VW jäi kiinni päästötulosten vääristelystä - 500,000 autoa pois USA:n teiltä

Aloittaja Freeze, 18.09.15 - klo:21:22

« edellinen - seuraava »

clientti

NYt kolahti oikein kirje postilaatikosta, Volkkarilta siis.

Siinä luvataan: Korjaustoimenpiteestä ei luonnollisestikaan koidu teille kustannuksia. '

Eli hakevat ilmeisesti lavettiautolla meikäläisen passatin sitten korjattavaksi ?

mixout

Lainaus käyttäjältä: clientti - 16.10.15 - klo:12:32
NYt kolahti oikein kirje postilaatikosta, Volkkarilta siis.

Siinä luvataan: Korjaustoimenpiteestä ei luonnollisestikaan koidu teille kustannuksia. '

Eli hakevat ilmeisesti lavettiautolla meikäläisen passatin sitten korjattavaksi ?

Onko tää kirje nyt samansisältöinen kuin se sähköposti vai onko oikeasti jotain uutta tietoa?

Neanderthaler

Lainaus käyttäjältä: clientti - 16.10.15 - klo:12:32
NYt kolahti oikein kirje postilaatikosta, Volkkarilta siis.

Siinä luvataan: Korjaustoimenpiteestä ei luonnollisestikaan koidu teille kustannuksia. '

Eli hakevat ilmeisesti lavettiautolla meikäläisen passatin sitten korjattavaksi ?

Näinhän sen pitäisi oikeasti mennäkin, eli auto noudetaan ja tilalle tuodaan sijaisauto.

miqwe

Lainaus käyttäjältä: mixout - 16.10.15 - klo:12:47
Onko tää kirje nyt samansisältöinen kuin se sähköposti vai onko oikeasti jotain uutta tietoa?

Ei mitään uutta, samainen kirje täälläkin.. :) Jännä nähdä, mitä "ei kustannuksia"  käytännössä tarkoittaa..
Entiset: Octavia vRS 3.5 2kpl, 3kpl mk7.5 golffeja, e-golf mk7.5, mk7 golffeja, up!,polo6r, jetta, cupra4, F30,.....Lista on loputon .

mixout

Lainaus käyttäjältä: miqwe - 16.10.15 - klo:13:50
Ei mitään uutta, samainen kirje täälläkin.. :) Jännä nähdä, mitä "ei kustannuksia"  käytännössä tarkoittaa..

Veikkaan, että määräaikaishuollon yhteydessä. Tällä varmaan valtaosa saadaan katettua, sinnehän auto on vietävä kuitenkin omin kustannuksin kilometrien tullessa täyteen. Sitten on tietysti niitä joille huoltoväli ei osu kohdalle tai eivät käytä autojaan merkkiliikkeessä. En jaksa uskoa kahvilipuketta kummempaan kompensaatioon tuosta huoltoon viemisestä :D

JaniKuula

No mutta itsehän ne kirjeessä lupaa kustannusvapaan korjauksen. Eli saavat hakea kipon pihalta ja tuoda takaisin. Se nyt on vähimmäisvaatimus  ;D
Ajossa: Audi A4 Sedan 2.0 TDI Quattro (140kw) + Stronic
Audi A4 Avant 2.0 TDI Man. 2008 (B8)

makevw

Lainaus käyttäjältä: JaniKuula - 16.10.15 - klo:15:28
No mutta itsehän ne kirjeessä lupaa kustannusvapaan korjauksen. Eli saavat hakea kipon pihalta ja tuoda takaisin. Se nyt on vähimmäisvaatimus  ;D

Samaa mietin itekkin. Itekku tulee päivät nukuttua ja yöt oltua duunissa ja emäntä taas päivät töissä..  Saavat hakee pihalta ja tua vara auton jos ennen määräaikaishuoltoo haluavat korjata. Ei tuu kyllä vartavasten kuskattuu mihinkään. Seuraava huolto onkin edessä vuoden päästä näihin aikoihin.  Tänään tuli kirje volkkarilta aiheesta.   https://lh3.googleusercontent.com/-1e9_HQC8loA/ViDmd4YXK7I/AAAAAAAAFgQ/0X7PkcZiJEY/s1024-Ic42/upload_-1.jpg
Liikunta haisee hielle ja urheilu haisee bensalle.

clientti

Jep, itellä kävi 60tkm huollossa justiinsa 1kk sitten. Seuraavan kerran onkin sitten 2v päästä merkkiliikkeeseen, jos enää viitsii sinnne viedä....



-karppa-

1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Mikey

Onko tullut selväksi, mitä "vikaa" niissä Suomessa rempattavissa autoissa on? Siis muuttuuko niissä oikeasti raudan tai toiminnan tasolla mitään?

m4x1mu5

Mietin tässä että kuinkahan chipatujen ja DFP poistettujen autojen kanssa käy? Miten Trafi aikoo valvoa korjauksia?

Siinä kun asentaja yrittää saada uutta ohjelmaa toimimaan ei DFP:lisesssä autossa niin... 
Passat B8 GTE -16
Passat 3C 2.0 TDI -10

VAGkilainen

Lainaus käyttäjältä: m4x1mu5 - 16.10.15 - klo:20:04
Mietin tässä että kuinkahan chipatujen ja DFP poistettujen autojen kanssa käy? Miten Trafi aikoo valvoa korjauksia?

Siinä kun asentaja yrittää saada uutta ohjelmaa toimimaan ei DFP:lisesssä autossa niin...
partikkelisuodatin

DPF Diesel Particulate Filter, tarkoittaa dieselpartikkelisuodatinta.
Ei matka tapa vaan vauhti. Pätee liikuntaan ja autoiluun.

Skoda Octavia Combi 2,0 TDI 184 4x4 RS

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: m4x1mu5 - 16.10.15 - klo:20:04
Mietin tässä että kuinkahan chipatujen ja DFP poistettujen autojen kanssa käy? Miten Trafi aikoo valvoa korjauksia?

Valmistaja/maahantuoja ilmoittaa korjatut autot Trafille. Ne joista kuittaus puuttuu saavat aikanaan hylkäyksen katsastuksessa.


Lainaus käyttäjältä: m4x1mu5 - 16.10.15 - klo:20:04Siinä kun asentaja yrittää saada uutta ohjelmaa toimimaan ei DFP:lisesssä autossa niin...

Ei kai siinä muuta kuin soitetaan omistajalle, jotta asennetaanko DPF vai laitatko auton paaliin.  :D

Se nyt ainakin on selvää, että valmistajalla ei ole yhtään minkäänlaista vastuuta tuollaisista lisäkustannuksista. En usko myöskään, että Volkswagen tai sen edustajat suostuvat antamaan valohoitoa eli kuittaamaan korjaukset suoritetuiksi, vaikka oikeasti ei olisikaan tehty. Se optio taisi mennä jo edellisellä kierroksella..

ile

Karmeeta mutuilua, mutta tuskin poikkeaa paljon meidän lehdistön tasosta.

2.0TDI tullaan vain pätsäämään, siinä ei paljon DPF:a ihmetellä ellei vikamuisti herää samalla tuon puuttumiseen yms. Saksasta tulee tuotteistus, että tuo 1 x päivitys työvaiheissa y ja ajassa tarkoittaa esim 20min ja siihen se puristetaan eikä paljon ihmetellä muuta.

1.6TDI viimeisten maailmalla olleiden juttujen mukaan vaatinee Euroopassakin rautamuutoksia ja pätsit. Ellei nyt putkistossa tulisi enemmän jumppaa NOx-katin osalta tai vikamuisti DPF:n puuttumiseen tässäkin tapauksessa herää, tuskin tämä kaatuu DPF:n puuttumiseen. Voisi kyllä kuvitella, että kun softa pukataan sisään niin siinä menee niin muut jälkikäteen tehdyt softaukset kuten myös DPF-konffis resetoituu.


r151809

Tarkkaan en VAG:ineiden moottorinohjausta tiedä, mutta Sitikoissa syöttöä ja DPF:n polttoa ohjaa sama ohjainboksi. Sama ohjainboksi + päivitys, niin aika suurella todennäköisyydellä DPF:n viat huomataan siinä yhteydessä. Tuskin ne yksittäisiä bittejä sieltä muuttaa - koko softa ylikirjoitetaan.

Volkkarin näkökulmasta tuolla ei olisi muuten mitään väliä, ellei se olisi niin yleistä. Muutoshan on lain/asetuksen vastainen - uudempien autojen kohdalla voimalinjan muutos, joka vaikuttaa päästöihin, vaatii uuden hyväksynnän (vaikka päästöt pienenisi). Jos päivitys "rikkoisi" kaikki DPF-rajoitteiset autot, niin Volkkarille tulisi luultavasti liikaa pettyneitä asiakkaita.. Eli joko ne ajaa patchin sisään ja palauttaa sitten asiakkaan omat muutokset takaisin, tai sitten patchatty softa tunnistaa tuon muutoksen ja elää sen kanssa.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: r151809 - 16.10.15 - klo:21:31
Volkkarin näkökulmasta tuolla ei olisi muuten mitään väliä, ellei se olisi niin yleistä. Muutoshan on lain/asetuksen vastainen - uudempien autojen kohdalla voimalinjan muutos, joka vaikuttaa päästöihin, vaatii uuden hyväksynnän (vaikka päästöt pienenisi). Jos päivitys "rikkoisi" kaikki DPF-rajoitteiset autot, niin Volkkarille tulisi luultavasti liikaa pettyneitä asiakkaita.. Eli joko ne ajaa patchin sisään ja palauttaa sitten asiakkaan omat muutokset takaisin, tai sitten patchatty softa tunnistaa tuon muutoksen ja elää sen kanssa.

Meinaatko, että Volkkari uskaltaisi lähteä tuolle tielle? Entä jos (ja kun) käry käy?

"Ei me oikeesti.." "läpällä tehtiin.."

Siihen käryyn riittää sekin, että yhdellä toimittajalla on DPF poistettu ja hän sen tietäen antaa Volkkarin korjata autonsa tuollaisella uudella huijausohjelmalla. Sen jälkeen toimittajalla onkin käsissään vuosikymmenen lööppi, kun Volkkari jää kiinni uudesta huijaussoftasta, joka väittää auton täyttävän päästönormit, vaikka oikeasti antaa väärää tietoa..

Ei taida enää olla sijaa tuollaiselle vilunkipelille.

ile

..tai sitten VV:lta tulee puhelu varataanko DPF:n korjaukselle aika vai hoidatko ite kuntoon ja, että nyt on korjattu softa sisässä.

TDiih

Saattaa olla turbopajoilla melko hiljaista VAG:n disukoiden osalta. Eipä taida kovin moni uskaltaa ottaa uutta softaa tai puukottaa DPF:ää autostaan.
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

Autoinssi

Minä kyllä ennustan että diesel-pajoilla on vilkasta sen jälkeen kun kampanja lähtee käyntiin. Ohjelmamuutos todennäköisesti näkyy käytännössä tehon laskuna tai polttoaineen kulutuksen kasvuna. Pahimmillaan molemmat toteutuvat samanaikaisesti. Mutta ohjelmamuutoksessa on pakko käydä VW-korjaamolla, muuten ei tule katsastuksessa leimaa. Onneksi voi kyseisen operaation jälkeen mennä diesel-pajalle, missä vanhat säädöt palautetaan. Ja voihan siinä samalla lastuttaa vähän lisää tehoakin. VW-korjaamot ovat tämän episodin jälkeen sen verran kusi sukassa, että siellä mennään pilkulleen tehtaan ohjeilla. Sieltä ei saa myötätuntoa lakisääteisten vaatimusten taivutteluun.

-karppa-

1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

rami

Minä en ymmärrä tätä päästöhässäkkää laisinkaan. Autot toimivat ja pelaa kuten ennenkin. Kyllä sieltä pajalta viestitetään jokaiselle jota asia koskee. Kannattaa vaan odotella rauhassa. "Olkee vuan kun mittään ei ois tapahtunutkaan".
Ainoa mikä risoo  tässä jutussa on miten VW konsernin autojen jälleenmyyntiarvon käy. Se juttu on mielestäni  asiakkaan kusetusta. Tämä panee jurppimaan jos näin käy.
On se ihmeellistä touhua konsernilta kun entiset paskat saadaan suunnilleen haudattua niin uusi "sontakuorma" tulee esiin.
No onni onnettomuudessa nykyinen "kottero" A3 8V 1.6TDI vm 2014 ei kuulu nuihin käpälöityihin kotteroihin. >:( ;D ;D

Wekotin

Ward's Best Engines hyllyttää VW-koneet parhaimpien moottoreiden listalta.
Lisäksi Volkkari palautti kolme palkintoa, joita saastuttajadieselit ovat voittaneet.

"The latest shoe to drop: Wards Communications will not consider any Volkswagen or Audi engines for its influential list of the 10 best engines in the auto industry this year.

VW or Audi " Audi is the Volkswagen Group’s luxury brand; it is to VW as Cadillac is to Chevrolet " regularly landed powerplants on the list.

“We discussed it at length,” Wardsauto.com senior editor Tom Murphy said. “What VW admitted to is very troubling, and it still hasn’t come clean with all the details. There are too many unknowns.”

Four VW and Audi would have been eligible for the 2016 award, three gasoline and one electric. VW returned three awards the disgraced diesels had won from Ward’s over the years.

There will be plenty of competition for the spots VW vacates, and in fact for all the positions on the 2016 list"





http://www.freep.com/story/money/cars/mark-phelan/2015/10/17/10-best-engines-vw-volkswagen-diesel-wards/73965062/

vwmies

Tätä on veivattu kohta kyllästymiseen saakka, mutta nyt tulee myynnissäkin bannia:

Volkswagenin huijausdieseleille lätkäistiin myyntikielto EU:ssa

http://www.taloussanomat.fi/autot/2015/10/21/volkswagenin-huijausdieseleille-latkaistiin-myyntikielto-eussa/201513777/304

Toistaiseksi ei ole tietoa, kuinka montaa autoa kielto koskee.

Volkswagen on kieltänyt kauppiaita EU-maissa myymästä varastoissa olevia dieselautoja, joita yhtiön hiljattainen päästöhuijaus koskee. Asiasta uutisoi saksalainen autoalan julkaisu Automobilwoche.

Myyntikielto koskee kaikkia EA 189 -dieselmoottorilla varustettuja autoja, joita ei ole ensirekisteröity. Lehden mukaan toistaiseksi ei ole tietoa, kuinka montaa autoa myyntikielto koskee.

Volkswagen kertoi viime viikolla, että sen on korjattava EU:ssa kaikkiaan 8,5 miljoonaa autoa. Näistä autoista Saksassa on 2,4 miljoonaa.

:o

Yritetään pärjätä.

-karppa-

Ota diesel-Volkswagenin korjauskutsu vakavasti:
http://www.iltalehti.fi/autot/2015102020538289_au.shtml

"Ajoneuvovalmistajan pitää ilmoittaa takaisinkutsukampanjasta Trafille, jos auton viasta aiheutuu huomattavaa haittaa ympäristölle tai vakavaa vaaraa liikenneturvallisuudelle.

Volkswagenin dieselkorjaukset kuuluvat tähän kategoriaan.

Ajoneuvojen takaisinkutsut, myös Volkswagenin dieselkorjaukset, ilmoitetaan Trafille ja Trafi kirjaa ne tietojärjestelmäänsä.

Jos autosi on saanut korjauskutsun, mutta sitä ei ole noudatettu, punainen valo saattaa syttyä seuraavassa katsastuksessa. Tulee hylky.

- Trafi lisää ajoneuvon rekisteritietoihin keskeneräisestä takaisinkutsusta kertovan rajoitustiedon, joka johtaa korjaamattoman ajoneuvon hylkäämiseen määräaikaiskatsastuksessa. Suosittelen siis asiakkaita reagoimaan jo ensimmäiseen yhteydenottoon, jossa pyydetään tuomaan ajoneuvo korjattavaksi, tarkentaa tarkastaja Tuomas Peltokangas.

Seuraava massiivinen takaisinkutsukampanja liittyy Volkswagen-konsernin dieselmerkkien korjauksiin. Kutsuja alkaa sadella ensi vuoden alusta lähtien. Kun kutsu tulee, niin korjaus voidaan tehdä normaalin huollon yhteydessä tai erillishuoltona. Mutta ennen kaikkea kutsu pitää ottaa vakavasti, vaikka typpioksidipäästöjen määrät eivät itseä huolestuttaisikaan. "
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

lucifer

LainaaKorjaustoimenpiteestä ei luonnollisestikaan koidu teille kustannuksia

Mitenköhän, mulle piisaisi että vien auton työmatkalta kotiin ajaessa ja hakisin seuraavana päivänä, tietty sijaisauton tarvitsen koska olen auton ostanut liikkumista varten, joutuukohan valehtelemaan että on myyntiedustaja tjsp että saa sijaisauton käyttöön?
Tietty tuo kotipihasta hakeminen olisi hauska vaihtoehto mutta tuskin se päiväuni tulee toteutumaan eli kai sitä sen verran vois joustaa että auton sinne kiikuttaisi.
Ensimmäisten joukossa en ole kuitenkaan autoani viemässä korjuulle, kuunnellaan ensin miten muilla mennyt ja onko ne tehot tippuneet...
Jetta mkVI 1.6TDi     Golf mkI Cabriolet

pomo

Ei kai tuota kannata niin raskaasti ottaa, onhan noita takaisin kutsuja. Tojotan viimeiin tais tulla suomessa julkisuuteen tänään ja koskee miljoonia autoja autoja  ;D

http://www.iltalehti.fi/autot/2015102120541557_au.shtml

Jälleenmyyntiarvo korkeintaan nousee kun uusia autoja ei saa kaupasta!

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: pomo - 21.10.15 - klo:19:47
Ei kai tuota kannata niin raskaasti ottaa, onhan noita takaisin kutsuja. Tojotan viimeiin tais tulla suomessa julkisuuteen tänään ja koskee miljoonia autoja autoja  ;D

http://www.iltalehti.fi/autot/2015102120541557_au.shtml

Jälleenmyyntiarvo korkeintaan nousee kun uusia autoja ei saa kaupasta!

Ainoa ero VAG-konsernin ja Toyotan kanssa on se, että Toyota tekee oma-aloitteisesti nuo takaisinkutsut ja on esimerkiksi ongelmatapauksissa huomattavasti enemmän asiakkaan puolella, kuin VAG-konserni jossa esimerkiksi merkkien välillä on suuret erot ja tähän vielä se kuinka paljon melua pidät sosiaalisessa mediassa. Eli mitä enemmän huutoparkua tulee sen enemmän sinulle korvataan.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

jaspasA4

Karpan kommentti pitää muuten just kutinsa, Toyota tekee esim. nyt tämän  ikkunan kytkinkorjaus-recallin jopa yli 10v. autoihin ja täysin oma-aloitteisesti. VAG:llä sen sijaan "autojen" vikoja piilotellaan, asiakkaalle ei korvata yhtään mitään tai sitten lopulta suostutaan n. 7000, DSG-remontista maksamaan 1400, muka "Goodwillinä". Sitten vielä tämä huijausjuttu, joka on täysin omanlaisensa vedätys. En pysty millään käsittämään miksi näitä paskoja ostetaan vuodesta toiseen ja sitten itketään että meni ketju, meni Turbo, hajosi DSG ja auto syö öljyä....

clientti

Samaa mieltä, käsittämätöntä. Itse olen valitettavasti sortunut, ensimmäisen ja viimeisen kerran. Ei tule enää Vaggilaista.

Ja sitä hinausautoa sekä sijaisautoa sitten odotellessa. Jos ei näy eikä kuulu, niin pitää kysyä ihan suoraan Lahdelta ja Ahdekiveltä, mitä heidään mielestään sana kustannus tarkoittaa.


Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy