VW jäi kiinni päästötulosten vääristelystä - 500,000 autoa pois USA:n teiltä

Aloittaja Freeze, 18.09.15 - klo:21:22

« edellinen - seuraava »

JFabiaK

Tieto lisää tuskaa - ja tietämättömyys ja asioiden ymmärtämättömyys tekevät hulluksi.  ::)
Kaikki menee rikki - kunnes kuolema korjaa. Simply Clever.

clientti


-karppa-

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 05.11.15 - klo:14:24
Sylinterien lepuutus on yksi moottorin hyötysuhdetta parantava ja päästöjä vähentävä teknologia, joka ei edes ole kovin monimutkainen tai vika-altis. Taatusti se ei tule katoamaan. Joskus lueskelin tutkimusraporttia kolmisylinterisen moottorin lepuutustoiminnosta. Sellaisen jos joku vielä tuo markkinoille, niin taitaisi olla aika persoonalliset äänet siinä moottorissa.

Paljonkohan esimerkiksi laturin ja startin uusiminen maksaa tuon vuoksi (Joihin kohdistuu rasituksia). Ja sitten vielä päästöjä vähentävä ominaisuus, että takavalot ei toimi päivävalojen kanssa  :o
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

tet

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 06.11.15 - klo:06:40
Paljonkohan esimerkiksi laturin ja startin uusiminen maksaa tuon vuoksi (Joihin kohdistuu rasituksia). Ja sitten vielä päästöjä vähentävä ominaisuus, että takavalot ei toimi päivävalojen kanssa  :o

Sinulla taitaa nyt mennä lepuutukset ja start-stopit sekaisin? ??? Lepuutus = nelisylinterinen moottori käy kahdella pytyllä. Miten siinä startti rasittuu?
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

mremonen

Lainaus käyttäjältä: tet - 06.11.15 - klo:11:45
Sinulla taitaa nyt mennä lepuutukset ja start-stopit sekaisin? ??? Lepuutus = nelisylinterinen moottori käy kahdella pytyllä. Miten siinä startti rasittuu?
Helposti. Kun täällä tuntuu osalla rasittuvan verenkiertoelimistökin, eikä sillä pitäisi olla mitään tekemistä CO2-päästöjen kanssa....
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

Jäsen J

Jaahas... se on sitten Euroopassaki isot dieselit huijareiksi todettu. VW heti alkuunsa väitti toista, mutta miten kävikään. Miten se tuntuu, että kun oikein kaivetaan, niin sepä saattaa olla kaikki VAGgineet kohta huijariautoja.

ja kuitenki joku tätä vaatii niin lähde: http://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/autot/nyt-jai-kiinni-myos-euroopassa-paastohuijaus-laajeni-200-000-autoon-6063218

rami

Ei taatusti tule lisääntymään mikään "leputusläpytys".  Kokeiluasteelle tulee jäämään ainakin näissä pienissä koneissa ei ole mitään järkeä laittaa kyseistä toimintaa ja vikapesää tuollaisiin  1.4 koneisiin.
Vikapesä ja hinta varmasti tulevat ajan oloon syömään saavutetut säästöt.
Kuka ihmeessä ostaa nuin typerällä laitteistolla omaavan moottorisen auton.
Saa kaupanpäälliseksi nykimisen ja samalla voi jälleen omalla rahapussilla tukea VAG konsernin kyseenalaista kehitystyötä.
Kehitystyötä asiakkaan piikkiin: jakopäät, DSG/Stronic vaihteistot,öljysyöpöt koneet jne...
Ihan turhaa lallatusta koko päästöillä kouhottaminen kun suuri reikä on vielä totaalisesti auki ja ihmiset huijattu perin pohjin.
Ihmiset ovat olleet tekevinään hyvän työn ympäristölleen ja ostaneet tietämättään huijausmoottorilla olevan auton.
Kovaa vääristelyä mikä saattaa vielä vaikuttaa ihmisten autojen jälleenmyyntiarvoon.
Tehdas huijaa omaa asiakastaan ja oma asiakas jälleen joutuu kärsijäksi autojen huonon maineen takia.
Melkoinen huijaussoppa tää kyllä on. Joten ihan yksi lysti käykö tuollainen1.4 moottori joskus kahdella pytyllä vai neljällä pytyllä.  ;D ;D ;D


teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: rami - 06.11.15 - klo:12:46
Ei taatusti tule lisääntymään mikään "leputusläpytys".  Kokeiluasteelle tulee jäämään ainakin näissä pienissä koneissa ei ole mitään järkeä laittaa kyseistä toimintaa ja vikapesää tuollaisiin  1.4 koneisiin.
Vikapesä ja hinta varmasti tulevat ajan oloon syömään saavutetut säästöt.
Niin no, näitä lepuutuksia on nyt ollut usealla valmistajalla käytössä - osalla jo pitkäänkin. Vielä en ole kuullut yhdestäkään Lepuutuksen aiheuttamasta viasta. Puheet vikapesistä syntyvät tiedon ja ymmärryksen puutteesta.

Neanderthaler

Se harmittaa melkein yhtä paljon kuin kaikki nämä ongelmat (jakoketjuista alkaen),  että autot ovat muuten erittäin hyviä ajettavia ja pääosin hyvin varusteltuja, mutta homma on pilattu turhalla pe****lyllä, joka on usein kuorrutettu vielä huonolla asiakaspalvelulla ja kuluttajan epäkunnioituksella. Minäkin kohtuullisen uutena Volkkaristina olisin mielelläni nähnyt jatkoa VW:n autojen parissa, mutta luotto alkaa olla nyt niin sanotusti käytetty loppuun.

Seuraava etappi on päästä mahdollisimman pian ja kustannustehokkaasti eroon molemmista autoista. Joku varmaan sanoo, että miksi ei pitäisi autoa joka muuten on ok, niin katson kuitenkin, että hyvä ajettavuus ja muut hyvät ominaisuudet eivät riitä peittämään pettymystä. Saati poista sitä jatkuvaa mieltä kalvavaa ajatusta siitä, että tässä ei oikeasti meistä kukaan enää tiedä, mitä sieltä vielä tulee eteen ja ilmi, kun joka viikko tulee uutta aihetta ja BENSAA liekkeihin.

Autojahan nämä onneksi vaan ovat, mutta jos jostakin ihminen voi elämässään paineventtiiliä avata, niin miksei sitä sitten tekisi tässä kohtaa, kun se on yksittäiselle auton omistajalle vielä kohtuullisen helppoa. Elämä ei siitä kaadu eikä edes horju, mutta toista se on niille rassukoille esimerkiksi Wolfsburgissa, joista eilen tuli juttua uutisissa. Siellä on 50.000 ihmistä oikeasti peloissaan perheidensä toimeentulosta ja samalla kettuuntuneita siitä, että johtajille vaan erorahat perstaskuun ja alles gut (kuten yksi haastateltu sanoi).

Grüss Gott Volkswagen, halten Sie ihre Wagenheber! (pitäkää tunkkinne!)

Herr K

Lainaus käyttäjältä: Jäsen J - 06.11.15 - klo:12:42
Jaahas... se on sitten Euroopassaki isot dieselit huijareiksi todettu. VW heti alkuunsa väitti toista, mutta miten kävikään. Miten se tuntuu, että kun oikein kaivetaan, niin sepä saattaa olla kaikki VAGgineet kohta huijariautoja.

ja kuitenki joku tätä vaatii niin lähde: http://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/autot/nyt-jai-kiinni-myos-euroopassa-paastohuijaus-laajeni-200-000-autoon-6063218

Volkkari väittää Hesarin mukaan, että tämän AECD-ohjelman tarkoitus on kylmäkäynnistyksessä nostaa pakoputkisto nopeasti oikeaan lämpötilaan, jotta päästöjen puhdistaminen alkaa toimia.

http://www.hs.fi/autot/a1446781010914

Tiedä sitten mihin tässä uskaltaa enää uskoa... ;)
VW Passat Variant GTE

rami

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 06.11.15 - klo:13:03
Niin no, näitä lepuutuksia on nyt ollut usealla valmistajalla käytössä - osalla jo pitkäänkin. Vielä en ole kuullut yhdestäkään Lepuutuksen aiheuttamasta viasta. Puheet vikapesistä syntyvät tiedon ja ymmärryksen puutteesta.
[/q
Kyllä minä sen tiedän,että nuita lepuutustekniikalla olevia moottoreita on ollut jo kauan aikaa. Ei se mikään uusi asia ole.
(ei sitä tarvitse erikseen esitellä)
Mutta silloin on kyllä kyse aivan eri luokan koneista kuin näistä pikku myllyistä.
Isossa koneessa palaa muutenkin polttoo enemmän.
Eipähän vaan ole lähtenyt yleistymään pienempiin koneisiin.
Hyöty mitätön kustannuksiin ja vika-alttiuteen nähden.
Mahtaa VAG:ille jälleen tulla kallis kokeilu.
Jotain uutta täytyy pyklätä markkinoille,että saadaan ymmärtämättömät ihastumaan tyhjänpäiväiseen tekniikkaan.
Eipäs uskaltanut kumminkaan Audi ottaa uuteen A4:seen kyseistä 1.4konetta mokomilla leputusvirityksillä.
  No asiakas rahoittaa. :D

hece

Lainaus käyttäjältä: Herr K - 06.11.15 - klo:13:52
Volkkari väittää Hesarin mukaan, että tämän AECD-ohjelman tarkoitus on kylmäkäynnistyksessä nostaa pakoputkisto nopeasti oikeaan lämpötilaan, jotta päästöjen puhdistaminen alkaa toimia.
http://www.hs.fi/autot/a1446781010914
Tiedä sitten mihin tässä uskaltaa enää uskoa... ;)
Tässä Autoweekin jutussa (http://autoweek.com/article/car-news/diesel-scandal-spreads-audi-porsche-and-volkswagen-30-liter-engines) on linkki EPA:n huomatukseen: http://www3.epa.gov/otaq/cert/documents/vw-nov-2015-11-02.pdf. Tuolla sivulla 4 kerrotaan kuinka "lämpötilan säätely"-bitti on päällä tasan tarkkaan FTP75-testijakson ajan ja tasan sekunti 1370 sekunnin mittaisen testin päättymisen jälkeen em. bitti menee pois päältä ja "normaalitila" -bitti menee päälle. Oletettavasti nimitykset ovat EPA:n, käännetyssä softassa ei noita yleensä näe. NOx-päästöt eroavat em. tiloissa radikaalisti, säätely-tilassa luonnollisesti huomattavasti matalammat. Mikäli EPA:n havainnot ovat oikeita, ei näytä hyvältä Volkkarin kannalta.

Joka tapauksessa aika rohkeasti Tekniikka ja Talous esittää omat tulkintansa faktoina "Nyt jäi kiinni myös Euroopassa" ja "Volkswagen joutuu kutsumaan nekin korjauksiin 8,5 miljoonan keskikokoisen ja pienen dieselmallin lisäksi." kun asia selkästi vielä kesken.

esko

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 06.11.15 - klo:13:03
Niin no, näitä lepuutuksia on nyt ollut usealla valmistajalla käytössä - osalla jo pitkäänkin. Vielä en ole kuullut yhdestäkään Lepuutuksen aiheuttamasta viasta. Puheet vikapesistä syntyvät tiedon ja ymmärryksen puutteesta.
USA-autoissa, joissa sylinterien lepuutusta on käytetty ainakin 80-luvulta alkaen ( muistaakseni Cadillac yhtenä ensimmäisistä) on ollut ongelmia. Jotkut moottorit ovat alkaneet syömään öljyä ja moottoreita on jouduttu korjaamaan lepuutustoiminnon vuoksi.
Googleen haku esim. "cylinder deactivation problems".
Cadillac käytti 8-sylinterisissä lepuutusta ns. energiakriisien jälkeen, mutta taisi luopua siitä teknisten ongelmien vuoksi.
Tämä ei ota kantaa siihen toimiiko volkkarin systeemi, joka lienee erilainen kuin amerikkalaisten käyttämä.

Polari


ITbites

VAG (VVauto) voisi lunastaa kaikilta nämä julkiseksi vitsiksi romahtaneet kulkupelit itselleen - sitten mulle olisi sama mitä niille tai ko. konsernille tapahtuu.

Kuka mukana?

PS. Sain itse Audilta omastani hyvitysarvion mikä oli karsea - usko mennyt sielläkin?
CUPRA Born 77kWh 170KW, 2022
VW ID.3 ST1 Plus 58kWh, 2021
VW e-GOLF, 2020
VW Golf GTE, 2018

skriko

Lainaus käyttäjältä: ITbites - 08.11.15 - klo:19:23
VAG (VVauto) voisi lunastaa kaikilta nämä julkiseksi vitsiksi romahtaneet kulkupelit itselleen - sitten mulle olisi sama mitä niille tai ko. konsernille tapahtuu.

Kuka mukana?

PS. Sain itse Audilta omastani hyvitysarvion mikä oli karsea - usko mennyt sielläkin?

Mihin merkkiin kysyit hyvityshintaa?

ITbites

Lainaus käyttäjältä: skriko - 08.11.15 - klo:19:31
Mihin merkkiin kysyit hyvityshintaa?

Uuteen A4:een - heidän laskemissa 15ke oli sulanut vuodessa autoni arvosta (vuodessa ajettu dieselille naurettavat 10tkm).
CUPRA Born 77kWh 170KW, 2022
VW ID.3 ST1 Plus 58kWh, 2021
VW e-GOLF, 2020
VW Golf GTE, 2018

m4x1mu5

Lainaus käyttäjältä: ITbites - 08.11.15 - klo:19:33
Uuteen A4:een - heidän laskemissa 15ke oli sulanut vuodessa autoni arvosta (vuodessa ajettu dieselille naurettavat 10tkm).

Aika paksua! Varsinkin kun vaihdokkien ostohinnat on pysyneet about samoina, ei ole tonnin tai kahden alennusta...
Passat B8 GTE -16
Passat 3C 2.0 TDI -10

Passatti

Kyllä oli todella paljon auton arvo tippunut vuodessa. Kysyin myöskin tarjousta uudesta A4:sesta ja vaihtoautoni on 1,5 vuotta ja ajettu 18000 km. Autostani oli sulanut tässä ajassa 10.500â,¬.
Always lead, never follow

ITbites

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 08.11.15 - klo:19:41
Kyllä oli todella paljon auton arvo tippunut vuodessa. Kysyin myöskin tarjousta uudesta A4:sesta ja vaihtoautoni on 1,5 vuotta ja ajettu 18000 km. Autostani oli sulanut tässä ajassa 10.500â,¬.

Eihän tuolle laskemalle voinut itse kuin nauraa... Haastavaahan tässä on se että muiden merkkien liikkeeseen näitä en voi vallitsevassa tilanteessa kehtaa edes tarjota, kuten ylempänä mainitsin VAG autot ovat nyt julkisen pilkan kohteena.
CUPRA Born 77kWh 170KW, 2022
VW ID.3 ST1 Plus 58kWh, 2021
VW e-GOLF, 2020
VW Golf GTE, 2018

skriko

Lainaus käyttäjältä: ITbites - 08.11.15 - klo:19:33
Uuteen A4:een - heidän laskemissa 15ke oli sulanut vuodessa autoni arvosta (vuodessa ajettu dieselille naurettavat 10tkm).

Tässä olisi pieni kuljettamisen paikka. Jos aikasi ei ole kortilla niin kiusaa myyjää vähän. Kerro, että tilaisitkin kuitenkin sen kaikkein kalliimman Audin. Katso joku tosi kallis malli. Olet tosissasi tekemässä kauppaa ja sanot, että kyllä voisit tuolla välirahalla harkita uuden kalliin audin tilaamista. Sanot puhuvasi vaimolle, joka on aina haaveillut tuollaisesta autosta ja palaavasi huomenna melko varmaan papereita allekirjoittamaan. Myyjä hieroo jo käsiään varman kovan myyntipalkkion saajana.
Sitten ilmoitat seuraavana päivänä, että illan mietittyäsi asiaa et uskalla enää koskaan seota audi merkkiseen autoon ja olet päätynyt hieman vielä kalliimpaan toisen konsernin autoon. Syynä ratkaisuusi ihan yksinkertaisesti se, ettet voi enää hankkia autoa, joka on noin huono, että auton arvo putoaa noin dramaattisesti.
Itse kuljetin kerran yhtä ylimielistä myyjää noin ja oli ilo nähdä myyjän naama.

ITbites

Lainaus käyttäjältä: skriko - 08.11.15 - klo:19:48
Tässä olisi pieni kuljettamisen paikka. Jos aikasi ei ole kortilla niin kiusaa myyjää vähän. Kerro, että tilaisitkin kuitenkin sen kaikkein kalliimman Audin. Katso joku tosi kallis malli. Olet tosissasi tekemässä kauppaa ja sanot, että kyllä voisit tuolla välirahalla harkita uuden kalliin audin tilaamista. Sanot puhuvasi vaimolle, joka on aina haaveillut tuollaisesta autosta ja palaavasi huomenna melko varmaan papereita allekirjoittamaan. Myyjä hieroo jo käsiään varman kovan myyntipalkkion saajana.
Sitten ilmoitat seuraavana päivänä, että illan mietittyäsi asiaa et uskalla enää koskaan seota audi merkkiseen autoon ja olet päätynyt hieman vielä kalliimpaan toisen konsernin autoon. Syynä ratkaisuusi ihan yksinkertaisesti se, ettet voi enää hankkia autoa, joka on noin huono, että auton arvo putoaa noin dramaattisesti.
Itse kuljetin kerran yhtä ylimielistä myyjää noin ja oli ilo nähdä myyjän naama.

Laitoin tälle myyjälle vielä mailin missä totesin että miten tässä Audia voi enää hankkia jos niiden hinta romahtaa noin nopeasti/radikaalisti - katotaan mitä vastaa/vastaako ollenkaan...
CUPRA Born 77kWh 170KW, 2022
VW ID.3 ST1 Plus 58kWh, 2021
VW e-GOLF, 2020
VW Golf GTE, 2018

skriko

Lainaus käyttäjältä: ITbites - 08.11.15 - klo:19:51
Laitoin tälle myyjälle vielä mailin missä totesin että miten tässä Audia voi enää hankkia jos niiden hinta romahtaa noin nopeasti/radikaalisti - katotaan mitä vastaa/vastaako ollenkaan...

Aika kornia myydä toiselle uusi auto ja kehtaa sitten vielä antaa vaihtohyvityksen jossa vuoden vanhasta 10 000 ajetusta dieselautosta putoaa hyvityshinta 15 000.
Jos itse olisin kyseinen myyjä, olisin sanonut että ajele vielä vähän aikaa omallasi että pöly laskeutuu, niin katsotaan sitten paremmin välirahaa. Ihme etteivät ilmaiseksi pyytäneet.

japa

Lainaus käyttäjältä: ITbites - 08.11.15 - klo:19:33
Uuteen A4:een - heidän laskemissa 15ke oli sulanut vuodessa autoni arvosta (vuodessa ajettu dieselille naurettavat 10tkm).
Ã,,kkiä laskettuna olis taksilla paljon halvempi ajella  ;D
Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

vwmies

Lainaus käyttäjältä: skriko - 08.11.15 - klo:19:58
Aika kornia myydä toiselle uusi auto ja kehtaa sitten vielä antaa vaihtohyvityksen jossa vuoden vanhasta 10 000 ajetusta dieselautosta putoaa hyvityshinta 15 000.
Jos itse olisin kyseinen myyjä, olisin sanonut että ajele vielä vähän aikaa omallasi että pöly laskeutuu, niin katsotaan sitten paremmin välirahaa. Ihme etteivät ilmaiseksi pyytäneet.

Passat B7 1.6TDi man. farkku, 7/2013 ja 27tkm. Pks suuri merkkiketju ehdotti varusteineen n. 37tâ,¬ tehtaan toimesta korjattavalle autolleni (  :-\ ) 21tâ,¬ vaihtohyvitystä, mikä tekee noin - 8000â,¬ vuodessa. Käytännön vastaisesti, tasaisen vauhdin taulukolla soveltaen 4 v. iässä autoni (  :-\ ) arvo olisi 5000â,¬ ja vielä ½ vuotta myöhemmin 1000â,¬, ja hieman myöhemmin vaihtoarvoltaan negatiivinen - mikä enteellinen tilanne... 

Taitaa mennä kuten viimeksikin, kaupat tehdään ihan jossain toisaalla mutta mistä toimivasta kulkineesta - se on taas toinen juttú, ja sitten käyn taas paikallisessa liikkeessä 3 krt valittamassa samasta takuuaikana esiintyneestä viasta. Ylim. aikaa kului 2 x 4h = 8 tuntia / täysi työpäivä.  :o

Takuuajan voisi papereissa ihan hyvin korvata takkuiluajaksi, sen verran työlästä on auto saada TAKUUNA kuntoon.   :(
Yritetään pärjätä.

vwmies

Lainaus käyttäjältä: japa - 08.11.15 - klo:20:14
Ã,,kkiä laskettuna olis taksilla paljon halvempi ajella  ;D

+1

Skriko voisikin kokemuksesta kertoa luettelonomaisesti, minkä merkkisillä autoilla tulee 2 eri taksilla ajaminen halvemmaksi kuin omistaminen .....  :P
Yritetään pärjätä.

bonethunder

Muutamille tutuilleni tullut kirje jossa kovasti pahoiteltu tilannetta. Mun ajokin rekkarilla etittynä hakukone sanoo, että autoni on myös listalla. Kirjettä ei kuitenkaan ole näkynyt?

pomo

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 08.11.15 - klo:20:18
Passat B7 1.6TDi man. farkku, 7/2013 ja 27tkm. Pks suuri merkkiketju ehdotti varusteineen n. 37tâ,¬ tehtaan toimesta korjattavalle autolleni (  :-\ ) 21tâ,¬ vaihtohyvitystä, mikä tekee noin - 8000â,¬ vuodessa. Käytännön vastaisesti, tasaisen vauhdin taulukolla soveltaen 4 v. iässä autoni (  :-\ ) arvo olisi 5000â,¬ ja vielä ½ vuotta myöhemmin 1000â,¬, ja hieman myöhemmin vaihtoarvoltaan negatiivinen - mikä enteellinen tilanne... 

Taitaa mennä kuten viimeksikin, kaupat tehdään ihan jossain toisaalla mutta mistä toimivasta kulkineesta - se on taas toinen juttú, ja sitten käyn taas paikallisessa liikkeessä 3 krt valittamassa samasta takuuaikana esiintyneestä viasta. Ylim. aikaa kului 2 x 4h = 8 tuntia / täysi työpäivä.  :o

Takuuajan voisi papereissa ihan hyvin korvata takkuiluajaksi, sen verran työlästä on auto saada TAKUUNA kuntoon.   :(

Näin se on, ensimmäiset vuodet on ne kalleimmat! Siitä se hinnanlasku sitten vähän tasoittuu.

tärpätti

Tähän offtopiccina voisin sanoa oman torstaina postissa tulleen tarjouksen, Skodasta tarjottiin romutusseteliä vaihdossa uuteen focukseen. Ã,,kkinäinen ottaisi vittuilusta.
Octavia BKD

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy