VW jäi kiinni päästötulosten vääristelystä - 500,000 autoa pois USA:n teiltä

Aloittaja Freeze, 18.09.15 - klo:21:22

« edellinen - seuraava »

kt

Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

mremonen

Lainaus käyttäjältä: kt - 13.11.15 - klo:11:10
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=425.msg531779#new
Jepsis jee. Tämän väännön voisi kyllä siirtää tuonne. Ja kuten tuolla on sanottu, niin "Mutta kyllä tätä testiä voidaan käyttää siihen, että erilaisia moottoreita eri valmistajilta verrataan testissä keskenään."
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

kt

Jep. Asiasta lienee puhuttu ja kirjoitettu noin 10 vuotta. Että pitäisi saada autoilijoiden todellista käyttäytymistä kuvaava parempi testi. Itse autohan taipuu vaikka mihin, mutta kuskeja kun ei saada ajelemaan, niinkuin EU-testissä pitäisi ajella. Sehän tämä ongelma on.  :'(

No sitten voi joku valmistaja olla luovempi kuin toinen ja onhan autojen muodotkin erilaisia, joten kyllä eroja syntyy EU-testissä, vaikka moottori ja ohjelmointikin olisi ihan sama. Pyöristyssäännötkin pitäisi määritellä tarkemmin. Autojen esitteisiin varsinkin Suomessa pitäisi lisätä pienellä präntillä teksti:

Eu-kulutustesti pätee vain laboratorio-olosuhteissa eikä keskiverto-suomalais-kuskin autoilussa. ::)
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Visa

Volkkarilla painettu Suomessakin paniikkinappulaa? nyt saa huolenpitosopimuksenkin kaupan päälle 3 vuodeksi  :D

Hiihtäjä

Tuokin on vaan 36kk/60tkm... Tuumasin jo että ihan OK etu, jos sattuu ajamaan sen plus 50tkm vuodessa. Tuleehan tuostakin kyllä vajaa tonni usean automallin osalta. Siltikään en ole ostamassa uutta VW:tä nyt tai tulevaisuudessakaan  ;D

arkki

Tuskimpa tästä kuitenkaan millään "porsaanreijällä" VW pois pääsee? Tässä tarvii ennenminkin "kusta/ureaa" sinne jonnekin kuin etsiä porsaita ;D
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/vaite-porsaanreika-voi-paastaa-vwn-palkahasta/sEcwa6F9

vwmies

Ensimmäiset luvut tiskiin: Volkkarin myynti rojahti

http://www.taloussanomat.fi/autot/2015/11/13/ensimmaiset-luvut-tiskiin-volkkarin-myynti-rojahti/201515014/304

Volkswagen-autojen myynti supistui lokakuussa 5,3 prosenttia vuodentakaisesta, yhtiö kertoi perjantaina.

Kyseessä on ensimmäinen myyntiluku kokonaiselta kuukaudelta sen jälkeen, kun yhtiö jäi kiinni päästöjensä vääristelystä Yhdysvalloissa.

Myyntijohtaja Jürgen Stackmannin mukaan Volkswagen-konserni käy läpi "haastavia aikoja". Stackmannin mukaan haasteita tuo päästöskandaalin lisäksi "kiristynyt tilanne maailmanmarkkinoilla". Yhtiön tiedotteessa Stackmann viittasi myynnin takelteluun Brasiliassa ja Venäjällä.

Saksalainen autokonserni kertoi myyneensä lokakuussa 490 000 Volkswagen-autoa, kun vuotta aiemmin luku oli 517 400 autoa.

Kuluva vuosi on sujunut muutenkin tuskaisesti yhtiölle. Tammiâ€"lokakuussa autojätti on saanut kaupaksi 4,84 miljoonaa Volkswagen-autoa eli 4,7 prosenttia vähemmän kuin viime vuonna vastaavalla ajanjaksolla.

Autonvalmistajan omien ilmoitusten mukaan kyseessä on kahdeksas perättäinen kuukausi, jolloin konsernin isoimman yksikön myynti jää jälkeen vuodentakaisesta.   :o
Yritetään pärjätä.

teräksenharmaa

Eli tuo myynti on viime vuoteen verrattuna samalla tasolla kuin muutenkin kuluvana vuotena.

-karppa-

1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Polari

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 13.11.15 - klo:17:51
http://m.kauppalehti.fi/uutiset/vaite-porsaanreika-voi-paastaa-vwn-palkahasta/sEcwa6F9?ref=facebook%253A8648

Erikoinen käänne, Volkswagen olisikin huijannut ihan turhaan, sillä huijaus olikin Euroopassa sallittua. Autoja saisi testejä varten muuttaa ihan mielin määrin ja se mitä oikeasti myydään ei tarvitse olla lähellekään niitä virallisia testituloksia.

Tämä pinteestä rimpuilu on taattua Volkswagenia, sen sijaan että etsittäisi korjausta ja tehtäisi korjauksia, niin sen sijaan etsitään tietä ulos pinteestä.

Silti hieman ihmetyttää miksi tämä asia tuli esille vasta nyt 2 kuukautta skandaalin alkamisen jälkeen?

Autoja on myyty virheellisillä tiedoilla testeistä huolimatta, nyt on syynissä CO2 päästöt ja kyse siitä mitä ilmoitettiin päästöiksi myytäessä ja mitä on todellisuus. Tämä lienee syy miksi Volkswagenin sivustoja päivitetään, varmaan on kova työ keksiä sopivat CO2 arvot.

Nyt näyttää siltä että mikään ei muutu, ehkä EU jopa velvoitetaan kustantamaan jotain hyvityksiä Volkswagenille brändin lokaamisesta. Totta kuitenkin on, että Volkswagen dieselit tupruttavat tonneittain ylimääräisiä myrkkykaasuja.

Hannes

Jos oikein tottapuhutaan niin moniko tosisaan on nyrpistynyt siitä että VW on asentanut tuollaisen huijaus systeemin, epäilempä että suurinta osaa närästää se että huijausmoottorit aiotaan korjata niin että tehot tippuvat ja kulutus nousee-

Ja se että jos VW joutuu tosissaan vaikeuksiin rahallisesti ollaan me Suomalaisetkin osaltamme pönkittämässä VW:tä että se pysyy jaloillaan, on tässä niin suuresta asiasta kyse että Kreikkakin kalpenee.

Eli ei tämä mikään ilon aihe ole, hyvää autoa myydään jatkossakin, oli sitten mitä vikaa tahansa ja sitä voi jokainen miettiä miksi näin, eikö ole varteenotettavaa vaihtoehto, se tulee ensiksi mieleen.

Onhan tämä tietenkin mehevä aihe VAG vastaisille, varsinkin niille jotka ovat tavalla tai toisella joutuneet pettymään konserniin, joka on osaltaan ymmärrettävää. Onhan tämä toisealta autoalan mullistus joka jättää aivan varmasti jälkensä, harmi vaan että joka tapauksessa kaikki auton omistajat joutuvat maksumiehiksi.

Haq

Lainaus käyttäjältä: Polari - 13.11.15 - klo:22:09
Totta kuitenkin on, että Volkswagen dieselit tupruttavat tonneittain ylimääräisiä myrkkykaasuja.

Se mitä nämä nykyautot saastuttaa on vain hyvin pieni osa siitä mitä 70-luvun autot teki. Eteenpäin on menty, mutta nämä säännöt ja muut sellaiset vaan aiheuttaa ylimääräistä rasitetta KAIKILLE. Onneks mulla on testivoittaja auto... ainakin mun mielestä ja varmaan jonkun muunkin mielestä.
Nyt: Octavia TDI 4x4 RS DSG -16
Ex: Octavia TDI RS DSG -10
Ex: Octavia RS -06
Ex: Octavia 2.0 -00

kt

Sattuneesta syystä kaivelin tänään oman autoni huoltokirjakansiota ja sieltähän löytyi tällainen tiedote:

http://www.aut.fi/files/609/Kulutustietokortti_netti.pdf

Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: kt - 14.11.15 - klo:17:11
Sattuneesta syystä kaivelin tänään oman autoni huoltokirjakansiota ja sieltähän löytyi tällainen tiedote:

http://www.aut.fi/files/609/Kulutustietokortti_netti.pdf

"Huomioimalla edellä mainitut seikat on  mahdollista jopa alittaa ilmoitettu EU keskikulutus. "
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Octavia4x4

Lainaus käyttäjältä: kt - 14.11.15 - klo:17:11
Sattuneesta syystä kaivelin tänään oman autoni huoltokirjakansiota ja sieltähän löytyi tällainen tiedote:

http://www.aut.fi/files/609/Kulutustietokortti_netti.pdf
Ja tämä koskee noista profiilisi neljästä autosta mitä?
Konsernipelejä vuodesta 1993

Asterion

Aikoinaan Yeti 1.2 omistaneena, ihmettelin aina sitä, että autolle ilmoitettu nimellisteho oli 105hp, mutta se tuntui vähintään 120 heppaiselta. Sitten alkoikin löytyä netistä eri maiden autotehtaiden tekemiä penkkitestejä, joissa tehdasviritteisestä moottorista otettiin ulos jopa yli 130hp tehoja.

Nythän tämäkin ihmetys sai vastauksensa. Testitilanteessa moottirinohjausohjelma tiputti tehot sellaiseksi, että CO2-arvot saatiin kohdalleen ja tämä teholukema tuli ylös auton rekisteröintipapereihin. Tuleekin olemaan mielenkiinoista nähdä, miten VW-konserni hyvittää autojen omistajille sen, että tulevaisuudessa se oma auto tuntuu entistä tehottomalta, vaikka tokihan he eivät koskaan paperilla luvanneetkaan enempää kuin tuon 105hp.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Visa - 13.11.15 - klo:13:14
Volkkarilla painettu Suomessakin paniikkinappulaa? nyt saa huolenpitosopimuksenkin kaupan päälle 3 vuodeksi  :D

Tietysti jos ajaa paljon niin tuosta voi olla jotain hyötyäkin. Itse ajan 3v/30 000. Autossa takuu 2 vuotta ja sen jälkeen alle 30 000 ajettuun autoon saa kaikki korjaukset virhevastuuseen ilmaiseksi. Tuohon tulisi yksi long life huolto 20 000.
Itse ottaisin ennen 100â,¬ rahaa kun 3 vuoden huolenpitosopimuksen.

kt

Lainaus käyttäjältä: Octavia4x4 - 14.11.15 - klo:18:27
Ja tämä koskee noista profiilisi neljästä autosta mitä?

Fabian huoltokansiosta löytyi, auto on noin 4 kk vanha. Esitehän on suoraan täältä kopioitu:

http://www.aut.fi/ymparisto/autojen_paastot_ja_niiden_mittaus

Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Octavia4x4

Lainaus käyttäjältä: kt - 14.11.15 - klo:18:50
Fabian huoltokansiosta löytyi, auto on noin 4 kk vanha. Esitehän on suoraan täältä kopioitu:

http://www.aut.fi/ymparisto/autojen_paastot_ja_niiden_mittaus
Siellä ei kuitenkaan suoraan sanottu, että autosi ilmoitettuja päästölukemia tullaan lähiaikoina korjaamaan? Vaikka jonkinlaisena vihjauksena siihen kai tuollainen tiedote pitäisi ottaa.
Konsernipelejä vuodesta 1993

kt

Lainaus käyttäjältä: Octavia4x4 - 14.11.15 - klo:19:17
Siellä ei kuitenkaan suoraan sanottu, että autosi ilmoitettuja päästölukemia tullaan lähiaikoina korjaamaan? Vaikka jonkinlaisena vihjauksena siihen kai tuollainen tiedote pitäisi ottaa.

Minä taas ymmärrän tuon tekstin vain niinkuin siinä lukee. Eli jos haluat päästä EU-kulutukseen, niin tee näiden ohjeiden mukaan ainakin. En löydä tuosta tekstistä mitään vihjettä.
Kaivakaapa muutkin nuo huoltokansionne lehdykät esiin.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: kt - 14.11.15 - klo:20:22
Minä taas ymmärrän tuon tekstin vain niinkuin siinä lukee. Eli jos haluat päästä EU-kulutukseen, niin tee näiden ohjeiden mukaan ainakin. En löydä tuosta tekstistä mitään vihjettä.
Kaivakaapa muutkin nuo huoltokansionne lehdykät esiin.

Taisit aikaisemmin sanoa, että noihin lukemiin pääseminen on utopistinen ja nyt niihin voi päästä? Koeta nyt päättää mitä mieltä olet. Vanhojen autojen suhteen niihin voi päästä normaalikin kuljettaja.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

kt

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 14.11.15 - klo:20:29
Taisit aikaisemmin sanoa, että noihin lukemiin pääseminen on utopistinen ja nyt niihin voi päästä? Koeta nyt päättää mitä mieltä olet. Vanhojen autojen suhteen niihin voi päästä normaalikin kuljettaja.

Niin, tuo netin linkki kertoo, en minä, että noilla ohjeilla ajaen pääsee jopa ilmoitetun kulutuksen alle. Siitä vaan kokeilemaan. 8)
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Eka Golf

Tommi Mäkinen ajoi taloudellisuusajokilpailussa alle tehtaan ilmoittaman eikä edes voittanut kilpailua, eli vähällä voi päästä jos sen osaa?  8)

skriko

Lainaus käyttäjältä: Eka Golf - 14.11.15 - klo:21:59
Tommi Mäkinen ajoi taloudellisuusajokilpailussa alle tehtaan ilmoittaman eikä edes voittanut kilpailua, eli vähällä voi päästä jos sen osaa?  8)

Pääsin Sciroccolla ihan normaalissa ajossa 10% alle tehtaan ilmoittaman yhdistetyn kulutuksen. :D

kt

GolfPlussalla minäkin laskennallisesti pääsin 4,4 kulutukseen. Tuon EU-testiajon suorittaminen vaatimusten mukaisesti Suomen teillä varmaan tuo poliisin kuskia puhalluttamaan matalan ajonopeuden vuoksi. ;)
Tällä uudella Fabialla on koeajot vielä kesken, tavoitteena on 4,1, jota kyllä on jo lähestytty uhkaavasti.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Epes

Tämähän menee ihan puikkoihin, aika suuri osa 2016 autoista CO2 huijauslistalla:

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1447641425196.html

Ja niin kuin meikäläiselle vakuutettiin kuukausi sitten myyntitlanteessa myyjän toimesta Euro6:n "puhtaudesta", jopa Helkama-Auton toimitusjohtaja antoi tällaisia lausuntoja julkisuudessa .......

torsake

Uudet autot ei minua kiinnosta mutta tuossahan oli

LainaaEnsimmäisen korjausliikkeen takaraja on tänään maanantaina, kun yhtiö esittelee toimenpiteet, joilla 1,6-litraisen TDI-moottorin typenoksidipäästöjä saadaan leikattua.

Ompa jännää kuulla miten ne tuota meikäläisenkin rassia tunkkaavat :)

tet

Lainaus käyttäjältä: torsake - 16.11.15 - klo:13:48
Uudet autot ei minua kiinnosta mutta tuossahan oli

Ompa jännää kuulla miten ne tuota meikäläisenkin rassia tunkkaavat :)

Jännitys tiivistyy, milloinkahan on 2-litraisen vuoro. Hirveästi jännittää se tuleva julkistus, ettei autolleni tarvitse tehdä mitään. ;D
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

mremonen

Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.


Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy