VW jäi kiinni päästötulosten vääristelystä - 500,000 autoa pois USA:n teiltä

Aloittaja Freeze, 18.09.15 - klo:21:22

« edellinen - seuraava »

Polari

Tästä Motivan tiedotteesta voi lukea voimassa olevat päästömääräykset

http://www.motiva.fi/liikenne/henkiloautoilu/valitse_auto_viisaasti/henkiloautojen_paastomaaraykset

Pikapoiminta kertoo, että Euro 6 määräykset ovat tulleet voimaan 1.9.2015

- koskee autojen myyntiä ja rekisteröintiä

Euro 6 määräykset ovat tulleet voimaan tyyppihyväksynnän osalta jo 1.9.2014, mutta nyt vaaditaan Euro 6 myös uusilta myytäviltä ja rekisteröitäviltä autoilta, käsittääkseni tämä selvästi merkitsee että uusien Euro 5 Dieselien myynti on kiellettyä. Toisaalta koska Euro 6 vaatimukset ovat äärimmäisen tiukat Diesel autoille, niin noinkohan ilman AdBlue järjestelmää päästään lukemiin edes Euro 6 luokitelluilla nyt kun huijausohjelma ei enää ole käytössä.

SNG

Lainaus käyttäjältä: Polari - 27.10.15 - klo:23:03
Tästä Motivan tiedotteesta voi lukea voimassa olevat päästömääräykset

http://www.motiva.fi/liikenne/henkiloautoilu/valitse_auto_viisaasti/henkiloautojen_paastomaaraykset

Pikapoiminta kertoo, että Euro 6 määräykset ovat tulleet voimaan 1.9.2015

- koskee autojen myyntiä ja rekisteröintiä

Euro 6 määräykset ovat tulleet voimaan tyyppihyväksynnän osalta jo 1.9.2014, mutta nyt vaaditaan Euro 6 myös uusilta myytäviltä ja rekisteröitäviltä autoilta, käsittääkseni tämä selvästi merkitsee että uusien Euro 5 Dieselien myynti on kiellettyä. Toisaalta koska Euro 6 vaatimukset ovat äärimmäisen tiukat Diesel autoille, niin noinkohan ilman AdBlue järjestelmää päästään lukemiin edes Euro 6 luokitelluilla nyt kun huijausohjelma ei enää ole käytössä.

Niinpä. Varmaan loput ajamattomat myyntivarastoissa olevat EURO5 autot on rekisteröity 31.8., tai sitten tuossa on joku poikkeuslauseke maassa jo olevien autojen osalta.

Epes

Lainaus käyttäjältä: Polari - 27.10.15 - klo:23:03

...........
Pikapoiminta kertoo, että Euro 6 määräykset ovat tulleet voimaan 1.9.2015

- koskee autojen myyntiä ja rekisteröintiä

Euro 6 määräykset ovat tulleet voimaan tyyppihyväksynnän osalta jo 1.9.2014, mutta nyt vaaditaan Euro 6 myös uusilta myytäviltä ja rekisteröitäviltä autoilta, käsittääkseni tämä selvästi merkitsee että uusien Euro 5 Dieselien myynti on kiellettyä. Toisaalta koska Euro 6 vaatimukset ovat äärimmäisen tiukat Diesel autoille, niin noinkohan ilman AdBlue järjestelmää päästään lukemiin edes Euro 6 luokitelluilla nyt kun huijausohjelma ei enää ole käytössä.

2.0TDI 184hv menee Euro6:sta läpi ilman AdBlue:a niin että heilahtaa .......

ropellihattu

Lainaus käyttäjältä: tet - 27.10.15 - klo:18:32
Johan se on aikoja sitten uutisoitu, että kampanja ehtii käynnistymään vasta ensi vuoden puolella. Vielä ei ole edes toimenpidesuunnitelmaa toimitettu viranomaisille hyväksyttäväksi. Jättäkää nyt se paniikkinappula rauhaan, seuraavan kahden vuoden aikana ei ole hylkyjä odotettavissa katsurilta tämän asian suhteen.

Ei tässä kukaan mitään panikoi, vaan spekuloi. Opettele termit, poika.
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: ropellihattu - 28.10.15 - klo:11:02
Ei tässä kukaan mitään panikoi, vaan spekuloi. Opettele termit, poika.

Lainaus käyttäjältä: ropellihattu - 27.10.15 - klo:15:00
Muutama päivä aikaa vielä.

Tuli muuten mieleen, että mitenköhän tuo takaisinkutsun valvominen mahtaa mennä? Kun käsittääkseni trafilla on tieto kaikista autoista jota tämä koskee --> tieto rekisteriotteelle.

Niin nyt jos kiikutan auton vaikkapa kasastukseen vuodenvaihteessa ja tuota korjaavaa toimenpidettä ei ole suoritettu syystä taikka toisesta, mikä on menettelytapa? Jälkinäyttö?

Kyllä tosta saa puhua panikointina.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Epes

Vähän aihetta sivuten, kaveri näytti juuri äsken postista saamaansa kirjettä GM Finland:a. Siinä pyydetään hänen kuukauden vanhaa Insignia 1.6 bensaturboa pajalle sytytystulppien vaihtoon ja moottorinohjausohjelmiston päivitykseen. Em. operaatiot pienentävät kirjeen mukaan polttoaineen kulutusta ja parantavat moottorin tehoa.

Hmmmm?

nackerton


ropellihattu

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 28.10.15 - klo:11:53
Kyllä tosta saa puhua panikointina.

En lähde trollin kyytiin... :D

Mutta jatkan tätä päätöntä panikointia vielä, että aikamoiset kerrannaisvaikutukset tällasella asialla on. Kun ajattelee työtunteja kaikkien liittyvien tahojen osalta. Merkkihuollothan saavat tästä laskuttaa sitten volokkaria kun nuo korjaukset tekevät.

Jotenkin jaksan epäillä, että lauantaina tulisi mitään tietoa mitä korjauksia mihinkin pirssiin tehdään.
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

ile

Lainaus käyttäjältä: ropellihattu - 28.10.15 - klo:13:55
Mutta jatkan tätä päätöntä panikointia vielä, että aikamoiset kerrannaisvaikutukset tällasella asialla on. Kun ajattelee työtunteja kaikkien liittyvien tahojen osalta. Merkkihuollothan saavat tästä laskuttaa sitten volokkaria kun nuo korjaukset tekevät.

Eiköhän tuo mene kaavalla, että päivitystuote koneeseen x tarkoittaa 0,7 aikayksikköä tehtaalle, mahdollisia osia ja vaiheita x y z ja korvaavat 100% sovitulla kululla. Toki tehtaalle tulee kuluja, mutta merkkarit ei pysty mitä vaan tai T&M:na per tapaus veloittamaan vaan saavat jopa annettuna mitä ko. työmääräin tarkoittaa per auto työvaiheissa ja kuluissa.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Epes - 28.10.15 - klo:12:10
Vähän aihetta sivuten, kaveri näytti juuri äsken postista saamaansa kirjettä GM Finland:a. Siinä pyydetään hänen kuukauden vanhaa Insignia 1.6 bensaturboa pajalle sytytystulppien vaihtoon ja moottorinohjausohjelmiston päivitykseen. Em. operaatiot pienentävät kirjeen mukaan polttoaineen kulutusta ja parantavat moottorin tehoa.

Hmmmm?

Soittelin tässä Opelin maahantuontiin eräästä asiasta. Kertoivat että autossani on kampanja auki. Juuri tuo kyseinen tulppien vaihto ja moottorinohjauksen päivitys. Syytä eivät sanoneet mikä niissä on vikana. Sanoi että kirje tulee kotiin lokakuun aikana. Kampanja oli tullut 29.9. Eipä ole vielä tullut ja kaksi päivää on lokakuuta jäljellä. Paitsi että yksi päivä jolloin tulee posti.

kt

Kun autoja on 11 miljoonaa ja volkkari on jo varannut korjauksiin 7 miljardia, niin tekee kustannus 636 euroa per hytti.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

skriko

Lainaus käyttäjältä: skriko - 28.10.15 - klo:16:58
Soittelin tässä Opelin maahantuontiin eräästä asiasta. Kertoivat että autossani on kampanja auki. Juuri tuo kyseinen tulppien vaihto ja moottorinohjauksen päivitys. Syytä eivät sanoneet mikä niissä on vikana. Sanoi että kirje tulee kotiin lokakuun aikana. Kampanja oli tullut 29.9. Eipä ole vielä tullut ja kaksi päivää on lokakuuta jäljellä. Paitsi että yksi päivä jolloin tulee posti.

No, sama tuleeko kutsu vai ei, en kuitenkaan noudata kutsua niin kuin en noudattanut scirocconkaan kutsua mennä moottorinohjausyksikönpäivitykseen.
Siinäkin valehdeltiin miksi se tehdään.
Kumma kun Insignian 1,6 turbo on 170 hv ja ihan eri päästöillä kun minun, joka on 200 heppainen. Miten voi uskoa tuommoisiin juttuihin kun puolet Opelin "asiantuntijoista" sanoivat että Opelissani on ketju ja toinen puoli sanoi, että on hihna.
Kysyessäni moottorin öljytilavuutta sain vastauksiksi 4, 4,5 5 ja 5,5 litraa.

ile

Lainaus käyttäjältä: kt - 28.10.15 - klo:17:19
Kun autoja on 11 miljoonaa ja volkkari on jo varannut korjauksiin 7 miljardia, niin tekee kustannus 636 euroa per hytti.

..tai 1-2mrd varattu etukäteen tehtävään duuniin, "projektinhallintaan", testaukseen ja lupamenettelyihin sekä jotain myös myöhemmin tuleviin tilanteisiin. Sitten varsinaiset korjaukset esim keskiarvolla 500e per auto (josta suurin massa todennäköisesti menisi softapäivityksellä, hoidetaan 200-250e kuluilla ja loput jotka vaatii uutta rautaa syökin jo nelinumeroisen summan per auto).

tet

Lainaus käyttäjältä: nackerton - 28.10.15 - klo:12:13
Tuohan kuulostaa asiakaspalvelulta? Outoa..

Jos se on Opel, se on asiakaspalvelua.
Jos se on VW, se on päästöhuijaussoftan poistoa kaikessa hiljaisuudessa ennen kärähtämistä?
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Jäsen J

Aika hiljasta on tiedotuksen suhteen ollu viime päivät. Tuskin VW pitää tässäkään sovituista/lupaamistaan asioista kiinni, vaan jättää ilmoittamatta korjaavat toimenpiteet nyt lokakuun aikana. Aikoivat tehdä kaikkensa voittaakseen asiakkaiden luottamuksen takaisin ja tällä keinoin sitä ei ainakaan voiteta.

Rinkulakeula

Britannian liikenneministerin Robert Goodwillin mukaan on mahdollista, että Volkswagen haastettaisiin oikeuteen kuolemantuottamuksesta.

http://www.taloussanomat.fi/autot/2015/10/29/paastohuijauksen-seuraus-vie-ennenaikaiseen-hautaan/201514215/304
Rinkulakeula vaihtui munuaiskeulaksi

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Rinkulakeula - 29.10.15 - klo:16:23
Britannian liikenneministerin Robert Goodwillin mukaan on mahdollista, että Volkswagen haastettaisiin oikeuteen kuolemantuottamuksesta.

http://www.taloussanomat.fi/autot/2015/10/29/paastohuijauksen-seuraus-vie-ennenaikaiseen-hautaan/201514215/304


Nyt sitten mopo lähti totaalisesti keulimaan. Eiköhän Britanniassa ole kaikkea muutakin teollisuutta, joka aiheuttaa kuolemia?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 29.10.15 - klo:16:39

Nyt sitten mopo lähti totaalisesti keulimaan. Eiköhän Britanniassa ole kaikkea muutakin teollisuutta, joka aiheuttaa kuolemia?

Teollisuudelle on laadittu EU:n yhteiset puitteet ja keinot päästöjen minimoimiseen, sekä omat sanktionsa. Miksei autotehtaillekin jotka kusettavat ?
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Scout2016

Kuka on se bessewisser joka sanoo mitkä mahdolliset kuolemat on aiheuttanut juuri VW diesel?
Haittatekijöitä sairauksiin riittää briteissäkin vaikka meille Suomeen jakaa.
Nyt Scout TDI 4x4 DSG 184 hv (MY16)
ed. Yeti TDI 4x4 140 hv 6 vaiht. vm.2010
ed. MB Vito CDI115 4x4

Zego

Saatte nähdä että päästörajoja lievennetään vielä, sen verta vahva on Saksan ote Euroopasta.

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: Zego - 29.10.15 - klo:17:08
Saatte nähdä että päästörajoja lievennetään vielä, sen verta vahva on Saksan ote Euroopasta.

Fourth Reich
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

tet

Lainaus käyttäjältä: Jäsen J - 29.10.15 - klo:15:24
Aika hiljasta on tiedotuksen suhteen ollu viime päivät. Tuskin VW pitää tässäkään sovituista/lupaamistaan asioista kiinni, vaan jättää ilmoittamatta korjaavat toimenpiteet nyt lokakuun aikana. Aikoivat tehdä kaikkensa voittaakseen asiakkaiden luottamuksen takaisin ja tällä keinoin sitä ei ainakaan voiteta.

Lainaus volkswagen.fi -sivustolta:

LainaaVolkswagen AG:n näiden konsernin merkkien on tarkoitus esitellä lokakuun aikana kullekin kansalliselle hyväksyntäviranomaiselle tekniset ratkaisut ja niiden soveltamismahdollisuudet referenssiajoneuvojen avulla sekä hakea vaiheittain hyväksyntä kunkin EA 189 -dieselmoottorityypillä varustetun mallin mukaisille toimenpiteille.

Oletko töissä hyväksyntäviranomaisella, kun tiedät ettei korjaavia toimenpiteitä ole vielä ilmoitettu?
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Jäsen J

Lainaus käyttäjältä: tet - 29.10.15 - klo:18:59
Lainaus volkswagen.fi -sivustolta:

Oletko töissä hyväksyntäviranomaisella, kun tiedät ettei korjaavia toimenpiteitä ole vielä ilmoitettu?

En suinkaan, mutta kun katsoo hieman tarkemmin VW:n lupauksia, niin saa hyvin helposti sellaisen käsityksen, että korjauksista tiedotetaan lokakuun aikana ihan julkisestikkin ja ne esitellään myös kullekkin kansalliselle hyväksyntäviranomaiselle jne.

volkwagen.fi

Jos tähän olisi VW löytänyt sille sopivan hyvän ratkaisun(lue: helppo ja halpa), niin 100-varmasti siitä olisi jo tiedotettu - ennen kuin sitä ovat viranomaiset hyväksyneet. Nyt kuitenkin näyttää siltä, että ei ole mitään helppoa ratkaisua ja niitä kirveleviä ratkaisuja koitetaan hieroa julkisuuden verhon takana - tietäen, että täysin syyttömät huijariautojen omistajat joutuvat kärsijän rooliin... toisin sanoen nyt sielä vedetään aikanaan pöytään sellaiset ratkaisut, mitkä korjaa viranomaisten mielestä päästähuijaukset ja eivät lakimiesten mielestä ole niin pahoja kuluttajan kannalta, että selkeää ryhmäkannetta saataisiin aikaiseksi. Sehän nyt on sanomattakin selvää, että auton tekniset ominaisuudet tulevat muuttumaan huonompaan suuntaan ja jälleenmyyntiarvo sitä myöten tippuu.

En todellakaan usko, että olisin ratkaisuun tyytyväinen ja että VAG-konsernin auto vielä tähän talouteen tulee - toivottavasti olen väärässä.

clientti

Ihan sama mitä vaggi tekee tän sopan hoitaakseen. Meille ei ainakaan toista tule.

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: clientti - 29.10.15 - klo:21:56
Ihan sama mitä vaggi tekee tän sopan hoitaakseen. Meille ei ainakaan toista tule.

+1, onneksi pistin ajoissa kiertoon entisen saasteauton  ;D
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

tet

Lainaus käyttäjältä: Jäsen J - 29.10.15 - klo:19:31
En suinkaan, mutta kun katsoo hieman tarkemmin VW:n lupauksia, niin saa hyvin helposti sellaisen käsityksen, että korjauksista tiedotetaan lokakuun aikana ihan julkisestikkin ja ne esitellään myös kullekkin kansalliselle hyväksyntäviranomaiselle jne.

No sillehän ei tietenkään voi mitään, että monilla ihmisillä on luetun ymmärtämisessä ongelmia. Julkisesta tiedottamisesta tuossa sinunkaan linkkaamassasi tiedotteessa ei anneta minkäänlaisia lupauksia.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Jäsen J

Lainaus käyttäjältä: tet - 30.10.15 - klo:07:35
No sillehän ei tietenkään voi mitään, että monilla ihmisillä on luetun ymmärtämisessä ongelmia. Julkisesta tiedottamisesta tuossa sinunkaan linkkaamassasi tiedotteessa ei anneta minkäänlaisia lupauksia.

No mutta onneksi täältäki foorumilta löytyy niitä, joka osaa/tietää/on oikeassa.

-karppa-

http://www.taloussanomat.fi/autot/2015/10/30/autoala-suivaantui-dieselmalleja-joudutaan-vetamaan-markkinoilta/201514280/304

"EU-komissio teki merkittäviä myönnytyksiä uusia tosielämän päästötestejä koskeviin rajoituksiin, mutta autoala ei siitäkään huolimatta ole tyytyväinen. "
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

PTG

Lainaus käyttäjältä: Jäsen J - 30.10.15 - klo:13:21
No mutta onneksi täältäki foorumilta löytyy niitä, joka osaa/tietää/on oikeassa.

Totta, trolliprosentti on alle sadan ;D Tässä topicissa tosin niukin naukin :-*

PTG

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 30.10.15 - klo:06:49
+1, onneksi pistin ajoissa kiertoon entisen saasteauton  ;D

+2 kannattaa pitää tuo linja. Niistä autoista, joista ei lupaukset pitämällä nyt(kään), eikä varsinkaan jatkossa ole mitään hajua, ei ehkä kannata avautua ihan joka topicissa ;) Mun isällä oli muuten kerran 70-luvulla jotain vikaavikaavikaa jossain autossa, vai oliko se nyt mopedi... ;D

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy