VW jäi kiinni päästötulosten vääristelystä - 500,000 autoa pois USA:n teiltä

Aloittaja Freeze, 18.09.15 - klo:21:22

« edellinen - seuraava »

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: mremonen - 21.09.15 - klo:09:35
Muutenkin nämä kulutusmittaukset ovat suuri vitsi. Kuka aikuisten oikeasti uskoo, että joku Hybridi-Cayenne kulkee 3.4 litralla sata kilometriä? Kaksi ja puoli tonnia painava auto kolmelitraisella bensakoneella...

Ei kai kukaan tuollaista väitäkään? Ei kulutusnormi ainakaan sellaista väitä.

Pointti on sitäpaitsi jossakin ihan muussa kuin normin vs. todellisen kulutuksen erossa.

Pointti on siinä, että VAG on vakuuttanut autojensa olevan normin mukaisia, mutta eivät ole olletkaan. Olkoon päästönormi kuinka p**ka tahansa, mutta jos autotehdas valehtelee autojensa olevan sen mukaisia, niin onhan se mielettömän typerää touhua autotehtaalta.



Lainaus käyttäjältä: mremonen - 21.09.15 - klo:09:35Testit pitäisi muuttaa niin, että ne ajettaisiin sisällä olevalla testiradalla 1000 km.

Jonkun testiajajan toimestako tuo ajo suoritettaisiin?

Olisi siis tuurista kiinni, millaisen rattimiehen jokin tietty automalli saisi puikkoihinsa.  :-\ Edes saman kuljettajan suoritus ei olisi samanlainen, vaikka ajatettaisiin 10 * 1000 km testisykliä.

JFabiaK

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 21.09.15 - klo:21:04
Miettikääpäs nyt pojat omalla järjellänne että onko se vuoden 1992 Corolla 1.3 litraisella bensakoneella yhtä "vihreä" kuin vuoden 2015 1.2TSI Golffi, molemmat vie sen 5-6 litraa bensaa satasella.
Isompi tai tehokkaampi moottori kuluttaa enemmän polttoainetta kuin pienempi. Enemmästä kulutuksesta tulee enemmän pakokaasuja. Enemmästä pakokaasumäärästä tulee enemmän saasteita - ja hiilidioksidia (suora hiilivedyn palamistulos).
Pakokaasuihin voidaan vaikuttaa polttoaineen laadulla ja manipuloimalla pakokaasuja mm. katalyyttisellä jälkipoltolla, jolloin mm. pakokaasujen (esi)peruskoostumus varmistetaan pakokaasujen happisisällöllä stökiömetristä suhdetta lambda-valvomalla/säätämällä.

Jos tuo Jultsun Corolla (kaasuttimella ja kärkisytytyksellä ) ja mainittu 1.2 TSI Golf (polttoaineen suihkutuksella ja elektronisella sytyksellä) - vaikka ilman katalysaattoria - laitetaan vertailuun, niin Corolla häviää pakokaasujen puhtausasteen " 6 -0 ".
Kaikki menee rikki - kunnes kuolema korjaa. Simply Clever.

SeppoN

Tämä ketju kertoo  volkkarin dieseleiden päästöistä jenkeissä, joten se siitä Corollasta.

Katsoin pari tuntia sitten kummatkin Saksan tv:n uutiset (ard ja zdf). Lisäksi vielä vartin pituinen ard:n erikoislähetys aiheesta. Niiden mukaan auton keskustietokone huomaa, että nyt on meneillään pakokaasutesti. Testi tehdään hallissa rullien päällä. Vain yksi pyöräpari pyörii, ohjausliikkeitä ei tehdä ja käytetään vain muutamaa nopeutta. Keskuskone säätää auton laitteet minimipäästöihin. Normaaliajossa säädöt ovatkin sitten jotain muuta ja päästöt aivan toisella tasolla

Jenkkien ympäristöhallinto on ottanut asian tutkittavakseen ja päätöstä odotetaan lähiaikoina. Mutta ilmeisesti asia on selvä, koska VW-konsernin pääjohtaja on myöntänyt asian ja esittänyt virallisen anteeksipyynnön. Maksimisakko lienee 20 miljardia dollaria. Sen lisäksi tulevat ajotietokoneen uudelleenohjelmointikustannukset.

Sitä uutiset eivät kertoneet, koskeeko asia vain jenkeissä valmistettuja volkkareita vaiko myös sinne Euroopasta vietyjä autoja. Puhumattakaan usan ulkopuolella myydyistä autoista.

Kuinka paljon tulee lisää maksettavaa, kunhan auton omistajien käynnistämät oikeudenkäynnit saadaan pidetyiksi, sitä ei tiedä kukaan.

Ala-Saksin osavaltio on VW:n suurimpia osakkeenomistajia. Osavaltion pääministeri vaati nopeaa puolueetonta tutkimusta. Pääjohtajan eroa on vaadittu usealtakin taholta. Tällä viikolla piti vahvistaa pääjohtajan nimitys virkaansa, mutta se taitaa siirtyä hamaan tulevaisuuteen. Aika moni saksalainen poliitikko pitää erittäin pahana sitä, että nyt menee koko Saksan teollisuuden maine. Made in Germany ei olekaan enää laadun tae.

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: japa - 21.09.15 - klo:22:09
Voisin vaikka lyödä vetoa että osaan ajaa taloudellisemmin kuin moni muu. :o ;D

Niin kuin kaikki suomalaisetkin jotka vastasivat kyselyyn ja sanoi olevansa keskivertoa parempi kuljettaja. Miten se on mahdollista  ;D
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

multsi

Tämä aihehan ei varsinaisesti kulutukseen liity, mutta vielä kulutuksesta sen verran, että itseä huvittaa kun uuden auton ostoa perustellaan usein alhaisella kulutuksella. "vanhat kuluttaa niin törkeesti", kuuluu väitettävän.  Bensamoottoreissa kulutus on pysynyt hyvin samana viimeiset 20-30v, kunhan autot ovat vertailukelpoisia. Saman 6-7l bensaa seka-ajossa Golf-/corolla-luokan autot ovat aina vieneet.

Kasarimuotoilua edustava kaksilitrainen kaasarimoottorinen Renault 21Gtx kulutti Tm-mittauksen mukaan 120Km/t 7,5l (Tm 12/86). Luku on täsmälleen sama kuin 27v myöhemmin uudella A3 1.4 tfsi:llä (TM 19/13). Yhtä meluisiakin näkyvät olevan.

katalysaattori on ollut joka autossa pakollisena muistaakseni -92 eteenpäin. Se leikkasi käytännössä muutkin päästöt olemattomiin. Ei kai missään autossa ollut enää -92 kaasaria? Jotain sähköohjattuja virityksiä oli vissiin jossain Fiateissa. Corollassa oli ainakin jo monipisteruisku, katalysaattori ja kärjetön sytytys.

heifetz

Ero 20-30v vanhaan autoon on paino. Nyky-golffi painaa sen 1300k abaut, 80-luvun golf n. 900k. Eli kyllä moottorien kulutuksessa on tapahtunut isokin parannus.
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

-karppa-

Otetaan 90-luvun turbodiesel vag:nen (1.9TDI), niin syö helposti vähemmän, kuin 2010-luvun dieselit varsinkin jos vielä mennään motarille jossa esimerkiksi tuo 1.6TDI rupeaa syömään jo reippaasta polttoainetta.

1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Gudmund

Lainaus käyttäjältä: SeppoN - 22.09.15 - klo:01:57

Ala-Saksin osavaltio on VW:n suurimpia osakkeenomistajia. Osavaltion pääministeri vaati nopeaa puolueetonta tutkimusta. Pääjohtajan eroa on vaadittu usealtakin taholta. Tällä viikolla piti vahvistaa pääjohtajan nimitys virkaansa, mutta se taitaa siirtyä hamaan tulevaisuuteen. Aika moni saksalainen poliitikko pitää erittäin pahana sitä, että nyt menee koko Saksan teollisuuden maine. Made in Germany ei olekaan enää laadun tae.

Tämä on kyllä asian mielenkiintoisimpia puolia. Yks päästökusetus on hälläväliä, mutta kun on kyse saksalaisen teollisuuden "äiti-volkkarista", niin asia voi ottaakiin tuulta purjeisiin liiankin kanssa. Annetaan nyt penkoa rauhassa, mutta aika paljon pitää erilaisia mediataloja voidella, jos halutaan pitää vahingot minimissä.
Octavia III RS TDI

mremonen

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 21.09.15 - klo:23:32
Ei kai kukaan tuollaista väitäkään? Ei kulutusnormi ainakaan sellaista väitä.
Jaa, no ainakin ko. auton spekseissä niin lukee. En tiedä sitten mistä muropaketin kyljestä tuo lukema on otettu.

LainaaPointti on sitäpaitsi jossakin ihan muussa kuin normin vs. todellisen kulutuksen erossa.
Siis mikä pointti? Mun postaus ei ihan 100% liittynyt nyt tähän USAn juttuun, vaan enemmän siihen, että näitä lukemia on jokainen viritellyt sen minkä pystynyt. Näyttää vain siltä, että volkkari on mennyt tässä kyseisessä asiassa piirun liian pitkälle. Ja jäänyt kiinni.


LainaaJonkun testiajajan toimestako tuo ajo suoritettaisiin?
Ei vaan robotin sisäradalla. Ei liene kovin mahdoton järjestää.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: JFabiaK - 21.09.15 - klo:23:41
Isompi tai tehokkaampi moottori kuluttaa enemmän polttoainetta kuin pienempi. Enemmästä kulutuksesta tulee enemmän pakokaasuja. Enemmästä pakokaasumäärästä tulee enemmän saasteita - ja hiilidioksidia (suora hiilivedyn palamistulos).
Tuo on nyt vain aivan liian yksinkertaistettu selitys. Katso vaikka tämän keskustelun aihetta. Tässä puhutaan nyt 40 kertaisista päästöstä, kun saasteiden käsittelyssä fuskataan. Muutaman kymmenen prosentin erot polttaineen kulutuksessa hukkuvat tuon rinnalla desimaaliin. Kulutuksella on joku merkitys, mutta kokonaisuutta dominoivat aivan muut tekijät. Muistutan vielä, että 40 on sen luokan kertaluku, ettei asiasta pitäisi olla mitään epäselvääkään.

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 22.09.15 - klo:08:55
Otetaan 90-luvun turbodiesel vag:nen (1.9TDI), niin syö helposti vähemmän, kuin 2010-luvun dieselit varsinkin jos vielä mennään motarille jossa esimerkiksi tuo 1.6TDI rupeaa syömään jo reippaasta polttoainetta.

Miksi vertaat 1,9 ja 1,6 koneita maantienopeuksissa*?  ???
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.


repomies

Eipä ole mielestäni lainkaan mahdoton ajatus, että EU saa pään kaivettua perseestä ja mittaa pistokokein autoja, josko ne pääsevät euronormeihin. Systemaattinen kusetus tulee tietysti ilmi ja lopputuloksena on kallis muutos valmistajille, lopputuloksena liikenteeseen autoja jotka tuntuvat melkoisesti aiempaa mopommilta..

mremonen

Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

teräksenharmaa

#74
Lainaus käyttäjältä: multsi - 22.09.15 - klo:08:07
Tämä aihehan ei varsinaisesti kulutukseen liity, mutta vielä kulutuksesta sen verran, että itseä huvittaa kun uuden auton ostoa perustellaan usein alhaisella kulutuksella. "vanhat kuluttaa niin törkeesti", kuuluu väitettävän.  Bensamoottoreissa kulutus on pysynyt hyvin samana viimeiset 20-30v, kunhan autot ovat vertailukelpoisia. Saman 6-7l bensaa seka-ajossa Golf-/corolla-luokan autot ovat aina vieneet.

Kasarimuotoilua edustava kaksilitrainen kaasarimoottorinen Renault 21Gtx kulutti Tm-mittauksen mukaan 120Km/t 7,5l (Tm 12/86). Luku on täsmälleen sama kuin 27v myöhemmin uudella A3 1.4 tfsi:llä (TM 19/13). Yhtä meluisiakin näkyvät olevan.

katalysaattori on ollut joka autossa pakollisena muistaakseni -92 eteenpäin. Se leikkasi käytännössä muutkin päästöt olemattomiin. Ei kai missään autossa ollut enää -92 kaasaria? Jotain sähköohjattuja virityksiä oli vissiin jossain Fiateissa. Corollassa oli ainakin jo monipisteruisku, katalysaattori ja kärjetön sytytys.
Kyllä ne kulutukset vaaan ovat laskeneet. Esimerkiksi Golf 1.0 TSI:lle ja Priukselle ei löydy vertailukelpoista voittajaa vanhoista. Ja tuollainen yksittäinen tasaisen nopeuden kulutus on huono mittari. Mitä paloi Rellulla kaupungissa tai vaihtelevassa ajossa?

Itsellä oli eräs 80-luvun hyvin yleinen perheauto, jossa tehoa oli alle puolet tästä nykyisestäni eli Ocu TSI RS:stä. Skoda kuluttaa selvästi vähemmän, vaikka nykyisin bensassa on vähemmän energiaa ja Skoda on farkku+automaatti. Jottei muistot olisi liian kultaisia, niin tässäpä jotain mihin verrata Superbeja:
http://s1117.photobucket.com/user/VulvaRoyale/media/d590fb0b.png.html

Mikä olisikaan ollut Volvon kulutus automaattina ja nykybensalla? Noita vanhoja mitaustuloksia olisi mielenkiintoista lukea, jos jollakulla niitä sattuu olemaan saavutettavissa.

Paljon ovat päästöt tippuneet senkin jälkeen, kun katalysaattorit tulivat. Vanhat katalysaattorit myös alkoivat toimimaan varsin hitaasti, jolloin kylmäpäästöt olivat pitkään suuria.

JFabiaK

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 22.09.15 - klo:10:58
Tuo on nyt vain aivan liian yksinkertaistettu selitys. Katso vaikka tämän keskustelun aihetta. Tässä puhutaan nyt 40 kertaisista päästöstä, kun saasteiden käsittelyssä fuskataan. Muutaman kymmenen prosentin erot polttaineen kulutuksessa hukkuvat tuon rinnalla desimaaliin. Kulutuksella on joku merkitys, mutta kokonaisuutta dominoivat aivan muut tekijät. Muistutan vielä, että 40 on sen luokan kertaluku, ettei asiasta pitäisi olla mitään epäselvääkään.
Juuri näin. Sivuraiteille lähti muiden peesauksessa kun piti aivan perusasiat vääntää rautalangasta.
Oleellinen asia on todella tuo monikymmenkertainen todellisuuden vääristely päästöarvoissa ( ! ).

Tähän VW:n huijausoperaation tekniikkaan antoi hyvän selvityksen (auto)tekniikan tohtori Juha Laurikko: kun autolle tehdään se virallinen laboratoriotestaus, niin auton konepelti on ylhäällä ja konetilassa palaa valo. Tällöin auton tietokone (=moottorinohjausjärjestelmä) reagoi tuohon konepellin asentoon/valon syttymiseen, koska tietokoneeseen on ohjelmoitu tuon signaalin kautta siirtyminen huijaustilaan. Tällöin muunnetaan totuus halutunlaiseksi (=ohjelmoiduksi) tulokseksi.

Mitähän tähän sanoisi ??  ::)
Kaikki menee rikki - kunnes kuolema korjaa. Simply Clever.

Wekotin

Jos ja kun tämä skandaali leviää muihin maihin niin pidän suurena ihmeenä jos VW omilla pelimerkeillä tästä tulee selviämään. Kaikkien korvausten ja korjausten päälle vielä osakkeiden arvon putoaminen. Firman toiminta käydään varmaan kokonaisuudessaan aika tiheällä täikammalla läpi, tiedä vaikka olisi jäävuoren huippu nähty vasta.

heifetz

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 22.09.15 - klo:12:13
Jos ja kun tämä skandaali leviää muihin maihin niin pidän suurena ihmeenä jos VW omilla pelimerkeillä tästä tulee selviämään. Kaikkien korvausten ja korjausten päälle vielä osakkeiden arvon putoaminen. Firman toiminta käydään varmaan kokonaisuudessaan aika tiheällä täikammalla läpi, tiedä vaikka olisi jäävuoren huippu nähty vasta.

Niinpä. Pidän suurena ihmeenä jos tuoreen pj. Herr Winterkornin pää pysyy hartioilla.
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

JFabiaK

Kyllä sakemannit selviävät, mutta melkoisen kallis lasku tästä häpeästä kieltämättä tulee. Vaikka pitäisi pysyä tässä aiheessa ja tässä merkissä, niin en voi olla muistelematta jenkkien aikaisempia hyökkäyksiä tuontiautoja kohtaan. Toyota, Audi, BMW, ... Mahdatteko muistaa lähes vainoharhaisia selityksiä kuinka Audi karkasi ajajaltaan (S-Tronic-vaihteisto) milloin mihinkin ja syy oli autoissa, eikä osaamattomissa käyttäjissä; tosin Audi teki sitten lisävarmenteena lukituksen vaihteistoon. Toyotan kaasupoljinta "paranneltiin/asenneltiin" ympäri maailmaa oman skandaalinsa jälkeen. Itsellänikin oli silloin Toyota kaasupoljinrempassa - pari korotusprikkaa kiinnitykseen - aivan tarpeeton homma, mutta maine "palautettiin".  ...

Saivathan jenkit kaadettua Saabin noiden GM:n pelastusoperaatioiden avustamana, samalla meinasivat sammua Opelin hommat ja korealaiset geeämmäläiset poistuivat monen EU-maan myyntiohjelmista (-> Opelin pelastus).
Melkoista protektiorismiä.
Kaikki menee rikki - kunnes kuolema korjaa. Simply Clever.

heifetz

Lainaus käyttäjältä: JFabiaK - 22.09.15 - klo:12:46
Kyllä sakemannit selviävät, mutta melkoisen kallis lasku tästä häpeästä kieltämättä tulee. Vaikka pitäisi pysyä tässä aiheessa ja tässä merkissä, niin en voi olla muistelematta jenkkien aikaisempia hyökkäyksiä tuontiautoja kohtaan. Toyota, Audi, BMW, ... Mahdatteko muistaa lähes vainoharhaisia selityksiä kuinka Audi karkasi ajajaltaan (S-Tronic-vaihteisto) milloin mihinkin ja syy oli autoissa, eikä osaamattomissa käyttäjissä; tosin Audi teki sitten lisävarmenteena lukituksen vaihteistoon. Toyotan kaasupoljinta "paranneltiin/asenneltiin" ympäri maailmaa oman skandaalinsa jälkeen. Itsellänikin oli silloin Toyota kaasupoljinrempassa - pari korotusprikkaa kiinnitykseen - aivan tarpeeton homma, mutta maine "palautettiin".  ...

Saivathan jenkit kaadettua Saabin noiden GM:n pelastusoperaatioiden avustamana, samalla meinasivat sammua Opelin hommat ja korealaiset geeämmäläiset poistuivat monen EU-maan myyntiohjelmista (-> Opelin pelastus).
Melkoista protektiorismiä.

Business is bitches. Vahvin voittaa. Ja Sipilä kiittää.
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

Gudmund

Lainaus käyttäjältä: JFabiaK - 22.09.15 - klo:12:46
Kyllä sakemannit selviävät, mutta melkoisen kallis lasku tästä häpeästä kieltämättä tulee. Vaikka pitäisi pysyä tässä aiheessa ja tässä merkissä, niin en voi olla muistelematta jenkkien aikaisempia hyökkäyksiä tuontiautoja kohtaan. Toyota, Audi, BMW, ... Mahdatteko muistaa lähes vainoharhaisia selityksiä kuinka Audi karkasi ajajaltaan (S-Tronic-vaihteisto) milloin mihinkin ja syy oli autoissa, eikä osaamattomissa käyttäjissä; tosin Audi teki sitten lisävarmenteena lukituksen vaihteistoon. Toyotan kaasupoljinta "paranneltiin/asenneltiin" ympäri maailmaa oman skandaalinsa jälkeen. Itsellänikin oli silloin Toyota kaasupoljinrempassa - pari korotusprikkaa kiinnitykseen - aivan tarpeeton homma, mutta maine "palautettiin".  ...


Vikoja ja kupruja on päässyt markkinoille kaikilta automerkeiltä kaikilla mantereilla, mutta tarkoituksellinen kusetus tulee harvemmin tässä mittakaavassa esiin. Ja se siinä valehtelussa menikin ainoana pieleen, että siitä jäätiin kiinni.
Octavia III RS TDI

Kotkis

Taisi löytyä lopullinen selitys Audini kulutuslukemiin...  >:(
Mites nuo joukkokannejutut Suomessa menee - eikö se ole nykyään täälläkin mahdollista? Täytyypä pitää korvat ja silmät auki nyt.
Octavia G-tec:

A4 allroad:  A6:  A3:

jaspasA4

Tällä keissillä on suurempi vaikutus kuin äkkiä uskookaan...
Tutkinta laajenemassa Etelä-Koreaan ja todennäköisesti myös Eurooppaan

http://www.kauppalehti.fi/uutiset/vw-paastoongelma-koskee-11-miljoonaa-autoa/dQiXK4Xb

http://finance.yahoo.com/q?s=VOW.DE

Sakot = 15 000 miljoonaa USD
Takaisinkutsut = 6 500 milj. â,¬
Muut tulossa olevat kustannukset väh. 10 000 milj. â,¬

Myynti laskee ku lehmän häntä yhdessä osakekurssin kanssa. Tehtaita suljetaan että rahat riittää.
Pahimmillaan on jopa konkurssi edessä! Ei voi ku nauraa :)


Autonomistaja vaatii Volkswagenia ostamaan autonsa takaisin
Sacramentolainen John Decker, joka omistaa 2013 vuosimallin Jetta SportWagenin, kokee tulleensa huijatuksi.

Hän osti Volkkarinsa juuri siksi, että auto oli ympäristöystävällinen, mutta kuitenkin tehokas.
"Se oli melko tehokas ja nopea, ja nyt tiedän miksi: koska he eivät rajoita päästöjä", Decker toteaa New York Timesille.

Decker uskoo, että päästöjärjestelmän korjaaminen johtaa moottorin tehon pienenemiseen tai ajettavuuden heikkenemiseen. Hän on myös varma, että polttoaineenkulutus lisääntyy.

"Olisin hyvin yllättynyt, jos se pystyvät saamaan päästöt kuriin ja säilyttämään saman suorituskyvyn. Sen takia he varmaan huijasivatkin", Decker sanoo. Nyt Decker ei halua enää pitää dieselvolkkariaan. Hänen mielestään Volkswagenin tulisi ostaa se takaisin.

heifetz

Kun alkaa sisäistämään mitä tämä skandaali tarkoittaa niin ei voi kun ihmetellä. He ovat systemaattisesti kusettaneet valtioita, EU:ta, ympäristöjärjestöjä sekä kuluttajia vuosikaudet jotta ihmiset ostaisivat vaggineen. Montako miljoonaa autoa he ovat myyneet kulutuslukemilla jotka ovat kusetettuja? 50mil? 100mil? En yhtään ihmettelisi jos VW kaatuisi muutaman vuoden kuluessa.
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

mremonen

Hmh... volkkari alkaa olemaan ns. kusessa. En nyt kuitenkaan toivo firman kippaamista, on sillä sen verran isot vaikutukset.

http://www.hs.fi/autot/a1442888185247
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

TuplaVW

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 22.09.15 - klo:10:58
Tässä puhutaan nyt 40 kertaisista päästöstä, kun saasteiden käsittelyssä fuskataan. Muistutan vielä, että 40 on sen luokan kertaluku, ettei asiasta pitäisi olla mitään epäselvääkään.
Noiden NOxien osalta nuo kertaluokat ovat vain aika suuria joka yapauksessa, kuten esim TM:n mittauksista olemme aina voineet lukeakin. Tässä ote talvitestistä (2014 ?):
"Kylmänä paraskin bensiiniauto tuotti 15-kertaisen hiukkasmäärän parhaaseen dieseliin verrattuna. Myös hiilimonoksidin (CO) ja palamattomien hiilivetyjen (HC) osalta dieselit asettuivat kärkeen. Toisaalta paraskin diesel päästää typen oksideja (NOx) 150-kertaisen määrän parhaaseen bensiiniautoon verrattuna."
Mercedes-Benz 4matic -16

Golf Variant TSI DSG Highline -14   (ACC, DCC, Webasto, Dynamic ym)
ex:
Passat Variant TSI DSG Highline -11   (I,II,III, ACC,DCC,Webasto, ym)
Golf Variant TSI -10   (I,II,III ym)
Passat Variant 1,9 PD Luxline -08

rami

Kyllä jälleen VW/Audi/Skoda joutuu laatua heikentämään,että saavat maksettua laskunsa. (alihankkijoiden kilpailutus) Alkaa todellakin olla härskiä kusetusta.
Sitten ollaan muka niin tarkkoja Volkkarin suhteen ettei voida takavaloja koodata toimimaan ettei syyllistyttäisi "verorikokseen" kuten marmorilla sanotaan. Jos koodataan taakse päivävaloilla LED:it päälle niin se on pajan poikien mielestä päästörikos.   (autonvalmistaja kieltänyt ehdottomasti)  On kyllä harvinaisen "rehellinen" ;D autonvalmistaja. Mitä joku LED nostaa päästöjä? Naurettavaa tuollaisen töppingin rinnalla.
Aika raakaa pissimistä omaan lahkeeseen. ;D ;D ;D

tapanixxx

Pörssikurssi on romahtanut vwllä. Yksi kolmasosa on haihtunut yrityksen markkina-arvosta muutamassa päivässä. Jo nyt siis omistajat ovat menettäneet miljardeja euroja.

Usan korvausvaatimukset tuovat myös miljardien lisälaskun.

CEO tuskin jatkaa tehtävässään kauaa.

Jos kyseessä on globaali huijaus niin lisäkuluja on luvassa muiltakin markkinoilta. Ei hyvältä näytä.


JFabiaK

Kaikkein pirullisinta sattuu vain tällä hetkellä olemaan - kuin tilauksena - että suuremmat ja Eurooppaa enemmän koskettavat talousongelmat (hallitsematon pakolaisuus) pyritään "unohtamaan". VAG on pikkutekijä tällaisessa kansojen vaelluksessa - ja työllisyys-, talous-, turvallisuus- ja kulttuuriasioiden uudelleen järjestelyissä. ::)
Kaikki menee rikki - kunnes kuolema korjaa. Simply Clever.

Passatti

Always lead, never follow

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy