VW jäi kiinni päästötulosten vääristelystä - 500,000 autoa pois USA:n teiltä

Aloittaja Freeze, 18.09.15 - klo:21:22

« edellinen - seuraava »

Hannes

Mielenkiintoinen komentti tuossa autobildin kinjoituksessa, Vw on luvannut Sakasassa ilmaisen moottorin ohjauspäivityksen kaikkiin manipuloituihin autoihin. Häh eikö päivitys tosiaankaan maksa mitään.....siis ilmaiseksi ;D

Passatti

Skoda ilmoitta  hetki sitten , että heillä on 1,2 miljoonaa autoa tässä sopassa mukana. Kuulemma entinen pääjohtaja WInterkorn saisi haasteen oikeuteen.
Always lead, never follow

Passatti

Lainaus käyttäjältä: Hannes - 28.09.15 - klo:18:17
Mielenkiintoinen komentti tuossa autobildin kinjoituksessa, Vw on luvannut Sakasassa ilmaisen moottorin ohjauspäivityksen kaikkiin manipuloituihin autoihin. Häh eikö päivitys tosiaankaan maksa mitään.....siis ilmaiseksi ;D
Sehän koskee Saksaa ei Keskoa.
Always lead, never follow

TTO

Lainaus käyttäjältä: Hannes - 28.09.15 - klo:18:17
Mielenkiintoinen komentti tuossa autobildin kinjoituksessa, Vw on luvannut Sakasassa ilmaisen moottorin ohjauspäivityksen kaikkiin manipuloituihin autoihin. Häh eikö päivitys tosiaankaan maksa mitään.....siis ilmaiseksi ;D

Mitähän kaikkia vaikutuksia tuosta tulee? Vai poistetaanko "huijausrivit" koodista ja auto päästelee jatkossa rehellisesti. Mielenkiintoista kuulla korjatun koodin "markkinointi". Tuskin tuota huijausta huvin vuoksi on tehty.

Poni

No ei tietenkään. Laitteen korjaaminen ameriikan normit täyttäväksi nostaa kulutusta.
Sitä kai jokainen autonomistaja haluaakin.

Omantunnon kysymys. Annatko mielelläsi korjata koodin sillä ajatuksella, että typenoksidit hoidetaan, vaikka kulutus nousee?

repomies

Lainaus käyttäjältä: tärpätti - 28.09.15 - klo:17:11
Jaaha, miten ne pumpparitkin listalla... Jo on soppa, näiden rinnalla tsi jakoketju ongelmat on lähinnä karkkirahoja...

Tuossa joku listasi kaikki EA189 mallit, mutta varmuutta ei ole siitä että onko ihan kaikissa EA189 moottoreissa koijattu. Toistaiseksi en ole löytänyt yhtään luotettavaa lähdettä jossa mainittaisiin pumppusuutinmoottoreiden kanssa koijatun varmasti. Ehkä on, ehkä ei. Eiköhän tuohon vielä selvyys saada ajallaan.

joukose

hu hu odotin että tilanne laimenee viikossa. Mutta ei, myrsky vasta on nousemassa. Audit, Skodat, Seatit...siinäpä sitä riittää oikudenkäyntejä. Ja kohta maat vaan lissäntty joissa kielletään jopa myynti. Ou ou eipä taida pari miljardia riittää tulonmenetyksiin. Puhumattakaan menetetystä maineesta. Vaikka ainahan auto alalla on huijattu tavalla jos toisessa. Ulkoa kaunis. Kestävyys ja laatu niin sun näin. Noh nämä nyt vaan näitä omia hajatelmia. Mutta voiskos bensaversioiden menekki lisääntyä?
S 350 4Matic saksankilvet



"Sitä saa mitä tilaa"

Cayman

Ja ennenkuin on viikonloppu,niin mukana sopassa ovat myös mersut,voortit ja pemarit  :)
ID.3 Business
Golf VIII

Peltikorva

Siitähän se Riemu repeisi jos huijarisoftan poistaminen nostaisi CO2 päästöjä ja täten vuotuista käyttöveroa!  Piti olla ekoteko 92g/km mut onkin 920. ;D
Octavia 1.8 TSI 4x4 DSG L&K (vm.-15). Michelin Primacy 4 225/40/18". Continental ContiVikingContact 7 KitKat 205/55/16".

Ärkoo

Muutama mietintää aiheuttava kysymys:
-Jos ohjelmalla päästäisiin tyydyttävään tulokseen, miksi sellaista ohjelmaa ei laitettu jo aikoinaan? Verotus ei varmaankaan ainoa asia, kun eihän tuo typpiarvo ole veroperuste?
- Jos tulee takaisinkutsu, niin lastutetut palautuu vakioiksi? Valvooko Trafi, että kaikki käy päivityksessä? Onko mahdollista, että päivityksessä auton luonne muuttuu ts. tehot ja vääntö kärsii?
- Onhan VW-koneita VAG-konsernin ulkopuolisissa autoissa, esim. Mitsuissa ja Jeep/Dodge-autoissa. Onko näistä ollut puhetta?
- Kuinkahan tilanne on oikeasti näissä Euro-6 autoissa, joissa ei ureapuhdistusta ole? Jos nyt tilaa sellaisen auton, niin minkälaisena se tulee ja milloin? En nyt enään jaksa uskoa, että "ei vaikuta uuden auton tilaajaan mitenkään".

MOP

Lainaus käyttäjältä: Hannes - 28.09.15 - klo:18:17
Mielenkiintoinen komentti tuossa autobildin kinjoituksessa, Vw on luvannut Sakasassa ilmaisen moottorin ohjauspäivityksen kaikkiin manipuloituihin autoihin. Häh eikö päivitys tosiaankaan maksa mitään.....siis ilmaiseksi ;D

Suomessa omistaja maksaa 50% ja maahantuoja toisen puolen.  ;)

HiTecci

Päivityksessä moottori tulee saattaa päästörajojen sisään ja CO2 tulee sitten mitä tulee. Aika varmaa siis on että tuon säädön jälkeen myös CO2-arvot muuttuvat => myös verotus muuttuu :-\

Paljonko tuo sitten voisi olla, voi jokainen päätellä ihan itse, yksi diesel-litra palaessaan kun tuottaa 2344 g CO2 ja bensalitra vastaavasti 2682 g CO2. Siitä sitten laskemaan paljonko se itse mitattu kulutus on ollut, esim. disulla 5 litraa sadalle = 117,2g CO2 8)

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

Tos®

Lainaus käyttäjältä: Poni - 28.09.15 - klo:18:47

Omantunnon kysymys. Annatko mielelläsi korjata koodin sillä ajatuksella, että typenoksidit hoidetaan, vaikka kulutus nousee?
Sit hiukkasloukku, egr ym tukkeutuvat entistäkin nopeemmin.
Jos p*ska ei pääse pihalle, se jää moottoriin.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Ã,,rkoo - 28.09.15 - klo:20:26
- Kuinkahan tilanne on oikeasti näissä Euro-6 autoissa, joissa ei ureapuhdistusta ole? Jos nyt tilaa sellaisen auton, niin minkälaisena se tulee ja milloin? En nyt enään jaksa uskoa, että "ei vaikuta uuden auton tilaajaan mitenkään".

Tämä vähän arveluttaa myös minua, jo EU6-no urea mallin ostaneena.
Uskaltaakohan tässä kohta merkkihuoltoon autoa enään kiikuttaa ...
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Kotkis

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 28.09.15 - klo:20:59
Tämä vähän arveluttaa myös minua, jo EU6-no urea mallin ostaneena.
Uskaltaakohan tässä kohta merkkihuoltoon autoa enään kiikuttaa ...
Tuolla pari sivua taaksepäin joku tiesi kertoa, että näissä malleissa on jo joku kehittyneempi paketti tuohon puhdistukseen...
Octavia G-tec:

A4 allroad:  A6:  A3:

rami

Koko plörinä tyhjää höpötysta. Kaikki autotehtaat dooppaa joilekkin vaan käy "Lahdet".
Tämä on vaan hyvää mainosta kyseisen konsernin autoille. ;D ;D ;D

ile

Lainaus käyttäjältä: MOP - 28.09.15 - klo:20:33
Suomessa omistaja maksaa 50% ja maahantuoja toisen puolen.  ;)

..ja softapäivitys tulee 50-50 -jaolla vain silloin kun on aukoton huoltokirja ja alle 100tkm ajettu :D

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 28.09.15 - klo:20:59
Tämä vähän arveluttaa myös minua, jo EU6-no urea mallin ostaneena.
Uskaltaakohan tässä kohta merkkihuoltoon autoa enään kiikuttaa ...
Aika turha tässä tilanteessa on yöuniaan menettää availlessa sitä, mitä malleja tilanne koskee. Nyt kun asia on saanut valtavan julkisuuden ja jo nyt moni maa tutkii suurennuslasin kanssa todellisia päästöjä, niin eiköhän tästä pian saada luotettavaa dataa.

veekoo

Pitäisi varmaan kerätä joukkokanne kuten tekevät Ameriikassakin. "Teknistä etumatkaa... Audi" on saanut aivan toisenlaisen merkityksen kuin kyseistä merkkiä hankkiessa olisi voinut odottaa.    :-\

mikkomoe

Lainaus käyttäjältä: Poni - 28.09.15 - klo:18:47
No ei tietenkään. Laitteen korjaaminen ameriikan normit täyttäväksi nostaa kulutusta.
Sitä kai jokainen autonomistaja haluaakin.

Omantunnon kysymys. Annatko mielelläsi korjata koodin sillä ajatuksella, että typenoksidit hoidetaan, vaikka kulutus nousee?

Minulta ääni sille että mieluummin jättäisin korjaamatta.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: mikkomoe - 29.09.15 - klo:06:21
Minulta ääni sille että mieluummin jättäisin korjaamatta.

Paitsi, että Trafi valvoo takaisinkutsun suorittamista. Sitten aikanaan tulee hylky katsastuksesta..

tet

Lainaus käyttäjältä: tärpätti - 28.09.15 - klo:17:11
Jaaha, miten ne pumpparitkin listalla... Jo on soppa, näiden rinnalla tsi jakoketju ongelmat on lähinnä karkkirahoja...

Niin, noilla listoilla taitaa nyt olla KAIKKI kyseisen moottoriperheen moottorit. ::) Eri asia on, miten monessa noista on keräävä NOx-katalysaattori. Huijaussoftahan voi olla toki kaikissa, VW on itsekin sanonut jotenkin niin että "suurimmassa osassa autoista kyseinen ohjelma ei vaikuta mitenkään". Tämä viittaa tietenkin siihen, että suurimmassa osassa EA189-perheen koneita ei ole NOx-kattia jonka regenerointia ohjelma voisi hallita. Nämä autot (joihin oma Octavianikin kuuluu) antavat aina sen huonomman päästötuloksen, oli testi tai normaaliajo, koska testissä päälle kytkettävää puhdistuslaitteistoa ei niissä ole.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

mikkomoe

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 29.09.15 - klo:08:01
Paitsi, että Trafi valvoo takaisinkutsun suorittamista. Sitten aikanaan tulee hylky katsastuksesta..

no niin tietysti veisin korjattavaksi jos olis hylkyuhan alla. Tuleeko tuon jälkeen uusi bisnesmuoto teholastutuksen ohelle, ohjelmiston alkuperäiseksi palauttaminen jotta tehot ja taloudellisuus olis paremmat :D

Poni


Urlaub

Lainaus käyttäjältä: mikkomoe - 29.09.15 - klo:09:28
no niin tietysti veisin korjattavaksi jos olis hylkyuhan alla. Tuleeko tuon jälkeen uusi bisnesmuoto teholastutuksen ohelle, ohjelmiston alkuperäiseksi palauttaminen jotta tehot ja taloudellisuus olis paremmat :D

Ihmetyttää tuollaiset puheet. Aivan vapaaehtoisesti ollaan rahamassi auki, vaikka valmistajahan tässä on petoksen tehnyt.

Lähtökohtana pitää olla se, että auton päästöt fiksataan kohdalleen, mutta teho ei saa laskea eikä kulutus nousta. Ei omistajan kannata mihinkään muuhun tyytyä.

Epes

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 29.09.15 - klo:09:38
Ihmetyttää tuollaiset puheet. Aivan vapaaehtoisesti ollaan rahamassi auki, vaikka valmistajahan tässä on petoksen tehnyt.

Lähtökohtana pitää olla se, että auton päästöt fiksataan kohdalleen, mutta teho ei saa laskea eikä kulutus nousta. Ei omistajan kannata mihinkään muuhun tyytyä.

Niin pitäisi olla mutta millä todistat että teho laski tai kulutus nousi? Jos ei ole mitään dataa näyttää pohjaksi. Yksi olisi tietysti viedä dynamometriin ennen fixausta ja samaan dynoon fixauksen jälkeen. Maksaa sekin. Helpompi ja halvempi lienee kopioida alkuperäinen ohjelmisto jossain viripajalla ja jos tehot katosivat, niin palauttaa se.

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 29.09.15 - klo:09:38
Lähtökohtana pitää olla se, että auton päästöt fiksataan kohdalleen, mutta teho ei saa laskea eikä kulutus nousta. Ei omistajan kannata mihinkään muuhun tyytyä.
Taitaa sitten olla aika paljon noita tyytymättömiä omistajia, sillä jos näin olisi niin miksi tuota alunperinkään olisi huijattu? ???

Tuollaisen huijingin rakentaminen kuitenkin on pieni investointi, vaikka se onkin "vain" pätkä softaa, mutta jonkun se tarttee silti palkkatyönään tehdä ja testata. Eli nyt kun tuo NOx-huijaus joudutaan poistamaan, tarkoittaa se käytännössä kohonnutta polttoaineen kulutusta, ilman mitään teho- tms. lisää, jotta NOx-katti toimisi kunnolla ja saa näin NOx-tasot alas. No lisääntynyt polttoaineen kulutus = lisääntyneet CO2-päästötkin, joka taasen tarkoittaa Suomessa korotettua vuotuista ajoneuvoverotusta. Periaatteessa myös korotettu autoverotus, mutta enpä usko että valtio lähtee noita takautuvasti perimään :-\

Eli kuvio tullee menemään näin: VAG korjaa asian, tekee siitä virallisen takaisinkutsun, auto on näin siis korjautettava jos meinaa leiman saada, korjatulle autolle tulee uusi ote uusilla CO2-arvoilla ja TraFi kiittää autoilijaa uusilla ajoneuvoverolipuilla 8)

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 29.09.15 - klo:10:05
Taitaa sitten olla aika paljon noita tyytymättömiä omistajia, sillä jos näin olisi niin miksi tuota alunperinkään olisi huijattu? ???

Tuollaisen huijingin rakentaminen kuitenkin on pieni investointi, vaikka se onkin "vain" pätkä softaa, mutta jonkun se tarttee silti palkkatyönään tehdä ja testata. Eli nyt kun tuo NOx-huijaus joudutaan poistamaan, tarkoittaa se käytännössä kohonnutta polttoaineen kulutusta, ilman mitään teho- tms. lisää, jotta NOx-katti toimisi kunnolla ja saa näin NOx-tasot alas. No lisääntynyt polttoaineen kulutus = lisääntyneet CO2-päästötkin, joka taasen tarkoittaa Suomessa korotettua vuotuista ajoneuvoverotusta. Periaatteessa myös korotettu autoverotus, mutta enpä usko että valtio lähtee noita takautuvasti perimään :-\

Eli kuvio tullee menemään näin: VAG korjaa asian, tekee siitä virallisen takaisinkutsun, auto on näin siis korjautettava jos meinaa leiman saada, korjatulle autolle tulee uusi ote uusilla CO2-arvoilla ja TraFi kiittää autoilijaa uusilla ajoneuvoverolipuilla 8)

Autoverotus perustuu Suomessa testipenkissä ajettuun päästöön, ja siinä tilanteessahan tämä "huijausohjelma" toimi oikein eikä siihen ole tulossa muutosta. Auton virallinen CO2-päästö ja siten autoverotus ei ole muuttumassa mihinkään. Huijausohjelman poiston jälkeen auto toimii tieliikenteessä samoin kuin testipenkissäkin, niin kuin täällä on jo muutamaan kertaan selitetty.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

mikkomoe

Nyt nähdään, onko jotkut viherpiipertäjät vakavissaan aatteidensa kanssa, jos heillä on niitä huijaussofta autoja, heidän on jätettävä auto parkkiin, eivät aja metriäkään niillä, jos autoa tarvii nii ostavat rehelisemmän auton alleen, eivät myy edellistä toiselle koska pelkäävät että sillä ajetaan kummiskin ennen takaisinkutsukorjausta.

JaniKuula

Kyllä se menee niin että kun minä en ole saanut sitä mitä olen tilannut. En myöskään ole velvollinen siitä kärsimään missään muodossa. Ja toivon että kukaan muukasn ei tähän suostu... Firma vastuuseen tekosista ja thats it! Tämähän pätee kaikessa. Niin rakennusalalla kuin terveydenhuollossa.
Ajossa: Audi A4 Sedan 2.0 TDI Quattro (140kw) + Stronic
Audi A4 Avant 2.0 TDI Man. 2008 (B8)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy