VW jäi kiinni päästötulosten vääristelystä - 500,000 autoa pois USA:n teiltä

Aloittaja Freeze, 18.09.15 - klo:21:22

« edellinen - seuraava »

Epes

Lainaus käyttäjältä: mremonen - 30.11.15 - klo:08:19

.......................Tai että ostit 40% single maltia, joka testeissa paljastuu 55% single maltiksi. Verottaja vaatii nyt korotettua alkoholiveroa, jonka valmistaja lupaa puolestasi kattaa. Tosin joudut käyttämään puteliasi alkossa, jossa siihen lisätään tilkka tislattua hapetonta vettä, jolla alkoholipitoisuus saadaan luvatulle tasolle. ....................

Tätä jäin hiukan funtsailemaan, miksi juomaa pitää käydä laimentamassa Alkossa jos verot maksetaan korkeamman alkoholiprosentin mukaan ......  ;D

Polari

Lainaus käyttäjältä: mremonen - 30.11.15 - klo:08:19
Aika lailla huono vertaus, mutta koitapa tätä: olet ostanut 40% single maltia, joka kuluttajajärjestön testissä paljastuu 38% single maltiksi. Montako sivua jaksat kirjoittaa asiasta jollekin foorumille? Jos viski edelleen maistuu ja tuntuu samalta kuin edelliselläkin kerralla maistettaessa.

Tai että ostit 40% single maltia, joka testeissa paljastuu 55% single maltiksi. Verottaja vaatii nyt korotettua alkoholiveroa, jonka valmistaja lupaa puolestasi kattaa. Tosin joudut käyttämään puteliasi alkossa, jossa siihen lisätään tilkka tislattua hapetonta vettä, jolla alkoholipitoisuus saadaan luvatulle tasolle. Tämä toki jo kirvoittaa sadan sivun verran tarinaa SM-arenalle. Jaa, väärä foorumi... Mutta laimentamiseen asti viski maistuu edelleen samalta, kuin viime viikonloppunakin. Voi olla, että maistuu vielä senkin jälkeen, koska yleensä pieni tilkka vettä viskin joukossa parantaa makujen erottumista alkoholista.

Olen varmaan poikkeus, mutta en nyt kauheastri koe itseäni petetyksi, kun en ole ostanut autoa jonkun NOx-arvon pohjalta enkä perusteella. En edes tiedä, mikä tuon vehkeen NOx-arvo on tai pitäisi olla. Jos tehot putoavat reilusti, niin se toki voi harmittaa. Tosin jos vääntö pysyy samassa, niin käytännön liikenteessä tuolla maksimiteholla ei Suomessa ole mitään merkitystä.
Väärin kirjoitettu, pahinta huijauksessa Volkswagenin kannalta ei ole asiakkaiden vaan viranomaisten huijaaminen, asiakkaita Volkswagen on huijannut jo niin kauan että ovat tottuneet siihen ja olisi suorastaan katastrofi jos käytäntöjä muutettaisi  ;D

mremonen

Lainaus käyttäjältä: Epes - 30.11.15 - klo:10:18
Tätä jäin hiukan funtsailemaan, miksi juomaa pitää käydä laimentamassa Alkossa jos verot maksetaan korkeamman alkoholiprosentin mukaan ......  ;D
Jo siitä juodusta osasta.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

mremonen

Lainaus käyttäjältä: Polari - 30.11.15 - klo:10:24
Väärin kirjoitettu, pahinta huijauksessa Volkswagenin kannalta ei ole asiakkaiden vaan viranomaisten huijaaminen,
No mutta mitäpä me nyt siitä täällä jauhamme. Viranomaiset hoitavat kyllä osuutensa ilman meidän raivoammekin. Ennemmin kannattaa mennä banderollin kanssa Eduskuntatalon eteen, siellä huijataan koko ajan. Ja mista sen tietää? No siitä, jos hallituksen kolmikolla suu liikkuu.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

Polari

Lainaus käyttäjältä: mremonen - 30.11.15 - klo:11:21
No mutta mitäpä me nyt siitä täällä jauhamme. Viranomaiset hoitavat kyllä osuutensa ilman meidän raivoammekin. Ennemmin kannattaa mennä banderollin kanssa Eduskuntatalon eteen, siellä huijataan koko ajan. Ja mista sen tietää? No siitä, jos hallituksen kolmikolla suu liikkuu.
mremonen, ei se VW ihan näin helpolla tästä selviä, suomessa ehkä, mutta USAssa odottaa ainakin 16 miljardin sakot.

Mitä tulee täällä jauhamiseen niin kun sinua ei kerran tämä kiinnosta niin miksi täällä roikut?

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Polari - 30.11.15 - klo:12:05
mremonen, ei se VW ihan näin helpolla tästä selviä, suomessa ehkä, mutta USAssa odottaa ainakin 16 miljardin sakot.
Missä tuollaiset vähimmäissakot on ilmoitettu?

mremonen

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 30.11.15 - klo:12:17
Missä tuollaiset vähimmäissakot on ilmoitettu?
Siellä samassa hevosmiesten tietotoimiston tiedotteessa, missä luvattiin että tehoja lähtee 100hp päivityksessä. Mutta jäähän niitä vielä senkin jälkeen reilut 200...

---
Lainaus käyttäjältä: polariMitä tulee täällä jauhamiseen niin kun sinua ei kerran tämä kiinnosta niin miksi täällä roikut?
Jauhaminen ei kiinnostakaan. Oikea keskustelu voisi kiinnostaakin, mutta tällä hetkellä signaali/kohinasuhde on aika heikko. Osaa kun lähinnä tuntuu kiinnostavan vain se, kuinka isot sakot volkkari saa.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

Polari

On todella vaikea ymmärtää ihmisiä jotka tulevat nettiin kertomaan että heitä ei kiinnosta tämä aihe. En nakkaa paskaakaan siitä oletko sinä mremonen kiinnostunut tästä aiheesta vai et. Sinun ei ole pakko jatkaa tätä keskustelua jos et halua. Avaa uusi keskustelu jossa keskustellaan niistä asioista joista sinä olet kiinnostunut.

mremonen

Lainaus käyttäjältä: Polari - 30.11.15 - klo:12:39
On todella vaikea ymmärtää ihmisiä jotka tulevat nettiin kertomaan että heitä ei kiinnosta tämä aihe.
On myös todella vaikea ymmärtää mikä sinua tässä ajaa? Onko sulla takaisinkutsun piirissä oleva auto? Jos on, niin saatan ymmärtää huolesi, vaikka vielä ei ole mitään faktaa olemassa siitä, mitä tämä kunkin auton kohdalla tarkoittaa.

Lisäksi minulle ei vielä ole selvinnyt, mistä noita "tietoja" kaivat. Kuten USAssa odottaa 16 Mrd (valuutta avoin) sakot, sihti on ollut jo vuodesta miekka ja kivi (ja siis ilmeisesti mielestäsi juuri tämä uusi sihti), ja "Pelkkä softapäivitys tarkoittaa autojen ominaisuuksien radikaalia muutosta, kaikista tehomalleista lähtee ilmeisesti 50 - 100 hevosvoimaa pois ja Dieselin kulutus kasvaa hieman".

Eli jotenkin tarkoitushakuista viestintää on havaittavissa. Syitä on vaikea ymmärtää. Varsinkaan kun kyse ei ole faktoista vaan fantasiasta.

BTW. kuten sanoin ja kirjoitin, niin aihe kiinnostaa. Sen ympärillä pyörivä paskanjauhanta ei. Faktaa peliin tai turpa kiinni.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

teräksenharmaa

Keksitkö Polari itse tuon valheellisen 16 miljardin minimisakon?

Mikey


Polari

Lainaus käyttäjältä: mremonen - 30.11.15 - klo:12:52
On myös todella vaikea ymmärtää mikä sinua tässä ajaa? Onko sulla takaisinkutsun piirissä oleva auto? Jos on, niin saatan ymmärtää huolesi, vaikka vielä ei ole mitään faktaa olemassa siitä, mitä tämä kunkin auton kohdalla tarkoittaa.

Lisäksi minulle ei vielä ole selvinnyt, mistä noita "tietoja" kaivat. Kuten USAssa odottaa 16 Mrd (valuutta avoin) sakot, sihti on ollut jo vuodesta miekka ja kivi (ja siis ilmeisesti mielestäsi juuri tämä uusi sihti), ja "Pelkkä softapäivitys tarkoittaa autojen ominaisuuksien radikaalia muutosta, kaikista tehomalleista lähtee ilmeisesti 50 - 100 hevosvoimaa pois ja Dieselin kulutus kasvaa hieman".

Eli jotenkin tarkoitushakuista viestintää on havaittavissa. Syitä on vaikea ymmärtää. Varsinkaan kun kyse ei ole faktoista vaan fantasiasta.

BTW. kuten sanoin ja kirjoitin, niin aihe kiinnostaa. Sen ympärillä pyörivä paskanjauhanta ei. Faktaa peliin tai turpa kiinni.
Onko tämä mielestäsi faktaa vai paskapuhetta

http://www.hs.fi/autot/a1443147499516

Polari


mremonen

Lainaus käyttäjältä: Polari - 30.11.15 - klo:13:13
Onko tämä mielestäsi faktaa vai paskapuhetta

http://www.hs.fi/autot/a1443147499516
Ja mihinkähän noista poimimistani sinun faktana esittämistä väitteistä tuo HeSan artikkeli antaa vahvistuksen?

Ainoa fakta, jonka tuolta nyt sain poimittua oli:
LainaaMitä sitten autonomistajan kannattaisi tehdä? Pitäisikö hankkiutua kiireen vilkkaa eroon diesel-Audistaan tai -volkkaristaan? Ei.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

Haq

Lainaus käyttäjältä: Polari - 30.11.15 - klo:13:13
Onko tämä mielestäsi faktaa vai paskapuhetta

http://www.hs.fi/autot/a1443147499516

Tuossa jutussa saattoi olla jonkin verran faktaa, mutta... siinä oli myös paljon olettamuksia, kuten :"On syytä korostaa, että tietoa siitä, mitä todella tulee tapahtumaan, on ihan mahdotonta sanoa. En kuitenkaan usko, että jo käytössä olevia autoja laitettaisiin ajokieltoon, kun ei ole kyse siitä, että ne olisivat mitenkään vaarallisia ajaa."

Eli jos nyt vaan rauhoitutaan ja odotellaan mitä tulee tapahtumaan.
Nyt: Octavia TDI 4x4 RS DSG -16
Ex: Octavia TDI RS DSG -10
Ex: Octavia RS -06
Ex: Octavia 2.0 -00

mremonen

Lainaus käyttäjältä: Polari - 30.11.15 - klo:13:15
En keksinyt vaan luin tästä jo skandaalin alkuvaiheessa, asiaa on tutkittu jo lähes 2 vuotta.

http://www.taloussanomat.fi/autot/2015/09/18/volkswagen-narahti-huijauksesta-lahes-16-miljardin-sakko-uhkaa/201512157/304

LainaaVolkswagen voi joutua maksamaan jopa 37 500 dollarin sakon jokaista myytyä autoa kohden. Kaikkiaan autoja on 482 000, jolloin kokonaissumma voi nousta 18 miljardiin dollariin eli noin 15,9 miljardiin euroon.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

rami

Minä uskon etteivät nuo miljardit ja dollarit kyllä kosketa näihin kirjoituksiin pätkän vertaa. Tyhjää kakkaa koko loppuketjun suoltaminen.
Kirjoittajia kiinniostaa dollarit ja jotkut v.tun hevosvoimat mitä jostakin kiposta saa irti.
Suurin pointti ja v.tutus tässä on kuluttajien (yksityishenkilön)huijaus joka vielä kaiken lisäksi vaikuttaa kyseisen auton koko imagoon halvenventavasti.
Jättäkää tuollaiset dollari ja hevosvoimajutut sikseen mitä kelettä ne  vaikuttaa koko juttuun.
On kyllä yksityinen kuluttaja mennyt niin ohi asiasta jos tuollaista soopaa jauhetaan.  >:(

Polari

Volkswagenin virallisessa tiedotteessa on kerrottu korjauksesta että sen toimivuudesta ei ole täyttä varmuutta, miksi on esitetty korjaus jonka toimivuudesta ei olla varmoja, tämä minua ihmetyttää eniten.

Korjauksesta on kerrottu että se koskee NOx päästöjen vähentämiseen tähtääviä korjauksia, tässä ei ole mainintaa CO2 päästöistä jotka ovat suomessa se suurin huolenaihe.

http://www.volkswagen.fi/vv-auto/vw_news.nsf/html/volkswagenagesittelidieselmoottoreidenteknisettoimenpiteet?open&db=VW5.nsf

Suora lainaus Volkswagenin tiedotteesta

------
Uusi vaihe NOx-päästöasian ratkaisemiseksi Euroopassa

Vähäisiä laitetoimenpiteitä 1,6 TDI -moottoreihin

•1,6-litraiseen EA 189 -moottoriin asennetaan ilmanvirtausohjain. Se on ritilä, joka lievittää pyörteistä ilmavirtausta ilmamassamittarin edellä ja parantaa näin ilmamassamittarin mittaustarkkuutta merkittävästi. Ilmamassamittari määrittää kulloinkin läpäisevää ilmamassaa. Tämä arvo on moottorinohjauksen kannalta hyvin tärkeä ihanteellista palamista ajatellen. Lisäksi moottoriin tehdään ohjelmistopäivitys.

Teknisten toimenpiteiden tavoitteena on voimassa olevien päästörajojen saavuttaminen siten, ettei moottorin tehoon, kulutukseen tai ajokäyttäytymiseen tule muutoksia. Koska kaikki mallivaihtoehdot on kuitenkin vielä mitattava, näiden tavoitteiden saavuttamista ei voida tällä hetkellä vahvistaa lopullisesti.

-----

Eli MAF sensorin eteen laitetaan siivilä ja se estää haitalliset päästöt, vuosi sitten tehdyissä korjausyrityksissä siivilää ei edes testattu, silloin tehtiin vain ohjelmistopäivitys. Jos trendi on jatkuva niin kolmannessa vaiheessa asennetaan kaikkiin VW diesel moottoreihin urearuiskutus.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Polari - 30.11.15 - klo:13:15
En keksinyt vaan luin tästä jo skandaalin alkuvaiheessa, asiaa on tutkittu jo lähes 2 vuotta.

http://www.taloussanomat.fi/autot/2015/09/18/volkswagen-narahti-huijauksesta-lahes-16-miljardin-sakko-uhkaa/201512157/304
Keksit kuitenkin muuttaa maksimin minimiksi. Sillä on aika olennainen ero, onko sakkoa vähintään vai enintään 16 miljardia. Tuo kyseinen luku on myös alkujaan laskettu väärin. Autojen määrän kasvaessa autokohtainen sakko laskee.

'Reports that the EPA could impose a fine of up to $18 billion are wrong, according to Mr. Warburton of Bernstein. They were calculated by multiplying a maximum fine of $37,500 with 482,000 affected cars in the U.S.

But the maximum base fine for a 140 horsepower car is $21,775, the analyst wrote, and it declines if more than 10 cars are affected. For the 100,001st car, the base fine is only 3.2% of the fine for the first car. However, other factors such as “egregiousness” drive the fine higher.


http://blogs.wsj.com/moneybeat/2015/09/29/cost-of-volkswagens-emissions-scandal-at-least-11-billion-analysts-say/

Epes

Lainaus käyttäjältä: rami - 30.11.15 - klo:13:31
Minä uskon etteivät nuo miljardit ja dollarit kyllä kosketa näihin kirjoituksiin pätkän vertaa. Tyhjää kakkaa koko loppuketjun suoltaminen.
Kirjoittajia kiinniostaa dollarit ja jotkut v.tun hevosvoimat mitä jostakin kiposta saa irti.
Suurin pointti ja v.tutus tässä on kuluttajien (yksityishenkilön)huijaus joka vielä kaiken lisäksi vaikuttaa kyseisen auton koko imagoon halvenventavasti.
Jättäkää tuollaiset dollari ja hevosvoimajutut sikseen mitä kelettä ne  vaikuttaa koko juttuun.
On kyllä yksityinen kuluttaja mennyt niin ohi asiasta jos tuollaista soopaa jauhetaan.  >:(

Tähän voisin sanoa että sakkomiljardit ja jälleenmyyntiarvot eivät kiinnosta pätkääkään mutta hevosvoimat/väännöt kyllä. Jälleenmyyntiarvo käytetyllä autolla on aina "huono" ja onko se tonnin verran huonompi tai parempi, niin so what. Enkä aja liisarilla vaan omalla. Ei niitä päivän hintoja, mitä näistä saa muutaman vuoden päästä, kannata nyt kauheasti murehtia. Auto on sama kuin nyt oli sen arvo mikä tahansa mutta enemmän kolahtaa, jos tehoja/vääntöä lähtee. Silloin auto muuttuu eikä enää olekaan se sama minkä ostit. Voi olla että muutosta ei edes huomaa mutta VW voisi pikku hiljaa kertoa millainen vaikutus muutoksilla on teknisiin arvoihin milläkin moottorilla niin ei tarvitsisi täällä arvailla ja spekuloida.

Polari

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 30.11.15 - klo:13:40
Keksit kuitenkin muuttaa maksimin minimiksi. Sillä on aika olennainen ero, onko sakkoa vähintään vai enintään 16 miljardia. Tuo kyseinen luku on myös alkujaan laskettu väärin. Autojen määrän kasvaessa autokohtainen sakko laskee.
No en oikeastaan keksinyt, tuon uutisen jälkeen on paljastunut valtava määrä uusia tapauksia niin USAssa kuin Euroopassa, oma arvio on liikkunut jopa 100 miljardin lukemissa, siihen on laskettu mukaan myös urearuiskujen asennukset.

Tuota en tiennyt että jos tekee enemmän rikoksia niin saa pienemmän tuomion.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Polari - 30.11.15 - klo:13:53
No en oikeastaan keksinyt, tuon uutisen jälkeen on paljastunut valtava määrä uusia tapauksia niin USAssa kuin Euroopassa, oma arvio on liikkunut jopa 100 miljardin lukemissa, siihen on laskettu mukaan myös urearuiskujen asennukset.

Tuota en tiennyt että jos tekee enemmän rikoksia niin saa pienemmän tuomion.
Ai et oikeastaan keksinyt... Perusteena väitteelesi esitit arvion, jonka olit muuttanut juurikin kuvaamallani tavalla. Ihan samaa sarjaa oleva väite kuin se, että kyllä siellä korjattavassa 1.6 TDI:ssä on jo verkko. Tuon yritit oikein "todistaa" googlaamalla muiden moottorien anturien kuvia.

Tuo rikoksiinkin rinnastuksesi ei toimi. Sakko (tuomio) on sitä suurempi, mitä enemmän niitä autoja (rikoksia) on. Vaikka autokohtainen sakko tippuu, niin kokonaissakko kasvaa.

Valheellisten perusteluiden määrästä tulee kyllä mieleen palstan vakiotrolli.

Epes

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 30.11.15 - klo:14:23

Valheellisten perusteluiden määrästä tulee kyllä mieleen palstan vakiotrolli.


Vai valtiovarainministeri  ;D ?

rami

Lainaus käyttäjältä: Epes - 30.11.15 - klo:13:48
Tähän voisin sanoa että sakkomiljardit ja jälleenmyyntiarvot eivät kiinnosta pätkääkään mutta hevosvoimat/väännöt kyllä. Jälleenmyyntiarvo käytetyllä autolla on aina "huono" ja onko se tonnin verran huonompi tai parempi, niin so what. Enkä aja liisarilla vaan omalla. Ei niitä päivän hintoja, mitä näistä saa muutaman vuoden päästä, kannata nyt kauheasti murehtia. Auto on sama kuin nyt oli sen arvo mikä tahansa mutta enemmän kolahtaa, jos tehoja/vääntöä lähtee. Silloin auto muuttuu eikä enää olekaan se sama minkä ostit. Voi olla että muutosta ei edes huomaa mutta VW voisi pikku hiljaa kertoa millainen vaikutus muutoksilla on teknisiin arvoihin milläkin moottorilla niin ei tarvitsisi täällä arvailla ja spekuloida.

Mitä hmettä nää tarvit tuolla tienpäällä pirunmoisia vääntöjä ja hevosviomia? Oletko kypsä edes koko tienpäällä liikumaan?
Eihän tienpäällä saa edes ajaa etteikö tavallisen auton voimaresvit riittäisi.
En minäkään ajele millään liisareilla enkä ole koskaan ajanut. Kyllä tuollaiset muutaman tonnin arvonalennukset vaikuttaa ainakin minulle joka vaihdan 2-3vuoden välein uuteen kippoon (omillani).
Eipähä onneksi ole nuita huijausromuja pakko kohta ostaa on niitä muitakin merkkeja ja parempiakin autoja.= tyytyväisempiä asiakkaita.
Asiakkaiden kusetus ja röyhkeä VG-konsernin valehteleminen potuttaa kyllä eniten.
e
Ei todellakaan dollarit tai jotkut hevosvoimat.

Polari

Uskotko ritilään? Minä en usko. Pidän sitä pelkkänä kikkailuna joka tehtiin komission aikarajan umpeutuessa, Volkswagen odotutti korjausehdotuksen kanssa tasan niin kauan kuin oli mahdollista, ritilä oli viime hetken veto, suoraan varaston hyllystä haettiin. Eikö kukaan ole ihmetellyt miten yllättävän nopeasti sellainen valmistui, täysin viimeistelty teollinen tuote on esitelty ennätysajassa. Oliko näitä siivilöitä tehty jo etukäteen mutta pidettiin hieman jännitystä yllä eikä niistä kerrottu kuin vasta määräajan umpeuduttua.

Jos uskot ritilään niin perustele vastauksesi. Mikä siinä ritilässä vakuutti sinut?

tet

Lainaus käyttäjältä: Polari - 30.11.15 - klo:13:39
Korjauksesta on kerrottu että se koskee NOx päästöjen vähentämiseen tähtääviä korjauksia, tässä ei ole mainintaa CO2 päästöistä jotka ovat suomessa se suurin huolenaihe.

No voi ihme, montako kertaa tämäkin asia pitää samassa ketjussa toistaa: CO2-päästöihin ei tule mitään korjauksia, koska niillä ei ole mitään rajaa joka pitäisi alittaa. Tulee vain uudet lukemat auton tyyppitodistukseen.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

kt

Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Polari

Lainaus käyttäjältä: tet - 30.11.15 - klo:15:08
No voi ihme, montako kertaa tämäkin asia pitää samassa ketjussa toistaa: CO2-päästöihin ei tule mitään korjauksia, koska niillä ei ole mitään rajaa joka pitäisi alittaa. Tulee vain uudet lukemat auton tyyppitodistukseen.
Kyllä, juuri siksi tuossa edellä kysyinkin että uskotko ritilään, sillä ritilällä voisi teoriassa ja oikein sijoitettuna jopa käytännössä olla mahdollisuus vaikuttaa CO2 päästöihin, mutta NOx päästöihin sillä ei voida vaikuttaa. Umpikuja.

PenaPuistoK

Lainaus käyttäjältä: Polari - 30.11.15 - klo:15:51
Kyllä, juuri siksi tuossa edellä kysyinkin että uskotko ritilään, sillä ritilällä voisi teoriassa ja oikein sijoitettuna jopa käytännössä olla mahdollisuus vaikuttaa CO2 päästöihin, mutta NOx päästöihin sillä ei voida vaikuttaa. Umpikuja.
Perustele ihmeessä tyhmälle, kun tunnut tuosta dieselmoottorin tekniikasta olevan noinkin hyvin perillä?

Et muuten vieläkään ole vastannut kysymykseen, millä autolla ajat? Ennen sitä, lopeta trollaaminen.

Polari

Lainaus käyttäjältä: PenaPuistoK - 30.11.15 - klo:15:55
Perustele ihmeessä tyhmälle, kun tunnut tuosta dieselmoottorin tekniikasta olevan noinkin hyvin perillä?
Väärä vastaus, kysyin uskotko ritilään.

Sinun kysymykseesi vastaan, että NOx päästöihin ritilä ei vaikuta koska NOx päästöihin vaikuttaa palamislämpötila ja sitä taas säädellään sillä kuinka paljon tehoa moottorista otetaan irti. Mitä enemmän tehoja sitä kuumempi palamistapahtuma ja sitä enemmän NOx päästöjä.

Jos Dieseleiden NOx päästöt olisi hoidettavissa tuolla ritilällä, niin mitään urearuiskuja ei tarvittaisi. Jos moottori täyttää Euro6 normit pelkän ritilän ja softan avulla niin jotain on tehty väärin jo pidemmän aikaa. Voihan se toki olla että AdBlue on vieläkin puhtaampaa, tähän en usko koska lukemani perusteella jopa AdBluen kanssa päästörajojen saavuttaminen on vaikeata. Onneksi suomessa ei mitata NOx päästöjä lainkaan.

Jos ritilätemppu menee läpi, niin silloin Volkswagen pääsee todella huokealla. Tuossa edellä kt kertoi, että Volkswagenin asentajat voisivat kirjata päivitykset tehdyiksi mutta eivät tee niitä oikeasti, tämä tietysti korvausta vastaan. Näin Volkswagen voi kerätä jopa enemmän rahaa kuin mitä ritiöiden valmistus ja asennus maksaa.

Olen jo aiemmin kertonut mikä olisi paras korjaus, tehojen lasku tai kunnon AdBlue laitteet. Ilman huijaamista Diesel auto on työjuhta ei urheiluauto, tehomalleja etsivä voi ostaa bensakoneisen auton.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy