VW jäi kiinni päästötulosten vääristelystä - 500,000 autoa pois USA:n teiltä

Aloittaja Freeze, 18.09.15 - klo:21:22

« edellinen - seuraava »

baleno

Jos valtio ei puutu asiaan, kuten ei puutukaan, Volkkaristit saavat jatkossakin ajaa autoilla jotka kiihtyy nopeemmin ja kuluttaa vähemmän. Ei sen pitäisi olla valituksen aihe. Pian muut autonvalmistajat valittaa, miksei me saada samoja etuja.
Citroen C5 2.0i 2006

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Hannes - 23.09.15 - klo:21:02
Minusta tässä asiassa on jotain muutakin kuin vain vilppi, jos mietitään hieman tarkemmin muutamaa asiaa:

-Miksi amerikkalaiset justiin tutkivat volkkaria tarkemmin?
-Miksi auton piti olla juuri Saksalainen?
-Miksi tutkijat olivat tietojenmukaan ns. epävirallisia jotka asian ensin huomasivat?
-Mihin tällä ilmiannolla pyritään ensi sijaisesti, onko pääsyy, liika saastuttaminen, asiakkaiden petkuttamisen paljastus, valtioiden välinen politiikka, sattuma jne.. 

Hyviä kysymyksiä, mutta totuus taitaa olla arkisempi. Volkkaria ja saksalaisia tutkittiin siksi, ettei Jenkeissä taida oikein muita henkilöautodieseleitä olla tarjollakaan. Täytyy myös huomata, että ilmeisesti BMW:n dieseli läpäisi kyseiset tutkimukset läpi moitteetta, joten ei tässä saksalaisia vastaan tehtyä salaliittoakaan voi epäillä.

Totuus on, että jenkkien ympäristöjärjestöt ovat jo pitkään vastustaneet henkilöautojen dieseleitä, joten ei tuossa testaamisessa mitään yllättävää ole. Se on tietysti mahdollista, että ovat saaneet vinkkejä ja jopa rahoitusta Detroitista..

"Vuonna 2013, pieni riippumaton asiantuntijaryhmä päätti Wiredin mukaan verrata sellaisten dieselautojen päästöjä, joista oli omat versionsa Euroopan ja Yhdysvaltojen markkinoille. Yhdessä polttoainepäästöihin perehtyneiden tutkijoiden kanssa ryhmä testasi kolme nelisylinteristä kaksilitraisella dieselmoottorilla varustettua autoa; kaksi Volkswagenia ja BMW:n. Ainoastaan BMW läpäisi testin. Seuraavana vuonna Volkswagen suoritti vapaaehtoisen takaisinkutsun korjatakseen päästöongelmat.

Suuren mittaluokan päästöhuijaus alkoi kuitenkin paljastua vasta tänä kesänä, kun tutkijat suorittivat uusia testauksia viime vuonna korjatuille autoille. Ne eivät läpäisseet testejä vieläkään."


http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/lehti-nain-volkswagen-jai-kiinni-huijauksestaan/5325610


mikkomoe

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 23.09.15 - klo:22:17
Sitä minä en kyllä jälleen kerran amerikkalaisessa oikeusjärjestelmässä ymmärrä, kun huijauksen paljastumisen myötä kohistaan petkutuslaitteella varustettujen autojen omistajien megaluokan ryhmäkanteesta eli miljardien ja taas miljardien vahingonkorvausvaateista. Kun ilmeisesti tuo vilpillinen moottorinohjaus ei ilmeisesti ole kulutusta nostanut, niin minkä kumman vahingon auton omistajat oikein ovat kärsineet tai jos vaikka olisikin, niin puolen miljoonan auton menovesien hinta ei kovin paljoa ole? Liittovaltion kanteen jotenkin ymmärrän, mutta senkin povattu suuruusluokka on autoa kohti täysin älytön eli noin 37500 euroa. Eihän joku Passatti Jenkeissä maksa varmaan lähellekään tuota. Kyllä nyt pyritään nylkemään oikein kunnolla.

Samaa mieltä.. tällainen rankaiseminen, jos se toteutuu, on kohtuutonta. Parempi olis kannustaa tekemään parempia autoja jatkossa, tuollaisten nylkemisten jälkeen autojen laatu heikkenee, ja siitä ei kukaan hyödy.
loppujenlopuksi viherpiipertäjien syytä tämä kaikki, heiltä tämä on saanut alkunsa.

MMV

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 24.09.15 - klo:06:05
BMW:n dieseli läpäisi kyseiset tutkimukset läpi moitteetta

Kuten aiemminkin sanoin, olisi ollut ihme jos Bemari ei olisi testistä läoi mennyt, koska siinä käytetään NOx-päästöjen poistamiseen AdBlue-järjestelmää. Volkkarin jenkkeihin myydyissä dieseleissähän tuota ei ole.

jaspasA4

Nyt on Winterkorn eronnut

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1442982629266.html

Ja pörssikurssi nousi tämän uutisen perusteella 7% ???? Aika kovahermoinen saa olla jos nyt ostaisi VW:n osaketta

Täysin perusteeton kurssinousu, nimittäin nyt on jo myynti sakkaamassa Saksaa myöden ja asiantuntijat arvioivat
ettei VW:n varaama 6500 miljoonaa â,¬ riitä mitenkään tuleviin korjauskuluihin (sakot ja muut kulut tulevat erikseen tähän päälle).

Kun myynnin lasku saadaan paperille numeroina seuraavassa osavuosikatsauksessa se on pörssikurssille jyrkkä alamäki!


axe

Winterkornille on varaa maksaa hyvä lähtöpaketti jos yhtiön arvo nousi siitä 7% . Aika selkee kuvio tuo ero oli, jotain mukamas dramaattista piti yhtiön johdossa tehdä että näytetään kuinka "vakavasti" ongelmaan reagoidaan.
Toivottavasti EU:n ympäristöviranomaiset nyt tästä terästäytyvät ja tutkivat kaikki USA:sta tulevat tuotteet suurennuslasien kera jotta saadaan kunnon kauppasota pystyyn ja käännytettyä kaikki jenkkituotteet takaisin jo Atlantilta. Tämä sotku varmasti panee vauhtia uuden päästömittaustavan käyttöönottoon.Mielenkiintoista nähdä mitä muuta vielä paljastuukaan, WV:llä on varmasti kova paine näyttää että muutkin valmistajat tekevät samoin ja elleivät siinä onnistu niin tietää huonoa firman tulevaisuudelle.

vasara

Lainaus käyttäjältä: Joukor - 24.09.15 - klo:08:55
Ongelma on ilmeisesti oikeasti paljon isompi.

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/fler-bilmarken-slapper-ut-tio-ganger-mer-an-i-tester

Kymmenen kertaa isommat arvot, kuin testeissä.
Hallitus suunnittelee pikaista rek. veron ja ajoneuvoveron 10 x kertaistamista...

vwmies

Lainaus käyttäjältä: Joukor - 24.09.15 - klo:08:55
Ongelma on ilmeisesti oikeasti paljon isompi.

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/fler-bilmarken-slapper-ut-tio-ganger-mer-an-i-tester

Kymmenen kertaa isommat arvot, kuin testeissä.

Ja kaikki 3 mitattua olivat "parempia" automerkkejä (eos kuuluuko VW enää tähän...).  :o
Ei taida olla pelkästään VW-konsernin ongelma.
Yritetään pärjätä.

DarkDante

Hei!

Iskenpä minäkin tähän soppaan VAG:sta luopuneet käteni, mutta sellainen kysymys vain oli, että onko missään kerrottu, mikä se NOX -raja nyt USA:ssa on, ja mikä Euroopassa, ja mikä se kansanautoista mitattu arvo oli? X,X mg/km?

jarkko_h


Täällä on aika erikoinen amisviiksille tuoksuva keskusteluntaso, kun pidetään korvauksia kohtuuttomina ja päästörajoituksia turhina. NOx:n terveyshaitoista on runsaasti tutkittua tietoa ja tiedeyhteisöstä tuskin löytyy kukaan joka pitää niitä harmittomina. Kertokaa pakkasella kulkeville vanhuksille ja lapsille että rajoitukset ovat turhia. Lainaus hengitysliiton sivuilta:

Eniten terveyshaittoja aiheuttaa typpidioksidi, joka tunkeutuu syvälle hengitysteihin ja voi lisätä hengityselinoireita erityisesti astmaatikoilla ja lapsilla. Korkeina pitoisuuksina typpidioksidi supistaa keuhkoputkia ja voi lisätä hengitysteiden herkkyyttä muille ärsykkeille, kuten kylmälle ilmalle tai siitepölylle.


Jos naapuriinne tulee jätteenpolttolaitos, mitä tuumaatte jos laitoksen virkamiehet huijaavat päästömittauksissa päästöt 40 raja-arvoja pienemmiksi? Silitätte laitoksen hoitajan päätä lastenne kirmatessa NOx -kaasuissa?

Poni

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 23.09.15 - klo:22:17
..., niin minkä kumman vahingon auton omistajat oikein ovat kärsineet ...

Mulla on yskä. Volkkarin syy. Mulla on maha kovana, Volkkarin syy.
Eukko tuli raskaaksi vieraalle, Volkkarin syy.
Olen polttanut kuin korsteeni lähes 130 vuotta, mutta keuhkosyöpäni on Volkkarin syy.


teräksenharmaa

#193
Lainaus käyttäjältä: jaspasA4 - 24.09.15 - klo:08:31
Nyt on Winterkorn eronnut

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1442982629266.html

Ja pörssikurssi nousi tämän uutisen perusteella 7% ???? Aika kovahermoinen saa olla jos nyt ostaisi VW:n osaketta

Täysin perusteeton kurssinousu, nimittäin nyt on jo myynti sakkaamassa Saksaa myöden ja asiantuntijat arvioivat
ettei VW:n varaama 6500 miljoonaa â,¬ riitä mitenkään tuleviin korjauskuluihin (sakot ja muut kulut tulevat erikseen tähän päälle).

Kun myynnin lasku saadaan paperille numeroina seuraavassa osavuosikatsauksessa se on pörssikurssille jyrkkä alamäki!
Paljonko olet valmis löymään rahaa kiinni sen puolesta, että Volkkarin osake tulee tippumaan olennaisesti? Kysymyshän on lähinnä siitä, että onko tässä tapahtunut jotain merkittävää pysyvää vahinkoa myynnille ja/tai tuleeko homma paisumaan. Jos uskoo, että parin vuoden päästä tämä kohu on vain muisto, niin satasella hyvin todennäköisesti kannatti ostaa osakkeita. Itsellä on tällä hetkellä sellainen tuntuma, että harmittaa kun ei tullut ostettua.

jarkko_h

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 24.09.15 - klo:11:03
Paljonko olet valmis löymään rahaa kiinni sen puolusta, että Volkkarin osake tulee tippumaan olennaisesti? Kysymyshän on lähinnä siitä, että onko tässä tapahtunut jotain merkittävää pysyvää vahinkoa myynnille ja/tai tuleeko homma paisumaan. Jos uskoo, että parin vuoden päästä tämä kohu on vain muisto, niin satasella hyvin todennäköisesti kannatti ostaa osakkeita. Itsellä on tällä hetkellä sellainen tuntuma, että harmittaa kun ei tullut ostettua.

Kyllä pysyvä erittäin pitkäaikainen haitta tulee itse VW:n eronneen pääjohtajakaudella siemennetystä mädästä  yrityskulttuurista. Tämä kärähtäminen ilman saastuttamisesta 40 kertaisilla terveydelle haitallisilla päästöillä on vain yksi mädän yrityskulttuurin pitkäaikaista tulosta alas vievä ilmentymä. Alas ajatettu laatukulttuuri ja ylimielinen suhtautuminen asiakkaita kohtaan tulevat laskemaan yrityksen tulosta vielä seuraavan 5-10 vuotta. Tämä vaikka uusi pääjohtaja aloittaisi voimakkaan mätäpaiseen leikkauskuurin.

Yritykset, jotka toimivat terveellä eettisellä pohjalla ja kunnioittavat asiakkaitaan vaativat myös itseltään enemmän. Myös pitkäjänteisessä sijoittajaa kiinnostavassa tuloksentekomielessä.

jaspasA4

Kurssihan on jo tippunut aika olennaisesti. Siitä mitä kurssi on vaikka viiden vuoden päästä ei tiedä kukaan...
Lähtökohta on se että konserni on antanut jo negatiivisen tulosvaroituksen ulos!

Oma mielipiteeni osakkeen hinnasta on kuten kirjoitin. Yleisesti ottaen Q4-syklillä mentäessä markkinoilla on
yllättävän suuri vaikutus. Jos kuluttajat valitsevat VAG-tuotteiden sijaan nyt jonkin toisen, niin kysynnän laskiessa
se näkyy kyllä osakekurssissa.

Korjaustoimien onnistumisella on tässä suuri merkitys, nyt on arvioitu ettei siihen varattu 6500 milj. â,¬ riitä.
Lisäksi sakot jotain 16 000 milj. USD sekä ryhmäkanteet ja muut tulossa olevat kulut, arvio 10 000 milj. â,¬.

Viimeksi osaketta on saanut satasella 2011, nyt hinta on jotain 124 - ATH näyttää olevan 250 että
eikun vaan ostamaan nyt se ken uskoo ettei tästä jutusta ole haittaa osakekurssille....

http://finance.yahoo.com/echarts?s=VOW.DE+Interactive#{"range":"5y","allowChartStacking":true}

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: DarkDante - 24.09.15 - klo:09:26
Hei!

Iskenpä minäkin tähän soppaan VAG:sta luopuneet käteni, mutta sellainen kysymys vain oli, että onko missään kerrottu, mikä se NOX -raja nyt USA:ssa on, ja mikä Euroopassa, ja mikä se kansanautoista mitattu arvo oli? X,X mg/km?
Jenkeissä on 2-3x tiukemmat rajat. Noita ei voi kuitenkaan suoraan verrata, koska itse mittaus on hyvin erilainen.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: multsi - 22.09.15 - klo:23:34

Vertailukohteeksi voidaan ottaa moderni downsizattu turboahdettu renault Clio 90tce. Tasainen 80 km/t 5,1l  ja satasen vauhdissa  6,4 . vertailun pihein swift painaa nykyistä "pientä" clio 450kg vähemmän. Itseasiassa Clion omamassa(1140) on täsmälleen sama kuin em. Renault 21:en. Sehän oli kuitenkin julmetun iso auto.
Tuo Rellu 21 vs. uusi Clio kuvaa hyvin sitä mallien kasvua, mitä on viimeisinä vuosikymmeninä tapahtunut. Kultaiset muistot niistä julmetun isoista autoista voivat muuttua kun katsotaan numeroita. Uusi Clion on sekä leveämpi että korkeampi kuin mitä 21 oli aikoinaan. Sentään vähän pidempi tuo 21 on. Nykymittapuulla 21 ei ole kovinkaan suuri.

tet

Lainaus käyttäjältä: DarkDante - 24.09.15 - klo:09:26
Iskenpä minäkin tähän soppaan VAG:sta luopuneet käteni, mutta sellainen kysymys vain oli, että onko missään kerrottu, mikä se NOX -raja nyt USA:ssa on, ja mikä Euroopassa, ja mikä se kansanautoista mitattu arvo oli? X,X mg/km?

Tästä Hesarin artikkelista löytyy VTT:n Juhani Laurikon kertomana rajat:

Vanha euronormi = 180 mg/km
Nykyinen EU6 = 80 mg/km
Jenkkinormi = 43,5 mg/km

Tuo artikkeli vastaa joko suorasti tai epäsuorasti moneen kysymykseen, joita tässä ketjussa on ihmetelty. Jenkkien mittaustuloksia se ei kylläkään kerro, ne ovat vielä hämärän peitossa ainakin minulle. Kun puhutaan jopa 40-kertaisista päästöistä, niin epäselväksi jää mihin verrataan: normin raja-arvoon, vai "huijaamalla" (=puhdistuslaitteisto toiminnassa) testissä saatuun lukuun (joka voi olla murto-osa normin raja-arvosta).
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

TuplaVW

Lainaus käyttäjältä: jaspasA4 - 24.09.15 - klo:11:26
Kurssihan on jo tippunut aika olennaisesti. Siitä mitä kurssi on vaikka viiden vuoden päästä ei tiedä kukaan...
Lähtökohta on se että konserni on antanut jo negatiivisen tulosvaroituksen ulos!

Oma mielipiteeni osakkeen hinnasta on kuten kirjoitin. Yleisesti ottaen Q4-syklillä mentäessä markkinoilla on
yllättävän suuri vaikutus. Jos kuluttajat valitsevat VAG-tuotteiden sijaan nyt jonkin toisen, niin kysynnän laskiessa
se näkyy kyllä osakekurssissa.

Korjaustoimien onnistumisella on tässä suuri merkitys, nyt on arvioitu ettei siihen varattu 6500 milj. â,¬ riitä.
Lisäksi sakot jotain 16 000 milj. USD sekä ryhmäkanteet ja muut tulossa olevat kulut, arvio 10 000 milj. â,¬.

Viimeksi osaketta on saanut satasella 2011, nyt hinta on jotain 124 - ATH näyttää olevan 250 että
eikun vaan ostamaan nyt se ken uskoo ettei tästä jutusta ole haittaa osakekurssille....

http://finance.yahoo.com/echarts?s=VOW.DE+Interactive#{"range":"5y","allowChartStacking":true}
Tämän hetken kurssilla katsottuna markkinat rokottivat yhtiön arvosta jo yli 20 mrdâ,¬.
Tiistaina kurssi kävi tasolla 106, eli pelimies tavoitti tämän päivän kurssilla 120 jo 13 %:n voitot kahdessa päivässä  ::)
Sormi oli jo tiistaina ostonapilla (kuitenkin jäi painamatta raukkamaisesti  ;D ) koska aikaisempi kokemus antoi viitteet että voimakkaasti reagoivalla lapulla nämä muutaman päivän diilit ovat joskus hyviä mutta suuririskisiä.
Tänään katsottuna eteenpäin tuo onkin jo paljon vaikeampi ennustaa, mutta sanotaan silti niin että tuosta 120 tasosta tullaan alaspäin, jos markkinat ovat sitä mieltä että markkina-arvon olisi merkittävästi syytä laskea voitontekokyvyn mahdollisen pitkäaikaisen heikkenemisen myötä.
Mercedes-Benz 4matic -16

Golf Variant TSI DSG Highline -14   (ACC, DCC, Webasto, Dynamic ym)
ex:
Passat Variant TSI DSG Highline -11   (I,II,III, ACC,DCC,Webasto, ym)
Golf Variant TSI -10   (I,II,III ym)
Passat Variant 1,9 PD Luxline -08

JFabiaK

Lainaus käyttäjältä: tet - 24.09.15 - klo:11:52
Tästä Hesarin artikkelista löytyy VTT:n Juhani Laurikon kertomana rajat:

Vanha euronormi = 180 mg/km
Nykyinen EU6 = 80 mg/km
Jenkkinormi = 43,5 mg/km

Tuo artikkeli vastaa joko suorasti tai epäsuorasti moneen kysymykseen, joita tässä ketjussa on ihmetelty. Jenkkien mittaustuloksia se ei kylläkään kerro, ne ovat vielä hämärän peitossa ainakin minulle. Kun puhutaan jopa 40-kertaisista päästöistä, niin epäselväksi jää mihin verrataan: normin raja-arvoon, vai "huijaamalla" (=puhdistuslaitteisto toiminnassa) testissä saatuun lukuun (joka voi olla murto-osa normin raja-arvosta).
Eikös nuo em. grammamäärät ole hiilidioksidin päästöarvoja? USA:ssa pomppasivat nimenomaa dieselautojen typenoksidien arvot yli heidän normiensa. Kyseessä oli Euro 5-normitetun dieselin USA-versio.
Kaikkea on pyöristelty ("oiottu") ja suurenneltu kuten nykymedian kyseenalainen jo tavaksi muodostunut "normi" edellyttää. Kysymyksessä on 482000 USA:aan vietyä ja 100000 Kanadaan vietyä diesel-mallia - ei 11000000; maksimi poikkeama (ylitys) amerikkalaisesta normista on ollut 38-kertainen ( tieto on peräisin Saksasta ).
Suurin osa näistä muualle myydyistä ja edelleen myytävistä autoista täyttää tällä hetkellä USA:n ulkopuolella olevat normit, vaikkakin sama harhautus näissä antaa tämän todellisuutta paremman kuvan pakokaasujen puhtaudesta.
Kaikki menee rikki - kunnes kuolema korjaa. Simply Clever.

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: jarkko_h - 24.09.15 - klo:10:40
Täällä on aika erikoinen amisviiksille tuoksuva keskusteluntaso, kun pidetään korvauksia kohtuuttomina ja päästörajoituksia turhina. NOx:n terveyshaitoista on runsaasti tutkittua tietoa ja tiedeyhteisöstä tuskin löytyy kukaan joka pitää niitä harmittomina. Kertokaa pakkasella kulkeville vanhuksille ja lapsille että rajoitukset ovat turhia. Lainaus hengitysliiton sivuilta:

Eniten terveyshaittoja aiheuttaa typpidioksidi, joka tunkeutuu syvälle hengitysteihin ja voi lisätä hengityselinoireita erityisesti astmaatikoilla ja lapsilla. Korkeina pitoisuuksina typpidioksidi supistaa keuhkoputkia ja voi lisätä hengitysteiden herkkyyttä muille ärsykkeille, kuten kylmälle ilmalle tai siitepölylle.


Jos naapuriinne tulee jätteenpolttolaitos, mitä tuumaatte jos laitoksen virkamiehet huijaavat päästömittauksissa päästöt 40 raja-arvoja pienemmiksi? Silitätte laitoksen hoitajan päätä lastenne kirmatessa NOx -kaasuissa?

Kerropa sinä korkeatasoisen keskustelun lähettiläänä yksikin relevantti peruste päästöihin liittyen miksi auton omistajien pitäisi Jenkeissä saada VW:ltä korvauksia?

Jos päästöhuijaus on totta Suomi-VW:issäkin, niin tulevatko täällä kaikki 2,0 TDI:llä ajavat saamaan maahantuojalta tuhansien tai kymmenien tuhansien korvaukset?

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 24.09.15 - klo:12:47
Kerropa sinä korkeatasoisen keskustelun lähettiläänä yksikin relevantti peruste päästöihin liittyen miksi auton omistajien pitäisi Jenkeissä saada VW:ltä korvauksia?

Jos päästöhuijaus on totta Suomi-VW:issäkin, niin tulevatko täällä kaikki 2,0 TDI:llä ajavat saamaan maahantuojalta tuhansien tai kymmenien tuhansien korvaukset?

Jenkeissä on tietääkseni kirjattu kyseinen pykälä lakitekstiin, siitä sanktio ja määrätty rahasumma. Päästöhuijaiuksesta on määrätty laissa 37500 dollarin max. sakko per auto, jos lakia yritetään kiertää tai testeissä kusetetaan. Ainoa tarkoitus kovalla sanktiolla on luonnollisesti pyrkimys todellisten päästöjen ilmoittamiseen.

PS. Tarkennus. Lakiteksti sinällään ei taida koskettaa suoraan autoja vaan toimia kohtaan jotka aiheuttavat päästöjä/ympäristöriskejä. Tässä kohtaa saastuttava tekijä on auto, jonka perusteella voidaan määrätä rangaistus valmistajaa kohtaan.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

JFabiaK

Mistä tulleekaan nämä "tietääkseni" tekstit, niin eiväthän nämä (=me) autonostajat missään saa korvauksia. Ihmiset ovat politiikan pelinappuloita. Korvaukset menevät sanktiopykäliä laatineiden valtioiden pohjattomiin kassoihin.
Kaikki menee rikki - kunnes kuolema korjaa. Simply Clever.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: JFabiaK - 24.09.15 - klo:12:36
Eikös nuo em. grammamäärät ole hiilidioksidin päästöarvoja? USA:ssa pomppasivat nimenomaa dieselautojen typenoksidien arvot yli heidän normiensa.
Kuka siitä mututiedosta vouhkasikaan viestistä toiseen? CO2-päästöt lasketaan grammoissa. Nuo luvut oli ilmoitettu milligrammoissa.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 24.09.15 - klo:12:47
Kerropa sinä korkeatasoisen keskustelun lähettiläänä yksikin relevantti peruste päästöihin liittyen miksi auton omistajien pitäisi Jenkeissä saada VW:ltä korvauksia?

Jos päästöhuijaus on totta Suomi-VW:issäkin, niin tulevatko täällä kaikki 2,0 TDI:llä ajavat saamaan maahantuojalta tuhansien tai kymmenien tuhansien korvaukset?
Volkkari on markkinoinut dieseletään Jenkeissä puhtaudella. Harhaanjohtavasta markkinoinnista olisi syytä maksaa korvauksia.

europe


pomo

On tämä toisaslta surkuhupaisaa, pdf:n paikalla oloa ei valvota ja samaan aikaan aletaan sitten tämmöiseen :D

Noh, aikamoinen sirkus tästä alkaa, kun aletaan tutkimaan autojen päästöt uudelleen! Itse veikkaan, että eniten kusettaa volvo ja bmw!

Tämä on sama kuin kolaritestit, japanialaiset pärjää niissä hyvin ja jenkkilässä tekivät sitten testit pikkuisen kovemmalla nopeudella. Yllätys, yllätys japsit oli viimeisenä...  oliko se sitten tojota ja subaru jotka nosti kauhean äläkän kun ei oo kuulemma reilua tehdä eri nopeudella testiä ;D

JFabiaK

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 24.09.15 - klo:13:32
Kuka siitä mututiedosta vouhkasikaan viestistä toiseen? CO2-päästöt lasketaan grammoissa. Nuo luvut oli ilmoitettu milligrammoissa.
Joo totta. Saan uudet silmälasit reilun viikon päästä - astuin vanhojen lasien päälle kuukausi sitten.  ;)

Tuhannesosat ovat kyllä aika pieniä ... :)
Kaikki menee rikki - kunnes kuolema korjaa. Simply Clever.

JFabiaK

Lainaus käyttäjältä: pomo - 24.09.15 - klo:13:42
On tämä toisaslta surkuhupaisaa, pdf:n paikalla oloa ei valvota ja samaan aikaan aletaan sitten tämmöiseen :D

Noh, aikamoinen sirkus tästä alkaa, kun aletaan tutkimaan autojen päästöt uudelleen! Itse veikkaan, että eniten kusettaa volvo ja bmw!

Tämä on sama kuin kolaritestit, japanialaiset pärjää niissä hyvin ja jenkkilässä tekivät sitten testit pikkuisen kovemmalla nopeudella. Yllätys, yllätys japsit oli viimeisenä...  oliko se sitten tojota ja subaru jotka nosti kauhean äläkän kun ei oo kuulemma reilua tehdä eri nopeudella testiä ;D
Tuolla tien päällä tulee perä edellä vastaan (em. merkkien lisäksi) myös sitten karkuun lähteviä Mersuja, jotka pakenevat mustan savuverhon peitossa. ;) Aiemmin kirjoitin, että olisi "hyvä bisnes" ratsata kaikki (diesel)autot ja määrätä chipatut ja boxatut autot näitten pumppuviallisten lisäksi tarkastukseen - ja kunnon sanktio, josta valtion kassaan muutama roponen.
Kaikki menee rikki - kunnes kuolema korjaa. Simply Clever.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy