VW jäi kiinni päästötulosten vääristelystä - 500,000 autoa pois USA:n teiltä

Aloittaja Freeze, 18.09.15 - klo:21:22

« edellinen - seuraava »

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: vandrock - 05.10.15 - klo:15:27
Ainakin kielenkäyttö on nöyrempää kuin "epäselvyyksistä" kertovilla suomalaisilla.
----------------
Dieselmotor vom Typ EA189 von einer Software betroffen ist, die Stickoxidwerte (NOx) im Prüfstandlauf (NEFZ) optimiert.

En kyllä tiedä onko tuo nöyrempää kielenkäyttöä. Tuossa ei myönnetä edes epäselvyyttä, vaan puhutaan pakokaasupäästöjen "optimoinnista".
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

Outrider

#661
En tiedä onko ollut jo esillä, mutta Seatin sivuille myös tullut hakukone asian tarkistamiseen. Tomii VIN-numerolla tai rekisterinumerolla. http://www.vv-auto.fi/dieselcarcheck/seat/seat.asp

Ja toki vastaava palvelu Audille ja VW:lle:
http://www.vv-auto.fi/dieselcarcheck/audi/audi.asp
http://www.vv-auto.fi/dieselcarcheck/volkswagen/volkswagen.asp?open

K2O

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 05.10.15 - klo:13:21
Kuka tässä on väittänytkään, että se maksaisi uuteen autoon 10te. Tottakai spekulaatiot koskevat ainoastaan hintaa, joka aiheutuu sen jälki-asennuksesta. Jenkkien sivuilta luin aiheesta, niin siellä esitettiin osien kustannuksiksi ~2500 euroa + asennus, joka kuullostaa huomattavasti järkevämmältä.
Se kokonaishinta on myös laskettu valmiiksi

Yhteensä kaikkien EA189 moottoristen asiallinen korjaus maksaa 110 000 000 000 euroa. Tuohon summaan pitää lisätä vielä kaikki EA288 moottoriset jos niihin vaaditaan urearuisku, tämä siis vain spekulaatiota. Jos autoissa on jo valmiina paikka mihin ureasäiliö ja putkistot saadaan sijoitettua ilman että tarvitsee rälläköidä koria niin sitten asennus käy joutuisasti. Silti varsin isotöinen operaatio ja nopeasti laskettuna sain seuraavia lukuja

Korjataan 11 000 000 autoa, viikon remppa per auto, tällöin yhteensä 11 000 000 viikkoa menee kaikkien korjaamiseen. Vuodessa on 52 viikkoa, näin tarvitaan yli 200 000 korjaamoa korjaamaan nämä vuodessa, korjaamoilla ei voi tänä aikana olla muita huoltohommia elleivät tee näitä kaikkia kahdessa vuorossa.

Jos listaan tulee vielä uudetkin autot EA288 moottoreilla niin kustannukset ovat tietysti vieläkin suuremmat. Kaikki on kiinni siitä mitä muutoksia autoihin tehdään.

JFabiaK

Lainaus käyttäjältä: Tonttu66 - 05.10.15 - klo:16:53
En kyllä tiedä onko tuo nöyrempää kielenkäyttöä. Tuossa ei myönnetä edes epäselvyyttä, vaan puhutaan pakokaasupäästöjen "optimoinnista".
Kyllä siinä myönnetään ja pahoitellaan, mutta vakuutetaan, että käyttää voi normaalisti...

Olisikohan tuo käännös lähempänä tätä ajatusta:
"Valitettavasti meidän on ilmoitettava, että ajoneuvoonne ( jonka alustanumero on WVWZZZ7N7CV###### ) ja jossa on EA189-tyypin dieselmoottori on "osunut" testiradalla optimoitujen typenoksidien ohjelmointi ..."

Homma luvataan hoitaa kuntoon.
Kaikki menee rikki - kunnes kuolema korjaa. Simply Clever.

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 05.10.15 - klo:16:12
Toivotaan silti, ettei VW AG joudu rahoituskurimukseen ja se selviää kuiville häpeästäkin.  :o :o :o

Miksi tuollaista pitäisi toivoa? Montako mokaa firmalle muka oikein pitää antaa anteeksi? Kaikista peittelyistä ja asiakkaalla laskuttamisesta nyt puhumattakaan >:(

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

Arcca

Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 05.10.15 - klo:20:07
Miksi tuollaista pitäisi toivoa? Montako mokaa firmalle muka oikein pitää antaa anteeksi? Kaikista peittelyistä ja asiakkaalla laskuttamisesta nyt puhumattakaan >:(

Ihan yksinkertaisesti siitä syystä, jos sattuu omistamaan nyt VW:n niin kai sitä toivoo että valmistaja pysyy hengissä takuineen ja huoltoineen ja jälleenmyyntiarvoineen.
Toiseksi, se olisi myös hyvä asia Euroopan (eli meidän) taloudelle. Esimerkiksi Audin mittaristoissa on suomalaista vientiä.

Toki voi toivoa että VW menee kumoon, mutta se on vain kostonhimoa, ymmärrettävää kylläkin jos tuntee itsensä kaltoin kohdelluksi.
Edit. Kyllä minullekin on matkan varrella jäänyt muutama asia hampaankoloon, muttei niin paljon että haluaisin ottaa esim 5000-10000e kuokkaan.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

JFabiaK

Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 05.10.15 - klo:20:07
Miksi tuollaista pitäisi toivoa? Montako mokaa firmalle muka oikein pitää antaa anteeksi? Kaikista peittelyistä ja asiakkaalla laskuttamisesta nyt puhumattakaan >:(
...niin mitä tarkoittaa "asiakkaalla laskuttamisesta nyt puhumattakaan..."?

On muuten todella paljon asiasta ymmärtämättömiä "asiantuntijoita" sekoittamassa soppaa - toki sillä ei ole merkitystä.  ::)
Kaikki menee rikki - kunnes kuolema korjaa. Simply Clever.

pomo

Kyllä ne summat on sellaisia kun lasketaan kaikki valmistajat mukaan, että varmaan tähän tulee joku muu ratkaisu kuin kallis korjaus! Lisää päästö oikeuksia tms. Toisaalta voi olla, että euroopassa ei tarvi tehdä  mitään kun meidät arvot on niin paljon korkeammat kuin amerikassa!

SNG

Lainaus käyttäjältä: JFabiaK - 05.10.15 - klo:20:28
...niin mitä tarkoittaa "asiakkaalla laskuttamisesta nyt puhumattakaan..."?

On muuten todella paljon asiasta ymmärtämättömiä "asiantuntijoita" sekoittamassa soppaa - toki sillä ei ole merkitystä.  ::)

Ehkä tuossa viitattiin jakoketjuun, dsg:hen ja öljynkulutukseen liittyneeseen rahastukseen, vaikka tuotteen  myyjällä/maahantuojalla/valmistajalla on yksikäsitteinen tuotevastuu suunnittelu/valmistusvioista (tyyppiviat).

Kyllä täällä jotkut "asiantuntijatkin" välillä suu (tai näppis) vaahdossa kirjoittelevat. Jos autoalan asiantuntija ei tunne kuluttajansuojalakia niin olisi syytä katsoa peiliin.

VW-konserni on ihan aiheesta ja syystäkin huolissaan. Maineen palauttaminen on varmasti heille TOP priority. Asiakkaat maksavat työntekijöiden palkat ja osakkeenomistajan voitot, ei ketkään muut. Sama koskee maahantuojia, myyjiä ja huoltojakin.

V-O

Lainaus käyttäjältä: JFabiaK - 05.10.15 - klo:20:28
...niin mitä tarkoittaa "asiakkaalla laskuttamisesta..."?
Sitä että asiakas pakotetaan maksamaan sellaisia korjauskuluja jotka kuuluvat valmistajalle.

JFabiaK

Huolto-organisaation henkilöstöä (asentajia/mekaanikkoja) on koulutettu tämän asian tiimoilta. Ensi alkuun ei tule kuin ao. autojen moottorinohjaustiedoston uudelleen ohjelmointi. Tuloksesta ei ole vielä mitään näyttöjä.
Kaikki menee rikki - kunnes kuolema korjaa. Simply Clever.

SNG

Lainaus käyttäjältä: JFabiaK - 05.10.15 - klo:20:56
Huolto-organisaation henkilöstöä (asentajia/mekaanikkoja) on koulutettu tämän asian tiimoilta. Ensi alkuun ei tule kuin ao. autojen moottorinohjaustiedoston uudelleen ohjelmointi. Tuloksesta ei ole vielä mitään näyttöjä.

Niin, suut suppuun ja hoidetaan homma on varmaankin ollut ohjeistus.

Huoltojen kannalta tämä tuo varmasti hyvää peruskuormaa, vaikka tuskin maahantuojan maksama kompensaatio täysin tyydyttävä onkaan. Lisää kassavirtaa jokatapauksessa.

Ei VW-konserni nyt haamukorjauksia voi alkaa tekemään, sen verran raju uhka olemassaololle on nyt ilmassa. Ihan taatusti Saksan päässä tietävät mitä tekevät, eikä varaa virheisiin tilannehuomioonottaen ole. "Failure is not an option", niinkuin NASA:n slogan Apollo-ohjelmalle kuului...

JFabiaK

Lainaus käyttäjältä: SNG - 05.10.15 - klo:20:47
Ehkä tuossa viitattiin jakoketjuun, dsg:hen ja öljynkulutukseen liittyneeseen rahastukseen, vaikka tuotteen  myyjällä/maahantuojalla/valmistajalla on yksikäsitteinen tuotevastuu suunnittelu/valmistusvioista (tyyppiviat).

Kyllä täällä jotkut "asiantuntijatkin" välillä suu (tai näppis) vaahdossa kirjoittelevat. Jos autoalan asiantuntija ei tunne kuluttajansuojalakia niin olisi syytä katsoa peiliin.

VW-konserni on ihan aiheesta ja syystäkin huolissaan. Maineen palauttaminen on varmasti heille TOP priority. Asiakkaat maksavat työntekijöiden palkat ja osakkeenomistajan voitot, ei ketkään muut. Sama koskee maahantuojia, myyjiä ja huoltojakin.

...asiakkaalla laskuttamisella ja asiakkaalle laskuttamisella on vissi ero. ::)

Kuka mahtaa vaahdota ja mistä? Valitettavasti joidenkin pitää osoitella ja nimitellä, vaikka asioita pitäisi käsitellä asioina sekoittamatta käsittelijöitä soppaan - näinhän on mainittu ohjeissakin.

Ja kuluttajansuojalaista tuli viimeksi tänään hyvä kommentti - toki koskien älypuhelinten korvauksia - sama käytäntö yleistettänee asioiden järkeistämiseksi muihinkin korvausperusteisiin, mm. autovikojen korvauksiin.

Jotain ristiriitaista oli ensimmäisessä ja viimeisessä kappaleessa.  ;)
Kaikki menee rikki - kunnes kuolema korjaa. Simply Clever.


Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: JFabiaK - 05.10.15 - klo:20:56
Huolto-organisaation henkilöstöä (asentajia/mekaanikkoja) on koulutettu tämän asian tiimoilta. Ensi alkuun ei tule kuin ao. autojen moottorinohjaustiedoston uudelleen ohjelmointi. Tuloksesta ei ole vielä mitään näyttöjä.

Tehtäviä korjauksiahan ei päätä Volkswagen vaan viranomaiset. Kussakin maassa korjaussuunnitelma esitellään Liikenteen turvallisuusvirastolle (tai vastaavalle), ja he hyväksyvät tai hylkäävät korjaussuunnitelman. Mitään korjauksia ei tehdä ennen kuin suunnitelma on hyväksytty. Euroopassa riittää melkoisella varmuudella pelkkä ohjelmiston päivitys, eikä Jenkeissäkään välttämättä tarvita muuta.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

SNG

Lainaus käyttäjältä: JFabiaK - 05.10.15 - klo:21:16
...asiakkaalla laskuttamisella ja asiakkaalle laskuttamisella on vissi ero. ::)

Kuka mahtaa vaahdota ja mistä? Valitettavasti joidenkin pitää osoitella ja nimitellä, vaikka asioita pitäisi käsitellä asioina sekoittamatta käsittelijöitä soppaan - näinhän on mainittu ohjeissakin.

Ja kuluttajansuojalaista tuli viimeksi tänään hyvä kommentti - toki koskien älypuhelinten korvauksia - sama käytäntö yleistettänee asioiden järkeistämiseksi muihinkin korvausperusteisiin, mm. autovikojen korvauksiin.

Jotain ristiriitaista oli ensimmäisessä ja viimeisessä kappaleessa.  ;)

Joo, no normitilanteessa kun tuote on laadukas, jälkimarkkinointipalvelut ovat tyypillisesti merkittävää businestä.

Virheiden tunnustaminen on toisaalta viisauden alku. Menetetyn maineen voi pelastaa vain oikeilla, ripeillä ja asiakkaalle vaivattomilla keinoilla.

Uskon vakaasti, että VW-konserni hoitaa tämän kunnialla. Kuten tässä viikko takaperin joku totesikin, tämä voi olla loppu tai uusi alku mikäli hoidetaan kunnolla. Uskon jälkimmäiseen vaihtoehtoon.

Sillon kun on jo housuissa on turha enää pitkittää tuskaa. Näinhän konsernin johtokin ulostulollaan teki. Tuo henki levitetään isoissa yrityksessä aivan ruohonjuuritasolle asti. Uusi toimintakulttuuri omaksutaan, ja se heijastuu nopeasti laadukkaampaan ja dynaamisempaan liiketoimintaan kun toimintaa ei tehdä vanhojen rakenteiden ylläpitämiseksi vaan uuden liiketoiminnan eteen.

Jep, ja eiköhän jatketa KAIKKI nyt ilman syyttelyitä hyvää ketjua  ;)

jabajee

Lainaus käyttäjältä: SNG - 05.10.15 - klo:16:46
Skoda-Suomen sivuilta löytyy nyt tällainen tiedote: http://www.skoda.fi/tiedotteet/asiakastiedote/

Sieltä löytyy linkki tarkistustyökaluun:  http://skoda-recallactions.skoda-auto.com/fi-fi/

Nyt tämä homma selkiytyi, ainakin Skodan osalta.

170hv CBBB-koneinen 2009 Superb antaa tulokseksi "ei huijausohjelmaa".
Olin siinä käsityksessä, että kaikki 2-korin Superbit olisi Euro5:sia, vaikka automalli onkin esitelty vuotta ennen Euro5-normin voimaantuloa (syyskuu 2009).
Muissa merkeissä sama moottorityyppi on listattu huijausohjelmalliseksi.

Toisaalta tässähän on se ja sama, kun ei ole kuin pelkkä DPF pakoputkessa.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: K2O - 05.10.15 - klo:17:40
Se kokonaishinta on myös laskettu valmiiksi

Yhteensä kaikkien EA189 moottoristen asiallinen korjaus maksaa 110 000 000 000 euroa. Tuohon summaan pitää lisätä vielä kaikki EA288 moottoriset jos niihin vaaditaan urearuisku, tämä siis vain spekulaatiota. Jos autoissa on jo valmiina paikka mihin ureasäiliö ja putkistot saadaan sijoitettua ilman että tarvitsee rälläköidä koria niin sitten asennus käy joutuisasti. Silti varsin isotöinen operaatio ja nopeasti laskettuna sain seuraavia lukuja

Korjataan 11 000 000 autoa, viikon remppa per auto, tällöin yhteensä 11 000 000 viikkoa menee kaikkien korjaamiseen. Vuodessa on 52 viikkoa, näin tarvitaan yli 200 000 korjaamoa korjaamaan nämä vuodessa, korjaamoilla ei voi tänä aikana olla muita huoltohommia elleivät tee näitä kaikkia kahdessa vuorossa.

Jos listaan tulee vielä uudetkin autot EA288 moottoreilla niin kustannukset ovat tietysti vieläkin suuremmat. Kaikki on kiinni siitä mitä muutoksia autoihin tehdään.

HOHHHOIJAA... Viikon remppa / auto? Mistä tollasen vetäsit? Tiesitkö, ettei koko auton kasaamiseen tehtaalla ole mennyt muutamaa minuttia pidempään? Tosi en nyt tarkoita, että jonku SCR kilkkeiden asennus onnistuis parissa minutissa.

Jos nyt kuvitellaan, että sellainen näihin huijaus autoihin laitetaan (ei todellakaan tule tapahtumaan ainakaan euroopassa), tehdas varmasti toimittaa valmiit asennussarjat kaikkiin autoihin. Ei siellä asentajat rupea mitään johdotuksia suunnittelemaan tai letkuja mittailemaan vaan ruuvataan vaan valmiit osat kiinni. Uskoisin, että puolen päivän homma autoihin joihin osat mahtuu helposti paikalleen ja päivä hankaliin malleihin. Tietysti ekan kanssa joutuu harjottelemaan.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 05.10.15 - klo:22:10
HOHHHOIJAA... Viikon remppa / auto? Mistä tollasen vetäsit? Tiesitkö, ettei koko auton kasaamiseen tehtaalla ole mennyt muutamaa minuttia pidempään? Tosi en nyt tarkoita, että jonku SCR kilkkeiden asennus onnistuis parissa minutissa.

Jos nyt kuvitellaan, että sellainen näihin huijaus autoihin laitetaan (ei todellakaan tule tapahtumaan ainakaan euroopassa), tehdas varmasti toimittaa valmiit asennussarjat kaikkiin autoihin. Ei siellä asentajat rupea mitään johdotuksia suunnittelemaan tai letkuja mittailemaan vaan ruuvataan vaan valmiit osat kiinni. Uskoisin, että puolen päivän homma autoihin joihin osat mahtuu helposti paikalleen ja päivä hankaliin malleihin. Tietysti ekan kanssa joutuu harjottelemaan.

Toki tuollainen viikon remppa ja kymppitonni autoa kohden ovat totaalisen yliampuvia arvioita, mutta muutaman minuutti auton kokoonpanoajaksi on sitten samalla tavalla alakanttiin. Kyllä siihen auton tekemiseen tunteja kuluu. 

a_jaba

Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 05.10.15 - klo:22:14
Toki tuollainen viikon remppa ja kymppitonni autoa kohden ovat totaalisen yliampuvia arvioita, mutta muutaman minuutti auton kokoonpanoajaksi on sitten samalla tavalla alakanttiin. Kyllä siihen auton tekemiseen tunteja kuluu.

Voi olla, että osa kirjotuksista nosti sen verran verenpainetta, että syyllistyin itsekin älyttömään heittoon  ;D

Korjataan, että auton kasaamiseen menee varmaankin tunteja tai ehkä vuorokausi  ::)
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

K2O

Olisi varmasti ollut halvempaa asentaa urearuisku kaikkiin autoihin jo tehtaalla. Niillä tiedoilla mitä näistä on jo nyt kerrottu pidän ainoastaan urearuiskulla varustettuja TDI Volkkareita laillisina, kaikkien muiden arvo romahti silmissä, yököttää nähdäkkin TDI VAG, ei voi kuin ottaa syvästi osaa tässä meidän yhteisessä tuskassa.

Epätietoisuus autonsa kohtalosta kalvaa kovimmankin jätkän mieltä, kenellekkään ei soisi tuollaista kohtaloa, pahimmassa tapauksessa kokonainen autosukupolvi on menetetty ja paalataan joukkohautaan. Korvauksia saa odotella vuosia ja sittenkään ei saa kuin osan arvosta koska käyttöhyöty syö osan arvosta päältä pois. Yritäppä nyt myydä tuollaista, kyllä sen myytyä saa mutta nyt on kyllä ostajan markkinat. Jos EU vaatii kaikkiin urearuiskun eikä Volkswagen suostu / kykene niitä asentamaan niin siinä kohtaa kaikki ovat pelkkää romurautaa a' 1500 euroa. Keskiviikkona olemme viisaampia ja saamme kuulla että VW poistaa kaikista softan ja kaikki on taas hyvin.

Vaikka Volkswagen tietää kaikki vaihtoehdot joita heillä on, niin julkisuuteen asia kerrotaan vasta keskiviikkona, edelleen siis aprikoidaan kuinka tästä selvitään mahdollisimman halvalla, siellä lasketaan pää höyryten kuinka tuosta voidaan vielä livahtaa voittajana ulos. Ainoa mahdollisuus pelastaa Volkswagen on ostaa niitä enemmän kuin ennen, nyt jokainen kynnelle kykenevä älkää hylätkö Volkswagenia tässä konsernin historian kovimmassa koetuksessa (kusetuksessa), sillä tästä jos se selviää se selviää mistä tahana. Se selvisi TSI moottoreista ja DSG 7 vaihteistosta, se selviää tästäkin!

Rauska

Taitaa olla elämää suurempi juttu joillekin arenalaisille, joilla on diesel folkkari  8)
Siis huijattu on vain siinä testissä. Normiajossa nuo koneet kuluttavat V,,HEMM,,N polttoainetta, mutta saastuttavat NOx kaasuilla.
Vähemmän kuluttava = pienempi vero
DPF:n poistajiakin on joukossa, mut niitä ei juuri moitita  8)
Hohooi
Vaihtakaa Bensaan  ;D
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

Wekotin

#683
Jalopnikilta alustavaa arviota kuinka paljon tehot tulevat tippumaan. Tuo arvio perustuu Jetta TDI:n nelivetodynolla tehtyyn testiin, jossa havaitiin selkeä vääntö- ja tehoero kun autolla pyöri pelkät etupyörät vs kaikki. N. 15hp ja 43Nm vääntöä oli vähemmän huijaustilanteessa, jolloin päästöt olivat hallinnassa. Lopullinen korjaus tietty voi vaikuttaa enemmän tai vähemmän ja varmaan mallikin voi vaikuttaa.

Eikö noista Volsuista yleensä ole tuon verran ylimääräistä mitattukin  ::)

http://jalopnik.com/heres-how-much-horsepower-volkswagens-lose-from-their-d-1734341446

wtf

Voi jeesus että se auto on joillekin elämän mittapuu. ,,lkää nyt oksentako tai yöunia menettäkö.
Audi A6 Avant 3.0 Tdi Quattro tiptronic

Tonttu66

#685
Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 06.10.15 - klo:03:48
Jalopnikilta alustavaa arviota kuinka paljon tehot tulevat tippumaan.

Luepa juttu vielä uudestaan:

LainaaPeak power between both sets of data looks about the same

Kyllä tuo on suomeksi, että huipputehossa ei ollut juurikaan eroa, tehokäyrät olivat vain muodoltaan erilaisia. Lisäksi näillä "testaajilla" ei ole varmasti ollut käytössä ohjelmistoa, jolla Volkswagen nämä autot tulee päivittämään, joten odotellaan nyt rauhassa.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

Wekotin

#686
Lainaus käyttäjältä: Tonttu66 - 06.10.15 - klo:07:30
Luepa juttu vielä uudestaan:

Kyllä tuo on suomeksi, että huipputehossa ei ollut juurikaan eroa, tehokäyrät olivat vain muodoltaan erilaisia. Lisäksi näillä "testaajilla" ei ole varmasti ollut käytössä ohjelmistoa, jolla Volkswagen nämä autot tulee päivittämään, joten odotellaan nyt rauhassa.

Tontulle myös sitä sisälukutaitoa toivoisin. Ja kun lainaat. Lainaa koko teksti kiitos. Huomasit varmaan kun mainitsin "alustavaa arviota", "Lopullinen korjaus tietty voi".
Tämähän olikin vain demonstraatio kuinka paljon VW joutui osassa teho-/vääntökäyrää tiputtamaan tehoja, että päästöt menevät läpi. Ja nämä olivat kaiketi max. lukuja mitä saivat.

Juu tämä ei kerro mitään miten lopullinen korjaus tulee käyttäytymään, mutta senhän aivan selvästi mainitsinkin jo tekstissäni, mutta voi selkeästi antaa viitteitä jos VW:n korjaus tulee olemaan pelkkää ohjelmapäivitys.

ile

Lainaus käyttäjältä: Tonttu66 - 06.10.15 - klo:07:30
Luepa juttu vielä uudestaan:

Kyllä tuo on suomeksi, että huipputehossa ei ollut juurikaan eroa, tehokäyrät olivat vain muodoltaan erilaisia. Lisäksi näillä "testaajilla" ei ole varmasti ollut käytössä ohjelmistoa, jolla Volkswagen nämä autot tulee päivittämään, joten odotellaan nyt rauhassa.

Lisäksi Jetta TDI -> Jenkkimallin NOx -katalysaattori ja sen ohitus, jota tämä huijausfarssi koskee. Tosin viimeaikaisten kommenttien ja seinillekiipeilyn perusteella kuulostaisi, että jotain muutakin on VW:n toiminnasta tai scopen kaikista autoista paljastunut? Itseltä ainakin mennyt ohi.


ttiikeri

Lainaus käyttäjältä: ile - 06.10.15 - klo:08:28
Lisäksi Jetta TDI -> Jenkkimallin NOx -katalysaattori ja sen ohitus, jota tämä huijausfarssi koskee. Tosin viimeaikaisten kommenttien ja seinillekiipeilyn perusteella kuulostaisi, että jotain muutakin on VW:n toiminnasta tai scopen kaikista autoista paljastunut? Itseltä ainakin mennyt ohi.

Autolehden kaverit ovat selkeästi päättäneet testata asian ja vetää mutkat suoraksi päätelmissään. Testi sai paljon kritiikkiä kommentteissa jotka esitetty jalopnikin sivulla. Alla lainaus varsin tyhjentävästä kommentista.....

Peloton25
David Tracy
10/02/15 4:56pm
I watched this last night and came to the conclusion these guys barely know what they are doing.

Shomegrown on VWVortex was able to explain in greater detail why these results are largely incomplete and therefore meaningless.


“These guys have no idea what they are doing.

They fail to understand the difference between WHP and the flywheel outputs a manufacturer will provide.
They make a big deal about disabling the traction control/ESP. The 2011 Jetta they tested doesn’t even have a button to do this (which is precisely why the dash lit up and the car reduced power).
They fail to consider that the higher loading of running the dyno in 4-wheel mode can have a significant effect on torque output, especially torque ramp up. The same effect can be seen by dynoing in different gears.

TL;DR - they tested some stuff, saw some differences, had little understanding of why there were differences, and applied some heavy-duty conclusion jumping to make it fit their preconceived narrative. Poor journalism at its finest.”
178


Audi A4 1.8 TFSI

Epes

Lainaus käyttäjältä: Rauska - 06.10.15 - klo:01:41
Taitaa olla elämää suurempi juttu joillekin arenalaisille, joilla on diesel folkkari  8)
Siis huijattu on vain siinä testissä. Normiajossa nuo koneet kuluttavat V,,HEMM,,N polttoainetta, mutta saastuttavat NOx kaasuilla.
Vähemmän kuluttava = pienempi vero
DPF:n poistajiakin on joukossa, mut niitä ei juuri moitita  8)
Hohooi
Vaihtakaa Bensaan  ;D

Sen verran korjausta juttuusi, että kone on toiminut oikein testissä mutta kun lähdetään maantielle niin NOx poltto kerran minuutissa on jätetty pois (tai harvennettu huomattavasti) jolloin kulutus laskee mutta päästöt nousevat.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy