VW jäi kiinni päästötulosten vääristelystä - 500,000 autoa pois USA:n teiltä

Aloittaja Freeze, 18.09.15 - klo:21:22

« edellinen - seuraava »

mremonen

Lainaus käyttäjältä: Polari - 30.11.15 - klo:16:30
Väärä vastaus, kysyin uskotko ritilään.
Josko nyt vastaisit edes johonkin sinulle esitetyistä kysymyksistä. Nihin ei tietoa tarvitse hakea iltsanomista tai hesarista. Millä autolla ajat? Mistä sait tiedon, että tehot laskee 50-100hp?

LainaaJos ritilätemppu menee läpi, niin silloin Volkswagen pääsee todella huokealla. Tuossa edellä kt kertoi, että Volkswagenin asentajat voisivat kirjata päivitykset tehdyiksi mutta eivät tee niitä oikeasti, tämä tietysti korvausta vastaan. Näin Volkswagen voi kerätä jopa enemmän rahaa kuin mitä ritiöiden valmistus ja asennus maksaa.
Näinkö kt todella kertoi? Vai olisiko vain puolihuumorilla tehty heitto? Ja keitä ovat nämä Volkswagenin asentajat?

LainaaDiesel auto on työjuhta ei urheiluauto, tehomalleja etsivä voi ostaa bensakoneisen auton.
Mielelläni lähden kanssasi viivalle katsomaan miten traktori kulkee. Ihan laillisia paikkoja löytyy pk-seudun ympäristöstäkin muutaman tunnin ajomatkan päästä. Jos kisaaminen ei kiinnosta, niin voit sitten tutustua LeMansin 24h-ajon tuloksiiin muutaman vuoden ajalta.

Lainaus käyttäjältä: PolariEikö kukaan ole ihmetellyt miten yllättävän nopeasti sellainen valmistui, täysin viimeistelty teollinen tuote on esitelty ennätysajassa
Et ole 3D-tulostuksesta kuullut? Tekevät sillä nykyään niin taloja kuin avaruusrakettien osiakin. Jotta eiköhän sillä nyt yhden ritilän saa tikistettyä.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: rami - 30.11.15 - klo:14:43
Mitä hmettä nää tarvit tuolla tienpäällä pirunmoisia vääntöjä ja hevosviomia? Oletko kypsä edes koko tienpäällä liikumaan?
Eihän tienpäällä saa edes ajaa etteikö tavallisen auton voimaresvit riittäisi.
En minäkään ajele millään liisareilla enkä ole koskaan ajanut. Kyllä tuollaiset muutaman tonnin arvonalennukset vaikuttaa ainakin minulle joka vaihdan 2-3vuoden välein uuteen kippoon (omillani).
Eipähä onneksi ole nuita huijausromuja pakko kohta ostaa on niitä muitakin merkkeja ja parempiakin autoja.= tyytyväisempiä asiakkaita.
Asiakkaiden kusetus ja röyhkeä VG-konsernin valehteleminen potuttaa kyllä eniten.
e
Ei todellakaan dollarit tai jotkut hevosvoimat.

Minä ainakin käytän auton kaikkia tehoreservejä, kun siihen on tarvista eikä ikinä ole ollut liikaa. Moni argumentoi tehon, että se lisää riskiä minulle se tuo turvallisuutta esimerkiksi ohitustilanteissa.

Ja jos minulle myytäisiin 200 heppainen auto missä olisikin 100 heppaa, niin kyllä se olisi kaupanperumisen peruste ja antaisin kyllä sellaista palautetta, ettei se unohtuisi.

En myöskään uusi autoa 2-3 vuoden välein, koska tuo oravanpyörä on idiootteja varten ja auto investointina on yksi kannattamattomista. Ostan siis mielummin vähän ajetun käytetyn, jonka arvonaleneman on maksanut se ensimmäinen omistaja. Sille 10000-15.000 eurolle keksin parempaakin tekemistä ja kannattavampaa tuottoa. Eniten nauratti uuden XC70 ostaminen, kun hintalappu oli Suomessa uutena 78.000 euroa ja kolme vuotta myöhemmin 37tkm ajettuna sain siitä 45.000 euroa. Kaksi ja puoli vuotta myöhemmin auto myytiin vajaa 70tkm ajettuna 33.000 euroon. Tuolla erotuksella saa jo alle 120tkm ajetun neliveto skeidan.

Ja siitä olen samaa mieltä, että VAG-konsernin jatkuva kusetus ei kovin montaa kuluttajaa hymyilytä, mutta ne hevosvoimat ainakin minua hymyilyttää.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Epes

Lainaus käyttäjältä: rami - 30.11.15 - klo:14:43

Mitä hmettä nää tarvit tuolla tienpäällä pirunmoisia vääntöjä ja hevosviomia? Oletko kypsä edes koko tienpäällä liikumaan?
Eihän tienpäällä saa edes ajaa etteikö tavallisen auton voimaresvit riittäisi......................


Jaa, vaihdoit näköjään aihetta ja idiootiksi aloit nimittelemään? En tuohon vaivaudu vastaamaan mitään.

Kaikesta huolimatta auton ominaisuuksiin (ehkä) tuleva muutos jurppii eniten ... minua! Sinua joku muu mutta se sallitaan, tottakai.

Polari

Tuore uutinen viime viikolta, Etelä-Korea testasi EA189 moottoriset autot, huijaussofta löytyi testeissä. Volkswagenin on pakko tehdä kunnollinen korjaus koska huijaus on niin helppo todeta. Pistokokeissa kun narahtaa korjaamaton muka korjattu niin voi langeta kovat sakot.

http://www.aamulehti.fi/Autot/1195007836136/artikkeli/volkswagen-skandaali+levisi+jalleen+yli+120+000+autoa+korjattavaksi.html

Tos®

Lainaus käyttäjältä: kt - 30.11.15 - klo:15:47
Opiskellaanpas välillä itse asiaa, jotta puhutaan samoin termein ja samasta asiasta.

https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/71051/Opinnaytetyo%20-%20Paastokehitys%20USA-EU.pdf?sequence=1
Sivulla 21
LainaaVielä kymmenen vuotta sitten ero todellisten
ja testattujen arvojen välillä oli noin 10 prosenttia, kun nykyään se on jo 25 prosentin
tietämillä
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

pomo

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 30.11.15 - klo:17:07
Minä ainakin käytän auton kaikkia tehoreservejä, kun siihen on tarvista eikä ikinä ole ollut liikaa. Moni argumentoi tehon, että se lisää riskiä minulle se tuo turvallisuutta esimerkiksi ohitustilanteissa.

Ja jos minulle myytäisiin 200 heppainen auto missä olisikin 100 heppaa, niin kyllä se olisi kaupanperumisen peruste ja antaisin kyllä sellaista palautetta, ettei se unohtuisi.

En myöskään uusi autoa 2-3 vuoden välein, koska tuo oravanpyörä on idiootteja varten ja auto investointina on yksi kannattamattomista. Ostan siis mielummin vähän ajetun käytetyn, jonka arvonaleneman on maksanut se ensimmäinen omistaja. Sille 10000-15.000 eurolle keksin parempaakin tekemistä ja kannattavampaa tuottoa. Eniten nauratti uuden XC70 ostaminen, kun hintalappu oli Suomessa uutena 78.000 euroa ja kolme vuotta myöhemmin 37tkm ajettuna sain siitä 45.000 euroa. Kaksi ja puoli vuotta myöhemmin auto myytiin vajaa 70tkm ajettuna 33.000 euroon. Tuolla erotuksella saa jo alle 120tkm ajetun neliveto skeidan.

Ja siitä olen samaa mieltä, että VAG-konsernin jatkuva kusetus ei kovin montaa kuluttajaa hymyilytä, mutta ne hevosvoimat ainakin minua hymyilyttää.

Toinen hyvä esimerkki on mersu. Ensimmäisen 2-3 vuoden aikana hinnasta lähtee esim. E-mallin farkussa lähes puolet vaikka kilsoja ei olisi kuin noin 100tkm. Just katoin, että 2012-2013 mallin e farkkuja saa alle 30 000e ja uutena taitaa maksaa 60- 70 000e? Tuola arvonalennuksella uutta rs ocua alkaisi saamaan jo alle 20 000e ;D

kt

Lainaus käyttäjältä: mremonen - 30.11.15 - klo:16:57

Näinkö kt todella kertoi? Vai olisiko vain puolihuumorilla tehty heitto?


Joo, älkää minua ainakaan aina uskoko  ;D
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

rami

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 30.11.15 - klo:17:07
Minä ainakin käytän auton kaikkia tehoreservejä, kun siihen on tarvista eikä ikinä ole ollut liikaa. Moni argumentoi tehon, että se lisää riskiä minulle se tuo turvallisuutta esimerkiksi ohitustilanteissa.

Ja jos minulle myytäisiin 200 heppainen auto missä olisikin 100 heppaa, niin kyllä se olisi kaupanperumisen peruste ja antaisin kyllä sellaista palautetta, ettei se unohtuisi.

En myöskään uusi autoa 2-3 vuoden välein, koska tuo oravanpyörä on idiootteja varten ja auto investointina on yksi kannattamattomista. Ostan siis mielummin vähän ajetun käytetyn, jonka arvonaleneman on maksanut se ensimmäinen omistaja. Sille 10000-15.000 eurolle keksin parempaakin tekemistä ja kannattavampaa tuottoa. Eniten nauratti uuden XC70 ostaminen, kun hintalappu oli Suomessa uutena 78.000 euroa ja kolme vuotta myöhemmin 37tkm ajettuna sain siitä 45.000 euroa. Kaksi ja puoli vuotta myöhemmin auto myytiin vajaa 70tkm ajettuna 33.000 euroon. Tuolla erotuksella saa jo alle 120tkm ajetun neliveto skeidan.

Ja siitä olen samaa mieltä, että VAG-konsernin jatkuva kusetus ei kovin montaa kuluttajaa hymyilytä, mutta ne hevosvoimat ainakin minua hymyilyttää.

Vain idiootti todella ajaa aina uudella autolla. Siten todellakin olen idis.
Minä en huoli toisten "pieremiä" vanhoja resuja.
Kaikki tehot mitä ylittää 150hv/250Nm ovat Suomen liikenteessä täysin tarpeettomia.
Siten ne myös ovat aivopierujen itsetyydytysvälineitä.

mikkomoe


-karppa-

#1629
Lainaus käyttäjältä: rami - 30.11.15 - klo:18:45
Vain idiootti todella ajaa aina uudella autolla. Siten todellakin olen idis.
Minä en huoli toisten "pieremiä" vanhoja resuja.
Kaikki tehot mitä ylittää 150hv/250Nm ovat Suomen liikenteessä täysin tarpeettomia.
Siten ne myös ovat aivopierujen itsetyydytysvälineitä.


Sitten meitä on paljon, koska minä ainakin nautin tehokkaasta autosta eikä sillä ole mitään tekemistä seksuaalisuuden kanssa. Se on vain rajoittuneen kaverin mielikuva tai oikeastaan, kun luen tekstiäsi niin olet tyypillinen Suomalainen mies. Pakko saada se uusi auto pienimmällä mahdollisella koneelle ja karvalakkimallina että saa naapurin kateelliseksi  ;).

Olen yhden uuden ns "premiumauton" omistanut ja toista ei tarvitse omistaa. Mielummin nautin sisäfilettä ja juon kunnon viskiä mökillä, kun tuhlaan 3000-5000 euroa/vuosi oravanpyörään, että saan vain omistaa uuden auton (Monella ei ole varaa tuosta oravanpyörästä edes hypätä pois). Saan työkseni ajaa uusilla autoilla sinun mainitsemillasi tehoilla 105-150/200-250Nm ja aina sen jälkeen, kun hyppään 3-7 vuotta vanhaan n.200-250 heppaiseen ja 400-600Nm olevaan nelivetoautoon, niin hymyilyttää.

Seuraava autoni onkin todennäköisesti 530XD, kun tuossa skeidassa ylittyy 200tkm  ;).

EDIT:
Kun lukee nuo tilitykset "uudesta" a3:sta joita ollut vuosien varrella, niin ehkä kannattaisi ostaa niitä muiden pieremiä autoja joista nuo ominaisuudet on jo korjattu  ;).
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=26848.msg513314#msg513314
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

tet

Lainaus käyttäjältä: Polari - 30.11.15 - klo:16:30
Sinun kysymykseesi vastaan, että NOx päästöihin ritilä ei vaikuta koska NOx päästöihin vaikuttaa palamislämpötila ja sitä taas säädellään sillä kuinka paljon tehoa moottorista otetaan irti. Mitä enemmän tehoja sitä kuumempi palamistapahtuma ja sitä enemmän NOx päästöjä.

Minähän en mitään tietenkään moottoriteknologiasta tiedä, mutta rohkenen kyseenalaistaa tämän melko yksioikoisen käsityksesi siitä mikä vaikuttaa palamislämpötilaan. Ã,,kkiseltään tulee mieleen moottorin tehotason lisäksi muutama muukin seikka joka siihen vaikuttaa. Puristussuhde nyt ainakin, ja seossuhde toki myös vaikka sitä ei aktiivisesti säädetäkään muuta kuin jossain saastepönttöjen regenerointivaiheissa. Pakokaasun takaisinkierrätyksen määrä vaikuttaa myös, ja sitä säädetään (vageissa on kaksikin erillistä EGR-kiertoa joista toinen jäähdytetty). Että ei se nyt ihan noin yksioikoisesti tehosta pelkästään riipu. ::)

Mutta mitäpä minäkään sinulle tässä asioita perustelen, sinulla kun ei tunnu olevan mitään halua perustella omia näkymyksiäsi. Aika monta selventävää kysymystä on sinulle tehty, joilla porukka on yrittänyt vähän selvittää millä meriiteillä näitä "totuuksia" lauot. Koska vastauksia ei näy tulevan, on pakko päätellä että trolli mikä trolli.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

MMV

Lainaus käyttäjältä: tet - 01.12.15 - klo:11:52
rohkenen kyseenalaistaa tämän melko yksioikoisen käsityksesi siitä mikä vaikuttaa palamislämpötilaan. Ã,,kkiseltään tulee mieleen moottorin tehotason lisäksi muutama muukin seikka joka siihen vaikuttaa. Puristussuhde nyt ainakin, ja seossuhde toki myös

Aivan, juuri näin. Mekin ajamme kisa-autoissa korkeilla kierroksilla optimaalista stoikiometrista seosta rikkaampana juuri matalampien palolämpötilojen takia, jolloin saavutamme käytännössä myös suurimman tehon sytytysennakon ollessa nakutusrajasta napsun myöhäisemmällä.

M_M

Lainaus käyttäjältä: PenaPuistoK - 30.11.15 - klo:15:55
Et muuten vieläkään ole vastannut kysymykseen, millä autolla ajat? Ennen sitä, lopeta trollaaminen.

Eikös Ken1 jonkun pökötin ostanut, sen kaikkien jo varsin hyvin tunteman Polo GTI:n jälkeen?
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

rami

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 30.11.15 - klo:19:33
Sitten meitä on paljon, koska minä ainakin nautin tehokkaasta autosta eikä sillä ole mitään tekemistä seksuaalisuuden kanssa. Se on vain rajoittuneen kaverin mielikuva tai oikeastaan, kun luen tekstiäsi niin olet tyypillinen Suomalainen mies. Pakko saada se uusi auto pienimmällä mahdollisella koneelle ja karvalakkimallina että saa naapurin kateelliseksi  ;).

Olen yhden uuden ns "premiumauton" omistanut ja toista ei tarvitse omistaa. Mielummin nautin sisäfilettä ja juon kunnon viskiä mökillä, kun tuhlaan 3000-5000 euroa/vuosi oravanpyörään, että saan vain omistaa uuden auton (Monella ei ole varaa tuosta oravanpyörästä edes hypätä pois). Saan työkseni ajaa uusilla autoilla sinun mainitsemillasi tehoilla 105-150/200-250Nm ja aina sen jälkeen, kun hyppään 3-7 vuotta vanhaan n.200-250 heppaiseen ja 400-600Nm olevaan nelivetoautoon, niin hymyilyttää.

Kaikki nuo arvot mitä autoista kirjoitin pitää edelleen paikkansa suomalaisilla teillä.  150 pollee ja 250Nm riittää mainiosti meidän teille.
Vaikka minä pistän uutta kaaraa 2-3 vuoden välein kyllä minä siitä huollimatta nautin nuita fileitä. Konjakkia en kylläkään juo mutta laatu viski käy minullekkin.
Minun ei tarvitse luopua kummastakaan. Entä sinun?
Sellainen sen kokee oravanpyöräksi jolla kiristää. Minä en. On todella upee tunne ja fiilis lähteä uudella pirsillä ajeleen liikkeestä. Tuoksukin on niin ihana. Takavuosina kylläkin VG-autot haisivat lehmän p.skalle joka tuli kotelonsuoja-aineista...
Kohta lähdetään hieroon kauppaa joko Pasuunasta,A4:stä tai jopa hyvinvarustellusta Avensiksesta.
Vahaa romua ei kannata ostaa minkään hevosvoimien tai kiihtyvyyden takia.
Vanha romu on aina ja tasan tarkkaan niin vaha kuin se jo on. Ei se ole uuden väärti koskaan. ;D ;D ;D
EDIT:
Kun lukee nuo tilitykset "uudesta" a3:sta joita ollut vuosien varrella, niin ehkä kannattaisi ostaa niitä muiden pieremiä autoja joista nuo ominaisuudet on jo korjattu  ;).
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=26848.msg513314#msg513314

Polari


Polari

Lokakuussa Volkswagen tarjosi aivan eri korjausta kuin mitä nyt tarjotaan, piti laittaa NOx katalysaattorit ja uudet polttoainesuuttimet joilla olisi kuristettu päästöjä ja tehoja, nyt tulee vain se muoviritilä. Ritilähän ei vaikuta NOx päästöihin millään tavalla, NOx katalysaattorilla saatiin ainakin Euro5 lukemat, riittääkö sekään Euro6 lukemiin.

Tässä jutussa kerrotaan korjauksesta jonka autot vähintään vaatisivat, siis varsinkin EA189

http://www.lapinkansa.fi/kotimaa/volkswagen-saksalaislehdelle-vedamme-paastohuijausautot-takaisin/?_ga=1.37923425.356908735.1448896590

Epes

Lainaus käyttäjältä: rami - 01.12.15 - klo:14:51

...........Kaikki nuo arvot mitä autoista kirjoitin pitää edelleen paikkansa suomalaisilla teillä.  150 pollee ja 250Nm riittää mainiosti meidän teille...........


Varmasti. Itse asiassa noissakin arvoissa on rutkasti liikaa sillä kaikki tällä hetkellä myytävät uudet henkilöautot kykenevät saavuttamaan Suomen teiden maksiminopeuden 120km/h jossain järjellisessä ajassa.

mremonen

Lainaus käyttäjältä: Epes - 01.12.15 - klo:16:12
Varmasti. Itse asiassa noissakin arvoissa on rutkasti liikaa sillä kaikki tällä hetkellä myytävät uudet henkilöautot kykenevät saavuttamaan Suomen teiden maksiminopeuden 120km/h jossain järjellisessä ajassa.
Niin, mitäs siinä kupla-volkkarissa oikein olikaan tehoja? Olisko ollut kokonaista 43 heppaa? Sitten mulla oli Kadett 1300S, jossa oli muistaakseni 75 heppaa. Ja hyvin niilläkin pärjättiin ja ulkomailla käytiin.

Ja ramille:
Kyllä alle 300-heppaisella voi ajaa. Mutta miksi kiusata itseään? Ja niitäkin myydään ihan uutena. Ja viimeisen laskun mukaan mulla on tuossa baarikaapissa toistakymmentä pulloa VSOP ja XO-konjakkeja ja parisenkymmentä putelia viskiä. Osa on single maltia ja osa blended-kamaa. Kruununa yksi 250 EUR Lagavulin 12yo. Että kyllä sitä Suomessa saa ihan laillisesti ajaa tehokkaalla autolla ja omistaa viskejä ja konjakkeja.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

mremonen

Lainaus käyttäjältä: Polari - 01.12.15 - klo:15:52
Lokakuussa Volkswagen tarjosi aivan eri korjausta kuin mitä nyt tarjotaan, piti laittaa NOx katalysaattorit ja uudet polttoainesuuttimet joilla olisi kuristettu päästöjä ja tehoja, nyt tulee vain se muoviritilä. Ritilähän ei vaikuta NOx päästöihin millään tavalla, NOx katalysaattorilla saatiin ainakin Euro5 lukemat, riittääkö sekään Euro6 lukemiin.
Ja tällä on väliä miksi? Kovinko ottaa sydämestä se, että volkkari etsii ongelmalle ratkaisua? Sulle ei kelpaa se, että volkkarilla menee aikaa ratkaisun löytämiseen, eikä myöskään se, että ratkaisu löytyy helposti.

Jos ajat peugelotilla, niin en kyllä ymmärrä mitä tämä koko humppa edes sinua koskettaa. Eikö olisi aika siirtyä sinne rapeiden ranskalaisten foorumille. Kai noillekin on omansa. Vaikka joku patonki-blogi?

Ei sillä, on mullakin yksi peugeot ollut, 205 XR1. Loistava peli aikanaan.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

-karppa-

Kaikkista autoista tulee tasan sillä hetkellä vanhoja, kun ajat sen liikkeestä ulos ja hinta tippuu sen 2000-3000 euroa. Itse en kokenut mitään kiksejä, kun ostin ensimmäisen uuden premiumiksi mainostetun auton käteisellä. Totesin vain, että tämmöinenkö tämä on (Sillä olisi saanut kaksi uutta A3 audia). Myös 13 kertaa takuuhuollossa sai minut vakuuttuneeksi, että käytetyssä sen hyväksyn, mutta uudessa alle 40tkm ajetussa en. Tähän kuin huomioin vielä tuon arvonalennuksen ja oravapyörän, niin ei kiitos.

Mielummin ostan sen käytetyn parhaalla varustelutasolla ja kunnon moottorilla, kuin uuden karvalakin pienimmillä nuhapumpulla.

BTW: Jotta tieto lisää sinun tuskaa, niin se "hyvä" tuoksu mikä uudesta autosta tulee on PAH-yhdisteitä jotka aiheuttavat syöpää... http://www.hs.fi/autot/a1370588818857

Lainaus käyttäjältä: rami - 01.12.15 - klo:14:51
Kaikki nuo arvot mitä autoista kirjoitin pitää edelleen paikkansa suomalaisilla teillä.  150 pollee ja 250Nm riittää mainiosti meidän teille.
Vaikka minä pistän uutta kaaraa 2-3 vuoden välein kyllä minä siitä huollimatta nautin nuita fileitä. Konjakkia en kylläkään juo mutta laatu viski käy minullekkin.
Minun ei tarvitse luopua kummastakaan. Entä sinun?
Sellainen sen kokee oravanpyöräksi jolla kiristää. Minä en. On todella upee tunne ja fiilis lähteä uudella pirsillä ajeleen liikkeestä. Tuoksukin on niin ihana. Takavuosina kylläkin VG-autot haisivat lehmän p.skalle joka tuli kotelonsuoja-aineista...
Kohta lähdetään hieroon kauppaa joko Pasuunasta,A4:stä tai jopa hyvinvarustellusta Avensiksesta.
Vahaa romua ei kannata ostaa minkään hevosvoimien tai kiihtyvyyden takia.
Vanha romu on aina ja tasan tarkkaan niin vaha kuin se jo on. Ei se ole uuden väärti koskaan. ;D ;D ;D

1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Epes - 01.12.15 - klo:16:12
Varmasti. Itse asiassa noissakin arvoissa on rutkasti liikaa sillä kaikki tällä hetkellä myytävät uudet henkilöautot kykenevät saavuttamaan Suomen teiden maksiminopeuden 120km/h jossain järjellisessä ajassa.

Kun katson motarinramppeja ja ajan matkaa sen 50-70tkm vuodessa MUUALLA, kuin Stadin motareilla, niin joko ohittamisen jalotaito on kadonnut tai sitten ihmisillä pitäisi olla tuplasti enemmän tehoa ja turvallisuuslaitteita, että liikkuminen olisi sujuvaa. Eikä tämä ole raskaan liikenteen vika.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

ile

Lainaus käyttäjältä: Polari - 01.12.15 - klo:15:52
Lokakuussa Volkswagen tarjosi aivan eri korjausta kuin mitä nyt tarjotaan, piti laittaa NOx katalysaattorit ja uudet polttoainesuuttimet joilla olisi kuristettu päästöjä ja tehoja, nyt tulee vain se muoviritilä. Ritilähän ei vaikuta NOx päästöihin millään tavalla, NOx katalysaattorilla saatiin ainakin Euro5 lukemat, riittääkö sekään Euro6 lukemiin.

Tässä jutussa kerrotaan korjauksesta jonka autot vähintään vaatisivat, siis varsinkin EA189

http://www.lapinkansa.fi/kotimaa/volkswagen-saksalaislehdelle-vedamme-paastohuijausautot-takaisin/?_ga=1.37923425.356908735.1448896590

Oliko vielä jotain ihan oikeaa linkkiä / faktaa etc mistä löytyy tuo "lokakuinen VW:n suunnitelma", joka koskee edes Eurooppaa tai esim. kaikkia scopessa olleita autoja?

pomo

Lainaus käyttäjältä: Polari - 01.12.15 - klo:15:35
Ã,,lkää sitten minua tästä syyttäkö, minä vaan annoin vinkin Trafille  ;D

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1448937171225.html

No tulihan tästä sirkuksesta jotain positiivistakin!

-karppa-

1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

kt

^Tuo on puhdas amerikkalaisen mafian rahastusyritys tarkoituksena tuhota ulkomainen kilpailija vapaan maailman tyylillä.

Vastaavia toimia kaivattaisiin Euroopassa eräitä amerikkalaisia tietokone-, luottokortti- ja IT-firmoja vastaan. Aiheita löytyisi varmasti, mutta valitettavasti  lainsäädäntö täällä vanhalla mantereella ei tue tällaista toimintaa.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot


Polari

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 02.12.15 - klo:19:42
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/bosch-syytteeseen-vwn-paastohuijauksesta/rHs37Ueu?ref=iltalehti:bfec&utm_source=iltalehti.fi&utm_medium=boksi&utm_campaign=AlmaInternal&_ga=1.43049261.944298681.1425492316

Bosch:kin syytteeseen  ;)

Bosch Clean Diesel

Oli Bosch syyllinen tai ei, niin kuin taikaiskusta on Bosch Clean Diesel facebook sivuston päivitys loppunut 18.9.2015, se on sama päivä kun skandaali tuli julki. Jotenkin sylttytehtaalta vaikuttaa.

https://www.facebook.com/BoschCleanDiesel/

Boch on ollut erittäin vahvasti mukana kehittämässä Clean Diesel brändiä, kyse ei siis ole Volkswagenin kehittämästä teknologiasta, Volkswagen on sitten jatkojalostanut tuotetta

Tässä tiedotteessa kerrotaan kuin tärkeässä roolissa SRC eli urearuisku ja NOx katalysaattori ovat Euro 6 päästöarvojen saavuttamisessa. Tämäkään tiedote ei kerro ritilästä yhtään mitään.

http://www.bosch-presse.de/presseforum/details.htm?txtID=6925&tk_id=108&locale=en

Tässä Clean Diesel esitteessä ei mainita lainkaan, että ritilä olisi osa Clean Diesel systeemiä.

http://dls.virginia.gov/groups/transaccount/meetings/092010/cleandiesel.pdf

Bosch kertoo miten Euro 6 saavutetaan, ei vieläkään näy ritilää kuvissa

https://www.youtube.com/watch?v=mL5gZrBwKCI

a_jaba

Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

kt

Hyvä hyvä. Tästä huomataan, että EU-virkamiehille on tullutkin pilkkuvirhe tuossa NOx-päästövaatimuksessa. 8)
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Polari

Lainaus käyttäjältä: kt - 03.12.15 - klo:13:07
Hyvä hyvä. Tästä huomataan, että EU-virkamiehille on tullutkin pilkkuvirhe tuossa NOx-päästövaatimuksessa. 8)
Markku Alen päivitteli eilisessä Teknavi ohjelmassa sitä kuinka euroopassa on niin tiukat päästörajat että vasta nyt tuli uusi Mustang täällä myyntiin, hymyilytti  ;D

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy