VW jäi kiinni päästötulosten vääristelystä - 500,000 autoa pois USA:n teiltä

Aloittaja Freeze, 18.09.15 - klo:21:22

« edellinen - seuraava »

JFabiaK

Lainaus käyttäjältä: clientti - 12.10.15 - klo:20:27
Ihmetteletkö mm. minun kommentointia? Mitä ihmettelet minussa? Miksi sinua säälittää se, jos minua vituttaa se, että Volkkari on tietoisesti kusettanut päästötesteissä ja myynyt minulle auton tietäen, että se ei ole sitä mitä luvataan. Miksi se on säälittävää, että minua harmittaa ko. toiminta ja haluan tuoda sitä ilmi foorumilla. Miksi se säälittää, että mua vituttaa se, että tästä kusetuksesta tulee joka tapauksessa minulle itselleni henkilökohtaista vaivaa useassa eri muodossa?

Ja mitä mun pitäisi ymmärtää asiasta ja miksi minun pitäisi ymmärtää siitä yhtään mitään muuta, kun mitä siitä on Volkkarin, viranomaisten ja median toimesta kerrottu?

Vastaileppa noihin kysymyksiin, jos vaikka vitutus vähenis sen myötä. Olisi tervetullutta.
Vastasin mielestäni nimimerkin Gulf kommenttiin.
Tähän clientti'n (client=asiakas) vuodatukseen en muuta totea kuin säälittävää on v-tyylillä "tehostus" - joka ei kyllä kannusta kommentteihin tai vuoropuheluun. ;)
Kaikki menee rikki - kunnes kuolema korjaa. Simply Clever.

Gulf

Lainaus käyttäjältä: JFabiaK - 12.10.15 - klo:20:09
Näihin henkilökohtaisuuksiin en ole juuri reagoinut; olen ihmetellyt - ja ihmettelen nytkin - näitä kommentteja ja kommenttien tekijöitä.  En todellakaan ole mikään merkkifanaatikko (omistin VW kuplan joskus vuonna 1970 - siinä ainut VW), vaan olen kirjoittanut asiat asioina. Itseäni ei loukkaa, vaan ennemminkin säälittää tällainen nytkin esille tullut suhtautuminen. Jos asiat kirjoitetaan tosiasioina - ei luulotteluina - niin ei niiden pitäisi jotain asioista ymmärtäviä ainakaan loukata - ymmärtämättömät ovat sitten luku sinänsä.  ;)

Henkilökohtaisuuksiin yleensä en mene, koska ei ole tarvetta, mutta kyllä sinä olet selvästi ottanut positiivisen kannan maahantuojan ja tehtaan suuntaan ja puolustellut niitä, kun täällä on kirjoitettu ongelmista vai olenko väärässä? Viime tai toissa viikkoisten kirjoittelusi johdosta meinasin nimetä sinut "Tir??osen mieheksi", kun vähättelit täällä vw:n ongelmia ja niistä kirjoittavia, mutta jätinpä tekemättä.

Vielä niistä henkilökohtaisuuksista, niin ainoastaan sinä JFabiaK olet tällä palstalla niitä minulle esittänyt, milloin olin vasemmistolainen kommari ja milloin mitäkin? Suurin vitutus vw:tä kohtaan on henkilökohtaisesti mennyt ohi, kun pääsin toisesta autosta eroon ajoissa, mutta tämä toinen taitaa olla ongelmajätettä, mutta samapa se, olen valmistautunut siihen, että romutuspalkkion verran kun siitä saa, niin olen tyytyväinen ja näin saan maksamilleni veroille vastinetta ja tuon huikean edun omaan taskuun, eikö olekin kätevää?

V-O


clientti

JFabiak, siitä olen samaa mieltä että V-tyyli on huono juttu. Sille ei vaan aina mahda mitään, itsehillintä pettää ja harmitus kasvaa.

Vaikka tuo ei sitten kohdistunut minun kommentointiin, voisi noihin hyvin vastailla noihin esittämiini kyssäreihin, jos niihin löytyy mielipidettä.

Minusta on kuitenkin täysin oikeutettua ja jopa erittäin luonnollista olla erittäin harmissaan tästä hommasta ja purnata ja jauhaa asiaa kanssakärsijöiden kesken.



vwmies

"Volkswagen aikoo maksattaa miljardikuluja alihankkijoillaan:

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1444628265867.html

Saksalainen autojätti Volkswagen yrittää kattaa päästöhuijausjupakan kustannuksia muun muassa vaatimalla hinnanalennuksia alihankkijoiltaan.
Talouslehti Handelsblatt kirjoittaa, että yhtiö haluaa yhteensä kolmen miljardin euron edestä alennuksia
.

Yhtiö on ilmoittanut panevansa toimeen laajan säästöohjelman skandaalin takia. Leikkauslistalle ovat joutumassa sekä henkilöstökustannukset, markkinointikulut, sponsorointitoiminta että mallivalikoima.

Päästömanipuloitujen dieselautojen korjaamisen odotetaan maksavan Volkswagenille noin 40 miljardia euroa."

Käyköhän tässä jatkossa ns. "Opelit" eli alihankkijoiden ns. laatu on kontrolloimatonta ja vaihtelee => VW:n laatu laskee (vieläkin) enemmän ja maine kärsii ?

:o
Yritetään pärjätä.

V-O

Hiukan karrikoidusti: nokiahan käytti hankinnassaan samaa, toimittajien hinnoista otettiin alennusta 10 %. Nyt ei ole enää nokiaa...

Samsung ja huawei tuli tilalle...

Kotkis

Vaikka olisi kuinka vakavarainen yritys, ei tämän luokan (rahallinen) kämmi voi olla näkymättä jossain... vaikuttaa aivan varmasti omaankin harkintaan, kun seuraavan auton osto on edessä.
Octavia G-tec:

A4 allroad:  A6:  A3:

jarkko_h

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 12.10.15 - klo:21:59
"Volkswagen aikoo maksattaa miljardikuluja alihankkijoillaan:

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1444628265867.html

Saksalainen autojätti Volkswagen yrittää kattaa päästöhuijausjupakan kustannuksia muun muassa vaatimalla hinnanalennuksia alihankkijoiltaan.
Talouslehti Handelsblatt kirjoittaa, että yhtiö haluaa yhteensä kolmen miljardin euron edestä
Yhtiö on ilmoittanut panevansa toimeen laajan säästöohjelman skandaalin takia. Leikkauslistalle ovat joutumassa sekä henkilöstökustannukset, markkinointikulut, sponsorointitoiminta että mallivalikoima.

Päästömanipuloitujen dieselautojen korjaamisen odotetaan maksavan Volkswagenille noin 40 miljardia euroa."

Käyköhän tässä jatkossa ns. "Opelit" eli alihankkijoiden ns. laatu on kontrolloimatonta ja vaihtelee => VW:n laatu laskee (vieläkin) enemmän ja maine kärsii ?

:o

Kuvastaa konsernin arvoja tai arvojen puutetta.. Kun itse mokataan laitetaan toiset maksajaksi. Tähän mennessä ketju-... gateissa tuotevirheet on maksatettu kuluttajilla. Nyt kun on huijattu viranomaisia ja kuluttajia ei saada maksajaksi, niin mennään alihankkijoiden kukkarolle. Olisivat myyneet ennemmin omaisuuttaan. Toisten laittaminen jälleen maksumieheksi ei tee hyvää maineelle.

VW on moraalisen tappion kourissa. Kuka uskoo enää firman viestintää ja lupauksia? Kuka seuraavaksi laitetaan maksamaan ja mistä seuraavaksi säästetään? Ruostesuojauksesta? Tuotevirheiden korjauksista  entistä huonommalla virhevastuun kannolla?

Hannes

Mitähän tämä kaikki tekee muille konsernin autoille, Seat, Skoda. Luulisi että noissa tapahtuu säästöä eniten kun rahaa pitää jostain saada.

nackerton

#879
Kolme miljardia ei välttämättä ole kovin paljon, mutta silti se on monta askelta väärään suuntaan. Firman suhteet alihankkijoihin ovat jo valmiiksi suhteellisesti huonot, ja tuskin tämä tuotteiden laatua ainakaan parantaa jatkossa.

http://www.prnewswire.com/news-releases/oem-supplier-relations-study-shows-strong-gains-for-toyota-and-honda-with-ford-nissan-fca-and-gm-falling-well-behind-300084605.html

http://www.nytimes.com/2015/10/13/business/international/volkswagen-says-diesel-repairs-will-vary-in-europe-and-us.html?partner=rss&emc=rss&_r=0

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: V-O - 12.10.15 - klo:22:12
Hiukan karrikoidusti: nokiahan käytti hankinnassaan samaa, toimittajien hinnoista otettiin alennusta 10 %. Nyt ei ole enää nokiaa...

Samsung ja huawei tuli tilalle...
Ja onkohan noilla asioilla joku yhteys? Ei se Noksu nyt ainakaan siihen kaatunut, että osat ostettiin liian halvalla.

SNG

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 13.10.15 - klo:00:29
Ja onkohan noilla asioilla joku yhteys? Ei se Noksu nyt ainakaan siihen kaatunut, että osat ostettiin liian halvalla.

Pointti oli varmaankin, että sopimusten maailmassa ei ole totuttu siihen että päämies alkaa yht´äkkiä kusemaan muiden muroihin. Alhaista moraalia tuollainen toimintatapa. Mieluummin kilpailutuskierros.

repomies

Lainaus käyttäjältä: jarkko_h - 12.10.15 - klo:23:02
Kuka seuraavaksi laitetaan maksamaan ja mistä seuraavaksi säästetään? Ruostesuojauksesta? Tuotevirheiden korjauksista  entistä huonommalla virhevastuun kannolla?

Noinkohan ruostesuojauksesta voi enää säästellä?

http://www.corroding-volkswagens.com

Taky

Lainaus käyttäjältä: clientti - 12.10.15 - klo:20:27
Volkkari on tietoisesti kusettanut päästötesteissä ja myynyt minulle auton tietäen, että se ei ole sitä mitä luvataan.

Kauppa/tilaussopimuksessa muistaakseni lukee tyyliin jotain: "Pidätetään oikeus teknisiin muutoksiin tms."

Eli kauppasopimuksen allekirjoituksella itse kukin vahvistaa että muutoksia voi tulla - minkälaisia, sitä ei ole missään määritelty.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

multsi

#884
No tollanen lauseke ei kyllä varmasti tarkoita ainakaan sitä, että myyjä saisi "pidättää oikeuden" toimittaa asiakkaalle muuta kuin hän on tilannut kaupantekohetkellä.

Myyntiesitteessähän tuollainen on ihan normaali, koska mallisto voi muuttua, eikä esite pysy aina perässä, mutta lopullisessa kauppasopimuksessa tollaisella ole mitään merkitystä. Esitteessäkin oleva virhe tai vanhentunut tieto on myyjän vastuulla oikaista.

Nepper

Onko joku muukin huomannut, että ainakin Skodan listaus EA189-koneisista "päästöhuijaus"-autoista elää vielä.
Oma autoni ei ollut viikko sitten listalla kun merkkihuollossa varaosa ostoksien yhteydessä asiaa katsottiin.
Nyt kun laittaa VIN:in Skoda.fi:n hakukenttään, niin tulee viesti "Valitettavasti kyseinen moottoriohjauksen tietokoneohjelmisto on asennettu autoosi"
Oma Skodani on näitä ensimmäisiä tuon moottorisukupolven laitteita ja kasattu 2008 vuonna.
Who the f&#k is General Error and why is he reading my hard disk??!  HEX-USB+CAN/Hex V2/Autel AP200/Iscancar MM-007/...

clientti


tet

Lainaus käyttäjältä: clientti - 12.10.15 - klo:21:27
Minusta on kuitenkin täysin oikeutettua ja jopa erittäin luonnollista olla erittäin harmissaan tästä hommasta ja purnata ja jauhaa asiaa kanssakärsijöiden kesken.

Tartunpa tähän, kun varmaankin kuulun itse näihin parhattuihin "valmistajan ymmärtäjiin ja puolustajiin". :)

On täysin oikeutettua harmitella sitä että VW on huijannut viranomaisia valmistamalla auton joka ei täytä heidän asettamiaan normeja. Tosin tässä vaiheessa ei ole täysin varmaa, onko Euroopassa edes tapahtunut mitään huijausta:

http://www.autocar.co.uk/car-news/industry/vw-using-cheat-software-may-not-be-illegal-european-tests

LainaaThat has led to suggestions affected cars would not have needed to activate the cheat software during European testing because it would not have been required to pass the tests.

Lisäksi vielä se, että softan ohjaaman laitteiston (LNT, Lean NOx Trap) määristä meikäläisissä autoissa ei edelleen ole tietoa.

Se mitä itse en ymmärrä, on suorastaan räikeä asioiden edelle meneminen. Tähän päivään mennessä yhdenkään palstalaisen auto ei ole vielä käynyt asian tiimoilta korjaamolla, eikä käy vielä moneen kuukauteen. Silti täällä ollaan jo huudettu ryhmäkannetta apuun, koska näiden korjaustoimenpiteiden seurauksena auton ominaisuudet kuulemma heikkenevät siitä mitä myyntihetkellä on luvattu. Osa on jo päättänyt myydä autonsa pois, koska eivät mitenkään pysty elämään se tehottoman lusun kanssa, joksi heidän autonsa kuulemma muuttuu korjauksen seurauksena.

Ymmärtäisin tämän porun, jos autot olisi jo korjattu ja sen jälkeen havaittu että auton ominaisuudet ovat muuttuneet. Ennen kuin ollaan tuossa tilanteessa, en pysty yhtään ymmärtämään miksi täällä itketään. Kaikki nämä spekulaatiot siitä, mitä tulee tapahtumaan, ovat tekniikkaa ymmärtämättömien juorulehtitoimittajien kynästä lähtöisin. Itse odottelen kaikessa rauhassa, mitä huijaussofta-moottoriselle autolleni tapahtuu sitten joskus, kun se pajalle lähtee. Olisi kyllä suorastaan ihme, jos autossani jotain muuttuisi tämän "korjauksen" seurauksena.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

a_jaba

#888
Todellisuudessa 99,99% suomalaisista ei kiinosta hevon vi***a koko päästöhuijaus asia. Ja ne 0,01% joita asia kiinostaa, on kerääntyny tänne forumille valittamaan asiasta jota ei ole tapahtunut. Toivotan onnea ryhmäkanteeseen osallistujille!  ;D
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Epes

Lainaus käyttäjältä: tet - 13.10.15 - klo:10:12

................ Ymmärtäisin tämän porun, jos autot olisi jo korjattu ja sen jälkeen havaittu että auton ominaisuudet ovat muuttuneet. Ennen kuin ollaan tuossa tilanteessa, en pysty yhtään ymmärtämään miksi täällä itketään. Kaikki nämä spekulaatiot siitä, mitä tulee tapahtumaan, ovat tekniikkaa ymmärtämättömien juorulehtitoimittajien kynästä lähtöisin. Itse odottelen kaikessa rauhassa, mitä huijaussofta-moottoriselle autolleni tapahtuu sitten joskus, kun se pajalle lähtee. Olisi kyllä suorastaan ihme, jos autossani jotain muuttuisi tämän "korjauksen" seurauksena.

Jos lukaisee tämän artikkelin jossa on Yhdysvaltain VW johtajan Horn:n haastattelu, niin ei liene käy mitenkään epäselväksi mihin suuntaan kulutus ja tehot muuttuvat autoon tehtävien muutosten jälkeen. Ei tuollaisessa posistiossa oleva henkilö heittele näitä juttuja ilman faktatietoa.

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1444352975653.html ja viimeinen kappale!


mixout

Joo ei tässä auta kun rauhassa katsella ja ottaa kaikki mutuna niin kauan kunnes on varmaa. Mutta en myöskään kyllä ajatellut viedä omaa autoani ennen kuin on täysin varmaa mitä seurauksia sillä on ja mitä ovat mahdolliset korvaukset jos niihin on kuluttaja tässä oikeutettu. Jos tilanne on epäselvä niin käytän vaikka omalla kustannuksella auton rullilla ennen ja jälkeen päivityksen. Epäilen, että VW ei varmasti kerro avoimesti ja rehellisesti muutoksista mitä jo pelkkä softa voi aiheuttaa. Vähättelyä, piilottelua, vastuunpakoilua kuten tähänkin asti on trendinä firmassa ollut :) Mutta katsotaan.

Ja kuinka eeppistä olisi se, että DiCaprio saisi ensimmäisen oscarinsa VW-skandaalielokuvalla :D Kuulemma semmoista jo suunnitellaan.

c-son


jaspasA4

Leffaa tosiaan pukkaa

http://www.kauppalehti.fi/uutiset/leonardo-dicaprio-aikoo-filmata-vw-skandaalin/hShEgmCp

Vahingonilo konsernia kohtaan vaan kasvaa ku näitä linkkejä tulee koko ajan enemmän.

Vuosikaudet myyty DSG ja TSI paskaa kovalla öljynkulutuksella ja nyt vielä tämä, viimein saavat ansionsa mukaan

JFabiaK

Voi pojat teidän juttujanne ja jaarittelujanne. Suoraan sanoen taitaa enemmän tai vähemmän mielenvikaisuus vaivata joitain täällä notkuvia. Odottakaa nyt ihan rauhassa mitä tuleman pitää, koska autoja ja niiden ajettavuutta ei vaivaa mikään minkä pitäisi käydä terveyden päälle.
Nuo kiroilulla ja alatyylillä tehostetut asiattomat "kommentit" eivät ainakaan asian kiinnostavuutta paranna - päin vastoin.
Ilmeisesti muutaman pitäisi todella hankkia elämä - mutta eipä taida taidot siihen riittää! Jos joku ottaa nyt itseensä, niin aiheesta ottaa; en ole nimennyt ketään nimeltään/nimimerkiltään - kuten ei aiemminkaan, vaikka jonkun herne kypsyikin.
Kaikki menee rikki - kunnes kuolema korjaa. Simply Clever.

clientti

Muuten vaan yleisesti kommentoit porukan olevan mielenvikaista....?  :o

repomies

Voi hellanduudelis sentään jos joku kehtaa ääneen sanoa, että ihan VITUTTAA moinen päästöhuijaus. Onhan tuo nyt ennenkuulumattoman moukkamaista, ihan vanhoillislestadiolaisia körtti-korviani kuumottaa! Päästöhuijauksesta viis, mutta nyt jumalauta lopetatte sen helvetin kiroilun vähän saatanan äkkiä ennen kuin me mielensäpahoittajat alamme polkea jalkaa! Perkele!

gunman

Kulkineeni:
Nykyiset: Seat Ateca 2.0 TDI DSG 4Drive -17
Fiat Knaus Suntraveller -00
Exät:
VW Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion -12
VW Tiguan 2.0 TDI A 4Motion -08, Kia Sportage 2.0 CRDI A 4x4 -05, Skoda Octavia combi 1.9 TDI A -03, Seat Cordoba vario 1.9 TDI -00, Seat Toledo 1.9 TDI -98, Nissan Primera 1.6 -94, Peugeot 405 1.9 -90, Saab 96 1.5 -79, Bmw 316 1.6 -78

vwmies

Iltalehti kertoo, mitä VW aikoo tehdä ao. autoille:   Volkswagen vaihtaa dieseleiden päästötekniikan

http://www.iltalehti.fi/autot/2015101320513536_au.shtml

VW Groupin uudelleen järjestäytynyt johtokunta on nimennyt toimiaan Volkswagenin nostamiseksi päästökriisistään.

Ensiksikin yhtiö aikoo leikata uusien tuotteidensa investointeja miljardilla eurolla. Tuotteita ei ole määritelty, mutta tiettävästi ainakin tuleva Bugatti on leikkauslistalla.

Toiseksi kaikkiin Euroopan ja pohjois-Amerikan VAG-dieseleihin aiotaan asentaa SCR- tai AdBlue -päästötekniikkaa niin pian kuin mahdollista.

Se tarkoittaa sitä, että Volkswagen asentaa dieselautoihin SCR-katalysaattorit, jotka käyttävät AdBlue -urearuiskutusta.

Katalysaattori muuttaa typenoksidit typeksi ja vedyksi, kun pakokaasun sekaan suihkutetaan urealiuosta ennen katalysaattoria.

Päästöhuijaus-Volkswageneissa käytettiin eri tekniikkaa.

- Kyseessä oli niin sanottu laihaseos NOx-katalysaattori eli NOx-adsorptiokatalysaattori (NAC). Siinä typen oksidit pidätetään kemiallisesti katalysaattorin aktiiviselle pinnalle ja ajoittaisella "hiilivetypulssilla", joka syntyy jälkiruiskutuksesta, ne saadaan pelkistettyä typeksi, vedeksi ja hiilidioksidiksi eli harmittomiksi, kertoi VTT:n johtaja tutkija Juhani Laurikko Iltalehdelle viikko sitten.

Diesel-iskun lisäksi Volkswagen siirtää ns. volyymimalliensa painopistettä plug-in -hybrideihin, joiden sähköistä toimintamatkaa pidennettään.
Myös dieselin, bensan ja kaasuautojen energiatehokkuutta lisätään.


Yhtymä aikoo myös kehittää uuden sähköautoille standardoidun arkkitehtuurin, jota voidaan käyttää kaikissa yhtymän brändeissä. Tavoitteena on kehittää eri kokoluokkiin sähköautoja, joiden toimintamatka yltää 250 kilometristä yli 500 kilometriin.

Ja kuin pisteenä i:n päälle: tehdas aikoo esitellä VW Phaeton -lippulaivamallinsa täyssähköisenä versiona. Sähkö-Phaetonilla halutaan viestiä tehtaan uudesta päämäärästä autojen voimanlähteiden suhteen. Päämääränä ovat sähköllä toimivat autot.

:o
Yritetään pärjätä.

JHS

Eli saattaa tämä tapaus kääntyä lopulta plussalle.  Mahdollista myös on, että esim autokansa alkaa panikoimaan ja mielikuvien valtaamana syöksee vag:n ja
Saksan auteollisuuden taantumaan.   Tämä voi silloin olla se oljenkorsi, joka katkaisee kamelin selän - Euroopan talouden veturin Saksan. Silloin meillä on suurempia ongelmia kuin spekuloinnit korjattavien autojen teho/kulutusmuutoksista/arvonalenemisesta.
Joten jäitä hattuun... 8)

mixout

Toiseksi kaikkiin Euroopan ja pohjois-Amerikan VAG-dieseleihin aiotaan asentaa SCR- tai AdBlue -päästötekniikkaa niin pian kuin mahdollista.


Tästä piti käydä kaivelemassa kun laatulehti IL ei taaskaan mainitse lähteitään. Ja ymmärsin kyllä ulkomaisista julkaisuista, että VW aikoo menetellä noin tästä päivästä eteenpäin uusien autojen kanssa. Eli ei koske näitä päästöongelmaisia.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy