VW jäi kiinni päästötulosten vääristelystä - 500,000 autoa pois USA:n teiltä

Aloittaja Freeze, 18.09.15 - klo:21:22

« edellinen - seuraava »

ajs178vag

Nyt alkaa tuntumaan, että tässä on hiljaisuudessa tehty Saksan viranomaisten ja VAG:n välillä salainen diili, että he hyväksyvät "korjaukset" ja jatketaan elämää. Onhan kyseessä kuitenkin jotain 50000 työpaikkaa ja Saksan taloudelle tärkeä yritys. Ei nimittäin voi olla, että tuollaisella sihdillä homma korjataan. Koko ajatuskin on naurettava. Miten tuolla insinöörillä pokka piti niin hyvin, kun esitteli videolla "ratkaisua".

VAG on voinut hyvin sanoa Saksan hallitukselle, että kuulkaas meidän joka ainoassa moottorissa ja mallissa on huijaussofta ja niitä ei yksinkertaisesti pysty korjaamaan, ei ole teknisesti mahdollista. Mitäs tehdään? Tässä voi olla konkka edessä. Ja sit on keksitty tämä korjaussumutus.

Toinen vaihtoehto on, että koska Euroopassa Nox päästörajat ovat korkeammat kuin USA:ssa ja testaussäännöt muutenkin erilaiset esim. olen lukenut debattia siitä, onko huijaussofta ylipäätään laiton Euroopan lakien mukaan. Näin ollen ainoa "korjaus" tarvitaan kuluttajien luottamukseen ja tällöin ihmeellinen muovisihti voi tehdä ihmeparantamisen. Eräänlainen lumelääke tai placebo siis.

ajs178vag

Lainaus käyttäjältä: Polari - 26.11.15 - klo:22:58
Tämä uusi innovaatio siivilä löytyy jo Volkswagenin TDI moottoreista, tässä video vuodelta 2013 ja purkuoperaatio, siellähän se siivilä on.

https://www.youtube.com/watch?v=TPYolHb1bOs

Sshhh...... Hiljaa! Ã,,lä kerro! Tämä on ihmesihvilä, jolla autot korjataan! Kaikki on taas hyvin ja maassa rauha. Voimme jatkaa VAG-tuotteiden ostamista hyvällä omallatunnolla

exlex

Ihme meuhkaamista tämä koko päästöhomma. Kyllä kai jokainen rehellinen ihminen tiesi, että kaikkia auto valmistajat vetävät kotia päin. VW oli ainoa jolla oli ohjelma, muut valmistajat olivat vain muuten epärehellisiä mittauksissaan.

Itselläni tämä päästöjuttu ei vaikuta nakin vertaan. Vanhemmat ostivat juuri viimeviikolla auton vaikka tiesivät tämän asian täysin. Itse hankin varmaan uuden A4:sen vuoden sisään. Tämäkin asia unohtuu jo kohta ja case is closed.

wtf

Lainaus käyttäjältä: ajs178vag - 26.11.15 - klo:23:00
Nyt alkaa tuntumaan, että tässä on hiljaisuudessa tehty Saksan viranomaisten ja VAG:n välillä salainen diili, että he hyväksyvät "korjaukset" ja jatketaan elämää. Onhan kyseessä kuitenkin jotain 50000 työpaikkaa ja Saksan taloudelle tärkeä yritys. Ei nimittäin voi olla, että tuollaisella sihdillä homma korjataan. Koko ajatuskin on naurettava. Miten tuolla insinöörillä pokka piti niin hyvin, kun esitteli videolla "ratkaisua".

VAG on voinut hyvin sanoa Saksan hallitukselle, että kuulkaas meidän joka ainoassa moottorissa ja mallissa on huijaussofta ja niitä ei yksinkertaisesti pysty korjaamaan, ei ole teknisesti mahdollista. Mitäs tehdään? Tässä voi olla konkka edessä. Ja sit on keksitty tämä korjaussumutus.

Toinen vaihtoehto on, että koska Euroopassa Nox päästörajat ovat korkeammat kuin USA:ssa ja testaussäännöt muutenkin erilaiset esim. olen lukenut debattia siitä, onko huijaussofta ylipäätään laiton Euroopan lakien mukaan. Näin ollen ainoa "korjaus" tarvitaan kuluttajien luottamukseen ja tällöin ihmeellinen muovisihti voi tehdä ihmeparantamisen. Eräänlainen lumelääke tai placebo siis.
Aarg! Taas yksi uskomaton salaliittoteoria! Ja näitähän tällä palstalla riittää.
Porukka tuntuu olevan hyvin pettynyt siitä että vw sai näinkin halvan oloisen ratkaisun aikaiseksi. Miksi? Siksikö että nyt ei tullutkaan siihen omaan kippoon tuhansien eurojen lisäosia ja "vahingonkorvaukset" päälle joita jotkut jo ehti elätellä.
Täällä on kyllä paljon valmiita moottori-insinöörejä liikkeellä jotka tietää että, joo ei voi tommonen sihti toimia?
Mites se 2 litrainen kun siihen ei tule edes tuota sihtiä? Ei varmaan voi oikeesti pelkällä softapäivityksellä korjaantua vai?

Audi A6 Avant 3.0 Tdi Quattro tiptronic

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: wtf - 27.11.15 - klo:06:21
Täällä on kyllä paljon valmiita moottori-insinöörejä liikkeellä jotka tietää että, joo ei voi tommonen sihti toimia?
Mites se 2 litrainen kun siihen ei tule edes tuota sihtiä? Ei varmaan voi oikeesti pelkällä softapäivityksellä korjaantua vai?

Kerro toki miksi loistavat Saksalaiset insinöörit koijasivat jos ongelma olisi tuollaisella SIHDILLÃ,, korjattu sekä miksi uusissa autoissa käytetään ureaa. Tämän lisäksi miksi VW ei ollut valmis maksamana MB:lle korvauksia tuosta saastetekniikasta?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Wekotin

Itse ainakaan ottanut kantaa patentin toimivuuteen, lähinnä naurettavuuteen. Siis miljardeja ja taas miljardeja VW:lle maksamaan tuleva keissi korjaantuu hokkuspokkus-sihdillä by TupperwareTM  ::)

pomo

Mutta onhan se hyvä, että täälläkin on nykyään todella paljon ekologisia ihmisiä, joiden auton ostossa tärkein kriteeri on päästöjen vähyys ja auton elinkaaren ekologisuus! Vaikuttaa kyllä siltä, että tämä eko-buumi taitaa ajaa Suomen ohjelmointi-bisneksen nurin? Eihän kukaan näin ympäristötietoinen enää ilmaa pilaa ohjelmoinnilla tai hiukkassuodattimen poistolla!?!

Vaikuttaa siltä, että suurin osa jopa haluaisi sen golden showerin autoonsa, jota aiemmin haukuttiin ja pilkattiin ;D

Ei vsikuta minunkaan elämään, vavhemmat vaihtoi juuri volvon skodaan ja minäkin taidan pysyä skodassa! Saatan jopa hankkia sen helvetin koneen eli 1.4tsi dsg :D

mremonen

#1477
Lainaus käyttäjältä: wtf - 27.11.15 - klo:06:21
Aarg! Taas yksi uskomaton salaliittoteoria! Ja näitähän tällä palstalla riittää.
Porukka tuntuu olevan hyvin pettynyt siitä että vw sai näinkin halvan oloisen ratkaisun aikaiseksi. Miksi? Siksikö että nyt ei tullutkaan siihen omaan kippoon tuhansien eurojen lisäosia ja "vahingonkorvaukset" päälle joita jotkut jo ehti elätellä.
Täällä on kyllä paljon valmiita moottori-insinöörejä liikkeellä jotka tietää että, joo ei voi tommonen sihti toimia?
Mites se 2 litrainen kun siihen ei tule edes tuota sihtiä? Ei varmaan voi oikeesti pelkällä softapäivityksellä korjaantua vai?
Näinpä. Pettymys tuntuu olevan kovin suuri, kun volkkari ei nyt siten kipannutkaan. Mitä ihmeen väliä sillä on miten tuo ongelma hoidetaan? Jos sen saa kuntoon sukkahousuilla, niin hyvä juttu.

Osalla porukkaa tuntuu vaan olevan kovin tärkeää se, että ratkaisu olisi mahdoton tai ainakin kallis. Tarkoitusperiä voi vain ihmetellä. Ajelee nyt vaan sillä toijotalla ja on onnellinen kun aikanaan teki oikean ratkaisun. Ja osti jariksen, kun Keijokin sitä niin kehui. Ja naapurin Marjatta. Nykyään sen kanssa voi pihalla vaihtaa aina kuulumisiakin näin toijota-kuskien kesken. Tiedä vaikka kutsuisi kahvillekin vielä kevään nurkilla.

Muutenkin koko juttu on niin vammanen. Ymmärrän nämä DSG, nokkaketju, mutteriohjaus, öljynkulutus, ym jutut, kun niillä on - jos kohdalle sattuu - ihan oikeaakin merkitystä, mutta tämä on ihan itse lietsottua hysteriaa.

Lopputuloksena uskoisin, että tästä hommasta tulee enemmän hyvää kuin huonoa. Volkkarilla on selvästi ollut yrityskulttuuri aika lailla vinossa ja nyt se on pakko laittaa kuntoon. Nämä yllämainitut laatuongelmatkin ovat siitä osoitus, mutta kun niihin ei ole liittynyt viranomaisia, asiat on voitu lakaista maton alle. Nyt tehtiin sen kokoluokan kupru, ettei piiloon voi mennä. Ihan sama juttu kun aikanaan Enron. Sen seurauksena tuli Sarbanes Oxley ja nyt sitten kaikki maksavat yhden firman kiinnijäämisestä (koska kaikki sitä tekivät, vain yksi vei sen piirun liian pitkälle).
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

mremonen

Lainaus käyttäjältä: ajs178vag - 26.11.15 - klo:23:00
Nyt alkaa tuntumaan, että tässä on hiljaisuudessa tehty Saksan viranomaisten ja VAG:n välillä salainen diili, että he hyväksyvät "korjaukset" ja jatketaan elämää. Onhan kyseessä kuitenkin jotain 50000 työpaikkaa ja Saksan taloudelle tärkeä yritys. Ei nimittäin voi olla, että tuollaisella sihdillä homma korjataan. Koko ajatuskin on naurettava. Miten tuolla insinöörillä pokka piti niin hyvin, kun esitteli videolla "ratkaisua".
Jahs. Mistähän näitä uusia kirjautuneita tänne oikein nyt löytää?

Enivei, voisitko kertoa miten Saksan viranomaiset hoitavat asian salaisesti USAn viranomaisten ja kuluttajajärjestöjen kanssa? Kun nyt kerran tiedät senkin, ettei tuollainen sihti yhdistettynää uuteen ohjelmistoon voi millään auttaa. Jos nyt nauramiseltasi kerkiät.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 27.11.15 - klo:07:25
Itse ainakaan ottanut kantaa patentin toimivuuteen, lähinnä naurettavuuteen. Siis miljardeja ja taas miljardeja VW:lle maksamaan tuleva keissi korjaantuu hokkuspokkus-sihdillä by TupperwareTM  ::)
Naurettavan päästönormin vaatimukset täyttyvät naurettavilla keinoilla. Eiköhän noita sihtejä löydy aika monesta muustakin moottorista.

duke7

Eihän tuo sihti mitään korjaa. Korjaus tehdään softalla mutta sen kanssa joudutaan nyt menemään niin pienillä toleransseilla että alkuperäisen rakenteen kanssa mittaustarkkuus ei enää riittänyt. Tuon sihdin avulla sitten saadaan tasoitettua virtausta hieman jotta mittaustarkkuus on riittävä.

Tämä nyt on tietysti itsestäänselvyys mutta sanoimpa nyt ääneen kun tuntuu että asioita ymmärretään jo tahallaan väärin. Ja kyllä, "sihti" ei ole uusi keksintö eikä niin ole missään väitetty.

MMV

Lainaus käyttäjältä: skriko - 26.11.15 - klo:22:20
Näkyy Keni1 kirjoittaneen viimeksi palstalle tammikuussa. Tais tulla poika järkiinsä, eikä viitsinyt enää kirjoitella ainaisten nälvijöiden kanssa.

Tuon jälkeen ko. nimimerkki on ilmestynyt ainakin kahdella uudella nimimerkillä. Täällä kun ei taideta enää rinnakkaistunnuksia pahemmin seurailla...

Polari

Meillä on jo tiedossa seuraavat seikat, mitään uutta korjausta ei ole olemassakaan. Volkswagen on kertonut asentavansa autoihin osan joka niissä jo on.

Sihti mallia 2013



Sihti mallia 2015


teräksenharmaa

#1483
Lainaus käyttäjältä: Polari - 27.11.15 - klo:08:54
Meillä on jo tiedossa seuraavat seikat, mitään uutta korjausta ei ole olemassakaan. Volkswagen on kertonut asentavansa autoihin osan joka niissä jo on.

Sihti mallia 2013

Muuten osuit tosi lähelle, mutta videossasi on täysin eri moottori, joka ei edes ole mallia 2013. Video on julkaistu vuonna 2013.

EDIT: Selvennetään nyt vielä sen verran, että videossasi on siis Golf IV GT 1.9 TDI. Sihti voi olla siis vaikka mallia 2003.

Taky

Lainaus käyttäjältä: ajs178vag - 26.11.15 - klo:23:00
Nyt alkaa tuntumaan, että tässä on hiljaisuudessa tehty Saksan viranomaisten ja VAG:n välillä salainen diili, että he hyväksyvät "korjaukset" ja jatketaan elämää.

Tämänkö hyväksyisi Opel/BMW/MB, naapuri Rellu, Pösö, Citikka, tai FIAT, Toyota, Mitzu, KIA jne jne että VAG saa anteeksi tekonsa?

Kun VAG rypee, niin siitähän sataa myyntiä juurikin muille.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

europe

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 27.11.15 - klo:09:17
Muuten osuit tosi lähelle, mutta videossasi on täysin eri moottori, joka ei edes ole mallia 2013. Video on julkaistu vuonna 2013.

EDIT: Selvennetään nyt vielä sen verran, että videossasi on siis Golf IV GT 1.9 TDI. Sihti voi olla siis vaikka mallia 2003.

ASZ eli 04/2001â€"08/2003.

ajs178vag

Lainaus käyttäjältä: exlex - 26.11.15 - klo:23:58
Ihme meuhkaamista tämä koko päästöhomma. Kyllä kai jokainen rehellinen ihminen tiesi, että kaikkia auto valmistajat vetävät kotia päin. VW oli ainoa jolla oli ohjelma, muut valmistajat olivat vain muuten epärehellisiä mittauksissaan.

Itselläni tämä päästöjuttu ei vaikuta nakin vertaan. Vanhemmat ostivat juuri viimeviikolla auton vaikka tiesivät tämän asian täysin. Itse hankin varmaan uuden A4:sen vuoden sisään. Tämäkin asia unohtuu jo kohta ja case is closed.

Uskoisin autoilijoita huolettavan nämä kolme seikkaa näissä tulevissa "korjauksissa" ja ylipäätään tässä päästöskandaalissa:

1) Vaikutus auton tehoon/vääntöön/suorituskykyyn
2) Vaikutus auton kulutukseen
3) Vaikutus auton jälleenmyyntiarvoon

Auton ekologisuus lienee sivuseikka.


ajs178vag

Lainaus käyttäjältä: mremonen - 27.11.15 - klo:08:15
Jahs. Mistähän näitä uusia kirjautuneita tänne oikein nyt löytää?

Enivei, voisitko kertoa miten Saksan viranomaiset hoitavat asian salaisesti USAn viranomaisten ja kuluttajajärjestöjen kanssa? Kun nyt kerran tiedät senkin, ettei tuollainen sihti yhdistettynää uuteen ohjelmistoon voi millään auttaa. Jos nyt nauramiseltasi kerkiät.

Tämä sihvilä pätee vain "korjauksiin" Euroopassa. USA:n korjausmetodeja ei ole vielä julkistettu ja on todennäköistä, että sama "ratkaisu" ei siellä mene läpi juurikin mainitsemistasi syistä (USA:n viranomaiset, kuluttajajärjestöt) sekä myöskin siksi, että päästörajat ovat tiukemmat siellä.

Epes

Lainaus käyttäjältä: wtf - 27.11.15 - klo:06:21
..........................Täällä on kyllä paljon valmiita moottori-insinöörejä liikkeellä jotka tietää että, joo ei voi tommonen sihti toimia?
Mites se 2 litrainen kun siihen ei tule edes tuota sihtiä? Ei varmaan voi oikeesti pelkällä softapäivityksellä korjaantua vai?

Noo, yksi konepuolen insinööri kyllä mutta ei minullakaan ole kotona täydellistä testilaboratoriota jolla voisin todistaa toiminnan tai toimimattomuuden mutta ihan oikeasti. Miettikää miksi VW laittaisi kalliita ureajärjestelmiä autoihinsa, jos samaan lopputulokseen pääsisi euron sihdillä? Niinpä!

mremonen

Lainaus käyttäjältä: ajs178vag - 27.11.15 - klo:12:04
Uskoisin autoilijoita huolettavan nämä kolme seikkaa näissä tulevissa "korjauksissa" ja ylipäätään tässä päästöskandaalissa:

1) Vaikutus auton tehoon/vääntöön/suorituskykyyn
2) Vaikutus auton kulutukseen
3) Vaikutus auton jälleenmyyntiarvoon

Auton ekologisuus lienee sivuseikka.
Aika lailla näin. Mutta niin kauan kun mitään varsinaista tietoa ei ole, niin en ymmärrä miksi täällä(kin) esitetään faktana mitä näille e.m. asioille käy.

Kohdat 1 ja 2 selviävät, kun ensimmäinen jantteri on käyttänyt autonsa volkkarilla ja lukee mitä rekisteriotteessa sen jälkeen seisoo.

Kohta 3 on sellainen tuulessa heiluva per... lehti, ettei siitä pysty kukaan mitään faktaa sanomaan. Jälleenmyyntiarvo on se, mitä joku kunakin ajanhetkenä kyseisestä autosta haluaa maksaa. Auto ei ole kulta tai öljy, joilla on maailmanmarkkinoilla noteerattu hinta. Joka sekin riippuu puhtaasti kysynnästä ja tarjonnasta. Esimerkkinä kohdasta kolme on se 13 000 EURon spredi, mitä mu nedellisestä autosta tarjottiin vaihdossa uuteen (huom!) pilkulleen samanlaiseen autoon.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

esko

Lainaus käyttäjältä: Epes - 27.11.15 - klo:12:49
Noo, yksi konepuolen insinööri kyllä mutta ei minullakaan ole kotona täydellistä testilaboratoriota jolla voisin todistaa toiminnan tai toimimattomuuden mutta ihan oikeasti. Miettikää miksi VW laittaisi kalliita ureajärjestelmiä autoihinsa, jos samaan lopputulokseen pääsisi euron sihdillä? Niinpä!
Eihän koko episodia olisi olemassakaan, jos tuo muovisihti olisi asennettu tehtaalla joka autoon ja kone säädetty vastaamaan sääntöjä.
Nyt jättivät tuon sihdin pois ja siitä aiheutuu VAG:lle eri arvioiden mukaan 15-40 miljardin menetykset.
Sihti ja asennus tehtaalla maksaa luokkaa 1 euro / auto maksimissaan. Joutuvat sen sijaan asentamaan urealaitteita sun muita.
Sihti olisi pitänyt moottorien saastepäästöt alla normien ja tehot ja väännöt ennallaan.
Tuolla perusteella tuo sihti on keksintönä autotekniikan kulmakiviä... 8)

Laittaa epäilemään koko tarinaa...
Mutta, paras on kuunnella ja katsoa tarina loppuun asti.

baleno

Pudotus tehoissa ja kulutuksen nousu voi olla 5% luokkaa:
The older Jetta TDI took 10.5 seconds to reach 60 mph from a standing start, rather than the previous 9.9 seconds. Its highway fuel economy on CR's test cycle fell from 50 to 46 mpg.
http://www.greencarreports.com/news/1100425_vw-diesel-acceleration-fuel-economy-fall-without-cheat-mode-video
http://gas2.org/2015/10/09/what-happens-to-hp-and-mpg-when-you-fix-a-vw-diesel/
Citroen C5 2.0i 2006

kt

Ã,,lkää nyt hyvät hölöt kaikkea netissä tai täällä kirjoitettua todesta ottako. Tämä kirjoitteluhan tästä aiheesta  on vain pelkkää ajankulua ja huvia. Mistä me tiedetään mitä tulevaisuus tuo mukanaan, mutta ainahan se on kivaa spekuloida... ::)
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: baleno - 27.11.15 - klo:13:51
Pudotus tehoissa ja kulutuksen nousu voi olla 5% luokkaa:
The older Jetta TDI took 10.5 seconds to reach 60 mph from a standing start, rather than the previous 9.9 seconds. Its highway fuel economy on CR's test cycle fell from 50 to 46 mpg.
No eiköhän se nyt ole täysin selvää, ettei noiden Jenkkilän koneiden ratkaisu voi olla vain cheat-moodin jatkuva käyttäminen.

Polari

Lainaus käyttäjältä: kt - 27.11.15 - klo:13:53
Ã,,lkää nyt hyvät hölöt kaikkea netissä tai täällä kirjoitettua todesta ottako. Tämä kirjoitteluhan tästä aiheesta  on vain pelkkää ajankulua ja huvia. Mistä me tiedetään mitä tulevaisuus tuo mukanaan, mutta ainahan se on kivaa spekuloida... ::)
Niinpä

Tässä linkki googlen kuvahakuun, näyttäisi kaikissa MAF sensoreissa olevan tuo sihti eli nyt on Volkswagen kehittänyt vuosisadan hätävalheen.

https://www.google.fi/search?q=volkswagen+maf+sensor&biw=1536&bih=770&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwiA88uzy7DJAhVHiywKHXGxCGwQsAQIHA

Korjaamiset aloitetaan tammikuussa, vielä on hyvää aikaa tarkistaa oma 1.6 TDI ja varmistua puuttuuko sihti.

kt

Lainaus käyttäjältä: baleno - 27.11.15 - klo:13:51
Pudotus tehoissa ja kulutuksen nousu voi olla 5% luokkaa:


Pikkulinnut kertoo, että tämä ongelma hoidetaan alentamalla nykyisiä 80/100 kmh nopeuksia. Maksimitehoja ei sen jälkeen pääse kukaan käyttämään ja kulutuksetkin putoaa 5%.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

multsi

Vag tietää kyllä varmasti olevansa monen virallisen ja epävirallisen testaajan kohteena korjauksen jälkeen, joten pitäisi olla kyllä saatanan tyhmiä johtajia jos korjaus olisi pelkkää huiputusta..

Eli kai noissa korjatuissa on pakko olla typpipäästöt alemmat? tavalla tai toisella...

Polari

Lainaus käyttäjältä: multsi - 27.11.15 - klo:16:33
Vag tietää kyllä varmasti olevansa monen virallisen ja epävirallisen testaajan kohteena korjauksen jälkeen, joten pitäisi olla kyllä saatanan tyhmiä johtajia jos korjaus olisi pelkkää huiputusta..

Eli kai noissa korjatuissa on pakko olla typpipäästöt alemmat? tavalla tai toisella...
Näin Volkswagen on tiedottanut korjauksesta

http://www.volkswagen.fi/vv-auto/vw_news.nsf/html/volkswagenagesittelidieselmoottoreidenteknisettoimenpiteet?open&db=VW5.nsf

"Teknisten toimenpiteiden tavoitteena on voimassa olevien päästörajojen saavuttaminen siten, ettei moottorin tehoon, kulutukseen tai ajokäyttäytymiseen tule muutoksia. Koska kaikki mallivaihtoehdot on kuitenkin vielä mitattava, näiden tavoitteiden saavuttamista ei voida tällä hetkellä vahvistaa lopullisesti."

Volkswagen ei siis ole edes mitannut korjauksen vaikutusta, se ainoastaan tarjoaa korjauksen jonka se uskoo toimivan. Jos korjaus ei toimi niin sitten kokeillaan jotain toista korjausta. Toimiva korjaus olisi tehojen lasku tai urearuisku, urearuiskujen laitto maksaisi lähes 100 miljardia. Yhtiöllä ei yksinkertaisesti ole varaa korjata autojaan kunnolla.

Tuo jo edellissä kommenteissa mainittu MAF sensori ja sen siivilä on ollut lähes kaikissa autoissa jo kauan, jopa -98 Jetassa oli moinen siivilä.

Koska tuo siivilä on jo vakiovaruste kaikissa niin miten sen vaihtaminen alentaisi päästöjä? Vai eikö 1.6 TDI:ssä tuotakaan ole?

-karppa-

1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

jhm

Hyvää ajanvietettä seurata näitä topiikkejä missä osalla porukasta on lähes maailmanloppu käsillä jos jotkut Nox arvot heittää häränpyllyä..petkuhuiputusta tai ei.

Hei haloo,nyt puhutaan vain autoista ja monikohan on oikeesti kiinnostunut jostain ympäristönsuojelusta liikenteestä ??Monikin tuijottaa vain hintaa mihinkä asettuu päästöjen takia omalle kukkarolle sopivaan kohtaaan myyjän

Minä olen ajatellut että niin kauan kun ei näy peruutuspeilistä mitään mustaa tai harmaata sauhua niin kaikki on ok.Ei me suomalaiset kuitenkaan pelastakoko maapalloa.
VW Transporter T5  84kw 2014

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy