VW jäi kiinni päästötulosten vääristelystä - 500,000 autoa pois USA:n teiltä

Aloittaja Freeze, 18.09.15 - klo:21:22

« edellinen - seuraava »

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: tärpätti - 08.11.15 - klo:21:04
Tähän offtopiccina voisin sanoa oman torstaina postissa tulleen tarjouksen, Skodasta tarjottiin romutusseteliä vaihdossa uuteen focukseen. Ã,,kkinäinen ottaisi vittuilusta.

Riippuu Skodasta.  ;)

Tai kai se veetuilua on, kun romutuspalkkiot on taas myönnetty loppuun.

Epes

Lainaus käyttäjältä: ITbites - 08.11.15 - klo:19:33
Uuteen A4:een - heidän laskemissa 15ke oli sulanut vuodessa autoni arvosta (vuodessa ajettu dieselille naurettavat 10tkm).

Jos autosi olisi Audin esittelyauto, niin hinta olisi pudonnut uuteen verrattuna n.2500-3500â,¬. Esittelyautot ovat näet vaihtoautojen eliittiä  ;D

ajs178vag

Lainaus käyttäjältä: ITbites - 08.11.15 - klo:19:51
Laitoin tälle myyjälle vielä mailin missä totesin että miten tässä Audia voi enää hankkia jos niiden hinta romahtaa noin nopeasti/radikaalisti - katotaan mitä vastaa/vastaako ollenkaan...

Onko autosi siis tuo 2014 Audi A3 184hv dieselillä? Ja siitä oli 1 vuosi ja 10 tkm tiputtanut 15,000 â,¬ hintaa? Ei hyvää päivää. Eihän tuon kyseisen moottorin edes pitäisi olla päästöhuijauksen piirissä, vai kuinka? Laskitko tuohon 15,000 â,¬ arvonalenemaan myös varusteet? Niistähän ei yleensä hyvitetä mitään, vaan vaihtohyvitys pohjautuu auton perushintaan (eli siis lisävarusteiden arvonalenema on 100%).

Itsellä on nyt sellainen kutina, että kaikissa VAG-dieseleissä on joku huijassofta. Myös näissä ihan uusissa. Miten muuten selittyy, että muilla merkeillä on kaiken maailman AdBlue-järjestelmiä, mutta jotenkin ihmeellisesti VAG-moottorit ovat puhtaita ilman moisia kalliita lisälaitteita. Eihän se ole yksinkertaisesti mahdollista.

Itse olen ollut todella lähellä laittaa uuden Audi A3 Sedan 110kw diesel quattron tilaukseen, mutta eihän sitä nyt uskalla, kun ei vielä ole paljastunut, mitä huijauslaitteita sen moottorista löytyy ja jos hinta tippuu 15 000 â,¬ vuodessa, niin voi morjens.

skriko

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 08.11.15 - klo:20:23
+1

Skriko voisikin kokemuksesta kertoa luettelonomaisesti, minkä merkkisillä autoilla tulee 2 eri taksilla ajaminen halvemmaksi kuin omistaminen .....  :P
Kaikilla autoilla ajaminen tulee kalliimmaksi kuin taksikyyti jos tekee huonoja kauppoja ja ostaa vääriä autoja. Jos vielä olisi sijoittanut 35 000e käteisellä ostetun auton rahat erääseen Ruotsalaiseen osakkeeseen. Perjantaina ne rahat olisivat olleet osakkeiden myynnin jälkeen 460 600â,¬. ;D

JaniKuula

Lainaus käyttäjältä: ajs178vag - 08.11.15 - klo:22:37
Onko autosi siis tuo 2014 Audi A3 184hv dieselillä? Ja siitä oli 1 vuosi ja 10 tkm tiputtanut 15,000 â,¬ hintaa? Ei hyvää päivää. Eihän tuon kyseisen moottorin edes pitäisi olla päästöhuijauksen piirissä, vai kuinka? Laskitko tuohon 15,000 â,¬ arvonalenemaan myös varusteet? Niistähän ei yleensä hyvitetä mitään, vaan vaihtohyvitys pohjautuu auton perushintaan (eli siis lisävarusteiden arvonalenema on 100%).

Itsellä on nyt sellainen kutina, että kaikissa VAG-dieseleissä on joku huijassofta. Myös näissä ihan uusissa. Miten muuten selittyy, että muilla merkeillä on kaiken maailman AdBlue-järjestelmiä, mutta jotenkin ihmeellisesti VAG-moottorit ovat puhtaita ilman moisia kalliita lisälaitteita. Eihän se ole yksinkertaisesti mahdollista.

Itse olen ollut todella lähellä laittaa uuden Audi A3 Sedan 110kw diesel quattron tilaukseen, mutta eihän sitä nyt uskalla, kun ei vielä ole paljastunut, mitä huijauslaitteita sen moottorista löytyy ja jos hinta tippuu 15 000 â,¬ vuodessa, niin voi morjens.

Sitä vain että kyllä mun vag dieselissä on adblue ja kaikenmaailman järjestelmät.
Ajossa: Audi A4 Sedan 2.0 TDI Quattro (140kw) + Stronic
Audi A4 Avant 2.0 TDI Man. 2008 (B8)

pomo

Lainaus käyttäjältä: Epes - 08.11.15 - klo:22:12
Jos autosi olisi Audin esittelyauto, niin hinta olisi pudonnut uuteen verrattuna n.2500-3500â,¬. Esittelyautot ovat näet vaihtoautojen eliittiä  ;D

Ostaessa, myydessä ne on yhtä halpoja kuin muutkin! Muuten on hankala ottaa lantaa, jos koittaa vaihtaa vaikka uudehkona audin kia ceediinniin hyvitys on varmasti heikko ;D

Ja jos viime vuonna/tänä vuonna osti kalliin a4 mallin  niin malliuudistus on pudottanut vanhan mallin autojen hintaa todella paljon!

kt

Jos auton arvo ilman autoveroa on 30 000 euroa ja autovero 15 000 euroa, niin kaupasta ostetun uuden auton arvo putoaa heti tuon autoveron verran. Eli 15000 euroa. Uskokaa vaan, auton todellinen arvo on se 30000.
Siksi ei kannata ostaa autoja, joiden autovero on suuri, ellei halua antaa rahaa verottajalle. :P
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

ITbites

Lainaus käyttäjältä: ajs178vag - 08.11.15 - klo:22:37
Onko autosi siis tuo 2014 Audi A3 184hv dieselillä? Ja siitä oli 1 vuosi ja 10 tkm tiputtanut 15,000 â,¬ hintaa? Ei hyvää päivää. Eihän tuon kyseisen moottorin edes pitäisi olla päästöhuijauksen piirissä, vai kuinka? Laskitko tuohon 15,000 â,¬ arvonalenemaan myös varusteet? Niistähän ei yleensä hyvitetä mitään, vaan vaihtohyvitys pohjautuu auton perushintaan (eli siis lisävarusteiden arvonalenema on 100%).

Itsellä on nyt sellainen kutina, että kaikissa VAG-dieseleissä on joku huijassofta. Myös näissä ihan uusissa. Miten muuten selittyy, että muilla merkeillä on kaiken maailman AdBlue-järjestelmiä, mutta jotenkin ihmeellisesti VAG-moottorit ovat puhtaita ilman moisia kalliita lisälaitteita. Eihän se ole yksinkertaisesti mahdollista.

Itse olen ollut todella lähellä laittaa uuden Audi A3 Sedan 110kw diesel quattron tilaukseen, mutta eihän sitä nyt uskalla, kun ei vielä ole paljastunut, mitä huijauslaitteita sen moottorista löytyy ja jos hinta tippuu 15 000 â,¬ vuodessa, niin voi morjens.

Kyllä, varusteet mukana laskelmassa, omassakin autossa niitä 7500 eurolla (jos toiset renkaatkin lasketaan mukaan). Kyllähän nuo Euro6 moottorit ovat itseasiassa rankempien huhujen kourissa kuin huijaussofta-autot, koska noissa on ilmeisesti kusetettu Co2 sekä kulutuslukemilla.
CUPRA Born 77kWh 170KW, 2022
VW ID.3 ST1 Plus 58kWh, 2021
VW e-GOLF, 2020
VW Golf GTE, 2018

japa

Jos lisävausteiden vaihtoarvo on nolla. Silloinhan toisia renkaita ei kannata antaa vaihdossa pois. Antaa vaikka renkaat ja vanteet satasella jollekin. esim. tori.fi kautta  8)
Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

njs

Lainaus käyttäjältä: japa - 09.11.15 - klo:11:03
Jos lisävausteiden vaihtoarvo on nolla. Silloinhan toisia renkaita ei kannata antaa vaihdossa pois. Antaa vaikka renkaat ja vanteet satasella jollekin. esim. tori.fi kautta  8)

Ne onkin ainoat millä on jotain arvoa. Viime vaihdossa jätin renkaat itselle ja sanottiin suoraan, että se vaikuttaa hyvitykseen 500â,¬.
Octavia III FL 1.5 TSI DSG - ex:  Octavia III 1.4 TSI DSG - Octavia II FL 1.8 TSI DSG - Octavia II 2.0 TDI DSG

ITbites

Mihin tämä tieto perustuu että lisävarusteilla ei ole arvoa? Ei tuossa ole mitään tolkkua... Hankit webastot, koukut, panoraamat tms ja vaihdossa hyvitetään sama kuin karvalakkimallista?
CUPRA Born 77kWh 170KW, 2022
VW ID.3 ST1 Plus 58kWh, 2021
VW e-GOLF, 2020
VW Golf GTE, 2018

MMV

Lainaus käyttäjältä: ITbites - 09.11.15 - klo:11:19
Mihin tämä tieto perustuu että lisävarusteilla ei ole arvoa? Ei tuossa ole mitään tolkkua... Hankit webastot, koukut, panoraamat tms ja vaihdossa hyvitetään sama kuin karvalakkimallista?

Lähes juuri noin. Tuttu autokauppias sanoikin, että lisävarusteet ostetaan vain itselle.

tet

Lainaus käyttäjältä: MMV - 09.11.15 - klo:11:29
Lähes juuri noin. Tuttu autokauppias sanoikin, että lisävarusteet ostetaan vain itselle.

Varmaan käytettyä sisäänostaessa noin. Myydessä ne sitten toki nostavat taas hintapyyntiä. ::)

Lainaus käyttäjältä: tärpätti - 08.11.15 - klo:21:04
Tähän offtopiccina voisin sanoa oman torstaina postissa tulleen tarjouksen, Skodasta tarjottiin romutusseteliä vaihdossa uuteen focukseen. Ã,,kkinäinen ottaisi vittuilusta.

No jaa. Jostain hiljattain lueskelin, että romutuspalkkiolla romutetaan nyt kohtuullisia määriä 10-15 vuotta vanhoja autoja. Ehkä sinulla sentään jonkin verran uudempi?
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

rami

Näinhän se juttu menee,että parhaiten hintansa säilyttää perusvarusteltu auto.
No,pienet moottorit kyllä syövät myös jälleenmyyntiarvoa.
Ts. Käypä perusmoottori ja kohtalaiset perusvarusteet niin OK.
Kilkuttimista ei makseta mitään.
Myyjäkin  kyllä osaa olla kiero jälleenmyyntihetkellä ne varusteet tulevatkin HUPS' jälleen arvoonsa kun hierotaan kauppaa käytetynostajan kanssa. ;D ;D ;D

japa

No onneks kuluttajakin voi taktikoida autonvaihtohommissa. Ajaa renkaat loppuun ja auton vaihtokohta juuri ennen isoa huoltoa. Ajaa myös tankin tyhjiin.
Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

vwmies

Lainaus käyttäjältä: ITbites - 09.11.15 - klo:11:19
Mihin tämä tieto perustuu että lisävarusteilla ei ole arvoa? Ei tuossa ole mitään tolkkua... Hankit webastot, koukut, panoraamat tms ja vaihdossa hyvitetään sama kuin karvalakkimallista?

Eri lisävarusteiden jm-arvosta on tehty tutkimuksiakin, tässä kaksi:

http://www.taloussanomat.fi/autot/2014/05/20/nama-lisaherkut-nostavat-auton-arvoa/20146955/304

"Erikoisvanteet, nahkaverhoilu ja kattoluukku â€" siinä muutamia lisävarusteita, jotka ovat ehkä autonomistajalle kivoja,
mutta myöhemmin jopa alentavat auton arvoa."  ?

Ilman toista rengaskertaa on ainakin sesongin vaihtuessa vaikeaa myydä autoa vain alla olevilla renkailla. Puuttuvat ovat pian kuluerä liikkeelle.

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288335571570.html    (Julkaistu: 23.7.2009 )

Dieseliäkin paremmin rahat säilyvät valitsemalla farmarimallin, sillä vuonna 2007 maksetun farmarin lisähinnan saa nyt enemmän kuin kokonaisuudessaan takaisin. Tehokkaampaan moottoriin sijoitettu raha säilyy hieman heikommin. Kaksi vuotta sitten maksetusta 1 000 euron lisähinnasta on nyt jäljellä runsaat 600 euroa.

Olennainen muutos on tapahtunut viime vuosina paremman varustelun arvostuksessa, joka tosin koskee vain uudehkoja käytettyjä.
Kalliimpaan varustetasoon sijoitetuista 1 000 eurosta on kahden vuoden jälkeen jäljellä noin 600 euroa.

Sen sijaan lisävarustelistalta ruksitut ylellisyysvarusteet jäävät lähes kokonaisuudessaan ensimmäisen omistajan maksettaviksi
. Automaattivaihteistoon laitetusta 1 000 eurosta on kahden vuoden jälkeen jäljellä vain 300 euroa. Poikkeuksena on VW-konsernin DSG-vaihteisto, joka säilyttää arvonsa selvästi paremmin.  (?) ?

Viiden vuoden jälkeenkin dieselmoottoriin sijoitetusta lisähinnasta on 1 000 euroa kohti jäljellä yli 600 euroa, vaikka autoveromuutos alensi uusien dieselien hintoja. Farmarin lisähinnasta on jäljellä vajaat 500 euroa ja suuremmasta moottorista 300 euroa tuhatta euroa kohti. Paremman varustetason lisähinta on kutistunut 200 euroksi ja automaattivaihteiston 100 euroksi.

Dieselit ja farmarit säilyttävät siis 5-vuotiaanakin arvonsa keskimääräistä paremmin, mutta muiden varusteiden hinnasta ei ole paljon jäljellä.


Yritetään pärjätä.

japa

nythän on sitten uusi tekijä vaihtoautonhintaan jota ei oikeen vielä tiedetä, että paljonko kysyttävyys pienenee päästöhuijausten vuoksi. Keskieuroopassahan myydään jo volkkareita huomattavilla alennuksilla huonon kysynnän vuoksi. Alesta tulee luultavasti pysyvä koska voi olla hankala nostaa hinta takas entiselle tasolle. Se tarkoittaa myös sitä että vaihtoautot tulee halpenemaan. Soppa on vielä pahasti vaiheessa ja uusia paljastuksia tulee viikottain. On selvää että tämä sotku tulee viemään volkkarin vaihtoarvosta siivun täällä suomessakin.
Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

vwmies

Lainaus käyttäjältä: japa - 09.11.15 - klo:12:46
No onneks kuluttajakin voi taktikoida autonvaihtohommissa. Ajaa renkaat loppuun ja auton vaihtokohta juuri ennen isoa huoltoa. Ajaa myös tankin tyhjiin.

Voi ja voi, liikkeestä riippuen. Allekirjoittaneelta on ainakin katsottu alla pyörineet kesikset (ml. 27tkm) ja tutkittu huoltokirjaa perusteena "milloin tulee seuraava huolto" - ne kun kuulemma painavat hintaa alaspäin. Toisaalta 1000km ajetut uudet orkkis alut uusilla kesärenkailla, 2 kk aikaisemmin tehty merkkilliikkeen huolto tai iso RNS navi eivät nosta vaihtoarvoa ainakaan niin paljon, että siitä mainittaisiin. Eikä ehkä kannata mennä näyttämään hyvillä aluilla ja sitten viedä vaihtoon loppunajetuilla pelleillä - ne kun saattavat lukea tarkastuspöytäkirjassa ja omistajalle lähtee kysely / lasku. Näin olen kuullut tapahtuneen. Tyhjän tankin perään ei kukaan kysele, viimeksi ei 50km ajetusta täydestä tankista tarjottu yhtään mitään.  :o
Yritetään pärjätä.

Visa

Suomen Volkkarin sivuille tänään tullu uudet hinnastot, esim Golffista 1.6TDI ja 1.4 ACT ei enää saa uutta tehdastilausta?  ;D

Vai luinkohan nyt ihan oikein tota hinnastoa??

enkero

Lainaus käyttäjältä: Visa - 09.11.15 - klo:15:10
Suomen Volkkarin sivuille tänään tullu uudet hinnastot, esim Golffista 1.6TDI ja 1.4 ACT ei enää saa uutta tehdastilausta?  ;D

Vai luinkohan nyt ihan oikein tota hinnastoa??

Luit. Myös tuo 184hv disukka on näemmä heillä hyllyllä... kuumottaa, vaikka Skodalla ajankin  :D
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98


yaska

Lainaus käyttäjältä: JarnoF - 09.11.15 - klo:15:36
Seatin sivuilta. ;)



Oletettavaa, että arvot nousevat eli myös verot ja autojen hinnat. Tämähän tarkoittaa sitä, että myös käytettyjen arvot myös nousee.

japa

Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

Scout2016

Nyt Scout TDI 4x4 DSG 184 hv (MY16)
ed. Yeti TDI 4x4 140 hv 6 vaiht. vm.2010
ed. MB Vito CDI115 4x4

Hannes

Lainaus käyttäjältä: Visa - 09.11.15 - klo:15:10
Suomen Volkkarin sivuille tänään tullu uudet hinnastot, esim Golffista 1.6TDI ja 1.4 ACT ei enää saa uutta tehdastilausta?  ;D

Vai luinkohan nyt ihan oikein tota hinnastoa??


Kumma että Skodan sivuilla ks. moottoreilla olevat on ihan normaalisti tilattavissa, vai onko noissa moottoreissa sittenkin jotain eroa VW/Skoda??

kt

Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Visa

Eipä mene ihan putkeen vokkarilla  ;)

Esim Poloa ei saa dieselillä ollenkaan ja muihin malleihin vaan 2 litrasella. Sama juttu audeissa.
Montakohan autoa päivässä jää myymättä?

Scout2016

Ihme juttu VW/Skoda moottoritiedotukset kun juuri myyjä sanoi että mitään uutta A288 koneista ei ole tiedossa!
Juuri ko. Scout esittelyauto tullut maahan 184 heppaisena ja tilaamani auto 2-3 viikon päästä tuotantoon.
Joku painanut paniikkinappula Volkkarilla vai mistä johtuu?
Eikö Volfsburgista mene tieto näille "halpamerkeille"??
Nyt Scout TDI 4x4 DSG 184 hv (MY16)
ed. Yeti TDI 4x4 140 hv 6 vaiht. vm.2010
ed. MB Vito CDI115 4x4

JHS

1.4 act ja 1.6 tdi:n eri versiot (paitsi Passatin 88kw) näyttävät olevan "vaiheessa", eli odottamassa co2 päivitystä VW:n sivuilla.  Elämme mielenkiintoisia aikoja. ;)

ile

Lainaus käyttäjältä: MMV - 09.11.15 - klo:11:29
Lähes juuri noin. Tuttu autokauppias sanoikin, että lisävarusteet ostetaan vain itselle.

Täällä sama käsitys. Tietty perusjutut kuten toiset renkaat ja weba/lohkolämmitin voi hieman vaikuttaa, mutta kun myyjä alkaa arviointia tekemään, ei siinä varusteita paljon kyttäillä (huomiona että manu/automaatti tai vajaaveto/neliveto huomioidaan toki jo ylemmällä tasolla). Nyt syksyllä edellisen Allroadin kohdalla muutamasta paikasta kyselin kauppoja ja eniten kiinnostivat toiset renkaat, ehkä tuulilasi/yleiskunto ja huoltokirja. Luettelin vielä perässä kaikki kikkulat, mutta mitä nyt vanha on myynnissä, ei auton tietoihin ole jaksettu kirjoitella esim sporttipakettia, kommunikaatiosettejä tai tehtaan irroitettavaa vetokoukkua.

Toinen mikä vaikuttaa reilusti on esim aikaisemman Passat-esimerkin kanssa mallin vaihtuminen. Niin varusteiden kuin korimallin vaihtuessa ottaa aika komeasti osumaa on sitten auto kuinka vähän ajettu, jos sitä lähtee esim vuotiaana vaihtamaan.

Vaihdoin tosiaan noin kuukaudenpäivät sitten huijarikoneellisen Allroadin pois ja hyvitys oli kohdallaan (itse ajettu 10kk / 35tkm, orig Herttoniemen AC:n pyynnissä vs. nyt hyvityksessä 1,5k ero eikä tilalle tullut ollut mitenkään pitkäksi hinnoiteltu tai pitkään kaupassa seisonut).

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy