouHs

Tuorein uutinen Japanista

http://www.japantimes.co.jp/news/2015/12/04/business/emissions-scandal-likely-end-volkswagens-14-year-streak-top-importer/#.VmFiVqTouHs

kt

Edelliseen tiedoksi seuraavaa:
Noin vuosina 2000....2010 keskusteltiin VAG-autoista "UltimateVW"-foorumilla. Kyseinen foorumi tukehtui siihen, että jäsenten määrä kasvoi eikä foorumin alustaa päivitetty riittävästi. Käytännössä porukka kyllästyi teknisesti huonosti toimivaan foorumiin, vaikka sen sisältö olikin laadukasta. UltimateVW on tainnut lentää jo lopullisesti bittien taivaaseen.

Vuoden 2009/2010 vaihteessa joukko innokkaita UltimateVW-foorumin käyttäjiä perusti Jyrin johdolla uuden foorumin, "VAGarenan"  ja varmaankin kaikki silloisen  UltimateVW:n jäsenet siirtyivät vähitellen VAGarenalle.

Muutama vuosi sitten VAGarenan modejoukko ajautui erimielisyyksiin ja suurin osa alkuaikojen moderaattoreista poistui ja perusti uuden foorumin "Autostadium". Välirikon suurin syy oli kai mainosten ilmestyminen foorumille. VAGarenalle jäi modeksi ainoastaan Jyri, joka mielestäni on hoitanut moderoinnin mallikkaasti. Muutama muukin foorumin seniorijäsen on sitten pyrkinyt rauhoittelemaan kuumakalleja. Kun pysyy aiheessa tai hiukan sen vieressä eikä nimittele kanssakeskustelijoitaan, niin näin toimien keskustelu toivottavasti onnistuu jatkossakin.

Olen ollut VAGarenalla mukana koko ajan ja minusta keskustelu on pysynyt hyvin raiteillaan. Pieniä irtiottoja on esiintynyt, mutta usein ne ovat vain piristystä arkeen. Ja kannattaa muistaa, että tämä on vain nettifoorumi, ei sen kummempaa. Eläkeukkona, 69, aikaa on ainakin minulla.

Autostadium on myös hyvä foorumi, sielläkin kannattaa vierailla, jos apuja ja vastauksia ei täältä löydy.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

JHS

Myös tahallista häiriköintiä, trolleja, on mediassa, täälläkin?

Polari



Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy