VW jäi kiinni päästötulosten vääristelystä - 500,000 autoa pois USA:n teiltä

Aloittaja Freeze, 18.09.15 - klo:21:22

« edellinen - seuraava »

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: mremonen - 29.11.15 - klo:17:39
Kaipa tuo riittää. Doping oli vaan halvempaa.

Mutta mitä sitten? Onko sulla omaisuus kiinni volkkarissa, vai mistä tämä kaikki?  Miten voikin ihminen olla katkera volkkarille, ei kyllä oikei jaksa ymmärtää. Jos volkkari ei autona eikä yrityksenä miellytä, niin eikö se olisi oman mielenrauhan vuoksi järkevintä jättää kiehumaan omassa liemessään. Tai jos oikeasti haluaa vaikuttaa asioihin, niin ehkei tämä foorumi (tai nyt yleensäkän mikään nettifoorumi) ole se oikea kanava.

Näkemyksesi Volkkarin puolestapuhujana on jo huomattu. Voit lopettaa. Tässä on sama keissi havaittavissa kuin "jotku viisaat ovat joskus maininneet": "Tapat yhden tai kaksi, olet murhaaja, tapat tai tapatat miljoonan olet valloittaja". Kun rötös on vain tarpeeksi suuri, suomalaiset kyllä antaa anteeksi. Minusta VW saisi ryvettyä loppuiäkseen ihan vain perseilyn vuoksi.

Hannes


vandrock


Zego

Jos tästä jotain positiivista syntyisi? VW lopettaisi suurimman valmistajan tittelin jahtaamisen ja keskittyisi oleelliseen, mikä nyt mielestäni on täysin retuperällä, eli todellisuudessa riittävän laadukkaan auton valmistukseen. Nyt on tehty sutta ja sekundaa jo vuosikymmen ainakin, olisi syytä katsoa peiliin ja pyrkiä tekemään laatua, siinä sivussa suurimman valmistajan titteli tulisi satavarmasti sivutuotteena!  8)

kt

Nooh, sillähän on tupeksittu vasta yksi moottorisarja. Eihän tuo nyt mitään ole. Tutkitaan ja hutkitaan ja annetaan sitten lopuksi armon käydä! Hyviä autoja ne on kuplasta lähtien olleet.

Uudessakaupungissa syötiin vasta aamupuuroa, kun volkkari teki jo autoja!
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Kotkis

http://www.nordnetblogi.fi/volkswagen-kriisi-miksi-huijata-jos-ratkaisu-on-helppo/26/11/2015/

"Dieselmoottoreita suunniteltaessa moottorin ominaisuuksista voi valita vain kaksi kolmesta: teho, kulutus ja/tai päästöt. Koska Volkswagenin ehdottama korjaussarja alentaa päästöt, teho tai taloudellisuus todennäköisesti kärsivät. Sijoittajan ja kriisimoottorilla varustetun auton omistajan kannattaa siis pitää silmällä korjaussarjan vaikutusta moottorin muihin ominaisuuksiin. Ryhmäkanteiden korvausvaatimukset ja Volkswagenin lopulliset kulut määrittyvät pitkälti tämän pohjalta."
Octavia G-tec:

A4 allroad:  A6:  A3:

mremonen

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 29.11.15 - klo:18:19
Näkemyksesi Volkkarin puolestapuhujana on jo huomattu. Voit lopettaa.
??? No, ensinnäkin kun viimeeksi katsoin, niin tämä oli lähinnä volkkarifoorumi, joten ei kai tuo nyt voi yllätyksenä tulla. Toisekseen en edelleenkään ymmärrä tätä vahingonilon ja hysterian lietsontaa asiassa, jonka vaikutuksia volkkarin omistajalle ei tässä vaiheessa voida tietää. Varsinkaan, kun ne esitetään "varmoina totuuksina".

Volkkari varmasti maksaa tästä maineen ja ihan suoran rahan menetyksenä aika paljon. Jo pörssikurssin putoamisen vuoksi rahaa on kadonnnut enemmän kuin tänne kirjoittavan keskimääräisen kuukausipalkan verran. Joten kyllä siellä Wolfsburgissa on jo aika lailla havaittu, että mitä on tullut tehtyä.

Vai onko tarkoitus, että tämä ketju ja saitti on varattu vain volkkarivastaisille kirjoituksille? Jos ei pidä volkkarista, ei sellaista kannata ostaa. Se, miksi sitten jaksaa roikkua volkkarifoorumilla on kyllä hieman kummallista. Vähän kuin siinä sarjakuvassa kun se kaveri kiroaa sen, kun aina on evääksi juustoleipiä, vaikkei edes pidä juustosta. Ja kun toinen kysyy, että kuka ne leivät tekee, niin vastaus on että minä itse.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

Rauska

NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: mremonen - 29.11.15 - klo:19:28
??? No, ensinnäkin kun viimeeksi katsoin, niin tämä oli lähinnä volkkarifoorumi, joten ei kai tuo nyt voi yllätyksenä tulla. Toisekseen en edelleenkään ymmärrä tätä vahingonilon ja hysterian lietsontaa asiassa, jonka vaikutuksia volkkarin omistajalle ei tässä vaiheessa voida tietää. Varsinkaan, kun ne esitetään "varmoina totuuksina".

Volkkari varmasti maksaa tästä maineen ja ihan suoran rahan menetyksenä aika paljon. Jo pörssikurssin putoamisen vuoksi rahaa on kadonnnut enemmän kuin tänne kirjoittavan keskimääräisen kuukausipalkan verran. Joten kyllä siellä Wolfsburgissa on jo aika lailla havaittu, että mitä on tullut tehtyä.

Vai onko tarkoitus, että tämä ketju ja saitti on varattu vain volkkarivastaisille kirjoituksille? Jos ei pidä volkkarista, ei sellaista kannata ostaa. Se, miksi sitten jaksaa roikkua volkkarifoorumilla on kyllä hieman kummallista. Vähän kuin siinä sarjakuvassa kun se kaveri kiroaa sen, kun aina on evääksi juustoleipiä, vaikkei edes pidä juustosta. Ja kun toinen kysyy, että kuka ne leivät tekee, niin vastaus on että minä itse.

Kysymys on siitä, että meille asiakkaina on myyty jotain muuta kuin on luvattu ja TAHALLAAN. Vituttaisi aivan älyttömästi näin viskimiehenä jos olisin ostanut single malttia mikä paljastuu blended-viskiksi. Valmistaja alkuun jopa kieltäisi tapahtuneen, seuraavaksi toteaisi näin tapahtuneen vain joka kymmenelle pullolle. Lopuksi paljastuu, että saman valmistajan kaikki juomat ovat blendediä. Korjaus on, että ostajat saavat aromilasin, josta nautittuna valmistajan mielestä juoma maistuu paremmalta. Lopputuote on edelleen sitä samaa hyvää mistä on nautittu vuosikymmeniä, jokin on silti rikki. Illuusio on rikottu.

vwp

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 29.11.15 - klo:20:05
Kysymys on siitä, että meille asiakkaina on myyty jotain muuta kuin on luvattu ja TAHALLAAN. Vituttaisi aivan älyttömästi näin viskimiehenä jos olisin ostanut single malttia mikä paljastuu blended-viskiksi. Valmistaja alkuun jopa kieltäisi tapahtuneen, seuraavaksi toteaisi näin tapahtuneen vain joka kymmenelle pullolle. Lopuksi paljastuu, että saman valmistajan kaikki juomat ovat blendediä. Korjaus on, että ostajat saavat aromilasin, josta nautittuna valmistajan mielestä juoma maistuu paremmalta. Lopputuote on edelleen sitä samaa hyvää mistä on nautittu vuosikymmeniä, jokin on silti rikki. Illuusio on rikottu.

Mitä jos se kuitenkin kelpaa ja maistuu single maltilta eikä paljastu ennenkun joku vahingossa möläyttää asian ilmoille? ::)
Passat B7 Variant 2.0 TDI R-Line

SamKoo

Lainaus käyttäjältä: vwp - 29.11.15 - klo:20:06
Mitä jos se kuitenkin kelpaa ja maistuu single maltilta eikä paljastu ennenkun joku vahingossa möläyttää asian ilmoille? ::)

Kyllä se tuntuu maistuvan (ainakin eräille), vaikka asia on möläytetty ilmoille  :o  Eli ei haittaa vaikka olisi jatkettu spritellä  ;)
Volvo XC60 R-Design -12

Epes

Lainaus käyttäjältä: tet - 29.11.15 - klo:16:09
Eikös tässä sihtihommassa puhuta nyt EU5-moottorien NOx-päästöistä? Kusiruiskuja laitetaan EU6-moottoreihin, mutta eiköhän EU5-normin löysiin NOx-rajoihin päästä melko pienillä muutoksilla. Jos 2-litraisiin (joissa sihti jo on?) riittää softa, niin ei kai 1.6-litraiseenkaan kovin kummoisia muutoksia tarvita?

Amen.

Softa! Sillä softalla pystyy tekemään vaikka mimmoisia kummoisia. Toiset saavat sillä loihdittua 50% lisää tehoa ja vääntöä. Sillä pystyy myös rajattomaan tehon ja väännön rajaamiseen haluttaessa vaikuttaa johonkin muuhun ominaisuuteen, esim päästöihin. Softa on voimakas väline nykypäivän moottoritekniikassa.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Epes - 29.11.15 - klo:21:23
Toiset saavat sillä loihdittua 50% lisää tehoa ja vääntöä.

Anteeksi mitä? Kerrotko auton ja moottorityypin josta saat softalla lisää 50% tehoa sekä vääntöä muuttamatta mitään muuta komponenttiä, kuin ohjelmaa... Sulla on aika kovat markkinat noilla lupauksilla, jos lunastat vielä nuo penkissä etkä vain persedynossa  ;).
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

kt

Kannattaa miettiä sitten kuinka toimii, kun kutsu korjaukseen tulee. Jos ne korjaa auton "honompaan tehoon ja alemmille päästöille", niin varmaan monen mieli tekee koodata se uudelleen entiseen kuntoon. Niihän monet on jo tehneet, siis koodanneet itselleen lisää tehoa ja päästöjä.

Ehkä sopivasta hinnasta "korjaaja" suostuukin vain merkkaamaan autopapereihin ne tietyt ruksit ja jättää itse työn tekemättä, jolloin entinen tehomylly säilyy. Kiinnostava vaihtoehto monelle... 8)
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Polari

Lainaus käyttäjältä: kt - 29.11.15 - klo:18:58
Nooh, sillähän on tupeksittu vasta yksi moottorisarja. Eihän tuo nyt mitään ole. Tutkitaan ja hutkitaan ja annetaan sitten lopuksi armon käydä! Hyviä autoja ne on kuplasta lähtien olleet.

Uudessakaupungissa syötiin vasta aamupuuroa, kun volkkari teki jo autoja!
Niin tämä TDI päästöongelmahan on vasta ensimmäinen vika mikä VW autoissa on koskaan ollut ja oikeastaan kyse ei edes ole viasta vaan epäselvyydestä päästömittauksissa.

Luulenpa että siellä Uudessakaupungissa kasaillaan Mersuja vielä monta vuotta sen jälkeen kun Volkswagen on lopettanut toimintansa.

Polari

Lainaus käyttäjältä: kt - 29.11.15 - klo:21:35
Ehkä sopivasta hinnasta "korjaaja" suostuukin vain merkkaamaan autopapereihin ne tietyt ruksit ja jättää itse työn tekemättä, jolloin entinen tehomylly säilyy. Kiinnostava vaihtoehto monelle... 8)
Näinkö se Volkswagen aikoo hoitaa nämä kuntoon, mielenkiintoista, onko Trafi tietoinen tästä kuviosta, entä verottaja?

skriko

Vaikka kyse on eri asiasta, niin itse kieltäydyin Scirooccon moottorinohjauksenpäivityksestä ja niin aion tehdä Opeliksissakin.

Maximus

Lainaus käyttäjältä: Polari - 29.11.15 - klo:21:39
Luulenpa että siellä Uudessakaupungissa kasaillaan Mersuja vielä monta vuotta sen jälkeen kun Volkswagen on lopettanut toimintansa.
Onkohan tämä tieto, lupaus, toive vai suorastaan rukouspyyntö...  ;D
Ei niitä mersujakaan Uudessakaupungissa maailmantappiin tehdä, montaa merkkiä on jo ehditty tehdä ja aina uuteen on jossain vaiheessa vaihdettu tai jouduttu vaihtamaan. Toivotaan nyt kuitenkin, että töitä siellä jatkossakin riittää. Tokkopa tästä kannattaa "köydenvetokisaa" järjestää.  :o

Omalta osaltani en luultavasti suuremmin mellakoisi, vaikka autostani leikattaisiin tehoista 10% pois. Enemmän harmittaisi vaikkapa parkkipaikalla tullut lohmu oveen. Tällä hetkellä risoo lähinnä se, että eturivin autonvalmistaja meni tuollaiseen "halpaan". Ei tämä kuitenkaan ole maailmanloppu, vaikka tällä forumilla laineet käyvätkin korkealla. Kohtuullinen maltti olis varmaan nytkin aika hyvä asia.  8)
"Age quod agis - tee mitä teet"

skriko

Lainaus käyttäjältä: Maximus - 29.11.15 - klo:22:29

Omalta osaltani en luultavasti suuremmin mellakoisi, vaikka autostani leikattaisiin tehoista 10% pois. Enemmän harmittaisi vaikkapa parkkipaikalla tullut lohmu oveen.
Itse en pitäisi siitä, että maksan autosta jossa on 200 hepoa ja kuitenkin onkin vain 180. Tosin mistä sitä nytkään tietää, onko autossani 200 hepoa kun en ole mittauttanut enkä mittauta.

Epes

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 29.11.15 - klo:21:31
Anteeksi mitä? Kerrotko auton ja moottorityypin josta saat softalla lisää 50% tehoa sekä vääntöä muuttamatta mitään muuta komponenttiä, kuin ohjelmaa... Sulla on aika kovat markkinat noilla lupauksilla, jos lunastat vielä nuo penkissä etkä vain persedynossa  ;).

Pahus, ne markkinat menivät jo .........

https://www.unitronic-chipped.com/ecu-tuning/Volkswagen-GTI-20L-TSI-EA888-2015-2015-stage1plus

Oktaavi

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 27.11.15 - klo:20:11
Janne hädissään 2.0 huijauspassatin kanssaan  ;)

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1448599507410.html
Janne ei olisi hädissään, jos hinnoittelisi autonsa maltillisemmin. Vastaavanlaisen Passatin saa autoliikkeestä alle kolmella kympillä. Osaava kauppamies tinkaisee vielä tuosta autoliikkeen pyynnistä jonkun euron pois. Joten Jannen on ihan turha haihatella autostaan kolmea kymppiä  ;D

-karppa-

1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

pomo

Lainaus käyttäjältä: skriko - 29.11.15 - klo:23:01
Itse en pitäisi siitä, että maksan autosta jossa on 200 hepoa ja kuitenkin onkin vain 180. Tosin mistä sitä nytkään tietää, onko autossani 200 hepoa kun en ole mittauttanut enkä mittauta.

Mutta jos sulla on vag auto nii sua on todennäköisesti kusetettu ja oletkin saanut 210-230 hepoa... Niistä voinottaa 10% pois ja silti jää riittävästi! Japanialaisethan ei aina pääde edes luvattuihin tehoihin...

Jusku

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 30.11.15 - klo:06:50
Ei ole +50% ja missä penkitystulokset...

No onhan toi vähän alle +48% aika lähellä +50%... ::) Ja olihan tossa dynotulokset, tosin käppyröitähän voi piirrellä vaikka paintilla.
Ei huolta huomisesta kuhan vaan tänään on siistii.
Skoda Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG MY15
Ex: Audi A4 2.0TFSI quattro -07

GoWash! Suomen modernein autopesula.

mremonen

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 29.11.15 - klo:20:05
Kysymys on siitä, että meille asiakkaina on myyty jotain muuta kuin on luvattu ja TAHALLAAN. Vituttaisi aivan älyttömästi näin viskimiehenä jos olisin ostanut single malttia mikä paljastuu blended-viskiksi.
Aika lailla huono vertaus, mutta koitapa tätä: olet ostanut 40% single maltia, joka kuluttajajärjestön testissä paljastuu 38% single maltiksi. Montako sivua jaksat kirjoittaa asiasta jollekin foorumille? Jos viski edelleen maistuu ja tuntuu samalta kuin edelliselläkin kerralla maistettaessa.

Tai että ostit 40% single maltia, joka testeissa paljastuu 55% single maltiksi. Verottaja vaatii nyt korotettua alkoholiveroa, jonka valmistaja lupaa puolestasi kattaa. Tosin joudut käyttämään puteliasi alkossa, jossa siihen lisätään tilkka tislattua hapetonta vettä, jolla alkoholipitoisuus saadaan luvatulle tasolle. Tämä toki jo kirvoittaa sadan sivun verran tarinaa SM-arenalle. Jaa, väärä foorumi... Mutta laimentamiseen asti viski maistuu edelleen samalta, kuin viime viikonloppunakin. Voi olla, että maistuu vielä senkin jälkeen, koska yleensä pieni tilkka vettä viskin joukossa parantaa makujen erottumista alkoholista.

Olen varmaan poikkeus, mutta en nyt kauheastri koe itseäni petetyksi, kun en ole ostanut autoa jonkun NOx-arvon pohjalta enkä perusteella. En edes tiedä, mikä tuon vehkeen NOx-arvo on tai pitäisi olla. Jos tehot putoavat reilusti, niin se toki voi harmittaa. Tosin jos vääntö pysyy samassa, niin käytännön liikenteessä tuolla maksimiteholla ei Suomessa ole mitään merkitystä.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

mremonen

Lainaus käyttäjältä: skriko - 29.11.15 - klo:21:47
Vaikka kyse on eri asiasta, niin itse kieltäydyin Scirooccon moottorinohjauksenpäivityksestä ja niin aion tehdä Opeliksissakin.
No, tässä tapauksessa Trafi on luvannnut laittaa auton käyttökieltoon, jollei moottorinohjausta päivitetä. Joten mietiskely sen osalta, että huvittaako päivittäminen vai ei on aika hypoteettinen, jos meinaa autolla vielä ajella.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

mremonen

Lainaus käyttäjältä: Polari - 29.11.15 - klo:21:42
Näinkö se Volkswagen aikoo hoitaa nämä kuntoon, mielenkiintoista, onko Trafi tietoinen tästä kuviosta, entä verottaja?
Huoh.... onko äitisi tietoinen, että olet aikuisten foorumilla?
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

Laars

Lainaus käyttäjältä: Jusku - 30.11.15 - klo:07:45
No onhan toi vähän alle +48% aika lähellä +50%... ::) Ja olihan tossa dynotulokset, tosin käppyröitähän voi piirrellä vaikka paintilla.

Tässä ihka oikea softa, jolla pääsee tuollaisiin lukuihin:
http://www.goapr.com/products/ecu_upgrade_18tsi_long.html

120hp -> 210hp

No, hieman poikkeustapaus toki  :)

Polari

Lainaus käyttäjältä: mremonen - 30.11.15 - klo:08:20
No, tässä tapauksessa Trafi on luvannnut laittaa auton käyttökieltoon, jollei moottorinohjausta päivitetä. Joten mietiskely sen osalta, että huvittaako päivittäminen vai ei on aika hypoteettinen, jos meinaa autolla vielä ajella.

Lainaus käyttäjältä: kt - 29.11.15 - klo:21:35
Kannattaa miettiä sitten kuinka toimii, kun kutsu korjaukseen tulee. Jos ne korjaa auton "honompaan tehoon ja alemmille päästöille", niin varmaan monen mieli tekee koodata se uudelleen entiseen kuntoon. Niihän monet on jo tehneet, siis koodanneet itselleen lisää tehoa ja päästöjä.

Ehkä sopivasta hinnasta "korjaaja" suostuukin vain merkkaamaan autopapereihin ne tietyt ruksit ja jättää itse työn tekemättä, jolloin entinen tehomylly säilyy. Kiinnostava vaihtoehto monelle... 8)

kt

Lainaus käyttäjältä: mremonen - 30.11.15 - klo:08:19
Aika lailla huono vertaus, mutta koitapa tätä: olet ostanut 40% single maltia, joka kuluttajajärjestön testissä paljastuu 38% single maltiksi. Montako sivua jaksat kirjoittaa asiasta jollekin foorumille? Jos viski edelleen maistuu ja tuntuu samalta kuin edelliselläkin kerralla maistettaessa.

Tai että ostit 40% single maltia, joka testeissa paljastuu 55% single maltiksi. Verottaja vaatii nyt korotettua alkoholiveroa, jonka valmistaja lupaa puolestasi kattaa. Tosin joudut käyttämään puteliasi alkossa, jossa siihen lisätään tilkka tislattua hapetonta vettä, jolla alkoholipitoisuus saadaan luvatulle tasolle. Tämä toki jo kirvoittaa sadan sivun verran tarinaa SM-arenalle. Jaa, väärä foorumi... Mutta laimentamiseen asti viski maistuu edelleen samalta, kuin viime viikonloppunakin. Voi olla, että maistuu vielä senkin jälkeen, koska yleensä pieni tilkka vettä viskin joukossa parantaa makujen erottumista alkoholista.

Olen varmaan poikkeus, mutta en nyt kauheastri koe itseäni petetyksi, kun en ole ostanut autoa jonkun NOx-arvon pohjalta enkä perusteella. En edes tiedä, mikä tuon vehkeen NOx-arvo on tai pitäisi olla. Jos tehot putoavat reilusti, niin se toki voi harmittaa. Tosin jos vääntö pysyy samassa, niin käytännön liikenteessä tuolla maksimiteholla ei Suomessa ole mitään merkitystä.

Oikein kirjoitettu! :)
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy