VW jäi kiinni päästötulosten vääristelystä - 500,000 autoa pois USA:n teiltä

Aloittaja Freeze, 18.09.15 - klo:21:22

« edellinen - seuraava »

vwmies

Kauppalehden artikkelin mukaan, VW:n osuus myydyistä disukoista Saksassa on laskenut alkuvuoden 39,6 prosentista:
Skandaalin jälkeen osuus on enää 27,8 prosenttia, ja alamäki jatkuu.  :o

"Buggen mukaan Volkswagenin ongelma ei ole heijastunut ainakaan toistaiseksi muiden merkkien dieseleiden myyntiin."

Iltiksessa oli lueteltu (tämänhetkisen tiedon mukaan) ne VW automallit, joissa tämä softa on ollut. Esim. Uusi B8 Passat 2014-15, Golf ja Jetta.

Yritetään pärjätä.

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 23.09.15 - klo:13:37
Iltiksessa oli lueteltu (tämänhetkisen tiedon mukaan) ne VW automallit, joissa tämä softa on ollut. Esim. Uusi B8 Passat 2014-15, Golf ja Jetta.

Jenkeissä myytävä Passat on eri Passat kuin Euroopassa myytävä Passat. Epäilen, että tässä yhteydessä tarkoitetaan jenkeissä myytävää Passattia (joka perustuu B6/B7:ään) eikä Euroopan B8 Passattia.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

Geoman

Melkoista pelleilyä (poliittista pelleilyä) koko päästömittaus ja verotus.

Vero pitää olla vain polttoainehinnoissa ja/tai kilometrimäärissä!

japa

Nyt kun tämä huijjaus on tullut julki.niin pidän melko varmana. että myös euroopassa myyydyt autot ovat syynissä. Ja luulempa notta käry käy täälläkin ja useammalla merkillä. 8)
Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

europe

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 23.09.15 - klo:13:37
Kauppalehden artikkelin mukaan, VW:n osuus myydyistä disukoista Saksassa on laskenut alkuvuoden 39,6 prosentista:
Skandaalin jälkeen osuus on enää 27,8 prosenttia, ja alamäki jatkuu.  :o


Oikeasti se menee näin...Pientä rotia noihin lainailuihin, kiitos.

http://www.kauppalehti.fi/uutiset/vw-dieseleiden-myynti-romahti-skandaalin-takia/ipFQactP

Zego

Vähän OT: Saisivat puuttua ASAP bensa-autojen hiukkaspäästöihin (tuotta ne kaikista pienimmät ja enimmät hiukkaset tällä hetkellä. Jep, reilusti enemmän kuin nyky-dieselit)! Ymmärsin että 2017 alkaen ne on hoidettava bensa-autoissa mutta miksi ei niistä itketä? Aina vaan diesel on pahasta...


Kotkis

http://www.tuulilasi.fi/uutiset/volkkarin-dieselskandaali-tata-eivat-kaikki-tajua-paastohuijauksesta-kuten-vuonna-2010

Muuten ihan hyvä yhteenveto autolehdeltä varmaan, mutta amatöörimäisesti puhuvat 11 miljoonasta autosta USA:ssa! Eikö siitä nyt ole konsensus, että jenkeissä tämä koskee n. 0,5 miljoonaa autoa ja tuo 11 miljoonaa on maailmanlaajuinen luku?
Eli sitä myötä tavallaan tippuu pohja tuolta lopulta selitykseltäkin (USA:n tiukemmat rajat).
Octavia G-tec:

A4 allroad:  A6:  A3:


heifetz

Winterkorn erosi. Oikea ratkaisu mielestäni ja osoittaa että ovat ymmärtäneet miten isosta ongelmasta on kyse.
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

Wekotin

Eiköhän herralle tule vielä riittävä sopeutuspaketti kultaisine kädenpuristuksineen.

BobSmith

Mistäs minä luin tämän jutun kiteytyksen joka meni suunnilleen näin: "Jos Winterkorn tiesi huijauksesta, paha juttu hänelle. Jos ei tiennyt, vielä pahempi juttu".

mattinen

Hesarin uutiset.

Winterkornin ero: http://www.hs.fi/autot/a1442975874299?ref=hs-prio-A1
Koskeeko Volkswagenin päästöhuijaus suomalaisten autoja?: http://www.hs.fi/autot/a1442973793828?ref=hs-prio-A1
Trafi: Volkswagen-päästöjen manipulointi ei vaikuttaisi autoveroihin Suomessa: http://www.hs.fi/autot/a1442980465800?ref=hs-prio-A2

heifetz

Lainaus käyttäjältä: BobSmith - 23.09.15 - klo:18:39
Mistäs minä luin tämän jutun kiteytyksen joka meni suunnilleen näin: "Jos Winterkorn tiesi huijauksesta, paha juttu hänelle. Jos ei tiennyt, vielä pahempi juttu".

Juuri toisinpäin. The Guardianista lainattua:

"If he knew the company had installed software to cheat US emissions tests, the end of his business career will be the least of his problems. If he didn’t know, he’s failed to do his job properly."
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

yaska

Lainaus käyttäjältä: MMV - 22.09.15 - klo:21:45
No tuohan tiedetään kaikista automerkeistä, eikä kyse ole vain Volkkarin harjoittamasta toiminnasta. Jo tuossa jutussakin tämä asia kerrotaan.

Toiset huijaa enemmän ja toiset vähemmän. Kyllä tämä vag-konserni näyttää olevan huijaajien kärkipäässä, samoin kuin Saksan autoteollisuus kokonaisuutena, MB, BMW ja Ford. Mitä enemmän huijaat niin sitä halvammat verot ja tätä kautta autot. Annetaan myös väärä mielikuva edullisista käyttökustannuksista, joka ei pidä paikkansa ja tätä käytetään mainnossa hyväksi. Tämä on kuluttajien harhaanjohtamista. Vähän sama asia kuin dopingilla voitettu olympiakulta. 

http://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/autot/volkswagen-joutui-jo-toisen-skandaalin-kohteeksi-katso-onko-sinun-autosi-mukana-3484295

"Volkswagen jäi hiljattain kiinni siitä, että sen tietokoneohjelma vähensi polttoaineenkulutusta testimittausten aikana. Näin valmistajan autot vaikuttavat taloudellisemmilta kuin ne todellisuudessa ovat. Huijaus vähätteli kaksilitraisten nelisylinteristen dieselmoottoreiden kulutusta."

MMV

Ja taas näköjään kirjoitellaan lehdistössä puuta heinää, kyse ei ole polttoaineenkulutuksen vääristelystä, vaan NOx-päästöjen vääristelystä.

Leader dog

Kusetuksesta yleensä, kustu on omiin muroihin sen verta riittävästi että heimon päällikkö poistui takavasemmalle!.

BobSmith

Lainaus käyttäjältä: heifetz - 23.09.15 - klo:19:31
"If he knew the company had installed software to cheat US emissions tests, the end of his business career will be the least of his problems. If he didn’t know, he’s failed to do his job properly."
Eikös tuo ole asiasisällöltään juurikin sama?

Hesse

Testin tunnistava ohjelman pätkä on siis 11 miljoonassa 2-litraisessa EA 189 Euro 5 -dieselmoottorissa, mutta päästöihin se vaikuttaa vain amerikkalaisessa testissä. Softapäivityksiä taitaa olla luvassa myös täällä.

Kotkis

Octavia G-tec:

A4 allroad:  A6:  A3:

europe

Lainaus käyttäjältä: yaska - 23.09.15 - klo:19:41
Toiset huijaa enemmän ja toiset vähemmän. Kyllä tämä vag-konserni näyttää olevan huijaajien kärkipäässä, samoin kuin Saksan autoteollisuus kokonaisuutena, MB, BMW ja Ford. Mitä enemmän huijaat niin sitä halvammat verot ja tätä kautta autot. Annetaan myös väärä mielikuva edullisista käyttökustannuksista, joka ei pidä paikkansa ja tätä käytetään mainnossa hyväksi. Tämä on kuluttajien harhaanjohtamista. Vähän sama asia kuin dopingilla voitettu olympiakulta. 

http://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/autot/volkswagen-joutui-jo-toisen-skandaalin-kohteeksi-katso-onko-sinun-autosi-mukana-3484295

"Volkswagen jäi hiljattain kiinni siitä, että sen tietokoneohjelma vähensi polttoaineenkulutusta testimittausten aikana. Näin valmistajan autot vaikuttavat taloudellisemmilta kuin ne todellisuudessa ovat. Huijaus vähätteli kaksilitraisten nelisylinteristen dieselmoottoreiden kulutusta."

"Katso onko autosi mukana?"

Eli Tekniikka ja Talous kysyy suomea taitavilta amerikkalaisilta volkkarinomistajalukijoiltaan...
;D

Kaikille pienryhmille niitä juttuja nykyään tehdään.

BobSmith

Lainaus käyttäjältä: Kotkis - 23.09.15 - klo:20:23
Ei. Vaan just päinvastoin.
No, ihan sama. En ole kielispesialisti, mutta minä kääntäisin sen vapaasti näin: jos hän tiesi että firma oli asentanut huijaussoftan, hänen uransa päättyminen on hänen ongelmistaan pienin. Jos hän ei tiennyt, hän on epäonnistunut työssään oikein kunnolla. Ja ajatukseltaan se mielestäni on juurikin näin; äijä ei ole pystyväinen johtamaan firmaa, jos ei tiedä mitä siellä touhutaan.

janilind

Lainaus käyttäjältä: BobSmith - 23.09.15 - klo:20:45
No, ihan sama. En ole kielispesialisti, mutta minä kääntäisin sen vapaasti näin: jos hän tiesi että firma oli asentanut huijaussoftan, hänen uransa päättyminen on hänen ongelmistaan pienin. Jos hän ei tiennyt, hän on epäonnistunut työssään oikein kunnolla. Ja ajatukseltaan se mielestäni on juurikin näin; äijä ei ole pystyväinen johtamaan firmaa, jos ei tiedä mitä siellä touhutaan.
Molemmissa viitataan siihen, että ukko ei ole pystyvä johtamaan konsernia, mutta ekasta saa irti myös sen että jos ukko tiesi huijauksesta niin on riski että häkki heiluu.. Eiköhän se ole huonompi asia kun pelkkä työn menetys.
Superb Combi 1.8TSI DSG

Hannes

#173
Minusta tässä asiassa on jotain muutakin kuin vain vilppi, jos mietitään hieman tarkemmin muutamaa asiaa:

-Miksi amerikkalaiset justiin tutkivat volkkaria tarkemmin?
-Miksi auton piti olla juuri Saksalainen?
-Miksi tutkijat olivat tietojenmukaan ns. epävirallisia jotka asian ensin huomasivat?
-Mihin tällä ilmiannolla pyritään ensi sijaisesti, onko pääsyy, liika saastuttaminen, asiakkaiden petkuttamisen paljastus, valtioiden välinen politiikka, sattuma jne.. 

Sitten:
-Olisko tutkijat kenties saaneet jostakin vihiä asiasta (tietovuoto)?
-Moniko tämän asian tiimoilla äkkirikastuu?
-Miten Saksalainen voikaan ajatella että kiinni jäänti olisi mahdotonta??
-Vaikutus maidenväliseen suhteeseen ottaen huomioon asian arkaluontoisuus

Eli kyseessä on tooodeella mittavasta asiasta kuin vain pelkästä päästöistä ja kukin voi vain arvailla mitä tuleman pitää. Saksahan on yhtä kuin Eu ameriikkalaisesta näkökulmasta.

Ps. Johtajan eroittaminen on se vähin ja pienin asian pehmittämiskeino jolla pyritään vaikuttamaan ihmisiin tiedolla että syyllinen on löytynyt ja asiat alkavat järjestyä, ainahan pitää joku syntipukki löytyä.

baleno

Päästöissä kikkailemalla volkkari sai/saa autojensa tehot ylös ja kulutuksen alas verrattuna kilpailijoihin. Mondeon 180hp koneen on sanottu vastaavan vw150hp-konetta. Mitkä ois vertailutulokset ilman vääristelyä. Mondeo on toki painavampi mutta selittääkö vääristely osan testituloksista?
Citroen C5 2.0i 2006

Ranssi

#175
Sitä minä en kyllä jälleen kerran amerikkalaisessa oikeusjärjestelmässä ymmärrä, kun huijauksen paljastumisen myötä kohistaan petkutuslaitteella varustettujen autojen omistajien megaluokan ryhmäkanteesta eli miljardien ja taas miljardien vahingonkorvausvaateista. Kun ilmeisesti tuo vilpillinen moottorinohjaus ei ilmeisesti ole kulutusta nostanut, niin minkä kumman vahingon auton omistajat oikein ovat kärsineet tai jos vaikka olisikin, niin puolen miljoonan auton menovesien hinta ei kovin paljoa ole? Liittovaltion kanteen jotenkin ymmärrän, mutta senkin povattu suuruusluokka on autoa kohti täysin älytön eli noin 37500 euroa. Eihän joku Passatti Jenkeissä maksa varmaan lähellekään tuota. Kyllä nyt pyritään nylkemään oikein kunnolla.


V-O

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 23.09.15 - klo:22:17
...minkä kumman vahingon auton omistajat oikein ovat kärsineet...?
...Kyllä nyt pyritään nylkemään oikein kunnolla....
Kyllähän me noi jenkkiporukat tiedetään ja tunnetaan. Omistajat kärsivät nyt psyykkisesti ja tulevaisuudessa fyysisesti kun ovat ajelleet kauniissa ja puhtaassa lähiössään ja ovat siten tuhonneet lähiöilmaston autolla, jonka nox-päästöt ovat olleen mainittua korkeammat  ???

Kyllä tosiaan jenkkiporukoilla on ollu aina tapana nylkeä, paitsi omiaan...


V-O


Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy