VW jäi kiinni päästötulosten vääristelystä - 500,000 autoa pois USA:n teiltä

Aloittaja Freeze, 18.09.15 - klo:21:22

« edellinen - seuraava »

Polari

Lainaus käyttäjältä: tet - 16.11.15 - klo:14:56
Jännitys tiivistyy, milloinkahan on 2-litraisen vuoro. Hirveästi jännittää se tuleva julkistus, ettei autolleni tarvitse tehdä mitään. ;D
Nyt on sinun vuorosi koittanut http://www.taloussanomat.fi/autot/2015/11/16/vwn-vaaristely-koskee-ainakin-naita-uusia-bensa-autoja/201515115/304

Tuota PDF listaa selatessa mieleen hiipi kysymys, mitkä olikaan ne mallit joita huijaukset ei koskeneet.

Viikonloppuna sain vihiä siitä kuinka Manuaalivaihteistojen siirtohaarukoita joudutaan vaihtamaan alvariinsa ja jopa erikseen valmistetaan teräksestä yksityisten pajojen toimesta kun eivät tahdo kestää. Eli jos sen Audin vaihteisto takkuaa niin voi olla valuosaa murtunut, ei kuulemma kestä nopeita ja rajuja liikkeitä, mm. Audi S3:ssa nuo paukkuneet tiuhaan. Manuaalit tosin aika harvinaisia nykyään kun käytössä on "kestävä ja luotettava" DSG mutta tiedoksi jos sellainen suunnitteilla.

pomo

Lainaus käyttäjältä: mremonen - 16.11.15 - klo:20:31
No, kohtahan noilla alkaa tienaamaan...
http://www.hs.fi/talous/a1447659445429

Nyt kannattas ostaa, tuon lisäksi kun uusien hinta tulee nousemaan niin vanhojen hinta nousee myös!

Herr K

Olikos Volkkari jo aiemmin laittanut myös 1.6 dieselit myyntikieltoon vai onko tuo tullut vasta nyt? Nyt ne sekä GTD ovat harmaana Golfin hinnastossa 1.4 TSI ACT koneiden lisäksi. Tilattavissa olevien moottorien lista se vaan lyhenee... Passattia saa kyllä tilattua vielä tuolla koneella
VW Passat Variant GTE

tet

Lainaus käyttäjältä: Polari - 16.11.15 - klo:23:19
Nyt on sinun vuorosi koittanut http://www.taloussanomat.fi/autot/2015/11/16/vwn-vaaristely-koskee-ainakin-naita-uusia-bensa-autoja/201515115/304

Minä puhuin NOx-päästöiskandaalista, en tästä uudesta CO2-kohkaamisesta. CO2-päästöjen osalta autoille ei tarvitse tehdä mitään, siinä muutetaan numeroita paperilla. Alkuperäisessä NOx-päästöasiassa voi olla moottoreihin tulossa muutoksia. Jos julkisuudessa näkyneet (hyvin vähäiset) asiatiedot skandaalista ovat paikkansa pitäviä, ei minun moottorilleni tarvise tehdä mitään vaikka väittävätkin siinä huijaussoftan olevan. Toki sen softan haluavat poistaa, mutta ei se mihinkään vaikuta.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Polari

Helpointa VW:lle olisi ottaa jokaisesta moottorista 50 - 100 hevovoimaa pois riippuen on tavallinen vai tehomalli, sen jälkeen Ecu lukkoon ja sinetti päälle.

Sama koskee tietysti samoilla moottoreille varustettuja Audeja, Skodaa ja Seattia.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Polari - 17.11.15 - klo:14:19
Helpointa VW:lle olisi ottaa jokaisesta moottorista 50 - 100 hevovoimaa pois riippuen on tavallinen vai tehomalli, sen jälkeen Ecu lukkoon ja sinetti päälle.

Sama koskee tietysti samoilla moottoreille varustettuja Audeja, Skodaa ja Seattia.


Kunnes tuo ohitetaan... Se kun on vain ykköstä ja nollaa
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Polari

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 17.11.15 - klo:14:58

Kunnes tuo ohitetaan... Se kun on vain ykköstä ja nollaa
Sepä ei ole tehtaan ongelma jos joku sen tuotteita muokkaa, omistaja sitten itse selvittelee seuraukset.

sonic

Odotellaan rauhassa mitä noista tulee, tuleeko mitään, no toki se vanha softahan kannattaa varmuuskopioida valmiiksi palauttamista varten........

lao

Skoda.fi sivuille on tänään tullut päivitetyt hinnastot muutamiin malleihin.

"¤ Ilmoitetut CO2-päästöarvot tai polttoaineen kulutusarvot on määritetty tyyppihyväksyntäprosessin yhteydessä. Nämä arvot eivät pidä paikkaansa.
Teemme parhaamme tilanteen selvittämiseksi mahdollisimman nopeasti ja tulemme oikaisemaan arvot, tarvittaessa yhteistyössä vastaavien viranomaisten kanssa. "
Ajossa Volvo V90 T8 AWD R design MY18
Ex.
Volvo XC60 D4 Business Classic Summum -17
Škoda Superb Combi 2.0 TSI 280 4x4 L&K DSG -16
BMW F31 320iA xDrive M-sport -13
BMW E91 330xdA M-Sport -06
VW Golf GTI DSG (4ov) -05

enkero

Lainaus käyttäjältä: lao - 17.11.15 - klo:19:52
Skoda.fi sivuille on tänään tullut päivitetyt hinnastot muutamiin malleihin.

"¤ Ilmoitetut CO2-päästöarvot tai polttoaineen kulutusarvot on määritetty tyyppihyväksyntäprosessin yhteydessä. Nämä arvot eivät pidä paikkaansa.
Teemme parhaamme tilanteen selvittämiseksi mahdollisimman nopeasti ja tulemme oikaisemaan arvot, tarvittaessa yhteistyössä vastaavien viranomaisten kanssa. "

Mikähän järki tuossa on; vaikkapa Octaviassa 1,6 manuaali on "huijattu" vain Greenlinena, 2,0 184hv vain käsivaihteisena, mutta pikkudisu sitten DSG:näkin?
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

lao

Lainaus käyttäjältä: enkero - 17.11.15 - klo:22:05
Mikähän järki tuossa on; vaikkapa Octaviassa 1,6 manuaali on "huijattu" vain Greenlinena, 2,0 184hv vain käsivaihteisena, mutta pikkudisu sitten DSG:näkin?

Ei mikään. Lähes kaikki nykyiset autot ovat CO-päästöjen osalta kriittisiä pl. täyssähköt, joissa sähkön oletetaan olevan nollapäästöistä vesi -tai ydinsähköä. VAG on nyt vaan joutunut suurennuslasin alle kärähdettyään suorasta kusetuksesta, ei siitä että CO-kokeissa on käytetty optimoituja autoja umpyörillä ilman latureita tai lämmityslaitteita, mitä kaikki ovat tehneet.
Ajossa Volvo V90 T8 AWD R design MY18
Ex.
Volvo XC60 D4 Business Classic Summum -17
Škoda Superb Combi 2.0 TSI 280 4x4 L&K DSG -16
BMW F31 320iA xDrive M-sport -13
BMW E91 330xdA M-Sport -06
VW Golf GTI DSG (4ov) -05

nackerton


Eka Golf

Lainaus käyttäjältä: kimppikoo - 16.11.15 - klo:21:58
25 Miljardia on paljon rahaa  :P
Miljardi on jo niin paljon ettei sitä tavis voi käsittää, ei ainakaan poliitikko!  8)
Jos minulle luvattaissin miljardi kunhan laskisin se euron kolikoina niin en suostuisi, mutta arvatkaapa miksi en?  ::)

mremonen

Lainaus käyttäjältä: Eka Golf - 19.11.15 - klo:00:17
Jos minulle luvattaissin miljardi kunhan laskisin se euron kolikoina niin en suostuisi, mutta arvatkaapa miksi en?  ::)
Jos laskisit 10 kolikkoa sekunnissa, niin miljardin laskemiseen euron kolikkoina menisi vajaat 28 000 tuntia, josta siis saadaan yli 1000 vuorokautta eli pyöristäen 3 vuotta laskemista 24/7. Normaalilla n. 200 työpäivän (8h) työvuodella tuohon menisi sitten n. 17 vuotta. Jos laskisit vain kolikon sekunnissa, niin sitten menisi se 170 vuotta.

Tämä näin nopeasti laskien. Korjatkaa jos on virheitä.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

lao

Suora kusetus oli se että autot tunnistivat testitilanteet ja menivät eri ohjelmistolle.
Ajossa Volvo V90 T8 AWD R design MY18
Ex.
Volvo XC60 D4 Business Classic Summum -17
Škoda Superb Combi 2.0 TSI 280 4x4 L&K DSG -16
BMW F31 320iA xDrive M-sport -13
BMW E91 330xdA M-Sport -06
VW Golf GTI DSG (4ov) -05

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: mremonen - 19.11.15 - klo:08:28
Jos laskisit 10 kolikkoa sekunnissa, niin miljardin laskemiseen euron kolikkoina menisi vajaat 28 000 tuntia, josta siis saadaan yli 1000 vuorokautta eli pyöristäen 3 vuotta laskemista 24/7. Normaalilla n. 200 työpäivän (8h) työvuodella tuohon menisi sitten n. 17 vuotta.

Moni tekee 17 vuotta tai tuplastikin töitä, mutta palkka jää melko kauaksi miljardista.

teräksenharmaa

Työkalut kuntoon ensin eli ensin pitää hankkia sopiva määrän koneita laskemaan kolikoita.

JaniKuula

Ajossa: Audi A4 Sedan 2.0 TDI Quattro (140kw) + Stronic
Audi A4 Avant 2.0 TDI Man. 2008 (B8)

tet

Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

hansolo

^^
Vai että uudet polttoainesuuttimet, katalysaattori ja ohjelmisto yksi-piste-kutoseen. Autonewsin jutussa, jota Maikkari lainaa, mainitaan katin olevan suurempi kuin nykyinen ja että korjausosien saatavuus menee jopa syyskuulle 2016 alihankkijoiden vuoksi.

LainaaVolkswagen CEO Matthias Mueller has indicated that certain parts such as the engine’s injection nozzle would need to be replaced and a larger catalytic converter installed. As a result it may take until September of next year before parts manufacturers can supply the necessary components to VW.
http://europe.autonews.com/article/20151117/ANE/151119911/vws-fix-for-rigged-1-6-liter-engines-waits-for-german-approval
Ajossa: Sähkökiivi eli Skoda Citigo-e IV MY21, Skoda Octavia Combi e-Tec MY21, kesäisin BMW F650ST "Funduro"

mremonen

^No lieneekö tuolla kauheasti väliä, että meneekö syyskuulle vai ei.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

hansolo

Joo, ei väliä. Minun puolesta sais vaikka jäädä tekemättä.
Ajossa: Sähkökiivi eli Skoda Citigo-e IV MY21, Skoda Octavia Combi e-Tec MY21, kesäisin BMW F650ST "Funduro"

pomo

sääliksi käy ohjelmoidun auton omistajaa jos nostavat tuon asian samalla pöydälle ja eivät suostu korjaamaan ohjelmoituja...

RSOCUstin

Hmm. Isompi katalysaattori / DPF ihmekään kun niitä mennyt kun ovat liian pieniä. No vuoden päästä osia autoon ja silloin taitaa Skodassa olla mittarissa 280tkm :) Autostahan tulee silloin melko uusi.


TDiih

ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

Leonisti

Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 19.11.15 - klo:16:37
Hmm. Isompi katalysaattori / DPF ihmekään kun niitä mennyt kun ovat liian pieniä. No vuoden päästä osia autoon ja silloin taitaa Skodassa olla mittarissa 280tkm :) Autostahan tulee silloin melko uusi.

Samaa ajattelin itsekin. Leonissa n.260tkm mittarissa vuoden päästä. Uusi dpf/katalysaattori pönttö kiinni ja matka jatkuu taas. Eipä tarvii maksaa itse kallista remonttia.
Seat Leon 1.6 tdi Ecomotive Style 2010

tet

Lainaus käyttäjältä: Leonisti - 19.11.15 - klo:22:09
Samaa ajattelin itsekin. Leonissa n.260tkm mittarissa vuoden päästä. Uusi dpf/katalysaattori pönttö kiinni ja matka jatkuu taas. Eipä tarvii maksaa itse kallista remonttia.

Sillä pöntöllä jossa DPF on, ei vaan ole mitään tekemistä NOx-päästöjen puhdistuksen kanssa. Keräävä NOX-katti on erillinen pönttö siellä putken vaakaosalla auton alla. Omassa 2-litraisessa sitä ei edes ole, vaikka huijaussofta kuulemma on.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

stjärndykare

Pokkaa niillä on ainakin

http://www.kauppalehti.fi/uutiset/vw-vaatii-auton-ostajalta-allekirjoitusta-paastopaperiin/QHPGL7nc

luulisi VW:n neuvotteluaseman olevan sen verran heikko ettei kannattaisi lähteä asiakkaita enempää härnäämään vastuuvapauslomakkeilla.

Pakko olla uutisankka

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: stjärndykare - 20.11.15 - klo:11:14
Pokkaa niillä on ainakin

http://www.kauppalehti.fi/uutiset/vw-vaatii-auton-ostajalta-allekirjoitusta-paastopaperiin/QHPGL7nc

luulisi VW:n neuvotteluaseman olevan sen verran heikko ettei kannattaisi lähteä asiakkaita enempää härnäämään vastuuvapauslomakkeilla.

Pakko olla uutisankka
Ei kai tuo sen kummempaa härnäämistä ole. Jos autoja myy, ennen kuin tulevat CO2-arvot ovat selvillä, niin tuo on hyvin ymmärrettävää. Kyllähän tämä hyvin erikoinen tilanne pitääkin tuoda asiakkaan tietoon yksiselitteisellä tavalla. Asiakas joko hyväksyy sen tai ostaa jotain muuta.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy