VW jäi kiinni päästötulosten vääristelystä - 500,000 autoa pois USA:n teiltä

Aloittaja Freeze, 18.09.15 - klo:21:22

« edellinen - seuraava »

vasara

Lainaus käyttäjältä: JoLah - 29.11.15 - klo:10:04
Katsokaapa uusi korisen 5F Leonin pyyntihintoja. 1.6 TDI 2013 alle 100tkm ajettuna irtoaa Stylenä jo 16900â,¬.... Minusta tosi raju pudotus. Kesällä ei irronnut alle 19500â,¬ kun katselin.
Kun uusi maksaa 24000â,¬, niin olisihan se pöljää maksaa 3 vuotta vanhasta 100tkm ajetusta edes tuota 16900â,¬? 100tkm ajetusta pitäisi olla hinta pudonnut jo luokkaa 40%.. ko. Seatin 'oikea' hinta tänään olisi luokkaa 14500â,¬. Saahan sitä toki pyydellä mitä hullua vaan.

Polari

Taloussanomia seuraamalla pysyy ajan tasalla myyntien osalta

Ensin Volkswagen kiistää kaikki huhut

http://www.taloussanomat.fi/autot/2015/11/22/volkswagen-kiistaa-tiedot-myyntiromahduksesta/201515394/304?pos=related

Sitten Volkswagen myöntää huhujen pitävän paikkaansa

http://www.taloussanomat.fi/autot/2015/11/27/volkswagenin-ay-pomo-myynti-on-hidastumassa/201515753/304

Mitä sitten tulee itse korjaukseen niin jo vuosi sitten VW yritti korjausta ilman urealaitteita, korjaus epäonnistui täydellisesti. Jopa laboratorio mittaukset epäonnistuivat, syynä lienee se, että eivät uskaltaneet käyttää sitä huijaussoftaa tuossa tilanteessa.

http://www.hs.fi/autot/a1443147499516

Uusi korjaus sisältää tuon ihmeellisen siivilän, nyt voidaan huoletta taas käyttää sitä huijaussoftaa koska siivilä korjaa moottorit.

Entäpä kaikki urealaitteet joita on jo asennettu ja tullaan vielä asentamaan, jos niissä moottoreissa on jo tuo sihti niin miksi niihin piti laittaa myös urealaitteet. Penään tätä asiaa siksi, koska urealaitteet vievät paljon tilaa ja ovat huomattavasti kalliimpi systeemi kuin tuo muovinen sihti.

Volkswagen pelaa vain aikaa tällä korjauksella, sen oli pakko esittää jokin korjaus viime viikolla. Jos Volkswagen olisi kertonut, että kaikkiin tulee urearuiskut niin korjauksen onnistumisella olisi edes pientä toivoa, nyt korjaus ei onnistu mutta saadaan aikaa kulumaan. Volkswagenin takuuhuolto toimii aika pitkälti saman kaavan mukaan. Kun menet huoltoon jostain viasta valittamaan niin sanovat etteivät ole ikinä kuulleetkaan kyseisestä ongelmasta vaikka vastaavaa ongelmaa korjattaisi yötä päivää vuosien ajan. Suomessa VV Auto taisi myöntää ongelman vasta tänä keväänä kun ketjuja oli vaihdettu jo vuosien ajan yötäpäivää ylitöinä.

Hannes

Polari...mistä tämä valtava informaatio tarve ja mielikuvituksella höystetyt epäilykset pulppuavat-

Arcca

Onhan se selvää, että uusien myynti hidastuu jo siitäkin syystä, että tällä hetkellä on monia malleja "ei uusia tehdastilauksia" tilassa. Toiseksi useat ostajat ovat nyt ylipäänsä tarkkailutilanteessa mitä VW:lle tapahtuu.
Varmasti näkyy myös käytettyjen kaupan liikkumisessa, koska tilanne on epäselvä.

Asioiden selkiytyessä myyntiluvut ja hyvityshinnat kyllä palailevat, olettaen ettei korjauksissa yms tule suurempia ongelmia.

VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

ile

Tuohon jälleenmyyntiarvoon. Autokuume iski alkujaan kesällä ja siinä pollailin muutaman kuukauden sopivia vaihdokkeja. Ennen tätä farssia hyvityshinnoiksi sain -12 huijauskoneellisesta allroadista 25, 27 ja 28,5 (paras oli tuonti-X3een joka oli ollut myynnissä pidempään). Syys-lokakuun vaihteessa parista autosta väänsin ja hyvitys 27 ja reilu 30 paikan päällä käymättä. Jälkimmäisestä lukittiin kaupat ja tilalle tuli pari päivää aikaisemmin myyntiin tullut, toisen konsenin peli.

Tuon pohjalta ainakaan vielä lokakuussa päästötouhut ei vaikuttaneet hintoihin.

Polari

Lainaus käyttäjältä: ile - 29.11.15 - klo:12:20
Tuon pohjalta ainakaan vielä lokakuussa päästötouhut ei vaikuttaneet hintoihin.
Vielä lokakuussa Volkswagen vakuutti että huijaus ei koske eurooppaa eikä uudempia autoja.

JoLah

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 29.11.15 - klo:11:06
Kun uusi maksaa 24000â,¬, niin olisihan se pöljää maksaa 3 vuotta vanhasta 100tkm ajetusta edes tuota 16900â,¬? 100tkm ajetusta pitäisi olla hinta pudonnut jo luokkaa 40%.. ko. Seatin 'oikea' hinta tänään olisi luokkaa 14500â,¬. Saahan sitä toki pyydellä mitä hullua vaan.

65 tkm ja 77 tkm. Vastaavat autot elokuun alussa oli 19500â,¬ halvin. Tämä on todellinen arvonalennus. Ja en tämän paljastuttua sellaista aio hankkia edes halvennetulla hinnalla. Ja tämän päätöksen tehneitä jupakan seurauksena ON paljon tuttuissa mitä asiasta on puhuttu. Valitettavasti. Mm. Eräs Vehon MB myyjä totesi ettei ko. Autoja oteta vaihdossa, hyvitys on niin huono ettei kannata tuoda. Nämä on liikkeiden omia päätöksiä kaupungeittain kuulemma. Turussa näin.
Skoda Octavia Ambition 2.0 150 TDI DSG 4x4 Matrix LED+peruutuskamera

mremonen

Lainaus käyttäjältä: Hannes - 29.11.15 - klo:11:40
Polari...mistä tämä valtava informaatio tarve ja mielikuvituksella höystetyt epäilykset pulppuavat-
Mun on myös aika vaikea ymmärtää, että mikä tässä on takana. Samoin kuin siinä, että tuntuu ottavan kovin koville, jos volkkari saa hoidettua homman mehupilleillä. Ei tässä prosessa ratkaise vaan lopputulos.

Kaikki kai voimme olla yhtä mieltä siitä, että volkkarin yrityskulttuuri on ollut pahasti kierossa ja maailmanvalloitusinnossa on oiottu hieman mutkissa. Mutta tuo nyt taitaa olla teutooneilla sisäänrakennettuna. Tuo maailmanvalloitusinto.

Toivottavasti tästä tulee tuloksena uusi ja parempi volkkari ilman että se kaatuu jonkun toijotan tai kiinalaisen joulukoristetehtaan syliin. Mun mielestä tuo nykyinen teutoonikolmikko tukee toisiaan aika hyvin premium-segmentissä ja olisi sääli jos siitä yksi pyörä putoaisi pois.

Aika sitten näyttää, että joutuuko volkkari myymään joitain premium-merkkejä pysyäkseen pinnalla. Sääli sekin, mutta jos niille löytyy uudet hyvät omistajat, niin sehän voi olla ihan hyväkin. Todennäköisyys vain sille, että rahaa löytyisi euroopasta on aika lailla pieni.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

mremonen

Lainaus käyttäjältä: JoLah - 29.11.15 - klo:12:44
Ja en tämän paljastuttua sellaista aio hankkia edes halvennetulla hinnalla.
No mutta sittenhän tämä on osaltasi taputeltu. Mitäs näitä suremaan. Maailma on täynnä hyviä automerkkejä joista valita. On daciaa ja toijotaa ja jarista ja tsingstsongpingpongia. Kahdekasn vuoden takuulla ja wunderbaumeilla.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

Epes

Lainaus käyttäjältä: JoLah - 29.11.15 - klo:10:04
Katsokaapa uusi korisen 5F Leonin pyyntihintoja. 1.6 TDI 2013 alle 100tkm ajettuna irtoaa Stylenä jo 16900â,¬.... Minusta tosi raju pudotus. Kesällä ei irronnut alle 19500â,¬ kun katselin.

Leon 2.0 TDI DSG -13, aj. 45tkm, uudesta minulla, LED, Navi, SoundSystem, launch pack, met.väri ja tuplarenkaat + lämmitimet tietysti. Kuukausi sitten sain tuosta 18000â,¬:n vaihtotarjouksen uuteen Astran dieseliin samasta liikkeestä josta tuon Seatin ostin uutena ja bruttohinta ostohetkellä tuosta oli n. 32000â,¬.

Hymyilyttää  ;D 

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: mremonen - 29.11.15 - klo:12:49
Toivottavasti tästä tulee tuloksena uusi ja parempi volkkari ilman että se kaatuu jonkun toijotan tai kiinalaisen joulukoristetehtaan syliin. Mun mielestä tuo nykyinen teutoonikolmikko tukee toisiaan aika hyvin premium-segmentissä ja olisi sääli jos siitä yksi pyörä putoaisi pois.

Ja mitä jos kaatuu? Ihan omia yrityksen valintoja. Tähän pätee hyvin, että yritys tekee yritys vastaa. Nyt näyttää vain siltä, että yritetään, joku purkkalankapatentti tehdä. VAG-konsernin kannattaisi kiltisti MB:ltä ostaa lisenssi tuohon tekniikkaan, että sotku saataisiin selvitettyä.

Minusta on muutenkin surkuhupaisaa, että tiettyjä merkkejä dissataan, kun VAG:n menttaliteetti on kusta asiakkaita silmään ja myydä osittain paskaa tuotetta, kunhan kestää sen vaaditun takuu/virhevastuuajan sekä pimittää tietoa.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Polari

Ilmeisesti huijauskoodi piti kehittää siksi koska insinöörit unohtivat suunnitella MAF sihdin Clean Diesel autoihin, ei ollut mitään muuta konstia päästä testeistä läpi. Huijauskoodista huolimatta tarkemmista testeistä ei päästy enää läpi. He joutuivat myöntämään huijauksen koska kukaan ei hoksannut että pelkkä sihti puuttuu. Jos Volkswagen olisi tajunnut viime vuonna, että pelkkä sihti puuttuu, niin koko skandaalia ei koskaan olisi ollut. Harmi heidän kannaltaan että tuli niin isot otsikot, toivottavasti kaikki kuitenkin menee parhain päin nyt kun sihti löytyi.

Hei tämä on ihan normaalia automaailmassa, virheitä voi sattua kenelle tahansa. Minulla ei ole mitään henkilökohtaista Volkswagenia kohtaan, mutta tämä huijaus on historian törkein ja sitä ei tule vähätellä kommenteissa. Missä kaikessa muussa Volkswagen on huijannut, mitä autojen laadussa on tapahtunut viimeisen kymmenen vuoden aikana. Volkswagen oli saksalainen laatuauto ja siksi kalliimpi kuin kilpailijoiden autot. Itse en ymmärrä Volkswagenin hyvityksiä ja alennusmyyntejä, oikein tuputetaan autoja joiden on luultu menevän kaupaksi sellaista kyytiä että tehtaat ei perässä pysy.

ile

Lainaus käyttäjältä: Polari - 29.11.15 - klo:12:42
Vielä lokakuussa Volkswagen vakuutti että huijaus ei koske eurooppaa eikä uudempia autoja.

Ehti mulle tulla VV-Autolta jo kotiin pahottelukirjeet ja huijauskonehausta tuli osumat pitkälti ennen kauppoja. Olihan Euro-scope tiedossa ennen Winterkornin eroa syyskuussa, mutta sitten lokakuussa mukaan tulivat uudemmat sekä isommat dieselit.

Gulf

Lainaus käyttäjältä: Polari - 29.11.15 - klo:13:20
Hei tämä on ihan normaalia automaailmassa, virheitä voi sattua kenelle tahansa.

Ja muuallakin kuin automaailmassa ihan normaalia. Sipilän sanoin "virheitä sattuu kaikille", niin vw:lle ja stubidille? Kaikki talkoisiin pelastamaan koko konserni, että kusettaminen voi jatkua, ei tämä meno niillä mihinkään muutu? Nyt pitää saada korjauksiin käytetyt eurot takaisin ja milläpä niitä muuten saa kuin halvemmilla osilla eli laatu laskee entisestään, jos se voi enää tuosta laskea?

Hannes

Niin vähättelystä ja törkeydestä.
..onhan tästä aiheesta uutisoitu enempi kuin Pariisin terrori iskusta. Kaikki on niin suhteellista.

pomo

Lainaus käyttäjältä: Epes - 29.11.15 - klo:13:04
Leon 2.0 TDI DSG -13, aj. 45tkm, uudesta minulla, LED, Navi, SoundSystem, launch pack, met.väri ja tuplarenkaat + lämmitimet tietysti. Kuukausi sitten sain tuosta 18000â,¬:n vaihtotarjouksen uuteen Astran dieseliin samasta liikkeestä josta tuon Seatin ostin uutena ja bruttohinta ostohetkellä tuosta oli n. 32000â,¬.

Hymyilyttää  ;D

Joo, hyvä hinta! Sulla oli tuosta netto varmaan jotain 28 000-29 000e, tuolla hyvityksellä liikkeen myyntihinta 22 000-23 000e. Joten kyllä tuosta varmaan ihan käyvän hinnan saa!

mremonen

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 29.11.15 - klo:13:06
Minusta on muutenkin surkuhupaisaa, että tiettyjä merkkejä dissataan, kun VAG:n menttaliteetti on kusta asiakkaita silmään ja myydä osittain paskaa tuotetta, kunhan kestää sen vaaditun takuu/virhevastuuajan sekä pimittää tietoa.
No mutta ystävä kallis, eihän näitä vaggineita sitten kannata ostaa, jos on tuota mieltä. Vähän kuin löisi itseään vasaralla päähän ja valittaisi, kun on pää kipeä.

Maailma on täynnä autoja. Ostaa sellaisen, joka sopii ja yrityksen arvot sopivat omiin arvoihin ja valintoihin.

Mulla ei nyt tämän NOx-jutun vuoksi ole mitenkään silmään kustun fiilis, mutta jokainen kokee asian omista lähtökoihdistaan. CO2-päästötkin on ihan yks hailee kun volkkari on luvannut niistä kohtuvat kustannukset korvata/kantaa.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

mremonen

Lainaus käyttäjältä: Polari - 29.11.15 - klo:13:20
Ilmeisesti huijauskoodi piti kehittää siksi koska insinöörit unohtivat suunnitella MAF sihdin Clean Diesel autoihin, ei ollut mitään muuta konstia päästä testeistä läpi.
Ei varmaankaan unohtaneet suunnitella. Huijauskoodi oli vain helpoin tapa ratkaista asia. Sama juttu kun (Suomen hiihdon) dopingissa. On se helppo tie ja se vaikea tie. Ja sitten vielä se tie, jossa ei jää kiinni. Jos puhuu Norjaa.

Se, että vanhoista moottoreista löytyy tuo sihti, ei sano vielä yhtään mitään. Jos on virtaustekniikkaa lukenut, niin sihdin muotoilulla ja sijoituspaikalla on yön ja päivän ero mittauksen lopputuloksessa. "Sinne päin" roiskaistu sihti oli ok moottorin toiminnan kannalta, mutta ei sillä päästä optimaalisiin NOX-arvoihin. Nyt sitten ilmeisesti ja ehkä paremmin suunniteltu sihti yhdessä uusien mittaus-algoritmien ja nopeampien prosessorien kanssa mahdollistaa paremman lopputuloksen. Onko tavoite näin saavutettu, aika näyttää.

Viranomaiset sen kuitenkin päättävät, eikä tämä foorumi.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: mremonen - 29.11.15 - klo:15:14
No mutta ystävä kallis, eihän näitä vaggineita sitten kannata ostaa, jos on tuota mieltä. Vähän kuin löisi itseään vasaralla päähän ja valittaisi, kun on pää kipeä.

Maailma on täynnä autoja. Ostaa sellaisen, joka sopii ja yrityksen arvot sopivat omiin arvoihin ja valintoihin.

Mulla ei nyt tämän NOx-jutun vuoksi ole mitenkään silmään kustun fiilis, mutta jokainen kokee asian omista lähtökoihdistaan. CO2-päästötkin on ihan yks hailee kun volkkari on luvannut niistä kohtuvat kustannukset korvata/kantaa.

Joidenkin mielestä olymppiarenkaat on ylivoimaiset, mutta kyllä nyt jööti tuli housuun. Kun katsoo kirjoitettuja tekstejä, niin sinun kohdalla se ilmeisesti on sattunut ja pahasti, kun totuuskaan ei kelpaa.

Selittää ne hiihtäjätkin ja jotkut jopa uskovat joulupukkiin. Ja kyllä maailma on täynnä autoja joidenkin on vain hankala olla morkkaamatta muita merkkejä vaikka parempiakin on ja joidenkan ei tarvitse huijata kuten esimerkiksi MB:n. Samoin myös hoitavat jälkimarkkinoinin ja takuutapaukset huomattavasti paremmmin, kuin VAG-konserni. Eikä kannata huolehtia seuraava merkki ei ole enään vag:nen.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: mremonen - 29.11.15 - klo:12:49
Mun on myös aika vaikea ymmärtää, että mikä tässä on takana. Samoin kuin siinä, että tuntuu ottavan kovin koville, jos volkkari saa hoidettua homman mehupilleillä. Ei tässä prosessa ratkaise vaan lopputulos.

Eikö Volkkari sihtiään esitellessään ilmoittanut, ettei sillä ole mitään takeita kertomansa korjauskeinon toimivuudesta? Jotain oli pakko kertoa, kun viranomaisten asettama määräaika tuli umpeen.

Se nyt vaan on ehtaa p**kapuhetta, etteikö olisi jo ehditty kiinnittää sihtiä autoon ja pyöräyttää läpi testisyklistä. Kaikkineen tunnin-parin homma.. Sitten olisi tultu tiedotustilaisuuteen ja kerrottu ongelman ratkenneen. Autot korjataan asap ja tilauskiellossa olevat autot avataan heti uudelleen myytäviksi.

Asiakkaat ja pörssikurssit olisivat kiittäneet.

Jostain syystä noin ei kuitenkaan toimittu, joten ei taida kyse olla pelkästään kiinalaisten muovipajojen kyvystä toimittaa X miljoonaa muovisihtiä.

mremonen

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 29.11.15 - klo:15:27
Joidenkin mielestä olymppiarenkaat on ylivoimaiset, mutta kyllä nyt jööti tuli housuun. Kun katsoo kirjoitettuja tekstejä, niin sinun kohdalla se ilmeisesti on sattunut ja pahasti, kun totuuskaan ei kelpaa.
Mikä ihmeen totuus? Käsittääkseni olen myöntänyt jo tässäkin ketjussa monta kertaa, että a) volkkari on mokannut b) tuloksia on vääristelty, sekä CO2:n, että NOx:in osalta. Mikä muu totuus on mulla mennyt ohi?

Sen sijaan aika monella tänne kirjoittaneellä on kadonnut se ymmärrys, että a) auto toimii kuten eilenkin b) se laitetaan kuntoon volkkarin toimesta joskus c) volkkari on luvannut kattaa mahdollisesti nousseesta CO2-arvosta johtuvat lisäverot.

En vain pysty ymmärtämään enkä käsittämään tätä hysterian määrää. Auto käy ja kukkuu. Volkkari tekee siihen aikanaan muutoksia. Mitä muutoksia ja mitä niillä on vaikutusta? Sitä ei kukaan voi tällä hetkellä tietää. Siksi en voi edelleenkään ymmärtää tätä kohkausta. Kohkaan sitten kun on jotain faktaa. Jos kohkaan.

Jos mulla on hävinnyt totuuden ymmärrys, niin toisilla täällä on kadonnut suhteellisuuden taju. Jos sitä koskaan on ollutkaan.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

tet

Lainaus käyttäjältä: Epes - 27.11.15 - klo:12:49
Noo, yksi konepuolen insinööri kyllä mutta ei minullakaan ole kotona täydellistä testilaboratoriota jolla voisin todistaa toiminnan tai toimimattomuuden mutta ihan oikeasti. Miettikää miksi VW laittaisi kalliita ureajärjestelmiä autoihinsa, jos samaan lopputulokseen pääsisi euron sihdillä? Niinpä!

Eikös tässä sihtihommassa puhuta nyt EU5-moottorien NOx-päästöistä? Kusiruiskuja laitetaan EU6-moottoreihin, mutta eiköhän EU5-normin löysiin NOx-rajoihin päästä melko pienillä muutoksilla. Jos 2-litraisiin (joissa sihti jo on?) riittää softa, niin ei kai 1.6-litraiseenkaan kovin kummoisia muutoksia tarvita?

Lainaus käyttäjältä: mremonen - 29.11.15 - klo:16:06
En vain pysty ymmärtämään enkä käsittämään tätä hysterian määrää. Auto käy ja kukkuu. Volkkari tekee siihen aikanaan muutoksia. Mitä muutoksia ja mitä niillä on vaikutusta? Sitä ei kukaan voi tällä hetkellä tietää. Siksi en voi edelleenkään ymmärtää tätä kohkausta. Kohkaan sitten kun on jotain faktaa. Jos kohkaan.

Jos mulla on hävinnyt totuuden ymmärrys, niin toisilla täällä on kadonnut suhteellisuuden taju. Jos sitä koskaan on ollutkaan.

Amen.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

mremonen

#1552
Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 29.11.15 - klo:15:39
Jostain syystä noin ei kuitenkaan toimittu, joten ei taida kyse olla pelkästään kiinalaisten muovipajojen kyvystä toimittaa X miljoonaa muovisihtiä.
So what?! Ei edelleenkään vaikuta kotiuttamispäivämäärään. Volkkari laittaa autot ajallaan kuntoon. Kun en ole siellä johdossa tai muuallakaan volkkarilla töissä, niin EVVK. Jos tekevät jonkun lehmänkaupan EU-viranomaisten kanssa, niin sitten tekevät. Ei olisi ensimmäinen kerta, että asioita sumplitaan takahuoneessa.

Jos volkkari saa homman kuntoon mehupilleillä, niin sitten saa. Jos ei saa, niin sitten ei saa. En ole mehupillibusineksessa, enkä autobusineksessa. Jos volkkarista tulee muutosten jälkeen paska, myyn sen ja ostan jonkun muun. Mikään ei tosin takaa, etteikö sekin firma sitten kellisty seuraavaan skandaaliin.

Ei vaan mun pienet aivot pysty tätä kohkaamisen määrää ymmärtämään.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

vwmies

Lainaus käyttäjältä: Polari - 29.11.15 - klo:13:20
Ilmeisesti huijauskoodi piti kehittää siksi koska insinöörit unohtivat suunnitella MAF sihdin Clean Diesel autoihin, ei ollut mitään muuta konstia päästä testeistä läpi. Huijauskoodista huolimatta tarkemmista testeistä ei päästy enää läpi. He joutuivat myöntämään huijauksen koska kukaan ei hoksannut että pelkkä sihti puuttuu. Jos Volkswagen olisi tajunnut viime vuonna, että pelkkä sihti puuttuu, niin koko skandaalia ei koskaan olisi ollut. Harmi heidän kannaltaan että tuli niin isot otsikot, toivottavasti kaikki kuitenkin menee parhain päin nyt kun sihti löytyi..

Kuten jo aikaiseimmin ketjussa linkitin, niin lyhyesti:

Alunperin VW kehitti Daimlerin (päätekijä) kanssa typenpoistoon Bluetec tekniikkaa, mutta nämä riitaantuivat ilm. henkilökemioiden vuoksi.

Siksi VW ei voinut käyttää tätä Bluetec konseptia, joten päästäkseen USA:n markkinoille se jouti "improvisoimaan" - ts. kehitti tämän kuuluisan softan.

Surkeaakin surkeamman ja koomisen keissistä tekee ensin salailu, sitten joka asiassa kaiken kieltäminen ja lopulta sen myöntäminen. Katumus ?

VW AG yrityskulttuurista jää todella himmeä kuva (koskee myös muutamia suuria ongelmia - ns. "laatua" tai paremminkin sen puutetta ) :( >:( :o
Yritetään pärjätä.

kt

Nämä VAG-ryhmän autothan DSG-vaihteistoineen ja TSI-moottoreineen ovat pirun hyviä. Itsekin ostin juuri uuden sellaisen. Menetelmänäni oli valita ko. yhdistelmä ja mahdollisimman matala autovero. Olen valintaani tosi tyytyväinen vaikka ilmenisi, autooni sisältyy filunkiohjelma tai häkäpönttö. Minulle riittää, että liikutaan edukkaasti paikasta a paikkaan b.

Mutta on hienoa ja huvittavaa lueskella näitä ajatelmia. Kyllä se siitä... iloksi muuttuu teillekin... ;)
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Polari

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 29.11.15 - klo:17:04
Kuten jo aikaiseimmin ketjussa linkitin, niin lyhyesti:

Alunperin VW kehitti Daimlerin (päätekijä) kanssa typenpoistoon Bluetec tekniikkaa, mutta nämä riitaantuivat ilm. henkilökemioiden vuoksi.

Siksi VW ei voinut käyttää tätä Bluetec konseptia, joten päästäkseen USA:n markkinoille se jouti "improvisoimaan" - ts. kehitti tämän kuuluisan softan.

Tarkoittaako tämä siis sitä, että edes AdBlue tekniikka ei riitä USA:n markkinoilla?

Näen jo Volkswagenin seuraavan virallisen tiedotteen

Hyvät asiakkaat, kuten olette viime kuukausina lukeneet lehdistä, on tätä meidän päästöissä tapahtunutta epäselvyyttä rajusti liioiteltu mediassa. Hyvä asiakas, vain Volkswagen tietää totuuden ja koska Volkswagenin kaikki viestintä on avointa, niin luota vain siihen tietoon mikä tulee tehtaan edustajilta. Tämä meidän epäselvyys ei ole mitään siihen verrattuna mitä Pariisissa tapahtui, vaikka päästöt ovat haitallisia, niin Volkswagenin kehittämä uusi siivilä poistaa kaikki haitalliset päästöt niin ettei ne joudu ihmisten keuhkoihin ja aiheuta vakavia sairauksia.

Uudesta siivilästä olemme erityisen ylpeitä, vaikka siivilä ei kerää palamistapahtumassa syntyviä haitallisia päästöjä, niin silti jaksamme uskoa että epäselvyydet on siivilällä kuitattu. Me uskomme että korjaus toimii.

Yritimme jo vuosi sitten ratkaista tätä ongelmaa muokkaamalla moottorinohjauksen ohjelmaa, silloin lopputulos oli täysi katastrofi, päästöt vain paheni. Silloin meillä ei ollut käytössä huippuunsa kehitettyä siivilää jolla ilmanpyörteet saadaan paremmin hallintaan. Tosin tätä uutta siivilää ei vielä ole testattu, joten mitään takuita korjauksen toimivuudesta ei voida antaa.

Kiitos luottamuksestasi, olet meille erityisen tärkeä, toivomme että kaikesta huolimatta seuraavakin autosi on Volkswagen.

Scout2016

#1556
Lainaus käyttäjältä: mremonen - 29.11.15 - klo:16:06
Mikä ihmeen totuus? Käsittääkseni olen myöntänyt jo tässäkin ketjussa monta kertaa, että a) volkkari on mokannut b) tuloksia on vääristelty, sekä CO2:n, että NOx:in osalta. Mikä muu totuus on mulla mennyt ohi?

Sen sijaan aika monella tänne kirjoittaneellä on kadonnut se ymmärrys, että a) auto toimii kuten eilenkin b) se laitetaan kuntoon volkkarin toimesta joskus c) volkkari on luvannut kattaa mahdollisesti nousseesta CO2-arvosta johtuvat lisäverot.

En vain pysty ymmärtämään enkä käsittämään tätä hysterian määrää. Auto käy ja kukkuu. Volkkari tekee siihen aikanaan muutoksia. Mitä muutoksia ja mitä niillä on vaikutusta? Sitä ei kukaan voi tällä hetkellä tietää. Siksi en voi edelleenkään ymmärtää tätä kohkausta. Kohkaan sitten kun on jotain faktaa. Jos kohkaan.


Aivan samaa mieltä!
Tyhjää hysteriaa kun ei vielä ole mitään varmaa tiedossa korjauksista eikä vaihtoautojen hinnoista.
Jos vuoden päästä tiedetään että vaihtoarvot putosivat 1000-2000 euroa tai enemmän niin ottaahan se päähän, myös minua JOS näin käy.
Kysymys on vaan siitä kuinka sen pystyt osoittamaan! Vaihtoarvot kun vaihtelee aika paljon riippuen kunnosta, kilometreistä, varustelusta, uuden auton hinnasta ym.
Seurataan ja ajellaan jos muu tekniikka ei ala koirimaan.....


Jos mulla on hävinnyt totuuden ymmärrys, niin toisilla täällä on kadonnut suhteellisuuden taju. Jos sitä koskaan on ollutkaan.
Nyt Scout TDI 4x4 DSG 184 hv (MY16)
ed. Yeti TDI 4x4 140 hv 6 vaiht. vm.2010
ed. MB Vito CDI115 4x4

mremonen

Lainaus käyttäjältä: Polari - 29.11.15 - klo:17:12
Tarkoittaako tämä siis sitä, että edes AdBlue tekniikka ei riitä USA:n markkinoilla?
Kaipa tuo riittää. Doping oli vaan halvempaa.

Mutta mitä sitten? Onko sulla omaisuus kiinni volkkarissa, vai mistä tämä kaikki?  Miten voikin ihminen olla katkera volkkarille, ei kyllä oikei jaksa ymmärtää. Jos volkkari ei autona eikä yrityksenä miellytä, niin eikö se olisi oman mielenrauhan vuoksi järkevintä jättää kiehumaan omassa liemessään. Tai jos oikeasti haluaa vaikuttaa asioihin, niin ehkei tämä foorumi (tai nyt yleensäkän mikään nettifoorumi) ole se oikea kanava. 
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

vwmies

Lainaus käyttäjältä: Polari - 29.11.15 - klo:17:12
Tarkoittaako tämä siis sitä, että edes AdBlue tekniikka ei riitä USA:n markkinoilla?

Eri artikkeleista saamani käsitykseni mukaan Daimler ei tällä hetkellä myy disukoita USA:ssa tiukkojen päästönormien vuoksi. Oikaiskaa tarvittaessa.
Mitä taas tulee nykyiseen sekavaan tilaan ottaa VAG disukoita vaihdossa, niin asia varmasti ratkeaa kunhan tarvittavat muutokset on saatu hyväksytettyä viranomaisilla ja korjaustoimenpiteet saadaan pajoilla aloitettua. On tyhmää autokauppiaalta ylenkatsoa yhtä Suomen yleisimmistä disukoista.
IMO, ja on vielä tyhmempää antaa skandaalin ollessa päällä autonsa alihintaan * muualle vaihdossa. Jokainen toki tekee omalleen mitä haluaa. :o  :o

* edit: käyvän markkinahinnan alle

OT: jään odottamaan Saksan tapaan 30% VW discounttia....  :) ;) :D ;D
Yritetään pärjätä.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 29.11.15 - klo:18:05
IMO, ja on vielä tyhmempää antaa skandaalin ollessa päällä autonsa alihintaan muualle vaihdossa. Jokainen toki tekee omalleen mitä haluaa. :o  :o

Minä en ymmärrä sanaa alihinta ja onko sellaista edes olemassa? On markkinahinta, jonka ostajat punnitsevat ostohetkellä ja jos ostaja/myyjä kohtaavat on hinta kohdallaan!
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy