VW jäi kiinni päästötulosten vääristelystä - 500,000 autoa pois USA:n teiltä

Aloittaja Freeze, 18.09.15 - klo:21:22

« edellinen - seuraava »

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: jhm - 27.11.15 - klo:21:14
Hyvää ajanvietettä seurata näitä topiikkejä missä osalla porukasta on lähes maailmanloppu käsillä jos jotkut Nox arvot heittää häränpyllyä..petkuhuiputusta tai ei.

Hei haloo,nyt puhutaan vain autoista ja monikohan on oikeesti kiinnostunut jostain ympäristönsuojelusta liikenteestä ??Monikin tuijottaa vain hintaa mihinkä asettuu päästöjen takia omalle kukkarolle sopivaan kohtaaan myyjän

Minä olen ajatellut että niin kauan kun ei näy peruutuspeilistä mitään mustaa tai harmaata sauhua niin kaikki on ok.Ei me suomalaiset kuitenkaan pelastakoko maapalloa.

Se on ihan sama mitä Suomessa autot päästelee, jos Intia, Kiina ja Jenkit eivät tee mitään  ;)
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: jhm - 27.11.15 - klo:21:14
Ei me suomalaiset kuitenkaan pelastakoko maapalloa.

Ei NOxit maapalloa uhkaakaan, vaan omia ja naapurien keuhkoja. Todella ikävä aines vaikkapa astmaatikoille, joita kai monen automiehenkin lähipiirissä on.

CO2 on se maailmanparannus tai -tuhoamisen kaasu. Ei haittaa omia keuhkoja ja katoaa taivaalle tupruttaa sitä Suomessa tai Kiinassa.

teemur

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 27.11.15 - klo:20:11
Janne hädissään 2.0 huijauspassatin kanssaan  ;)

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1448599507410.html

Harmittaa nykyuutisoinnissa tällaiset urpot ihmiset. Jos vastaavista vähemmän ajetuista "vanhan korimallin" Passateista pyydetään 33, todellinen kauppahinta voi olla 30. Jos olisi tosissaan ollut tekemässä kauppaa niin olisi voinut saada vaikka 25. Se olisi jo kohtuullinen hinta IMHO. Kuka luulee, että uuden auton arvo pysyy hyvin varsinkin jos tulee paljon kilometrejä?? Lisäksi harmittaa nykyuutisoinnista vastaavat urpot, jotka suoltavat täyttä kuraa ulos vailla kritiikkiä heti kun jotakin yksilöä harmittaa  ???
Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

Hannes

Niin tästä skandaalista hekumoi niin moni täälläkin vahingon iloisella mielellä yliampuvasti ja jonkinmoista katkeruutta ja kateuttakin paistaa kirjoituksissa hyvinkin räikeästi. Moni ehkä tästä radikalisoituukin vaikka olisi tähän asti ollut vankka VAG kannattaja, järkikun sumenee niin helposti ja joukko sugessioon mukaan meno on varmaan se Suomailaisuuden osa alue parhaimillaan niin lehdistökin käyttää tilaisuutta hyväkseen kun tietää mikä menee ihmisiin kun häkä.

On niin monenlaista asiantuntiaa että ihmettelen miksi eivät jo kokoa porukkaa antamaan neuvoja VW miten asia olisi järkevästi ratkaistavissa.

PaHo

Lainaus käyttäjältä: Polari - 27.11.15 - klo:17:22
Koska tuo siivilä on jo vakiovaruste kaikissa niin miten sen vaihtaminen alentaisi päästöjä? Vai eikö 1.6 TDI:ssä tuotakaan ole?

EI ole 1.6TDI:n MAF sensorissa

mremonen

Lainaus käyttäjältä: Hannes - 27.11.15 - klo:23:01
On niin monenlaista asiantuntiaa että ihmettelen miksi eivät jo kokoa porukkaa antamaan neuvoja VW miten asia olisi järkevästi ratkaistavissa.
Näinpä. Miten se koko autoteollisuuden viisaus voikin olla keskittynyt tänne. Luulisi, että edes joku täältä olisi jo volkkarin pääsuunnittelijana. Kyllä siinä äkkiä millin vuodessa tienaa. Mutta toki jos ei pikkurahasta ole puute.

Ja mitä väliä sillä on, jos moottorit saadaan speksin mukaisiksi vaikka laittamalla imusarja täyteen mehupillejä. Jos se toimii, niin se on ok. Joidenkin kannalta toki se on väärin korjattu, kun ei maksa miljoonia. Ja mitä sillä on merkitystä löytyykö ko. ritilä viuoden -69 kuplasta vai ei. Eiköhän tuolla ritiliän muotoilulla & sijoituksella ole aika suuri merkitys lopputuloksen kannalta. Nyt vaan pienennetään toleransseja, jotta moottorin säätö voi toimia terkemmin.

Ja vastauksena siihen ihmettelyyn, että miten näin helppo ratkaisu on keksitty näin nopeasti eikä silloin aikanaan. No siksi kun siihen ei ole ollut tarvetta. Jos joku täältä on joskus ollut töissä jossain teollisuudessa, niin siellä aika vähän tutkitaan asioita ihan tutkimisen vuoksi. Enemmän siellä keskitytään ratkaisemaan käsillä olevia ongelmia. Volkkarin mielestä päästöhommissa ei ollut ongelmia, kun homma oli ratkaistu koodilla. Nyt kun koodinkäyttö estettiin, piti keksiä jotain muuta. Veikkaan, että ratkaisun löytämiseen on parissa kuukaudessa pantu muutama kymmenen, jollei muutama sata, henkilötyövuotta.

Ja miksei volkkari julkista ilosanomaa, että nyt homma on ratkaistu kokonaan ja ikuisesti? Ihan vaan siksi, että viranomaishyväksynnät puuttuvat. Volkkari lienee saanut asian toimimaan omissa testeissään, mutta ilman viranomaisten hyväksymiä testejä (tuskin kukaan enää uskoo volkkarin omiin puheisiin) ei mikään ole vielä virallista. Ja näinhän se firmat tänä päiväna toimivat ja kommunikoivat: mikään ei ole varmaa ennen kuin se on varmaan. Ettei vaan kukaan pääse sitten jälkeenpäin sanomaan.

USA lienee sitten oma tarinansa. Siellä ei taida pelkkä sihdin vaihto auttaa.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: mremonen - 28.11.15 - klo:10:39
Näinpä. Miten se koko autoteollisuuden viisaus voikin olla keskittynyt tänne. Luulisi, että edes joku täältä olisi jo volkkarin pääsuunnittelijana. Kyllä siinä äkkiä millin vuodessa tienaa. Mutta toki jos ei pikkurahasta ole puute.

Ja mitä väliä sillä on, jos moottorit saadaan speksin mukaisiksi vaikka laittamalla imusarja täyteen mehupillejä. Jos se toimii, niin se on ok. Joidenkin kannalta toki se on väärin korjattu, kun ei maksa miljoonia. Ja mitä sillä on merkitystä löytyykö ko. ritilä viuoden -69 kuplasta vai ei. Eiköhän tuolla ritiliän muotoilulla & sijoituksella ole aika suuri merkitys lopputuloksen kannalta. Nyt vaan pienennetään toleransseja, jotta moottorin säätö voi toimia terkemmin.

Ja vastauksena siihen ihmettelyyn, että miten näin helppo ratkaisu on keksitty näin nopeasti eikä silloin aikanaan. No siksi kun siihen ei ole ollut tarvetta. Jos joku täältä on joskus ollut töissä jossain teollisuudessa, niin siellä aika vähän tutkitaan asioita ihan tutkimisen vuoksi. Enemmän siellä keskitytään ratkaisemaan käsillä olevia ongelmia. Volkkarin mielestä päästöhommissa ei ollut ongelmia, kun homma oli ratkaistu koodilla. Nyt kun koodinkäyttö estettiin, piti keksiä jotain muuta. Veikkaan, että ratkaisun löytämiseen on parissa kuukaudessa pantu muutama kymmenen, jollei muutama sata, henkilötyövuotta.

Ja miksei volkkari julkista ilosanomaa, että nyt homma on ratkaistu kokonaan ja ikuisesti? Ihan vaan siksi, että viranomaishyväksynnät puuttuvat. Volkkari lienee saanut asian toimimaan omissa testeissään, mutta ilman viranomaisten hyväksymiä testejä (tuskin kukaan enää uskoo volkkarin omiin puheisiin) ei mikään ole vielä virallista. Ja näinhän se firmat tänä päiväna toimivat ja kommunikoivat: mikään ei ole varmaa ennen kuin se on varmaan. Ettei vaan kukaan pääse sitten jälkeenpäin sanomaan.

USA lienee sitten oma tarinansa. Siellä ei taida pelkkä sihdin vaihto auttaa.

Hohoo. Jos tuo mehupillisihti olisi keksitty, niin olisiko se ollut helpompaa asentaa, kuin tuon huijausohjelma? Vai onko totuus ettei tämän päivän inssit viitsi käsiään paskata?

Taa koijaus kuulostaa ihan samalta, kun yrität Kiinalaista saada tekemään sama tuote halvemmalla mitä hän on hinnoitellut.

JA kun lukee täälläkin noita tarinoita poksahteneista moottoreista, jakoketjuista ja vaihdelaatikoista niin IHMETTELEN suuresti miten Suomalaiset edes ostavat vag:a ilman 10 vuoden takuuta. Varsinkin kun jälkimarkkinointi on vain vittuilua asiakkaille.

JA kyllä minullakin on skeida, joka on hyvä auto kun toimii.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Epes

Lainaus käyttäjältä: jhm - 27.11.15 - klo:21:14
Hyvää ajanvietettä seurata näitä topiikkejä missä osalla porukasta on lähes maailmanloppu käsillä jos jotkut Nox arvot heittää häränpyllyä..petkuhuiputusta tai ei.

Hei haloo,nyt puhutaan vain autoista ja monikohan on oikeesti kiinnostunut jostain ympäristönsuojelusta liikenteestä ??Monikin tuijottaa vain hintaa mihinkä asettuu päästöjen takia omalle kukkarolle sopivaan kohtaaan myyjän

Minä olen ajatellut että niin kauan kun ei näy peruutuspeilistä mitään mustaa tai harmaata sauhua niin kaikki on ok.Ei me suomalaiset kuitenkaan pelastakoko maapalloa.

Monikaan ei ole kiinnostunut mitä pakoputki tuuppaa pihalle mutta kulmakarvat nousevat, kun auto pyydetään  "korjaukseen" jonka lopputuloksesta ei ole mitään tietoa. Ei mitään faktaa. Teho putoaa 30hv ja vääntö 50Nm? 2-litraisesta tulee 1.6:n tehoinen? Vai voisiko käydä jopa niin, että tuon sihdin asentaminen lisää moottoritehoa, vanha tussari 140hv 2.0 diesel Passat onkin yht'äkkiä 200hv maanteiden tykki? Miksi ei? Onko joku mitannut tai kokeillut tuota ihmesihtiä?
Itse uskon että olemme perimmäisten asioiden äärellä ja vedenjakajalla. Saksalainen insinööri on kehittänyt laitteen joka mullistaa polttomoottoritekniikan ja saattaa häpeään aikaisemmat innovaatiot. Ihmesihti. Näitä ryhdytään valmistamaan muihinkin merkkeihin ja niiden yhteisenä markkinapaikka voisi olla vaikka Ostos-TV. Eikä tässä vielä kaikki .......

kt

Ei pitäisi vagin ostaneilla olla mitään valittamista. Valmistaja on hoidellut edullisine ohjelmistoineen ja päästömittauksineen Suomessa määrätyn autoveron alakanttiin. Edelleen valmistaja on antanut samalla rahalla enemmän tehoa kuin papereissa lukee.

Miten ihmeessä ostaja voi valittaa, kun saa halvalla ylitehoisen auton? :o
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

rami

Kyllähän tässä kumminkin eniten jurppii tuo kysesten autojen hintasahuri joissa on kyseiset valheelliset arvot antava moottori.
Aika ikävää jos hinnanalennukset alkavat olemaan tuhansia euroja huijausmoottorilla olevista autoista.
Varmaan monikaan ei välitä vaikka pakoputkesta työntää minkälaista "jöötiä" tahansa.
Vaan jurppii hinnanalennus mitä asiakas kärsii.
Ei tuomonen sihtinpätkä mitään ratkaise helpoin ja halvoin vempele millä saadaan älyytettyä ja rauhoitettua ostajakuntaa. Törkeää koko touhu kyseiseltä konsernilta.
Onneksi tuo kyseinen hässäkkä ei koske minun kopperon mopomoottoria A3 1.6 TDI.

kt

No jos tuo sihti laitetaan korjauksena, niin jokainenhan sen nappaa seuraavana päivänä sieltä pois ja ajelee "entisellä" autollaan nauttien siitä hirvittävästä tehoreservistä, joka alinomaan jää käyttämättä.

Jos sitten auton vaihtoa suunnittelee, niin välirahahan se ratkaisee. Kun uusien vaggineitten hinta tulee alas, koska myynti sakkaa nyt, niin voipi olla, että väliraha on edullisempi nyt kuin ennen kohua. :o
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Polari

Lainaus käyttäjältä: mremonen - 28.11.15 - klo:10:39
Ja mitä väliä sillä on, jos moottorit saadaan speksin mukaisiksi vaikka laittamalla imusarja täyteen mehupillejä. Jos se toimii, niin se on ok. Joidenkin kannalta toki se on väärin korjattu, kun ei maksa miljoonia. Ja mitä sillä on merkitystä löytyykö ko. ritilä viuoden -69 kuplasta vai ei. Eiköhän tuolla ritiliän muotoilulla & sijoituksella ole aika suuri merkitys lopputuloksen kannalta. Nyt vaan pienennetään toleransseja, jotta moottorin säätö voi toimia terkemmin.

Ja vastauksena siihen ihmettelyyn, että miten näin helppo ratkaisu on keksitty näin nopeasti eikä silloin aikanaan. No siksi kun siihen ei ole ollut tarvetta. Jos joku täältä on joskus ollut töissä jossain teollisuudessa, niin siellä aika vähän tutkitaan asioita ihan tutkimisen vuoksi. Enemmän siellä keskitytään ratkaisemaan käsillä olevia ongelmia. Volkkarin mielestä päästöhommissa ei ollut ongelmia, kun homma oli ratkaistu koodilla. Nyt kun koodinkäyttö estettiin, piti keksiä jotain muuta. Veikkaan, että ratkaisun löytämiseen on parissa kuukaudessa pantu muutama kymmenen, jollei muutama sata, henkilötyövuotta.

Ja miksei volkkari julkista ilosanomaa, että nyt homma on ratkaistu kokonaan ja ikuisesti?
Miten niin ei ole ollut tarvetta sihdille?

Sihti on kehitetty jo aikoja sitten jotta ilmamassan määrää mittaava sensori saisi mahdollisimman stabiilia ilmaa, sihti estää liiallisen ilman pyörteilyn sensorin kohdalla. Oikein sijoitetulla sihdillä saavutetaan tarkempi mittaustulos, sitä kautta parempi hyötysuhde, enemmän tehoa ja vähemmän kulutusta.

Sihti on ollut käytössä ainakin 10 vuotta ennenkuin huijauksia alettiin tekemään. Volkswagenin on hyvin vaikea perustella miksi juuri 1.6 TDI moottorissa ei tuota sihtiä alunperin ole ollut. Väitän, että on todella vaikea löytää autoa, jossa ei MAF sensorin edessä ole tuota sihtiä.

Vaan kuinka tuo uusi korjaus voi edes toimia, sihti on normaalista poiketen sijoitettu todella kauas sensorista, väitän että ilman pyörteily on jopa haitallista tuossa uudessa ratkaisussa. Yleensä sihti on vain muutaman sentin päässä sensorista, tuossa uudessa ratkaisussa sihti on aivan liian kaukana jotta se voisi toimia. Ilmeisesti sihtiä ei voida sijoittaa normaalille etäisyydelle, koska se muuttaisi liikaa moottorin toimintaa suhteessa ohjelmistoon joka siihen on kehitetty ja moottori ei enää toimisi oikein.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Epes - 28.11.15 - klo:11:07
Monikaan ei ole kiinnostunut mitä pakoputki tuuppaa pihalle mutta kulmakarvat nousevat, kun auto pyydetään  "korjaukseen" jonka lopputuloksesta ei ole mitään tietoa. Ei mitään faktaa. Teho putoaa 30hv ja vääntö 50Nm? 2-litraisesta tulee 1.6:n tehoinen? Vai voisiko käydä jopa niin, että tuon sihdin asentaminen lisää moottoritehoa, vanha tussari 140hv 2.0 diesel Passat onkin yht'äkkiä 200hv maanteiden tykki? Miksi ei? Onko joku mitannut tai kokeillut tuota ihmesihtiä?
Itse uskon että olemme perimmäisten asioiden äärellä ja vedenjakajalla. Saksalainen insinööri on kehittänyt laitteen joka mullistaa polttomoottoritekniikan ja saattaa häpeään aikaisemmat innovaatiot. Ihmesihti. Näitä ryhdytään valmistamaan muihinkin merkkeihin ja niiden yhteisenä markkinapaikka voisi olla vaikka Ostos-TV. Eikä tässä vielä kaikki .......

Melkoinen TROLLI. Jos sihdillä saa 140 hepasta 200 heppaa, niin lehmät lentää.

Kuulostaa ihan tältä paketilta:
https://www.youtube.com/watch?v=jbd0G3o9-to
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Eppu H

Lainaus käyttäjältä: mremonen - 27.11.15 - klo:08:12
Näinpä. Pettymys tuntuu olevan kovin suuri, kun volkkari ei nyt siten kipannutkaan. Mitä ihmeen väliä sillä on miten tuo ongelma hoidetaan? Jos sen saa kuntoon sukkahousuilla, niin hyvä juttu.

Osalla porukkaa tuntuu vaan olevan kovin tärkeää se, että ratkaisu olisi mahdoton tai ainakin kallis. Tarkoitusperiä voi vain ihmetellä. Ajelee nyt vaan sillä toijotalla ja on onnellinen kun aikanaan teki oikean ratkaisun. Ja osti jariksen, kun Keijokin sitä niin kehui. Ja naapurin Marjatta. Nykyään sen kanssa voi pihalla vaihtaa aina kuulumisiakin näin toijota-kuskien kesken. Tiedä vaikka kutsuisi kahvillekin vielä kevään nurkilla.


Pidä nyt vaan Toyotat ja Toyotakuskit tämän asian ulkopuolella. Itsekin ajelen sellaisella ja tämä on ensimmäinen ja viimeinen kirjoitukseni tähän topicciin.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Polari - 28.11.15 - klo:15:04
Ilmeisesti sihtiä ei voida sijoittaa normaalille etäisyydelle, koska se muuttaisi liikaa moottorin toimintaa suhteessa ohjelmistoon joka siihen on kehitetty ja moottori ei enää toimisi oikein.
Eiköhän ole täysin selvää, että sihdin mukana seuraa myös päivitys ohjaukseen.

rami

Lainaus käyttäjältä: kt - 28.11.15 - klo:13:21
No jos tuo sihti laitetaan korjauksena, niin jokainenhan sen nappaa seuraavana päivänä sieltä pois ja ajelee "entisellä" autollaan nauttien siitä hirvittävästä tehoreservistä, joka alinomaan jää käyttämättä.

Jos sitten auton vaihtoa suunnittelee, niin välirahahan se ratkaisee. Kun uusien vaggineitten hinta tulee alas, koska myynti sakkaa nyt, niin voipi olla, että väliraha on edullisempi nyt kuin ennen kohua. :o
No ei varmaan hinta putoa Vaggineissa. Muuhun  merkkiin vaihtoarvo on pudonnut huomattavasti,eivät edes ole kiinnostuneet tekemään kauppaa tämän päästöjupakan jälkeen.
Vagginet ovat elämänsä suurimmassa kriisissä. Miten käy laadun tästä eteenpäin koska kustannuksia pitää pienentää tuotannossa jotta jää katetta enemmän selvitäkseen sotkuista. No onhan siinä Vaggineiden omistajat osamaksullisina kun ovat ostaneet hyvässä uskossa vähäpäästöiseksi mainostetun auton. Ja totuudessa saaneet kylmää niskaan niin pirusti. ;D ;D ;D
Mikähän on seuraava pommi? Kunhan ei vaan lepuutus/läpytys.

Polari

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 28.11.15 - klo:16:09
Eiköhän ole täysin selvää, että sihdin mukana seuraa myös päivitys ohjaukseen.

Tiesittekö tätä, Volkswagen on jo kerran aiemmin yrittänyt korjata autojen päästöjä mutta ei siinä onnistunut

http://www.hs.fi/autot/a1443147499516

Moottorin päästöjen vähentäminen ei ole välttämättä ihan yksinkertaista. Pallaspuron mukaan autoihin tuskin tarvitsisi vaihtaa koko moottoria. Päästöjä voidaan säädellä moottorin käyntiä säätelevällä ohjelmistolla, erilaisilla komponenteilla ja päästöjen käsittelylaitteistoilla.

Huono enne on se, että Yhdysvalloissa Volkswagen yritti jo kertaalleen viime vuoden lopulla korjata autot päästörajojen mukaiseksi. Yhtiö kutsui viime joulukuussa noin puoli miljoonaa autoa ohjelmistopäivitykseen Kalifornian osavaltion viranomaisten vaatimuksesta.

Kun ympäristöviranomaiset testasivat päivityksen tuloksia, osa autoista ei päässyt rajoihin enää edes laboratorio-oloissa ja liikenteessä päästöt olivat ennallaan.

Pieleen menneen korjausyrityksen jälkeen viranomaiset alkoivat toden teolla vaatia Volkswagenilta selitystä siitä, mistä päästöjen valtavat erot eri olosuhteissa johtuivat. Syyskuun alussa Volkswagen viimein myönsi huijauksen.

skriko

Lainaus käyttäjältä: MMV - 27.11.15 - klo:08:53
Tuon jälkeen ko. nimimerkki on ilmestynyt ainakin kahdella uudella nimimerkillä. Täällä kun ei taideta enää rinnakkaistunnuksia pahemmin seurailla...

Oletuksesi ovat varmasti aivan samanlaisia kuin oletukset eräällä toisella palstalla, että dingdongpingpong on minun kaksoisnimimerkkini. ::) :P

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: skriko - 28.11.15 - klo:20:12
Oletuksesi ovat varmasti aivan samanlaisia kuin oletukset eräällä toisella palstalla, että dingdongpingpong on minun kaksoisnimimerkkini. ::) :P
Eikö se sitten ole?  ;)

cipher

Aivan omituista chattia - mutta skriko on by far paras autopalstaterroristi ever!

mremonen

#1520
Lainaus käyttäjältä: Polari - 28.11.15 - klo:15:04
Miten niin ei ole ollut tarvetta sihdille?
Ei ollut tarvetta, koska "ongelma" oli hoidettu pois päiväjärjestyksestä softalla. Kun softaa ei eneää voinut käyttää, piti löytää toinen ratkaisu. Siitä sihti.

Ja miksi täällä itketään ECUn päivityksestä? ECUja päivitetään jatkuvasti. Kuka sitä tietää mitä niissä päivityksissä tehdään ja paljonko tehot putoaa.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

vasara

Lainaus käyttäjältä: Polari - 27.11.15 - klo:14:26
Niinpä

Tässä linkki googlen kuvahakuun, näyttäisi kaikissa MAF sensoreissa olevan tuo sihti eli nyt on Volkswagen kehittänyt vuosisadan hätävalheen.

https://www.google.fi/search?q=volkswagen+maf+sensor&biw=1536&bih=770&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwiA88uzy7DJAhVHiywKHXGxCGwQsAQIHA

Korjaamiset aloitetaan tammikuussa, vielä on hyvää aikaa tarkistaa oma 1.6 TDI ja varmistua puuttuuko sihti.
Melkein kaikissa on ritilät. Ohessa 2015 1.6 TDI:n
http://www.ebay.ie/itm/VOLKSWAGEN-VW-GOLF-MK7-1-6-TDI-2015-MASS-AIR-FLOW-METER-SENSOR-04L906461B-/252111179408?hash=item3ab2ff4e90:g:Ip4AAOSwN81WDojU
.. tuossakin on jonkunlaiset ilmanohjaimet, muttei 'verkko'mallista.

wtf

Lainaus käyttäjältä: rami - 28.11.15 - klo:12:49
Kyllähän tässä kumminkin eniten jurppii tuo kysesten autojen hintasahuri joissa on kyseiset valheelliset arvot antava moottori.
Aika ikävää jos hinnanalennukset alkavat olemaan tuhansia euroja huijausmoottorilla olevista autoista.
Varmaan monikaan ei välitä vaikka pakoputkesta työntää minkälaista "jöötiä" tahansa.
Vaan jurppii hinnanalennus mitä asiakas kärsii.
Ei tuomonen sihtinpätkä mitään ratkaise helpoin ja halvoin vempele millä saadaan älyytettyä ja rauhoitettua ostajakuntaa. Törkeää koko touhu kyseiseltä konsernilta.
Onneksi tuo kyseinen hässäkkä ei koske minun kopperon mopomoottoria A3 1.6 TDI.
Ja sitten niitä lukuja pöytään. Paljonko on hinnat pudonneet ja mistä tietää että se johtuu tästä jupakasta.
Ja tuo imuputki, joka yhdessä uuden ohjelmiston kanssa mahdollistaa tarkemman ilmamäärämittauksen ja näin ollen paremman päästöjenhallinan, tullaan varmasti testaamaan onko näin joten siitäkään ei tarvi täällä urputtavien pessimistien huolehtia.
Audi A6 Avant 3.0 Tdi Quattro tiptronic


-karppa-

Lainaus käyttäjältä: wtf - 29.11.15 - klo:07:42
Ja sitten niitä lukuja pöytään. Paljonko on hinnat pudonneet ja mistä tietää että se johtuu tästä jupakasta.
Ja tuo imuputki, joka yhdessä uuden ohjelmiston kanssa mahdollistaa tarkemman ilmamäärämittauksen ja näin ollen paremman päästöjenhallinan, tullaan varmasti testaamaan onko näin joten siitäkään ei tarvi täällä urputtavien pessimistien huolehtia.

Jos seuraisit topic:a, niin edellisella sivulla oli juuri yksi linkki, mutta laitan vielä uudelleen.

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1448599507410.html
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

wtf

Audi A6 Avant 3.0 Tdi Quattro tiptronic

rami

Kyllähän automyyjän mielestä on aina hintataso "sopiva".
Silti vaihdokin tarjoajan mielestä ei ole sopiva kuten lehtijutussa kävi ilmi. Myös liikkeet osaa nyt käyttää hyväksi hätääntyneitä Volkkari/Audi autoilijoita. Tarjomalla vähäistä hyvityshintaa ja myydessään pistää lisää liksaa.

pomo

Eipä näytä ainakaan hinnat likkeissä tippuneen, vähän ajetut/ajamattomat on edelleen kalliimpia kuin uudet ;D

Tottakai automyyjä yrittää kaikinkeinoin painaa hyvityshintaa alas kun hölmöt juoksee liikkeissä vaihtamassa autoaan "mihin vaan" asenteella...

Hinnat ei oo tippunut ainakaan skodan osalta mihinkään, suurempi hinnanlasku tuli korimalli uudistuksen myötä, mutta se on ihan luonnollista. Jos ostat viimeisiä vanhan korimallin autoja, autosi arvo laskee muutaman vuoden todella nopeasti!

JoLah

Katsokaapa uusi korisen 5F Leonin pyyntihintoja. 1.6 TDI 2013 alle 100tkm ajettuna irtoaa Stylenä jo 16900,.... Minusta tosi raju pudotus. Kesällä ei irronnut alle 19500, kun katselin.
Skoda Octavia Ambition 2.0 150 TDI DSG 4x4 Matrix LED+peruutuskamera

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: wtf - 29.11.15 - klo:09:29
Olettamuksia. Lue jutun viimeinen lause.

Joo autoliikehän uskaltaa antaa haastattelun, että HEID,,N vaihtoautovarastossa olevien hintataso olisi laskenut, mutta asiakkaille hyvitys taas voi olla jotain aivan muuta. Eikä muutenkaan uskalla antaa kriittistä palautetta, kun hallissa seisoo KUUSI passattia jotka pitäisi myydä pois.

"”Varastotilanteen mukaan”
Auto ...ström on yksi autoliikkeistä, joihin Kylänpää on tarjonnut autoaan. Automyyjä oli Kylänpään mukaan vastannut, ettei kukaan osta (huijaus-Volkkaria) ennen kuin vika on korjattu. Myyntipäällikkö Juha-Pekka Rahkola muotoilee asian toisin.

" En ole laittanut kieltoa. Varastotilanteen mukaan mennään. Nyt meillä on kuusi Passatia hallissa."

"Auto ...ström on viime viikkoina myynyt myös ”huijausmoottorilla”varustettuja Volkswageneita. Hintataso on ainakin tässä oululaisessa autokaupassa pysynyt myyjän mielestä kunnossa.

" Ei ole ollut vaikutusta hintatasoon."
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy