VW jäi kiinni päästötulosten vääristelystä - 500,000 autoa pois USA:n teiltä

Aloittaja Freeze, 18.09.15 - klo:21:22

« edellinen - seuraava »

-karppa-

Ja homma laajenee!
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2015110220603342_ul.shtml

Volkswagen on varustanut päästöhuijausohjelmistoilla myös kolmen litran dieselmoottoreita, kertoo Yhdysvaltojen ympäristönsuojeluvirasto EPA.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Antti

i3 120Ah, F250 7.3 International
KTM 1290SAR, 950SE, 660Rally
BMW r80g/s, R75/5

JaniKuula

Ajossa: Audi A4 Sedan 2.0 TDI Quattro (140kw) + Stronic
Audi A4 Avant 2.0 TDI Man. 2008 (B8)

Polari

Mielenkiintoista nähdä kuinka Porschelta Volkswagenin pääjohtajaksi siirtynyt päällikkö kommentoi kun näyttäisi että siellä on nyt pässi kaalimaan vartijana  ;D

mremonen

Lainaus käyttäjältä: Polari - 02.11.15 - klo:23:46
Mielenkiintoista nähdä kuinka Porschelta Volkswagenin pääjohtajaksi siirtynyt päällikkö kommentoi kun näyttäisi että siellä on nyt pässi kaalimaan vartijana  ;D
Näinpä. Loppuu volkkarilta kohta johtajat. Pitäisköhän laittaa laput vetämään... työsuhdeautoissa olisi ainakin valinnan varaa.

Näytti nyt munkin arpalippu (ehkä) voittaneen. Jään mielenkiinnolla odottamaan, että mitä tästä seuraa. Jos "korjauksen" vuoksi tehot tai verot muuttuu, niin auto ei ole enää se, jonka aikanaan ostin. Mutta ei hätää, siitä selviää rahalla  ;D
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

Herr K

Erona on tällä kertaa se, että Volkkari kiistää syytökset, vaikka aiemmin 2-litraisten kohdalla huijaus myönnettiin kiltisti:

http://www.dw.com/en/vw-denies-us-claims-it-also-cheated-in-bigger-diesel-engines/a-18822484

Kyllähän tästä vielä kunnon viihdettä saadaan. Pop cornit esiin vaan ja seuraamaan... ;)
VW Passat Variant GTE

jaspasA4

VAG:n Q3/15 osari tuli ulos 28.10. Laskua oli 2 miljardia euroa...

Tässä täytyy muistaa että huijaus tuli ilmi 18.9. joten tuossa em. osavuosikatsauksessa on mukana vain
12 päivää tästä huijaus tietoisuudesta.

Nyt kun tammi/helmikuussa 2016 tulee koko vuoden 2015 tulos ulos, niin siinä nähdään jo merkittävä
myynnin sakkaus. Lisäksi päälle alaskirjauksia/varauksia sakkoihin, korjauksiin sekä ryhmäkanteisiin.

Joten todellakin PopCornit esille, viihdettä on varmasti luvassa!

RSOCUstin

Mielenkiintoinen nyanssi. "Kalliisata osista" ?
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1445831252303.html

Onko Volkkarissasi 1.6-litrainen TDI? KL: Omistajille suunnattua erikoisalennusta suunnitellaan, johtuu ”kalliista osista”

Epes

Taloussanomista:

LainaaEPA:n selvitykset koskevat ainakin 10 000 autoa. Huijausohjelma on sen mukaan viime vuoden VW Touaregissa, tämän vuoden Porsche Cayennessa sekä ensi vuoden Audi A6 Quattrossa, A7 Quattrossa, A8:ssa, A8L:ssä and Q5:ssä.

eli koska Volkswagen on kieltänyt uusien "huijausdieseleiden" myynnin Euroopassa, niin nämäkin ovat nyt sitten myyntikiellossa?

Polari

Suomessa Trafi aikoo ilmeisesti pelastaa VV Auton ja Helkama-auton tuholta lakkauttamalla katsastustoiminnan turhana. Trafi on nyt sitä mieltä, että jos auton huollot on tehty ajallaan niin se riittää. Näin mitään päästöjä ei suomessa tulla koskaan mittaamaan ja myynnissä voi olla mitä tahansa autoja. Tästä se riemu irtoaa kun luotetaan sokeasti valmistajaan ja sen edustajaan.

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1446517915454.html

Nyt taisi käydä Trafilaisten omaan nilkkaan kun Porsche Cayenne ja Touareg Dieselit todettiin myös vilpillisiksi, tuskin Trafin johto tuon halvemmilla autoilla kehtaa ajella, jotain on siis tehtävä ja nopeasti.

mremonen

Lainaus käyttäjältä: Polari - 03.11.15 - klo:14:09
Näin mitään päästöjä ei suomessa tulla koskaan mittaamaan ja myynnissä voi olla mitä tahansa autoja. Tästä se riemu irtoaa kun luotetaan sokeasti valmistajaan ja sen edustajaan.
Ja mitäs sulla on nyt viimeeksi katsastuksessa mitattu? Siis sellaista, millä nyt on mitään varsinaista merkitystä yhtään mihinkään?
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

RSOCUstin

Ot: Sitten kun tähän soppaan lisätään Maaseudun Tulevaisuuden juttu traktojen ja kuorma-autojen virittämisestä ja valvonnasta. Trafilla alkaakin olla töitä selvittää että mitäs softia siellä koneessa onkaan.

http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/ymp%C3%A4rist%C3%B6/dieselmoottorit-viritet%C3%A4%C3%A4n-oston-j%C3%A4lkeen-p%C3%A4%C3%A4st%C3%B6ist%C3%A4-v%C3%A4litt%C3%A4m%C3%A4tt%C3%A4-1.131828

qsla

Mitenkä tuo ongelma muuten korjataan? Ei kai ne päästöt parane kun ohjelmaa muutetaan? Tuleeko nyt sit adblue vermeet kaikkiin korjattaviin autoihin? :o
Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

TDiih

Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 03.11.15 - klo:13:43
Mielenkiintoinen nyanssi. "Kalliisata osista" ?
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1445831252303.html

Onko Volkkarissasi 1.6-litrainen TDI? KL: Omistajille suunnattua erikoisalennusta suunnitellaan, johtuu ”kalliista osista”

Uitetaankohan 1.6 saastepesäkkeet EU:n ulkopuolelle? :D
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

Jarsaa

Olisikohan tuossa hyvä hetki hankkia 2 ecu jos tehot kovin laskevat kun säätäävät alkuperäisen..voi sitten vaihtaa leimalle "virallisen" ::)
Jos joku on sen rakentanut, sen voi purkaa ja kasata.

ram1

Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

tet

Onkos ne popcornit jo valmiit ja huurteinen korkattu?

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1446529258850.html

Nyt on VW löytänyt epäselvyyksiä myös 1.4 TSI:stä, tällä kertaa CO2-päästöihin liittyen. ::)
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

repomies


nemos

Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 03.11.15 - klo:14:23
Ot: Sitten kun tähän soppaan lisätään Maaseudun Tulevaisuuden juttu traktojen ja kuorma-autojen virittämisestä ja valvonnasta. Trafilla alkaakin olla töitä selvittää että mitäs softia siellä koneessa onkaan.

http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/ymp%C3%A4rist%C3%B6/dieselmoottorit-viritet%C3%A4%C3%A4n-oston-j%C3%A4lkeen-p%C3%A4%C3%A4st%C3%B6ist%C3%A4-v%C3%A4litt%C3%A4m%C3%A4tt%C3%A4-1.131828

Voisi taas saada hyviä otsikoita siitä, kuinka monta ihmistä kuolee viritysten ja hiukkassuodattimien poiston takia lisääntyneisiin saasteisiin.
Volvo XC60 T8 Inscription

pomo

Uudessa autobildissä oli mielenkiintoinen juttu, adacin testissä olivat tutkineet päästöjä myynnissä olevia autoja sillä uudella 2017 voimaantulevalla wltp testillä. Mazdalla tulos heikoin yli 15 kertainen, nissan, volvo ja psa tuntumassa. Yllättäen vag,bmw, mersu ja pari pösöä oli ainoita, jotka alittivat rajan? Tien päällä mazda oli myös huonoin.

Polari

Lainaus käyttäjältä: pomo - 03.11.15 - klo:22:31
Uudessa autobildissä oli mielenkiintoinen juttu, adacin testissä olivat tutkineet päästöjä myynnissä olevia autoja sillä uudella 2017 voimaantulevalla wltp testillä. Mazdalla tulos heikoin yli 15 kertainen, nissan, volvo ja psa tuntumassa. Yllättäen vag,bmw, mersu ja pari pösöä oli ainoita, jotka alittivat rajan? Tien päällä mazda oli myös huonoin.
Aivan, tiesitkö että ADACilla on ihan omat testit ja palkintojenjako seremoniat http://www.taloussanomat.fi/autot/2014/02/11/huijausskandaali-johti-autoilijajarjeston-johtajan-eroon/20142048/304

vwmies

Lainaus käyttäjältä: pomo - 03.11.15 - klo:22:31
Uudessa autobildissä oli mielenkiintoinen juttu, adacin testissä olivat tutkineet päästöjä myynnissä olevia autoja sillä uudella 2017 voimaantulevalla wltp testillä. Mazdalla tulos heikoin yli 15 kertainen, nissan, volvo ja psa tuntumassa. Yllättäen vag,bmw, mersu ja pari pösöä oli ainoita, jotka alittivat rajan? Tien päällä mazda oli myös huonoin.

Tämä autojen päästö-kulutussoppa (ts. ilmoitetut vs. todelliset arvot) tulee porisemaan monilla vielä pitkään ...... ja kalliisti.  :-X
Yritetään pärjätä.

Kotkis

Mielnekiintoista. Ainakaan Audin "huijaushaku" ei toimi enää rekisterinumerolla, ainoastaan valmistenumerolla...
Octavia G-tec:

A4 allroad:  A6:  A3:

R-N

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 03.11.15 - klo:22:40
Tämä autojen päästö-kulutussoppa (ts. ilmoitetut vs. todelliset arvot) tulee porisemaan monilla vielä pitkään ...... ja kalliisti.  :-X

Jonkinlainen ryhtiliike on kyllä tarpeen koskien kaikkia autojen ilmoitettuja ominaisuuksia ja niiden valvontaa viranomaisten toimesta.
Päästöjen ohella esim. tavaratilan koko. Golf VII Variant ilmoitettu 605 l vs. Skoda Octavia Combi 610 l. Kuka tahansa noita autoja verrannut
huomaaa heti, että todellisessa käyttötilavuudessa ero Skodan hyväksi on paljon isompi.

P. Laaja

No niin, illan uutinen on - yllätys yllätys - että co2-päästöjäkin on pienennetty samalla metodilla, enintään 800 000 ajoneuvoa. Ja ensimmäistä kertaa bensakone mukana, ilmeisesti 1.4 tsi. Toivottavasti ei tämä uusin 150 hv. T. nimim. "tilaussoppari kirjoittettu"

En viitsi yrittää linkkiä tähän, mutta vaikka bbc:n ja taloussanomien etusivulta löytyy.

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: P. Laaja - 03.11.15 - klo:22:54
No niin, illan uutinen on - yllätys yllätys - että co2-päästöjäkin on pienennetty samalla metodilla, enintään 800 000 ajoneuvoa. Ja ensimmäistä kertaa bensakone mukana, ilmeisesti 1.4 tsi. Toivottavasti ei tämä uusin 150 hv. T. nimim. "tilaussoppari kirjoittettu"

En viitsi yrittää linkkiä tähän, mutta vaikka bbc:n ja taloussanomien etusivulta löytyy.

Toi näkyi myöskin siinä viime syksyisessä ICCT:n raportissa minkä linkkasin aiemmin. Tämä ainakaan syyttävälle osapuolelle yllätys ole ollut. Tätä soppaa on jo liki 1,5v kehitelty. CO2- päästöissä mentiin samalla tavalla reilusti yli.

Kopo

Lainaus käyttäjältä: P. Laaja - 03.11.15 - klo:22:54
No niin, illan uutinen on - yllätys yllätys - että co2-päästöjäkin on pienennetty samalla metodilla, enintään 800 000 ajoneuvoa. Ja ensimmäistä kertaa bensakone mukana, ilmeisesti 1.4 tsi. Toivottavasti ei tämä uusin 150 hv. T. nimim. "tilaussoppari kirjoittettu"

En viitsi yrittää linkkiä tähän, mutta vaikka bbc:n ja taloussanomien etusivulta löytyy.

Iltalehden uutisen mukaan kyseessä on sylinterien lepuutustoiminnolla varustetut koneet. 

vwmies

Lainaus käyttäjältä: Kopo - 04.11.15 - klo:04:54
Iltalehden uutisen mukaan kyseessä on sylinterien lepuutustoiminnolla varustetut koneet.

Volkswagen huijasi myös bensakoneissa " koskee näitä autoja

http://www.taloussanomat.fi/autot/2015/11/04/volkswagen-huijasi-myos-bensakoneissa-koskee-naita-autoja/201514436/304

Volkswagenin päästöhuijausskandaali on levinnyt myös bensiiniautoihin. Yhtiön mukaan useiden automerkkien hiilidioksidipäästöt ovat väitettyä suurempia.

Bensiiniautoista ainakin Volkswagen Polon, Golfin ja Passatin ilmoitetut päästöt eivät pidä paikkaansa.
Huijaus koskee myös Audin A1 ja A3 -malleja, Skoda Octaviaa, Seat Ibizaa ja Seat Leonia.


Volkswagen kertoi uusista päästöepäselvyyksistä myöhään tiistaina. Yhtiön mukaan ne koskevat aiemmin ilmoitettujen 11 miljoonan ajoneuvon lisäksi 800 000 autoa. Se arvioi, että sisäisessä tutkinnassa havaittu tilanne saattaa maksaa sille kaksi miljardia euroa.  :o :o :o :o :o
Yritetään pärjätä.

jaspasA4

Perukaa nyt äkkiä ne tilauksenne, konkurssihan tästä seuraa.

-TS-

Luulisi, CO2-päästöissä huijaaminen on siinä mielessä hankalaa, että polttoainelitran palamisesta tulee vakiomäärä CO2:sta. Ja eron voi laskea joka kerta itsekin kun tankilla käy.
Tietty voihan ajokin koodata käymään testipenkissä laihemmalla jolloin kulutus on pienempi ja CO2-päästöihin perustuva veron osuus on matalampi.
Ja näkeehän tuon itsekin, ei ainakaan meikäläisen octavia millään 4 litran keskikulutuksella mene.

Itseni ei voisi vähempää hetkauttaa koko "skandaali",  ja jos nykyinen Octavia pysyy yhtä luotettavana kuin kaikki muutkin tähän asti omistamani Konsernin(tm) autot, niin eipä ole syytä vaihtaa johonkin toiseen.
VW ID.3 Max '20
Ex; Volvo S90 T8 Twin Engine '18
ex; VW Golf GTE '18
ex; Skoda Octavia Combi 1.4 TSI DSG '15

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy